Protokół Nr 21/2011
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 6 lipca 2011 r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Wicestarosta Kluczborski – Mieczysław Czapliński.
W posiedzeniu uczestniczyli pozostali członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.
Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2. Zatwierdzenie protokołów z 19 i 20 posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku.
3.Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu w Kluczborku w następujących sprawach:
- zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
- przeprowadzenia konsultacji dotyczących uchwalenia „Rocznego programu współpracy powiatu kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi na 2012 rok”,
- powołania do składu osobowego Komisji Przetargowej pracownika merytorycznie właściwego ze względu na przedmiot zamówienia,
- zmiany uchwały Nr 96/293/2009 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 16 marca 2009 r.
w sprawie powołania komisji przetargowej do przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych,
- udzielenia Pełnomocnictwa Dyrektorowi Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku do reprezentowania Powiatu Kluczborskiego w ramach Projektu: Wzrost potencjału kadrowego - Poddziałanie 6.1.2 POKL,
- powołania komisji egzaminacyjnej,
- zatwierdzenia do realizacji Projektu pt.:,,Wzrost potencjału kadrowego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich, Działanie 6.1 Poprawa dostępu do zatrudnienia oraz wspieranie aktywności zawodowej w regionie, Poddziałanie 6.1.2 Wsparcie powiatowych i wojewódzkich urzędów pracy w realizacji zadań na rzecz aktywizacji zawodowej osób bezrobotnych w regionie.
4.Wniosek Dyrektora PCPR w Kluczborku w sprawie umorzenia zaległych należności
za pobyt dzieci w rodzinie zastępczej rodzica biologicznego.
5.Informacja Prezesa Zarządu Spółki PKS w Kluczborku w sprawie zobowiązań spółki PKS w Kluczborku wobec spółki Bemar.
6.Pismo nauczycieli ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku dotyczące niewłaściwego zarządzania szkołą i gronem pedagogicznym przez pana Dyrektora Mirosława Żurawia.
7.Udzielenie upoważnienia dla dwóch członków Zarządu Powiatu do podpisania umowy
z wykonawcą wyłonionym w ramach przeprowadzonego postępowania przetargowego
pn: „Przebudowa budynku magazynowego wraz ze zmianą sposobu użytkowania na budynek biurowo-warsztatowy na cele Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości w Kluczborku”.
8.Pismo pani Jadwigi Smolińskiej-Jamka – Samodzielne stanowisko ds. ochrony zabytków - w sprawie zaakceptowania przez Zarząd Powiatu i podpisania Ogłoszenia o terminie składania wniosków o dotacje i zasadach ich przyznawania.
9.Prośba Dyrektora ZSLT w Kluczborku w sprawie zwiększenia wydatków na energię cieplną,
10.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące III rokowań cenowych na zbycie nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego położonych w obrębie wsi Bogacica,
11.Zawiadomienie RIO w Opolu dotyczące toczącego się postępowania nadzorczego w sprawie uchwały Nr VIII/55/2011 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 26 maja 2011r. w sprawie zasad udzielania dotacji celowej ze środków budżetu Powiatu Kluczborskiego na finansowanie lub dofinansowanie kosztów inwestycji w zakresie ochrony środowiska i gospodarki wodnej,
12.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wyboru wykonawcy na wykonanie tablic informacyjnych i pamiątkowych w ramach realizacji pn: ,,Wsparcie rozwoju gospodarki w powiecie kluczborskim poprzez utworzenie Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości”.
13.Porozumienie pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Miastem Opole w sprawie wydatków ponoszonych przez Powiat Kluczborski z tytułu pobytu dziecka poch.z Pow.Kluczborskiego, a przebywającego w placówce prowadzonej przez Miasto Opole.
14.Porozumienie pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Miastem Opole w sprawie wydatków ponoszonych przez Powiat Kluczborski z tytułu pobytu dziecka poch.z Pow.Kluczborskiego, a przebywającego w placówce prowadzonej przez Miasto Opole.
15.Decyzje w sprawie:
-ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr DP 1319 O – Ligota Dolna – Bogacica - Jasienie
-ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr DP 1329 O – Oś – DK 45
-ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działkę: zajętą pod drogę powiatową nr DP 1333 O Tuły–DK 45
-ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr DP 1327 O - Gronowice - Ciarka
-ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr DP 1345 O–Biskupice– Polanowice–DP 1302 O
-ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr DP 1311 O – DK 11 – Kujakowice – Byczyna – granica województwa łódzkiego (Gola)
-ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr DP 1322 O - Smardy – Krzywizna
16.Pismo Dyrektora WODiDZ w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na zakwaterowanie i wyżywienie uczestników.
