Protokół Nr 26/2009
ze wspólnego posiedzenia Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego, Komisji ds. Wsi, Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa, Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego, Komisji Oświaty , Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 23 września 2009 r. Przewodniczyli Przewodniczący poszczególnych komisji. Lista obecności w załączeniu. Porządek posiedzenia: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Omówienie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 24 września 2009 r. 3.Analiza sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2009 r. 4.Wolne wnioski. 5.Zamknięcie posiedzenia. Ad. 1. Przewodniczący Komisji otworzyli posiedzenie, powitali wszystkich zebranych i przedstawili porządek dzisiejszego posiedzenia. Członkowie wszystkich komisji do porządku nie wnieśli żadnych uwag jednogłośnie go zatwierdzając. Ad.2. Następnie członkowie komisji zapoznali się z materiałami przygotowanymi na sesję Rady Powiatu w dniu 24.09.2009 r. Powyższe materiały zawierają projekty uchwał w następujących sprawach: - zmiany uchwały Nr XXVIII/162/2008 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2009 rok - zmiany Uchwały Nr XIX/101/2007 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29 listopada 2007 r. w sprawie zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków. - wyrażenie zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego. - ponowne przyjęcie stanowiska Rady Powiatu w Kluczborku dotyczącego przeprowadzenia przebudowy drogi krajowej Nr 45 na odcinku : Kluczbork ul. Katowicka, Ligota Zamecka, Ligota Górna. - zabezpieczenie środków finansowych na realizację zadania „Remont drogi powiatowej Nr 1336 O Wołczyn – Biskupice” w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych 2008 – 2011. - zabezpieczenia środków finansowych na realizację zadania „Remont drogi powiatowej Nr 1319 O Ligota Dolna – Bogacica – Jasienie” w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych 2008 – 2011. Do projektów uchwał nie wniesiono żadnych uwag. Członkowie komisji zapoznali się również ze złożonym przez Pana Ireneusza Piotrowiaka w dniu 7 września 2009r. do Przewodniczącego Rady Powiatu w Kluczborku wezwaniem do usunięcia naruszeń prawa w Uchwale Rady Powiatu Nr XXXV/202/2009 z dnia 20 sierpnia 2009 r. w sprawie rozpatrzenia skarg Pana Ireneusza Piotrowiaka na Starostę Kluczborskiego. Do przedmiotowego pisma została załączona odpowiedź przygotowana przez Starostę Kluczborskiego. Członkom Komisji zostało przedstawione także sprawozdanie z realizacji „Planu gospodarki odpadami dla Powiatu Kluczborskiego na lata 2004 – 2007 wraz z perspektywą za okres od 01 stycznia 2007 roku do 31 grudnia 2008 roku.” Przedmiotowe sprawozdanie radni otrzymali na płycie CD ze względu na obszerność materiału (sprawozdanie w formie papierowej jest dostępne w Wydziale Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa). Kolejno członkowie komisji zapoznali się ze sprawozdaniem Zarządu Powiatu w Kluczborku za okres od 06.08.2009 r. do 31.08.2009 r. Ad.3. Członkowie komisji zapoznali się ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2009r. Powyższe sprawozdanie zawiera: - wykonanie planu dochodów budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2009 roku, - wykonanie planu wydatków budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2009 roku, -wykonanie planu dochodów i wydatków zadań z zakresu administracji rządowej wykonanych przez Powiat za I półrocze 2009 roku, - wykonanie planu przychodów i rozchodów budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2009roku, - zestawienie wydatków majątkowych budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2009 roku, - zestawienie wydatków remontowych budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2009 roku, - zestawienie wykonania planu przychodów i wydatków funduszy celowych, - zestawienie planu przychodów i wydatków gospodarstwa pomocniczego, - zestawienie dochodów własnych jednostek organizacyjnych powiatu, - informację o stanie zadłużenia Powiatu Kluczborskiego, - informację o dokonanych zmianach budżetu powiatu w okresie sprawozdawczym, - informację o dokonanych umorzeniach i ulgach w spłatach, - informację o zrealizowanych dochodach i przychodach, - informację o zrealizowanych wydatkach i rozchodach. Ad.4 Członkowie poszczególnych komisji udali się do jednostek oświatowych powiatu, w których prowadzone są inwestycje /szczegółowa prezentacja o inwestycjach zrealizowanych i realizowanych w szkołach i placówkach Powiatu Kluczborskiego stanowi załącznik do protokołu/. Członkowie wszystkich komisji mieli również okazję zapoznać się z inwestycjami prowadzonymi na terenie Szpitala Powiatowego w Kluczborku. Ad.5. W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Przewodniczący Komisji podziękowali wszystkim zebranym za udział i zamknęli dzisiejsze wspólne posiedzenie. Na tym protokół zakończono. Przewodniczący Komisji Robert Wietrzyk Protokołowała Anna Dąbek