Protokół Nr 33/2011
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 10 listopada 2011 r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu
Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu w sprawie:
-zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków,
-zmiany wieloletniej prognozy finansowej,
-powołania składu Komisji Egzaminacyjnej do przeprowadzenia postępowania egzaminacyjnego na wniosek nauczyciela kontraktowego Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego, pani Aleksandry Gmur, ubiegającej się o awans na stopień nauczyciela mianowanego,
-zgody na nieodpłatne przekazanie nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego,
3.Prace nad projektem budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2012 rok.
4.Plan pracy Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku na rok 2012.
5.Informacja dotycząca końcowych wyników egzaminów maturalnych za rok szkolny 2010/2011 z uwzględnieniem sesji poprawkowej.
6.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące ekspertyzy technicznej w zakresie ochrony przeciwpożarowej (ZSP Nr 1 w Kluczborku)
7.Pismo Dyrektora WODiDZ w Kluczborku dotyczące wyrażenia zgody na mniej liczny kurs w WODiDZ w Kluczborku,
8.Porozumienie pomiędzy Powiatem kluczborskim, a Powiatem Namysłowskim w sprawie ponoszenia wydatków przez Powiat Namysłowski z tytułu pobytu dzieci pochodzących
z Powiatu Namysłowskiego, a przebywających w placówce opiekuńczo-wychowawczej prowadzonej przez Powiat Kluczborski.
9.Wniosek Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w sprawie przekazania zadań organizatora rodzinnej pieczy zastępczej.
10Decyzje w sprawie:
-ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Poradni Psychologiczno-Pedagogicznejw Kluczborku części w nieruchomości zabudowanej budynkiem biurowym Powiatowego Ośrodka Rehabilitacyjnego,
-ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborkuz siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr DP 1301 O Byczyna– Bruny – DP 1337 O,
-wygaszenia trwałego zarządu dla Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibąw Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntówi budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr DP 1326 O–Stare Olesno – Jasienie
11.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące zagospodarowania pomieszczeń po Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej oraz po Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku,
12.Pismo Polskich Kolei Państwowych-Oddział Gospodarowania Nieruchomościami we Wrocławiu w sprawie przejęcia nieruchomości (działka nr 180/5 k.m.1 obręb Sarnów-pas drogi powiatowej nr 1308 O,
13.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów dzierżawy, po umowach zawartych na czas oznaczony do 3 lat, których przedmiotem są te same nieruchomości stanowiące własność Powiatu Kluczborskiego.
-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie określenia trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej,
14.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 27.10.2011r.
15.Wolne wnioski.
16.Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 27 października 2011 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 32/2011 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.
Do punktu 2 porządku
Pan Starosta przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.
Przedmiotowy projekt wprowadza zmiany w uchwale budżetowej powiatu na 2011 rok polegające na zwiększeniu planu dochodów i wydatków o kwotę 32.566 zł .
Powyższe środki wprowadza się do budżetu na podstawie :
-decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 14.10.2011 roku i są one przeznaczone na prawidłowe wykonywanie zadań przez Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego
- decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 24.10.2011 roku i są one przeznaczone na wypłatę dodatków dla pracowników socjalnych realizujących pracę socjalną w środowisku
- decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 19.10.2011 roku i są one przeznaczone na dofinansowanie działalności powiatowych zespołów do spraw orzekania o niepełnosprawności.
Do projektu nie wniesiono żadnych uwag w związku z tym członkowie Zarządu podjęli uchwałę Nr 33/78/2011 w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodówi wydatków.
Kolejnym projektem z jakim zapoznali się członkowie Zarządu był projekt w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej.
