Protokół Nr 83/2012
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku w dniu 20 grudnia 2012 r. Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Uchwały Zarządu Powiatu: -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków, -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków, 3.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w jednostkach oświatowych powiatu kluczborskiego (zestawienie), 4.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące planowanego naboru do klas pierwszych szkół ponadgimnazjalnych w roku szkolnym 2013/2014. 5.Analiza wydatków poniesionych na wynagrodzenia nauczycieli w okresie od stycznia do listopada 2012r. 6.Aneks Nr 1 do Porozumienia nr ZP.0119.3.1.42.2012r. zawartego w dniu 19.04.2012r. w sprawie przyjęcia dziecka oraz warunków jego pobytu i wysokości wydatków na jego opiekę i wychowanie w pieczy zastępczej. 7.Pismo Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w sprawie rozłożenia na raty płatności za pobyt dziecka pani A.K w rodzinie zastępczej. 8.Porozumienie pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Olkuskim w sprawie wydatków ponoszonych przez Powiat Kluczborski z tytułu pobytu dziecka pochodzącego z Powiatu Kluczborskiego w placówce opiekuńczo-wychowawczej typu specjalistyczno-terapeutycznym pn.Ośrodek Terapii Uzależnień Dzieci i Młodzieży w Jeżówce. 9.Porozumienie pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Lubańskim w sprawie umieszczenia dziecka z Powiatu Lubańskiego w rodzinie zastępczej w Powiecie Kluczborskim. 10.Umowa w sprawie rozłożenia na raty kwoty 259,20, -zł wraz z odsetkami podlegającej zwrotowi z tytułu nienależnie pobranego świadczenia przez rodzinę zastępczą. 11.Pismo pracowników Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach. 12.Protokół z kontroli przeprowadzonej w DPS w Kluczborku oraz sprawozdania z zadań audytowych zapewniających zrealizowanych w 2011 r. 13.Informacja p.o Naczelnika Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa w sprawie wniosków o udzielenie dofinansowania na rok 2013 w ramach uchwały Nr XI/80/2011 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29.09.2011r. w sprawie zasad udzielania dotacji celowej ze środków budżetu Powiatu Kluczborskiego na finansowanie lub dofinansowanie kosztów inwestycji w zakresie ochrony środowiska i gospodarki wodnej. 14.Sprawozdanie podsumowujące akcję szczepień profilaktycznych przeciwko meningokokom grupy C u dzieci sześcioletnich-rocznik 2006 w powiecie kluczborskim w 2012 roku. 15.Opinie poszczególnych Komisji w sprawie projektu budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2013r.: -Komisji ds.Wsi Rolnictwa i Ochrony Środowiska, -Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny, -Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego, -Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego. 16.Stanowisko Zarządu Powiatu do opinii i wniosków komisji do projektu uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2013 rok. 17.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące I przetargu pisemnego ograniczonego do podmiotów prowadzących działalność w zakresie leasingu na sprzedaż nieruchomości gruntowej zabudowanej budynkiem Powiatowego Ośrodka Rehabilitacji położonej w Kluczborku przy ul.Sienkiewicza 20b, na działce nr 88/14 k.m.3 o pow.0,5012 ha. 18.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące I rokowań cenowych na zbycie nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego położonej w Kluczborku przy ul.Byczyńskiej 120 dz.nr 9/81 z k.m. 3 o pow.0,8303 ha. 19.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące I rokowań cenowych na zbycie nieruchomości gruntowej zabudowanej stacją paliw wraz z budynkami i budowlami towarzyszącymi stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego położonej w Kluczborku przy ul.Byczyńskiej na działce nr 9/77 z k.m.15 o pow.0,5586 ha. 20.Opinia RIO w Opolu do projektu budżetu powiatu kluczborskiego na 2013 rok oraz do wieloletniej prognozy finansowej. 21.