Protokół Nr 19/2012
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 21 września 2012 roku. Przewodniczył Przewodniczący Komisji – Paweł Prochota Lista obecności w załączeniu. Porządek posiedzenia: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Analiza sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2012 r. 3.Wolne wnioski. 4.Zamknięcie posiedzenia. Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli: Ad.1 Przewodniczący Komisji Rewizyjnej przywitał wszystkich zebranych i przedstawił porządek dzisiejszego posiedzenia. Do przedstawionego porządku Członkowie Komisji nie wnieśli uwag jednogłośnie go zatwierdzając. Ad.2 Pani Skarbnik przedstawiła informację o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2012 r. Pani Skarbnik poinformowała, że nie ma jeszcze opinii RIO o powyższym sprawozdaniu, ale na pewno będzie to opinia z uwagami, gdyż przekroczony został dopuszczalny wskaźnik zadłużenia. Pani Skarbnik poinformowała, że sprawozdanie z wykonania budżetu za I półrocze 2012 celowo nie było wysłane wcześniej a w 31 sierpnia, gdyż zarząd czekał na decyzję z ZUS o umorzeniach zobowiązań przejętych po SP ZOZ, gdyż procent zadłużenia przekroczył ustawowy wskaźnik 60 %, w tych zobowiązaniach są zawarte zobowiązania po przejętym SP ZOZO, w związku z czym zarząd czekał na decyzję o umorzeniu, aby ją przedstawić Regionalnej Izbie Obrachunkowej. Pan Wicestarosta poinformował, że powiat przejął po SP ZOZ ponad 13 mln. długu, i ten dług stał się długiem powiatu, aby sięgnąć po dotacje na spłatę tego długu powiat musiał go przejąć, przekształcić SP ZOZ w spółkę prawa handlowego, następnie na podstawie nowej ustawy o działalności leczniczej powiat starał się o dotacje i umorzenia od ZUS. Pan Wicestarosta dodał, że pieniądze z dotacji z ministerstwa zdrowia zostaną, jednak trzeba będzie je oddać, gdyż mogą być one przeznaczone jedynie na spłatę zobowiązań wobec ZUS. Radny Mirosław Misiak zapytał, kiedy miałby miejsce przetarg w związku ze zbyciem nieruchomości na Sienkiewicza 20B. Pan Wicestarosta odpowiedział, że ogłoszenie musi wisieć 2 miesiące, więc końcowe rozstrzygnięcie na koniec roku 2012. Radny Mirosław Misiak zapytał jaki koszt wynajmu dla PCZ SA. , pan Wicestarosta odpowiedział, że 2 012 zł. Pan Wicestarosta stwierdził ponadto, że sam wpływ tej gotówki z dotacji do budżetu jest już bardzo dobry, gdyż podnosi wskaźniki. Komisja zapoznała się z Informacją zarządu powiatu o wykonaniu budżetu za I półrocze 2012 r. , przyjęła do wiadomości wyjaśnienia zarządu odnośnie stanu zadłużenia powiatu na dzień 30 czerwca 2012 r. i przekroczenia dopuszczalnego wskaźnika zadłużenia w związku z przejęciem zadłużenia po SP ZOZ-ie, a także zapoznała się z czynnościami, które zarząd powziął, aby zmniejszyć stan zadłużenia powiatu na koniec roku 2012 oraz z wyjaśnieniami pana Wicestarosty dotyczącymi dotacji i umorzeń dotyczącymi likwidacji zadłużenia po SP ZOZ-ie. Przewodniczący komisji przystąpił do głosowania nad przyjęciem Informacji o przebiegu wykonania budżetu powiatu za I półrocze 2012 r. Radni jednogłośnie powyższą informację przyjęli. Ad.3 Przewodniczący komisji poruszył kwestię zakupu nowego taboru dla PKS w Kluczborku. Pani Skarbnik stwierdził, ze najpierw PKS musi wyjść z długów. Pan Wicestarosta stwierdził, że wynik finansowy PKS poprawia się, podpisywane są umowy z nowymi gminami. Pan Starosta stwierdził, że trzeba również myśleć o remoncie dworca autobusowego w Kluczborku, w tym celi gmina musi zmienić plan zagospodarowania przestrzennego. Radny Mirosław Misiak zapytał o tereny za szpitalem. Pan Wicestarosta stwierdził, że jest to kwestia związana z ewentualna budowa lądowiska dla śmigłowców w tym miejscu. Ad.4 Przewodniczący Komisji w związku z wyczerpaniem porządku obrad podziękował wszystkim za udział w dzisiejszym posiedzeniu i zamknął posiedzenie komisji. Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Komisji Paweł Prochota
Protokołowała Katarzyna Hołdys