Protokół Nr 144/2010
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku w dniu 18 maja 2010 r. Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu oraz Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Sprawy finansowe: a/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków, b/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu. 3.Sprawy oświaty: a/Porozumienie w sprawie współpracy Powiatu Myszkowskiego z Powiatem Kluczborskim w zakresie dokształcania zawodowego młodocianych, uczęszczających do oddziałów wielozawodowych w zasadniczych szkołach zawodowych, b/prośba Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na realizowanie zajęć z podziałem na grupy z pracowni ekonomicznej w II oddziałach kształcących w zawodzie technik ekonomista (33 osoby) oraz technik prac biurowych w I i II oddziale kształcącym w zawodzie technik organizacji usług gastronomicznych (30,32 osoby), c/wniosek Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku dotyczący organizacji internatu w roku szkolnym 2010/2011, d/pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie zabezpieczenia środków finansowych na wykonanie zabezpieczeń stropów budynku szkoły, e/Porozumienie z Peugeot w sprawie współpracy na rzecz kształcenia zawodowego, f/sprawa dotycząca Dyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku, 4.Sprawy różne: a/pismo Naczelnika Wydziału Komunikacji i Transportu w sprawie kursów autobusowych na linii Kluczbork-Gołkowice, Gołkowice-Kluczbork, b/Porozumienie pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Gliwickim w sprawie ustalenia warunków odpłatności za pobyt dziecka w rodzinie zastępczej, c/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie sprzedaży działki nr 581/86 z k.m.3 o pow.01052 położonej w Polanowicach w związku z pismem Pani Eweliny Ziubroniewicz, 5.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku. a/projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2010 Nr XXXIX/228/2009 Rady Powiatu w Kluczborku, b/projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zatwierdzenia skonsolidowanego sprawozdania finansowego Powiatu Kluczborskiego za 2009 r., c/projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego, d/projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie określenia szczegółowych zasad i trybu umarzania, odraczania i rozkładania na raty należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny Powiatu Kluczborskiego oraz jego jednostek organizacyjnych, e/projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie utworzenia jednostki budżetowej Powiatu Kluczborskiego pod nazwą ,,Kluczborski Inkubator Przedsiębiorczości” oraz nadania jej statutu, f/projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyjęcia sprawozdania Likwidatora SPZOZ ZOZ w Kluczborku w likwidacji z działalności jednostki za okres od 01 stycznia 2009 r. do 10 marca 2009 r. oraz sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w likwidacji za okres od 01 stycznia 2009 r. do 10 marca 2009 r., g/projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyjęcia sprawozdania p.o. Dyrektora SPZOZ ZOZ w Kluczborku z działalności jednostki za okres od 11 marca 2009 r. do 31 grudnia 2009 r. oraz sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku za okres od 11 marca 2009 r. do 31 grudnia 2009 r., 6.Wolne wnioski. 7.Zamknięcie posiedzenia. Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 4 maja 2010 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 143/2009 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli. Do punktu 2 porządku Starosta przedstawił sprawy dotyczące finansów: a/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków. Starosta przedstawił członkom Zarządu projekt powyższej uchwały i poinformował, że projekt wprowadza zmiany w uchwale budżetowej powiatu na 2010 rok polegające na zwiększeniu planu dochodów i wydatków o kwotę 5.998,- zł .Powyższe środki wprowadza się do budżetu na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego i są one przeznaczone na sfinansowanie zakupu pomocy dydaktycznych do miejsc zabaw w szkole w ramach „Rządowego Programu wspierania w latach 2009-2014 organów prowadzących w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w klasach I-III szkół podstawowych i ogólnokształcących szkół muzycznych I stopnia – Radosna Szkoła”. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do przedłożonego projektu i podjęli jednogłośnie uchwałę Nr 144/416/2010 w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków. b/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu. Kolejnym przedstawionym projektem uchwały był projekt w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu. Pan Starosta wyjaśnił, że niniejszy projekt uchwały dotyczy uruchomienia środków z rezerwy ogólnej budżetu powiatu na 2010 rok w wysokości 7.000 zł, z przeznaczeniem na wynagrodzenia dla strażaków. Do projektu nie wniesiono żadnych zapytań w związku z czym Zarząd jednogłośnie podjął uchwałę Nr 144/417/2010. Do punktu 3 porządku Kolejnym punktem posiedzenia były następujące sprawy oświaty: a/Porozumienie w sprawie współpracy Powiatu Myszkowskiego z Powiatem Kluczborskim w zakresie dokształcania zawodowego młodocianych, uczęszczających do oddziałów wielozawodowych w zasadniczych szkołach zawodowych. Starosta przedstawił zebranym treść projektu Porozumienia pomiędzy Powiatem Myszkowskim, a Powiatem Kluczborskim. Do podpisania przedmiotowego Porozumienia Zarząd upoważnił Starostę i Wicestarostę. b/prośba Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na realizowanie zajęć z podziałem na grupy z pracowni ekonomicznej w II oddziałach kształcących w zawodzie technik ekonomista (33 osoby)oraz technik prac biurowych w I i II oddziale kształcącym w zawodzie technik organizacji usług gastronomicznych (30,32 osoby). Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku w powyższej sprawie oraz opinią Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu i postanowili wyrazić zgodę na podział na grupy w klasach drugich, gdyż jest on obligatoryjny i nie wymaga uzyskania zgody organu prowadzącego szkołę. Natomiast jeśli chodzi o klasę pierwszą Zarząd postanowił, aby nie dokonywać podziału na grupy do czasu zakończenia naboru do szkół ponadgimnazjalnych i ostatecznego rozdzielenia uczniów do klas. c/wniosek Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku dotyczący organizacji internatu w roku szkolnym 2010/2011. Pan Starosta przedstawił zebranym wniosek Dyrektora WODiDZ w Kluczborku, w którym Dyrektor zwraca się z prośbą o wspomaganie dyżuru nocnego w internacie oraz przyznanie godzin ponadwymiarowych dla wychowawców w celu zapewnienia opieki młodzieży przebywającej tam w niedzielę. Starosta przestawił także członkom opinię w tej sprawie przygotowaną przez Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu. Pani Naczelnik pozytywnie zaopiniowała wniosek Dyrektora informując jednocześnie, że dodatkowy etat wychowawcy w internacie został zabezpieczony przez Dyrektora i opłacany będzie do końca roku 2010 ze środków placówki w ramach ustalonego budżetu. Natomiast w 2011 koszt ten zostałby ujęty w planie finansowym placówki. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z powyższymi pismami pozytywnie rozpatrzył wniosek Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku w sprawie zatrudnienia w internacie dodatkowego wychowawcy w godzinach nocnych oraz przyznania dodatkowych godzin dla wychowawców internatu w ramach tzw.banku godzin do wykorzystania w razie konieczności. Ponadto Zarząd postanowił zobowiązać od nowego roku szkolnego Dyrektora do przedkładania comiesięcznych sprawozdań z ilości przepracowanych przez nauczycieli godzin w terminie do dnia 5 –go każdego miesiąca. d/pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie zabezpieczenia środków finansowych na wykonanie zabezpieczeń stropów budynku szkoły. Pan Starosta przedstawiając przedmiotowe pismo poinformował, że na zabezpieczenie stropów została wykonana dokumentacja projektowa oraz kosztorys prac związanych z montażem podciągów zabezpieczających stropy w ZSP Nr 1 w Kluczborku. Wartość kosztorysowa robót wynosi- 159.863,-zł. Zarząd Powiatu negatywnie rozpatrzył powyższy wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku, gdyż na chwilę obecną budżet powiatu nie pozwala na sfinansowanie przedmiotowego zabezpieczenia stropów budynku szkoły . Zadanie to zostanie ujęte w budżecie Powiatu Kluczborskiego na rok 2011. e/Porozumienie z Peugeot w sprawie współpracy na rzecz kształcenia zawodowego. Członkowie Zarządu zapoznali się z treścią Porozumienia w sprawie współpracy na rzecz kształcenia zawodowego, w szczególności kształcenia praktycznego w zawodzie technik pojazdów samochodowych w Technikum Nr 2 w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2- Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku pomiędzy powiatem Kluczborskim, a Peugeot Polska Sp. z o.o. W ramach współpracy z Peugeot doposażona zostanie m.in.: pracownia szkolna w pomoce naukowe, model samochodu szkoleniowego, części samochodowe, materiały szkoleniowe. Ponadto Porozumienie pozwoli na odbywanie praktyk zawodowych w autoryzowanych stacjach serwisowych. Zarząd do podpisania przedmiotowego Porozumienia upoważnił Starostę i Wicestarostę. f/sprawa dotycząca Dyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku. Pan Starosta udzielił głosu Pani Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu. Pani Naczelnik poinformowała, że do Wydziału Edukacji i Sportu od marca wpłynęło kilka skarg od nauczycieli, które dotyczą zachowania, zarządzania szkołą jak i kadrą pedagogiczną przez Dyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku. Szczegółowa informacja w tej sprawie została przedłożona przez Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu i stanowi załącznik do protokołu. Zarząd po zapoznaniu się z powyższą informacją oraz pismami jakie wpłynęły od nauczycieli ZSP Nr 2 –CKU w Kluczborku postanowił o wszczęciu procedury odwoławczej Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku. Do punktu 4 porządku Następnym punktem obrad były pozostałe sprawy, skierowane do Zarządu: a/pismo Naczelnika Wydziału Komunikacji i Transportu w sprawie