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku. -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2012 Nr XV/104/2011 Rady Powiatu w Kluczborku, -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej, -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany uchwały nr XVII/127/2012 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 22 marca 2012r. w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdów, -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany Uchwały Nr XVIII/134/2012 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 26 kwietnia 2012r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2012 rok. -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie przyjęcia ,,Programu Przeciwdziałania Przemocy w rodzinie i Działań Profilaktycznych w Powiecie Kluczborskim na lata 2013-2018”. -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany uchwały Rady Powiatu w Kluczborku Nr XX/144/2012 z dnia 31.05.2012r. w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. 22.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 6.12.2012r. 23.Wolne wnioski. 24.Zamknięcie posiedzenia. Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 14.12.2012 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 82/2012 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli. Do punktu 2 porządku Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku. Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między rozdziałami klasyfikacji budżetowej: zmniejszenie wydatków w Dziale 801-Oświata i Wychowanie, rozdział 80111-Gimnazja specjalne-kwota 35.000,-zł oraz w Dziale 854-Edukacyjna Opieka Wychowawcza, rozdział 85404-Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka-kwota 574,00,-zł. Ponadto dokonuje się zwiększenia wydatków w Dziale 801-Oświata i Wychowanie, rozdział 80102-Szkoły podstawowe specjalne-kwota 35.000,-zł oraz w Dziale 854-Edukacyjna Opieka Wychowawcza, rozdział 85401-Świetlice szkolne-kwota 574,00,-zł Do przedłożonego projektu nie wniesiono żadnych zapytań w związku z czym Zarząd podjął w drodze głosowania uchwałę Nr 83/227/2012 w w/w sprawie. Kolejnym przedstawionym projektem był projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej , Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach , Dyrektora Zespołu Szkół Licealno-technicznych , Dyrektora Domu Dziecka „Nasz Dom” Bogacica Bąków. Pan Starosta poinformował, że dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 801 – Oświata i Wychowanie, rozdział 80120 – Licea Ogólnokształcące z: § 4260 kwotę 6025 zł, § 4240 kwotę 1452 zł, na:§ 4010 kwotę 7477 zł. W dziale 852 – Pomoc Społeczna, rozdział 85201 - Placówki opiekuńczo-wychowawcze z: § 4210 kwotę 600 zł, § 4240 kwotę 95 zł na:§ 4110 kwotę 695 zł. Rozdział 85202– Domy Pomocy Społecznej z:§ 4220 kwotę 4.000 zł, § 4230 kwotę 3.000 zł na:§ 4010 kwotę 7.000 zł. W dziale 853 -Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej, rozdział 85321 - Zespoły do spraw orzekania o niepełnosprawności z:§ 4280 kwotę 1.806 zł na: § 4110 kwotę 637 zł, § 4120 kwotę 37 zł, § 4170 kwotę 1.132 zł. W dziale 854 – Edukacyjna Opieka Wychowawcza, rozdział 85406-Poradnie psychologiczno-pedagogiczne, w tym poradnie specjalistyczne z:§ 4280 kwotę 190 zł, § 4300 kwotę 2.582 zł, § 4370 kwotę 74 zł, § 4410 kwotę 250 zł, § 4430 kwotę 975 zł, na:§ 4010 kwotę 4.071 zł Do projektu nie wniesiono żadnych zapytań w związku z czym Zarząd podjął uchwałę nr 83/228/2012 w przedmiotowej sprawie. Do punktu 3 porządku Kolejną sprawą było pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w jednostkach oświatowych powiatu kluczborskiego. Zarząd po zapoznaniu się z propozycjami zmian do Uchwały Nr XXXI/184/2009 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 23.04.2009r. w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w jednostkach oświatowych powiatu kluczborskiego zaakceptował je wraz z projektem uchwały w przedmiotowej sprawie i zobowiązał Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu do wystąpienia o akceptację tych zmian przez Związki Zawodowe zrzeszające nauczycieli zatrudnionych w jednostkach oświatowych powiatu kluczborskiego. Do punktu 4 porządku Pan Starosta przedstawił pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące planowanego naboru do klas pierwszych szkół ponadgimnazjalnych w roku szkolnym 2013/2014. Pan Starosta poinformował, że na naradzie dyrektorów szkół i placówek oświatowych powiatu kluczborskiego w dniu 28.11.2012r. dyrektorzy przedstawili swoje propozycje kierunków kształcenia na rok 2013/2014. Zarząd po zapoznaniu się przyjął i zaakceptował propozycje planowanego naboru do klas pierwszych szkół ponadgimnazjalnych w roku szkolnym 