Zarządzenie Nr 57/2008
Starosty Kluczborskiego z dnia 02 grudnia 2008 r. w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji Na podstawie art. 26 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (j.t. Dz. U. z 2002 r. Nr 76 poz. 694 z późn. zm.) oraz instrukcji inwentaryzacyjnej wydanej Zarządzeniem Nr 15/2007 z dnia 30 marca 2007 r. w sprawie wprowadzenia: 1. Zakładowego Planu Kont dla budżetu Powiatu i Starostwa Powiatowego w Kluczborku, 2. Instrukcji inwentaryzacyjnej dla Starostwa Powiatowego w Kluczborku, zarządzam przeprowadzenie inwentaryzacji wszelkich aktywów i pasywów w roku obrotowym 2008. §1. 1. Inwentaryzację sald rozrachunkowych środków pieniężnych na rachunkach bankowych, sald kredytów należy przeprowadzić metodą potwierdzenia sald według stanu ewidencji księgowej na dzień 31.12.2008 r. 2. Protokół z przeprowadzonej inwentaryzacji należy przedłożyć w terminie do dnia 31.01.2009 r. §2. 1. Inwentaryzacje metodą weryfikacji (uzgadniania) sald aktywów i pasywów, które nie podlegają inwentaryzacji metodą ich potwierdzania lub spisowi z natury. 2. Weryfikacji podlegają salda na dzień 31 grudnia 2008 r. 3. Protokół z przeprowadzonej inwentaryzacji należy przedłożyć w terminie do dnia 31.01.2009 r. §3. 1. Inwentaryzację metodą spisu z natury rzeczowych składników majątkowych: 1. druków ścisłego zarachowania znajdujących się w Wydziale Finansowym, 2. druków ścisłego zarachowania znajdujących się w Wydziale Komunikacji i Transportu, 3. tablic rejestracyjnych będących na stanie w Wydziale Komunikacji i Transportu, 4. paliwa w samochodzie służbowym. §4. 1. Inwentaryzacja podlega rozliczeniu wg stanu ewidencyjnego na dzień 31.12.2008 r. 2. Sporządzenie i przedłożenie protokołu przez Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej z przeprowadzonej inwentaryzacji metodą spisu z natury wraz z wnioskami co do sposobu rozliczenia ewentualnych różnic inwentaryzacyjnych należy przedłożyć do 31.01.2009 r. 3. Protokół oraz wnioski podlegają uprzednio zaopiniowaniu przez Głównego Księgowego a w przypadku wniosku obciążenia pracownika opinię swoja winien wyrazić radca prawny. §5. 1. Do przeprowadzenia inwentaryzacji składników aktywów i pasywów wymienionych w §1 i 2 powołuję Komisję Inwentaryzacyjną w składzie: 1. Anida Bieniaszewska – przewodniczący, 2. Justyna Holik – członek, 3. Joanna Śmieja – członek. 2. Do przeprowadzenia inwentaryzacji rzeczowych składników majątkowych wymienionych w §3 powołuję komisję inwentaryzacyjną w składzie: 1. Zofia Pawłowska – przewodniczący, 2. Kornelia Krakowiak – członek, 3. Danuta Oziembłowska – członek. §6. Decyzja Kierownika jednostki w sprawie rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych podlega ewidencji w księgach rachunkowych 2008 r. §7. Traci moc Zarządzenie Starosty Kluczborskiego Nr 27/05 z dnia 29 września 2005 r. w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji. §8. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.