Protokół Nr 51/2012

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 28 marca 2012 r.

 

 

            Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

 

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie:

-uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości,

3.Sprawozdanie z wykonania planu pracy Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli

w Kluczborku za rok 2011.

4.Informacja dotycząca wyników konkursów na dyrektorów jednostek oświatowych Powiatu Kluczborskiego (projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie ogłoszenia konkursu na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku),

5.Pismo Pracowników ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu wydatków na wynagrodzenia dla obsługi i administracji,

6.Prośba w sprawie podjęcia decyzji związanej z przeprowadzeniem konserwacji zabytkowego pomnika założyciela fundacji Domu Macierzystego Diakonis ,,Betania” Pastora dra Henryka Koellinga, położonego na dziedzińcu szpitala powiatowego w Kluczborku, 

7.Wykaz podmiotów wyłonionych w otwartym konkursie ofert w 2012 r. (upoważnienie dwóch członków Zarządu do podpisania umów na realizację zadań publicznych),

8.Pismo ,,LOTOS Paliwa” w sprawie wstępnego zainteresowania sprzedażą przez powiat kluczborski nieruchomości zabudowanej budynkiem stacji paliw w Kluczborku przy ul.Byczyńskiej 120.  

9.Decyzje w sprawie:

-ustanowienia trwałego zarząd na rzecz Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości                     z siedzibą w Kluczborku przy ul. Sienkiewicza 22 dla nieruchomości zabudowanej położonej na działkach w obrębie miasta Kluczbork przy ulicy Sienkiewicza 22, oznaczonych ewidencyjnie: dz. nr 85/7 k.m.3  o pow. 736m2

dz. nr 85/6 k.m.3  o pow. 2050 m2  w udziale 32,59%

-ustanowienia trwałego zarządu na rzecz ZDP w Kluczborku dla nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działka znajdująca się na skrzyżowaniu dróg powiatowych nr DP 1319 O-Ligota Dolna-Bogacica-Jasienie i DP 1320 O-Krasków-Borkowice,

10.Pismo Z-cy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wystąpienia do Woj.Opolskiego z wnioskiem o wydanie decyzji zatwierdzającej przeniesienie z mocy prawa nieruchomości skarbu Państwa na rzecz Powiatu Kluczborskiego pod drogi powiatowe,

11.Pismo Z-cy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie IV rokowań cenowych na zbycie nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego położonych w Polanowicach,

12.Porozumienia pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Powiatem Raciborskim oraz Porozumienie pomiędzy Powiatem  Kluczborskim, a Powiatem Mikołowskim w sprawie przyjęcia dzieci oraz warunków ich pobytu i wysokości wydatków na jego opiekę

i wychowanie w rodzinie zastępczej.

13.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 22.03.2012r.  

14.Wolne wnioski.

15.Zamknięcie posiedzenia.

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 22.03.2012 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu

Nr 50/2012 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

 

Do punktu 2 porządku

 

 

Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu projekt uchwały w sprawie:

-uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości

Pan Starosta wyjaśnił, że Regulamin Organizacyjny określa szczegółową organizację wewnętrzną i zasady funkcjonowania Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości. 

Do przedstawionego projektu nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd jednogłośnie

4 głosami za podjął uchwałę Nr 51/125/2012 w przedmiotowej sprawie.

 

 

Do punktu 3 porządku

 

 

Kolejno Zarząd zapoznał się ze sprawozdaniem z wykonania planu pracy Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku za rok 2011.

Do przedłożonego sprawozdania członkowie Zarządu nie wnieśli uwag zatwierdzając je.

 

 

Do punktu 4 porządku

 

 

Następnie Pan Starosta poinformował, że w dniach 21-23 marca 2012r. odbyły się konkursy na stanowiska dyrektorów jednostek oświatowych Powiatu Kluczborskiego.

W związku z powyższym Zarząd zatwierdził wyniki konkursów na dyrektorów następujących jednostek oświatowych Powiatu Kluczborskiego:

-Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku,

-Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku,

-Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku,

-Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku,

-Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku.

Natomiast jeśli chodzi o Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku, gdzie konkurs nie został rozstrzygnięty z powodu braków formalnych Zarząd Powiatu postanowił

o ogłoszeniu kolejnego konkursu.

Ponadto Zarząd postanowił, aby skład komisji konkursowej ze strony organu prowadzącego pozostał bez zmian.

W związku z powyższym Zarząd postanowił podjąć uchwałę w sprawie ogłoszenia konkursu na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku.

