Protokół Nr 68/2012

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 21 sierpnia 2012 r.

 

            Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Pismo Kierownika Biura Funduszy pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące V rokowań cenowych na zbycie nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego położonych w obrębie miejscowości Polanowice.

3.Pismo Burmistrza Gminy Byczyna dotyczący wszczęcia procedury przekazania na rzecz gminy Byczyna działki wraz z obiektem oczyszczalni ścieków w Polanowicach.

4.Pismo Burmistrza Gminy Byczyna dotyczące planowanej dla Gminy Byczyna dotacji na realizację inwestycji pod nazwą: „Budowa oczyszczalnik ścieków wraz z kotłownią dla budynku socjalnego we wsi Miechowa oraz modernizacja kotłowni w budynkach użyteczności publicznej”.

5.Sprawozdanie Katolickiego Stowarzyszenie „Civitas Christiana” z wykonania zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej o nazwie: Współorganizacja IV Kultury Chrześcijańskiej.

6.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wyboru procedury przetargowej na zadanie  Przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych w ramach realizacji projektu  „Zawodowy Start w Przyszłość”,

7. Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

- projekt uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej,

-projekt uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej,

-projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2012 Nr XV/104/2011 Rady Powiatu w Kluczborku,

8. Wolne wnioski.

9. Zamknięcie posiedzenia.

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 14 sierpnia 2012 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 68/2012 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

Do punktu 2 porządku

 

Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące V rokowań cenowych na zbycie nieruchomości dz.nr 581/94 z k.m.4 o pow.0,7312 ha oraz dz.nr 581/93 z k.m.1 o pow.0,0688 ha stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego położonych w obrębie miejscowości Polanowice. W związku z negatywnym wynikiem dwóch przetargów ustnych nieograniczonych oraz pięciu rokowań cenowych Zarząd postanowił wstrzymać się z decyzją o ogłoszeniu kolejnych rokowań cenowych na sprzedaż w/w działek do dnia 28 sierpnia 2012r.     

 

 

 

 

Do punktu 3 porządku

 

Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Burmistrza Gminy Byczyna dotyczącym wszczęcia procedury przekazania na rzecz gminy Byczyna działki wraz z obiektem oczyszczalni ścieków w Polanowicach.

Zarząd w związku z powyższym postanowił o przygotowaniu przez Biuro Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu projektu uchwały Rady Powiatu w sprawie nieodpłatnego przekazania na rzecz Gminy Byczyna w/w nieruchomości stanowiącej własność powiatu kluczborskiego na cel publiczny oraz do przygotowania odpowiedzi Burmistrzowi Byczyny informującej o możliwości wsparcia przez powiat modernizacji oczyszczalni po ustaleniu szczegółowych kosztów i przejęcia nieruchomości przez gminę.

 

Do punktu 4 porządku

 

Kolejną sprawą z jaką zapoznali się członkowie Zarządu było pismo Burmistrza Gminy Byczyna dotyczące planowanej dla Gminy Byczyna dotacji na realizację inwestycji pod nazwą: „Budowa oczyszczalni ścieków wraz z kotłownią dla budynku socjalnego we wsi Miechowa oraz modernizacją kotłowni w budynkach użyteczności publicznej”.

Zarząd po szczegółowej analizie postanowił dofinansować powyższą inwestycję w ramach środków z rozdziału –Gospodarka komunalna i ochrona środowiska w roku 2013, ze względu na ograniczone środki w budżecie powiatu na rok 2012.

 

Do punktu 5 porządku

 

Członkowie Zarządu przystąpili do analizy sprawozdania Katolickiego Stowarzyszenie „Civitas Christiana” z wykonania zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnejo nazwie: Współorganizacja IV Kultury Chrześcijańskiej. Do przedłożonego sprawozdania Zarząd nie wniósł żadnych uwag jednogłośnie przyjmując przedmiotowe sprawozdanie.

 

Do punktu 6 porządku

 

Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wyboru procedury przetargowej na zadanie-,,Przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych w ramach realizacji projektu  „Zawodowy Start w Przyszłość”.

Zarząd postanowił o ogłoszeniu przetargu w trybie przetargu nieograniczonego, nie żądaniu wadium oraz zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

 

Do punktu 7 porządku

 

Członkowie Zarządu przystąpili do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatuw Kluczborku:

-projekt uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej,

-projekt uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej,

-projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2012 Nr XV/104/2011 Rady Powiatu w Kluczborku.

-projekt uchwały w sprawie stanowiska o stwierdzenie wygaśnięcia zobowiązania z tytułu pożyczki udzielonej przez Powiat Kluczborski Samodzielnemu Publicznemu Zakładowi Opieki Zdrowotnej Zespołowi Opieki Zdrowotnej w Kluczborku.

Zarząd zatwierdził przedłożone materiały i postanowił o skierowaniu ich pod obrady Rady Powiatu.

 

 

Do punktu 8 porządku

 

W związku z realizacją pilotażowego programu ,,Aktywny samorząd” Zarząd postanowił o podpisaniu umowy pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych ,,PFRON”. Do podpisania przedmiotowej umowy Zarząd upoważnił Starostę Piotra Pośpiecha oraz członka Zarządu Artura Nowaka.

Innych spraw nie poruszano.

 

Do punktu 9 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 68 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Mieczysław Czapliński ………………………………

 

 

                                                           3.Artur Nowak                  ………………………………

 

 

                                                           4.Maciej Tomaszczyk       ……………………………….

 

 

      Protokołowała:

 

   Joanna Strzelczyk