Protokół Nr 149 /2010
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 13 lipca 2010 r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu oraz Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu.
Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Sprawy finansowe:
a/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie po stronie dochodów
i wydatków,
b/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu,
3.Sprawy oświaty:
a/projekty uchwał w sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnych do przeprowadzenia postępowań egzaminacyjnych na wnioski nauczycieli kontraktowych ubiegających się
o awans na stopień nauczyciela mianowanego:
1.dla Pana Kamila Siudyły – nauczyciela w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku,
2.dla Pani Joanny Turek – nauczyciela w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym
w Kluczborku,
3.dla Pani Małgorzaty Kaczmarek – nauczyciela w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku,
4.dla Pana Wojciecha Boronia – nauczyciela w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku
5.dla Pana Dariusza Krzysztowczyka – nauczyciela w Zespole Szkól Ponadgimnazjalnych
Nr 2 – Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku.
6.dla Pani Moniki Erbert – nauczyciela w Wojewódzkim Ośrodku Dokształcania
i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku,
7.dla Pani Agaty Murzyńskiej – nauczyciela w Zespole Szkół Ogólnokształcących
w Kluczborku,
8.dla Pani Magdaleny Korzeniowskiej – nauczyciela w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku,
b/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dot. wyników egzaminu maturalnego w roku 2010,
c/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dot. kontroli realizacji zaleceń pokontrolnych w zakresie nadzoru dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku nad organizacją pracy pedagoga
i psychologa szkolnego.
d/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dot. kontroli realizacji zaleceń pokontrolnych w zakresie nadzoru dyrektora ZSP Nr 2 – CKU w Kluczborku nad organizacją pracy pedagoga i psychologa szkolnego,
e/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dot. realizacji zaleceń pokontrolnych
w zakresie nadzoru dyrektora ZSO w Kluczborku nad organizacją pracy pedagoga
i psychologa szkolnego,
f/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące c.d. postępowania w sprawie odwołania dyrektora ZSP Nr 2 – CKU w Kluczborku.
4.Sprawy różne:
a/decyzja o ustanowieniu trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych
w Kluczborku dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki zajęte pod drogę powiatową nr DP 1321 – Kluczbork-Jakubowice.
b/pismo mieszkanki wsi Skałągi w sprawie usunięcia usterki przy swojej posesji, związanej
z położeniem nawierzchni asfaltowej i utwardzeniem pobocza,
c/pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych dot. informacji na temat rozstrzygnięcia Zarządu Powiatu w sprawie wstawienia krawężników wraz z wykonaniem odwodnienia
z zastosowaniem studzienek przy drodze powiatowej w miejscowości Krasków,
d/pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych dot. odpowiedzi na pismo Sołectwa Łubnice
z dnia 21.06.2010 r. w sprawie odtworzenia i odmulenia rowów przydrożnych na odcinku 1200 mb oraz wycinki krzaków w ciągu drogi powiatowej Nr 1306 O na odcinku od m. Borek do granicy powiatu.
e/pismo Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich , Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia w sprawie uściślenia informacji do złożonego wniosku z dnia 02.06.2010 r. przez Pana Roberta Wyrwicha – Prezesa Zarządu OSP w Chocianowicach w sprawie dofinansowania zakupu samochodu ratowniczo-gaśniczego.
f/pismo Andrzeja Misiaka – Radnego Województwa Opolskiego - dotyczące podjęcia współpracy i wypracowania porozumienia w sprawie budowy lądowiska dla śmigłowców zlokalizowanego przy szpitalu w Kluczborku,
g/wniosek Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego Rady Powiatu Kluczborku
w sprawie nadzoru i bezpieczeństwa sanitarno-epidemiologicznego w Powiecie Kluczborskim,
h/pismo z Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wystąpienia z wnioskiem do Urzędu Miejskiego w Kluczborku o wycięcie 13 sztuk drzew gatunku wierzba i olcha, rosnących na działce nr 1107 k.m.3 w Bogacicy stanowiącej własność powiatu kluczborskiego.
5.Wolne wnioski.
6.Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 1 lipca 2010 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu
Nr 148/2010 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.