 

 

Do punktu 5 porządku

 

 

Kolejno członkowie Zarządu przystąpili do zapoznania się z pismem pracowników ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu wydatków na wynagrodzenia dla obsługi

i administracji.

Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił o przygotowaniu zestawienia wysokości wynagrodzeń administracji oraz obsługi w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU

w Kluczborku oraz we wszystkich szkołach ponadgimnazjalnych powiatu kluczborskiego.

Ponadto Zarząd postanowił zobowiązać Skarbnika Powiatu do udzielenia odpowiedzi Dyrektorowi ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku, iż nie ma  możliwości zwiększenia planu finansowego z przeznaczeniem na wynagrodzenia dla pracowników obsługi i administracji.

Zarząd zobowiązał się do przedstawienia wyliczeń kosztów wynagrodzeń w/w pracowników we wszystkich placówkach oświatowych powiatu.

 

 

Do punktu 6 porządku

 

 

Zarząd zapoznał się z pismem podinspektora ds.Ochrony Zabytków w sprawie podjęcia decyzji związanej z przeprowadzeniem konserwacji zabytkowego pomnika założyciela fundacji Domu Macierzystego Diakonis ,,Betania” Pastora dra Henryka Koellinga, położonego na dziedzińcu szpitala powiatowego w Kluczborku.

Wstępnie zostały oszacowane koszty prac konserwatorskich. Najniższa oferta wyniosła 12.074,84,-zł.  Szansą na otrzymanie pomocy finansowej może być wpis do rejestru zabytków ruchomych województwa opolskiego.

Zarząd Powiatu postanowił o nie wpisywaniu pomnika założyciela fundacji Domu Macierzystego Diakonis ,,Betania” Pastora dra Henryka Koellinga położonego na dziedzińcu szpitala powiatowego w Kluczborku do rejestru zabytków.

Prace konserwatorsko-restauratorskie zostaną przeprowadzone jeśli będzie możliwość zabezpieczenia w budżecie powiatu środków na ten cel.    

 

 

Do punktu 7 porządku

 

 

W związku z koniecznością podpisania umów na realizację zadań publicznych wyłonionych w otwartym konkursie ofert w 2012 roku zaistniała konieczność upoważnienia dwóch członków Zarządu do podpisania ww. umów.

Zarząd w związku z tym upoważnił do podpisania umów Starostę Kluczborskiego - Piotra Pośpiecha oraz członka Zarządu-Artura Nowaka.

 

 

Do punktu 8 porządku

 

 

Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem ,,LOTOS Paliwa” Sp. z o.o Gdańsk.

w sprawie wstępnego zainteresowania sprzedażą przez powiat kluczborski nieruchomości zabudowanej budynkiem stacji paliw w Kluczborku przy ul.Byczyńskiej 120.

W związku z powyższym Zarząd zobowiązał Biuro Funduszy Pomocowych Mienia Powiatu

i Promocji Powiatu do wystąpienia do ,,LOTOS Paliwa” z informacją o ogłoszonych rokowaniach cenowych na zbycie nieruchomości zabudowanej budynkiem stacji paliw

w Kluczborku przy ul.Byczyńskiej 120 z wyjaśnieniem procedury udziału w rokowaniach cenowych. 

 

Do punktu 9 porządku

 

 

Następnie Zarząd przystąpił do podpisania decyzji w sprawie:

-ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości                     z siedzibą w Kluczborku przy ul. Sienkiewicza 22 dla nieruchomości zabudowanej położonej na działkach w obrębie miasta Kluczbork przy ulicy Sienkiewicza 22, oznaczonych ewidencyjnie: dz. nr 85/7 k.m.3  o pow. 736m2dz. nr 85/6 k.m.3  o pow. 2050 m2  w udziale 32,59%,

-ustanowienia trwałego zarządu na rzecz ZDP w Kluczborku dla nieruchomości oznaczonej

w ewidencji gruntów i budynków jako działka znajdująca się na skrzyżowaniu dróg powiatowych nr DP 1319 O-Ligota Dolna-Bogacica-Jasienie i DP 1320 O-Krasków-Borkowice.

