Protokół Nr 67/2012

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 14 sierpnia 2012 r.

 

 

            Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy lokalu użytkowego stanowiącego własność Powiatu Kluczborskiego położonego w Kluczborku przy ul.Jagiellońskiej 1.

3.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące V rokowań cenowych na zbycie nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego położonych w obrębie miejscowości Polanowice.

4.Pismo Burmistrza Miasta Kluczborka dotyczące wydania opinii w sprawie zaliczenia do kategorii dróg gminnych-obwodnicę miasta Kluczborka od drogi krajowej nr 45 w Kuniowie do ul.Wołczyńskiej w Ligocie Dolnej wraz z opinią w powyższej sprawie Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku.

5.Prośba Dyrektora PCPR w Kluczborku w sprawie rozłożenia na raty nienależnie pobranego świadczenia z tytułu kontynuacji nauki przez Pana Andrzeja Łupickiego, zam.w Kluczborku, który jest usamodzielniającym się wychowankiem rodziny zastępczej.

6.Prośba Dyrektora Domu Pomocy Społecznej, ul.Wołczyńska 25 w Kluczborku w sprawie przyznania dodatkowych środków finansowych w kwocie 20.tys.zł. z przeznaczeniem na niezbędne, bieżące remonty Domów Pomocy Społecznej przy ul.Wołczyńskiej 25 oraz przy ul.Sienkiewicza 20 a.

7.Pismo Naczelnika Wydziału Komunikacji i transportu w sprawie wyrażenia zgody na demontaż w stacji demontażu wraz z późniejszym wyrejestrowaniem pojazdów usuniętychz drogi w trybie art.130 a ustawy z dnia 20 czerwca 1997r.-Prawo o ruchu drogowym oraz w związku z prawomocnym orzeczeniem sądu o przepadku w/w pojazdów na rzecz Powiatu Kluczborskiego.

8.Sprawozdanie ZUM w Kluczborku z realizacji Powiatowego Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego na lata 2011-2015 za I półrocze 2012 roku.

9.Pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku w sprawie sołectwa Smardy Dolne oraz Krzywiznyz dnia 24.07.2012r.

10.Decyzja w sprawie wygaśnięcia trwałego zarządu dla Zarządu Dróg Powiatowych

w Kluczborku dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki stanowiące część drogi nr 1327 O-Gronowice –Ciarka.

11.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące upoważnienia kierowników jednostek Powiatu Kluczborskiego do składania oświadczeń woli związanychz prowadzeniem bieżącej działalności jednostki.

12.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych Mienia Powiatu i Promocji Powiatu

w sprawie upoważnienia Dyrektorów ZSP Nr 2, SOSW, ZSO, ZSP Nr 1 do podpisania w imieniu Powiatu Kluczborskiego protokołów z sezonowego przeglądu i realizacji wszystkich okien i drzwi zainstalowanych przez firmę Siemens sp.z o.o.

13.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące przeprowadzonej w dniu 8.08.2012r. II aukcji na zbycie mienia ruchomego w ZSP Nr 2 w Kluczborku.     

14.Sprawozdanie końcowe Stowarzyszenia Autoklub Teranowa Byczyna z wykonania zadania publicznego o nazwie:,,Piknik terenowy 2012–wykorzystanie elementów turystyki regionalnej i sportowego ducha walki do integracji społeczeństwa”.

15.Sprawozdanie końcowe Stowarzyszenia Hospicjum Ziemi Kluczborskiej Św.Ojca Pioz wykonania zadania publicznego o nazwie:,,Organizacja koncertu charytatywnego na rzecz Stowarzyszenia Hospicjum Ziemi Kluczborskiej Św.Ojca Pio”.

16.Pismo Wójta Lasowic Wielkich dotyczące zaopiniowania propozycji zaliczenia drogi na terenie Gminy Lasowice Wielkie do kategorii dróg gminnych wraz z opinią w powyższej sprawie Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku.

17.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:

-projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na okres do 3 lat, po upływie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość,

-projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne przekazanie nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego na rzecz gminy Lasowice Wielkie.

18.Wolne wnioski.

19.Zamknięcie posiedzenia.  

 

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 1 sierpnia 2012 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu

Nr 66/2012 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

 

Do punktu 2 porządku

 

 

Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy lokalu użytkowego stanowiącego własność Powiatu Kluczborskiego położonego

w Kluczborku przy ul.Jagiellońskiej 1 w związku z wnioskiem Polskiego Radia Regionalnego Rozgłośni w Opolu na studio radiowe. 