Do punktu 2 porządku
Starosta przedstawił sprawy dotyczące finansów:
a/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie po stronie dochodów
i wydatków. W niniejszym projekcie wprowadzono zmiany w uchwale budżetowej powiatu na 2010 rok polegające na zmniejszeniu planu dochodów i wydatków o kwotę 85.884,- zł. Zmniejszenie środków wprowadzono do budżetu na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 02.07.2010 roku, znak FB.I.UP-3011-2/37/10 w związku z przeprowadzoną analizą wykorzystania dotacji za I półrocze 2010 r. przekazywanej na bieżące utrzymanie mieszkańców domów pomocy społecznej. Do przedmiotowego projektu nie wniesiono uwag podejmując jednogłośnie uchwałę Nr 149/424/2010.
b/Pan Starosta wystąpił z wnioskiem, aby przyznać nagrody pieniężne dwóm policjantom, którzy zajęli III miejsce w wojewódzkich eliminacjach do ogólnopolskich Zawodów Policjantów Prewencji Par Patrolowych „Patrol Roku” i będą reprezentować naszą jednostkę na szczeblu ogólnopolskim oraz nagrodę dla Komendanta Powiatowego Policji za całokształt pracy. Koszty powyższych nagród mają zostać sfinansowane z rezerwy ogólnej budżetu.
W związku z powyższym Pan Starosta przedstawił projekt uchwały w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu. Projekt dotyczy uruchomienia środków
z rezerwy ogólnej budżetu powiatu na 2010 rok w wysokości 5.000 zł, z przeznaczeniem na nagrody Starosty dla funkcjonariuszy Policji. Do przedmiotowego projektu nie wniesiono uwag podejmując jednogłośnie uchwałę Nr 149/425/2010.
Do punktu 3 porządku
Kolejnym punktem posiedzenia były następujące sprawy oświaty:
a/projekty uchwał w sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnych do przeprowadzenia postępowań egzaminacyjnych na wnioski nauczycieli kontraktowych ubiegających się
o awans na stopień nauczyciela mianowanego. Do przedmiotowych projektów uchwał nie wniesiono uwag podejmując jednogłośnie uchwały:
Nr 149/426,427,428,429,430,431,432,433/2010. Jednocześnie Starosta poprosił, aby Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu do podpisania umów-zleceń, które zostaną zawarte przez Powiat Kluczborski z nauczycielami –ekspertami, powołanymi do składów Komisji Egzaminacyjnych na mocy w/w uchwał. Upoważniony został Starosta i Wicestarosta.
b/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dot. wyników egzaminu maturalnego
w roku 2010. Pan Starosta powiedział, że wyniki tegorocznych matur w porównaniu
z zeszłym rokiem są o wiele lepsze. Zarząd Powiatu zapoznał się ze sprawozdaniem dot. analizy wyników egzaminu maturalnego w 2010 r., przyjął przedmiotowe sprawozdanie oraz postanowił o przekazaniu do wiadomości przedmiotowego sprawozdania Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki i Rozwoju Rodziny Rady Powiatu w Kluczborku.
c/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dot. kontroli realizacji zaleceń pokontrolnych w zakresie nadzoru dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku nad organizacją pracy pedagoga
i psychologa szkolnego. Pani Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu poinformowała członków Zarządu, że Dyrektor ZSP Nr 1 w Kluczborku zastosował się do poleceń pokontrolnych. Zarząd zapoznał się z przedmiotowym sprawozdaniem.
d/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dot. kontroli realizacji zaleceń pokontrolnych w zakresie nadzoru Dyrektora ZSP Nr 2 – CKU w Kluczborku nad organizacją pracy pedagoga i psychologa szkolnego. Pani Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu poinformowała członków Zarządu, że Dyrektor ZSP Nr 2 - CKU w Kluczborku zastosował się do poleceń pokontrolnych. Zarząd zapoznał się z przedmiotowym sprawozdaniem.
e/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dot. realizacji zaleceń pokontrolnych
w zakresie nadzoru Dyrektora ZSO w Kluczborku nad organizacją pracy pedagoga
i psychologa szkolnego. Pani Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu poinformowała członków Zarządu, że Dyrektor ZSO w Kluczborku zastosował się do poleceń pokontrolnych. Zarząd zapoznał się z przedmiotowym sprawozdaniem.
f/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące c.d. postępowania w sprawie odwołania Dyrektora ZSP Nr 2 – CKU w Kluczborku. Zarząd Powiatu zapoznał się
z przedmiotowym pismem oraz postanowił o upoważnieniu audytora do przeprowadzenia kontroli sprawdzającej w zakresie sprawdzenia rzetelności odpowiedzi Dyrektora ZSP Nr 2 – CKU w Kluczborku o realizacji zaleceń Kuratora Oświaty, sprawdzenia czy realizowane są zalecenia Wydziału Edukacji i Sportu oraz przeprowadzenia kontroli doraźnej w celu zbadania spraw wynikających z pisma uczniów ZSP Nr 2 – CKU w Kluczborku, z dnia
22 czerwca 2010 r. – termin kontroli do końca lipca 2010 r. Celem tych postępowań kontrolnych powinna być obiektywna ocena, czy działania naprawcze, opisane we wszystkich informacjach o realizacji zaleceń przez dyrektora, pozwalają mieć pewność, że usunięto wszystkie uchybienia i nieprawidłowości oraz pozwoli wnioskować, iż nastąpi poprawa atmosfery panującej w szkole i stosunków interpersonalnych.