kursów autobusowych na linii Kluczbork-Gołkowice, Gołkowice-Kluczbork. Członkowie Zarządu zapoznali się z przedłożonym przez Naczelnika Wydziału Komunikacji i Transportu pismem w sprawie wprowadzenia kursów relacji Gołkowice-Kluczbork przez Byczynę, Kluczbork-Gołkowice przez Byczynę. Pan Starosta poinformował, że w powyższej sprawie wpłynął wniosek Rady Sołeckiej wsi Gołkowice, który został również skierowany do PKS w Wieluniu od którego do dnia dzisiejszego nie wpłynęła odpowiedź. Zarząd Powiatu postanowił, że zgodnie z podpisanym aktem notarialnym o przekazaniu Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej Sp.z.o.o w Kluczborku Powiatowi Kluczborskiemu nałożony został na powiat obowiązek opracowania do dnia 18 września 2010 r. planu rozwoju firmy na najbliższe 5 lat. Jednym z elementów tego planu jest opracowanie sieci połączeń. W związku z powyższym Zarząd ostateczną decyzję w tej kwestii podejmie po zatwierdzeniu sieci połączeń autobusowych na terenie powiatu. Ponadto Zarząd zobowiązał Naczelnika Wydziału Komunikacji i Transportu do przygotowania odpowiedzi dla Rady Sołeckiej w Gołkowicach. b/Porozumienie pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Gliwickim w sprawie ustalenia warunków odpłatności za pobyt dziecka w rodzinie zastępczej. Starosta przedstawił członkom pismo Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w sprawie podpisania Porozumienia pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Gliwickim w sprawie ustalenia warunków odpłatności za pobyt dziecka w rodzinie zastępczej. Członkowie Zarządu zapoznali się z treścią przedmiotowego Porozumienia upoważniając do jego podpisania Starostę i Wicestarostę. c/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie sprzedaży działki nr 581/86 z k.m.3 o pow.01052 położonej w Polanowicach w związku z pismem Pani Eweliny Ziubroniewicz. Zarząd zapoznał się z przedłożonym pismem nie podejmując decyzji w tej sprawie. Do punktu 5 porządku Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Pan Starosta przedstawił zebranym następujące projekty uchwał, które zostały przygotowane przez wydziały na kolejna sesję Rady Powiatu: a/projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2010 Nr XXXIX/228/2009 Rady Powiatu w Kluczborku, b/projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zatwierdzenia skonsolidowanego sprawozdania finansowego Powiatu Kluczborskiego za 2009 r., c/projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego, d/projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie określenia szczegółowych zasad i trybu umarzania, odraczania i rozkładania na raty należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny Powiatu Kluczborskiego oraz jego jednostek organizacyjnych, e/projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie utworzenia jednostki budżetowej Powiatu Kluczborskiego pod nazwą ,,Kluczborski Inkubator Przedsiębiorczości” oraz nadania jej statutu, f/projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyjęcia sprawozdania Likwidatora SPZOZ ZOZ w Kluczborku w likwidacji z działalności jednostki za okres od 01 stycznia 2009 r. do 10 marca 2009 r. oraz sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w likwidacji za okres od 01 stycznia 2009 r. do 10 marca 2009 r., g/projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyjęcia sprawozdania p.o. Dyrektora SPZOZ ZOZ w Kluczborku z działalności jednostki za okres od 11 marca 2009 r. do 31 grudnia 2009 r. oraz sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku za okres od 11 marca 2009 r. do 31 grudnia 2009 r., Członkowie Zarządu po szczegółowym zapoznaniu się z powyższymi projektami zatwierdzili je i postanowili przekazać pod obrady sesji. Do punktu 6 porządku Pan Starosta udzielił głosu członkowi Zarządu Panu Maciejowi Tomaszczykowi, który zgłosił wniosek w sprawie wykoszenia przez Zarząd Dróg Powiatowych w Kluczborku poboczy na drodze przy ul. Polanowickiej w Byczynie. Radna Otylia Skoczylas poruszyła sprawę znaku umieszczonego na skrzyżowaniu głównym w Chocianowicach od strony Olesna. Zdaniem radnej na w/w skrzyżowaniu zostały po obu stronach umieszczone dwa znaki stop. Radna zwraca się z prośbą, aby Zarząd Dróg Powiatowych dokonał renowacji znaku umieszczonego po stronie prawej, gdyż jest on w bardzo złym stanie, co utrudnia widoczność. Kolejno Starosta przedstawił pismo Burmistrza Miasta Kluczbork w sprawie wyrażenia zgody na lokalizację tłoczni kanalizacyjnych na działkach stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego. Zarząd Powiatu po szczegółowym zapoznaniu się z wyraził zgodę na lokalizację tłoczni kanalizacyjnych na działce: nr 418/201 k.m. 3 oraz na przejście sieciami kanalizacyjnymi przez działki 419/203 i 202 k.m.3 stanowiące własność Powiatu Kluczborskiego. Innych spraw nie poruszano. Do punktu 7 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 144 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Piotr Pośpiech ……………………………… 2.Mieczysław Czapliński ……………………………… 3.Otylia Skoczylas ……………………………… 4.Maciej Tomaszczyk ………………………………. Protokołowała: Joanna Strzelczyk