Zarząd Powiatu postanowił wyrazić zgodę na zawarcie umowy dzierżawy lokalu użytkowego stanowiącego własność Powiatu Kluczborskiego położonego przy ul.Jagielońskiej 1 zwolnienie przez jeden miesiąc z czynszu w celu zaadaptowania pomieszczenia do wymogów technicznych jakie musi posiadać studio radiowe. Zarząd Powiatu ponadto partycypację kosztów pozostawił do wyliczenia.

 

 

Do punktu 3 porządku

 

 

Kolejną sprawą było pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatui Promocji Powiatu dotyczące V rokowań cenowych na zbycie nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego położonych w obrębie miejscowości Polanowice.

Zarząd postanowił, że powróci do tematu na kolejnym posiedzeniu Zarządu.

 

 

 

Do punktu 4 porządku

 

 

Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Burmistrza Miasta Kluczborka dotyczącym wydania opinii w sprawie zaliczenia do kategorii dróg gminnych-obwodnicę miasta Kluczborka od drogi krajowej nr 45 w Kuniowie do ul.Wołczyńskiej w Ligocie Dolnej wraz z opinią w powyższej sprawie Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku.

Zarząd po zapoznaniu się w oparciu o art.7 ust.2 ustawy o drogach publicznych z dnia21 marca 1985r. pozytywnie zaopiniował złożony wniosek nie wnosząc uwag, co do zaliczenia w/w drogi do drogi gminnej.  

 

 

Do punktu 5 porządku

 

 

Następnie Pan Starosta zapoznał członków Zarządu z prośbą Dyrektora PCPR w Kluczborku w sprawie rozłożenia na raty nienależnie pobranego świadczenia z tytułu kontynuacji nauki przez Pana A.Ł, ucznia ZSLT w Kluczborku, zam. w Kluczborku, który jest usamodzielniającym się wychowankiem rodziny zastępczej.

Zarząd po zapoznaniu się postanowił wyrazić zgodę na rozłożenie na raty spłaty nienależnie pobranego świadczenia przez ucznia ZSLT w Kluczborku.

Zarząd w związku z powyższym postanowił o podpisaniu umowy ugody pomiędzy Zarządem Powiatu, a w/w uczniem do której podpisania upoważnił Starostę i Wicestarostę.

 

 

Do punktu 6 porządku

 

 

Zarząd zapoznał się z prośbą Dyrektora Domu Pomocy Społecznej, ul.Wołczyńska 25w Kluczborku w sprawie przyznania dodatkowych środków finansowych w kwocie 20.tys.zł. z przeznaczeniem na niezbędne, bieżące remonty Domów Pomocy Społecznej przy ul.Wołczyńskiej 25 oraz przy ul.Sienkiewicza 20 a.

W związku z powyższym Zarząd postanowił o podjęciu uchwały Zarządu PowiatuNr 67/168/2012 w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu.

Niniejsza uchwała dotyczy uruchomienia środków z rezerwy ogólnej budżetu powiatu na 2012 rok w wysokości 15.000,-zł z przeznaczeniem dla Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku na remont pomieszczeń.  

 

 

Do punktu 7 porządku

 

 

Pan Starosta przedstawił pismo Naczelnika Wydziału Komunikacji i Transportu dotyczące wyrażenia zgody na demontaż w stacji demontażu pojazdów wraz z późniejszym wyrejestrowaniem pojazdów usuniętych z drogi w trybie art.130a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r.-Prawo o ruchu drogowym oraz w związku z prawomocnym orzeczeniem sąduo przepadku w/w pojazdów na rzecz Powiatu Kluczborskiego i ustaleniem zerowej wartości rynkowej przejętych pojazdów.

 

 

Zarząd wyraził zgodę na demontaż wraz z późniejszym wyrejestrowaniem pojazdów marki:

-Renault 1.9D  

-Ford 1.8D.

Do punktu 8 porządku

 

 

Członkowie Zarządu przystąpili do zapoznania się ze sprawozdaniem ZUM w Kluczborkuz realizacji Powiatowego Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego na lata 2011-2015za I półrocze 2012 roku. Zarząd nie wniósł do sprawozdania uwag zatwierdzającje jednogłośnie.

 

 

Do punktu 9 porządku

 

 

Kolejną sprawą z jaką zapoznali się członkowie Zarządu była informacja przedłożona przez Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie wykonania remontu odcinka drogi Nr 1323 O Smardy-Krzywizna. Remont wykonany został siłami własnymi Zarządu Dróg Powiatowych.    

Zarząd przyjął do wiadomości powyższą informację.  

 

 

Do punktu 10 porządku

 

 

Zarząd zapoznał się z treścią decyzji w sprawie wygaśnięcia trwałego zarządu dla Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntówi budynków jako działki stanowiące część drogi nr 1327 O-Gronowice –Ciarka.

