Protokół Nr 3/2003

 

Z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Kluczborku

w dniu 6 maja 2003r.

Przewodniczył Przewodniczący Komisji Paweł Prochota.

Lista obecności w załączeniu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

1.Maciej Mularczyk – Przewodniczący Rady Powiatu w Kluczborku,

2.Piotr Pośpiech – Skarbnik Powiatu,

3.Jan Rydzik – Naczelnik Wydziału Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego

w Kluczborku.

Porządek posiedzenia:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Analiza wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za I kwartał 2003r.

3.Rozpatrzenie skargi Pana Mieczysława Sypko, dotyczącej działalności Naczelnika

Wydziału Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Kluczborku.

4.Wolne wnioski.

 

Ad.1.

Przewodniczący Komisji otworzył posiedzenie, powitał wszystkich zebranych i przedstawił porządek posiedzenia w dniu dzisiejszym. Radni nie wnieśli uwag do proponowanego porządku obrad i jednogłośnie go przyjęli.

 

Ad.2.

Skarbnik Powiatu przedłożył radnym i omówił sprawozdania statystyczne z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego uchwalonego na 2003r. za I kwartał br. Przedłożony materiał stanowią kwartalne sprawozdania:

-Rb-NDS o nadwyżce/deficycie,

-Rb-27S z wykonania planu dochodów budżetowych,

-Rb-28S z wykonania planu wydatków budżetowych,

-Rb-N o stanie należności,

-Rb-Z o stanie zobowiązań wg. tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń.

Sprawozdania te znajdują się w aktach Komisji Rewizyjnej – teczka RP/K.Rew.-0058/1/2003. Skarbnik Powiatu poinformował radnych, że budżet Powiatu Kluczborskiego na koniec

I kwartału br. został bezpiecznie zamknięty. Plan dochodów wykonano w 31%, a plan wydatków w 23,8%. Na w/w wielkość wykonania wydatków wpłynął fakt, że w I kwartale jest tzw. trzynastka. W I kwartale br. nie pojawiły się wydatki inwestycyjne, pojawią się one dopiero w II i III kwartale. W okresie styczeń – marzec 2003r. nie wykonano również dochodów z tytułu sprzedaży mienia powiatowego.

Na zapytanie radnego Witolda Naumika Skarbnik wyjaśnił, że za miesiąc marzec nie wpłynęła kwota 50.000,-zł. od Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej
w Kluczborku z tytułu spłaty kredytu poręczonego przez powiat. Jednostka ta nie spłaca pożyczki długoterminowej udzielonej przez powiat w ubiegłym roku. Jeśli SPZOZ nie będzie spłacać w dalszym ciągu tej pożyczki to w skali całego roku w budżecie powiatu będzie
z tego tytułu brakować około 432.000,-zł.

Radny Władysław Zawadzki zapytał czy są w budżecie powiatu środki finansowe, które powiat może wykorzystać w zakresie ochrony środowiska, np. na likwidację wysypisk śmieci. Skarbnik odpowiedział, że nie ma obecnie takich środków. Z chwilą uzyskania tych środków, kwotę 70.000,-zł powiat przeznaczy na opracowanie powiatowego planu gospodarki odpadami oraz powiatowego programu ochrony środowiska. O przeznaczeniu powyższej kwoty na opracowanie tych dwóch dokumentów Rada Powiatu zadecydowała wcześniejszą już uchwałą, a do końca bieżącego roku budżetowego powinna je przyjąć do realizacji,

co wynika z obowiązujących przepisów.

Członkowie komisji nie wnieśli innych zapytań do przedstawionych przez Skarbnika Powiatu kwartalnych sprawozdań. Ocenili pozytywnie wykonanie budżetu Powiatu Kluczborskiego

za I kwartał 2003r.

Ad.3.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej zapoznał radnych z dokumentacją w sprawie skargi

Pana Mieczysława Sypko, dotyczącej działalności Naczelnika Wydziału Komunikacji

i Transportu Starostwa Powiatowego w Kluczborku Pana Jana Rydzika.

Naczelnik na prośbę Przewodniczącego Rady Powiatu złożył już pisemne wyjaśnienie

w tej sprawie /pismo nr KT.JR-0551/1/2003 z dnia 14.04.2003r./. W dniu dzisiejszym

na prośbę Przewodniczącego Komisji poproszono Naczelnika Wydziału Komunikacji

o dokładne wyjaśnienie radnym przedmiotowej sprawy.

Naczelnik poinformował zebranych, że Pan Mieczysław Sypko w dniu 18 lipca i 10 września 2002r. zwrócił się do Wydziału Komunikacji i Transportu z prośbą o udzielenie informacji dotyczącej wymiany prawa jazdy. Pismem z dnia 11 września 2002r. przekazano zainteresowanemu wyczerpującą informację na ten temat i ponadto poinformowano go,

że jego prawa jazdy utraci ważność dopiero z dniem 30 czerwca 2006r. Na kolejną prośbę zainteresowanego, pismem z dnia 27 stycznia 2003r. przekazano do Zakładu Karnego

w Kluczborku, gdzie przebywał Pan Sypko, druk wniosku o wymianę prawa jazdy wraz

z informacją jakie należy dołączyć do niego załączniki.

W dniu 20 lutego 2003r. wpłynął do Wydziału wniosek Pana Mieczysława Sypko o wymianę prawa jazdy. Wniosek był jednak niekompletny, ponieważ nie został dołączony dowód uiszczenia opłaty w wysokości 70,-zł. Pan Sypko kilkakrotnie zwracał się też z prośbą

o zwolnienie go z tej opłaty, ale przepisy obowiązującego prawa nie przewidują żadnych zwolnień z opłat za takie dokumenty. Dyrektor Zakładu Karnego w Kluczborku również
nie był w stanie pomóc zainteresowanemu. Naczelnik Wydziału Komunikacji skontaktował się w tej sprawie z rodziną Pana Sypko, która dokonała wymaganej wpłaty. W dniu 20 marca 2003r. do Wydziału Komunikacji wpłynęło nowe prawa jazdy dla Pana Sypko, które

na jego prośbę przekazano rodzinie. W dniu 27 marca br. matka Pana Sypko odebrała nowy dokument, jednocześnie oddała dotychczasowe prawo jazdy, które zostało unieważnione.

W związku z tym Naczelnik stwierdził, że wniosek Pana Sypko został pozytywnie rozpatrzony, a skarga została wniesiona w trakcie jego rozpatrywania.

Członkowie komisji po wyjaśnieniach Naczelnika Wydziału Komunikacji uznali skargę

za bezzasadną i jednogłośnie, w obecności 5 radnych, w drodze głosowania opowiedzieli się za odrzuceniem skargi. Na najbliższą sesję zostanie przygotowany projekt uchwały w tej sprawie.

 

Ad.4.

Radny Wiktor Naumik zaproponował, aby w związku z tym, że Komisja Rewizyjna

zamierza przeprowadzić kontrolę w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Kluczborku, zwrócić się do radcy prawnego Starostwa o wyjaśnienie, w jakim zakresie komisja może tę jednostkę kontrolować. W związku z tym, że pozostali członkowie komisji opowiedzieli się za propozycją radnego Naumika, Przewodniczący Komisji wystąpi z takim zapytaniem do radcy prawnego.

Innych spraw nie poruszano. W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Komisji podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął posiedzenie komisji

w dniu dzisiejszym. Na tym protokół zakończono.

 

 

Przewodniczący Komisji:

Paweł Prochota