Protokół Nr 145/2010
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 27 maja 2010 r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu oraz Dyrektor ZSP Nr 2 – CKU w Kluczborku i pracownik Wydziału Edukacji – Anna Nowak.
Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Sprawy finansowe:
a/autopoprawka Zarządu Powiatu do projektu uchwały Rady Powiatu w Kluczborku
w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2010
Nr XXXIX/228/2009,
b/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
3.Sprawy oświaty:
-ciąg dalszy sprawy dotyczącej odwołania ze stanowiska Dyrektora ZSP Nr 2 – CKU w Kluczborku.
4.Sprawy różne:
a/Aneks Nr 3 do Porozumienia Nr Or.0084/8/2008 w sprawie wydatków ponoszonych przez powiat kluczborski z tytułu pobytu dzieci pochodzących z powiatu kluczborskiego
w placówce opiekuńczo-wychowawczej prowadzonej przez powiat brzeski,
b/pismo marszałka Województwa Opolskiego w sprawie przesunięcia pory emisji programów regionalnych w TVP 2.
c/informacja o wystąpieniu Starosty Kluczborskiego do Wojewody Opolskiego w sprawie:
wyrażenia zgody na zbycie w drodze darowizny na rzecz Powiatu Kluczborskiego nieruchomości stanowiącej własność Skarbu Państwa będącej w trwałym zarządzie Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Kluczborku,
d/informacja o wystąpieniu Starosty Kluczborskiego do Wojewody Opolskiego w sprawie wyrażenia zgody na zbycie w drodze darowizny na rzecz Powiatu Kluczborskiego nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa będących w użytkowaniu wieczystym osób prawnych i fizycznych,
e/wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia pn.: „ Przebudowa ciągu komunikacyjnego łączącego DK nr 45 z DK nr 42
w Kluczborku (odcinki ulic: Jagiellońska w km od 0 + 000,00 do km 0+220,70, ul. Moniuszki w km od 0=000,00 do km 0+000,00 do km 0+437,00, ul. Grunwaldzka w km od 0+000,00
do km 0=471,00 na działkach nr 55/2 (ul. Jagiellońska), 40 (ul. Moniuszki), 2 (Waryńskiego)
5.Wolne wnioski.
6.Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 18 maja 2010 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu
Nr 144/2010 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.
Do punktu 2 porządku
Starosta przedstawił sprawy dotyczące finansów:
a/ Starosta poinformował, że zmiany wprowadzone niniejszą autopoprawką spowodują zwiększenie po stronie dochodów i wydatków o kwotę 602.085 zł. Nastąpi to w związku
z otrzymaniem i podpisaniem Aneksu Nr POKL.07.01.02-16-004/08-04 do Umowy Ramowej POKL.07.01.02-16-004/08-00 z dnia 13.08.2008 r. Projektu Systemowego
pt. „Dobry Start” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki także w związku
z wnioskiem Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku. Ponadto wprowadzono środki na dotacje na zakup samochodów specjalistycznych dla Ochotniczych Straży Pożarnych w Kuniowie i w Byczynie zmniejszając jednocześnie wydatki na zadaniu inwestycyjnym :
- Przebudowa budynku przy ul .Sienkiewicza
- Powiatowe Centrum Rehabilitacji
- Ośrodek Rehabilitacji
- Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności
- Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
- Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna
Członkowie Zarządu po zapoznaniu się zatwierdzili powyższą autopoprawkę Zarządu i postanowili o przedłożeniu jej na sesję Rady Powiatu w dniu dzisiejszym.
b/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Starosta zapoznał zebranych z przygotowanym projektem uchwały wyjaśniając, że zmiany objęte niniejszą uchwałą wprowadza się w celu prawidłowego wydatkowania i rozliczenia środków budżetowych w roku 2010. Zmian w rozdziale 85406 dokonuje się na wniosek Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w związku z utworzeniem zawodowej rodziny zastępczej.
