Uchwała Nr 91/284/2009
Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 13.02.2009r. w sprawie ewidencji i sporządzania sprawozdań budżetowych Rb- WS w zakresie wydatków strukturalnych ponoszonych przez Powiat Kluczborski Działając na podstawie art. 32 ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz.U.z 2001r. Nr 142, poz. 1592, z późn.zm.) oraz § 13 pkt 5 Statutu Powiatu Kluczborskiego z dnia 17.12.1998r. Zarząd Powiatu w Kluczborku uchwala ,co następuje: § 1. Czynności polegające na wyodrębnieniu wydatków strukturalnych z ogółu wydatków budżetowych Powiatu Kluczborskiego oraz Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej dokonują osoby upoważnione do potwierdzania prawidłowości merytorycznej dokonywanego wydatku zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z 27 czerwca 2006 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. Nr 115, poz.781 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Finansów z 26 października 2007 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji wydatków strukturalnych ( Dz. U. Nr 209 , poz.1511) § 2.1. Przy wykazywaniu wydatków na cele strukturalne obowiązuje zasada , że do zestawienia wydatków należy przyjmować wyłącznie wydatki tego podmiotu , który poniósł ostateczny koszt realizacji zadania. 2. Wydatki strukturalne obejmują wyłącznie krajowe wydatki publiczne poniesione na cele strukturalne które są : 1) pokrywane ze środków budżetowych 2) ujęte w klasyfikacji wydatków strukturalnych ( czwarta cyfra 9). 3. Do wydatków strukturalnych nie należy zaliczać środków z Unii Europejskiej (według klasyfikacji budżetowej czwarta cyfra 8). 4. Kwoty wydatków należy przyporządkować odpowiednim obszarom tematycznym oraz kodom z priorytetami zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem oraz „Instrukcją sporządzania rocznego sprawozdania Rb-WS o wydatkach strukturalnych poniesionych przez jednostki sektora finansów publicznych” i wpisać według wzoru pieczątki na dokumencie stanowiącym podstawę wypłaty wydatku ( faktura lub inny dokument księgowy).Wykaz obszarów tematycznych i kodów jest ujęty w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały. 5. Ustala się stosowanie następującej pieczęci w celu klasyfikowania wydatków strukturalnych według podanego wzoru. Wydatek zakwalifikowano do wydatku strukturalnego w wysokości …………………………… ( słownie………………………………………………………….) Kod……………………………………………………………………… ……………………….. ………………………………………… (data) ( podpis pracownika) 6.Faktury i inne dokumenty księgowe , które nie dokumentują wydatku strukturalnego należy opatrzyć pieczęcią według podanego wzoru: Wydatek nie stanowi wydatku strukturalnego 7.Ustala się w Zakładowym Planie Kont jednostek organizacyjnych Konto pozabilansowe 950 „Wydatki strukturalne” stosownie do przepisów zawartych w rozporządzeniu Ministra Finansów z 28 lipca 2006 r. w sprawie szczegółowych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa , budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych ( Dz. U. Nr 142, poz. 1020 z późn.zm.) , na którym Służby Finansowe jednostek organizacyjnych dokonują rejestracji wydatków strukturalnych według klasyfikacji wskazanej na pieczątce . § 3.1. Kierownicy jednostek organizacyjnych Powiatu Kluczborskiego sporządzają jednostkowe roczne sprawozdania Rb- WS o wydatkach strukturalnych i przedkładają Zarządowi Powiatu Kluczborskiego w terminie do 31 marca po upływie okresu sprawozdawczego. 2. Jednostki organizacyjne , które nie poniosły wydatków strukturalnych , sporządzają sprawozdania negatywne . 