Protokół Nr 25/2011
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku w dniach 22 i 23 sierpnia 2011 r. Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu. Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu w następujących sprawach: -przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu, -ustalenia wysokości opłat za wyżywienie w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku na rok szkolny 2011/2012, -określenia działań Przewodniczącego Zarządu Powiatu w Kluczborku związanych z funkcjonowaniem i oceną systemu kontroli zarządczej w jednostkach podległychi nadzorowanych Powiatu Kluczborskiego, 3.Prośba Dyrektora ZSL-T w Kluczborku w sprawie przyjęcia dwóch uczennic do II Liceum Ogólnokształcącego w Kluczborku pomimo nie osiągnięcia wymaganej liczby punktówz egzaminu gimnazjalnego, 4.Prośba Dyrektora ZSL-T w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na wprowadzenie dziennika elektronicznego w ZSL-T w Kluczborku, 5.Pismo Dyrektora ZSL-T w Kluczborku dotyczące wyrażenia zgody na utworzenie oddziału z mniejszą liczbą uczniów, 6.Sprawozdanie końcowe Stowarzyszenia Miłośników Tańca ,,SUKCES” z wykonania zadania publicznego o nazwie: ,,Taniec prowadzi nas przez życie”, 7.Porozumienie pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Miastem Wrocław w sprawie ustalenia warunków odpłatności za pobyt dziecka z miasta Wrocławia w rodzinie zastępczejw Powiecie Kluczborskim, 8.Pismo Burmistrza Wołczyna w sprawie uzgodnienia projektu zmian w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego miasta Wołczyn i wsi Ligota Wołczyńska i Gierałcicew zakresie zadań samorządowych, 9.Pismo Kierownika Biura Funduszy pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dot. II rokowań cenowych na zbycie nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego położonych w Polanowicach, 10.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatuw sprawie pisma Polskich Kolei Państwowych Spółka Akcyjna nr N12c-614/254-1/2011z dnia 5 sierpnia 2011 r. w sprawie przejęcia nieruchomości znajdujących się w obrębie dróg powiatowych, 11.Pismo Kierownika Biura Funduszy pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatuw sprawie postępowania przetargowego na zakup i dostawę wyposażenia dotyczącego zadania pn.: „Wsparcie rozwoju gospodarki w powiecie kluczborskim poprzez utworzenie Kluczborskiego Inkubatora przedsiębiorczości”, 12.Podpisanie umowy trójstronnej o świadczenie usług publicznych w zakresie publicznego transportu zbiorowego pomiędzy: Gminą Kluczbork i Powiatem Kluczborskim, a PKSw Kluczbork Sp.z o.o oraz umowy o współpracy pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Gminą Kluczbork. 13.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 18 sierpnia 2011 r. 14.Wolne wnioski. 15..Zamknięcie posiedzenia. Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 8 sierpnia 2011 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 24/2011 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli. Do punktu 2 porządku Pan Starosta przedstawił następnie projekty uchwał Zarządu Powiatu w następujących sprawach: -przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu. Jak wyjaśnił Pan Starosta projekt ten został przygotowany w związku z wnioskiem Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury w sprawie wręczenia ,,Orderu Radości” i tytułu ,,Powiat Przyjazny Niepełnosprawnym” oraz na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku na zorganizowanie wymiany uczniów z Bad Durkheim, co związane jest z promocją powiatu kluczborskiego. Do projektu nie wniesiono żadnych zapytań w związku z czym Zarząd w drodze głosowania podjął Uchwałę Nr 25/54/2011 w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu. -ustalenia wysokości opłat za wyżywienie w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku na rok szkolny 2011/2012. Projekt ten jak poinformował Pan Starosta ustala wysokość opłat rodziców i opiekunów za wyżywienie wychowanków w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym im.Marii Konopnickiej w Kluczborku na rok szkolny 2011/2012 i będzie obowiązywał od dnia 1 września 2011 roku. Do projektu nie wniesiono uwag. Zarząd podjął uchwałę Nr 25/55/2011 w przedmiotowej sprawie. -określenia działań Przewodniczącego Zarządu Powiatu w Kluczborku związanychz funkcjonowaniem i oceną systemu kontroli zarządczej w jednostkach podległych i nadzorowanych Powiatu Kluczborskiego. Pan Sekretarz wyjaśnił członkom Zarządu, że projekt przedmiotowej uchwały zobowiązuje Przewodniczącego Zarządu Powiatu w Kluczborku do opracowania i wdrożenia szczegółowych zasad funkcjonowania kontroli zarządczej w powiecie Kluczborskim wobec podległych i nadzorowanych jednostek organizacyjnych, przekazywania Zarządowi Powiatu na bieżąco informacji z przeprowadzanych analiz, przeglądów i kontroli w ramach funkcjonującego systemu kontroli zarządczej, przeprowadzania oceny funkcjonowania kontroli zarządczej na poziomie podstawowym w podległych i nadzorowanych jednostkach organizacyjnych, przedstawiania corocznie Zarządowi Powiatu sprawozdania z realizacji kontroli zarządczej za dany rok kalendarzowy w terminie do 31 marca następnego roku kalendarzowego. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym członkowie Zarządu podjęli jednogłośnie Uchwałę Nr 25/56/2011 w w/w sprawie. Do punktu 3 porządku Kolejno Pan Starosta przedstawił prośby Dyrektora ZSL-T w Kluczborku w sprawie przyjęcia do oddziałów klas pierwszych II Liceum Ogólnokształcącego w Kluczborku 4 uczniów pomimo nie osiągnięcia wymaganej przy rekrutacji liczby punktów określonej UchwałąNr 5/10/2011 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 17 stycznia 2011 roku w sprawie organizacji roku szkolnego 2011/2012 w prowadzonych przez Powiat Kluczborski szkołach i placówkach oświatowych. Zarząd Powiatu postanowił wyrazić zgodę na przyjęcie 4 uczniów do oddziałów klas pierwszych II Liceum Ogólnokształcącego w Zespole Szkół Licealno-Technicznychw Kluczborku pomimo nie uzyskania przez absolwentów gimnazjum wymaganej do przyjęcia liczby punktów określonej w punkcie 5a, II Rozdziału załącznika do Uchwały Nr 5/10/2011 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 17 stycznia 2011 roku w sprawie organizacji roku szkolnego 2011/2012 w prowadzonych przez Powiat Kluczborski szkołach i placówkach oświatowych. Do punktu 4 porządku Pan Starosta przedstawił prośbę Dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznychw Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na wprowadzenie dziennika elektronicznegow ZSL-T w Kluczborku. W związku z powyższym Zarząd Powiatu postanowił wyrazić zgodę na wprowadzenie od dnia 1 września 2011r. dziennika elektronicznego w Zespole Szkół Licealno-Technicznychw Kluczborku. Koszt wdrożenia dziennika elektronicznego zostanie pokryty z budżetu szkoły. Do punktu 5 porządku Członkowie Zarządu następnie zapoznali się z pismem Dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych dotyczącym wyrażenia zgody na utworzenie oddziału z mniejszą liczbą uczniów. Zarząd po zapoznaniu się z pismem oraz po uwzględnieniu wcześniejszej decyzji zawartej w pkt 3 porządku posiedzenia postanowił wyrazić zgodę na utworzenie w Zespole Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku oddziału klasy 1a w II Liceum Ogólnokształcącym z rozszerzonym programem nauczania matematyki, fizyki i języka angielskiego pomimo nie osiągnięcia w oddziale wymaganej liczby 28 uczniów określonejw Uchwale Nr 5/10/2011 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 17.01.2011 roku w sprawie organizacji roku szkolnego 2011/2012 w prowadzonych przez Powiat Kluczborski szkołach i placówkach oświatowych. Do punktu 6 porządku Kolejno Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu sprawozdanie końcowe Stowarzyszenia Miłośników Tańca ,,SUKCES” z wykonania zadania publicznego o nazwie: ,,Taniec prowadzi nas przez życie”. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się przyjęli powyższe sprawozdanie nie wnosząc do niego uwag. Do punktu 7 porządku Pan Starosta zapoznał członków Zarządu z treścią Porozumienia pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Miastem Wrocław w sprawie ustalenia warunków odpłatności za pobyt dziecka z miasta Wrocławia w rodzinie zastępczej w Powiecie Kluczborskim. Zarząd Powiatu postanowił o podpisaniu przedmiotowego Porozumienia upoważniając Starostę Piotra Pośpiecha oraz Członka Zarządu Artura Nowaka. Do punktu 8 porządku Kolejno członkowie Zarządu przystąpili do zapoznania się z pismem Burmistrza Miasta Wołczyna w sprawie uzgodnienia projektu zmian w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego miasta Wołczyn i wsi Ligota Wołczyńska i Gierałcice w zakresie zadań samorządowych. Zarząd zapoznał się również z opinią Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w powyższej sprawie. Zarząd po analizie postanowił pozytywnie uzgodnić projekt zmian w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego miasta Wołczyn i wsi Ligota Wołczyńska i Gierałcice, gdyż Powiat Kluczborski nie posiada w obszarze objętym zmianami terenów inwestycyjnych, a przedmiotowe zmiany nie kolidują z realizacją zadań Powiatu Kluczborskiego. Do punktu 9 porządku Pan Starosta poinformował członków Zarządu, że odbyły się II rokowania cenowe na zbycie nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego położonych w