Uchwała Nr 91/284/2009

Zarządu Powiatu w Kluczborku

z dnia 13.02.2009r.

 

w sprawie ewidencji i sporządzania sprawozdań budżetowych Rb- WS               w zakresie wydatków strukturalnych ponoszonych przez Powiat Kluczborski

 

Działając na podstawie art. 32 ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz.U.z 2001r. Nr 142, poz. 1592, z późn.zm.) oraz § 13 pkt 5 Statutu Powiatu Kluczborskiego z dnia 17.12.1998r.

Zarząd Powiatu w Kluczborku uchwala ,co następuje:

 

 

§ 1. Czynności polegające na wyodrębnieniu wydatków strukturalnych z ogółu wydatków budżetowych Powiatu Kluczborskiego oraz Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej dokonują osoby upoważnione do potwierdzania prawidłowości merytorycznej dokonywanego wydatku zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z 27 czerwca 2006 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. Nr 115, poz.781 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Finansów z 26 października 2007 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji wydatków strukturalnych ( Dz. U. Nr 209 , poz.1511)

 

 

§ 2.1. Przy wykazywaniu wydatków na cele strukturalne obowiązuje zasada , że do zestawienia wydatków należy przyjmować wyłącznie wydatki tego podmiotu , który poniósł ostateczny koszt realizacji zadania.

 

2.      Wydatki strukturalne obejmują wyłącznie krajowe wydatki publiczne poniesione na     

cele strukturalne które są :

1) pokrywane ze środków budżetowych

2)    ujęte w klasyfikacji wydatków strukturalnych ( czwarta cyfra 9).

 

3.      Do wydatków strukturalnych nie należy zaliczać środków z Unii Europejskiej           (według klasyfikacji budżetowej czwarta cyfra 8).

 

4.      Kwoty wydatków należy przyporządkować odpowiednim obszarom tematycznym  oraz kodom z priorytetami zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem oraz „Instrukcją sporządzania rocznego sprawozdania Rb-WS o wydatkach strukturalnych poniesionych przez jednostki sektora finansów publicznych” i wpisać według wzoru pieczątki na dokumencie stanowiącym podstawę wypłaty wydatku ( faktura lub inny dokument księgowy).Wykaz obszarów tematycznych i kodów jest ujęty w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały.

 

5.      Ustala się stosowanie następującej pieczęci w celu klasyfikowania wydatków strukturalnych według podanego wzoru.

 

 

Wydatek zakwalifikowano do wydatku strukturalnego

w wysokości …………………………… ( słownie………………………………………………………….)

Kod………………………………………………………………………

 

                   ………………………..                …………………………………………

                            (data)                       ( podpis pracownika)

 

 

 

 

 

6.Faktury i inne dokumenty księgowe , które nie dokumentują wydatku strukturalnego należy opatrzyć pieczęcią według podanego wzoru:

 

 

Wydatek nie stanowi wydatku strukturalnego     

 

 

7.Ustala się w Zakładowym Planie Kont jednostek organizacyjnych Konto pozabilansowe 950 „Wydatki strukturalne” stosownie do przepisów zawartych w rozporządzeniu Ministra Finansów z 28 lipca 2006 r. w sprawie szczegółowych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa , budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych ( Dz. U. Nr 142, poz. 1020 z późn.zm.) , na którym Służby Finansowe jednostek organizacyjnych dokonują rejestracji wydatków strukturalnych według klasyfikacji wskazanej na pieczątce .

 

 

§ 3.1. Kierownicy jednostek organizacyjnych Powiatu Kluczborskiego sporządzają jednostkowe roczne sprawozdania Rb- WS o wydatkach strukturalnych i przedkładają Zarządowi Powiatu Kluczborskiego w terminie do 31 marca po upływie okresu sprawozdawczego.

 

2.      Jednostki organizacyjne , które nie poniosły wydatków strukturalnych , sporządzają sprawozdania negatywne .

 

3.      Sprawozdanie zbiorcze Rb-WS roczne o wydatkach strukturalnych poniesionych przez jednostki sektora finansów publicznych za dany okres sprawozdawczy sporządza Zarząd Powiatu w Kluczborku w celu przekazania do Ministerstwa Finansów w terminie do 30 kwietnia po upływie okresu sprawozdawczego.

 

 

 

§ 4. Upoważnia się kierowników jednostek organizacyjnych do określenia zasad ewidencji wydatków strukturalnych.

 

§ 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

 

Zarząd Powiatu:

 

1.     Przewodniczący...............................................

Piotr Pośpiech

 

  1. Członek ...........................................................

Mieczysław Czapliński

 

  1. Członek ...........................................................

Otylia Skoczylas

 

  1. Członek ...........................................................

Maciej Tomaszczyk

 

 

 

 

                                                        Załącznik nr 1 do Uchwały Nr 91/284/2009                                                        Zarządu Powiatu w Kluczborku

                                                        z dnia 13.02.2009r.