Do przedmiotowego projektu nie wniesiono uwag podejmując jednogłośnie uchwałę
Nr 145/418/2010 w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Do punktu 3 porządku
Kolejnym punktem posiedzenia była następująca sprawa dotycząca oświaty:
a/ciąg dalszy dotyczący odwołania ze stanowiska Dyrektora ZSP Nr 2 – CKU w Kluczborku.
Zarząd zapoznał się z pismami złożonymi przez nauczycieli ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku
w związku z wszczęciem procedury odwoławczej Dyrektora szkoły. Starosta poinformował, że w związku z rozstrzygnięciem Zarządu Nr OR/ZP.JS.0063-144-3f/10 z dnia 18 maja 2010 r. procedura odwołania Dyrektora ZSP Nr 2 – CKU w Kluczborku została wszczęta, jednak cały czas czekamy na opinię z Kuratorium Oświaty, które ma pięć dni na wydanie takiej opinii. W związku z prośbą Dyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku, aby spotkać się z całym Zarządem, został on zaproszony na dzisiejsze posiedzenie. Starosta powiedział, że Zarząd jest w posiadaniu dokumentów, są to pisma od nauczycieli, w których skarżą się oni na zachowania dyrektora i jego sposób zarządzania zarówno jednostką jak i kadrą pedagogiczną, ponadto są również skargi ustne od rodziców uczniów skreślonych z listy uczniów. Wpłynęło również pismo w obronie Dyrektora skierowane do Starosty i do wiadomości Kuratora Oświaty, podpisane przez 14 osób. Starosta powiedział, że argumenty użyte w piśmie świadczą o tym, że w szkole dzieje się źle, a grono pedagogiczne jest podzielone. Ponadto Starosta stwierdził, że Dyrektor nie powinien rozpowszechniać informacji z dnia 17.05.2010 r. przygotowanej przez Wydział Edukacji na posiedzenie Zarządu w dniu 18 maja 2010r. Starosta powiedział, że Zarząd jako organ prowadzący szkoły, chce widzieć w Dyrektorze szkoły swojego przedstawiciela. Przewodniczący Zarządu poinformował, że Dyrektor został poproszony o naniesienie zmian do arkusza organizacyjnego szkoły na rok 2010/2011,
w odpowiedzi Dyrektor napisał, że zastosuje się do zaleceń i poprawi drobne nieprawidłowości, jednak pozostaje problem związany z brakiem godzin dla nauczycieli, gdyż Dyrektor nie może dać wypowiedzeń o pracę nauczycielom, którzy posiadają już uprawnienia emerytalne, ponieważ mogą oni pracować do 65 roku życia. Głos zabrał Dyrektor ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku, który przedstawił swoje stanowisko w w/w sprawie. Dyrektor powiedział, że nieprawdą jest, że wyprasza z posiedzeń Rady Pedagogicznej osoby, ale jeżeli nauczyciel przebywa na urlopie dla poratowania zdrowia to nie może uczestniczyć w naradzie, od tych osób Dyrektor chciał uzyskać zaświadczenie na piśmie, że są na tyle zdrowe, że mogą w posiedzeniu Rady Pedagogicznej uczestniczyć. Dyrektor powiedział,
że w szkole nie widać skonfliktowanego grona pedagogicznego, realizowane są wszystkie zadania. Konflikt jest z powodu kilku nauczycielek, które rozpamiętują sprawy sprzed lat. Oskarżenia są dla pana Dyrektora bardzo smutne i obraźliwe i sam myślał, aby podać się do dymisji, ale ze względu na dobro szkoły tego nie zrobi. Starosta powiedział, że nikt nie kwestionuje osoby Dyrektora jako człowieka, nauczyciela, nikt nie kwestionuje jego wykształcenia i kwalifikacji. Starosta powiedział, że konflikt rozpoczął się na bazie nowego arkusza organizacyjnego szkoły i na tym należy się skupić. Dyrektor powiedział, że konflikt rozpoczął się dużo wcześniej. Dyrektor przypomniał, że przejął szkołę bez żadnego przygotowania, w trudnych warunkach i doprowadził ją do dobrego stanu. Ponadto Dyrektor powiedział, że nie szczędzi czasu prywatnego na pracę dla szkoły. Wizytacje, które miały miejsce opiniowały bardzo pozytywnie pracę Dyrektora w szkole. Ponadto Dyrektor powiedział, że młodzież w szkole jest dosyć trudna i trzeba dużo wysiłku włożyć w pracę
z nią. Dyrektor powiedział, że bardzo ważne jest zapewnienie bezpieczeństwa uczniom.