2013/2014. Do punktu 5 porządku Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu analizę wydatków poniesionych na wynagrodzenia nauczycieli w okresie od stycznia do listopada 2012r. Z przedstawionej analizy wydatków poniesionych do listopada br. Na wynagrodzenia nauczycieli wynika, że w naszym powiecie wypłacono ponad ,,średnie” 378.478,91,-zł. Na dzień dzisiejszy średnie osiągnięte zostały na wszystkich stopniach awansu zawodowego nauczycieli, lecz z bardzo niewielką rezerwą środków na stopniu nauczyciela mianowanego wynoszącą 247,80,-zł. Zarząd przyjął do wiadomości przedstawioną analizę wydatków poniesionych na wynagrodzenia nauczycieli w okresie od stycznia do listopada 2012r nie wnosząc do niej uwag. Do punktu 6 porządku Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu Aneks Nr 1 do Porozumienia pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Częstochowskim nr ZP.0119.3.1.42.2012r. zawartego w dniu 19.04.2012r. w sprawie przyjęcia dziecka oraz warunków jego pobytu i wysokości wydatków na jego opiekę i wychowanie w pieczy zastępczej. Zarząd Powiatu postanowił o podpisaniu Aneksu do Porozumienia w sprawie przyjęcia dziecka oraz warunków jego pobytu i wysokości wydatków na jego opiekę i wychowanie w pieczy zastępczej. Do podpisania Aneksu Zarząd upoważnił Starostę i Wicestarostę. Do punktu 7 porządku Kolejną sprawą było pismo Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w sprawie rozłożenia na raty płatności za pobyt dziecka w rodzinie zastępczej. Zarząd Powiatu postanowił negatywnie rozpatrzeć wniosek w sprawie rozłożenia na raty płatności związanych z odpłatnością przez panią A.K za pobyt jej dziecka w rodzinie zastępczej. Zarząd uznał, że powróci do sprawy na posiedzeniu Zarządu Powiatu w miesiącu styczniu 2013r. Do punktu 8 porządku Pan Starosta przedstawił treść Porozumienia pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Olkuskim w sprawie wydatków ponoszonych przez Powiat Kluczborski z tytułu pobytu dziecka pochodzącego z Powiatu Kluczborskiego w placówce opiekuńczo-wychowawczej typu specjalistyczno-terapeutycznym pn.Ośrodek Terapii Uzależnień Dzieci i Młodzieży w Jeżówce. Zarząd Powiatu postanowił o podpisaniu przedmiotowego Porozumienia, do którego upoważnił Starostę i Wicestarostę. Do punktu 9 porządku Kolejną sprawą było Porozumienie pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Lubańskim w sprawie umieszczenia dziecka z Powiatu Lubańskiego w rodzinie zastępczej w Powiecie Kluczborskim. Zarząd Powiatu postanowił o podpisaniu Porozumienia pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Lubańskim w sprawie umieszczenia w rodzinie zastępczej dziecka pochodzącego z Powiatu Lubańskiego. Do podpisania przedmiotowego Porozumienia Zarząd upoważnił Starostę i Wicestarostę. Do punktu 10 porządku Członkowie Zarządu zapoznali się z treścią umowy w sprawie rozłożenia na raty kwoty 259,20,-zł wraz z odsetkami podlegającej zwrotowi z tytułu nienależnie pobranego świadczenia przez rodzinę zastępczą. Zarząd postanowił o podpisaniu przedmiotowej umowy do czego upoważnił Starostę i Wicestarostę. Do punktu 11 porządku Kolejno Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu pismo pracowników Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach. Zarząd zapoznał się z przedmiotowym pismem przyjmując je do wiadomości. Do punktu 12 porządku Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu protokoły z kontroli problemowych w zakresie: -prawidłowości ponoszenia wydatków na wynagrodzenia osobowe-przeprowadzonej w Wojewódzkim Ośrodku Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku (22-23.11.2012r.), -prawidłowości wydatkowania otrzymanych dotacji przez Uczniowski Klub Sportowy w Bogdańczowicach (28.11.2011r.), -prawidłowości wydatkowania otrzymanych dotacji przez Stowarzyszenie Miłośników Tańca ,,Sukces” w Kluczborku (25.11.2012r.), -prawidłowości wydatkowania otrzymanych dotacji przez Polski Związek Emerytów, Rencistów i Inwalidów Zarząd Oddziału Rejonowego w Kluczborku (24.11.2012r.), -prawidłowości ponoszenia wydatków na wynagrodzenia osobowe w Domu Dziecka ,,Nasz Dom Bogacica-Bąków” w Bogacicy (21-22.11.2012r.) Ponadto Zarząd przyjął sprawozdania z następujących audytów wewnętrznych zapewniających: -Ocena realizacji wydatków bieżących-Wydział Finansowy Starostwa Powiatowego w Kluczborku. -Ocena efektywności