 

KLASYFIKACJA WYDATKÓW STRUKTURALNYCH

 

Obszar tematyczny

Kody wydatków strukturalnych

I.       Badania i rozwój technologiczny    ( B+RT)

 

 

01 Działalność B+ RT prowadzona w ośrodkach badawczych

02 Infrastruktura B+ RT (w tym wyposażenie w sprzęt , oprzyrządowanie i szybkie sieci informatyczne łączące ośrodki badawcze ) oraz specjalistyczne ośrodki kompetencji technologicznych

03 Transfer technologii i udoskonalenia sieci współpracy między MŚP , między MŚP a innymi przedsiębiorstwami , uczelniami , wszelkiego rodzaju instytucjami na poziomie szkolnictwa pomaturalnego , władzami regionalnymi ,ośrodkami badawczymi oraz biegunami naukowymi i technologicznymi ( Parkami naukowymi i technologicznymi, technopoliami itp.)

04 Wsparcie na rzecz rozwoju B+RT , w szczególności w MŚP ( W tym dostęp do usług związanych z B+RT w ośrodkach badawczych)

05 Usługi w zakresie zaawansowanego wsparcia dla przedsiębiorstw i grup przedsiębiorstw

06 Wsparcie na rzecz MŚP w zakresie promocji produktów i procesów przyjaznych dla środowiska ( wdrożenie efektywnych systemów zarządzania środowiskiem, wdrożenie, stosowanie i użytkowanie technologii zapobiegania zanieczyszczeniom , wdrożenie czystych technologii do działalności produkcyjnej przedsiębiorstw)

07 Inwestycje w przedsiębiorstwa bezpośrednio związane z dziedziną badań i innowacji (innowacyjne technologie, tworzenie przedsiębiorstw przez uczelnie , istniejące ośrodki B + RT i przedsiębiorstwa itp.)

08 Inne inwestycje w przedsiębiorstwa

09 Inne działania mające na celu pobudzanie badań innowacji i przedsiębiorczości w MŚP

II.    Społeczeństwo informacyjne

10 Infrastruktura telekomunikacyjna ( w tym szerokopasmowa)

11 Technologie informacyjne i komunikacyjne – TIK ( dostęp , bezpieczeństwo , interoperacyjność , zapobieganie zagrożeniom , badania , innowacje , treści cyfrowe itp.)

12 Technologie informacyjne i komunikacyjne ( sieci TEN –ICT)

13 Usługi aplikacyjne dla obywateli ( e-zdrowie , e-administracja, e-edukacja, e- integracja itp.)

14 Usługi aplikacje dla MŚP (e – handel i e-szkolenie , tworzenie sieci itp.)

15 Inne działania mające na celu porawę dostępu MŚP do TIK i ich efektywne użytkowanie

IV. Transport

 

16  Kolej

17 Kolej ( sieci TEN-T)

18 Tabor kolejowy

19 Tabor kolejowy ( sieci TEN-T)

20 Autostrady i drogi ekspresowe

21 Autostrady 9 sieci TEN-T)

22 Drogi krajowe

23 Drogi regionalne, lokalne

24 Ścieżki rowerowe

25 Transport miejski

26 Transport multimodalny

27 Transport multimodalny (sieci TEN-T)

28 Inteligentne systemy transportu

29 Porty lotnicze

30 Porty

31 Śródlądowe drogi wodne ( regionalne i lokalne)

32 Śródlądowe drogi wodne ( sieci TEN-T)

IV. Energia

33 Energia elektryczna

34 Energia elektryczna ( sieci TEN –T)

35 Gaz ziemny

36 Gaz ziemny ( sieci TEN-T)

37 Produkty ropopochodne

38 Produkty ropopochodne ( sieci TEN –T)

39 Energia odnawialna :wiatrowa

40 Energia odnawialna : słoneczna

41 Energia odnawialna : biomasa

42 Energia odnawialna :hydroelektryczna, geotermalna i pozostałe

43 Efektywność energetyczna , produkcja skojarzona (kogeneracja), zarządzanie energią

V. Ochrona środowiska i zapobieganie

44 Gospodarka odpadami komunalnymi i przemysłowymi

45 Gospodarka i zaopatrzenie w wodę pitną

46 Oczyszczanie ścieków

47 Jakość powietrza

48 Zintegrowany system zapobiegania i kontroli zanieczyszczeń

49 Dostosowanie do zmian klimatu i łagodzenie ich skutków

50 Rewaloryzacja obszarów przemysłowych i rekultywacja skażonych gruntów

51 Promowanie bioróżnorodności i ochrona przyrody ( w tym NATURA 2000)

52 Promowanie czystego transportu miejskiego

53 Zapobieganie zagrożeniom naturalnym i technologicznym ( w tym opracowywanie planów i instrumentów zapobiegania o zarządzania zagrożeniami)

