Protokół Nr 26/2009

 

z posiedzenia Komisji ds. Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska Rady Powiatu

w Kluczborku w dniu 14 sierpnia 2009 r.

 

Przewodniczył Przewodniczący Komisji – Władysław Zawadzki.

Lista obecności w załączeniu.

 

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

1.Tomasz Białaszczyk – Naczelnik Wydziału Rolnictwa, Ochrony

                              Środowiska i Leśnictwa Starostwa

                              Powiatowego w Kluczborku,

2.Wanda Słabosz- Skarbnik Powiatu.

 

Porządek posiedzenia:

 

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Omówienie materiałów na sesję Rady Powiatu w dniu 20 sierpnia 2009 r.

3.Remonty i inwestycje na drogach powiatowych.

4.Wolne wnioski.

5.Zamknięcie posiedzenia.

 

Ad.1.

 

 

Przewodniczący komisji przywitał wszystkich zebranych i przedstawił porządek dzisiejszego posiedzenia. Do przedstawionego porządku członkowie komisji nie wnieśli uwag jednogłośnie go zatwierdzając.

 

Ad.2.

 

Na wstępie Członkowie Komisji zapoznali się z materiałami, jakie zostały przygotowane na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

Przewodniczący Komisji udzielił głosu Pani Skarbnik, która omówiła szczegółowo projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXVIII/162/2008 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2009 rok.

W projekcie uchwały wprowadza się zmiany w planie dochodów budżetu powiatu, które powodują zmniejszenie planowanych dochodów o kwotę 1.651.037,-zł. Zmiany wprowadza się także w planie wydatków powodujące zmniejszenie planowanych wydatków o kwotę 1.651.037,-zł.

Ponadto jak stwierdziła Pani Skarbnik proponuje się zmianę w § 19, która upoważnia Zarząd Powiatu do zaciągania kredytów i pożyczek krótkoterminowych na pokrycie występującego w trakcie roku deficytu budżetowego do maksymalnej wysokości 2.500.000,-zł. Zmianie ulega plan wydatków remontowych na zadaniu pn.,, Remont budynku szpitala” zwiększone zostają środki. Wprowadza się jak stwierdziła Pani Skarbnik zmiany w planie wydatków inwestycyjnych, które polegają na zmniejszeniu środków na zadaniu pn.,,Wsparcie rozwoju gospodarki w powiecie kluczborskim poprzez utworzenie inkubatora przedsiębiorczości i innowacji”, wprowadza się zadanie pn.,,Przebudowa budynku przy ul.Sienkiewicza” oraz zadanie pn.,, Zakup i montaż klimatyzatora do serwera w Wydziale Komunikacji”. Zwiększa się środki na zadaniu ,,Wykonanie instalacji oddymiania klatek schodowych„ w DPS w Gierałcicach.

Przeniesieniu ulegają środki finansowe po stronie wydatków, które dotyczą wniosków złożonych przez jednostki organizacyjne powiatu. Przeniesienia powyższe podyktowane są koniecznością realizacji zadań, które wprowadzono niniejszą uchwałą. Przedmiotowy projekt uchwały wprowadza także zmiany w planie dotacji celowych dla jednostek realizujących zadania powiatu na mocy porozumień w 2009 r.  

Do przedmiotowego projektu nie wniesiono uwag i zapytań w związku z czym Przewodniczący Komisji poddał go pod głosowanie. Za przyjęciem projektu głosowało jednogłośnie 4 członków komisji, nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się.

Członkowie kolejno analizowali projekt w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu Powiatu Kluczborskiego dla szkół niepublicznych posiadających uprawnienia szkół publicznych oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania.

Pani Skarbnik poinformowała, że znowelizowana ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty umożliwia organom dotującym niepubliczne szkoły o uprawnieniach szkół publicznych kontrolę prawidłowości wykorzystania przyznanej dotacji. Dotacje te przyznane są na dofinansowanie realizacji zadań szkoły/placówki niepublicznej w zakresie kształcenia, wychowania i opieki, w tym profilaktyki społecznej i mogą być wykorzystane jedynie na pokrycie wydatków bieżących szkoły/placówki.

Ponadto organ stanowiący jednostki ustala tryb udzielania i rozliczania dotacji oraz zakres kontroli prawidłowości ich wykorzystania.

Do projektu nie wniesiono także zapytań i uwag w związku z czym Przewodniczący poddał go pod głosowanie.Za jego przyjęciem głosowało 4 członków komisji.