i skuteczności wydatkowania środków na inwestycje-Biuro Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu, -Ocena funkcjonowania systemu kontroli zarządczej-Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie. Zarząd zobowiązał Audytora do przekazania zaleceń pokontrolnych do kontrolowanych jednostek. Ponadto Zarząd Powiatu zapoznał się i przyjął protokół z kontroli problemowej przeprowadzonej przez Audytora Wewnętrznego w dniach 11-13 grudnia 2012r.w Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku na wniosek Komisji Rewizyjnej i postanowił o przekazaniu kopii w/w protokołu Przewodniczącemu Rady Powiatu. Do punktu 13 porządku Pan Starosta przedstawił informację Naczelnika Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa w sprawie wniosków o udzielenie dofinansowania na rok 2013 w ramach uchwały Nr XI/80/2011 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29.09.2011r. w sprawie zasad udzielania dotacji celowej ze środków budżetu Powiatu Kluczborskiego na finansowanie lub dofinansowanie kosztów inwestycji w zakresie ochrony środowiska i gospodarki wodnej. Pan Naczelnik Wyjaśnił, że do 15 października 2012r. wpłynął jeden wniosek o udzielenie dofinansowania na rok 2013 w ramach w/w uchwały. Wniosek ten złożyła Gmina Byczyna, na zadanie ,,Budowa oczyszczalni ścieków wraz z kotłownią dla budynku socjalnego we wsi Miechowa oraz modernizacja kotłowni w budynkach użyteczności publicznej” Koszt przedmiotowego zadania wynosi około 200.000,-zł i w związku z tym Gmina wnioskuje o dofinansowanie w kwocie 100.000,-zł , co stanowi 50% całkowitych kosztów zadania. Zarząd postanowił o przydzieleniu dotacji celowej Gminie Byczyna w wysokości 100.000,-zł na w/w cel. Do punktu 14 porządku Członkowie Zarządu przystąpili do zapoznania się ze sprawozdaniem podsumowującym akcję szczepień profilaktycznych przeciwko meningokokom grupy C u dzieci sześcioletnich-rocznik 2006 w powiecie kluczborskim w 2012 roku. Zarząd po zapoznaniu się przyjął powyższe sprawozdanie nie wnosząc do niego uwag. Do punktu 15 porządku Kolejno Zarząd zapoznał się z przedłożonymi przez poszczególne komisje Rady Powiatu w Kluczborku opiniami do projektu budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2013 rok. Kolejno przeanalizowano opinie: -Komisji ds.Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska, -Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego, -Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny, -Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego. Do punktu 16 porządku Zarząd po zapoznaniu się z opiniami poszczególnych komisji Rady Powiatu w Kluczborku na temat projektu Budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2013 rok oraz wnioskami i uwagami przedstawionymi przez poszczególne komisje wyraził swoje stanowisko. Postanowił, że w trakcie 2013 roku : -dokonywane będą zmiany w budżecie, w tym również w dochodach ze sprzedaży składników majątkowych powiatu, -przeprowadzona zostanie bieżąca analiza wydatków na inwestycje, -w wyniku uzyskanych oszczędności poprzetargowych w budżecie powiatu w trakcie roku zostaną dokonane zmiany w wydatkach inwestycyjnych na remont drogi wskazanej przez Komisję ds.Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska. Powyższe stanowisko Zarząd postanowił przedłożyć na sesję Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 27 grudnia 2012r. wraz z projektem budżetu Powiatu na 2013r. i z projektem uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej. Do punktu 17 porządku Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym I przetargu pisemnego ograniczonego do podmiotów prowadzących działalność w zakresie leasingu na sprzedaż nieruchomości gruntowej zabudowanej budynkiem Powiatowego Ośrodka Rehabilitacji położonej w Kluczborku przy ul.Sienkiewicza 20b, na działce nr 88/14 k.m.3 o pow.0,5012 ha. Pan Starosta wyjaśnił, że przetarg zakończył się wynikiem negatywnym. W związku z tym Zarząd postanowił powrócić do sprawy w miesiącu styczniu 2013r. Do punktu 18 porządku W następnym punkcie członkowie Zarządu przystąpili do zapoznania się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym I rokowań cenowych na zbycie nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego położonej w Kluczborku przy ul.Byczyńskiej 120 dz.nr 9/81 z k.m.3 o pow.0,8303 ha. Rokowania te skończyły się