Protokół Nr  47/2012

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu  21 lutego 2012 r.

 

 

            Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

 

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie:

-zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,

-organizacji roku szkolnego 2012/2013 w prowadzonych przez Powiat Kluczborski szkołach

i placówkach oświatowych,

-zatrudnienia dyrektora Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości w Kluczborku,

- w sprawie ogłoszenia konkursów na stanowiska dyrektorów.

3.Porozumienie pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Kłobuckim w sprawie ponoszenia wydatków przez Powiat Kluczborski z tytułu pobytu dziecka pochodzącego

z Powiatu Kluczborskiego, a przebywającego w placówce opiekuńczo-wychowawczej prowadzonej przez Powiat Kłobucki,  

4.Porozumienie pomiędzy Powiatem Wieruszowskim, a powiatem Kluczborskim w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dziecka pochodzącego z Powiatu Wieruszowskiegow rodzinie zastępczej w Powiecie Kluczborskim,

5.Pismo Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w sprawie ponoszenia wydatków za pobyt dzieci w pieczy zastępczej przez gminy,

6.Pismo Z-cy Prezesa Zarządu PCZ S.A w Kluczborku- Dyrektora d/s Medycznychw sprawie zmiany umowy dzierżawy z dnia 1 września 2006r. (aneks nr 5),

7.Pismo Przewodniczącego Sejmiku Województwa Opolskiego dotyczące podjęcia przez Sejmik uchwały w sprawie przyjęcia Apelu Sejmiku Województwa Opolskiego w sprawie likwidacji sądów rejonowych w Brzegu, Głubczycach, Oleśnie i Prudniku.

8.Sprawozdanie złożone przez Stowarzyszenie ,,Hospicjum Ziemi Kluczborskiej Św.Ojca Pio” z wykonania zadania publicznego o nazwie: Szkolenia zespołu medycznego oraz wolontariuszy jako możliwość utrzymania wysokiego standardu opieki paliatywnej nad pacjentami powiatu kluczborskiego,

9.Sprawozdanie złożone przez Stowarzyszenie ,,Hospicjum Ziemi Kluczborskiej Św.Ojca Pio” z wykonania zadania publicznego o nazwie: Organizacja koncertu charytatywnego na rzecz Stowarzyszenia ,,Hospicjum Ziemi Kluczborskiej Św.Ojca Pio”,

10.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie zakończenia kadencji dyrektorów szkół i placówek.

11.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie przeprowadzenia w SOSWw Kluczborku kontroli dotyczącej rzetelności wprowadzania danych do SIO oraz zapewnienia ochrony danych osobowych uczniów, 

12.Sprawozdanie p.o Dyrektora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ Kluczbork z wykonania planu rzeczowo-finansowego za 2011 rok,

13.Informator ,,Opieka Zdrowotna w Powiecie Kluczborskim w 2012 roku”

14.Pismo do Wojewody Opolskiego dotyczące poparcia dla działań Burmistrza Miasta Kluczborka w zakresie ustalenia odszkodowania na rzecz PKP S.A z siedzibą w Warszawiez tytułu wygaśnięcia prawa użytkowania wieczystego nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa, a nabytych przez Gminę Kluczbork pod pas drogowy drogi publicznej,

15.Pismo w sprawie nieodpłatnego przekazania Powiatowi Kluczborskiemu składników majątku ruchomego: samochód ciężarowy Lublin III wraz z wyposażeniem,

16.Pismo dotyczące rezygnacji z podłączenia budynku DPS w Kluczborku do kotłowni gazowej w budynku Powiatowego Ośrodka Rehabilitacyjnego.

17.Uchwała Rady Powiatu Krapkowickiego w sprawie przyjęcia stanowiska w sprawie uczczenia pamięci ofiar Tragedii Górnośląskiej 1945 roku.

18.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie pozbawienia drogi nr 1327O położonej na terenie Powiatu Kluczborskiego kategorii drogi powiatowej.

19.Wolne wnioski.

20.Zamknięcie posiedzenia.

 

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 7.02.2012r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołuNr 46/2012 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

 

Do punktu 2 i 10 porządku

 

 

Pan Starosta przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków i wyjaśnił, że zmiany objęte niniejszą uchwałą wprowadza się na wniosek Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku w związku ze zmianą wysokości składki rentowej od wypłaconych świadczeń.

W przedmiotowym projekcie dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami:

W dziale 853-Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej, rozdział 85395-Pozostała działalność z § 3117 kwotę 2.569,-zł, § 3119 kwotę 453,-zł na: § 4117 kwotę 2.569,-zł,

§ 4119 kwotę 453,-zł.

Członkowie Zarządu do przedłożonego projektu nie wnieśli żadnych uwag w związkuz powyższym podjęli w drodze głosowania uchwałę Nr 47/106/2012 w sprawie zmianw budżecie powiatu po stronie wydatków.

