Protokół Nr 161/2010
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku w dniu 28 października 2010 r. Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Sprawy finansowe: a/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków, b/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie przeniesienia środków z rezerwy celowej budżetu, c/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. 3.Sprawy oświaty: a/prośba Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie dofinansowania do remontów bieżących z rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej w 2011 r., b/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie finansowego wkładu własnego na utworzenie w 2011 r. placu zabaw w SOSW w Kluczborku w ramach programu ,,Radosna szkoła”, c/pismo Dyrektora WODiDZ w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na utrzymanie kursu dokształcającego w zawodzie piekarz II stopnia. d/pismo Dyrektora WODiDZ w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na utrzymanie turnusu w zawodzie rzeźnik wędliniarz i operator obrabiarek skrawających, e/protokół z kontroli sprawdzającej, przeprowadzonej przez Audytora Wewnętrznego w ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku w dniu 18 października 2010 r. 4.Sprawy różne: a/decyzja w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz ZDP w Kluczborku nieruchomości oznaczonej w ewidedencji gruntów i budynków jako działkę zajętą pod drogę powiatową Nr DP 2097 O-ul.Grunwaldzka –obręb Kluczbork, b/decyzja w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz ZDP w Kluczborku nieruchomości oznaczonej w ewidedencji gruntów i budynków jako działkę zajętą pod drogę powiatową Nr DP 1330 O –Chudoba-Zagwiździe, c/prośba Przewodniczącego Zarządu Powiatu Zgorzeleckiego o udzielenie wsparcia finansowego na usunięcie skutków powodzi, d/postanowienie Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego w sprawie wniosku o rozłożenie na raty należności z tytułu kary pieniężnej nałożonej decyzją Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego e/projekt zmiany planu finansowego Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym na 2010 rok po stronie wydatków, f/skorygowane sprawozdanie końcowe z wykonania zadania publicznego o nazwie ,,Sportowe wakacje”, ,,Korekta w wodzie”, ,,Sport kwalifikowany”. g/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie zawarcia umowy ze Spółką z o.o. Hydrolom na zaopatrzenie w wodę i odprowadzenia ścieków do zakupionego budynku położonego w Kluczborku przy ul.Sienkiewicza 22 przeznaczonego na realizację inwestycji ,,Kluczborski Inkubator Przedsiębiorczości” h/pismo do Wojewody Opolskiego w sprawie wyrażenia zgody na zbycie w drodze darowizny na rzecz Powiatu Kluczborskiego nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa będących w użytkowaniu wieczystym osób prawnych i fizycznych, i/sprawozdanie z wykonania zadania publicznego o nazwie: ,,Impreza integracyjna -,,Dzień Inwalidy i Emeryta”, j/sprawozdanie końcowe z wykonania zadania publicznego o nazwie :,,Lasowicki Dom Tolerancji i Kultury Koncert Dożynkowy” 5.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku. a/projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu kluczborskiego na 2011 rok., 6.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 21 października 2010r. 7.Wolne wnioski. 8.Zamknięcie posiedzenia. Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 22 października 2010 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 160/2010 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli. Do punktu 2 porządku Starosta przedstawił sprawy dotyczące finansów: a/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków. Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu powyższy projekt uchwały i wyjaśnił, że zmiany w przedmiotowej uchwale polegają na zwiększeniu planu dochodów i wydatków o kwotę 1.320,- zł .Powyższe środki wprowadza się do budżetu na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego i są one przeznaczone na sfinansowanie w ramach podnoszenia jakości oświaty – prac komisji kwalifikacyjnych i egzaminacyjnych powołanych do rozpatrzenia wniosków nauczycieli o wyższy stopień awansu zawodowego. Do przedmiotowego projektu nie wniesiono zapytań w związku z czym członkowie Zarządu podjęli jednogłośnie uchwałę Nr 161/463/2010 w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków. b/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie przeniesienia środków z rezerwy celowej budżetu. Kolejnym przedstawionym przez Starostę projektem uchwały był projekt w sprawie przeniesienia środków z rezerwy celowej budżetu. Niniejszy projekt uchwały dotyczy uruchomienia środków z rezerwy celowej budżetu powiatu na 2010 rok w wysokości 384.168 zł, przeznaczonej na sfinansowanie 7% podwyżki dla nauczycieli w jednostkach oświatowych powiatu kluczborskiego. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd jednogłośnie podjął uchwałę Nr 161/464/2010 w w/w sprawie. c/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. Pan Starosta wyjaśnił, że zmiany objęte niniejszą uchwałą wprowadza się w celu prawidłowego wydatkowania i rozliczenia środków budżetowych w roku 2010. Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 801 – Oświata i Wychowanie, rozdział 80146– Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli z:§ 4300 kwotę 1.500 zł ,§ 4410 kwotę 82 zł, § 4750 kwotę 2.500 zł na :§ 4010 kwotę 3.470 zł, § 4110 kwotę 527 zł, § 4120 kwotę 85 zł. Zarząd do projektu nie wniósł uwag. W związku z powyższym jednogłośnie podjęto uchwałę Nr 161/465/2010 w przedmiotowej sprawie. Do punktu 3 porządku Kolejnym punktem posiedzenia były następujące sprawy oświaty: a/prośba Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie dofinansowania do remontów bieżących z rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej w 2011 r., Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem postanowił, że zadania związane z oddymianiem klatek schodowych w ZSO w Kluczborku oraz dostosowaniem budynku internatu SOSW w Kluczborku do aktualnych warunków bezpieczeństwa p.poż (III etap) zostaną uwzględnione w trakcie prac nad konstruowaniem budżetu na 2011 r. b/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie finansowego wkładu własnego na utworzenie w 2011 r. placu zabaw w SOSW w Kluczborku w ramach programu ,,Radosna szkoła”. Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu szczegółową kalkulację kosztów utworzenia szkolnego placu zabaw w SOSW w Kluczborku, zamieszczoną we wniosku o dofinansowanie w ramach rządowego programu ,,Radosna Szkoła”. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się postanowił wyrazić zgodę na aplikowanie o dofinansowanie w ramach rządowego programu ,,Radosna Szkoła”. Ponadto Zarząd zobowiązał się do zabezpieczenia środków w wysokości 50% powyższego zadania. c/pismo Dyrektora WODiDZ w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na utrzymanie kursu dokształcającego w zawodzie piekarz II stopnia. Pan Starosta poinformował, że Dyrektor WODiDZ w Kluczborku zwrócił się z prośbą o wyrażenie zgody na utrzymanie w terminie od 2.11.2010 r. do 26.11.201 r. mniej licznego kursu dokształcającego w zawodzie piekarz II stopnia. Jak wyjaśnił na w/w kurs zaplanowanych zostało 20 uczniów , ale jednak jeden zrezygnował z nauki. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem oraz opinią Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu wyraził zgodę na utrzymanie kursu dokształcającego w zawodzie piekarz II stopnia, który rozpocznie się w dniu 02.11.2010 r. d/pismo Dyrektora WODiDZ w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na utrzymanie turnusu w zawodzie rzeźnik wędliniarz i operator obrabiarek skrawających, Kolejno członkowie Zarządu zapoznali się z informacją przedłożoną przez Dyrektora WODiDZ w Kluczborku oraz opinią Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu, w której Pani Naczelnik wyjaśniła, że powyższy kurs kończy się w dniu 29.10.2010 r. w związku z czym rozpatrywanie sprawy utrzymania kursu przez Zarząd Powiatu jest bezzasadne. Członkowie Zarządu przyjęli powyższą informację nie wnosząc uwag. e/protokół z kontroli sprawdzającej, przeprowadzonej przez Audytora Wewnętrznego w ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku w dniu 18 października 2010 r. Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu protokół kontroli sprawdzającej w ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku, która została przeprowadzona w dniu 18 października 2010 r., w celu zbadania realizacji zaleceń pokontrolnych zarekomendowanych w wystąpieniu pokontrolnym z dnia 22 czerwca 2010 r. Zarząd Powiatu przyjął protokół z kontroli sprawdzającej wraz z załączonymi wyjaśnieniami. oraz notatką służbową nie wnosząc uwag. Zarząd jednocześnie stwierdził, iż wobec stanowiska Pani Peruckiej i Wicedyrektora Pana Romana Wątroby (notatka służbowa z dnia 18.10.2010 r.) oraz braku dokumentacji w tym zakresie nie jest w stanie zająć jednoznacznego stanowiska w przedmiotowej sprawie. Do punktu 4 porządku Następnym punktem