W ciągu dwóch lat swojej pracy Dyrektor wypracował metodę mobilizowania nauczycieli. Stąd skargi i niezadowolenie wśród części nauczycieli. Następnie Dyrektor odniósł się do zarzutu o mobbing kobiet na urlopach bezpłatnych. Dyrektor powiedział, że czuje wyraźnie poparcie Wydziału Edukacji dla jednej ze skarżących, że w szkole została przeprowadzona kontrola, oraz, że nie zgadza się z uwagami pokontrolnymi. Starosta odpowiedział, że jeżeli chodzi o Wydział Edukacji, to rzeczywiście sprawa może być tak postrzegana, gdyż skarżąca pracowała kiedyś w Wydziale Edukacji, jednak w tej sytuacji Starosta zapewnił, że nikt nie jest stronniczy. Jeżeli chodzi o kontrolę, to kontrole takie zostały zlecone we wszystkich szkołach ponadgimnazjalnych. Następnie Dyrektor powiedział, że 30 kwietnia 2010r. złożył arkusz organizacyjny, po tygodniu telefonicznie dostał informację, że należy nanieść poprawki, co zostało zrealizowane. Dyrektor poinformował, że z nowego arkusza organizacyjnego wynika, iż wszyscy mają zapewniony etat oprócz jednej z osób skarżących, i nie jest to wynikiem jakiejś złośliwości, tylko tego, że z pięciu osób trzeba kogoś wybrać, gdyż nie ma pełnych etatów dla wszystkich polonistów. Naczelnik Wydziału Edukacji również potwierdziła, że należy zredukować etaty, gdyż w przeciwnym wypadku będzie problem w przyszłym roku. Nauczyciel ma prawo pracować do wieku emerytalnego, jeżeli wypowiedzenie dostałaby osoba, która jeszcze nie skończyła sześćdziesiąt lat poszłaby
do Sądu Pracy i sprawę wygrałaby. Starosta powiedział, że w tym wypadku, gdy osoba kończy 60 lat w październiku niekoniecznie wygrałaby sprawę w Sądzie Pracy. Starosta powiedział, że główną przyczyną konfliktu jest to, że zaczyna brakować godzin, zawsze będzie tak, że nauczyciele, którzy mają zapewnione bezpieczeństwo zatrudnienia będą potwierdzali słuszność decyzji pana Dyrektora, natomiast ci, którzy boją się o swoją pracę będą niejako w obozie przeciwnym. Należy tak sformułować arkusz organizacyjny, aby zapewnić pracę wszystkim nauczycielom i powrócić do problemu przy aneksie nr 1, działając już na konkretnej ilości uczniów. Starosta zapytał czy członkowie Zarządu mają jakieś pytania do Dyrektora ZSP Nr 2 CKU . Głos zabrał Wicestarosta, który powiedział, że według pana Dyrektora sprawa obraca się wokół kilku nazwisk, natomiast skarga skierowana do Kuratora Oświaty i do wiadomości Starosty podpisana jest przez osiemnaście osób. Następnie głos zabrała pani Otylia Skoczylas, która powiedziała, że jest coś na rzeczy skoro są dwie grupy osób, jedna popierająca Dyrektora i druga przeciwko Dyrektorowi. W szkole nie dzieje się dobrze skoro środowisko nauczycieli jest skonfliktowane i niemalże podzielone na dwie grupy: kobiety i mężczyzn. Rolą Dyrektora jest łączenie środowiska a nie konfliktowanie go. Starosta powiedział, że w piśmie skierowanym do Kuratora Oświaty jest napisane stwierdzenie o utracie zaufania do Dyrektora. Głos zabrał pan Maciej Tomaszczyk, który powiedział, że Zarząd jest organem prowadzącym szkołę. Pan Maciej Tomaszczyk powiedział, że brak godzin na etaty jest spowodowany między innymi tym, że liczba