wynikiem negatywnym i w związku z tym Zarząd postanowił o ogłoszeniu kolejnych rokowań cenowych po dokonaniu aktualizacji operatu szacunkowego przy zachowaniu tej samej wartości ceny wywoławczej czyli 750.000,-zł. Do punktu 19 porządku Kolejną sprawą z jaką zapoznali się członkowie Zarządu było pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie III rokowań cenowych na zbycie nieruchomości gruntowej zabudowanej stacją paliw wraz z budynkami i budowlami towarzyszącymi stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego położonej w Kluczborku przy ul.Byczyńskiej na działce nr 9/77 z k.m.15 o pow.0,4486 ha. Rokowania te zakończyły się wynikiem negatywnym. W związku z negatywnymi wynikami dwóch przetargów ustnych i trzech rokowań cenowych Zarząd postanowił nie ogłaszać kolejnych rokowań cenowych na zbycie w/w nieruchomości gruntowej. Zarząd powróci do sprawy na początku 2013 roku. Do punktu 20 porządku Pan Starosta przedstawił opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu dotyczącą przedłożonego projektu uchwały budżetowej Powiatu Kluczborskiego na 2013 rok oraz wieloletniej prognozy finansowej Powiatu Kluczborskiego. Zarząd zapoznał się z w/w opiniami Do punktu 21 porządku Zarząd przystąpił do zatwierdzenia następujących materiałów na sesję Rady Powiatu: -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2012 Nr XV/104/2011 Rady Powiatu w Kluczborku, -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej, -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany uchwały nr XVII/127/2012 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 22 marca 2012r. w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdów, -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany Uchwały Nr XVIII/134/2012 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 26 kwietnia 2012r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2012 rok. -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie przyjęcia ,,Programu Przeciwdziałania Przemocy w rodzinie i Działań Profilaktycznych w Powiecie Kluczborskim na lata 2013-2018”. -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany uchwały Rady Powiatu w Kluczborku Nr XX/144/2012 z dnia 31.05.2012r. w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Zarząd po zapoznaniu się i analizie postanowił zatwierdzić przedłożone projekty uchwał i skierować je pod obrady Rady Powiatu. Do punktu 22 porządku Przystąpiono do ustalenia sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 6.12.2012r.: 1. Uchwałę Nr XXVI/186/2012 w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2012 Nr XV/104/2011 Rady Powiatu w Kluczborku-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu, 2. Uchwałę Nr XXVI/187/2012 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu, 3. Uchwała Nr XXVI/188/2012 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu, 4. Uchwałę Nr XXVI/189/2012 w sprawie wniesienia skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu na uchwałę nr 23/35/2012 Regionalnej Izby Obrachunkowej 5. Uchwałę Nr XXVI/190/2012 w sprawie zmiany Uchwały Nr IX/62/2011 Rady Powiatu 6. Uchwałę Nr XXVI/191/2012 w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu Powiatu Kluczborskiego dla szkół niepublicznych posiadających uprawnienia szkół publicznych oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania-postanowiono przekazać Naczelnikowi Edukacji i Sportu oraz Skarbnikowi Powiatu, 7. Uchwałę Nr XXVI/192/2012 w sprawie zmiany Uchwały Nr XVIII/134/2012 Rady Powiatu 8. Uchwałę Nr XXVI/193/2012 wystąpienia Powiatu Kluczborskiego ze stowarzyszenia pn. Stowarzyszenie Gmin Polskich Euroregionu Pradziad z siedzibą w Prudniku-postanowiono przekazać Kierownikowi Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury., 9. Uchwałę Nr XXVI/194/2012 w sprawie uchwalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu kluczborskiego na 2013 rok-postanowiono przekazać Naczelnikowi Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia, 10. Uchwałę Nr XXVI/195/2012 w sprawie przyjęcia do realizacji projektu konkursowego pod nazwą Kreuję swoje życie nr POKL.06.01.01-16-003/12 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich, Działanie 6.1 Poprawa dostępu do zatrudnienia oraz wspieranie aktywności zawodowej w regionie, Poddziałanie 6.1.1 Wsparcie osób pozostających bez zatrudnienia na regionalnym rynku pracy realizowanego przez Powiatowy Urząd Pracy w Kluczborku-postanowiono przekazać Dyrektorowi PUP, 11. Uchwałę Nr XXVI/196/2012 w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłat rocznych, ustalonych trwałego zarządu dla Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku-postanowiono przekazać Kierownikowi Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu, Skarbnikowi Powiatu. 