Protokół Nr 51/2012
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku w dniu 28 marca 2012 r. Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie: -uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości, 3.Sprawozdanie z wykonania planu pracy Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku za rok 2011. 4.Informacja dotycząca wyników konkursów na dyrektorów jednostek oświatowych Powiatu Kluczborskiego (projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie ogłoszenia konkursu na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku), 5.Pismo Pracowników ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu wydatków na wynagrodzenia dla obsługi i administracji, 6.Prośba w sprawie podjęcia decyzji związanej z przeprowadzeniem konserwacji zabytkowego pomnika założyciela fundacji Domu Macierzystego Diakonis ,,Betania” Pastora dra Henryka Koellinga, położonego na dziedzińcu szpitala powiatowego w Kluczborku, 7.Wykaz podmiotów wyłonionych w otwartym konkursie ofert w 2012 r. (upoważnienie dwóch członków Zarządu do podpisania umów na realizację zadań publicznych), 8.Pismo ,,LOTOS Paliwa” w sprawie wstępnego zainteresowania sprzedażą przez powiat kluczborski nieruchomości zabudowanej budynkiem stacji paliw w Kluczborku przy ul.Byczyńskiej 120. 9.Decyzje w sprawie: -ustanowienia trwałego zarząd na rzecz Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości z siedzibą w Kluczborku przy ul. Sienkiewicza 22 dla nieruchomości zabudowanej położonej na działkach w obrębie miasta Kluczbork przy ulicy Sienkiewicza 22, oznaczonych ewidencyjnie: dz. nr 85/7 k.m.3 o pow. 736m2 dz. nr 85/6 k.m.3 o pow. 2050 m2 w udziale 32,59% -ustanowienia trwałego zarządu na rzecz ZDP w Kluczborku dla nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działka znajdująca się na skrzyżowaniu dróg powiatowych nr DP 1319 O-Ligota Dolna-Bogacica-Jasienie i DP 1320 O-Krasków-Borkowice, 10.Pismo Z-cy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wystąpienia do Woj.Opolskiego z wnioskiem o wydanie decyzji zatwierdzającej przeniesienie z mocy prawa nieruchomości skarbu Państwa na rzecz Powiatu Kluczborskiego pod drogi powiatowe, 11.Pismo Z-cy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie IV rokowań cenowych na zbycie nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego położonych w Polanowicach, 12.Porozumienia pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Powiatem Raciborskim oraz Porozumienie pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Mikołowskim w sprawie przyjęcia dzieci oraz warunków ich pobytu i wysokości wydatków na jego opiekę i wychowanie w rodzinie zastępczej. 13.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 22.03.2012r. 14.Wolne wnioski. 15.Zamknięcie posiedzenia. Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 22.03.2012 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 50/2012 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli. Do punktu 2 porządku Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu projekt uchwały w sprawie: -uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości Pan Starosta wyjaśnił, że Regulamin Organizacyjny określa szczegółową organizację wewnętrzną i zasady funkcjonowania Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości. Do przedstawionego projektu nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd jednogłośnie 4 głosami za podjął uchwałę Nr 51/125/2012 w przedmiotowej sprawie. Do punktu 3 porządku Kolejno Zarząd zapoznał się ze sprawozdaniem z wykonania planu pracy Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku za rok 2011. Do przedłożonego sprawozdania członkowie Zarządu nie wnieśli uwag zatwierdzając je. Do punktu 4 porządku Następnie Pan Starosta poinformował, że w dniach 21-23 marca 2012r. odbyły się konkursy na stanowiska dyrektorów jednostek oświatowych Powiatu Kluczborskiego. W związku z powyższym Zarząd zatwierdził wyniki konkursów na dyrektorów następujących jednostek oświatowych Powiatu Kluczborskiego: -Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku, -Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku, -Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku, -Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku, -Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku. Natomiast