młodzieży zmniejsza się gdyż bardzo duża liczba uczniów zostaje skreślona z listy uczniów w trakcie roku szkolnego. Nie jest to kilku uczniów, ale wręcz kilkadziesiąt. Być może to jest przyczyną braku godzin dla wszystkich nauczycieli. Dyrektor Szkoły jest reprezentantem Zarządu w szkole, przedstawił swoja koncepcję pracy, w tym rozwój szkoły, a rozwój szkoły to dzieci, uczniowie. W tym przypadku zbyt dużo uczniów zostaje skreślonych w ciągu roku szkolnego. Pan Maciej Tomaszczyk zapytał o przyczynę tak dużej liczby uczniów, którzy odchodzą ze szkoły w trakcie roku szkolnego. Starosta powiedział, że aby zatrzymać
i zachęcić uczniów do tej szkoły poniesiono bardzo duży wysiłek, na przykład w związku
z otwarciem klasy pod patronatem Peugeota. Uczniowie patronackiej klasy szkoleni będą przez specjalistów francuskiego koncernu, a na zakończenie nauki otrzymają certyfikaty technika dyplomowanego, ponadto każdy uczeń zdobędzie prawo jazdy w ramach zajęć
w szkole. Dyrektor powiedział, że wkład organu prowadzącego w rozwój szkoły jest niewątpliwie bardzo duży, ale Dyrektor od momentu przejęcia szkoły również bardzo dużo zrobił. Jeżeli natomiast chodzi o uczniów skreślanych, to dzieje się tak w większości
w przypadkach osób uzyskujących pełnoletniość, i to jest ich prawo, osiągają pełnoletniość
i decydują o sobie, wyjeżdżają wówczas na przykład za granicę, a nie chcą kontynuować nauki. Skreślenia z listy ucznia nie dokonuje Dyrektor, to uczniowie o tym decydują. Starosta powiedział, że należałoby zachęcić takiego ucznia, aby najpierw skończył szkołę, a potem jeżeli zechce wyjeżdżał do pracy za granicę. Dyrektor powiedział, że przed skreśleniem ucznia z listy uczniów jest spotkanie i rozmowa w gabinecie dyrektora. Pan Maciej Tomaszczyk zapytał, czy w latach ubiegłych sytuacja była podobna, Dyrektor odpowiedział, że tak, oraz że jest to taki typ szkoły, że przychodzą do niej dzieci, które mają bardzo małe osiągnięcia w nauce. Pani Otylia Skoczylas powiedziała, że w dzisiejszej sytuacji na rynku pracy, gdzie brakuje zawodów typu murarz, tynkarz, mechanik samochodowy, nie powinno mieć miejsca nagminne odchodzenie ze szkoły, bez jej skończenia czyli uzyskania danego zawodu. Następnie głos zabrał Starosta, który powiedział, że Zarząd zapoznał się
ze stanowiskiem Dyrektora, oraz, że uważa, iż podstawą całej sprawy jest nowy arkusz organizacji szkoły, w związku z tym Starosta zapytał Dyrektora czy może on zmienić arkusz organizacji szkoły w ten sposób, aby wszyscy dotychczas zatrudnieni nauczyciele mieli pracę. Dyrektor odpowiedział, że tak, jednak nie wszystkie z zatrudnionych polonistek będą miały pełny etat. Starosta powiedział, że należy zrobić wszystko, aby był dobry nabór. Dyrektor powiedział ponadto, że arkusz jest robiony w wersji pesymistycznej i tak naprawdę wszystko może się zmienić po naborze, gdy gotowy będzie aneks nr 1. Starosta powiedział,
