Protokół Nr 129/2009
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 29 grudnia 2009r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.
Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Sprawy finansowe:
a/projekt zmiany planu finansowego Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym na 2009 rok uwzględniający zachodzącą potrzebę zmiany po stronie wydatków bieżących własnych.
3.Sprawy różne:
a/sprawozdanie Polskiego Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów z wykonania zadania publicznego o nazwie: ,,Dzień Seniora w Powiecie Kluczborskim”,
b/prośba Przewodniczącego Zarządu Powiatu Namysłowskiego dotycząca podjęcia działań zmierzających do zniwelowania wydarzeń związanych z piętnowaniem mniejszości niemieckiej (dot. Pana Wicemarszałka Józefa Kotysia),
c/sprawozdanie podsumowujące akcję szczepień profilaktycznych przeciwko meningokokom typu C u dzieci sześcioletnich –rocznik 2003,
d/sprawozdania z wykonania prac lub robót przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków (dot.Kościoła Filialnego pw.Św.Jacka w Miechowej, Kościoła parafialnego pw.Św.Antoniego w Roszkowicach, Kościoła pw.Św.Mikołaja w Byczynie),
e/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie uchwalenia regulaminu organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy.
4.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 17 grudnia 2009r.
5.Wolne wnioski.
6.Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 15 grudnia 2009r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 128/2009 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.
Do punktu 2 porządku
Starosta przedstawił sprawy dotyczące finansów:
a/projekt zmiany planu finansowego Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym na 2009 rok uwzględniający zachodzącą potrzebę zmiany po stronie wydatków.
Pan Starosta przedstawił zebranym projekt zmiany planu finansowego Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym na 2009 rok.
Wyjaśnił, że zachodzi potrzeba, aby w powyższym planie dokonać zmian po stronie wydatków. Zmiany te polegają na przesunięciu z § 4270 –zakup usług remontowych kwoty 14.000,-zł i dodaniu kwoty 4.000,-zł do § 4210 –zakup materiałów oraz kwoty 10.000,-zł do
§ 4300 - usług pozostałych. W związku z powyższym Zarząd Powiatu zatwierdził projekt zmiany planu finansowego Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym na 2009 rok nie wnosząc uwag.
Do punktu 3 porządku
Następnym punktem obrad były pozostałe sprawy, skierowane do Zarządu:
a/Sprawozdanie Polskiego Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów z wykonania zadania publicznego o nazwie: ,,Dzień Seniora w Powiecie Kluczborskim”.
Pan Starosta przedstawił zebranym sprawozdanie złożone przez Polski Związek Emerytów, Rencistów i Inwalidów z wykonania zadania publicznego o nazwie: ,,Dzień Seniora w Powiecie Kluczborskim”. Zarząd Powiatu przyjął powyższe sprawozdanie nie wnosząc uwag.
b/Pismo Przewodniczącego Zarządu Powiatu Namysłowskiego dotyczące podjęcia działań zmierzających do zniwelowania wydarzeń związanych z piętnowaniem mniejszości niemieckiej.
Kolejno Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Zarządu Powiatu Namysłowskiego, w którym poruszona została sprawa piętnowania mniejszości niemieckiej. Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości stanowisko przedstawione przez Przewodniczącego Zarządu Powiatu Namysłowskiego.
c/Sprawozdanie podsumowujące akcję szczepień profilaktycznych przeciwko meningokokom typu C u dzieci sześcioletnich – rocznik 2003.
Członkowie Zarządu szczegółowo zapoznali się z przygotowanym przez Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia sprawozdaniem podsumowującym akcję szczepień profilaktycznych przeciwko meningokokom typu C u dzieci z rocznika 2003 w powiecie kluczborskim i zatwierdzając je nie wnosząc uwag.
d/Sprawozdanie z wykonania prac lub robót przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków (dot.Kościoła Filialnego pw.Św.Jacka w Miechowej, Kościoła parafialnego pw.Św.Antoniego w Roszkowicach, Kościoła pw.Św.Mikołaja w Byczynie)
Zarząd Powiatu zapoznał się z przedłożonymi sprawozdaniami z wykonania prac i robót objętych dotacją przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków dla następujących kościołów:
-Kościoła Filialnego pw.Św.Jacka w Miechowej,
-Kościoła parafialnego pw.Św.Antoniego w Roszkowicach,
-Kościoła pw.Św.Mikołaja w Byczynie.
Zarząd postanowił przyjąć przedmiotowe sprawozdania nie wnosząc uwag.
e/projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie uchwalenia regulaminu organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy.
