Protokół Nr 16/2011
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku w dniu 18 maja 2011 r. Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu. Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Sprawy finansowe: a/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu, 3.Sprawy oświaty: a/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie zmiany Uchwały Nr 5/10/2011 Zarządu Powiatu z dnia 17 stycznia 2011 roku w sprawie organizacji roku szkolnego 2011/2012 w prowadzonych przez Powiat Kluczborski szkołach i placówkach oświatowych, b/prośba o zajęcie stanowiska w sprawie zatrudnienia nauczyciela Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku Pani Krystyny Kosek (propozycja do arkusza organizacji na rok szkolny 2011-2012), c/pismo Dyrektora Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku w sprawie przyznania środków finansowych na wykonanie decyzji Komendanta Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku, 4.Sprawy różne: a/pismo Prezesa Zarządu-Dyrektora Naczelnego w sprawie propozycji zmian w rozkładzie jazdy autobusów na okres komunikacyjny 2011/2012 oraz opinia z-cy Naczelnika Wydziału Komunikacji i Transportu, b/Porozumienie pomiędzy powiatem kluczborskim, a powiatem namysłowskim w sprawie ustalenia warunków odpłatności za pobyt dziecka pochodzącego z powiatu namysłowskiego w Domu Dziecka w Bogacicy, c/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wyboru wykonawcy na utworzenie strony internetowej w ramach realizacji projektu pn: ,,Wsparcie rozwoju gospodarki w powiecie kluczborskim poprzez utworzenie Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości”, d/pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie zaopiniowania wniosku FINANCING&MANUFACTURING&KNOW-HOW Sp.zo.o Krasków 80 dotyczącego zgody na remont utworzonego placu zlokalizowanego przy drodze powiatowej nr 1318 O w m.Krasków, e/prośba Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku o anulowanie Porozumienia Nr OR0714-16/2001 z dnia 03 września 2001r. w Oleśnie pomiędzy Powiatem Oleskim i Kluczborskim w sprawie udzielenia schronienia ofiarom przemocy z terenu Powiatu Kluczborskiego w oleskim Ośrodku Interwencji Kryzysowej, f/umowa pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Miejskim Klubem Sportowym w Kluczborku na przekazanie dotacji, g/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na ułożenie linii kablowej oraz lokalizację szafki złączeniowej na działce nr 1106 (droga wewn.) położonej w Bogacicy stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego, h/wniosek Prezesa Zarządu Powiatowego Centrum Zdrowia S.A NZOZ w Kluczborku w sprawie zwolnienia z opłacania czynszu za dzierżawę budynków przez okres 3 miesięcy 2011r., i/decyzja w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr DP 1311O DK 11 – Kujakowice - Byczyna – granica województwa łódzkiego. j/decyzja w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr DP 1319 O – Ligota Dolna – Bogacica - Jasienie k/pismo Z-cy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie postępowania przetargowego mającego na celu wybór wykonawcy na zadanie pn: ,,Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu w wysokości 5.398.969,-zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów”, l/prośba Z-cy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie zwiększenia planu finansowego wydatków na pokrycie wydatków związanych z wykonaniem projektu konstrukcji wsporczej naświetli, montażem wymiennika buforowego do stacji wentylacji, wykonaniem rurociągów c.o. rur preizolowanych, ł/pismo Z-cy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie I rokowań cenowych na zbycie nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego położonych w Polanowicach, m/prośba Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury dotycząca uwzględnienia w planach kontroli na 2011 rok, kontroli w zakresie wydatkowania dotacji przekazanych na realizację zadań publicznych (wykaz podmiotów, którym przekazano dotacje wspierające realizację zadań publicznych w ramach otwartego konkursu ofert), 5.