Protokół Nr 53/2012
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku w dniu 19 kwietnia 2012 r. Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie: -powołania Komisji Konkursowej do przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora ZSP Nr 2 – CKU w Kluczborku, -przyjęcia oceny zasobów pomocy społecznej w Powiecie Kluczborskim, 3.Porozumienia: -pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Namysłowski w sprawie przyjęcia dziecka oraz warunków jego pobytu i wysokości wydatków na jego opiekę i wychowanie w rodzinie zastępczej, -pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Namysłowski w sprawie przyjęcia dziecka oraz warunków jego pobytu i wysokości wydatków na jego opiekę i wychowanie w rodzinie zastępczej, -pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Lubańskim w sprawie wydatków ponoszonych przez Powiat Lubański z tytułu pobytu trojga dzieci w placówce opiekuńczo – wychowawczej w Powiecie Kluczborskim, -pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Strzeleckim w sprawie wydatków ponoszonych przez Powiat Strzelecki z tytułu pobytu dziecka w placówce opiekuńczo – wychowawczej w Powiecie Kluczborskim, -pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Górowski w sprawie wydatków ponoszonych przez Powiat Górowski z tytułu pobytu dziecka w placówce opiekuńczo – wychowawczej w Powiecie Kluczborskim, -pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Częstochowskim w sprawie przyjęcia dziecka do rodziny zastępczej oraz warunków jego pobytu i wysokości wydatków na jego opiekę i wychowanie ponoszonych przez Powiat Kluczborski (2 szt. Porozumienia), -pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Miastem Gliwice w sprawie przyjęcia dziecka do rodziny zastępczej oraz warunków jego pobytu i wysokości wydatków na jego opiekęi wychowanie ponoszonych przez Powiat Kluczborski -projekty Porozumień pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Gminami :Kluczbork, Wołczyn i Lasowice Wielkie w sprawie dokonywania rozliczeń finansowych w związku z partycypacją gmin w kosztach utrzymania dzieci w pieczy zastępczej. 4.Informacja o sposobie wykorzystania środków przeznaczonych na doskonalenie zawodowe nauczycieli w roku 2011. 5.Przyjęcie sprawozdania finansowego za 2011 rok. 6.Pismo Rady Mieszkańców Domu Pomocy Społecznej ul.Sienkiewicza 20a. 7.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dot.postępowania przetargowego na zadanie pn.,,Roboty budowlane i instalacyjne w północnej części budynku Powiatowego Ośrodka Rehabilitacyjnego w Kluczborku. 8.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku. -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2012 Nr XV/104/2011 Rady Powiatu w Kluczborku, -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej, -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne przekazanie nieruchomości położonej w Polanowicach stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego na rzecz Gminy Byczyna, -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2012 rok, -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie warunków umorzenia w całości lub w części, łącznie z odsetkami, odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty lub odstąpienia od ustalania opłaty za pobyt dziecka w pieczy zastępczej, -sprawozdanie z realizacji Programu Współpracy Powiatu Kluczborskiego z Organizacjami Pozarządowymi w 2011 roku. 9.Wolne wnioski. 10.Zamknięcie posiedzenia. Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 11 kwietnia 2012 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 52/2012 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli. Do punktu 2 porządku Pan Starosta przedstawił projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Konkursowejdo przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora ZSP Nr 2 – CKU w Kluczborku.Pan Starosta wyjaśnił, że przedmiotowy projekt uchwały został przygotowany w związkuz ponownym ogłoszeniem konkursu na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2-CKU w Kluczborku ze względu na to, że poprzedni konkurs na w/w stanowisko nie został rozstrzygnięty. Do przedłożonego projektu nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd w drodze głosowania podjął uchwałę nr 53/128/2012 w przedmiotowej sprawie. Kolejnym projektem uchwały z jakim zapoznali się członkowie Zarządu był projektw sprawie przyjęcia oceny zasobów pomocy społecznej w Powiecie Kluczborskim.Pan Starosta poinformował, że na podstawie przepisów wynikających z art.16a ust.4 ustawyz dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej Powiatowe Centrum Pomocy Rodziniew Kluczborku przekazuje ,,Ocenę zasobów pomocy społecznej w Powiecie Kluczborskim”. Ocena ta zawiera analizę lokalnej sytuacji społecznej i demograficznej, jak również dane dotyczące świadczenia usług z pomocy społecznej, ilości i wysokości świadczeń dl rodzin zastępczych, usamodzielniających wychowanków zamieszkujących na terenie Powiatu Kluczborskiego. Ponadto znajduje się w niej wykaz instytucji pomocy społecznej w Powiecie Kluczborskim, typu Domy Pomocy Społecznej, Ośrodek Interwencji Kryzysowej, Zakład Opiekuńczo-Leczniczy, Warsztaty Terapii Zajęciowej jak również placówki opiekuńczo-wychowawcze. Ocena zasobów pomocy społecznej wyszczególnia również środki finansowe Powiatu na zadania własne i zlecone w obszarze pomocy społecznej. Ponadto w/w ocena jest narzędziem określającym potrzeby pomocy społecznej, zastępuje dotychczasowy ,,bilans potrzeb pomocy społecznej” i będzie podstawą planowania budżetów na następne lata. Do projektu uchwały nie wniesiono żadnych zapytań w związku z czym członkowie Zarządu jednogłośnie przyjęli uchwałę nr 53/129/2012 w w/w sprawie. Do punktu 3 porządku Kolejno Zarząd zapoznał się z treścią Porozumień: -pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Namysłowski w sprawie przyjęcia dziecka oraz warunków jego pobytu i wysokości wydatków na jego opiekę i wychowanie w rodzinie zastępczej, -pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Namysłowski w sprawie przyjęcia dziecka oraz warunków jego pobytu i wysokości wydatków na jego opiekę i wychowanie w rodzinie zastępczej, -pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Lubańskim w sprawie wydatków ponoszonych przez Powiat Lubański z tytułu pobytu trojga dzieci w placówce opiekuńczo – wychowawczej w Powiecie Kluczborskim, -pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Strzeleckim w sprawie wydatków ponoszonych przez Powiat Strzelecki z tytułu pobytu dziecka w placówce opiekuńczo – wychowawczej w Powiecie Kluczborskim, -pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Górowski w sprawie wydatków ponoszonych przez Powiat Górowski z tytułu pobytu dziecka w placówce opiekuńczo – wychowawczej w Powiecie Kluczborskim, -pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Częstochowskim w sprawie przyjęcia dziecka do rodziny zastępczej oraz warunków jego pobytu i wysokości wydatków na jego opiekę i wychowanie ponoszonych przez Powiat Kluczborski (2 szt. Porozumienia), -pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Miastem Gliwice w sprawie przyjęcia dziecka do rodziny zastępczej oraz warunków jego pobytu i wysokości wydatków na jego opiekęi wychowanie ponoszonych przez Powiat Kluczborski -projekty Porozumień pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Gminami: Kluczbork, Wołczyni Lasowice Wielkie w sprawie dokonywania rozliczeń finansowych w związku z partycypacją gmin w kosztach utrzymania dzieci w pieczy zastępczej. Zarząd po zapoznaniu się z treścią postanowił o podpisaniu w/w Porozumień do czego upoważnił Starostę i Wicestarostę Kluczborskiego. Do punktu 4 porządku Członkowie Zarządu przystąpili do zapoznania się z informacją przedstawioną przez Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu o sposobie wykorzystania środków przeznaczonych na doskonalenie zawodowe nauczycieli w roku 2011. Zarząd zapoznał się z informacją i postanowił przyjąć ją do wiadomości. Ponadto Zarząd zobowiązał Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu do przekazania przedmiotowej informacji Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny celem zapoznania. Do punktu 5 porządku Kolejno Zarząd przystąpił do analizy sprawozdania finansowego za 2011 rok. Pan Starosta poprosił Panią Skarbnik o przedstawienie sprawozdania Panią Skarbnik. Pani Skarbnik szczegółowo omówiła bilans z wykonania budżetu państwa, jednostki samorządu terytorialnego sporządzony na dzień 31.12.2011r., bilans jednostki budżetowej i samorządowego zakładu budżetowego sporządzony na dzień 31.12.2011r., zestawienie zmian w funduszu jednostki sporządzone na dzień 31.12.2011r., rachunek zysków i strat jednostki (wariant porównawczy) sporządzony na dzień 31.12.2011r. Zarząd zapoznał się i przyjął przedmiotowe sprawozdanie. Ponadto postanowił o jego przedłożeniu Radzie Powiatu ( zgodnie z zapisami art.270 ust.1ufp.). Przedmiotowe sprawozdanie przesłane zostało także w formie elektronicznej przez Wydział Finansowy do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu. Do punktu 6 porządku Pan Starosta przedstawił pismo Rady Mieszkańców Domu Pomocy Społecznej ul.Sienkiewicza 20a. Pismo przedmiotowe jak poinformował Pan Starosta dotyczy zagospodarowania terenów wokół Domu Pomocy Społecznej przy ul.Sienkiewicza 20a. Członkowie Zarządu zapoznali się z w/w pismem przyjmując je do wiadomości. Do punktu 7 porządku Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dot.postępowania przetargowego na zadanie pn.,,Roboty budowlanei instalacyjne w północnej części budynku Powiatowego Ośrodka Rehabilitacyjnego w Kluczborku. Pan Starosta wyjaśnił, że w związku z koniecznością przeprowadzenia postępowania przetargowego na w.w zadanie konieczny jest wybór procedury przetargowej, określenie wadium oraz zabezpieczenia służącego pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. Zarząd Powiatu w związku z powyższym Zarząd Powiatu postanowił o przeprowadzeniu postępowania przetargowego w trybie przetargu nieograniczonego, nie żądaniu zabezpieczenia służącego pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy oraz określić wadium w wysokości 10.000,00,-zł. Rozliczenie zadania nastąpi w 2013 roku, dopuszcza się możliwość skorzystania z faktoringu samorządowego. Do punktu 8 porządku Kolejno przystąpiono do zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku: -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2012 Nr XV/104/2011 Rady Powiatu w Kluczborku, -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej, -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne przekazanie nieruchomości położonej w Polanowicach stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego na rzecz Gminy Byczyna, -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2012 rok, -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie warunków umorzenia w całości lub w części, łącznie z odsetkami, odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty lub odstąpienia od ustalania opłaty za pobyt dziecka w pieczy zastępczej, -sprawozdanie z realizacji Programu Współpracy Powiatu Kluczborskiego z Organizacjami Pozarządowymi w 2011 roku. Zarząd przyjął powyższe materiały i postanowił o ich przedłożeniu pod obrady Rady Powiatu. Do punktu 9 porządku Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu treść Porozumienia pomiędzy Gminą Byczyna,a Powiatem Kluczborskim w sprawie współfinansowania przez Gminę objęcia dziecka zamieszkałego na terenie Gminy pieczą zastępczą, poprzez umieszczenie w rodzinie zastępczej, rodzinnym domu dziecka, placówce opiekuńczo-wychowawczej, regionalnej placówce opiekuńczo-terapeutycznej oraz interwencyjnym ośrodku preadopcyjnym. Do podpisania przedmiotowego Porozumienia Zarząd upoważnił Starostę i Wicestarostę. Do punktu 10 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 53 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Piotr Pośpiech ……………………………… 2.Mieczysław Czapliński ……………………………… 3.Artur Nowak ……………………………… 4.Maciej Tomaszczyk ………………………………. Protokołowała: Joanna Strzelczyk