Pan Starosta przedstawił zebranym projekt uchwały w sprawie uchwalenia regulaminu organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy. W wyniku zmian wprowadzonych w przedmiotowym regulaminie traci moc uchwała Nr 61/188/2008 Zarządu Powiatu z dnia 30 maja 2009 r. Do przedstawionego projektu uchwały nie wniesiono uwag w związku z czym jednogłośnie podjęto uchwałę Nr 129/388/2009 w sprawie uchwalenia regulaminu organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy.
Do punktu 4 porządku
Członkowie Zarządu przystąpili do ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 17 grudnia 2009r.
Postanowiono:
1.Uchwałę Nr XXXIX/224/2009 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany Uchwały
Nr XXVIII/162/2008 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2009 rok-przekazać Skarbnikowi Powiatu,
2.Uchwałę Nr XXXIX/225/2009 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany Uchwały Nr XXX/180/2009 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2009 rok, zmienionej Uchwałą nr XXXI/187/2009 Rady Powiatu
w Kluczborku z dnia 23 kwietnia 2009 r., Uchwałą nr XXXV/201/2009 Rady Powiatu
w Kluczborku z dnia 20 sierpnia 2009 r. i Uchwałą nr XXXVII/214/2009 Rady Powiatu
w Kluczborku z dnia 29 października 2009 r.-przekazać Skarbnikowi Powiatu oraz Powiatowemu Centrum Pomocy Rodzinie,
3.Uchwałę Nr XXXIX/226/2009 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu kluczborskiego na 2010 rok-przekazać do Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia
4.Uchwałę Nr XXXIX/227/2009 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyznania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków-przekazać do Podinspektora ds.Ochrony Zabytków.
5.Uchwałę Budżetową Powiatu Kluczborskiego na rok 2010 Nr XXXIX/228/2009-przekazać Skarbnikowi Powiatu,
6.Uchwałę Nr XXXIX/229/2009 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany Uchwały
Nr XXXVIII/219/2009 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 20 listopada 2009 roku w sprawie wyrażenia zgody na zbycie udziałów Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej
w Kluczborku Sp. z o.o.-przekazać do Wydziału Komunikacji i Transportu.
Do punktu 5 porządku
Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu porozumienie pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Miastem Opole w sprawie umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej oraz ustalenia warunków odpłatności za jego pobyt. W związku z powyższym Zarząd Powiatu do podpisania przedmiotowego porozumienia upoważnił Starostę i Wicestarostę.
Pan Starosta przedstawił zebranym pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące podpisania porozumienia w sprawie współpracy Powiatu Raciborskiego z Powiatem Kluczborskim w zakresie dokształcania zawodowego młodocianych, uczęszczających do oddziałów wielozawodowych w zasadniczych szkołach zawodowych Powiatu Raciborskiego, prowadzonego przez koordynatora wojewódzkiego WODiDZ w Kluczborku. W związku z tym, że Powiatowi Kluczborskiemu zostanie przekazana dotacja w kwocie 600,00,-zł za dokształcanie dwóch uczniów jeszcze do końca roku budżetowego do podpisania przedmiotowego porozumienia po jego otrzymaniu Zarząd upoważnił Starostę i Wicestarostę.
Następnie Starosta zapoznał zebranych z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie:
-przekazania w użytkowanie dla ZSP Nr 2 w Kluczborku w ramach zadania pn.,,Poprawa warunków kształcenia w ZSP Nr 1 i ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku poprzez przebudowę i zakup” : robót budowlanych, pracowni systemów CAD/CAM/CNC, wyposażenia pracowni samochodowej, obróbki ręcznej i mechanicznej.
Zarząd Powiatu zgodnie z założeniami realizowanego projektu postanowił o przekazaniu w użytkowanie ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku:
-robót budowlanych według umowy nr FP/43/2009, faktura VAT Nr B/18/09/2009 wartość zadania 1 057 829,89,-zł,
-pracowni systemów CAD/CAM/CNC zgodnie z fakturą VAT Nr FVS/05/08/2009 wartość zadania 291 578,00,-zł,
-wyposażenia pracowni samochodowej, obróbki ręcznej i mechanicznej zgodnie z fakturą 1950/2009 wartość zadania 436 317,14,-zł,
-pzekazania w użytkowanie dla ZSP Nr 1 w Kluczborku w ramach zadań pn.,,Termomodernizacja budynków ZSP Nr 1, ZSLT, WODiDZ i SOSW w Kluczborku”, ,,Instalacja solarna ZSP Nr 1, WODiDZ i SOSW w Kluczborku oraz przebudowa kotłowni WODiDZ , ,,Poprawa warunków kształcenia w ZSP Nr 1 i ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku poprzez przebudowę i zakup wyposażenia”-przebudowa ZSP nr 1: kolektorów słonecznych w ilości 25 szt., 2 szt. zbiorników buforowych, pieca konwekcyjno-parowego, wyposażenia pracowni gastronomicznej i sali lekcyjnej, pracownię gastronomiczną ZSP Nr 1 po przebudowie.