Kolejnym przedstawionym przez Pana Starostę projektem uchwały był projekt w sprawie organizacji roku szkolnego 2012/2013 w prowadzonych przez Powiat Kluczborski szkołachi placówkach oświatowych.

Przedmiotowy projekt uchwały wprowadza założenia do opracowania arkuszy organizacji na rok szkolny 2012/2013. Zarząd do projektu nie wniósł uwag w związku z czym jednogłośnie podjął uchwałę Nr 47/107/2012.

Następnym przedstawionym projektem był projekt w sprawie zatrudnienia dyrektora Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości w Kluczborku.

Pan Starosta poinformował, że projekt przedmiotowej uchwały został przygotowanyw rezultacie rozstrzygnięcia konkursu na stanowisko Dyrektora Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości w Kluczborku.

Do projektu uchwały nie wniesiono uwag w związku z tym Zarząd jednogłośnie podjął uchwałę Nr 47/108/2012 w w/w sprawie.

Następnie członkowie Zarządu zapoznali się z projektem uchwały w sprawie ogłoszenia konkursów na stanowiska dyrektorów.

Pan Starosta poinformował, że z dniem 31.08.2012r. kończy się kadencja dyrektorów6 placówek oświatowych.

W związku z kończącą się kadencją dyrektorów szkół i placówek oświatowych Zarząd Powiatu zdecydował o przeprowadzeniu konkursów w terminie od 19.03.2012r.-30.03.2012r. we wszystkich wymienionych w piśmie placówkach i postanowił o wyznaczeniu  przewodniczącego komisji konkursowej w konkursach na dyrektorów:

1.Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku
– Przewodniczący Komisji-Maciej Tomaszczyk,

2.Zespół Szkół Licealno Technicznych w Kluczborku – Przewodniczący Komisji-Mieczysław Czapliński,

3.Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – Centrum Kształcenia Ustawicznegow Kluczborku – Przewodniczący Komisji-Maciej Tomaszczyk,

4.Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Kluczborku – Przewodniczący Komisji-Mieczysław Czapliński,

5.Młodzieżowy Dom Kultury w Kluczborku – Przewodniczący Komisji-Maciej Tomaszczyk,    

6.Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Kluczborku – Przewodniczący Komisji Mieczysław Czapliński.

Ponadto Zarząd postanowił wyznaczyć Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu Starostwa Powiatowego w Kluczborku oraz pracownika Wydziału wskazanego przez Naczelnika jako przedstawicieli organu prowadzącego , którzy będą członkami komisji konkursowych.

Zarząd w związku z tym podjął uchwałę Nr 47/109/2012 w sprawie ogłoszenia konkursów na stanowiska dyrektorów.

 

Do punktu 3 i 4 porządku

 

 

Kolejno członkowie Zarządu wyrazili zgodę na podpisanie Porozumienia pomiędzy Powiatem Kłobuckim, a Powiatem Kluczborskim w sprawie umieszczenia dziecka pochodzącegoz Powiatu Kluczborskiego w placówce opiekuńczo-wychowawczej w Kłobucku oraz Porozumienia pomiędzy Powiatem Wieruszowskim, a Powiatem Kluczborskimw sprawie umieszczenia dziecka pochodzącego z Powiatu Wieruszowskiegow rodzinie zastępczej w Powiecie Kluczborskim.

Do podpisania Porozumień Zarząd upoważnił Starostę i Wicestarostę Kluczborskiego.   

 

Do punktu 5 porządku

 

 

Następnie Zarząd zapoznał się z pismem Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, w którym zwraca się z prośbą o wskazanie sposobu dokonywania rozliczeń z tytułu ponoszenia wydatków za pobyt dzieci w pieczy zastępczej przez gminy właściwe ze względu na miejsce zamieszkania dziecka przed umieszczeniem go po raz pierwszy w pieczy zastępczej.

Zarząd postanowił zobowiązać Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodziniedo przygotowania stosownego Porozumienia o przekazaniu dotacji w związku

z dokonywaniem rozliczeń z tytułu ponoszenia wydatków za pobyt dzieci w pieczy zastępczej przez gminy właściwe ze względu na miejsce zamieszkania dziecka przed umieszczeniem go po raz pierwszy w pieczy zastępczej zgodnie z art.191 ust.8 i ust.9 ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz.U.2011, Nr 149, poz.887z późn.zm).

