Protokół Nr 151/2010

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu  3 sierpnia 2010 r.

 

 

            Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyło 3 członków Zarządu, Skarbnik Powiatu oraz Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu.

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

 

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Sprawy finansowe:

a/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków,

b/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,

c/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu.

3.Sprawy oświaty:

a/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie ustalenia wysokości opłat za wyżywienie
w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku na rok szkolny 2010/2011,

b/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie w sprawie przedłużenia powierzenia zadań nauczycielom – doradcom metodycznym

c/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie powierzenia zadań nauczycielom – doradcom metodycznym

d/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dot. wyników naboru do szkół ponadgimnazjalnych na rok szkolny 2010/2011,

e/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dot. monitoringu wydatków na dokształcanie i doskonalenie nauczycieli,

f/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dot. raportu z ewaluacji problemowej,

g/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dot. dofinansowania wykonania statuetki

h/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dot. opinii w sprawie przyznania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych,

i/prośba Dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku w sprawie zwiększenia etatu obsługi w szkole,

j/prośba Z-cy Dyrektora SOSW w Kluczborku dotycząca wyrażenia zgody na wykorzystanie pozostałej po wykonaniu remontu pokrycia dachu budynku internatu kwoty w wysokości 4010,19,zł na wykonanie remontu instalacji elektrycznej oraz co w pomieszczeniu sali gimnastyki korekcyjnej w budynku internatu SOSW w Kluczborku,

k/protokół kontroli doraźnej przeprowadzonej w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku w dniu 16 lipca 2010 r.

l/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie wyrażenia zgody na wprowadzenie dziennika elektronicznego w ZSO w Kluczborku.

4.Sprawy różne:

a/sprawozdanie p.o Dyrektora SPZOZ ZOZ Kluczbork z wykonania planu finansowo-rzeczowego za okres od 1 stycznia 2010 r. do 30 czerwca 2010 r.,

 

b/projekt zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Wierzbica Górna obejmujący teren oznaczony symbolem U/HG i teren oznaczony symbolem MN,

c/pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie realizacji zadania pn.: „Remont drogi powiatowej Nr 13190 Ligota Dolna – Bogacica – Jasienie od km 13+

d/opinia w sprawie ustanowienia służebności gruntowej dla działki 88/19 z k.m.3
o powierzchni 0,1064 ha położonej w Kluczborku przy ulicy Żeromskiego 3b stanowiącej współwłasność Powiatu Kluczborskiego i Skarbu Państwa na rzecz właściciela działki sąsiadującej,

e/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu
w sprawie wyrażenia zgody na wystąpienie z wnioskiem do Urzędu Miejskiego
w Kluczborku o wycięcie drzewa rosnącego na działce nr 91/18, (dot. prośby Pana Andrzeja Sypko o udostępnienie wjazdu od ulicy Poniatowskiego na działkę 91/17).

5.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

a/projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej
i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu,

b/projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze, informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej oraz planu finansowego Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku,

c/projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Kuniowie na zakup samochodu specjalistycznego,

d/projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Byczynie na zakup samochodu specjalistycznego,

e/projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie uchwalenia powiatowego programu ochrony środowiska,

6.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady powiatu w Kluczborku z dnia 21 lipca 2010 r.

7.Wolne wnioski.

8.Zamknięcie posiedzenia.

 

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołów z posiedzeń Zarządu Powiatu, które odbyły się w dniach 13 lipca 2010 r. oraz 21 lipca 2010 r. . Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 149/2010 oraz protokołu Nr 150/2010 i w drodze głosowania jednogłośnie je przyjęli.

 

 

Do punktu 2 porządku

 

 

Starosta przedstawił sprawy dotyczące finansów:

a/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.

Pan Starosta przedstawiając przedmiotowy projekt uchwały wyjaśnił, że wprowadza się zmiany w  uchwale budżetowej powiatu na 2010 rok polegające na zwiększeniu planu dochodów i wydatków o kwotę 1.500,- zł. Powyższe środki wprowadza się do budżetu na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia  22.07.2010 roku i są one przeznaczone na wypłatę dodatków w wysokości 250 zł miesięcznie na pracownika socjalnego zatrudnionego w pełnym wymiarze czasu pracy realizującego pracę socjalną środowisku w roku 2010.