Zarząd Powiatu zgodnie z założeniami realizowanego projektu postanowił o przekazaniu w użytkowanie ZSP Nr 1 w Kluczborku:
-kolektorów słonecznych w ilości 25 szt. Produkcji VISSMAN typ VITOSOL 100F SV1 o łącznej powierzchni absorbera 58,175 m2,
-2 szt. zbiorników buforowych o pojemności 1 500 l każdy,
-pieca konwekcyjno-parowego tyb 10XGN1/1 CONVECT KME10 w ilości 3 szt. wartość 49 410,00,-zł,
-wyposażenia pracowni gastronomicznej i sali lekcyjnej z faktury VAT Nr 3/MAS/08/2009 wartość zadania 100 467,00,-zł,
pracownię gastronomiczną ZSP Nr 1 po przebudowie zgodnie z fakturą 1/09/09 wartość zadania 32 072,49,-zł,
pracownię gastronomiczną ZSP Nr 1 po przebudowie zgodnie z fakturą 2/09/09 wartość zadania 374 175,64,-zł.
Zarząd ponadto wyraził zgodę na przekazanie jednostce wartość poniesionych nakładów termomodernizacyjnych na budynku warsztatów szkolnych ZSP Nr 1 ul.Plac Niepodległości 5 zgodnie z umową FP/39/2009, fakturą VAT Nr FV/63/09 wartość zadania 794 621,66,-zł.
-przekazania w użytkowanie dla Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku obiektu oraz wyrażenia zgody na przekazanie jednostce wartości poniesionych nakładów termomodernizacyjnych na budynku ZSL-T w Kluczborku. Zarząd Powiatu zgodnie z założeniami realizowanego projektu postanowił o przekazaniu w użytkowanie obiektu ZSL-T w Kluczborku, jednocześnie Zarząd wyraził zgodę na przekazanie w/w jednostce wartość poniesionych nakładów termomodernizacyjnych na budynku ZSL-T zgodnie z umową FP/39/2009, fakturą VAT Nr FV/49/09 –wartość zadania 954.019,06,-zł.,
-przekazania w użytkowanie dla Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku: kolektorów słonecznych w ilości 60 szt, zbiorników buforowych w ilości 3 szt.
oraz wyrażenia zgody na przekazanie jednostce wartości poniesionych nakładów termomodernizacyjnych na budynku SOSW w Kluczborku.
Zarząd Powiatu zgodnie z założeniami realizowanego projektu postanowił o przekazaniu w użytkowanie SOSW w Kluczborku:
-kolektorów słonecznych w ilości 60 szt. produkcji VISSMAN typ VITOSOL 100F SV1,
-zbiorników buforowych o poj.2 000 l każdy w ilości 3 szt.
Ponadto Zarząd wyraził zgodę na przekazanie w/w jednostce wartość poniesionych nakładów termomodernizacyjnych na budynku Internatu SOSW zgodnie z umową FP/39/2009 i fakturą VAT Nr FV/49/09 – wartość zadania 442 761,15,-zł
-przekazania w użytkowanie dla Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku: kolektorów słonecznych w ilości 90 szt., zbiorników buforowych w ilości 3 szt., kotła stalowego w ilości 2 szt. Zarząd Powiatu zgodnie z założeniami realizowanego projektu postanowił o przekazaniu w użytkowanie dla WODiDZ w Kluczborku:
-kolektorów słonecznych w ilości 90 szt. produkcji VISSMAN typ VITOSOL 100F SV1,
-zbiorników buforowych w ilości 3 szt. o pojemności 3 000 l każdy,
-kotła stalowego typ TROMATIC TR-200 o mocy 200 kW w ilości 2 szt. z pełna automatyką, przystosowanego do spalania brykietów słomianych.
Ponadto Zarząd wyraził zgodę na przekazanie w/w jednostce wartość poniesionych nakładów termomodernizacyjnych na budynku WODiDZ zgodnie z umową FP/39/2009 i fakturą VAT Nr FV/49/09 –wartość zadania 486 400,76,-zł.
Innych spraw nie poruszano.
Do punktu 6 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 129 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Piotr Pośpiech ………………………………
2.Mieczysław Czapliński ………………………………
3.Otylia Skoczylas ………………………………
4.Maciej Tomaszczyk ……………………………….
Protokołowała:
Joanna Strzelczyk