3. Sprawozdanie zbiorcze Rb-WS roczne o wydatkach strukturalnych poniesionych przez jednostki sektora finansów publicznych za dany okres sprawozdawczy sporządza Zarząd Powiatu w Kluczborku w celu przekazania do Ministerstwa Finansów w terminie do 30 kwietnia po upływie okresu sprawozdawczego. § 4. Upoważnia się kierowników jednostek organizacyjnych do określenia zasad ewidencji wydatków strukturalnych. § 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. Zarząd Powiatu: 1. Przewodniczący............................................... Piotr Pośpiech Mieczysław Czapliński Otylia Skoczylas Maciej Tomaszczyk Załącznik nr 1 do Uchwały Nr 91/284/2009 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 13.02.2009r. KLASYFIKACJA WYDATKÓW STRUKTURALNYCH Obszar tematyczny Kody wydatków strukturalnych I. Badania i rozwój technologiczny ( B+RT) 01 Działalność B+ RT prowadzona w ośrodkach badawczych 02 Infrastruktura B+ RT (w tym wyposażenie w sprzęt , oprzyrządowanie i szybkie sieci informatyczne łączące ośrodki badawcze ) oraz specjalistyczne ośrodki kompetencji technologicznych 03 Transfer technologii i udoskonalenia sieci współpracy między MŚP , między MŚP a innymi przedsiębiorstwami , uczelniami , wszelkiego rodzaju instytucjami na poziomie szkolnictwa pomaturalnego , władzami regionalnymi ,ośrodkami badawczymi oraz biegunami naukowymi i technologicznymi ( Parkami naukowymi i technologicznymi, technopoliami itp.) 04 Wsparcie na rzecz rozwoju B+RT , w szczególności w MŚP ( W tym dostęp do usług związanych z B+RT w ośrodkach badawczych) 05 Usługi w zakresie zaawansowanego wsparcia dla przedsiębiorstw i grup przedsiębiorstw 06 Wsparcie na rzecz MŚP w zakresie promocji produktów i procesów przyjaznych dla środowiska ( wdrożenie efektywnych systemów zarządzania środowiskiem, wdrożenie, stosowanie i użytkowanie technologii zapobiegania zanieczyszczeniom , wdrożenie czystych technologii do działalności produkcyjnej przedsiębiorstw) 07 Inwestycje w przedsiębiorstwa bezpośrednio związane z dziedziną badań i innowacji (innowacyjne technologie, tworzenie przedsiębiorstw przez uczelnie , istniejące ośrodki B + RT i przedsiębiorstwa itp.) 08 Inne inwestycje w przedsiębiorstwa 09 Inne działania mające na celu pobudzanie badań innowacji i przedsiębiorczości w MŚP II. Społeczeństwo informacyjne 10 Infrastruktura telekomunikacyjna ( w tym szerokopasmowa) 11 Technologie informacyjne i komunikacyjne – TIK ( dostęp , bezpieczeństwo , interoperacyjność , zapobieganie zagrożeniom , badania , innowacje , treści cyfrowe itp.) 12 Technologie informacyjne i komunikacyjne ( sieci TEN –ICT) 13 Usługi aplikacyjne dla obywateli ( e-zdrowie , e-administracja, e-edukacja, e- integracja itp.) 14 Usługi aplikacje dla MŚP (e – handel i e-szkolenie , tworzenie sieci itp.) 15 Inne działania mające na celu porawę dostępu MŚP do TIK i ich efektywne użytkowanie IV. Transport 16 Kolej 17 Kolej ( sieci TEN-T) 18 Tabor kolejowy 19 Tabor kolejowy ( sieci TEN-T) 20 Autostrady i drogi ekspresowe 21 Autostrady 9 sieci TEN-T) 22 Drogi krajowe 23 Drogi regionalne, lokalne 24 Ścieżki rowerowe 25 Transport miejski 26 Transport multimodalny 27 Transport multimodalny (sieci TEN-T) 28 Inteligentne systemy transportu 29 Porty lotnicze 30 Porty 31 Śródlądowe drogi wodne ( regionalne i lokalne) 32 Śródlądowe drogi wodne ( sieci TEN-T) IV. Energia 33 Energia elektryczna 34 Energia elektryczna ( sieci TEN –T) 35 Gaz ziemny 36 Gaz ziemny ( sieci TEN-T) 37 Produkty ropopochodne 38 Produkty ropopochodne ( sieci TEN –T) 39 Energia odnawialna :wiatrowa 40 Energia odnawialna : słoneczna 41 Energia odnawialna : biomasa 42 Energia odnawialna :hydroelektryczna, geotermalna i pozostałe 43 Efektywność energetyczna , produkcja skojarzona (kogeneracja), zarządzanie energią V. Ochrona środowiska i zapobieganie 44 Gospodarka odpadami komunalnymi i przemysłowymi 45 Gospodarka i zaopatrzenie w wodę pitną 46 Oczyszczanie ścieków 47 Jakość powietrza 48 Zintegrowany system zapobiegania i kontroli zanieczyszczeń 49 Dostosowanie do zmian klimatu i łagodzenie ich skutków 50 Rewaloryzacja obszarów przemysłowych i rekultywacja skażonych gruntów 51 Promowanie bioróżnorodności i ochrona przyrody ( w tym NATURA 2000) 52 Promowanie czystego transportu miejskiego 53 Zapobieganie zagrożeniom naturalnym i technologicznym ( w tym opracowywanie planów i instrumentów zapobiegania o zarządzania zagrożeniami) 54 Inne działania na rzecz ochrony środowiska i zapobieganie zagrożeniom VI. Turystyka 55 Promowanie walorów przyrodniczych 56 Ochrona i waloryzacja dziedzictwa przyrodniczego 57 Inne wsparcie na rzecz wzmocnienia usług