Do projektu nie wniesiono zapytań w związku z tym Zarząd w drodze głosowania podjął jednogłośnie uchwałę nr 151/436/2010 w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.

b/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

Kolejnym przygotowanym projektem na dzisiejsze posiedzenie był projekt w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. Pan Starosta wyjaśnił, że zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się w celu prawidłowego wydatkowania i rozliczenia środków budżetowych w roku 2010. Dokonuje się przeniesienia środków po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 801-oświata i wychowanie, rozdział 80195-pozostała działalność z

§ 4300 kwotę 250,-zł na § 4170 kwotę 250,-zł. Do projektu nie wniesiono uwag podejmując jednogłośnie uchwałę Nr 151/437/2010.

c/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu.

Pan Starosta poinformował, że niniejszy projekt uchwały dotyczy uruchomienia środków z rezerwy ogólnej budżetu powiatu na 2010 rok w wysokości 1.500 zł, z przeznaczeniem na wynagrodzenia w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku.

 

 

Do punktu 3 porządku

 

 

Kolejnym punktem posiedzenia były następujące sprawy oświaty:

 

a/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie ustalenia wysokości opłat za wyżywienie
w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku na rok szkolny 2010/2011.

Zaproszona na dzisiejsze posiedzenie Pani Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu wyjaśniła, że opłaty te są ustalane na dany rok szkolny zgodnie z § 6 ust.2 Uchwały Nr XXXIV/246/2005 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 15 grudnia 2005 r. w sprawie ustalenia warunków częściowego lub całkowitego zwalniania rodziców (opiekuna prawnego) z opłat za wyżywienie dziecka przebywającego w SOSW im.M.Konopnickiej w Kluczborku.

Do przedmiotowego projektu została załączona tabela sporządzona na podstawie przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego w I kwartale 2010 r. ogłoszonego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego.

Do przedmiotowego projektu nie wniesiono uwag podejmując jednogłośnie uchwałę

Nr 151/439/2010 w przedmiotowej sprawie.     

b/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie w sprawie przedłużenia powierzenia zadań nauczycielom – doradcom metodycznym

Pani Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu wyjaśniła, że powyższy projekt uchwały pozwoli na przedłużenie powierzenia zadań pięciu nauczycielom doradcom metodycznym na następne 3 lata.

Do projektu nie wniesiono uwag. W związku z powyższym Zarząd podjął jednogłośnie uchwałę Nr 151/440/2010 w powyższej sprawie.    

c/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie powierzenia zadań nauczycielom – doradcom metodycznym

Kolejno Pani Naczelnik poinformowała członków Zarządu, że przedmiotowe powierzenie ośmiu nauczycielom zadań doradcy planowane jest na okres 3 lat z możliwością przedłużenia na kolejne okresy, wszystkie w ramach dodatkowych umów o pracę w PODN w Kluczborku.

Kandydaci otrzymali pozytywne opinie swoich dyrektorów oraz Dyrektora PODN w Kluczborku.

Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do powyższego projektu uchwały i postanowili podjąć uchwałę Nr 151/441/2010 w w/w sprawie.

d/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dot. wyników naboru do szkół ponadgimnazjalnych na rok szkolny 2010/2011.

Pan Starosta udzielił głosu Pani Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu, która omówiła szczegółowo powyższą informację.

Pani Naczelnik poinformowała, że pierwszy nabór zostanie ukończony pomiędzy 23-27 sierpnia. Według stanu na dzień 13.07.2010 r. liczba kandydatów przyjętych wynosi 635 uczniów. W tej liczbie znajdują się uczniowie również spoza naszego powiatu.

Zarząd przyjął informację dotyczącą wyników naboru do szkół ponadgimnazjalnych Powiatu Kluczborskiego na rok szkolny 2010/2011 i postanowił o przekazaniu w/w informacji do Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny celem zapoznania.

e/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dot. monitoringu wydatków na dokształcanie i doskonalenie nauczycieli.