że w pierwszym rzędzie Zarząd stara się zatrudnić naszych nauczycieli. Zarząd jest odpowiedzialny za powołanie i odwołanie Dyrektora, Dyrektor jest odpowiedzialny za arkusz organizacyjny, bez względu na opinie. Dyrektor powiedział, że może ewentualnie przyznać godziny z godzin dyrektorskich. Pani Anna Nowak powiedziała, że godziny dyrektorskie są przydzielane dla uczniów nie dla nauczycieli. Starosta powiedział, że po przedłożeniu arkusza organizacyjnego, przeanalizowaniu opinii kuratora oraz uwzględnieniu dotychczasowych ustaleń ostatecznie określone zostanie stanowisko Zarządu, po czym Starosta zaproponował, aby Zarząd uczestniczył w posiedzeniu Rady Pedagogicznej ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku. Następnie Starosta podziękował Dyrektorowi ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku za przybycie
i zapoznanie Zarządu ze swoim stanowiskiem.
Do punktu 4 porządku
Następnym punktem obrad były pozostałe sprawy, skierowane do Zarządu:
a/Aneks Nr 3 do Porozumienia Nr Or.0084/8/2008 w sprawie wydatków ponoszonych przez powiat kluczborski z tytułu pobytu dzieci pochodzących z powiatu kluczborskiego w placówce opiekuńczo-wychowawczej prowadzonej przez powiat brzeski.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na zawarcie Aneksu Nr 3 do Porozumienia Nr Or.0084/8/2008 zawartego w dniu 06.08.2009r. pomiędzy Powiatem Brzeskim a Powiatem Kluczborskim w sprawie wydatków ponoszonych przez Powiat Kluczborski z tytułu pobytu dzieci w placówce opiekuńczo - wychowawczej prowadzonej przez Powiat Brzeski.
Zarząd do podpisania przedmiotowego Porozumienia upoważnił Starostę i Wicestarostę.
b/pismo Marszałka Województwa Opolskiego w sprawie przesunięcia pory emisji programów regionalnych w TVP 2.
Członkowie Zarządu zapoznali się z powyższym pismem przyjmując je do wiadomości.
c/informacja o wystąpieniu Starosty Kluczborskiego z wnioskiem do Wojewody Opolskiego w sprawie:
-wyrażenia zgody na zbycie w drodze darowizny na rzecz Powiatu Kluczborskiego nieruchomości stanowiącej własność Skarbu Państwa będącej w trwałym zarządzie Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Kluczborku.
Pan Starosta przedstawił zebranym przedmiotowy wniosek i wyjaśnił, że w związku z obowiązującą od dnia 1 stycznia 2010 r. treścią art.12.1,1a i 2 ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej wprowadzonej art.5 ustawy z dnia 23 stycznia 2009 r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze zmianami w organizacji podziału zadań administracji publicznej organem prowadzącym dla Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Kluczborku jest Powiat Kluczborski. W związku z powyższym przejęcie przez Powiat Kluczborski prawa własności nieruchomości stanowiącej własność Skarbu Państwa będącej w trwałym zarządzie Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Kluczborku pozwoli na pełną realizację zadań z zakresu zdrowia publicznego określonych w ustawie z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
Członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie informację przedmiotowym wniosku Starosty.
d/informacja o wystąpieniu Starosty Kluczborskiego do Wojewody Opolskiego w sprawie wyrażenia zgody na zbycie w drodze darowizny na rzecz Powiatu Kluczborskiego nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa będących w użytkowaniu wieczystym osób prawnych i fizycznych.