 

 

 

Do punktu 6 porządku

 

 

W kolejnym punkcie członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Z-cy Prezesa Zarządu PCZ S.A w Kluczborku- Dyrektora d/s Medycznych dotyczącym zmiany umowy dzierżawy z dnia 1 września 2006r. (aneks nr 5). Zarząd po zapoznaniu się postanowił, że zgodniez ustaleniami, które zapadły na posiedzeniu Rady Nadzorczej PCZ w przypadku zakupu nieruchomości od powiatu i zaciągnięcia kredytu inwestycyjnego przez Spółkę PCZ S.A NZOZ-Szpital Powiatowy w Kluczborku Zarząd Powiatu ponownie rozpatrzy prośbęw sprawie miesięcznej opłaty z tytułu dzierżawy.  

 

Do punktu 7 porządku

 

 

Następnie Pan Starosta przedstawił uchwałę Nr XIV/181/2012 Sejmiku Województwa Opolskiego  z dnia 24 stycznia 2012r. w sprawie przyjęcia Apelu Sejmiku Województwa Opolskiego w sprawie likwidacji sądów rejonowych w Brzegu, Głubczycach, Oleśniei Prudniku.   W Apelu tym Sejmik Województwa Opolskiego opiniuje negatywnie projekt rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości, który zakłada likwidację z dniem 1 lipca 2012r. części sądów rejonowych. Zarząd zapoznał się z przedmiotową uchwałą przyjmując ją do wiadomości.

 

Do punktu 8 i 9 porządku

 

 

Kolejno członkowie Zarządu przystąpili do zapoznania się z treścią:

-Sprawozdania złożonego przez Stowarzyszenie ,,Hospicjum Ziemi Kluczborskiej Św.Ojca Pio” z wykonania zadania publicznego o nazwie: Szkolenia zespołu medycznego oraz wolontariuszy jako możliwość utrzymania wysokiego standardu opieki paliatywnej nad pacjentami powiatu kluczborskiego,

-Sprawozdania złożonego przez Stowarzyszenie ,,Hospicjum Ziemi Kluczborskiej Św.Ojca Pio” z wykonania zadania publicznego o nazwie: Organizacja koncertu charytatywnego na rzecz Stowarzyszenia ,,Hospicjum Ziemi Kluczborskiej Św.Ojca Pio”.

Zarząd postanowił zatwierdzić przedmiotowe sprawozdania nie wnosząc do nich uwag.

 

 

Do punktu 11 porządku

 

 

Pan Starosta przedstawił pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie przeprowadzenia w SOSW w Kluczborku kontroli dotyczącej rzetelności wprowadzania danych do SIO oraz zapewnienia ochrony danych osobowych uczniów.

W związku z powyższym Zarząd Powiatu postanowił wyrazić zgodę na przeprowadzenie kontroli dotyczącej rzetelności wprowadzania danych do SIO oraz zapewnienia ochrony danych osobowych uczniów. Zarząd zobowiązał ponadto Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu do przygotowania upoważnień dla pracowników Wydziału, wyznaczonych do przeprowadzenia w/w kontroli oraz postanowił przedłużyć termin planowanej kontroli do połowy miesiąca marca 2012 r.  

 

 

Do punktu 12 porządku

 

 

Następnie członkowie Zarządu zapoznali się  ze sprawozdaniem p.o Dyrektora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ Kluczbork z wykonania planu rzeczowo-finansowego za 2011 rok. Przedmiotowe sprawozdanie zostało sporządzoneza okres od 1 stycznia 2011r. do 31 grudnia 2011r. i zawiera m.in.: informacje ogólneo jednostce, wykonanie sprzedaży (plan dochodów), wykonanie kosztów (plan wydatków), wynik finansowy (na działalności operacyjnej), stan należności i zobowiązań (w tym wymagalnych) oraz informację dodatkową. Zarząd po zapoznaniu zatwierdził przedmiotowe sprawozdanie p.o.Dyrektora SPZOZ ZOZ Kluczbork.

 

 

Do punktu 13 porządku

 

 

Członkowie Zarządu kolejno zapoznali się z przygotowanym przez Wydział Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia informatorem ,,Opieka Zdrowotna w Powiecie Kluczborskim w 2012 roku”.

Niniejszy informator zawiera wykaz placówek opieki zdrowotnej udzielających bezpłatnych świadczeń na terenie naszego powiatu w 2012 roku na podstawie podpisanych umówz Narodowym Funduszem Zdrowia.

Zarząd po zapoznaniu się postanowił zobowiązać Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia do zamieszczenia informatora ,,Opieka Zdrowotna w Powiecie Kluczborskim w 2012 roku” na stronie internetowej Powiatu Kluczborskiego oraz wydrukowanie informatora jako dodatku w Kulisach Powiatu.

 

 

Do punktu 14 porządku

 

 

Zarząd postanowił przygotować pismo do Wojewody Opolskiego dotyczące poparcia dla działań Burmistrza Miasta Kluczborka w zakresie ustalenia odszkodowania w wysokości 1.508.410,-zł na rzecz PKP S.A z siedzibą w Warszawie z tytułu wygaśnięcia prawa użytkowania wieczystego nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa, a nabytych przez Gminę Kluczbork pod pas drogowy drogi publicznej.