Pani Naczelnik poinformowała, że zaplanowane na 2010 r. środki w wysokości 114.973,00,-zł wykorzystane zostały w niecałych 38% (od stycznia do czerwca). Zdaniem Pani Naczelnik wykorzystanie to jest niewielkie i może dojść do takiej sytuacji, że na koniec roku budżetowego trzeba będzie zwrócić niewykorzystane przez nauczycieli środki.

Pani Naczelnik w powyższej pisemnej informacji przedstawiła 2 propozycje, które pozwoliłyby uniknięcia tego zwrotu.

Zarząd po zapoznaniu się z nimi postanowił przyjąć powyższą informację i wybrać rozwiązanie najbardziej oszczędnościowe.   

f/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dot. raportu z ewaluacji problemowej.

Pani Naczelnik przedstawiła członkom Zarządu raport z ewaluacji problemowej: efekty działalności dydaktycznej w Powiatowym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku przeprowadzonej przez pracowników Kuratorium Oświaty w Opolu.  

Pani Naczelnik stwierdziła, że z raportu wynika, że działania inicjowane i podejmowane przez Dyrektora PODN w Kluczborku oraz jej współpracowników są zawsze profesjonalnie przygotowane, atrakcyjne i pomocne dla nauczycieli różnych typów szkół i placówek oświatowych we wszystkich współpracujących w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli z PODN gminach i powiatach. Pani Naczelnik zaproponowała, aby wręczyć dyrektorom szkół oraz Pani Dyrektor PODN w Kluczborku, które osiągnęły najlepsze wyniki w maturach listy gratulacyjne za osiągnięte wyniki.  

Zarząd zapoznał się z przedmiotową informacją nie wnosząc uwag.

g/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dot. dofinansowania wykonania statuetki

Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu prośbę Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki Oddział w Opolu, które zwróciło się z prośbą do Starostwa o dofinansowanie wykonania statuetki. Statuetka ta jest przyznawana co roku nauczycielom matematyki z województwa opolskiego za aktywna pracę i osiągnięcia dydaktyczne, merytoryczne i wychowawcze.

Koszt wykonania statuetki wynosi 650,-zł. 

Zarząd negatywnie rozpatrzył prośbę Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki Oddział Opole dotyczącą wykonania statuetki ze względu na brak środków finansowych w budżecie powiatu, które mogłyby być przeznaczone na w/w cel.  

h/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dot. opinii w sprawie przyznania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z przedłożonymi propozycjami dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych Powiatu Kluczborskiego na okres od 1 września do 31 grudnia 2010r., postanowił o przyznaniu ich w następujących wysokościach:

 

 

L.p

 

Imię i nazwisko dyrektora

 

Nazwa szkoły/placówki

 

Decyzja  

o wysokości dodatku funkcyjnego

 

Decyzja

o wysokości dodatku motywacyjnego

 

1.

 

Mariusz Kaczmarski

Zespół Szkół
Ogólnokształcących

w Kluczborku

 

50%

 

35%

 

2.

 

 

Piotr Sitnik

Zespół Szkół

Licealno-Technicznych

w Kluczborku

 

45%

 

25%

 

3.

 

 

Ewa Sygulla

Zespół Szkół

Ponadgimnazjalnych Nr 1

w Kluczborku

 

45%

 

25%

 

4.

 

 

Mirosław Żuraw

Zespół Szkół

Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku

 

45%

 

5%

 

5.

 

 

Krystyna Napp-Marczinska

Specjalny Ośrodek
Szkolno-Wychowawczy

w Kluczborku

 

45%

 

35%

 

6.

 

 

Wiesław Solarewicz

Wojewódzki Ośrodek Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku

 

45%

 

35%

 

7.

 

 

Anna Dzierżan

Powiatowy Ośrodek

Doskonalenia Nauczycieli

w Kluczborku

 

30%

 

30%

 

8.

 

 

Tadeusz Michalkiewicz

 

Młodzieżowy Dom Kultury

w Kluczborku

 

30%

 

30%

 

9.

 

 

Anita Kielich

Poradnia

Psychologiczno-Pedagogiczna

w Kluczborku 

 

30%

 

30%

 

Powyższe wysokości przyznanych dodatków zostały również przyjęte decyzją Starosty Kluczborskiego.