Zmiany dokonane zostały w celu zapewnienia zgodności budżetu powiatu z wieloletnią prognozą finansową. Zmiany dotyczą roku 2011 i przedstawiają się następująco w poszczególnych wierszach prognozy:
- Kolumna 1 „Dochody ogółem z tego” – zwiększono plan dochodów o kwotę 32.566 zł
- Kolumna
- Kolumna 2„Wydatki bieżące ( bez odsetek i prowizji od kredytów i pożyczek oraz wyemitowanych papierów wartościowych) w tym – zmniejszono plan o kwotę 32.566 zł - Kolumna 2a „na wynagrodzenia i składki od nich naliczane” – zmniejszono plan o kwotę 4.083 zł Do projektu uchwały nie wniesiono uwag w związku z czym członkowie Zarządu podjęli uchwałę Nr 33/79/2011. Kolejnym punktem posiedzenia był projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie powołania składu Komisji Egzaminacyjnej do przeprowadzenia postępowania egzaminacyjnego na wniosek nauczyciela kontraktowego Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego, pani Aleksandry G., ubiegającej się o awans na stopień nauczyciela mianowanego. Pan Starosta poinformował omawiając przedmiotowy projekt, że warunkiem nadania kolejnego stopnia awansu zawodowego, w tym wypadku nauczyciela mianowanego jest posiadanie przez nauczyciela odpowiednich kwalifikacji zawodowych, zakończenie stażu wynoszącego 2 lata i 9 miesięcy pozytywną oceną oraz zdanie egzaminu przed komisja egzaminacyjną, którą na wniosek nauczyciela powołuje organ prowadzący szkołę lub placówkę, w której nauczyciel jest zatrudniony. Organ prowadzący w drodze decyzji wydaje nauczycielowi, który spełni powyższe warunki akt nadania stopnia nauczyciela mianowanego Członkowie Zarządu nie wnieśli do projektu uwag jednogłośnie podejmując uchwałę nr 33/80/2011 w ww. sprawie. Następnie członkowie Zarządu analizie poddali projekt uchwały w sprawie zgody na nieodpłatne przekazanie nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego. Pan Starosta poinformował, że projekt dotyczy działek: dz. nr 981/88 k.m. 1 o pow. 0,0497 ha obręb Jasienie, dz. nr 153/3 k.m. 5 o pow. 0,0307 ha obręb Lasowice Małe. Nieruchomości te zostaną przeznaczone na cel publiczny-utrzymanie dróg. Zarząd do projektu nie wniósł uwag i w drodze głosowania podjął uchwałę Nr 33/81/2011. Do punktu 3 porządku Następnie Zarząd przystąpił do prac nad projektem budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2012 rok. Członkowie Zarządu omówili poszczególne działy i rozdziały budżetu po stronie dochodówi wydatków. Pani Skarbnik poinformowała, że w projekcie budżetu powiatu kluczborskiego na rok 2012 dochody zostały zaplanowane na poziomie 74.445.004,-zł w tym: -dochody bieżące:56.241.201,-zł, -dochody majątkowe:18.203.803,-zł. Na sfinansowanie założonych do realizacji zadań powiatu w 2012 roku, planuje się dochody w łącznej kwocie 74.445.004,-zł I.Dochody własne powiatu wypracowane przez jednostki organizacyjne powiatu -23.037.030,-zł II.Dochody własne-udział w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa -8.219.724,-zł III.Subwencja ogólna z budżetu państwa-29.533.553,-zł w tym: część oświatowa-23.588.635,-zł, część równoważąca-1.880.592,-zł, część wyrównawcza-4.064.326,-zł. IV.Dotacje celowe-13.654.697,-zł w tym: dotacje na realizację zadań z zakresu administracji rządowej-5.787.032,-zł dotacje na realizację zadań własnych powiatu-7.867.665,-zł. Ponadto planuje się przychody w łącznej kwocie 2.025.960,-zł. Pani Skarbnik ponadto poinformowała, że na kwotę przychodów (2.025.960,-zł) składają się: przychody z kredytów i pożyczek zaciągniętych na rynkach krajowych-2.025.960,-zł. Przychody zamierza się przeznaczyć na dofinansowanie realizacji inwestycji w ramach Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska. Członkowie Zarządu omówili także dział 700-Gospodarka mieszkaniowa. W dziale tym pozycję dochodową stanowi sprzedaż mienia powiatu, które zostało lub zostanie przeznaczone do zbycia. W ramach sprzedaży mienia powiatu zamierza się uzyskać kwotę 13.890.014,-zł. Na mienie to składają się: działki budowlane w Smardach, lokale mieszkalne w Bogacicy i w Polanowicach, budynki gospodarcze (Polanowice), działka zabudowana budynkiem 581/93 Polanowice, działka zabudowana budynkiem szpitala w Kluczborku. Pani Skarbnik poinformowała również, że dużą pozycję dochodową w budżecie powiatu na 2012 roku stanowiącą 10% planowanych dochodów ogółem są środki na dofinansowanie zadań własnych powiatu zarówno własnych jak i inwestycyjnych. Są to środki pochodzące z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska przeznaczone na realizację remontów i inwestycji na drogach i w obiektach jednostek organizacyjnych powiatu kluczborskiego. Ponadto ustala się wydatki na kwotę 68.856.630,-zł. Pan Starosta poinformował, że wydatki obejmują plan wydatków bieżących na łączną kwotę 54.241.201,-zł w tym: 1.wydatki bieżące jednostek budżetowych w łącznej kwocie-50.251.829,-zł z czego: 38.537.955,-zł stanowią wydatki na wynagrodzenia i składki od nich naliczane oraz 11.713.874,-zł stanowią wydatki związane z realizacją zadań statutowych jednostek budżetowych. 