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku. a/projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2011 Nr IV/28/2010 Rady Powiatu w Kluczborku, b/projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej, c/projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zasad udzielania dotacji celowej ze środków budżetu powiatu kluczborskiego na finansowanie lub dofinansowanie kosztów inwestycji w zakresie ochrony środowiska i gospodarki wodnej. 6.Wolne wnioski. 7.Zamknięcie posiedzenia. Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 4 maja 2011 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 15/2011 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli. Do punktu 2 porządku Starosta przedstawił sprawy dotyczące finansów: a/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu. Pan Starosta przedstawiając przedmiotowy projekt uchwały poinformował, że dotyczy on uruchomienia środków z rezerwy ogólnej budżetu powiatu na 2011 rok w wysokości 5.000 zł, z przeznaczeniem na wynagrodzenia dla strażaków. Do projektu nie wniesiono uwag. W związku z powyższym członkowie Zarządu w drodze głosowania jednogłośnie 4 głosami za przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się podjęli uchwałę Nr 16/32/2011. Do punktu 3 porządku Kolejnym punktem posiedzenia były następujące sprawy oświaty: a/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie zmiany Uchwały Nr 5/10/2011 Zarządu Powiatu z dnia 17 stycznia 2011 roku w sprawie organizacji roku szkolnego 2011/2012 w prowadzonych przez Powiat Kluczborski szkołach i placówkach oświatowych. Pan Starosta poprosił pracownika Wydziału Edukacji i Sportu o omówienie projektu w/w uchwały. Pani Inspektor wyjaśniła, że Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 roku w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach nakłada na dyrektora szkoły obowiązek organizacji sposobu udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej Jednym z głównych zadań dyrektora szkoły jest tworzenie zespołów składających się z nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych, specjalistów, prowadzących zajęcia z uczniem, które planują , koordynują i ustalają zakres w tym: formy, sposoby, czas trwania pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla wskazanego ucznia. Dyrektor szkoły na podstawie zaleceń w/w zespołów ustala dla ucznia formy, sposoby i okres udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Ponadto Pani Inspektor poinformowała, że w/w rozporządzenie określa dwa podstawowe terminy realizacji powyższych zadań dla gimnazjum i szkoły specjalnej: -w terminie do 31 marca 2011 roku należy utworzyć dla uczniów zespoły, -w terminie do 30 kwietnia 2011 roku należy ustalić dla uczniów formy, sposoby, okresy i wymiar godzin pomocy psychologiczno-pedagogicznej, która będzie udzielana uczniom od 1 września 2011 roku, dla szkół ponadgimnazjalnych: -w terminie do 31 marca 2012 roku należy utworzyć dla uczniów zespoły, -w terminie do 30 kwietnia 2012 roku należy ustalić dla uczniów formy, sposoby, okresy i wymiar godzin pomocy psychologiczno-pedagogicznej, która będzie udzielana uczniom od 1 września 2012 roku, Pani Inspektor stwierdziła, że z organizacją sposobu udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole wiąże się wprowadzenie do Arkusza Organizacji Szkoły ilości godzin poszczególnych form pomocy. W związku z tym dyrektorzy szkół będą zobowiązani do dołączenia do Arkusza Organizacji Szkoły dodatkowego dokumentu pod nazwą – Plan udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom w danym roku szkolnym. Do przedmiotowego projektu uchwały nie wniesiono zapytań w związku z tym członkowie Zarządu w drodze głosowania podjęli uchwałę Nr 16/33/2011 w w/w sprawie. b/prośba o zajęcie stanowiska w sprawie zatrudnienia nauczyciela Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku Pani Krystyny Kosek (propozycja do arkusza organizacji na rok szkolny 2011-2012). Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu pismo Wydziału Edukacji i Sportu, w którym Wydział zwraca się z prośbą o zajęcie stanowiska w sprawie zatrudnienia nauczyciela Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku Pani Krystyny Kosek. Zarząd Powiatu postanowił wyrazić zgodę na zatrudnienie nauczyciela Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku - Pani Krystyny Kosek na następujących zasadach: -na stanowisku nauczyciela fizyki i astronomii w wymiarze 7/18 etatu, -na stanowisku doradcy metodycznego w wymiarze 11/18 etatu. c/pismo Dyrektora Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku w sprawie przyznania środków finansowych na wykonanie decyzji Komendanta Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku. Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu w/w prośbę Dyrektora Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku informując, że Młodzieżowy Dom Kultury decyzją nr 27/2010 Komendanta Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku został zobowiązany do wyposażenia klatki schodowej w urządzenia zapobiegające zadymianiu lub służące do usuwania dymu. Szacunkowe środki na ten cel wynoszą 80 tys.zł. Pan Starosta ponadto poinformował, że Dyrektor w związku z brakiem środków na ten cel zwrócił się do PKPSP w Kluczborku o przedłużenie terminu wykonania decyzji do 2013r. Komendant przedłużył termin jedynie do dnia 31.12.2011r. Dyrektor w związku z tym zwrócił się do Zarządu Powiatu o zwiększenie budżetu, aby mógł wykonać zalecenia nałożone decyzją. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z przedmiotowym pismem Dyrektora Młodzieżowego Domu Kultury w sprawie przyznania środków finansowych dla Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku na realizację decyzji Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej dotyczącej zakupu urządzenia oddymiającego klatkę schodową postanowił, że sprawa pozostaje do realizacji w trakcie roku budżetowego. Do punktu 4 porządku Następnym punktem obrad były pozostałe sprawy, skierowane do Zarządu: a/pismo Prezesa Zarządu-Dyrektora Naczelnego w sprawie propozycji zmian w rozkładzie jazdy autobusów na okres komunikacyjny 2011/2012 oraz opinia Z-cy Naczelnika Wydziału Komunikacji i Transportu. Członkowie Zarządu szczegółowo analizowali przedstawione w piśmie propozycje zmian w rozkładzie jazdy autobusów na okres komunikacyjny 2011/2012 oraz zapoznali się z opinią Z-cy Naczelnika Wydziału Komunikacji i Transportu i postanowili zobowiązać Dyrektora Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Kluczborku do przygotowania szczegółowej informacji na temat czy proponowane zmiany związane są z przejęciem dowozu dzieci do szkół, utworzeniem nowej sieci połączeń lokalnych, brakiem frekwencji, czy też wynikają one wyłącznie z faktu, że przedstawione połączenia są połączeniami deficytowymi. Zarząd w związku z powyższym powróci do sprawy na kolejnym posiedzeniu Zarządu. b/Porozumienie pomiędzy powiatem kluczborskim, a powiatem namysłowskim w sprawie ustalenia warunków odpłatności za pobyt dziecka pochodzącego z powiatu namysłowskiego w Domu Dziecka w Bogacicy. Zarząd Powiatu postanowił wyrazić zgodę na podpisanie Porozumienia Nr 1/2011 pomiędzy Powiatem Namysłowskim, a Powiatem Kluczborskim w sprawie ustalenia odpłatności za pobyt dziecka pochodzącego z Powiatu Namysłowskiego, a przebywającego w Domu Dziecka w Bogacicy. Do podpisania Porozumienia Zarząd upoważnił Starostę i Wicestarostę. c/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wyboru wykonawcy na utworzenie strony internetowej w ramach realizacji projektu pn: ,,Wsparcie rozwoju gospodarki w powiecie kluczborskim poprzez utworzenie Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości”. Pan Starosta przedstawiając przedmiotowe pismo poinformował, że w związku z koniecznością wyboru wykonawcy na utworzenie strony internetowej w ramach realizacji projektu pn: ,,Wsparcie rozwoju gospodarki w powiecie kluczborskim poprzez utworzenie Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Działania 1.1,,Rozwój przedsiębiorczości” Poddziałanie 1.1.1 Wsparcie instytucji otoczenia biznesu zasadne jest upoważnienie dwóch członków Zarządu do podpisania umowy z wykonawcą wyłonionym w ramach przeprowadzonego postępowania przetargowego w formie zapytania ofertowego. W związku z powyższym Zarząd upoważnił Starostę i Wicestarostę do podpisania w/w umowy. d/pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie zaopiniowania wniosku FINANCING&MANUFACTURING&KNOW-HOW Sp.zo.o Krasków 80 dotyczącego zgody na remont utworzonego placu zlokalizowanego przy drodze powiatowej nr 1318 O w m.Krasków. Zarząd po zapoznaniu się z przedmiotowym pismem postanowił pozytywnie