17.Prośba Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie upoważnienia dwóch członków Zarządu do podpisania wniosków o dofinansowanie przedsięwzięcia w ramach Programu Priorytetowego ,,System zielonych inwestycji pn.:,,Zarządzanie energią w budynkach użyteczności publicznej na terenie Powiatu Kluczborskiego”.
18.Wolne wnioski.
19.Zamknięcie posiedzenia.
Do punktu 2 porządku
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołów z posiedzeń Zarządu Powiatu, które odbyły się w dniu 16 czerwca i 22 czerwca 2011 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołów Nr 19/2011, Nr 20/2011 i w drodze głosowania jednogłośnie je przyjęli.
Do punktu 3 porządku
Pan Wicestarosta przedstawił projekty uchwał Zarządu Powiatu w następujących sprawach:
-udzielenia Pełnomocnictwa Dyrektorowi Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku do reprezentowania Powiatu kluczborskiego w ramach Projektu: Wzrost potencjału kadrowego- Poddziałanie 6.1.2 POKL.
Wicestarosta poinformował, że przedmiotowe pełnomocnictwo pozwoli Pani Dyrektor PUP w Kluczborku na składanie w swoim imieniu wszelkich oświadczeń woli i do podpisywania wszelkich dokumentów związanych z realizacją Projektu pod tytułem Wzrost potencjału kadrowego, w konkursie nr 1/POKL/6.1.2/2011, Priorytecie VI „Rynek pracy otwarty dla wszystkich”, Poddziałaniu 6.1.2 „Wsparcie powiatowych i wojewódzkich urzędów pracy w realizacji zadań na rzecz aktywizacji zawodowej osób bezrobotnych w regionie” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Pełnomocnictwo niniejsze obejmuje umocowanie do:
-złożenia wniosku o dofinansowanie Projektu pn. Wzrost potencjału kadrowego,
-zawarcia z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Opolu jako Instytucją Wdrażającą (Instytucją Pośredniczącą II stopnia) umowy o dofinansowanie Projektu pn. Wzrost potencjału kadrowego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego ze środków z Europejskiego Funduszu Społecznego, a w tym również do podpisania wszelkich dokumentów stanowiących załączniki do tej umowy,
-składania w poszczególnych latach obowiązywania tej umowy wniosków
o dofinansowanie realizacji Projektu pn. Wzrost potencjału kadrowego oraz wniosków o płatność,
-dokonywania w formie pisemnych aneksów na ustalonych przez siebie warunkach zmian umowy o dofinansowanie Projektu pn. Wzrost potencjału kadrowego
-potwierdzania kopii dokumentów związanych z realizacją Projektu za zgodność z oryginałem
-składania wszelkich innych oświadczeń woli związanych z wykonywaniem umowy o dofinansowanie Projektu i dokonywania wszelkich innych czynności koniecznych do realizacji Projektu.
Do projektu członkowie Zarządu nie wnieśli uwag jednogłośnie w drodze głosowania go zatwierdzając. Zarząd podjął uchwałę Nr 21/40/2011 w w/w sprawie.
Kolejno Pan Wicestarosta przedstawił projekty uchwał Zarządu Powiatu w następujących sprawach:
-zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
Pan Wicestarosta wyjaśnił, że w przedmiotowym projekcie dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami:
w dziale 801 – Oświata i Wychowanie
rozdział 80195– Pozostała działalność
przenosi się z § 3240 kwotę 500 zł oraz z § 4210 kwotę 1.248 zł na: § 4170 kwotę 1748 zł.
Zmiany objęte niniejszą uchwałą wprowadza się w celu zabezpieczenia środków finansowych dla ekspertów uczestniczących w posiedzeniach komisji prowadzącej postępowanie egzaminacyjne dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień nauczyciela mianowanego.
Do przedmiotowego projektu nie wniesiono zapytań w związku z czym Zarząd podjął w drodze głosowania uchwałę Nr 21/41/2011.
Członkowie Zarządu poddali analizie przygotowany projekt uchwały Zarządu w sprawie:
-przeprowadzenia konsultacji dotyczących uchwalenia „Rocznego programu współpracy powiatu kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi na 2012 rok”.