Zarząd postanowił o podpisaniu powyższej decyzji.

 

 

Do punktu 11 porządku

 

 

Pan Starosta przedstawił pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące upoważnienia kierowników jednostek Powiatu Kluczborskiego do składania oświadczeń woli związanych z prowadzeniem bieżącej działalności jednostki.

Wskazane w upoważnieniach osoby (Pani Marzena Perucka-Dyrektor Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 Centrum kształcenia Ustawicznego w Kluczborku oraz Pani Ewa Poręba-Dyrektor specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku) będą piastować stanowiska dyrektorów przez okres 5 lat szkolnych począwszy od 1 września 2012r. W związku z powyższym Zarząd postanowił o udzieleniu w/w pełnomocnictwa.

 

 

Do punktu 12 porządku

 

 

Pan Starosta poinformował, że Firma Siemens Sp.z o.o zwróciła się z informacją, że w dniach 20-24 sierpnia dokona sezonowego przeglądu i regulacji wszystkich okien i drzwi zainstalowanych w ZSP Nr 2, SOSW, ZSO, ZSP Nr 1 i w związku z tym wymagane jest upoważnienie dyrektorów w/w placówek do podpisania w imieniu Powiatu Kluczborskiego protokołów potwierdzających dokonanie przeglądu.

Zarząd postanowił upoważnić dyrektorów placówek do podpisania protokołów w powyższym zakresie.

 

Do punktu 13 porządku

 

 

Następnie członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym przeprowadzonej w dniu 8.08.2012r. II aukcji na zbycie mienia ruchomego w ZSP Nr 2 w Kluczborku.

W wyniku przeprowadzonej aukcji zostały sprzedane 4 z 25 pozycji.

W związku z powyższym zgodnie z § 41 ust.1 Uchwały nr 75/235/2008 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 15.10.2008r. w sprawie określenia zasad gospodarowania mieniem ruchomym będącym w posiadaniu Starostwa Powiatowego w Kluczborku oraz powierzonym jednostkom organizacyjnym Powiatu Kluczborskiego, można dokonać likwidacji pozostałych składników majątku ruchomego w trybie sprzedaży na surowce wtórne.

W związku z powyższym Zarząd postanowił o wyrażeniu zgody na skierowanie zapytaniao cenę skupu złomu do Punktów zajmujących się skupem surowców  

 

 

Do punktu 14 porządku

 

 

Kolejno Zarząd zapoznał się ze złożonym przez Stowarzyszenie Autoklub Teranowa Byczyna sprawozdaniem końcowym z wykonania zadania publicznego o nazwie: ,,Piknik terenowy 2012–wykorzystanie elementów turystyki regionalnej i sportowego ducha walki do integracji społeczeństwa”. Zarząd nie wniósł uwag do przedłożonego sprawozdania i postanowił o jego zatwierdzeniu.

 

Do punktu 15 porządku

 

 

Następnym sprawozdaniem jakie zostało przedłożone Zarządowi było sprawozdanie końcowe Stowarzyszenia Hospicjum Ziemi Kluczborskiej Św.Ojca Pio z wykonania zadania publicznego o nazwie: ,,Organizacja koncertu charytatywnego na rzecz Stowarzyszenia Hospicjum Ziemi Kluczborskiej Św.Ojca Pio”. Zarząd po zapoznaniu się przyjął przedmiotowe sprawozdanie.

 

 

Do punktu 16 porządku

 

 

Pan Starosta przedstawił pismo Wójta Lasowic Wielkich dotyczące zaopiniowania propozycji zaliczenia drogi na terenie Gminy Lasowice Wielkie do kategorii dróg gminnych.

Ponadto Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu opinię Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku. Wniosek został pozytywnie zaopiniowany przez Dyrekcję ZDP w związku z czym Zarząd również pozytywnie zaopiniował zaliczenie drogi do kategorii drogi gminnej.

 

Do punktu 17 porządku

 

 

Kolejno przystąpiono do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:

-projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na okres do 3 lat, po upływie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość.

-projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne przekazanie nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego na rzecz gminy Lasowice Wielkie.

Zarząd postanowił zatwierdzić powyższe materiały i skierować pod obrady Rady.

 

 

Do punktu 18 porządku

 

 

Innych spraw nie poruszano.

 

 

Do punktu 19 porządku

 

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 67 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

 

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Mieczysław Czapliński ………………………………

 

 

                                                           3.Artur Nowak                  ………………………………

 

 

                                                           4.Maciej Tomaszczyk       ……………………………….

 

 

      Protokołowała:

 

   Joanna Strzelczyk