Polanowicach, które zakończyły się wynikiem negatywnym ze względu na brak ofert. W związku z powyższym Zarząd postanowił o ogłoszeniu kolejnych rokowań cenowych przy zachowaniu warunków określonych dla wcześniej ogłoszonych rokowań. Do punktu 10 porządku Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu pismo Polskich Kolei Państwowych Spółka Akcyjna w sprawie przejęcia nieruchomości znajdujących się w obrębie dróg powiatowych. Przedmiotowe działki położone są w obrębie drogi powiatowej nr 1302 O Byczyna-Kostów- DP 1302 O oraz drogi nr 1301 O Byczyna-Bruny-DP 1337 O. Zarząd po szczegółowym zapoznaniu się wyraził zainteresowanie przejęciem działek nr 504/4, 504/5, 504/11 k.m.8 położonych w obrębie drogi powiatowej 1302 O Byczyna – Kostów oraz działek nr 725/7 i 725/10 k.m.9 wchodzących w skład drogi powiatowej nr 1301 O Byczyna – Bruny-DP 1337 O na rzecz Powiatu Kluczborskiego z przeznaczeniem w/w działek na cel publiczny (regulacja stanu prawnego działek gruntowych pod drogami powiatowymi). Do punktu 11 porządku Kolejno członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie postępowania przetargowego na zakup i dostawę wyposażenia dotyczącego zadania pn.: „Wsparcie rozwoju gospodarki w powiecie kluczborskim poprzez utworzenie Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości” Pan Starosta poinformował, że w związku z koniecznością przeprowadzenia postępowania przetargowego na zakup i dostawę wyposażenia dotyczącego zadania pn:,,Wsparcie rozwoju gospodarki w powiecie kluczborskim poprzez utworzenie Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości”. W związku z powyższym Zarząd postanowił w w/w sprawie o przeprowadzeniu postępowania w trybie przetargu nieograniczonego, nie żądaniu zabezpieczenia służącego pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. Natomiast wadium określa się w wysokości nie większej niż 3% wartości zamówieniai wynosi 3.000,00,-zł (szacunkowa wartość zamówienia to 149.700.00,-zł brutto). Do punktu 12 porządku Następnie zapoznano się z treścią umowy trójstronnej o świadczenie usług publicznychw zakresie publicznego transportu zbiorowego pomiędzy: Gminą Kluczbork i Powiatem Kluczborskim, a PKS w Kluczbork Sp.z o.o oraz umowy o współpracy pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Gminą Kluczbork. Zarząd upoważnił do podpisania w/w umów Starostę Kluczborskiego Piotra Pośpiecha oraz członka Zarządu Artura Nowaka. Do punktu 13 porządku Kolejno przystąpiono do ustalenia sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborkuz dnia 18 sierpnia 2011 r. : 1. Uchwałę Nr X/66/2011 w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2011 Nr IV/28/2010 Rady Powiatu w Kluczborku-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu, 2. Uchwałę Nr X/67/2011 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej- postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu, 3. Uchwałę Nr X/68/2011 w sprawie zmiany uchwały nr XLIX/285/2010 Rady Powiatu 4. w Kluczborku z dnia 21 października 2010 r. w sprawie przystąpienia do projektu pt. „Zarządzanie energią w budynkach użyteczności publicznej na terenie Powiatu Kluczborskiego” w ramach Systemu Zielonych Inwestycji – GIS realizowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej - postanowiono przekazać Kierownikowi Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu, 5. Uchwałę Nr X/69/2011 w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie 6. i przechowywanie pojazdów-postanowiono przekazać Naczelnikowi Wydziału Komunikacji i Transportu oraz Skarbnikowi Powiatu, 7. Uchwałę Nr X/70/2011 w sprawie przyjęcia programu szczepień profilaktycznych przeciwko meningokokom grupy C dzieci sześcioletnich zamieszkałych na terenie powiatu kluczborskiego będącego programem wieloletnim-postanowiono przekazać Naczelnikowi Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia., 8. Uchwałę Nr X/71/2011 w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć niektórych nauczycieli oraz zasad zaliczania do wymiaru godzin poszczególnych zajęć w formie zaocznej i w kształceniu na odległość postanowiono przekazać Naczelnikowi Wydziału Edukacji i Sportu, 9. Uchwałę Nr X/72/2011 w sprawie nawiązania współpracy między Powiatem Kluczborskim a Gminą Kluczbork w zakresie publicznego transportu zbiorowego-postanowiono przekazać Naczelnikowi Komunikacji i Transportu. Do punktu 14 porządku Innych spraw nie poruszano. Do punktu 15 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 25 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Piotr Pośpiech ……………………………… 2.Mieczysław Czapliński ……………………………… 3.Artur Nowak .……………………………… 4.Maciej Tomaszczyk ………………………………. Protokołowała: Joanna Strzelczyk