obrad były pozostałe sprawy, skierowane do Zarządu: a/decyzja w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz ZDP w Kluczborku dla nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działkę zajętą pod drogę powiatową Nr DP 2097 O-ul.Grunwaldzka –obręb Kluczbork, Zarząd po zapoznaniu się z treścią przygotowanego projektu decyzji nie wnosząc uwag postanowił o jej podpisaniu. b/decyzja w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz ZDP w Kluczborku nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działkę zajętą pod drogę powiatową Nr DP 1330 O –Chudoba-Zagwiździe, Następnie Zarząd zapoznał się z kolejnym projektem decyzji w powyższej sprawie c/prośba Przewodniczącego Zarządu Powiatu Zgorzeleckiego o udzielenie wsparcia finansowego na usunięcie skutków powodzi. Starosta przedstawił Zarządowi pismo jakie wpłynęło z Powiatu Zgorzeleckiego, który w roku bieżącym został dotknięty powodzią. Zarząd Powiatu Zgorzeleckiego zwraca się w w/w piśmie z prośbą o udzielenie wsparcia finansowego, które miałoby polegać na uwzględnieniu w przyszłorocznym budżecie. Zarząd po zapoznaniu się postanowił o przekazaniu przedmiotowego pisma Skarbnikowi Powiatu. d/postanowienie Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego w sprawie wniosku o rozłożenie na raty należności z tytułu kary pieniężnej nałożonej decyzją Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego. Zarząd po zapoznaniu się z postanowieniem wyraził zgodę na rozłożenie na raty należności z tytułu kary pieniężnej w wysokości 4.800,00,-zł nałożonej decyzją Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego. Zarząd postanowił o rozłożeniu należności na 2 równe raty płatne do końca miesiąca listopada i grudnia 2010 r. e/projekt zmiany planu finansowego Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym na 2010 rok po stronie wydatków. Zarząd po zapoznaniu się zatwierdził propozycję zmiany planu finansowego Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym na 2010 rok i zobowiązał Skarbnika Powiatu do ujęcia proponowanych zmian w projekcie uchwały Rady Powiatu w Kluczborku na kolejną sesję. f/skorygowane sprawozdanie końcowe z wykonania zadania publicznego o nazwie ,,Sportowe wakacje”, ,,Korekta w wodzie”, ,,Sport kwalifikowany”. Pan Starosta przedstawił przedłożone przez Uczniowski Klub Sportowy ,,Junior” skorygowane sprawozdanie końcowe z wykonania zadania publicznego. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się przyjął skorygowane sprawozdanie końcowe Uczniowskiego Klubu Sportowego ,,Junior” z wykonania zadania publicznego o nazwie :,,Sportowe wakacje”, ,,Korekta w wodzie”, ,,Sport kwalifikowany” nie wnosząc do niego uwag. g/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie zawarcia umowy ze Spółką z o.o. Hydrokom na zaopatrzenie w wodę i odprowadzenia ścieków do zakupionego budynku położonego w Kluczborku przy ul.Sienkiewicza 22 przeznaczonego na realizację inwestycji ,,Kluczborski Inkubator Przedsiębiorczości” Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem i trzema proponowanymi wariantami zawarcia umowy postanowił o przyjęciu wariantu ,,2” umowy tzn.: przyjęcia roli opiekuna wodomierza głównego przez Powiat (dz.85/7 -,,Kluczborski Inkubator Przedsiębiorczości”. h/pismo do Wojewody Opolskiego w sprawie wyrażenia zgody na zbycie w drodze darowizny na rzecz Powiatu Kluczborskiego nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa będących w użytkowaniu wieczystym osób prawnych i fizycznych, Pan Starosta poinformował członków Zarządu, że zwrócił się z pismem do Wojewody Opolskiego w sprawie wyrażenia zgody na zbycie w drodze darowizny na rzecz Powiatu Kluczborskiego 11 nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa będących w użytkowaniu wieczystym osób prawnych i fizycznych. Starosta ponadto poinformował, że zmiana właściciela udziałów Spółki Skarbu Państwa jest istotna , gdyż Powiat mógłby starać się o dotacje zewnętrzne z Regionalnego Programu Operacyjnego. Zarząd przyjął do wiadomości powyższą informację. i/sprawozdanie z wykonania zadania publicznego o nazwie: ,,Impreza integracyjna -,,Dzień Inwalidy i Emeryta”. Członkowie Zarządu zapoznali się ze sprawozdaniem końcowym przedłożonym przez Polski Związek Emerytów, Rencistów i Inwalidów Zarząd Oddziału Rejonowego Kluczbork. Do sprawozdania nie wniesiono uwag zatwierdzając je jednogłośnie. j/sprawozdanie końcowe z wykonania zadania publicznego o nazwie :,,Lasowicki Dom Tolerancji i Kultury Koncert Dożynkowy” Kolejnym sprawozdaniem jakie zostało przekazane