Zarząd w przedmiotowym piśmie informuje, że Gmina Kluczbork uzyskując stosowne zezwolenia, przystąpiła do realizacji strategicznej dla miasta Kluczborka i Powiatu Kluczborskiego inwestycji drogowej polegającej na budowie obwodnicy miasta Kluczborka od drogi krajowej nr 45 do ul.Fabrycznej w Kluczborku. Inwestycja ta została przewidziana do realizacji na kilka lat, gdyż Gmina Kluczbork prowadzi ją głównie ze środków własnych, uzyskując niewielkie wsparcie z zewnątrz. Obwodnica ta połączy drogi krajowe nr 45 i 42, a docelowo nr 11, co spowoduje odciążenie centrum miasta, a przede wszystkim ułatwi przejazdy drogami krajowymi, które obecnie krzyżują się w mieście.

Ponadto po zrealizowaniu przez Gminę Kluczbork powyższych inwestycji prawie w całości zostanie zagospodarowana nieczynna od wielu lat linia kolejowa, która stanowi teren niezagospodarowany. Gmina Kluczbork była także jedynym inwestorem, zainteresowanym przejęciem od państwa terenów nieczynnych linii kolejowych, które będą stanowić obiekt użyteczności publicznej.

W związku z powyższym Zarząd zwrócił się z pisemną prośbą do Pana Wojewody Opolskiego o uwzględnienie strategicznego znaczenia dla regionu prowadzonej przez Gminę inwestycji oraz zwolnienia jej z ciążącego zobowiązania z tytułu wypłacenia odszkodowania za grunty przejęte na wyżej opisane przedsięwzięcie.

Do podpisania przedmiotowego pisma w imieniu Zarządu upoważniono Wicestarostę Kluczborskiego.

 

Do punktu 15 porządku

 

 

Pan Starosta poinformował, że w związku z ,,Ogłoszeniem o zbędnych składnikach majątku ruchomego” z dnia 14.02.2012r.zamieszczonym przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Opole Rejon Kluczbork istnieje możliwość nieodpłatnego przekazania dla powiatu kluczborskiego składników majątku ruchomego będącego własnością GDDKiA Oddział Opole –Rejon Kluczbork tj.: samochodu ciężarowego Lublin III 352417 furgono masie całk.do 3,5 tony.rok prod.1999 wraz z osprzętem.

W związku z powyższym Zarząd Powiatu postanowił wystąpić z pismem o nieodpłatne przekazanie w/w składników majątku ruchomego na rzecz powiatu, które zostaną wykorzystane do zadań związanych z utrzymaniem dróg powiatowych.

Do podpisania przedmiotowego pisma Zarząd upoważnił Starostę Kluczborskiego.

 

 

Do punktu 16 porządku

 

 

Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatui Promocji Powiatu w sprawie możliwości podłączenia do kotłowni  znajdującej sięw budynku Powiatowego Ośrodka Rehabilitacyjnego oraz zestawieniem kosztów ogrzewania i ciepłej wody w budynku DPS za 2010 i 2011 r. i postanowili zrezygnować z podłączenia budynku Domu Społecznej do w/w kotłowni gazowej.

 

 

Do punktu 17 porządku

 

 

Starosta przedstawił uchwałę Nr XVI/111/2012 Rady Powiatu Krapkowickiego z dnia9 lutego 2012r. w sprawie przyjęcia stanowiska w sprawie uczczenia pamięci ofiar Tragedii Górnośląskiej 1945 roku. Zarząd zapoznał się z przedmiotową uchwałą przyjmując ją do wiadomości.

 

Do punktu 18 porządku

 

 

Kolejno przystąpiono do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:

-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie w sprawie pozbawienia drogi nr 1327O położonej na terenie Powiatu Kluczborskiego kategorii drogi powiatowej.

Zarząd po zapoznaniu się zatwierdził przedmiotowy projekt uchwały. Ponadto uwzględniając wymogi prawne warunkujące podjęcie w/w uchwały Zarząd postanowił o skierowaniu go do Wójta Gminy Lasowice Wielkie oraz Zarządu Powiatów: Oleskiego, Opolskiego, Namysłowskiego, Kępińskiego i Wieruszowskiego celem zasięgnięcia opinii.  

Do punktu 19 porządku

 

Innych spraw nie poruszano.

 

Do punktu 20 porządku

 

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 47 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Mieczysław Czapliński ………………………………

 

 

                                                           3.Artur Nowak                  ………………………………

 

 

                                                           4.Maciej Tomaszczyk       ……………………………….

 

 

      Protokołowała:

 

   Joanna Strzelczyk