Przedmiotem konsultacji z organizacjami pozarządowymi i podmiotami, które zostały wymienione w art.3 ust.3 Ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie jest projekt uchwały w sprawie uchwalenia ,,Rocznego programu współpracy powiatu kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi na 2012 rok”
Projekt ten określa m.in.: czas rozpoczęcia konsultacji, zasięg, warunki udziału.
Do projektu nie zostały wniesione żadne uwagi w związku z tym Pan Wicestarosta poddał go pod głosowanie. Zarząd jednogłośnie w drodze głosowania podjął uchwałę Nr 21/42/2011.
Następnie członkowie Zarządu zapoznali się z projektem uchwały w sprawie:
-powołania do składu osobowego Komisji Przetargowej pracownika merytorycznie właściwego ze względu na przedmiot zamówienia.
Projekt ten powołuje Panią Wandę Słabosz –Skarbnika Powiatu, która jest pracownikiem merytorycznie właściwym ze względu na przedmiot zamówienia, gdyż procedura wyboru oferenta dotyczy udzielenia kredytu długoterminowego w wysokości 5.398. 969,-zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów.
Do projektu nie wniesiono żadnych uwag i podjęto w drodze głosowania uchwałę Nr 21/43/2011.
Kolejnym omawianym projektem uchwały był projekt w sprawie:
-zmiany uchwały Nr 96/293/2009 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 16 marca 2009 r.
w sprawie powołania komisji przetargowej do przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych.
Pan Wicestarosta poinformował, że przedmiotowy projekt został przygotowany w związku z koniecznością zmiany składu komisji przetargowej.
Członkowie Zarządu nie wnieśli do projektu uchwały żadnych zapytań w związku z czym Zarząd podjął uchwałę Nr 21/44/2011.
Członkowie Zarządu przystąpili do analizy projektu uchwały w sprawie:
-powołania komisji egzaminacyjnej.
Pan Wicestarosta wyjaśnił, że w/w Komisję Egzaminacyjną powołuje Zarząd Powiatu.
Komisja ta przeprowadza postępowanie egzaminacyjne dla nauczyciela kontraktowego, ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego.
Do projektu uchwały nie wniesiono zapytań w związku z powyższym Zarząd w drodze głosowania podjął uchwałę Nr 21/45/2011.
Członkowie Zarządu zapoznali się z projektem uchwały w sprawie:
-zatwierdzenia do realizacji Projektu pt.:,,Wzrost potencjału kadrowego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich, Działanie 6.1 Poprawa dostępu do zatrudnienia oraz wspieranie aktywności zawodowej w regionie, Poddziałanie 6.1.2 Wsparcie powiatowych i wojewódzkich urzędów pracy w realizacji zadań na rzecz aktywizacji zawodowej osób bezrobotnych w regionie.
Pan Wicestarosta poinformował, że przedmiotowy projekt został przygotowany w związku z realizacją Projektu pt.:,,Wzrost potencjału kadrowego.
Do projektu nie wniesiono zapytań w związku z tym Zarząd w drodze głosowania podjął uchwałę Nr 21/46/2011.
Do punktu 4 porządku
Następnie Zarząd zapoznał się z wnioskiem Dyrektora PCPR w Kluczborku w sprawie umorzenia zaległych należności za pobyt dzieci w rodzinie zastępczej rodzica biologicznego.
Zarząd Powiatu wstępnie zapoznał się z w/w wnioskiem dotyczącym umorzenia zaległych należności w kwocie 2.140,34,-zł za pobyt dzieci w rodzinie zastępczej rodzica biologicznego i postanowił, że powróci do sprawy na kolejnym posiedzeniu po uzupełnieniu przez Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie stosownej dokumentacji związanej z w/w sprawą.
Do punktu 5 porządku
Informacja Prezesa Zarządu Spółki PKS w Kluczborku w sprawie zobowiązań spółki PKS w Kluczborku wobec spółki Bemar.
Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Prezesa Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Kluczborku dotyczącym spłaty zobowiązań wobec firmy Bemar i postanowili, że sprawa ta zostanie rozpatrzona na Nadzwyczajnym Zgromadzeniu Wspólników w dniu dzisiejszym.
Do punktu 6 porządku
Kolejną sprawą z jaką zapoznali się członkowie Zarządu było pismo nauczycieli ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku dotyczące niewłaściwego zarządzania szkołą i gronem pedagogicznym przez pana Dyrektora Mirosława Żurawia.
Zarząd Powiatu zapoznał się z informacją przedstawioną przez nauczycieli ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku i postanowił, że powróci do sprawy po przedłożeniu przez Wydział Edukacji i Sportu opinii w w/w sprawie na kolejne posiedzenie Zarządu.