Do punktu 4 porządku
Następnym punktem obrad były pozostałe sprawy, skierowane do Zarządu:
a/decyzja o ustanowieniu trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych
w Kluczborku dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki zajęte pod drogę powiatową nr DP 1321 – Kluczbork-Jakubowice. Członkowie Zarządu zapoznali się z przygotowaną decyzją w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki zajęte pod drogę powiatową nr DP 1321 O – Kluczbork-Jakubowice. Członkowie Zarządu postanowili o podpisaniu powyższej decyzji.
b/pismo mieszkanki Skałąg w sprawie usunięcia usterki posesji związanej z położeniem nawierzchni asfaltowej i utwardzeniem pobocza w związku z czym woda deszczowa
ze skrzyżowania wpływa bezpośrednio na posesję. Zarząd Powiatu zapoznał się
z przedmiotowym pismem i zwrócił się z prośbą do Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych
o sprawdzenie problemu i udzielenie informacji o możliwości usunięcia usterki w przypadku jej stwierdzenia.
c/pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych dot. informacji na temat rozstrzygnięcia Zarządu Powiatu w sprawie wstawienia krawężników wraz z wykonaniem odwodnienia
z zastosowaniem studzienek przy drodze powiatowej w miejscowości Krasków. Zarząd zwrócił się z prośbą o przygotowanie dokumentacji dotyczącej wykonania odwodnienia
i ułożenia krawężników w ciągu drogi powiatowej Nr 1319 O w m. Krasków do realizacji na 2011 rok.
d/pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych dot. odpowiedzi na pismo Sołectwa Łubnice
z dnia 21.06.2010 r. w sprawie odtworzenia i odmulenia rowów przydrożnych na odcinku 1200 mb oraz wycinki krzaków w ciągu drogi powiatowej Nr 1306 O na odcinku od m. Borek do granicy powiatu. Zarząd Powiatu zapoznał się z przedmiotowym pismem nie wnosząc uwag.
e/pismo Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia w sprawie uściślenia informacji do złożonego wniosku z dnia 02.06.2010 r. przez Pana Roberta Wyrwicha – Prezesa Zarządu OSP w Chocianowicach w sprawie dofinansowania zakupu samochodu ratowniczo-gaśniczego. Zarząd Powiatu zapoznał się
z odpowiedzią Prezesa Zarządu OSP w Chocianowicach w sprawie zakupu nowego samochodu ratowniczo-gaśniczego oraz stwierdził, że na dzień dzisiejszy nie jest w stanie dofinansować tego przedsięwzięcia, ponieważ dofinansował już zakup średnich samochodów ratowniczo-gaśniczych dla gmin Byczyna i Kluczbork, oraz zakup samochodu dla Zawodowej Straży Pożarnej, co sprawia, że zaangażowanie środków finansowych
na poprawę bezpieczeństwa jest bardzo wysokie i przekracza łącznie 350 tys. zł. Jednakże
w zależności od wyników postępowań przetargowych i ewentualnych oszczędności Zarząd Powiatu powróci do sprawy na początku września br.
f/pismo Andrzeja Misiaka – Radnego Województwa Opolskiego - dotyczące podjęcia współpracy i wypracowania porozumienia w sprawie budowy lądowiska dla śmigłowców zlokalizowanego przy szpitalu w Kluczborku. Zarząd Powiatu zapoznał się z przedmiotowym pismem oraz zobowiązał Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu
i Promocji Powiatu do przygotowania wniosku o zmianę planu zagospodarowania przestrzennego w tym zakresie.
g/wniosek Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego Rady Powiatu Kluczborku
w sprawie nadzoru i bezpieczeństwa sanitarno-epidemiologicznego w Powiecie Kluczborskim. Zarząd Powiatu zapoznał się z przedmiotowym wnioskiem oraz postanowił
o przekazaniu kopii w/w wniosku Naczelnikowi Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia zobowiązując go jednocześnie
do przygotowania odpowiedzi na przedmiotowy wniosek zgodnie ze stanowiskiem określonym w wystąpieniu do Wojewody.
h/pismo z Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wystąpienia z wnioskiem do Urzędu Miejskiego w Kluczborku o wycięcie 13 sztuk drzew gatunku wierzba i olcha, rosnących na działce nr 1107 k.m.3 w Bogacicy stanowiącej własność powiatu kluczborskiego. Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym pismem
i postanowił, aby Biuro Funduszy Pomocowych wspólnie z Wydziałem Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa, wstępnie ocenili zasadność wycinki drzew i ewentualnie wystąpili
z wnioskiem do Burmistrza Kluczborka o wycięcie przedmiotowych drzew.