54 Inne działania na rzecz ochrony środowiska i zapobieganie zagrożeniom

VI. Turystyka

55 Promowanie walorów przyrodniczych

56 Ochrona i waloryzacja dziedzictwa przyrodniczego

57 Inne wsparcie na rzecz wzmocnienia usług turystycznych

VII. Kultura

58 Ochrona i zachowanie dziedzictwa kulturowego

59 Rozwój infrastruktury kultury

60 Inne wsparcie dla poprawy usług w zakresie kultury

VIII. Rewitalizacja obszarów miejskich i wiejskich

61 Zintegrowane projekty na rzecz rewitalizacji obszarów miejskich i wiejskich

IX. Zwiększenie zdolności adaptacyjnych pracowników przedsiębiorstw i przedsiębiorców

 

 

62 Rozwój systemów i strategii uczenia się przez całe życie w przedsiębiorstwach; szkolenie i usługi na rzecz zwiększania zdolności adaptacyjnych pracowników do zmian; promowanie przedsiębiorczości i innowacji

63 Opracowywanie i upowszechnianie innowacyjnych i bardziej wydajnych form organizacji pracy

64 Rozwój specjalistycznych usług w zakresie zatrudnienia , szkolenia i wsparcia w związku restrukturyzacją sektorów i przedsiębiorstw , rozwój systemów przewidywania zmian w sferze zatrudnienia i kwalifikacji

X. Poprawa dostępu do zatrudnienia i jego trwałości

65 Modernizacja i wzmacnianie instytucji rynku pracy

66 Wdrażanie aktywnych i prewencyjnych instrumentów rynku pracy

67 Działanie na rzecz aktywnego starzenia się oraz wydłużania życia zawodowego

68 Wsparcie na rzecz samozatrudnienia i zakładania działalności gospodarczej

69 Działania na rzecz zwiększenia  trwałego udziału kobiet w zatrudnieniu oraz ich rozwoju  zawodowego w perspektywie zmniejszenia dyskryminacji ze względu na płeć na rynku pracy oraz lepszego godzenia życia zawodowego z prywatnym , a zwłaszcza większego dostępu do usług opiekuna 

70 Działania na rzecz zwiększania udziału migrantów w zatrudnieniu w perspektywie wzmocnienia ich integracji społecznej

XI. Poprawa integracji społecznej osób w niekorzystnej sytuacji życiowej

71  Ścieżka integracji i powrotu do zatrudnienia dla osób w gorszym położeniu ;zwalczanie dyskryminacji  dostępie do rynku pracy i rozwoju kariery zawodowej oraz promowanie akceptacji dla różnorodności w miejscu pracy

XII Poprawa jakości kapitału ludzkiego

72 Opracowywanie , uruchomienie i wdrożenie reform systemów kształcenia i szkolenia w celu zwiększenia zdolności do zatrudnienia , zwiększenia stopnia dostosowania systemów kształcenia i szkolenia do potrzeb rynku pracy oraz systematycznego podnoszenia kwalifikacji kadry systemu oświaty w perspektywie gospodarki otwartej na innowacji i wiedzy

73 Działania na rzecz zwiększenia udziału w kształceniu i szkoleniu przez całe życie , w szczególności poprzez przedsięwzięcia na rzecz ograniczenia przedwczesnego porzucania solaryzacji minimalizowania dyskryminacji ze względu na płeć oraz poprawy jakości i dostępu do kształcenia i szkoleń na poziomie podstawowym , zawodowym i wyższym

74 Rozwój potencjału ludzkiego w zakresie badań i innowacji w szczególności poprzez studia podyplomowe i szkolenia naukowców oraz poprzez współpracę sieciową między uczelniami , ośrodkami badawczymi i przedsiębiorstwami

XIII. Inwestycje w infrastrukturę społeczną

75 Infrastruktura edukacji

76 Infrastruktura ochrony zdrowia

77 Infrastruktura opiekuńczo-wychowawcza

78 Infrastruktura mieszkalnictwa

79 Pozostała infrastruktura społeczna

XIV. Stymulowanie reform w zakresie zatrudnienia oraz integracji społecznej

80 Promowanie partnerstw, porozumień i inicjatyw poprze tworzenie sieci współpracy

XV. Wzmacnianie zdolności instytucjonalnych na poziomie krajowym i lokalnym

81 Rozwiązania na rzecz jakości opracowania , monitorowania , ewaluacji poltyk i programów na poziomie krajowym regionalnym i lokalnym, wzmocnienie zdolności z zakresie realizacji polityk i programów

 

 

XVI. Rekompensta za poniesione koszty rozwoju regionów peryferyjnych

82 Rekompensta podniesionych kosztów związanych z utrudnionym dostępem oraz rozproszeniem terytorialnym

83 Szczególne działania na rzecz zrekompensowania podniesionych kosztów związanych z warunkami klimatycznymi i ukształtowaniem terenu

84 Szczególne działania na rzecz zrekompensowania podniesionych kosztów związanych z warunkami klimatycznymi i ukształtowaniem terenu

XVII. Pomoc techniczna

85 Przygotowanie , realizacja , monitorowanie i kontrola

86 Ocena, badania , ekspertyzy , informacja i komunikacja