2.wydatki na dotacje na zadania bieżące 1.017.910,-zł. 3.wydatki na świadczenia na rzecz osób fizycznych-2.356.098,-zł. 4.wydatki bieżące na programy finansowane z pomocy zagranicznej w łącznej kwocie 615.364,-zł z czego: 615.364,-zł ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej 5.wydatki na obsługę długu publicznego stanowią kwotę 2.000.000,-zł. Pani Skarbnik poinformowała, że wydatki budżetu obejmują plan wydatków majątkowych na łączną kwotę 12.615.429,-zł na co składają się wydatki inwestycyjne i zakupy inwestycyjne w kwocie 12.575.429,-zł oraz dotacje na zadania inwestycyjne 40.000,-zł. Pani Skarbnik poinformowała również, że różnica między dochodami i wydatkami stanowi planowaną nadwyżkę budżetu w kwocie 5.588.374,-zł. Nadwyżka ta jak stwierdziła Pani Skarbnik zostanie przeznaczona na spłatę zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów zaciąganych na rynkach krajowych oraz wykup papierów wartościowych. Zarząd poddał analizie również rozchody, które w budżecie powiatu kluczborskiego stanowią kwotę 7.614.344,-zł. Pani Skarbnik wyjaśniła, że kwota ta przeznaczona będzie na spłatę zaciągniętych kredytów długoterminowych oraz wykup wyemitowanych wcześniej obligacji komunalnych. Kwota ta zabezpiecza 100% przypadających do spłaty na 2012 rok kwot zobowiązań długoterminowych powiatu kluczborskiego. Członkowie Zarządu analizie poddali również dział 600-Transport i łączność, rozdział 60014-drogi publiczne powiatowe. Pani Skarbnik poinformowała, że środki zaplanowane w tym rozdziale w kwocie5.073.681,-zł zostaną przeznaczone na sfinansowanie kosztów utrzymania Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku, a przede wszystkim na utrzymanie i konserwację dróg powiatu kluczborskiego, zimowe utrzymanie i remonty. Ponadto w tym rozdziale będą realizowane inwestycje i remonty na drogach powiatowych, a mianowicie: - ,,Przebudowa ciągu komunikacyjnego DP 1332O na odcinku w km 0+007-1+100 i DP 1330 O na odcinku 0+007-5+194 o długości 6,280 -Dotacja dla Gminy Kluczbork na realizację zadania ,,Przebudowa jezdni i chodników ul.Wyspiańskiego w Kluczborku”, -Remont drogi powiatowej nr 1321 O w Kluczborku w km 0+057,5 do 0+378,6 (ul.K.Miarki w Kluczborku). Omówiono również szczegółowo planowane do realizacji w roku 2012 roku zadania remontowe i inwestycyjne. Pani Skarbnik poinformowała, że oprócz w/w zadań planowane jest: wsparcie rozwoju gospodarki w powiecie kluczborskim poprzez utworzenie Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości w kwocie 562.263,-zł, przebudowa budynku przy ul.Sienkiewicza-Powiatowe centrum Rehabilitacji w kwocie 2.690.251,-zł, zwiększenie efektywności energetycznej w obiektach użyteczności publicznej powiatu kluczborskiego w kwocie 6.232.395,-zł. Ponadto jak poinformowała Pani Skarbnik w dziale 710-Działalność usługowa, rozdział71030-Fundusz Gospodarki zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym planowany jest zakup wyposażenia do PODGiK w kwocie 20.000,-zł, w dziale 900-Gospodarka Komunalna i ochrona środowiska, rozdział-Utrzymanie zieleni w miastach i gminach planuje się zakup ciągnika dla Zarządu Dróg Powiatowych w kwocie 150.000,-zł oraz zakup kosiarek bijakowych do wykaszania skarp, rowów i poboczy. Łączna kwota planowanych wydatków inwestycyjnych w 2012 roku wynosi 12.615.428,-zł. Na tym zakończono w dniu 10 listopada prace Zarządu Powiatu nad przyszłorocznym budżetem i ustalono, że wznowienie prac odbędzie się w dniu 14 listopada 2011r. Do punktu 4 porządku Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu plan pracy Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku na rok 2012. Jak wyjaśnił Pan Starosta celem powyższego planu jest określenie sposobu realizacji zadań zapisanych w Statucie Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku w oparciu o stanowione prawo zapisane w Rozporządzeniu MEN w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli. Zaplanowane w planie zadania realizowane są w formach, które maja wspierać szkoły i placówki w działaniach oświatowych. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się przyjął przedmiotowy plan pracy opracowany zgodnie ze statutem Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku nie wnosząc do niego uwag. Do punktu 5 porządku Kolejno Pan Starosta przedstawił informację dotyczącą końcowych wyników egzaminów maturalnych za rok szkolny 2010/2011 z uwzględnieniem sesji poprawkowej. Pan Starosta wyjaśnił, że przedstawione dane obejmują wyniki szkół prowadzonych przez Powiat Kluczborski w zestawieniu z wynikami wszystkich szkół ponadgimnazjalnych działających w naszym powiecie oraz wynikami szkół województwa opolskiego. Zarząd po zapoznaniu się przyjął powyższą informację i postanowił o przekazaniu zestawienia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny Rady Powiatu w Kluczborku celem zapoznania się. Do punktu 6 porządku Zarząd zapoznał się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym ekspertyzy technicznej w zakresie ochrony przeciwpożarowej w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku. Pan Starosta poinformował członków Zarządu, że Pani Dyrektor poinformowała w swoim piśmie, iż po dokonaniu szacunkowego kosztorysu usunięcie niezgodności w zakresie przepisów techniczno-budowlanych w budynku głównym Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku oraz w budynku Pracowni Ćwiczeń Praktycznych przy ul.Niepodległości 5 będzie kosztować 737.508,00,-zł brutto. Natomiast wykonanie niezbędnej dokumentacji projektowej wyniesie 11.070,00,-zł. W związku z powyższym Zarząd stwierdził, że nie ma możliwości w budżecie powiatu sfinansowania kosztów wykonania prac związanych z zapewnieniem przepisów techniczno-budowlanych w tak dużej kwocie. Ponadto Zarząd uważa, że koszty związane z wykonaniem niezbędnej dokumentacji projektowej powinny być poniesione przez jednostkę. Do punktu 7 porządku Pan Starosta przedstawił prośbę Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku w sprawie utrzymania kursu dla klasy Iw zawodzie rzeźnik – wędliniarz na który zgłosiło się 10 uczniów. Pan Starosta ponadto poinformował, że zgodnie z § 18 ust.5 Rozporządzenia Ministra Edukacji narodowej z dnia 15 czerwca 2009r. w sprawie publicznych placówek kształcenia ustawicznego, publicznych placówek kształcenia praktycznego oraz publicznych ośrodków dokształcania i doskonalenia zawodowego wskazuje, że liczebność w danym turnusie musi wynosić co najmniej 20 osób, jednak za zgodą organu prowadzącego liczba ta może być mniejsza. Pan Starosta zapoznał także członków Zarządu z opinia Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu, w której Pani Naczelnik informuje, że ww. przepisy dopuszczają możliwość zorganizowania dokształcania teoretycznego młodocianych w formie konsultacji indywidualnych, gdzie liczba godzin powinna wynosić co najmniej 20% liczby godzin przewidzianych na nauczanie przedmiotów zawodowych teoretycznych. Takie konsultacje zostały zaplanowane w Zespole Kształcenia Zawodowego w Gliwicach. Zarząd po zapoznaniu się z pismem Dyrektora oraz stanowiskiem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu nie wyraził zgody na utrzymanie kursu dla klasy I w zawodzie rzeźnik-wędliniarz liczącego 10 uczniów. Ponadto Zarząd zaproponował, aby rozważyć możliwość przejęcia uczniów do dokształcaniai przeprowadzenia ww. kursu w Zespole Kształcenia Zawodowego w Gliwicach. Do punktu 8 porządku Następnie członkowie Zarządu zapoznali się z treścią Porozumienia pomiędzy Powiatem kluczborskim, a Powiatem Namysłowskim w sprawie ponoszenia wydatków przez Powiat Namysłowski z tytułu pobytu dzieci pochodzących z Powiatu Namysłowskiego, a przebywających w placówce opiekuńczo-wychowawczej prowadzonej przez Powiat Kluczborski. Zarząd wyraził zgodę na podpisanie przedmiotowego Porozumienia upoważniając do podpisania Starostę i Wicestarostę Kluczborskiego. Do punktu 9 porządku Kolejno Pan Starosta przedstawił wniosek Pani Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku dotyczący przekazania zadań organizatora rodzinnej pieczy zastępczej. W związku z powyższym Zarząd Powiatu wyraził zgodę, aby Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w myśl ustawy z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodzinyi pieczy zastępczej koordynowało rodzinną pieczę zastępczą na terenie Powiatu Kluczborskiego. Do punktu 10 porządku Członkowie Zarządu zapoznali się z treścią przygotowanych decyzji w następujących sprawach: -ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Poradni Psychologiczno-Pedagogicznejw Kluczborku części w nieruchomości zabudowanej budynkiem biurowym Powiatowego Ośrodka Rehabilitacyjnego, -ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborkuz siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr DP 1301 O Byczyna– Bruny – DP 1337 O, -wygaszenia trwałego zarządu dla Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibąw Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntówi budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr DP 1326 O–Stare Olesno – Jasienie. Po szczegółowej analizie postanowiono o podpisaniu przedmiotowych decyzji w ww. sprawach. Do punktu 11 porządku Pan Starosta przedstawił pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące zagospodarowania pomieszczeń po Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej oraz po Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku na działalność Kluczborskiego Towarzystwa Pomocy Sprawnym Inaczej ,,Muminki”. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się postanowił negatywnie rozpatrzyć wniosek Kluczborskiego Towarzystwa Pomocy Sprawnym Inaczej ,,Muminki”, gdyż budynek po byłej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej oraz po Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie będzie obecnie remontowany i zostanie przeznaczony na cele związane z zadaniami ustawowymi powiatu kluczborskiego. Do punktu 12 porządku Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Polskich Kolei Państwowych-Oddział Gospodarowania Nieruchomościami we Wrocławiu w sprawie ewentualnego przejęcia nieruchomości (działka nr 180/5 k.m.1 obręb Sarnów-pas drogi powiatowej nr 1308 O). Zarząd postanowił wyrazić zgodę na bezpłatne przejęcie od Polskich Kolei Państwowych działki nr 180/5 k.m.1 obręb Sarnów, znajdującej się w pasie drogi powiatowej nr 1308 O-obok przejazdu kolejowego i ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Powiatowego Zarządu Dróg w Kluczborku w celu regulacji stanu prawnego nieruchomości pod w/w drogą. Do punktu 13 porządku Kolejno przystąpiono do zatwierdzenia materiałów na najbliższą sesję: -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów dzierżawy, po umowach zawartych na czas oznaczony do 3 lat, których przedmiotem są te same nieruchomości stanowiące własność Powiatu Kluczborskiego. -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie określenia trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej. Zarząd po szczegółowym zapoznaniu się postanowił zatwierdzić przedłożone projekty uchwał i skierować je pod obrady Rady. Do punktu 14 porządku Następnie Zarząd przystąpił do ustalenia sposobu realizacji uchwał z sesji Rady Powiatu w dniu 27.10.2011r.: 1. Uchwałę Nr XII/82/2011 w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2011 Nr IV/28/2010 Rady Powiatu w Kluczborku postanowiono przekazać –Skarbnikowi Powiatu, 2. Uchwałę Nr XII/83/2011 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu, 3. Uchwałę Nr XII/84/2011 w sprawie przyjęcia do realizacji projektu konkursowego pod nazwą Bliżej do celu nr I/POKL/7.2.1/07/2011 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach POKL, Priorytet VII, Działanie 7.2, Poddziałanie 7.2.1 realizowanego przez PUP w Kluczborku postanowiono przekazać Dyrektorowi Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku, 4. Uchwałę Nr XII/85/2011 w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie Powiatu Kluczborskiego na 2012 rok postanowiono przekazać naczelnikowi Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia., 5. Uchwałę Nr XII/86/2011 w sprawie przyjęcia stanowiska Rady powiatu w Kluczborku dot. funkcjonowania oddziału chirurgicznego ostro-dyżurowego w Szpitalu Powiatowym w Kluczborku postanowiono przekazać naczelnikowi Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia. 6. Uchwałę Nr XII/87/2011 w sprawie rozpatrzenia skargi pana Władysława Buły – radnego Rady Miejskiej w Byczynie na Zarząd Powiatu w Kluczborku dot. inwestycji pn. „Remont drogi powiatowej o nr 1336 O Wołczyn-Biskupice w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych 1008-2011”postanowiono przekazać Naczelnikowi Wydziału Organizacyjnego. Do punktu 15 porządku Innych spraw nie poruszano. Do punktu 16 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 33 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Piotr Pośpiech ……………………………… 2.Mieczysław Czapliński ……………………………… 3.Artur Nowak ……………………………… 4.Maciej Tomaszczyk ………………………………. Protokołowała: Joanna Strzelczyk