rozpatrzyć wniosek firmy Financing & Manufacturing & Know-how Sp. z o.o Krasków 80 dotyczący wyrażenia zgody na remont utwardzonego placu zlokalizowanego przy drodze powiatowej nr 1318 O w m.Krasków . Zarząd Powiatu nie wniósł zastrzeżeń do w/w planu remontu. e/prośba Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku o anulowanie Porozumienia Nr OR0714-16/2001 z dnia 03 września 2001r. w Oleśnie pomiędzy Powiatem Oleskim i Kluczborskim w sprawie udzielenia schronienia ofiarom przemocy z terenu Powiatu Kluczborskiego w oleskim Ośrodku Interwencji Kryzysowej. Pan Starosta przedstawiając pismo Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku poinformował, że PCPR zwróciło się o anulowanie Porozumienia, które zostało zawarte w dniu 03 września 2001r. ponieważ od 2002r. w Kluczborku istnieje Ośrodek Interwencji Kryzysowej, który zabezpiecza pobyt ofiarom przemocy z terenu Powiatu Kluczborskiego do czasu uregulowania ich sytuacji socjalno-bytowej, w związku z tym w/w Porozumienie jest bezzasadne. f/umowa pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Miejskim Klubem Sportowym w Kluczborku na przekazanie dotacji. Członkowie Zarządu zapoznali się z treścią umowy (nr FP.032.15.20011 z dnia 18.05.2011r.)pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Miejskim Klubem Sportowym w Kluczborku. Umowa ta dotyczy przekazania dotacji, co jest zgodne z uchwałą Rady Powiatu Nr XL/231/2010r. z dnia 28.01.2010r. w sprawie określenia warunków i trybu wspierania w tym finansowego rozwoju sportu kwalifikowanego na obszarze powiatu kluczborskiego. Dotacja ta wynosi 30.000,-zł i zostanie przekazana dla Miejskiego Klubu Sportowego w dwóch transzach: I transza w wysokości 15.000,-zł do dnia 30.06.2011r., II transza do dnia 30.09.2011r. Do podpisania przedmiotowej umowy Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w osobie Starosty i Wicestarosty. g/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na ułożenie linii kablowej oraz lokalizację szafki złączeniowej na działce nr 1106 (droga wewn.) położonej w Bogacicy stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego. W związku z realizacją projektu inwestycyjnego-zasilanie elektroenergetyczne budynku jednorodzinnego w miejscowości Bogacica dz.nr 1099 Zarząd Powiatu wyraził zgodę na ułożenie linii kablowej oraz lokalizację szafki złączeniowej na działce nr 1106 ark.m.3 o pow.0,3190 ha (droga wewnętrzna) położonej w miejscowości Bogacica stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego. h/wniosek Prezesa Zarządu Powiatowego Centrum Zdrowia S.A NZOZ w Kluczborku w sprawie zwolnienia z opłacania czynszu za dzierżawę budynków przez okres 3 miesięcy 2011r. Członkowie Zarządu zapoznali się z wnioskiem Prezesa Zarządu Powiatowego Centrum Zdrowia S.A w Kluczborku w sprawie zwolnienia na okres 3 m-cy 2011 r. z opłacania czynszu za dzierżawę budynków w związku z planowanymi pracami remontowymi na obiektach szpitala. Zarząd po szczegółowej analizie negatywnie rozpatrzył przedmiotowywniosek. i/decyzja w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr DP 1311O DK 11 – Kujakowice - Byczyna – granica województwa łódzkiego. Zarząd postanowił o ustanowieniu trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku ul.Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki zajęte pod drogę powiatową nr DP 1311 DK 11-Kujakowice-Byczyna-granica województwa łódzkiego. Łączna powierzchnia gruntów wynosi
j/decyzja w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr DP 1319 O – Ligota Dolna – Bogacica – Jasienie. Zarząd postanowił o ustanowieniu trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku ul.Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki zajęte pod drogę powiatową nr DP 1319 O – Ligota Dolna – Bogacica – Jasienie. Łączna powierzchnia gruntów wynosi k/pismo Z-cy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie postępowania przetargowego mającego na celu wybór wykonawcy na zadanie pn: ,,Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu w wysokości 5.398.969,-zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów”. Pan Starosta poinformował członków Zarządu, że w związku z koniecznością przeprowadzenia postępowania przetargowego mającego na celu wybór wykonawcy na zadanie pn: ,,Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu w wysokości 5.398.969,-zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów” konieczne jest dokonanie wyboru procedury przetargowej, wysokości żądanego wadium oraz konieczności wniesienia przez wykonawcę, którego oferta wybrana zostanie jako najkorzystniejsza, zabezpieczenia służącego pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. W związku z powyższym Zarząd Powiatu postanowił wyrazić zgodę na przeprowadzenie postępowania przetargowego w trybie przetargu nieograniczonego, zażądaniu od wykonawców chcących wziąć udział w postępowaniu przetargowym wadium w wysokości 15.000,-zł (około 0,6%)szacunkowej wartości. Ponadto zdecydowano nie żądać zabezpieczenia należytego wykonania umowy. l/prośba Z-cy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie zwiększenia planu finansowego wydatków na pokrycie wydatków związanych z wykonaniem projektu konstrukcji wsporczej naświetli, montażem wymiennika buforowego do stacji wentylacji, wykonaniem rurociągów c.o. rur preizolowanych. Pan Starosta przedstawiając przedmiotowe pismo wyjaśnił, że związane jest ono z realizacją inwestycji pn: ,,Budowa budynku biurowego Powiatowego Ośrodka Rehabilitacyjnego” . W związku z powyższym konieczne jest zwiększenie planu finansowego wydatków o kwotę 40.000,-zł w dziale 700 rozdział 70005 § 6050 z przeznaczeniem na pokrycie wydatków związanych z wykonaniem projektu konstrukcji wsporczej naświetli, montażem wymiennika buforowego do stacji wentylacji, wykonaniem rurociągów c.o. rur preizolowanych. Zarząd Powiatu postanowił wyrazić zgodę na zwiększenie w/w planu finansowego. ł/pismo Z-cy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie I rokowań cenowych na zbycie nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego położonych w Polanowicach. Pan Starosta wyjaśnił, że w związku z negatywnymi rezultatami dwóch kolejnych przetargów ustnych nieograniczonych na zbycie nieruchomości zabudowanych położonych w obrębie wsi Polanowice gmina Byczyna zostały przeprowadzone I rokowania cenowe na dwie nieruchomości (dz.nr 581/94 z k.m.4 o pow.0,7312 ha oraz dz.nr 581/93 z k.m.1 o pow.0,0688 ha). Rokowania te zakończyły się także wynikiem negatywnym. W związku z powyższym Zarząd postanowił o ogłoszeniu kolejnych rokowań cenowych na zbycie w/w nieruchomości z uwzględnieniem aktualnych wycen nieruchomości. m/prośba Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury dotycząca uwzględnienia w planach kontroli na 2011 rok, kontroli w zakresie wydatkowania dotacji przekazanych na realizację zadań publicznych . Pan Starosta poinformował, że w związku z przekazaniem przez Zarząd Powiatu w Kluczborku dotacji dla organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art.3 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, dotacji wspierających realizację zadań publicznych w 2011 r., w obszarach pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej, wyrównywania szans tych rodzin i osób, kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego oraz wspierania i upowszechniania kultury fizycznej zasadne jest ujęcie kontroli w zakresie wydatkowania dotacji przekazanych na realizację zadań publicznych. W związku z tym Zarząd zobowiązał Audytora Wewnętrznego do ujęcia w planie kontroli zarządczej na 2011 rok sprawowanej przez Zarząd Powiatu, kontroli w zakresie prawidłowości wykonywania zadania publicznego przez zleceniodawców, w tym wydatkowania przekazanych dotacji. Do punktu 5 porządku Kolejno przystąpiono do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku: a/projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2011 Nr IV/28/2010 Rady Powiatu w Kluczborku. Pan Starosta poprosił Panią Skarbnik o omówienie przedmiotowego projektu uchwały. Pani Skarbnik wyjaśniła, że zmiany dokonane w planie dochodów spowodują ich zwiększenie w budżecie na 2011 rok o kwotę 370.350 zł jak i zmiany dokonane w planie wydatków spowodują ich zwiększenie w budżecie na 2011 rok o kwotę 370.350 zł. Ponadto w planie przychodów i rozchodów budżetu powiatu kluczborskiego zaktualizowano załącznik zmieniając paragraf dla wolnych środków za 2010 r. . W planie wydatków inwestycyjnych zaktualizowany został załącznik w