jeśli chodzi o Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku, gdzie konkurs nie został rozstrzygnięty z powodu braków formalnych Zarząd Powiatu postanowił o ogłoszeniu kolejnego konkursu. Ponadto Zarząd postanowił, aby skład komisji konkursowej ze strony organu prowadzącego pozostał bez zmian. W związku z powyższym Zarząd postanowił podjąć uchwałę w sprawie ogłoszenia konkursu na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku. Do punktu 5 porządku Kolejno członkowie Zarządu przystąpili do zapoznania się z pismem pracowników ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu wydatków na wynagrodzenia dla obsługi i administracji. Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił o przygotowaniu zestawienia wysokości wynagrodzeń administracji oraz obsługi w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku oraz we wszystkich szkołach ponadgimnazjalnych powiatu kluczborskiego. Ponadto Zarząd postanowił zobowiązać Skarbnika Powiatu do udzielenia odpowiedzi Dyrektorowi ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku, iż nie ma możliwości zwiększenia planu finansowego z przeznaczeniem na wynagrodzenia dla pracowników obsługi i administracji. Zarząd zobowiązał się do przedstawienia wyliczeń kosztów wynagrodzeń w/w pracowników we wszystkich placówkach oświatowych powiatu. Do punktu 6 porządku Zarząd zapoznał się z pismem podinspektora ds.Ochrony Zabytków w sprawie podjęcia decyzji związanej z przeprowadzeniem konserwacji zabytkowego pomnika założyciela fundacji Domu Macierzystego Diakonis ,,Betania” Pastora dra Henryka Koellinga, położonego na dziedzińcu szpitala powiatowego w Kluczborku. Wstępnie zostały oszacowane koszty prac konserwatorskich. Najniższa oferta wyniosła 12.074,84,-zł. Szansą na otrzymanie pomocy finansowej może być wpis do rejestru zabytków ruchomych województwa opolskiego. Zarząd Powiatu postanowił o nie wpisywaniu pomnika założyciela fundacji Domu Macierzystego Diakonis ,,Betania” Pastora dra Henryka Koellinga położonego na dziedzińcu szpitala powiatowego w Kluczborku do rejestru zabytków. Prace konserwatorsko-restauratorskie zostaną przeprowadzone jeśli będzie możliwość zabezpieczenia w budżecie powiatu środków na ten cel. Do punktu 7 porządku W związku z koniecznością podpisania umów na realizację zadań publicznych wyłonionych w otwartym konkursie ofert w 2012 roku zaistniała konieczność upoważnienia dwóch członków Zarządu do podpisania ww. umów. Zarząd w związku z tym upoważnił do podpisania umów Starostę Kluczborskiego - Piotra Pośpiecha oraz członka Zarządu-Artura Nowaka. Do punktu 8 porządku Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem ,,LOTOS Paliwa” Sp. z o.o Gdańsk. w sprawie wstępnego zainteresowania sprzedażą przez powiat kluczborski nieruchomości zabudowanej budynkiem stacji paliw w Kluczborku przy ul.Byczyńskiej 120. W związku z powyższym Zarząd zobowiązał Biuro Funduszy Pomocowych Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do wystąpienia do ,,LOTOS Paliwa” z informacją o ogłoszonych rokowaniach cenowych na zbycie nieruchomości zabudowanej budynkiem stacji paliw w Kluczborku przy ul.Byczyńskiej 120 z wyjaśnieniem procedury udziału w rokowaniach cenowych. Do punktu 9 porządku Następnie Zarząd przystąpił do podpisania decyzji w sprawie: -ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości z siedzibą w Kluczborku przy ul. Sienkiewicza 22 dla nieruchomości zabudowanej położonej na działkach w obrębie miasta Kluczbork przy ulicy Sienkiewicza 22, oznaczonych ewidencyjnie: dz. nr 85/7 k.m.3 o pow. 736m2dz. nr 85/6 k.m.3 o pow. 2050 m2 w udziale 32,59%, -ustanowienia trwałego zarządu na rzecz ZDP w Kluczborku dla nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działka znajdująca się na skrzyżowaniu dróg powiatowych nr DP 1319 O-Ligota Dolna-Bogacica-Jasienie i DP 1320 O-Krasków-Borkowice. -wygaśnięcia trwałego zarządu w odniesieniu do części nieruchomości w udziale 32,59% położonej w Kluczborku przy ul.Sienkiewicza 22 b dz. nr 85/6 k.m.3 Do punktu 10 porządku Pan Starosta poinformował, że w związku z pismem Zarządu Dróg Powiatowych nr ZDP-4.6870.4.2012.MB z dnia 