Do punktu 7 porządku
Następnie Pan Wicestarosta przedstawił pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu wyjaśniając, że w związku z wyborem najkorzystniejszej oferty w postępowaniu przetargowym prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego pn:,,Przebudowa budynku magazynowego wraz ze zmianą sposobu użytkowania na budynek biurowo-warsztatowy na cele Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości w Kluczborku” w ramach projektu pn: ,,Wsparcie rozwoju gospodarki w powiecie kluczborskim poprzez utworzenie Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2007-2013 w ramach Działania 1.1 ,,Rozwój przedsiębiorczości” Poddziałanie 1.1.1 Wsparcie instytucji otoczenia biznesu zaistniała konieczność upoważnienia dwóch członków Zarządu Powiatu do podpisania umowy z wykonawcą wyłonionym w ramach przeprowadzonego postępowania przetargowego. W związku z tym Zarząd upoważnił dwóch członków w osobie Wicestarosty Mieczysława Czaplińskiego oraz Artura Nowaka do podpisania w/w umowy.
Do punktu 8 porządku
W kolejnym punkcie porządku dzisiejszego posiedzenia Pan Wicestarosta przedstawił przedłożoną treść ogłoszenia o terminie składania wniosków o dotacje i zasadach ich przyznawania.
Pan Wicestarosta wyjaśnił, że z dniem 30 września 2011 roku mija termin składania wniosków o dotacje na rok
Członkowie Zarządu w związku z powyższym upoważnili Wicestarostę do podpisania przedmiotowego ogłoszenia. Do punktu 9 porządku Koleją sprawą jaka została przedstawiona przez Wicestarostę była prośba Dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku w sprawie zwiększenia budżetu jednostki po stronie wydatków. Pan Wicestarosta wyjaśnił, że Dyrektor ZSLT zwrócił się z w/w prośbą w związku z sytuacją jaka zaistniała w jego jednostce w związku ze zwiększeniem wydatków na energię cieplną. Pan Dyrektor w swoim piśmie poinformował, że w planie budżetowym jednostki na wydatki na energię cieplną w roku 2011 zaplanowano kwotę 86.432,-zł. Natomiast od m-ca VII 2011r. Wojewódzki Ośrodek Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku , który dostarcza do jednostki energię cieplną przedstawił aneks do umowy, który dodatkowo obciąża jednostkę kwotą 29.779,16,-zł. Zarząd po zapoznaniu się postanowił zobowiązać Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku do przygotowania rozliczenia sezonu grzewczego 2010/2011 według stawek dotychczasowych oraz przygotowania aneksu do umowy na dostarczanie ciepła do ZSLT w Kluczborku od miesiąca stycznia 2012r. Ponadto Zarząd zobowiązał Dyrektora WODiDZ do dokonania rozliczenia VAT ze sprzedaży w/w ciepła i przedłożenia informacji na ten temat Zarządowi Powiatu. Do punktu 10 porządku Członkowie Zarządu poddali analizie pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące III rokowań cenowych na zbycie nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego położonych w obrębie wsi Bogacica. Pan Wicestarosta poinformował członków Zarządu, że do udziału w rokowaniach wpłynęła jedna oferta. Oferent zgłosił chęć kupna jednej z działek za cenę 13.399,20+23 % VAT tj.16.481,02,-zł . Komisja jednak uznała, że zaproponowana przez oferenta cena jest zbyt niska i zaproponowała cenę 37.220,00,-zł netto. Oferent jednakże zaproponował cenę 20.601.27,-zł brutto. Komisja ponownie uznała, że cena jest nadal rażąco niska. Oferent nie przystąpił do dalszych negocjacji w związku z czym III rokowania zakończone zostały wynikiem negatywnym.. W związku z negatywnym wynikiem III rokowań cenowych na zbycie nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego położonych w obrębie wsi Bogacica Zarząd Powiatu postanowił o ogłoszeniu kolejnych rokowań cenowych na zbycie przedmiotowych nieruchomości przy zachowaniu dotychczasowej ceny. Do punktu 11 porządku Zarząd zapoznał się z zawiadomieniem Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu dotyczącym toczącego się postępowania nadzorczego w sprawie uchwały Nr VIII/55/2011 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 26 maja 2011r. w sprawie zasad udzielania dotacji celowej ze środków budżetu Powiatu Kluczborskiego na finansowanie lub dofinansowanie kosztów inwestycji w zakresie ochrony środowiska i gospodarki wodnej. Zarząd przyjął do wiadomości powyższe zawiadomienie. Do punktu 12 