Protokół Nr 30/2011
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku w dniu 11 października 2011 r. Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu. Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu w sprawie: -zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków, -zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków, -przeniesienia środków z rezerwy celowej budżetu, -zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków, -zmiany wieloletniej prognozy finansowej, -zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków, -zawarcia partnerstwa Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Opolu na realizację projektu systemowego w ramach Działania 6.2 Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia, Priorytet VI – Rynek pracy otwarty dla wszystkich Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, -zawarcia partnerstwa Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku z Centrum Integracji Społecznej w Polanowicach, Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Kluczborku oraz Spółdzielnią Socjalną „LAS VEGAS” w Polanowicach na realizację projektu innowacyjno – testującego zgodnie z tematem: „Współpraca podmiotów w zakresie ułatwiania wchodzenia w rynek pracy osobom zagrożonym wykluczeniem społecznym” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja integracji społecznej współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, 3.Informacja Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku dotycząca ekspertyzy technicznej w zakresie ochrony przeciwpożarowej wykonanej w budynku głównym Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku przy ul.M.Skłodowskiej-Curie 13 oraz budynku PĆP przy ul.Pl.Niepodległości 5, 4.Porozumienie pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Górowskim w sprawie wydatków ponoszonych przez Powiat Górowski z tytułu pobytu dziecka z Powiatu Górowskiego w placówce opiekuńczo-wychowawczej prowadzonej przez Powiat Kluczborski, 5.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące dzierżawy gruntu pod cztery garaże na działce nr 88/18 w świetle planowanej inwestycji-zjazdy publiczne na działki 88/14, 88/13, 6.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29.09.2011r. 7.Wolne wnioski. 8.Pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na podpisanie umów w ramach świadczenia usług sprzętowych przy zimowym utrzymaniu dróg w latach 2011-2015. 9.Sprawozdanie p.o. Dyrektora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ Kluczbork z prowadzonej działalności za III kwartał 2011 roku. 10.Zamknięcie posiedzenia. Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 29.09.2011 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 29/2011 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli. Do punktu 2 porządku Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu projekty uchwał w następujących sprawach: -zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. Jak poinformował Pan Starosta zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się w celu prawidłowego wydatkowania i rozliczenia środków budżetowych w 2011 roku. Zamiany wprowadza się na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2w Kluczborku. Jest to przesunięcie środków pomiędzy rozdziałami Dział 801-Oświatai Wychowanie, Rozdział 80130-Szkoły zawodowe kwoty 22.500,-zł na Dział 801-Oświatai Wychowanie, Rozdział 80140-Centra kształcenia ustawicznego i praktycznego oraz ośrodki dokształcania zawodowego. Do przedmiotowego projektu członkowie Zarządu nie wnieśli uwag przyjmując go w drodze głosowania jednogłośnie 3 głosami za podjęto uchwałę Nr 30/63/2011 w w/w sprawie. Kolejno członkowie Zarządu zapoznali się z projektem uchwały Zarządu w sprawie zmianw budżecie powiatu po stronie wydatków. Zmiany objęte niniejszym projektem wprowadza się w celu prawidłowego wydatkowania i rozliczenia środków budżetowych w 2011 roku. Zamiany wprowadza się w celu zabezpieczenia środków na wypłaty z tytułu kart pojazdów. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z powyższym podjęto jednogłośnie 3 głosami za uchwałę Nr 30/64/2011 w przedmiotowej sprawie. Następnym omawianym projektem był projekt w sprawie przeniesienia środków z rezerwy celowej budżetu. Niniejszy projekt uchwały jak wyjaśnił Starosta dotyczy uruchomienia środków z rezerwy celowej budżetu powiatu na 2011 rok w wysokości 38.000 zł, przeznaczonej na sfinansowanie nagród Starosty Kluczborskiego dla nauczycieli zgodnie z §25 oraz §26 ust.2 Uchwały nr XXXI/184/2009 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 23.04.2009 r. w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w jednostkach oświatowych powiatu Kluczborskiego. Informacja o podziale środków na nagrody została przekazana do Wydziału Finansowego pismem z dnia 27.09.2011 roku. Zgodnie z powyższym pismem dokonuje się zwiększeń planu finansowego jednostek w których zatrudnieni są nagrodzeni nauczyciele. Do projektu uchwały nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd jednogłośnie 3 głosami za podjął uchwałę Nr 30/65/2011. Pan Starosta zapoznał członków Zarządu z kolejnym projektem uchwały w sprawie zmianw budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków. Przedmiotowy projekt uchwały wprowadza zmiany w uchwale budżetowej powiatu na 2011 rok polegające na zwiększeniu planu dochodów i wydatków o kwotę 11.460 zł. Powyższe środki wprowadza się do budżetu na podstawie decyzji Wojewody Opolskiegoz dnia 30.09.2011 roku i są one przeznaczone na finansowanie działalności powiatowych zespołów do spraw orzekania o niepełnosprawności. Członkowie Zarządu do projektu uchwały nie wnieśli żadnych uwag podejmując jednogłośnie uchwałę Nr 30/66/2011. Następnie przystąpiono do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej. Przedłożonych zmian dokonuje się w celu zapewnienia zgodności budżetu powiatuz wieloletnią prognozą finansową. Zmiany dotyczą roku 2011 i przedstawiają się następująco w poszczególnych wierszach prognozy: - Kolumna 1 „Dochody ogółem z tego” – zwiększono plan dochodów o kwotę 11.460 zł -Kolumna
-Kolumna 2„Wydatki bieżące (bez odsetek i prowizji od kredytów i pożyczek oraz wyemitowanych papierów wartościowych) w tym – zwiększono plan o kwotę 11.460 zł -Kolumna 2a „na wynagrodzenia i składki od nich naliczane” – zwiększono plan o kwotę 11.460 zł. Wyżej wymienione zmiany spowodowały iż zachowane są wskaźniki spłaty zgodnie z art. 243 ustawy o finansach publicznych. Do projektu nie wniesiono uwag. Zarząd w drodze głosowania podjął uchwałę nr 30/67/2011. Kolejnym projektem uchwały jaki przedstawił Pan Starosta był projekt w sprawie zmianw budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków. Projekt ten wprowadza zmiany w uchwale budżetowej powiatu na 2011 rok polegające na zmniejszeniu planu dochodów i wydatków o kwotę 58.000 zł . Powyższe zmiany wprowadza się do budżetu na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 28.09.2011 roku. W/w zmniejszenia wynikają z bieżącej analizy potrzeb w zakresie realizowanych zadań przez Powiatową Komendę Państwowej Straży Pożarnej. Do projektu nie wniesiono uwagw związku z czym podjęto uchwałę w w/w sprawie. Następnie przystąpiono do zapoznania się z treścią projektu uchwały w sprawie zawarcia partnerstwa Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku z Wojewódzkim Urzędem Pracyw Opolu na realizację projektu systemowego w ramach Działania 6.2 Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia, Priorytet VI – Rynek pracy otwarty dla wszystkich Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz projektu uchwały w sprawie zawarcia partnerstwa Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku z Centrum Integracji Społecznej w Polanowicach, Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Kluczborku oraz Spółdzielnią Socjalną „LAS VEGAS”w Polanowicach na realizację projektu innowacyjno – testującego zgodnie z tematem: „Współpraca podmiotów w zakresie ułatwiania wchodzenia w rynek pracy osobom zagrożonym wykluczeniem społecznym” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja integracji społecznej współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Pan Starosta przedstawiając powyższe projekty wyjaśnił,że pozwolą one na zawarcie partnerstwa na realizację projektów współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Do obu projektów nie wniesiono uwag. Zarząd podjął w związku z tym uchwałynr 30/68/2011 oraz uchwałę Nr 30/69/2011 w w/w sprawach. Do punktu 3 porządku Pan Starosta zapoznał członków Zarządu z informacją Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku dotycząca ekspertyzy technicznej w zakresie ochrony przeciwpożarowej wykonanej w budynku głównym Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku przy ul.M.Skłodowskiej-Curie 13 oraz budynku Pracowni Ćwiczeń Praktycznych przy ul.Pl.Niepodległości 5. Ekspertyza została wykonana przez rzeczoznawcę do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych. Zarząd po zapoznaniu się z przedstawioną ekspertyzą postanowił zobowiązać Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 do przygotowania szacunkowego kosztorysu wykonania niezbędnych prac mających na celu usunięcie występujących niezgodności z przepisami techniczno-budowlanymi oraz przeciwpożarowymi. Do punktu 4 porządku Kolejno przystąpiono do zapoznania się z treścią Porozumienia pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Górowskim w sprawie wydatków ponoszonych przez Powiat Górowski z tytułu pobytu dziecka z Powiatu Górowskiego w placówce opiekuńczo-wychowawczej prowadzonej przez Powiat Kluczborski. Zarząd postanowił wyrazić zgodę na podpisanie w/w Porozumienia upoważniając Starostę i Wicestarostę do jego podpisania. Do punktu 5 porządku Następną sprawą z jaką zapoznali się członkowie Zarządu było pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące dzierżawy gruntu pod cztery garaże na działce nr 88/18 w świetle planowanej inwestycji-zjazdy publiczne na działki 88/14, 88/13. Pan Starosta wyjaśnił członkom Zarządu, że w związku z koniecznością budowy dróg dojazdowych oraz miejsc postojowych przy Powiatowym Ośrodku Rehabilitacyjnym w Kluczborku, przy ul.Sienkiewicza został opracowany projekt zgodnie z którym przedsięwzięcie to obejmuje działki stanowiące własność Powiatu Kluczborskiego nr 88/14, 88/10, 88/11, 88/13, 88/18, 85/6, 85/7. Przedmiotowy układ komunikacyjny obejmuje część działki nr 88/18 zabudowanej czterema garażami kolidującymi z projektem. W przypadku dwóch działek na których znajdują się garaże umowy dzierżawy wygasająz dniem 30 grudnia 2011r., natomiast pozostałych dwóch umowy kończą się z dniem30 stycznia 2014r. oraz 31 grudnia 2013r. Zarząd po szczegółowej analizie postanowił zobowiązać Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do przygotowania stosownych projektów uchwał Rady Powiatu jeśli chodzi o kończące się z dniem 30 grudnia 2011r. umowy dzierżawy gruntu pod garaże (2 garaże). Natomiast w przypadku pozostałych dwóch, gdzie umowy dzierżawy zawarte zostały do dnia 30 stycznia 2014r. oraz 31 grudnia 2013r. Zarząd zobowiązuje do wystąpienia z pismem do dzierżawców w sprawie rozwiązania dotychczasowej umowy za porozumieniem stron z jednoczesną propozycją zmiany lokalizacji. Do punktu 6 porządku Kolejno przystąpiono do ustalenia sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborkuz dnia 29 września 2011 r.: 1.Uchwałę Nr XI/73/2011 w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2011 Nr IV/28/2010 Rady Powiatu w Kluczborku-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu, 2.Uchwałę Nr XI/74/2011 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej- postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu, 3.Uchwałę Nr XI/75/2011 w sprawie uchwalenia „Rocznego programu współpracy powiatu kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi na 2012 rok”-postanowiono przekazać Kierownikowi Biura Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury, 4.Uchwałę Nr XI/76/2011 zmieniającą Uchwałę Nr XXV/147/2008 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29 sierpnia 2008 