22.03.2012r. w sprawie wystąpienia do Wojewody Opolskiego z wnioskiem o wydanie decyzji zatwierdzającej przeniesienie z mocy prawa nieruchomości Skarbu Państwa na rzecz Powiatu Kluczborskiego pod drogi powiatowe rozpoczęta została procedura przygotowania dokumentacji do wniosku Wojewody. W związku z powyższym Zarząd Powiatu postanowił o wszczęciu procedury podziałowej jeśli chodzi o działki nr 13/2 i 13/4 k.m.7 położone w miejscowości Roszkowice oraz nieodpłatnego przekazania działek nr 5/2 oraz 1/2 zgodnie z art.24 pkt.5c ustawy o gospodarce nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa. Do punktu 11 porządku Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Z-cy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie IV rokowań cenowych na zbycie nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego położonych w Polanowicach. Zarząd po analizie postanowił o ogłoszeniu ponownych rokowań cenowych na zbycie nieruchomości zabudowanych położonych w obrębie wsi Polanowice gmina Byczyna działka nr 581/94 z k.m.4 o pow.0,7312 ha zabudowanej budynkiem byłej szkoły oraz działki nr 581/93 z k.m.1 o pow.0,0688 ha zabudowanej budynkiem dydaktycznym po dokonaniu ponownej wyceny biegłego rzeczoznawcy. Do punktu 12 porządku Następnie Zarząd zapoznał się z treścią przygotowanych przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku Porozumień pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Raciborskim oraz pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Mikołowskim w sprawie przyjęcia dzieci oraz warunków ich pobytu i wysokości wydatków na jego opiekę i wychowanie w rodzinie zastępczej. Zarząd po zapoznaniu się wyraził zgodę na ich podpisanie do czego upoważnił Starostę i Wicestarostę Kluczborskiego. Do punktu 13 porządku Kolejno przystąpiono do ustalenia sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 22.03. 2012r. : 1. Uchwałę Nr XVII/125/2012 w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2012 Nr XV/104/2011 Rady Powiatu w Kluczborku postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu, 2. Uchwałę Nr XVII/126/2012 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej- postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu,, 3. Uchwałę Nr XVII/127/2012 w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie 4. Uchwałę Nr XVII/128/2012 w sprawie pozbawienie drogi nr 1327O położonej na terenie Powiatu Kluczborskiego kategorii drogi powiatowej -postanowiono przekazać Z-cy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu oraz Dyrektorowi Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku, 5. Uchwałę Nr XVII/129/2012 w sprawie wyrażenia opinii o zbyciu nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego położonej w obrębie Smardy Górne – tereny inwestycyjne przeznaczone pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną- Z-cy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu, 6. Uchwałę Nr XVII/130/2012 w sprawie przyjęcia sprawozdania z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku za 2011 rok –postanowiono przekazać Dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku, 7. Uchwałę Nr XVII/131/2012 w sprawie rozpatrzenia skargi pani I.G na Starostę Kluczborskiego–postanowiono przekazać Naczelnikowi Wydziału Organizacyjnego. Do punktu 14 porządku Pan Starosta przedstawił pismo Komitetu Organizacyjnego XXX Jubileuszowego Krajowego Zlotu Piłkarzy Weteranów w Byczynie, w którym zwracają się o pomoc w dofinansowaniu imprezy w kwocie 6.000,-zł oraz ufundowanie Pucharu Starosty Kluczborskiego dla Najstarszego Zawodnika Zlotu. Zarząd Powiatu postanowił o ufundowaniu pucharu dla Najstarszego Zawodnika XXX Jubileuszowego Krajowego Zlotu Piłkarzy Weteranów w Byczynie, a jeśli chodzi o dofinansowanie w kwocie 6.000,-zł Zarząd powróci do sprawy w późniejszym terminie. Do punktu 15 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 51 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Piotr Pośpiech ……………………………… 2.Mieczysław Czapliński ……………………………… 3.Artur Nowak ……………………………… 4.Maciej Tomaszczyk ………………………………. Protokołowała: Joanna Strzelczyk
i przechowywanie pojazdów-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu oraz do Wydziału Komunikacji i Transportu,