Protokół Nr 20/2012

 

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej  Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 5 października 2012 roku.

 

Przewodniczył Przewodniczący Komisji – Paweł Prochota

 

Lista obecności w załączeniu.

 

Porządek posiedzenia:

 

1.Otwarcie posiedzenia.

2. Rozpatrzenie skargi pani B P. na panią Irenę Ilków - Dyrektora Domu Pomocy Społecznej
w Kluczborku.

3.Kontrola kosztów wyjazdów służbowych pracowników Starostwa Powiatowego w Kluczborku.

                     delegacje na środki komunikacji publicznej (ilość, koszty),

                     delegacje na samochód prywatny (ilość, koszty),

                     koszty związane z samochodem służbowym:

- płace + pochodne kierowcy,

- koszty paliwa,

- koszty przeglądów, ubezpieczenia,

- koszty napraw.

4.Wolne wnioski.

5.Zamknięcie posiedzenia.

 

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

 

  1. Wanda Słabosz – Skarbnik Powiatu,

 

Ad.1

 

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej przywitał wszystkich zebranych i przedstawił porządek dzisiejszego posiedzenia. Przewodniczący Komisji poinformował, że pani B.P. przebywa w szpitalu i nie mogła przybyć na dzisiejsze posiedzenie, w związku z czym rozpatrzenie skargi zostaje przełożone.   

Do  porządku obrad, nie zawierającego puntu dot. skargi  członkowie Komisji nie wnieśli  uwag jednogłośnie go zatwierdzając.

 

Ad.2

 

Przewodniczący Komisji poinformował, że pani B.P. przebywa w szpitalu i nie mogła przybyć na dzisiejsze posiedzenie, w związku z czym rozpatrzenie skargi zostaje przełożone na późniejszy, dogodny dla strony skarżącej, termin.

Do  porządku obrad, nie zawierającego punktu dot. skargi  członkowie Komisji nie wnieśli  uwag jednogłośnie go zatwierdzając.

 

Ad.3

 

Pani Skarbnik poinformowała, że w Starostwie Powiatowym w ostatnich 3 kwartałach wystawiono 230 delegacji, z czego 20 na środki komunikacji publicznej a 210 na samochody prywatne pracowników. Pani Skarbnik poinformowała, że w Starostwie obowiązuje Zarządzenie Starosty z dnia 9 stycznia 2012 r., określające kwoty odpłatności za delegacje, oraz, ze przyjęto, że nie wypłaca się kosztów przejazdów wynikających z rozporządzenia, tylko w roku bieżącym przyjęto kwotę 70 gr. , jest to stawka obowiązująca dla samochodów o pojemności silnika powyżej 900. Pani Skarbnik poinformowała, że rozporządzenie
w powyższej sprawie dopuszcza możliwość wypłaty kwoty niższej niż w rozporządzeniu, gdzie jest mowa o 84 gr. za kilometr. Pani Skarbnik poinformowała, że kwota wydana w br.  na delegacje to 12 213 zł., ponadto z podróży służbowej samochodem służbowym korzystają również pracownicy Starostwa, ale są to głównie starosta, wicestarosta, oraz, że  koszty diet to około 700 zł., koszty diet na środki komunikacji publicznej to 874 zł.  
Pani Skarbnik poinformowała, że samochód służbowy powierzony jest jednemu z pracowników Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu, któremu z tego tytułu przysługuje dodatek służbowy.  Koszty utrzymania samochodu służbowego są to koszty przeglądu technicznego, drobne naprawy, ubezpieczenie OC, i koszty paliwa. Radny Leszek Mierzwa zapytał, gdzie ubezpieczony jest samochód służbowy. Pani Skarbnik odpowiedziała, że w Towarzystwie Ubezpieczeniowym Mentor, jest to towarzystwo, wyłonione w drodze przetargu, które ubezpiecza również całe mienie powiatu. 

  

Ad.4

 

Radny Leszek Krzyżanowski zwrócił uwagę na fakt, że w PKS jest zatrudnionych dużo pracowników administracji, natomiast kierowcy narzekają na pensje,  oraz, że należałoby być może się tym zainteresować w przyszłym roku.

 

Ad.5

 

Przewodniczący Komisji w związku z wyczerpaniem porządku obrad podziękował wszystkim za udział w dzisiejszym posiedzeniu i zamknął posiedzenie komisji.

 

Na tym protokół zakończono.

 

 

 

                                                                                        Przewodniczący Komisji

                                                                                              Paweł Prochota

 

 

 

Protokołowała

Katarzyna Hołdys