Protokół Nr 5/2003

 

z posiedzenia Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego
w dniu 13 lutego 2003 roku.

 

Przewodniczył Przewodniczący Komisji – Andrzej Jung.

Lista obecności w załączeniu.

 

Porządek posiedzenia:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Funkcjonowanie i sytuacja ekonomiczna Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki

Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku.

3.Wolne wnioski.

 

 

Ad.1.

Przewodniczący Komisji otworzył posiedzenie i przedstawił zebranym porządek posiedzenia w dniu dzisiejszym. Członkowie komisji nie wnieśli uwag do proponowanego porządku jednogłośnie go zatwierdzając.

 

Ad.2.

Członkowie komisji ponownie analizowali funkcjonowanie i obecną sytuację ekonomiczną Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku. Radni nadal uważają, że w zakładzie należy przeprowadzić zmiany na stanowiskach kierowniczych.

Ponadto radni Witold Naumik, Adam Martyniszyn i Maciej Mularczyk wyrazili swoje wątpliwości dotyczące zasadności pełnienia sobotnio-niedzielnych dyżurów lekarskich

na Oddziale Laryngologii. Radni stwierdzili też, że zarządzanie pracą szpitala należy jednak do kompetencji Dyrektora SPZOZ i to on powinien zajmować się tymi sprawami.

Przewodniczący Komisji poinformował radnych, że zostanie dziś przygotowany wniosek

w sprawie odwołania Dyrektora SPZOZ w Kluczborku i zostanie on przekazany poprzez Przewodniczącego Rady Powiatu Staroście Kluczborskiemu. Członkowie komisji już

na poprzednim posiedzeniu, w drodze głosowania opowiedzieli się za opracowaniem takiego wniosku /5 głosów za, brak głosów przeciw i 1 głos wstrzymujący się/.

Kolejno Przewodniczący Komisji nawiązując do trwającej w Kluczborku zbiórki środków finansowych na zakup mammografu poinformował radnych, że są już prowadzone rozmowy dotyczące zawarcia kontraktów na usługi w tym zakresie. Planowane jest również utworzenie pracowni mammograficznej.

Radny Adam Martyniszyn stwierdził, że bardzo ważną sprawą będzie w późniejszym czasie utrzymanie tej pracowni i zapewnienie odpowiedniej liczby pacjentów. Radny wyraził opinię, że należy dokładnie przeanalizować koszt, utrzymanie i kontraktację usług w tej kwestii, aby mieć pewność, że stać nas na to.

Radny Adam Martyniszyn poruszył ponadto sprawę wyglądu budynku naszego szpitala i jego otoczenia oraz izby przyjęć. Zdaniem radnego konieczne są tu również zmiany.

Ad.3.

Członkowie komisji zapoznali się z odpowiedzią na wniosek komisji w sprawie zatrudnienia lekarza psychiatry w Poradni Leczenia Uzależnień i Współuzależnienia od Alkoholu
w Kluczborku /pismo nr OZ-IR-8022/92-1/03 z dnia 23.01.2003r./. Odpowiedzi na wniosek udzielił Naczelnik Wydziału Ochrony i Promocji Zdrowia Mieczysław Zaleciński.

Innych spraw radni nie poruszali. W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Komisji podziękował wszystkim za udział i zamknął posiedzenie w dniu dzisiejszym. Na tym protokół zakończono.

 

 

Przewodniczący Komisji:

Andrzej Jung