wyniku czego zmniejszono środki na następujących zadaniach: „Remont DP21280 (ul.Jana Pawła II w Kluczborku) i odcinka DP21290 (ul.Jagiellońska w Kluczborku)” jednocześnie zmieniając nazwę zadania -,,Remont drogi powiatowej Nr 1319O Ligota Dolna-Bogacica-Jasienie” Zwiększając środki na zadaniu: -Przebudowa budynku przy ul.Sienkiewicza- Powiatowe Centrum Rehabilitacji Wprowadzono nowe zadanie pn.,,Remont dróg gminnych-ulic Słowackiego, Sienkiewicza, Reymonta, Kochanowskiego, Chopina i Wolności w Kluczborku” Do przedmiotowego projektu uchwały nie wniesiono uwag. b/projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej. Kolejno głos zabrała ponownie Pani Skarbnik, która poinformowała, że w powyższym projekcie uchwały zmiany dokonane zostały w celu zapewnienia zgodności budżetu powiatu z wieloletnią prognozą finansową .Zmiany dotyczą roku 2011 i przedstawiają się następująco w poszczególnych wierszach prognozy: - Wiersz 1 „Dochody ogółem z tego” – zwiększono plan dochodów o kwotę 370.350 zł - Wiersz 1a „ Dochody bieżące” –zwiększono plan o kwotę 369.610 zł - Wiersz 1b „ Dochody majątkowe” - zwiększono plan o kwotę 740 zł - wiersz 1c „ ze sprzedaży majątku” – zwiększono plan o kwotę 740 zł - Wiersz 2 „Wydatki bieżące ( bez odsetek i prowizji od kredytów i pożyczek oraz wyemitowanych papierów wartościowych) w tym – zwiększono plan o kwotę 352.182 zł -Wiersz 2a „na wynagrodzenia i składki od nich naliczane” – zwiększono plan o kwotę 215.664 zł - Wiersz 10 „ Wydatki majątkowe , w tym:” – zwiększono plan o 17.168 zł - wiersz Dodano wiersze Dodano wiersz 24 „Sposób sfinansowania spłaty długu w tym:” , w który w rozbiciu pokazano źródła spłaty długu w całym okresie obowiązywania Wieloletniej Prognozy Finansowej. Ponadto jak wyjaśniła Pani Skarbnik w wykazie przedsięwzięć do WPF –zwiększono plan o kwotę 40.000 zł w związku z rozszerzeniem zakresu przedsięwzięcia pn. „Przebudowa budynku przy ulicy Sienkiewicza - Powiatowe Centrum Rehabilitacji” Do przedmiotowego projektu również nie wniesiono uwag. c/projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zasad udzielania dotacji celowej ze środków budżetu powiatu kluczborskiego na finansowanie lub dofinansowanie kosztów inwestycji w zakresie ochrony środowiska i gospodarki wodnej. Pan Wicestarosta zabierając głos wyjaśnił, że przepisy ustawy z dnia 29 października 2010 r. o zmianie ustawy-Prawo ochrony środowiska, wprowadziły konieczność określenia przez Radę Powiatu w Kluczborku zasad udzielania dotacji celowych osobom fizycznym, wspólnotom mieszkaniowym, osobom prawnym, przedsiębiorcom oraz jednostkom sektora finansów publicznych będących gminnymi lub powiatowymi osobami prawnymi na realizację zadań z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej. Członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych zapytań do przedmiotowego projektu uchwały. Członkowie Zarządu zatwierdzili powyższe projekty uchwał i postanowili skierować je pod obrady sesji Rady Powiatu. Do punktu 6 porządku Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu projekt uchwały w sprawie udzielenia pełnomocnictwa. Pan Starosta wyjaśnił, że przedmiotowe pełnomocnictwo upoważnia dwóch członków Zarządu do reprezentowania Zarządu w sprawach związanych z podpisywaniem umów dotyczących zwrotu opłat z tytułu wydania kart pojazdów. Do projektu nie wniesiono zapytań w związku z powyższym Zarząd podjął w drodze głosowania 4 głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się uchwałę Nr 16/34/2011 w przedmiotowej sprawie. Ponadto Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie postępowania przetargowego pn.:,,Świadczenie ochrony ubezpieczeniowej w zakresie odpowiedzialności cywilnej, ubezpieczenia mienia oraz ubezpieczenia pojazdów” . W związku z powyższym Zarząd Powiatu wyraził zgodę na podpisanie umowy ubezpieczenia na w/w postępowanie przetargowe. Ponadto Zarząd postanowił, że zadanie to zostanie sfinansowana ze środków budżetowych jednostki. Do punktu 7 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 16 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Piotr Pośpiech ……………………………… 2.Mieczysław Czapliński ……………………………… 3.Artur Nowak ……………………………… 4.Maciej Tomaszczyk ………………………………. Protokołowała: Joanna Strzelczyk