Do punktu 5 porządku
Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu projekt uchwały Rady Powiatu
w sprawie zmian Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2010
Nr XXXIX/228/2009 Rady Powiatu w Kluczborku. Powyższy projekt wprowadza zmiany
w planie dochodów budżetu powiatu, które spowodują ich zmniejszenie w budżecie na 2010 rok o kwotę 125.195,-zł. W związku z powyższym otrzymujemy:
2.594,-zł –zwiększenie dochodów w związku z otrzymaniem odszkodowania z tytułu zalania budynku na ul. Żeromskiego,
30.000,- zł- zwiększenie części oświatowej subwencji ogólnej zgodnie z decyzją Ministra Finansów z dnia 02.06.2010r.nr ST5/4822/5p/BKU/10i
274,- zł – zwiększenie dochodów z tytułu kosztów zastępstwa procesowego pochodzących
z wpłat od komornika sądowego,
5.863,- zł – zwiększenie dochodów na wniosek Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego,
1.500,- zł – zwiększenie dochodów w związku z podpisaniem porozumień z Powiatem Myszkowskimi i Gminą Mysłowice na dokształcanie uczniów klas wielozawodowych
w zakresie teoretycznych przedmiotów zawodowych,
3.000,- zł zwiększenie dochodów w związku z podpisaniem porozumienia z Gminą Wołczyn na zadania p.n. „Udzielenie wsparcia osobom – ofiarom przemocy i kryzysu z terenu Gminy Wołczyn” , przebywającym w Powiatowym Ośrodku Interwencji Kryzysowej”
3.000,- zwiększenie dochodów na wniosek dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy,
73.037,- zł –zwiększenie dochodów na wniosek Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego. Ponadto następuje zmniejszenie dochodów majątkowych w związku z otrzymaniem decyzji Wojewody Opolskiego Nr FB.I.DS.-3011-1/6-kor/10 w sprawie dofinansowania zadań realizowanych w ramach programu wieloletniego pn. „Narodowy Program przebudowy dróg lokalnych 2008-2011 o kwotę 243.463,-zł. oraz
o kwotę 1.000,-zł. z tytułu dotacji celowej. Zmiany dokonane w planie wydatków spowodują ich zmniejszenie w budżecie na 2010 rok o kwotę 125.195,-zł. , w tym:
1. zwiększenie wydatków bieżących jednostek budżetowych na kwotę 119.268 zł.,-
2. zmniejszenie wydatków majątkowych jednostek budżetowych na kwotę 243.463 zł,-
Ponadto przenosi się środki finansowe w budżecie powiatu kluczborskiego na rok 2010 po stronie wydatków, przeniesienia środków dotyczą wniosków złożonych przez jednostki organizacyjne powiatu a także podyktowane są koniecznością realizacji zadań wprowadzonych niniejszą uchwałą. Ponadto zaktualizowano załączniki:
1. Plan wydatków inwestycyjnych zmniejszając środki na zadaniach:
- Przebudowa ul. Jagiellońskiej wraz z budową sygnalizacji świetlnej,
- Remont drogi powiatowej Nr 13360 Wołczyn-Biskupice,
- Remont drogi powiatowej Nr 13190 Ligota Dolna – Bogacica-Jasienie.
2. Plan wydatków na wieloletnie zadania inwestycyjne- wprowadzono prawidłowe kwoty na zadaniach inwestycyjnych:
- Przebudowa budynku przy ul. Sienkiewicza –
- Powiatowe Centrum Rehabilitacji,
Ośrodek Rehabilitacji,
Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności,
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
3. Plan wydatków remontowych – wprowadzono dodatkowe środki na zadanie: „ Likwidacja szkód spowodowanych uszkodzeniem dachu na budynku internatu Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego”.
4. Zakres zadań i kwoty dotacji celowych w 2010 roku – wprowadzono dodatkowe dotacje dla rodzin zastępczych z powiatu kępińskiego.
W związku z koniecznością dokonania zmian w budżecie zgłoszony został wniosek
o zwołanie nadzwyczajnej sesji Rady Powiatu w dniu 21 lipca 2010 roku.
Następnie głos zabrał pan Maciej Tomaszczyk, który zaprosił wszystkich do Byczyny na V Jubileuszowy konkurs na najlepszą potrawę domową w dniu 18 lipca 2010 r.
Do punktu 6 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 149 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Piotr Pośpiech ………………………………
2.Mieczysław Czapliński ………………………………
3.Otylia Skoczylas ………………………………
4.Maciej Tomaszczyk ……………………………….
Protokołowała:
Katarzyna Hołdys