turystycznych VII. Kultura 58 Ochrona i zachowanie dziedzictwa kulturowego 59 Rozwój infrastruktury kultury 60 Inne wsparcie dla poprawy usług w zakresie kultury VIII. Rewitalizacja obszarów miejskich i wiejskich 61 Zintegrowane projekty na rzecz rewitalizacji obszarów miejskich i wiejskich IX. Zwiększenie zdolności adaptacyjnych pracowników przedsiębiorstw i przedsiębiorców 62 Rozwój systemów i strategii uczenia się przez całe życie w przedsiębiorstwach; szkolenie i usługi na rzecz zwiększania zdolności adaptacyjnych pracowników do zmian; promowanie przedsiębiorczości i innowacji 63 Opracowywanie i upowszechnianie innowacyjnych i bardziej wydajnych form organizacji pracy 64 Rozwój specjalistycznych usług w zakresie zatrudnienia , szkolenia i wsparcia w związku restrukturyzacją sektorów i przedsiębiorstw , rozwój systemów przewidywania zmian w sferze zatrudnienia i kwalifikacji X. Poprawa dostępu do zatrudnienia i jego trwałości 65 Modernizacja i wzmacnianie instytucji rynku pracy 66 Wdrażanie aktywnych i prewencyjnych instrumentów rynku pracy 67 Działanie na rzecz aktywnego starzenia się oraz wydłużania życia zawodowego 68 Wsparcie na rzecz samozatrudnienia i zakładania działalności gospodarczej 69 Działania na rzecz zwiększenia trwałego udziału kobiet w zatrudnieniu oraz ich rozwoju zawodowego w perspektywie zmniejszenia dyskryminacji ze względu na płeć na rynku pracy oraz lepszego godzenia życia zawodowego z prywatnym , a zwłaszcza większego dostępu do usług opiekuna 70 Działania na rzecz zwiększania udziału migrantów w zatrudnieniu w perspektywie wzmocnienia ich integracji społecznej XI. Poprawa integracji społecznej osób w niekorzystnej sytuacji życiowej 71 Ścieżka integracji i powrotu do zatrudnienia dla osób w gorszym położeniu ;zwalczanie dyskryminacji dostępie do rynku pracy i rozwoju kariery zawodowej oraz promowanie akceptacji dla różnorodności w miejscu pracy XII Poprawa jakości kapitału ludzkiego 72 Opracowywanie , uruchomienie i wdrożenie reform systemów kształcenia i szkolenia w celu zwiększenia zdolności do zatrudnienia , zwiększenia stopnia dostosowania systemów kształcenia i szkolenia do potrzeb rynku pracy oraz systematycznego podnoszenia kwalifikacji kadry systemu oświaty w perspektywie gospodarki otwartej na innowacji i wiedzy 73 Działania na rzecz zwiększenia udziału w kształceniu i szkoleniu przez całe życie , w szczególności poprzez przedsięwzięcia na rzecz ograniczenia przedwczesnego porzucania solaryzacji minimalizowania dyskryminacji ze względu na płeć oraz poprawy jakości i dostępu do kształcenia i szkoleń na poziomie podstawowym , zawodowym i wyższym 74 Rozwój potencjału ludzkiego w zakresie badań i innowacji w szczególności poprzez studia podyplomowe i szkolenia naukowców oraz poprzez współpracę sieciową między uczelniami , ośrodkami badawczymi i przedsiębiorstwami XIII. Inwestycje w infrastrukturę społeczną 75 Infrastruktura edukacji 76 Infrastruktura ochrony zdrowia 77 Infrastruktura opiekuńczo-wychowawcza 78 Infrastruktura mieszkalnictwa 79 Pozostała infrastruktura społeczna XIV. Stymulowanie reform w zakresie zatrudnienia oraz integracji społecznej 80 Promowanie partnerstw, porozumień i inicjatyw poprze tworzenie sieci współpracy XV. Wzmacnianie zdolności instytucjonalnych na poziomie krajowym i lokalnym 81 Rozwiązania na rzecz jakości opracowania , monitorowania , ewaluacji poltyk i programów na poziomie krajowym regionalnym i lokalnym, wzmocnienie zdolności z zakresie realizacji polityk i programów XVI. Rekompensta za poniesione koszty rozwoju regionów peryferyjnych 82 Rekompensta podniesionych kosztów związanych z utrudnionym dostępem oraz rozproszeniem terytorialnym 83 Szczególne działania na rzecz zrekompensowania podniesionych kosztów związanych z warunkami klimatycznymi i ukształtowaniem terenu 84 Szczególne działania na rzecz zrekompensowania podniesionych kosztów związanych z warunkami klimatycznymi i ukształtowaniem terenu XVII. Pomoc techniczna 85 Przygotowanie , realizacja , monitorowanie i kontrola 86 Ocena, badania , ekspertyzy , informacja i komunikacja