Pan Starosta wyjaśnił zebranym, że Powiat Kluczborski realizując uchwałę Rady Powiatu w Kluczborku Nr XXXIX/229/2010 z dnia 17 grudnia 2009 r. w sprawie wyrażenia zgody na nabycie udziałów Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Kluczborku Spółka z o.o oraz zmieniającą uchwałę Nr XXXVIII/219/2009 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 20 listopada 2009 r. , podpisana została umowa nieodpłatnego przeniesienia praw z udziałów spółki Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Kluczborku Spółka z o.o z siedziba w Kluczborku na rzecz Powiatu Kluczborskiego. Nieodpłatne zbycie udziałów Spółki dokonane zostało w celu realizacji zadań w zakresie transportu zbiorowego zgodnie, z którym Powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne o charakterze ponadgminnym w zakresie transportu zbiorowego. Pan Starosta stwierdził, że przejęcie na własność przedmiotowych nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa, będących w użytkowaniu wieczystym osób prawnych i fizycznych pozwoli na pełną realizację polityki transportowej powiatu uwzględniając interesy lokalnej społeczności.
Członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie informację o przedmiotowym wniosku Starosty.
e/wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia pn:,, Przebudowa ciągu komunikacyjnego łączącego DK nr 45 z DK nr 42 w Kluczborku (odcinki ulic: Jagiellońska w km od 0+000,00 do km 0+220,70 ul.Moniuszki w km od 0+000,00 do km 0+000,00 do km 0+437,00 ul.Grunwaldzka w km od 0+000,00 do km 0+471,00 na działkach nr 55/2 (ul.Jagiellońska), 40 (ul.Moniuszki), 2 (Waryńskiego).
Do podpisania przedmiotowego wniosku Zarząd upoważnił Starostę i Wicestarostę.
Do punktu 5 porządku
Kolejno o głos poprosił Maciej Tomaszczyk, który zgłosił wniosek dotyczący przekazania ruchomości ZSGLiZ w Polanowicach Gminie Byczyna.
W związku z powyższym Zarząd Powiatu postanowił o wszczęciu wypowiedzenia obecnych umów użyczenia ruchomości szkoły w Polanowicach zawartych pomiędzy powiatem kluczborskim a Gminą Byczyna i zawarciu nowej umowy darowizny w związku z prowadzeniem szkoły ponadgimnazjalnej Zespołu Szkół Gimnazjalno Licealnych i Zawodowych w Polanowicach przez Gminę Byczyna oraz zmianę siedziby tej szkoły z ,,pałacu” na internat.
Pan Starosta zapoznał zebranych z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie przetargu dotyczącego zadania pn: ,,Budowa budynku biurowego Powiatowego Ośrodka Rehabilitacyjnego” .
Zarząd Powiatu postanowił o wszczęciu postępowania przetargowego w trybie przetargu nieograniczonego, zabezpieczeniu wadium w wysokości 80.000,00,-zł oraz zabezpieczeniu z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przy postępowaniu przetargowym w wysokości 3% ceny ofertowej.
Następną sprawą jaką przedstawił Pan Starosta było pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie przeprowadzenia postępowania przetargowego dotyczącego zadania pn: ,,Udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego do wysokości 5.000.000,-zł z przeznaczeniem na sfinansowanie wkładu własnego w zadaniach inwestycyjnych realizowanych przez Powiat Kluczborski w 2010 roku”.
W związku z powyższym Zarząd Powiatu postanowił o wszczęciu postępowania przetargowego w trybie przetargu nieograniczonego, zabezpieczeniu wadium w wysokości 10.000.00,-zł oraz nie żądać zabezpieczenia z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.
Innych spraw nie poruszano.
Do punktu 6 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 145 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Piotr Pośpiech ………………………………
2.Mieczysław Czapliński ………………………………
3.Otylia Skoczylas ………………………………
4.Maciej Tomaszczyk ……………………………….
Protokołowała:
Katarzyna Hołdys