Ponadto pozytywnie zaopiniowano przyznanie dodatku funkcyjnego dla nauczyciela –konsultanta Pani Anny Dzierżan –Dyrektorce PODN w Kluczborku w wysokości 10% pobieranego wynagrodzenia zasadniczego, na okres od 1 września 2010 r. do 31 grudnia

2010 r.

i/prośba Dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku w sprawie zwiększenia etatu obsługi w szkole.

Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu przedmiotowe pismo. Zarząd po zapoznaniu się negatywnie rozpatrzył prośbę Dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku w sprawie zwiększenia zatrudnienia o 0,5 etatu obsługi, które miałoby być przeznaczone na zatrudnienie o 0,25 etatu dla woźnego i 0,25 etatu dla konserwatora ze względu na brak środków finansowych w budżecie powiatu.

j/prośba Z-cy Dyrektora SOSW w Kluczborku dotycząca wyrażenia zgody na wykorzystanie pozostałej po wykonaniu remontu pokrycia dachu budynku internatu kwoty w wysokości 4010,19,zł na wykonanie remontu instalacji elektrycznej oraz co w pomieszczeniu sali gimnastyki korekcyjnej w budynku internatu SOSW w Kluczborku.

 

 

 

Członkowie Zarządu zapoznali się z powyższym pismem i postanowili pozytywnie rozpatrzyć prośbę Z-cy Dyrektora w sprawie przeznaczenia kwoty w wysokości 4010,19,-zł, która pozostała po wykonaniu remontu pokrycia dachu budynku internatu na wykonanie remontu instalacji elektrycznej oraz co w pomieszczeniach sali gimnastyki korekcyjnej w budynku SOSW w Kluczborku.

k/protokół kontroli doraźnej przeprowadzonej w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku w dniu 16 lipca 2010 r.

Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu protokół kontroli doraźnej jaka została przeprowadzona w dniu 16 lipca 2010 r., w celu zbadania spraw wynikających z pisma uczniów ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku z dnia 22 czerwca 2010 r.  

Zarząd zapoznał się z protokołem kontroli doraźnej, przeprowadzonej w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku w dniu 16 lipca 2010 r. i zobowiązał Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu do udzielenia odpowiedzi na skargę.  

l/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie wyrażenia zgody na wprowadzenie dziennika elektronicznego w ZSO w Kluczborku.

Pani Naczelnik poinformowała, że Dyrektor ZSO w Kluczborku zwrócił się z pismem i jednocześnie z prośbą o wyrażenie zgody na prowadzenie dziennika elektronicznego, co usprawni pracę nauczycieli i uelastyczni współpracę z rodzicami .

Zarząd po zapoznaniu się z pismem oraz kosztami wprowadzenia dziennika elektronicznego w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku postanowił wyrazić zgodę na wprowadzenie z dniem 1 września 2010 r. w/w dziennika elektronicznego w ZSO w Kluczborku oraz o przesunięciu kwoty 10.000,-zł ze środków finansowych zaplanowanych na doradztwo i doskonalenie zawodowe nauczycieli na 2010 r. i przeznaczeniu ich na zakup laptopów-na wyposażenie pracowni. Ponadto Zarząd postanowił o przeznaczeniu kwoty 2.500,-zł z budżetu powiatu na warsztaty dla 60 nauczycieli.

 

 

Do punktu 4 porządku

 

 

Następnym punktem obrad były pozostałe sprawy, skierowane do Zarządu: 

a/sprawozdanie p.o. Dyrektora SPZOZ ZOZ Kluczbork z wykonania planu finansowo-rzeczowego za okres od 1 stycznia 2010 r. do 30 czerwca 2010 r..

Starosta przedstawił członkom Zarządu powyższe sprawozdanie, które zawiera m.in.:

Informacje ogólne o jednostce, wykonanie sprzedaży (planu dochodów), wykonanie kosztów (plan wydatków), wynik finansowy, stan należności i zobowiązań (w tym wymagalnych) w okresie sprawozdawczym.

Zarząd po szczegółowym zapoznaniu się przyjął sprawozdanie.

b/projekt zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Wierzbica Górna obejmujący teren oznaczony symbolem U/HG i teren oznaczony symbolem MN.