Zarządowi było sprawozdanie z wykonania zadania publicznego przedłożone przez Parafię Ewangelicko-Augsburską Lasowice Wielkie. Członkowie Zarządu zapoznali się z treścią przedłożonego sprawozdania nie wnosząc do niego uwag. Do punktu 5 porządku Kolejno członkowie Zarządu przystąpili do zatwierdzenia materiałów na kolejną sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Zatwierdzono projekt uchwały w następującej sprawie: -ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu kluczborskiego na 2011 rok. Zarząd przyjął powyższy projekt i postanowił o skierowaniu go pod obrady sesji. Do punktu 6 porządku Kolejno przystąpiono do ustalenia sposobu realizacji uchwał z sesji Rady Powiatu z dnia 21.10.2010 r. : 1.Uchwałę Nr XLIX/279/2010 w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2010 Nr XXXIX/228/2009 Rady Powiatu w Kluczborku –postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu, 2.Uchwała Nr XLIX/280/2010 zmieniająca Uchwałę Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu Kluczborskiego-postanowiono przekazać Naczelnikowi Wydziału Organizacyjnego, 3.Uchwała Nr XLIX/281/2010 w sprawie Statutu Domu Dziecka „Nasz Dom Bogacica-Bąków”- postanowiono przekazać Dyrektorowi Domu Dziecka, Dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie oraz Naczelnikowi Wydziału Organizacyjnego. 4.Uchwała Nr XLIX/282/2010 w sprawie zmiany Statutu Powiatowego Urzędu Pracy 5.Uchwała Nr XLIX/283/2010 w sprawie zmiany Uchwały Nr XXIX/213/2005 Rady Powiatu 6.Uchwała Nr XLIX/284/2010 w sprawie przystąpienia do realizacji zadania „Zwiększenie efektywności energetycznej w obiektach użyteczności publicznej Powiatu Kluczborskiego m.in. poprzez wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych”-postanowiono przekazać Kierownikowi Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu oraz Skarbnikowi Powiatu. Ponadto Zarząd rozstrzygnięciem zdecydował o przygotowaniu i ogłoszeniu przetargu nieograniczonego w sprawie udzielenia zamówienia publicznego na zadanie pn.:,, Zwiększenie efektywności energetycznej w obiektach użyteczności publicznej Powiatu Kluczborskiego m.in. poprzez wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych” wskazane w uchwale Nr XLIX/284/2010 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 21 października 2010 r. Jednocześnie Zarząd postanowił o określeniu wadium w wysokości 200.000,00,-zł i nie żądaniu zabezpieczenia służącego pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. 7.Uchwała Nr XLIX/285/2010 w sprawie przystąpienia do projektu pt.„Zarządzanie energią Do punktu 7 porządku Pan Starosta poinformował członków Zarządu, że w związku z postanowieniem WSA w Opolu z dnia 6 października 2010 r. dotyczącym złożonej przez powiat skargi dot.projektu: ,,Zwiększenie efektywności energetycznej w obiektach użyteczności publicznej powiatu kluczborskiego m.in. poprzez wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych” powiat ma możliwość wniesienia skargi kasacyjnej na w/w postanowienie. W związku z powyższym Zarząd upoważnił radcę prawnego Pana Dariusza Kraśnickiego do sporządzenia przedmiotowej skargi kasacyjnej jak też do wykonywania wszelkich łączących się z tą sprawą czynności procesowych. Do podpisania pełnomocnictwa Zarząd upoważnił Starostę i Wicestarostę. Radna Otylia Skoczylas złożyła wniosek, aby w przyszłorocznym budżecie ujęty został remont drogi na odcinku Ciarka-Gronowice. Zarząd przyjął powyższy wniosek i postanowił, że środki na w/w remont zostaną zaplanowane w budżecie na 2011 r. Do punktu 8 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 161 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Piotr Pośpiech ……………………………… 2.Mieczysław Czapliński ……………………………… 3.Otylia Skoczylas ……………………………… 4.Maciej Tomaszczyk ………………………………. Protokołowała: Joanna Strzelczyk
nie wniósł również uwag i postanowił o jej podpisaniu.
w Kluczborku-postanowiono przekazać Dyrektorowi Powiatowego Urzędu Pracy oraz Naczelnikowi Wydziału Organizacyjnego.
w Kluczborku z dnia 8 lipca 2005 roku w sprawie warunków częściowego lub całkowitego zwalniania rodziców z opłaty za pobyt dziecka w rodzinie zastępczej-postanowiono przekazać Dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie oraz Skarbnikowi Powiatu.
w budynkach użyteczności publicznej na terenie Powiatu Kluczborskiego’ w ramach Systemu Zielonych Inwestycji – GIS realizowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej-postanowiono przekazać Kierownikowi Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu oraz Skarbnikowi Powiatu.