Protokół Nr 106/2009
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku w dniach 28-29 maja 2009r. Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyło trzech członków Zarządu oraz Sekretarz i Skarbnik Powiatu. Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Sprawy finansowe: a/autopoprawka Zarządu Powiatu do projektu uchwały Rady Powiatu w Kluczborku, b/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2009 rok, c/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków, d/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. 3.Wolne wnioski. 4.Zamknięcie posiedzenia. Do punktu 2 porządku Starosta poinformował zebranych, że otrzymał od Wojewody Opolskiego pismo dotyczące dofinansowania remontu drogi powiatowej – ul. Fabryczna w Kluczborku oraz remontu drogi powiatowej Kostów – Janówka, które realizowane są w ramach programu wieloletniego pn. „Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych 2008-
Starosta poinformował zebranych, że w związku z powyższym konieczne jest wprowadzenie tej zmiany w formie autopoprawki Zarządu do projektu uchwały Rady Powiatu, który będzie przedmiotem obrad Rady na sesji w dniu dzisiejszym. Zmiana dotyczy projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXVIII/162/2008 Rady Powiatu w Kluczborku o uchwaleniu budżetu Powiatu Kluczborskiego. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag, zaakceptowali treść przedłożonej przez Skarbnika Powiatu autopoprawki i wyrazili zgodę na przedłożenie jej Radzie Powiatu. Na tym zakończono posiedzenie Zarządu w dniu 28 maja 2009r. i uzgodniono, że będzie ono kontynuowane w dniu następnym. Po wznowieniu obrad w dniu 29 maja 2009r. Starosta przedstawił projekty następujących uchwał Zarządu Powiatu: -w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2009 rok, -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków, -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. Starosta wyjaśnił, że projekt uchwały w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2009 rok został przygotowany jak co miesiąc, zgodnie z zapisami ustawy o finansach publicznych i obejmuje on zmiany w budżecie powiatu dokonane w miesiącu maju 2009r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do przedłożonego projektu i jednogłośnie podjęli w tej sprawie uchwałę Nr 106/308/2009. Kolejno głos zabrała Pani Skarbnik i wyjaśniła, że projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków został przygotowany w związku z decyzją Wojewody Opolskiego o zwiększeniu dotacji celowej dla powiatu na pokrycie kosztów przejazdu oraz zagospodarowania i bieżące utrzymanie rodziny repatriantów zamieszkałej w Byczynie . Na mocy decyzji Wojewody zwiększony został budżet powiatu o kwotę 21.221,-zł. w dziale 853 – pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej, rozdział 85334 – pomoc dla repatriantów. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do przedłożonego projektu i jednogłośnie podjęli w powyższej sprawie uchwałę Nr 106/309/2009. Następnie Pani Skarbnik wyjaśniła, że w kolejnym projekcie uchwały Zarządu zaproponowane zostały zmiany w budżecie powiatu po stronie wydatków w związku z koniecznością zabezpieczenia środków finansowych na sfinansowanie zakupu i montażu centrali telefonicznej w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku. Proponowane zmiany polegają na przeniesieniu po stronie wydatków w dziale 852 – pomoc społeczna kwoty 4.000,-zł., z rozdziału 85204 – rodziny zastępcze do rozdziału 85218 – powiatowe centra pomocy rodzinie. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do w/w projektu i jednogłośnie podjęli w powyższej sprawie uchwałę Nr 106/310/2009. Do punktu 3 porządku Innych spraw nie poruszano. Do punktu 4 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 106 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Piotr Pośpiech ……………………………… 2.Otylia Skoczylas ……………………………… 3.Maciej Tomaszczyk ………………………………. Protokołowała: Katarzyna Stanisławska