Starosta przedstawił pismo Burmistrza Wołczyna w sprawie uzgodnienia projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Wierzbica Górna obejmującego teren oznaczony symbolem U/HG i teren oznaczony symbolem MN.

Zarząd przyjął proponowane uzgodnienia dotyczące zmiany planu zagospodarowania przestrzennego wsi Wierzbica Górna obejmujący teren oznaczony symbolem U/HG i teren oznaczony symbolem MN. Ponadto Zarząd zobowiązał Panią do sprawdzenia czy na w/w terenie nie występują grunty SP, na które zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miałyby jakikolwiek wpływ.

c/pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie realizacji zadania pn.: „Remont drogi powiatowej Nr 13190 Ligota Dolna – Bogacica – Jasienie od km 13+702,00”.

Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku i postanowili wyrazić zgodę na przeprowadzenie postępowania w trybie zamówienia z wolnej ręki do realizacji zadania pn:,,Remont drogi powiatowej Nr 1319O Ligota Dolna-Bogacica-Jasienie od km 0+000,00 do km 13+702,00”.

Ponadto Zarząd postanowił, że wnioskowana kwota 18.675,40,-zł zostanie sfinansowana w ramach dochodów budżetu powiatu uzyskanych z tytułu zajęcia pasa drogowego z przeznaczeniem na w/w zadanie.  

d/opinia w sprawie ustanowienia służebności gruntowej dla działki 88/19 z k.m.3
o powierzchni 0,1064 ha położonej w Kluczborku przy ulicy Żeromskiego 3b stanowiącej współwłasność Powiatu Kluczborskiego i Skarbu Państwa na rzecz właściciela działki sąsiadującej.

Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu powyższą opinię Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu.

Zarząd Powiatu po szczegółowej analizie załączonej mapki wyraził zgodę na nieodpłatne ustanowienie prawa przejazdu i przechodu przez dz.88/19 na rzecz działki 88/21.

Ponadto Zarząd postanowił zobowiązać Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do poinformowania wnioskodawcy o kosztach z tym związanych i uzyskaniu stosownego oświadczenia co do ich pokrycia.

e/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu
w sprawie wyrażenia zgody na wystąpienie z wnioskiem do Urzędu Miejskiego
w Kluczborku o wycięcie drzewa rosnącego na działce nr 91/18 oraz prośba Pana Andrzeja Sypko o udostępnienie wjazdu od ulicy Poniatowskiego na działkę 91/17).

Członkowie Zarządu zapoznali się z przedłożoną przez Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu mapką oraz pismem Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego.

Zarząd Powiatu wyraził zgodę na wystąpienie z wnioskiem do Urzędu Miejskiego w Kluczborku o wycięcie drzewa (samosiejki) rosnącego na działce 91/18.

Ponadto Zarząd zobowiązał Kierownika Biura, aby w sprawie udostępnienia wjazdu od ulicy Poniatowskiego wspólnie z Wydziałem Komunikacji i Transportu rozważyć możliwość oznakowania działki 91/18 znakiem zakazu parkowania lub innego rozwiązania (nie parkować lub droga dojazdowa).

 

Do punktu 5 porządku

 

 

Kolejno przystąpiono do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

a/projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej
i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

Pan Starosta przedstawiając w/w projekt uchwały udzielił głosu Pani Skarbnik, która wyjaśniła, że nowa ustawa o finansach publicznych zmienia profil prac nad projektem uchwały budżetowej i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu. Ponadto jak wyjaśnił Pani Skarbnik ustawa nakłada obowiązek podjęcia również uchwały w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze, informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej oraz planu finansowego Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku, która przejmuje część tych zadań, które wcześniej były w tej uchwale.

Do przedmiotowych projektów członkowie Zarządu nie wnieśli uwag jednogłośnie je zatwierdzając. Zarząd postanowił o przedłożeniu ich na kolejną sesję Rady Powiatu. 

c/projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Kuniowie na zakup samochodu specjalistycznego.

Pan Starosta poinformował, że przedmiotowy projekt uchwały związany jest z udzieleniem pomocy finansowej dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Kuniowie na zakup samochodu specjalistycznego w wysokości 50.000,-zł w formie dotacji.

 d/projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Byczynie na zakup samochodu specjalistycznego.

