Protokół Nr 23/2011
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku w dniu 25 lipca 2011 r. Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu w sprawie: -przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu (wniosek KPP w Kluczborku) -zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków, -udzielenia pełnomocnictwa Panu Kazimierzowi Sztajglikowi-Dyrektorowi Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku do przygotowania i przeprowadzenia postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego pn:,,Świadczenie usług sprzętowo-transportowych w zakresie zimowego utrzymania dróg powiatowych w sezonie zimowym 2011/2012, 2012/2013, 2013/2014, 2014/2015 3.Kwartalna informacja o wykonaniu budżetu Powiatu Kluczborskiego za II kwartał 2011 roku sporządzona według stanu na dzień 30.06.2011 roku. 4.Porozumienie pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Miastem Bytom w sprawie ustalenia warunków odpłatności za pobyt dziecka z Miasta Bytomia w rodzinie zastępczej w Powiecie Kluczborskim 5.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące przetargu nieograniczonego pn.:,,Udzielenie długoterminowego kredytu w wysokości 5.398.969,-zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów” 6.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące przesunięcia terminu wykonania zadania pn.:,,Przebudowa ciągu komunikacyjnego łączącego DK 45 z DK 42w Kluczborku (drogi powiatowej Nr 2129O ul.Jagiellońska w km od 0+000 do 0+220, Nr 2127O ul.Moniuszki w km od 0+000 do 0+437, Nr 2097O ul.Grunwaldzka w km od 0+262 do 0+360, Nr 2121O ul.Waryńskiego w km od 0+000 do 0+466) wraz z remontem kanalizacji deszczowej”. 7.Wolne wnioski. 8.Zamknięcie posiedzenia. Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 19 lipca 2011 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 22/2011 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli. Do punktu 2 porządku Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu projekt uchwały w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu. Pan Starosta wyjaśnił, że Komendant Powiatowej Policji w Kluczborku zwrócił się do Zarządu z wnioskiem o udzielenie nagród dla dwóch funkcjonariuszy. W związku z powyższym Zarząd postanowił wyrazić zgodę na uruchomienie środków z rezerwy ogólnej budżetu powiatu na 2011 rok w wysokości 5.000 zł, z przeznaczeniem na w/w nagrody Starosty. Zarząd do przedłożonego projektu nie wniósł żadnych uwag w związku z czym jednogłośnie podjął uchwałę Nr 23/47/2011 w przedmiotowej sprawie. Kolejnym omówionym projektem był projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. Niniejszy projekt uchwały wprowadza zmiany mające na celu zabezpieczenie środków finansowych dla ekspertów uczestniczących w posiedzeniach komisji prowadzącej postępowanie egzaminacyjne dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień nauczyciela mianowanego. Do projektu nie wniesiono zapytań w związku z czym Zarząd jednogłośnie w drodze głosowania podjął uchwałę nr 23/48/2011 w w/w sprawie. Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu projekt uchwały w sprawie udzielenia pełnomocnictwa Panu Kazimierzowi Sztajglikowi-Dyrektorowi Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku do przygotowania i przeprowadzenia postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego pn:,,Świadczenie usług sprzętowo-transportowych w zakresie zimowego utrzymania dróg powiatowych w sezonie zimowym 2011/2012, 2012/2013, 2013/2014, 2014/2015. Przedmiotowe pełnomocnictwo upoważnia Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku do wykonywania wszelkich czynności związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego w w/w sprawie. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z tym członkowie Zarządu podjęli uchwałę Nr 23/49/2011 w przedmiotowej sprawie udzielając jednocześnie upoważnienia Staroście i Wicestaroście do podpisania pełnomocnictwa w w/w sprawie. Do punktu 3 porządku Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu kwartalną informację o wykonaniu budżetu Powiatu Kluczborskiego za II kwartał 2011r. Pan Starosta poinformował, że informacja ta została sporządzona według stanu na dzień 30.06.2011r. Według przedmiotowej informacji wykonanie budżetu Powiatu Kluczborskiego za II kwartał 2011 roku przedstawia się następująco: -dochody zostały wykonane na poziomie 50,04% tj.33.661.140,94 (plan-67.273.068,00), -przychody zostały wykonane na poziomie 33.82% tj.2.060.513,20 (plan-6.091.827,00), -wydatki zostały wykonane na poziomie 49,62% tj.33.988.160,67 (plan-68.492.385,00) w tym:wydatki bieżące wykonano na poziomie 51,03% tj.28.349.750,30 (plan-55.560.450,00) wydatki majątkowe wykonano na poziomie 43,60% tj.5.638.410,37 (plan-12.931.935,00) -rozchody zostały wykonane na poziomie 21,89% tj.1.066.532,07 (plan-4.872.510,00) Zarząd po zapoznaniu się z w/w informacją przyjął ją i postanowił o umieszczeniu jej na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego oraz na stronie internetowej bip. Do punktu 4 porządku Kolejno członkowie Zarządu zapoznali się z treścią Porozumienia pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Miastem Bytom w sprawie ustalenia warunków odpłatności za pobyt dziecka z Miasta Bytomia i ponoszenia wydatków za jego pobyt w rodzinie zastępczej w Powiecie Kluczborskim. Zarząd postanowił wyrazić zgodę na podpisanie powyższego Porozumienia upoważniając Starostę i Wicestarostę. Do punktu 5 porządku Pan Starosta przedstawił pismo Wiceprzewodniczącego Komisji Przetargowej dotyczące przetargu nieograniczonego pn.:,,Udzielenie długoterminowego kredytu w wysokości 5.398.969,-zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów”. Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił o unieważnieniu przetargu i jednocześnie o ogłoszeniu kolejnego. Ponadto w związku z powyższym postanowiono zażądać wadium w wysokości 0,6% szacunkowej wartości oraz nie żądać zabezpieczenia należytego wykonania umowy ze względu na specyfikę zamówienia. Zarząd jednocześnie zobowiązał Naczelnika Biura Funduszy Pomocowych do jak najszybszego ogłoszenia kolejnego przetargu. Do punktu 6 porządku Pan Starosta przedstawił Członkom Zarządu pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące przesunięcia terminu wykonania zadania pn.:,,Przebudowa ciągu komunikacyjnego łączącego DK 45 z DK 42 w Kluczborku (drogi powiatowej Nr 2129O ul.Jagiellońska w km od 0+000 do 0+220, Nr 2127O ul.Moniuszki w km od 0+000 do 0+437, Nr2097O ul.Grunwaldzka w km od 0+262 do 0+360, Nr 2121O ul.Waryńskiego w km od 0+000 do 0+466) wraz z remontem kanalizacji deszczowej” i wyjaśnił, że konieczność dokonania przesunięcia terminu wykonania w/w zadania na dzień 16.08.2011r. związana jest z wystąpieniem trudnych warunków atmosferycznych w miesiącu lipcu, które zmusiły wykonawcę do przerwania robót, gdyż nasilające się opady deszczu uniemożliwiły wykonawcy wykonanie robót nawierzchniowych oraz oznakowania poziomego nawierzchni bitumicznych. Zarząd Powiatu postanowił wyrazić zgodę na przesunięcie terminu wykonania w/w zadania jednocześnie upoważniając Starostę i Wicestarostę do podpisania aneksu do umowy o numerze FP.273.2.2011 z dnia 24.02.2011r. Do punktu 7 porządku Pan Starosta poinformował, że przygotowana została treść Porozumienia Nr BWW-PLN-CBKGD-11-000011w sprawie spłaty zadłużenia Powiatu Kluczborskiego wynikającego z wyemitowanych zgodnie z Uchwałą Rady Powiatu obligacji serii B pomiędzy Nordea Bank Polska S.A z siedzibą w Gdyni, a Powiatem Kluczborskim. W związku z powyższym Zarząd Powiatu upoważnił Starostę i Wicestarostę do podpisania przedmiotowego Porozumienia. Do punktu 8 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 23 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Piotr Pośpiech ……………………………… 2.Mieczysław Czapliński ……………………………… 3.Artur Nowak ……………………………… 4.Maciej Tomaszczyk ………………………………. Protokołowała: Joanna Strzelczyk