Protokół Nr 8/2003
z posiedzenia Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego
w dniu 10 kwietnia 2003r.
Przewodniczył Przewodniczący Komisji
– Andrzej Jung.Lista obecności w załączeniu.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1.Piotr Pośpiech – Skarbnik Powiatu,
2.Mieczysław
Zaleciński – Naczelnik Wydziału Ochrony i Promocji ZdrowiaStarostwa Powiatowego w Kluczborku.
Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Analiza informacji Zarzą
du Powiatu o przebiegu wykonania budżetu PowiatuKluczborskiego za 2002 rok.
3.Wolne wnioski.
Ad.1.
Przewodniczący Komisji otworzył posiedzenie, przywitał wsz
ystkich radnych i pozostałych zaproszonych. Kolejno przedstawił porządek posiedzenia, do którego członkowie komisji nie wnieśli uwag jednogłośnie go zatwierdzając.Ad.2.
Przewodniczący Komisji poprosił Skarbnika o szczegółowe omówienie informacji
o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za 2002 rok.
Powyższa informacja zawiera
:- wykonanie planu dochodów i wydatków powiatu kluczborskiego za 2002r.
/ zestawienie tabelaryczne /,
- wykonanie planu dochodów i wydatków zadań z zakresu administracji rządowej
wykonywanych przez powiat za 2002r. / zestawienie tabelaryczne /,
- wykonanie planu przychodów i rozchodów budżetu powiatu kluczborskiego za 2002r.
/ zestawienie tabelaryczne /,
- zmiany w planie budżetu powiatu kluczborskiego dokonan e w 2002r. / na podstawie uchwał Rady Powiatu oraz Zarządu Powiatu /,
- wykonanie planu dochodów i przychodów budżetu w 2002r. / część opisowa /,
- wykonanie planu wydatków i rozchodów budżetu w 2002r
. / część opisowa /,- zestawienie wydatków majątkowych budżetu powiatu za 2002r.,
- zestawienie planu przychodów i wydatków środków specjalnych za 2002r
. - zestawienie wykonania planu przychodów i wydatków gospodarstw pomocniczych
za 2002r. - zestawienie wykonania planu przychodów i wydatków funduszy celowych za 2002r.
- informację o dokonanych umorzeniach i ulgach w spłatach.
W przedstawionym sprawozdaniu Zarządu Powiatu pokazane zostało, że w 2002r. dochody budżetu powiatu kluczborskiego zaplanowane zostały na poziomie 41.248.491,-zł,
a po zmianach wynosiły 42.558.691,-zł, z czego wykonano 99,93% czyli kwotę
42.529.610,-zł.
Natomiast zaplanowane wykonanie wydatków stanowiło kwotę 43.532.691,-zł, a po zmianach wprowadzonych w ciągu roku budżetowego zwiększyło się na kwotę 45.871.474,-zł,
gdzie wykonanie wyniosło 96,58% czyli kwotę 44.302.745,-zł.
Ponadto wykonanie planu dochodów i wydatków zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych przez powiat kluczborski wyniosło 9.853.445,-zł tj.99,87%.
Plan przychodów wyniósł 6.711.847,-zł tj.99,96%, natomiast plan rozchodów 3.347.696,-zł tj.99,93%. Skarbnik poinformował, że szereg zmian jakie zostały wprowadzone wiąże się
z sytuacją finansową SPZOZ w Kluczborku. Zmiany w budżecie jakie były wprowadzone uchwałami Zarządu polegały głównie na przesunięciach środków pomiędzy poszczególnymi rozdziałami i paragrafami klasyfikacji budżetowej, a także na uruchomieniu części rezerwy ogólnej powiatu. Ponadto dużo zmian wynika ze zwiększenia dotacji dla powiatu.
Przewodniczący Komisji zapytał dlaczego w dziale 853- Opieka społeczna / Zespoły do spraw orzekania o stopniu niepełnosprawności / plan przyjęty na kwotę 25.000,-zł został zmieniony na kwotę 36.000,-zł. Skarbnik odpowiadając na zapytanie radnego wyjaśnił,
że zmiana ta związana jest z otrzymaną dotacją, która i tak w całości nie pokrywa wydatków związanych z funkcjonowaniem zespołu. Zdaniem Skarbnika koszty z roku na rok wzrastają ponieważ duża liczba osób staje na powyższe komisje.
