Zarządzenie Nr 44/2009
Starosty Kluczborskiego z dnia 25 września 2009r. w sprawie przeprowadzania inwentaryzacji w Starostwie Powiatowym w Kluczborku Na podstawie art. 26 ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz. U. z 2002r. Nr 76 poz. 694 z późn. zm.) oraz instrukcji inwentaryzacyjnej dla Starostwa Powiatowego w Kluczborku wydanej Zarządzeniem Starosty Kluczborskiego Nr 15/2007 z dnia 30 marca 2007r. Zarządzam przeprowadzenie inwentaryzacji wszelkich aktywów i pasywów w roku budżetowym 2009 i w latach następnych. § 1 1. Inwentaryzację sald rozrachunkowych środków pieniężnych na rachunkach bankowych, sald kredytów, pożyczki i wyemitowanych obligacji komunalnych należy przeprowadzić metoda potwierdzenia sald wg stanu ewidencji księgowej na dzień 31.12.2009r. 2. Protokół z przeprowadzonej inwentaryzacji należy przedłożyć w terminie do dnia 31.01.2010r. § 2 1. Inwentaryzację sald aktywów i pasywów na dzień 31.12.2009r., które nie podlegają inwentaryzacji metodą ich potwierdzania ani spisowi z natury należy przeprowadzić metodą weryfikacji (uzgodnienia, porównania danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami i weryfikacji realnych wartości tych składników). 2. Protokół z przeprowadzonej inwentaryzacji należy przedłożyć w terminie do dnia 31.01.2010r. § 3 Inwentaryzację rzeczowych składników majątkowych, majątku trwałego, pozostałych środków trwałych w użytkowaniu, obcych środków trwałych, majątku obrotowego, druków ścisłego zarachowania oraz innych wartości znajdujących się w urzędzie wg załączonych pól spisowych. § 4 Inwentaryzacja podlega rozliczeniu wg stanu ewidencyjnego: - na dzień 30.11.2009r. dla rzeczowych składników majątkowych, majątku trwałego, pozostałych środków trwałych w użytkowaniu, obcych środków trwałych, który ewidencja prowadzona jest w księgach rachunkowych i ewidencji pozaksięgowej, - na dzień 31.12.2009r. składników majątku obrotowego, druków ścisłego zarachowania oraz innych wartości znajdujących się w urzędzie, § 5 1. Sporządzenie i przedłożenie protokołu dla przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej z przeprowadzonej inwentaryzacji metoda spisu z matury wraz z wnioskami co do sposobu rozliczenia, ewentualnych różnic należy dokonać do dnia 31.01.2010r. 2. Protokół oraz wnioski podlegają uprzednio zaopiniowaniu przez Głównego Księgowego a w przypadku wniosku o obciążenie pracownika winna być również opinia radcy prawnego. § 6 Do przeprowadzenia inwentaryzacji powołuję Komisję inwentaryzacyjną w składzie: 1) Janusz Kuliberda – przewodniczący 2) Robert Świerczek- członek 3) Norbert Barcz – członek 2. W celu sprawniejszego przeprowadzenia inwentaryzacji sposobem spisu z natury w 2009 roku powołuję zespoły spisowe, którym zakres i tryb pracy wyznaczy Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej. Zespół Nr I IV. Katarzyna Urgacz V. Tomasz Rakoczy Zespół Nr II 6. Magdalena Godzwon 7. Edyta Mrugała-Konstanciuk Zespół Nr III 1. Regina Pilot 2. Halina Kalis Zespół Nr IV § 7 decyzja Kierownika jednostki w sprawie rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych podlega ewidencji w księgach rachunkowych Starostwa. § 8 Traci moc Zarządzenie Starosty Kluczborskiego Nr 27/05 z dnia 29 września 2005r. w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji. § 8 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania. Załącznik Nr 1 do zarządzenia Nr 44/2009 Starosty Kluczborskiego z dnia 25września 2009r. Wykaz pól spisowych Zespół spisowy Nr 1 - Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami, - Ewidencja gruntów, - Powiatowy Ośrodek Dokumentacji, - Wydział Komunikacji, - Korytarz na parterze. Zespół spisowy Nr 2 - Wydział Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa - Wydział Edukacji i Sportu, - Biuro Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu, - Wydział Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia, - Zespół Radców Prawnych, - toalety, - Korytarz na III piętrze. Zespół spisowy Nr 3 - Referat Promocji Powiatu, - Punkt Informacji Europejskiej, - Samodzielne Stanowisko ds. ochrony zabytków, - Pomieszczenie centrali telefonicznej, - Pomieszczenia Powiatowego Rzecznika Konsumentów, - Pomieszczenia Informatyka - Pomieszczenia SP ZOZ, gospodarcze i sala, toalety. - Korytarz na IV piętrze. Zespół spisowy Nr 4 - Wydział Budownictwa, - Wydział Organizacyjny, - Wydział Finansowy, - Gabinety Starostów i Gabinet Sekretarza, Sekretariat, pomieszczenie gospodarcze, toalety, - Korytarz na II piętrze.
- Pomieszczenie Głównego Specjlaisty ds. Kadr,
- Pomieszczenie Samodzilenego Stanowiska ds. Kontroli i p.o. Audytora Wewnętrznego,