Następnie przystąpiono do zapoznania się z projektem w sprawie zatwierdzenia projektu pn. Zawodowy start w przyszłość w ramach Priorytetu IX, Działania 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Przedmiotowy projekt omówiła Pani Skarbnik wyjaśniając, że przygotowany projekt uchwały ,,Zawodowy start w przyszłość” swoim zakresem obejmuje organizację kursów i szkoleń, które mają na celu podniesienie jakości procesu kształcenia zawodowego w Powiecie Kluczborskim poprzez wprowadzenie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych dla uczniów w zakresie przemysłowego stosowania ICT we współczesnej technologii projektowania i wytwarzania oraz praktycznego stosowania języków obcych. Projekt ten obejmie około 60 uczniów ze szkoły: ZSL-T w Kluczborku, ZSP Nr 2-CKU i innych szkół zawodowych z Powiatu Kluczborskiego. Pani Skarbnik poinformowała, że okres realizacji w/w projektu to wrzesień 2009 – czerwiec 2011, natomiast wartość projektu wynosi 404.210,00,-zł z czego 51.536.78,-zł stanowi wkład własny.

Członkowie komisji nie wnieśli do projektu żadnych zapytań głosując jednogłośnie za jego przyjęciem.

Komisja zapoznała się kolejno z projektem w sprawie zmiany Uchwały Nr XXX/180/2009

w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2009 rok, zmienionej Uchwałą nr XXXI/187/2009 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 23.04.2009 r.

Pani Skarbnik omawiając przedmiotowy projekt uchwały wyjaśniła, że w dniu 12 marca

2009 r. podjęta została przez Radę Powiatu Uchwała Nr XXX/180/2009 w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2009 r. W tej uchwale w załączniku –tabela w pkt.II, ppk.2 zabezpieczono środki finansowe w kwocie 15.000,00-zł na realizację projektu systemowego współfinansowanego przy udziale środków unijnych pod nazwą ,,Dobry start”. Przedstawione w projekcie zmiany związane są ze zmniejszeniem liczby uczestników turnusu rehabilitacyjnego projektu systemowego. W związku z powyższym zmianie ulega kwota 15.000.00,-zł, którą zastępuje się kwotą 10.894.00,-zł. 

Przedmiotowe zmiany są zgodne z planem finansowym środków z PFRON przekazanych do dyspozycji Powiatu Kluczborskiego na 2009 r.

Członkowie komisji omówi ostatni projekt przygotowany na najbliższą sesję.

Jest to projekt w sprawie rozpatrzenia skarg Pana Ireneusza Piotrowiaka na Starostę Kluczborskiego.

Głos w tej sprawie zabrał Starosta i wyjaśnił, że skargi Pana Piotrowiaka były przedmiotem obrad Komisji Rewizyjnej, która przygotowała swoje stanowisko w tej sprawie. Przygotowany został również w/w projekt uchwały, który zostaje skierowany pod obrady sesji.. Do przedmiotowego projektu załączona została także skarga Pana Piotrowiaka na działalność Komisji Rewizyjnej, która została skierowana przez Przewodniczącego Rady skierowana pod obrady sesji.

Członkowie komisji jednogłośnie przyjęli przedmiotowy projekt uchwały.

 

Ad.3.

 

Następnie Przewodniczący Komisji zapoznał zebranych z pismem Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku /pismo Nr ZDP-4-009/11/2009 z dnia 13.08.2009 r./dotyczącym remontów i inwestycji na drogach powiatowych. Przedmiotowe pismo stanowi załącznik do protokołu.

Przewodniczący Komisji poruszył również sprawę poboczy, które są bardzo mocno pozarastane, co utrudnia widoczność dla użytkowników dróg.

Pan Starosta zabierając głos stwierdził, że rzeczywiście zarośniętych poboczy jest bardzo dużo, ale sprzęt jaki posiada Zarząd Dróg Powiatowych nie nadąża z wykoszeniem wszystkiego. Ponadto został wykonany kosztorys na zlecenie wykonania takich robót. Jego koszt opiewał na kwotę 40.000,-zł.

Komisja postanowiła przygotować wniosek w w/w sprawie.

Za przyjęciem tego wniosku opowiedzieli się jednogłośnie wszyscy członkowie komisji.

 

Ad.4.

 

Przewodniczący Komisji zapoznał zebranych z odpowiedzią na wniosek komisji nr OR.DO/RP/K.Rol-0053/6/2009 z dnia 07.05.2009 r. w sprawie dzikich wysypisk oraz pozostawiania śmieci w lasach i przy drogach na terenie Powiatu Kluczborskiego.

Ponadto członkowie komisji otrzymali przygotowane przez poszczególne Gminy sprawozdania z realizacji planu gospodarki odpadami /Gmina Lasowice Wielkie, Gmina Byczyna, Gmina Kluczbork/, które stanowią załącznik do protokołu. 

 

Ad.5.

 

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Przewodniczący Komisji Władysław Zawadzki podziękował wszystkim członkom i zaproszonym gościom za udział w dzisiejszym posiedzeniu.

Na tym protokół zakończono.

 

                                                                                                Przewodniczący Komisji

                                                                                                   Władysław Zawadzki

 

 

 

 Protokołowała

Joanna Strzelczyk