porządku Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu. Pan Wicestarosta wyjaśnił, że w związku z koniecznością wyboru wykonawcy na wykonanie tablic informacyjnych i pamiątkowych w ramach realizacji projektu pn:,,Wsparcie rozwoju gospodarki w powiecie kluczborskim poprzez utworzenie Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości” konieczne jest podjęcie decyzji odnośnie wyboru środków publikacji ogłoszenia o zamówieniu oraz upoważnienia dwóch członków Zarządu do podpisania umowy z wykonawcą wyłonionym w ramach przeprowadzonego postępowania przetargowego w formie zapytania ofertowego. W związku z powyższym Zarząd Powiatu postanowił o umieszczeniu ogłoszenia dotyczącego wyboru wykonawcy na wykonanie tablic informacyjnych i pamiątkowych w ramach realizacji projektu pn:,,Wsparcie rozwoju gospodarki w powiecie kluczborskim poprzez utworzenie Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości” w formie zapytania ofertowego na stronie internetowej powiatu kluczborskiego w zakładce zamówienia publiczne. Ponadto Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w osobie Wicestarosty Mieczysława Czaplińskiego oraz członka Zarządu Artura Nowaka do podpisania umowy z wykonawcą wyłonionym w ramach przeprowadzonego postępowania przetargowego w formie zapytania ofertowego. Do punktu 13 i 14 porządku Członkowie Zarządu upoważnili dwóch członków Zarządu w osobie Starosty i Wicestarosty do podpisania Porozumień pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Miastem Opole w sprawie wydatków ponoszonych przez Powiat Kluczborski z tytułu pobytu dzieci pochodzących z Powiatu Kluczborskiego, a przebywającego w placówce prowadzonej przez Miasto Opole (Porozumienie zostało podpisane przez Miasto Opole natomiast ze strony Powiatu Kluczborskiego Porozumienie zostanie podpisane w późniejszym terminie w związku z nieobecnością Pana Starosty). Do punktu 15 porządku Zarząd przystąpił do podpisania decyzji w następujących sprawach: -ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działki:zajęte pod drogę powiatową nr DP 1319 O – Ligota Dolna – Bogacica - Jasienie -ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki:zajęte pod drogę powiatową nr DP 1329 O – Oś – DK 45 -ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działkę:zajętą pod drogę powiatową nr DP 1333 O Tuły – DK 45 -ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki:zajęte pod drogę powiatową nr DP 1327 O - Gronowice - Ciarka -ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki:zajęte pod drogę powiatową nr DP 1345 O – Biskupice – Polanowice – DP 1302 O -ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki:zajęte pod drogę powiatową nr DP 1311 O – DK 11 – Kujakowice – Byczyna – granica województwa łódzkiego (Gola) -ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr DP 1322 O – Smardy – Krzywizna. Pan Wicestarosta przedstawił członkom Zarządu pismo Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku dotyczące wyrażenia zgody na zakwaterowanie i wyżywienie uczestników obozów pn:,,Obozy dla dzieci z rocznika W związku z powyższym Zarząd Powiatu postanowił wyrazić zgodę na zakwaterowanie uczestników w/w obozów wraz z wyżywieniem w proponowanych kwotach: nocleg-20,00,-zł, nocleg z całodziennym wyżywieniem-40,00,-zł. Członek Zarządu Maciej Tomaszczyk zgłosił wniosek, aby zwrócić się do Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku o podjęcie prac w zakresie wykoszenia poboczy w miejscach szczególnie niebezpiecznych (zakręty) na terenie gminy Byczyna. Pan Wicestarosta przedstawił członkom Zarządu prośbę Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie upoważnienia dwóch członków Zarządu do podpisania wniosków o dofinansowanie przedsięwzięcia w ramach Programu Priorytetowego ,,System zielonych inwestycji pn.:,,Zarządzanie energią w budynkach użyteczności publicznej na terenie Powiatu Kluczborskiego”. W związku z powyższym Zarząd upoważnił Wicestarostę i członka Zarządu Artura Nowaka do podpisania w/w wniosków. Innych spraw nie poruszano. Do punktu 17 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 21 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Piotr Pośpiech ……………………………… 2.Mieczysław Czapliński ……………………………… 3.Artur Nowak ……………………………… 4.Maciej Tomaszczyk ………………………………. Protokołowała: Joanna Strzelczyk
Do punktu 16 porządku