Radni nie wnieśli innych zapytań oceniając pozytywnie wykonanie budżetu powiatu za 2002r. W związku z powyższym Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie informację Zarządu Powiatu Kluczborskiego o przebiegu wykonania budżetu za 2002 rok.
W obecności 4 radnych, za głosowało 4 radnych, nie stwierdzono głosów przeciw
i wstrzymujących się.
Ad.3.
Przewodniczący Komisji zapoznał wszystkich członków z odpowiedziami Zarządu Powiatu
/ pisma nr OZ-AT-8022/28-1/03, nr OZ-AT-8022/27-1/03 z dnia 27.03.2003r /
na wnioski komisji w sprawach: utrzymania wszystkich oddziałów Szpitala Powiatowego
w Kluczborku oraz zakupu sprzętu medycznego dla Szpitala Powiatowego w Kluczborku.
Kolejno Naczelnik Wydziału przedstawił informację o obecnej sytuacji w SPZOZ
w Kluczborku. Naczelnik poinformował, że w związku z odwołaniem z funkcji dotychczasowego Dyrektora SPZOZ na powyższe stanowisko została powołana nowa
Pani Dyrektor.
Pan Naczelnik poinformował, że odbyło się już spotkanie Pani Dyrektor z ordynatorami poszczególnych oddziałów jak i załogą zakładu. Oba spotkania odbyły się w pozytywnej atmosferze, załoga przekazała Dyrekcji swoje uwagi oraz poinformowała o chęci współpracy.
W powyższych spotkaniach uczestniczyli także:
Przewodniczący Rady Powiatu,Dyrektor do Spraw Ekonomicznych Opolskiej Regionalnej Kasy Chorych w Opolu,
Starosta Kluczborski.
Pan Starosta na spotkaniu z załogą zakładu zaapelował, aby udzielić nowej dyrekcji votum zaufania i dać czas na dokonanie zmian.
Dyrekcja zapewniła pracowników, że zaległe wynagrodzenie zostanie wypłacone jeszcze przed świętami wielkanocnymi. Ponadto prowadzone są rozmowy z wierzycielami, dostawcami leków. Pani Dyrektor zwróciła się także z prośbą do załogi zakładu, aby wycofali wnioski o wypłatę zaległego ,,203” od komorników. Pan Naczelnik stwierdził, że kilka osób już je wycofało.
Po spotkaniu z ordynatorami szpitala zapadła decyzja o zawi
eszeniu dyżurów lekarskich pod telefonem, co pozwoli zaoszczędzić kwotę około 12.000,-zł. Ponadto w trakcie jest przeprowadzane wyliczenie dotychczasowych kosztów dyżurów medycznych na oddziałach.Radny Piotr Wiecha zapytał
, kto na dzień dzisiejszy znajduje się w składzie Zarządu Szpitala Powiatowego w Kluczborku. Pan Naczelnik odpowiadając wyjaśnił, że w skład Zarządu wchodzi obecna Pani Dyrektor, pełniący obowiązki Z-ca Dyrektora ds. Lecznictwa oraz dotychczasowa Główna Księgowa.Przewodniczący Rady Powiatu przekazał również swoje wnioski wyciągnięte ze spotkania
z załogą i ordynatorami. Zdaniem Pana Przewodniczącego trzeba pomóc nowej dyrekcji
w wyprowadzeniu zakładu z zaistniałego bałaganu
.Radny Adam Martyniszyn zapytał, jak długi to będzie czas na dokonanie zmian i kiedy Komisja Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego będzie mogła zapoznać się z efektem
tych zmian.
Skarbnik poinformował, że w chwili obecnej trudno jest określić taki konkretny termin ponieważ jest bardzo wiele do zrobienia
.Radny Adam Martyniszyn wyraził swoje zadowolenie, że tak się stało bo w przyszłości sytuacja byłaby coraz gorsza. Radny uważa, że pracownicy powinni mieć zaufanie
do dyrekcji , gdzie do tej pory było ono nadszarpnięte.
Przewodniczący Komisji stwierdził, że Rada Powiatu podeszła bardzo odpowiedzialnie
do wniosku komisji zdrowia, a efekty takiej decyzji zaczynają być powoli widoczne.
Radna Otylia Skoczylas poinformowała, że w poprzedniej kadencji Rada także straciła
już zaufanie do dyrekcji, gdy stawiane były mu podobne zalecenia.
Innych spraw nie poruszano. W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Przewodniczący Komisji podziękował wszystkim za udział i zamknął posiedzenie w dniu dzisiejszym. Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Komisji:
Andrzej Jung