Przedmiotowy projekt jak wyjaśnił Pan Starosta został przygotowany podobnie jak w/w w związku z udzieleniem pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Byczynie na zakup samochodu specjalistycznego również w kwocie 50.000,-zł.

Obie uchwały zostały przyjęte przez Zarząd i przedłożone pod obrady sesji Rady Powiatu.

e/projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie uchwalenia powiatowego programu ochrony środowiska.

Pan Starosta wyjaśnił, że zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska Rada Powiatu w Kluczborku uchwala Powiatowy Program Ochrony Środowiska celem polityki ekologicznej Państwa.

Ponadto Pan Starosta poinformował, że materiał ten jest bardzo obszerny i zostanie radnym przekazany na płycie CD.

Przedmiotowy projekt został także zatwierdzony przez Zarząd i przedłożony pod obrady sesji Rady.

 

Do punktu 6 porządku

 

 

Następnie przystąpiono do ustalenia sposobu realizacji uchwały Rady Powiatu w Kluczborku Nr XLIV/259/2010 z dnia 21 lipca 2010 r.- uchwałę postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu.

 

Do punktu 7 porządku

 

 

Pan Starosta przedstawił zebranym projekt uchwały w sprawie udzielenia pełnomocnictwa Pani Elżbiecie Gabryś – Dyrektorowi Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku oraz Pani Jolancie Sado – Zastępcy Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku do wykonywania zadań wynikających z projektu współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Pan Starosta wyjaśnił, że taka uchwała została już wcześniej podjęta, ale w jej treści nie został ujęty zapis mówiący o tym, że :,,Szczegółowy zakres pełnomocnictw stanowi załącznik nr 1 i nr 2 do uchwały.

Członkowie Zarządu do przedmiotowego projektu nie wnieśli uwag podejmując jednogłośnie uchwałę Nr 151/442/2010 w sprawie udzielenia pełnomocnictwa Pani Elżbiecie Gabryś – Dyrektorowi Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku oraz Pani Jolancie Sado – Zastępcy Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku do wykonywania zadań wynikających z projektu współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Kolejną sprawą jaką przedstawił Pan Starosta była prośba Ochotniczej Straży Pożarnej w Chudobie w sprawie sfinansowania zakupu motopompy pływającej NIAGARA 1.

 Zarząd Powiatu postanowił dofinansować zakup motopompy pływającej NIAGARA 1 dla jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w Chudobie w kwocie 2.500,-zł.

Powyższe środki będą pochodzić z rezerwy celowej budżetu powiatu.

Następną sprawą było ponowne rozpatrzenie pisma Ochotnicza Straż Pożarna w Chocianowicach w sprawie dofinansowania zakupu samochodu ratowniczo-gaśniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Chocianowicach.

Zarząd Powiatu zobowiązał się do dofinansowania w roku 2011 zakupu samochodu ratowniczo-gaśniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Chocianowicach w kwocie 30.000,-zł.

Pan Starosta stwierdził, że środki te zostaną zapisane w przyszłorocznym budżecie.

Członkowie Zarządu zapoznali się z kolejnym pismem przygotowanym na dzisiejsze posiedzenie. Pismo dotyczy jak wyjaśnił Pan Starosta konieczności przeprowadzenia postępowania przetargowego odnośnie wyboru procedury przetargowej. Przedmiotowe postępowanie dotyczyć ma :,,Usługi organizacji i przeprowadzenia szkoleń w ramach projektu Dobry Start”.

Zarząd Powiatu postanowił o przeprowadzeniu postępowania przetargowego w trybie przetargu nieograniczonego. Ponadto Zarząd uznał, aby ze względu na specyfikę zamówienia nie żądać zabezpieczenia oraz wadium.

Innych spraw nie poruszano.    

 

Do punktu 8 porządku

 

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 151 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Mieczysław Czapliński ………………………………

 

 

                                                           3.Otylia Skoczylas            ………………………………

 

 

                                                           4.Maciej Tomaszczyk       ……………………………….

 

 

      Protokołowała:

 

   Joanna Strzelczyk