12. Uchwałę Nr XXVI/197/2012 w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłat rocznych, ustalonych z tytułu trwałego zarządu dla Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości-postanowiono przekazać Kierownikowi Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu, Skarbnikowi Powiatu. 13. Uchwałę Nr XXVI/198/2012 w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłat rocznych, ustalonych z tytułu trwałego zarządu dla Powiatowego Domu Pomocy Społecznej-postanowiono przekazać Kierownikowi Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu, Skarbnikowi Powiatu. 14. Uchwałę Nr XXVI/199/2012 w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłat rocznych, ustalonych z tytułu trwałego zarządu dla Domu Dziecka „Nasz Dom Bogacica-Bąków” -postanowiono przekazać Kierownikowi Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu, Skarbnikowi Powiatu. 15. Uchwałę Nr XXVI/200/2012 w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłat rocznych, ustalonych z tytułu trwałego zarządu dla Zarządu Dróg Powiatowych-postanowiono przekazać Kierownikowi Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu, Skarbnikowi Powiatu. 16. Uchwałę Nr XXVI/201/2012 w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego-postanowiono przekazać Dyrektorowi Zarządu Dróg Powiatowych oraz Naczelnikowi Wydziału Komunikacji i Transportu, Skarbnikowi Powiatu. 17. Uchwałę Nr XXVI/2012/2012 w sprawie rozpatrzenia skargi pani B.P na panią Irenę Ilków – Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku-postanowiono przekazać Naczelnikowi Wydziału Organizacyjnego. Do punktu 23 porządku Zarząd postanowił o podpisaniu umowy na obsługę szkoły uczestniczącej w projekcie ,,Opolska eSzkoła, szkoła ku przyszłości”. Do podpisania przedmiotowej umowy Zarząd postanowił upoważnić dwóch członków Zarządu w osobie Starosty i Wicestarosty. Kolejno Pan Starosta przedstawił autopoprawkę Nr 1 Zarządu Powiatu w Kluczborku, która wprowadza zmiany do projektu uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia Budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2013 rok. Niniejsza autopoprawka wprowadza dochody w związku z otrzymaniem dotacji z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na zadanie pn. „Zwiększenie efektywności energetycznej w obiektach użyteczności publicznej Powiatu Kluczborskiego m.in. poprzez wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych , a także urealnia dochody z tytułu dotacji z Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych w związku ze wzrostem dofinansowania z 30% na 50%, a także dochody majątkowe z tytułu sprzedaży składników majątkowych . Powyższe działania wynikają także z konieczności uwzględnienia w Wieloletniej Prognozie Finansowej spłat kredytu zaciąganego w 2012 roku do wysokości 5.800.000 zł a tym samym zmiany wskaźników zadłużenia. Zarząd zatwierdził przedłożoną autopoprawkę i postanowił skierować ją pod obrady sesji. Postanowiono o podpisaniu umowy o udzielenie dotacji celowej na realizację zadania w zakresie dzieci niepełnosprawnych z terenu Gminy Kluczbork do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku. Do podpisania umowy Zarząd upoważnił Starostę i Wicestarostę. Do punktu 24 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 83 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Piotr Pośpiech ……………………………… 2.Mieczysław Czapliński ……………………………… 3.Artur Nowak ……………………………… 4.Maciej Tomaszczyk ………………………………. Protokołowała: Joanna Strzelczyk
w Opolu z dnia 31 października 2012 r.-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu oraz Naczelnikowi Wydziału Organizacyjnego,
w Kluczborku z dnia 17 lipca 2003 r. w sprawie utworzenia publicznej placówki doskonalenia nauczycieli-postanowiono przekazać Naczelnikowi Wydziału Edukacji i Sportu,
w Kluczborku z dnia 26 kwietnia 2012r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2012 rok-postanowiono przekazać Dyrektorowi PCPR oraz Skarbnikowi Powiatu,