-wygaśnięcia trwałego zarządu w odniesieniu do części nieruchomości w udziale 32,59% położonej w Kluczborku przy ul.Sienkiewicza 22 b dz. nr 85/6 k.m.3  

 

 

Do punktu 10 porządku

 

 

Pan Starosta poinformował, że w związku z pismem Zarządu Dróg Powiatowych

nr ZDP-4.6870.4.2012.MB z dnia 22.03.2012r. w sprawie wystąpienia do Wojewody Opolskiego z wnioskiem o wydanie decyzji zatwierdzającej przeniesienie z mocy prawa nieruchomości Skarbu Państwa na rzecz Powiatu Kluczborskiego pod drogi powiatowe rozpoczęta została procedura przygotowania dokumentacji do wniosku Wojewody.

W związku z powyższym Zarząd Powiatu postanowił o wszczęciu procedury podziałowej jeśli chodzi o działki nr 13/2 i 13/4 k.m.7 położone w miejscowości Roszkowice oraz nieodpłatnego przekazania działek nr 5/2 oraz 1/2 zgodnie z art.24 pkt.5c ustawy                         o gospodarce nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa.

 

 

Do punktu 11 porządku

 

 

Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Z-cy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie IV rokowań cenowych na zbycie nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego położonych w Polanowicach.

Zarząd po analizie postanowił o ogłoszeniu ponownych rokowań cenowych na zbycie nieruchomości zabudowanych położonych w obrębie wsi Polanowice gmina Byczyna działka nr 581/94 z k.m.4 o pow.0,7312 ha zabudowanej budynkiem byłej szkoły oraz działki

nr 581/93 z k.m.1 o pow.0,0688 ha zabudowanej budynkiem dydaktycznym po dokonaniu ponownej wyceny biegłego rzeczoznawcy. 

 

 

 

Do punktu 12 porządku

 

 

Następnie Zarząd zapoznał się z treścią przygotowanych przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku Porozumień pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Raciborskim oraz pomiędzy Powiatem  Kluczborskim, a Powiatem Mikołowskim w sprawie przyjęcia dzieci oraz warunków ich pobytu i wysokości wydatków na jego opiekę

i wychowanie w rodzinie zastępczej.

Zarząd po zapoznaniu się wyraził zgodę na ich podpisanie do czego upoważnił Starostę

i Wicestarostę Kluczborskiego.

 

Do punktu 13 porządku

 

 

Kolejno przystąpiono do ustalenia sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku

z dnia 22.03. 2012r. : 

1.      Uchwałę Nr XVII/125/2012 w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2012 Nr XV/104/2011 Rady Powiatu w Kluczborku postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu,

2.      Uchwałę Nr XVII/126/2012 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej- postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu,,

3.      Uchwałę Nr XVII/127/2012 w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie
 i przechowywanie pojazdów-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu oraz do Wydziału Komunikacji i Transportu,

4.      Uchwałę Nr XVII/128/2012 w sprawie pozbawienie drogi nr 1327O położonej na terenie Powiatu Kluczborskiego kategorii drogi powiatowej -postanowiono przekazać Z-cy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu oraz Dyrektorowi Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku,

5.      Uchwałę Nr XVII/129/2012 w sprawie wyrażenia opinii o zbyciu nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego położonej w obrębie Smardy Górne – tereny inwestycyjne przeznaczone pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną-             Z-cy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu,

6.      Uchwałę Nr XVII/130/2012 w sprawie przyjęcia sprawozdania z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku za 2011 rok –postanowiono przekazać Dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku,

7.      Uchwałę Nr XVII/131/2012 w sprawie rozpatrzenia skargi pani I.G na Starostę Kluczborskiego–postanowiono przekazać Naczelnikowi Wydziału Organizacyjnego.

 

Do punktu 14 porządku

 

 

Pan Starosta przedstawił pismo Komitetu Organizacyjnego XXX Jubileuszowego Krajowego Zlotu Piłkarzy Weteranów w Byczynie, w którym zwracają się o pomoc w dofinansowaniu imprezy w kwocie 6.000,-zł oraz ufundowanie Pucharu Starosty Kluczborskiego dla Najstarszego Zawodnika Zlotu.

Zarząd Powiatu postanowił o ufundowaniu pucharu dla Najstarszego Zawodnika 

XXX Jubileuszowego Krajowego Zlotu Piłkarzy Weteranów w Byczynie, a jeśli chodzi

o dofinansowanie w kwocie 6.000,-zł Zarząd powróci do sprawy w późniejszym terminie.

 

  

Do punktu 15 porządku

 

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 51 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Mieczysław Czapliński ………………………………

 

 

                                                           3.Artur Nowak                  ………………………………

 

 

                                                           4.Maciej Tomaszczyk       ……………………………….

 

 

      Protokołowała:

 

   Joanna Strzelczyk