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu przyznawania Nagrody Starosty Kluczborskiego „Plaster Miodu” oraz przyjęcia wzoru statuetki stanowiącej wyżej wspomnianą nagrodę wraz z opisem-postanowiono przekazać Kierownikowi Biura Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury, 5.Uchwałę Nr XI/77/2011 w sprawie przyjęcia „Powiatowej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych na lata 2011-2020”-postanowiono przekazać Dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, 6.Uchwałę Nr XI/78/2011 w sprawie uchwalenia „Powiatowego Programu Działań na Rzecz Osób Niepełnosprawnych na lata 2011-2016”-postanowiono przekazać Dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, 7.Uchwałę Nr XI/79/2011 w sprawie zabezpieczenia środków finansowych na realizację zadania „Remont drogi powiatowej Nr DP 1337 O (Kuźnica Trzcińska) granica województwa wielkopolskiego w km 0+000 – 14+337 o długości 8.Uchwałę Nr XI/80/2011 w sprawie zasad udzielania dotacji celowej ze środków budżetu Powiatu Kluczborskiego na finansowanie lub dofinansowanie kosztów inwestycji w zakresie ochrony środowiska i gospodarki wodnej- postanowiono przekazać Naczelnikowi Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa, 9.Uchwałę Nr XI/81/2011 w sprawie wyrażenia opinii o zbyciu nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego- postanowiono przekazać Kierownikowi Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu. Do punktu 7 porządku Członek Zarządu Maciej Tomaszczyk zgłosił wniosek dotyczący interwencji radnej Rady Miejskiej w Byczynie Pani Róży Kaniewskiej w sprawie remontu drogi powiatowejNr 1335 O Borek-Roszkowice. W związku z powyższym wnioskiem Pana Macieja Tomaszczyka–członka Zarządu Powiatu w sprawie remontu drogi powiatowej Nr 1335 O Borek-Roszkowice Zarząd Powiatu stwierdził, że przedmiotowe zadanie nie zostało zrealizowane w 2008 roku ze względu na to, iż w tym czasie środki zaangażowano na realizację ważnych ciągów komunikacyjnych na terenie powiatu kluczborskiego, w tym Gminy Byczyna. Jeśli chodzi o drogę nieutwardzoną Zarząd postanowił, że w roku 2012 zostaną przeprowadzone niezbędne prace polegające na wysypaniu tłucznia. Zarząd Powiatu zapoznał się z wnioskiem wykonawcy na termomodernizację budynków oświatowych w Powiecie Kluczborskim SIEMENS Sp. z o.o Sektor Infrastructure & Cities Building Technologies. Zarząd uwzględniając wniosek oraz w związku ze zmianą podatku VAT, zmianą okresu zarządzania energią przez Firmę SIEMENS postanowił o przesunięciu terminu zakończenia prac budowlanych. Zarząd w związku z tym postanowił o podpisaniu Aneksu do umowyNr FP/29/2010 z dnia 25.11.2011r. do czego upoważnił Starostę Piotra Pośpiechai Wicestarostę Mieczysława Czaplińskiego. W przedmiotowym Aneksie zostaną ujęte w/w zmiany warunków umowy. Do punktu 8 porządku Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowychw Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na podpisanie umów w ramach świadczenia usług sprzętowych przy zimowym utrzymaniu dróg w latach 2011-2015. Zarząd Powiatu zapoznał się z informacją dotyczącą postępowania przetargowego na świadczenie usług sprzętowych przy zimowym utrzymaniu dróg w latach 2011-2015w wyniku, którego wyłoniono wykonawców na poszczególne zadania i postanowił wyrazić zgodę na podpisanie umów na zadania nr 1-12 (zestawienie sporządzone na podstawie kosztorysów ofertowych (akcja zimowa w sezonach: 2011/2012, 2012/2013, 2013/2014, 2014/2015). Do punktu 9 porządku Członkowie Zarządu zapoznali się z treścią sprawozdania p.o. Dyrektora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ Kluczbork z prowadzonej działalności za III kwartał 2011 roku. Zarząd po analizie przyjął przedłożone sprawozdanie nie wnosząc do niego uwag. Do punktu 10 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 30 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Piotr Pośpiech ……………………………… 2.Mieczysław Czapliński ……………………………… 3.Artur Nowak ……………………………… 4.Maciej Tomaszczyk ………………………………. Protokołowała: Joanna Strzelczyk