Zarządzenie Nr 57/2008

Starosty Kluczborskiego

 z dnia 02 grudnia 2008 r.

  

 w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji

 

 

            Na podstawie art. 26 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (j.t. Dz. U.  z 2002 r. Nr 76 poz. 694 z późn. zm.) oraz instrukcji inwentaryzacyjnej wydanej Zarządzeniem Nr 15/2007 z dnia 30 marca 2007 r. w sprawie wprowadzenia:

1. Zakładowego Planu Kont dla budżetu Powiatu i Starostwa Powiatowego w Kluczborku,

2. Instrukcji inwentaryzacyjnej dla Starostwa Powiatowego w Kluczborku,

zarządzam przeprowadzenie inwentaryzacji wszelkich aktywów i pasywów w roku obrotowym 2008.

 

§1. 1. Inwentaryzację sald rozrachunkowych środków pieniężnych na rachunkach bankowych, sald kredytów należy przeprowadzić metodą potwierdzenia sald według stanu ewidencji księgowej na dzień 31.12.2008 r.

2. Protokół z przeprowadzonej inwentaryzacji należy przedłożyć w terminie do dnia 31.01.2009 r.

 

§2. 1. Inwentaryzacje metodą weryfikacji (uzgadniania) sald aktywów i pasywów, które nie podlegają inwentaryzacji metodą ich potwierdzania lub spisowi z natury.

2. Weryfikacji podlegają salda na dzień 31 grudnia 2008 r.

3. Protokół z przeprowadzonej inwentaryzacji należy przedłożyć w terminie do dnia 31.01.2009 r.

 

§3. 1. Inwentaryzację metodą spisu z natury rzeczowych składników majątkowych:

1. druków ścisłego zarachowania znajdujących się w Wydziale Finansowym,

2. druków ścisłego zarachowania znajdujących się w Wydziale Komunikacji i Transportu,

3. tablic rejestracyjnych będących na stanie w Wydziale Komunikacji i Transportu,

4. paliwa w samochodzie służbowym.

 

§4. 1. Inwentaryzacja podlega rozliczeniu wg stanu ewidencyjnego na dzień 31.12.2008 r.

2. Sporządzenie i przedłożenie protokołu przez Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej z przeprowadzonej inwentaryzacji metodą spisu z natury wraz z wnioskami co do sposobu rozliczenia ewentualnych różnic inwentaryzacyjnych należy przedłożyć do 31.01.2009 r.

3. Protokół oraz wnioski podlegają uprzednio zaopiniowaniu przez Głównego Księgowego  a w przypadku wniosku obciążenia pracownika opinię swoja winien wyrazić radca prawny.

 

§5. 1. Do przeprowadzenia inwentaryzacji składników aktywów i pasywów wymienionych  w §1 i 2 powołuję Komisję Inwentaryzacyjną w składzie:

1. Anida Bieniaszewska – przewodniczący,

2. Justyna Holik – członek,

3. Joanna Śmieja – członek.

 

2. Do przeprowadzenia inwentaryzacji rzeczowych składników majątkowych wymienionych w §3 powołuję komisję inwentaryzacyjną w składzie:

1. Zofia Pawłowska – przewodniczący,

2. Kornelia Krakowiak – członek,

3. Danuta Oziembłowska – członek.

 

§6. Decyzja Kierownika jednostki w sprawie rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych podlega ewidencji w księgach rachunkowych 2008 r.

 

§7. Traci moc Zarządzenie Starosty Kluczborskiego Nr 27/05 z dnia 29 września 2005 r.  w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji.

 

 

§8. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.