Protokół Nr 18/2008
z posiedzenia Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 26 sierpnia 2008 r. Przewodniczył Przewodniczący Komisji – Mirosław Misiak. Lista obecności w załączeniu. Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli: 1.Wanda Słabosz – Skarbnik Powiatu. 2.Mieczysław Zaleciński – Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia Starostwa Powiatowego w Kluczborku. Porządek posiedzenia: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Omówienie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 29 sierpnia 2008 r. 3.Wolne wnioski. 4.Zamknięcie posiedzenia. Ad.1. Przewodniczący Komisji przywitał wszystkich zebranych i przedstawił porządek dzisiejszego posiedzenia. Do przedstawionego porządku członkowie komisji nie wnieśli uwag jednogłośnie go zatwierdzając. Ad.2. Pan Starosta na posiedzenie przygotował prezentację dotyczącą przebiegu wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2008 roku. Starosta poinformował, że w niniejszej prezentacji zostały zamieszczone najważniejsze elementy sprawozdania. Starosta poinformował, że plan dochodów budżetu Powiatu Kluczborskiego wg. stanu na dzień 30 czerwca 2008 r. zakłada uzyskanie dochodów w wysokości 48.068.646,-zł w okresie sprawozdawczym uzyskano dochody w wysokości 25.880.888,60,-zł, co stanowi 53,8% założonego planu. Zestawienie wykonania dochodów budżetu Powiatu Kluczborskiego uwzględnia m.in: a/wypracowanie przez jednostki budżetowe powiatu dochody własne. b/ponad 46% wykonanie dochodów z tytułu 10,25% udziału w podatku dochodowym od osób fizycznych. Plan 6.065.445,-zł, dochody wykonano w wysokości 2.818.701,00,-zł, co stanowi 46,5% planu. c/wykonanie dochodów z tytułu 1,40% udziału w podatku dochodowym od osób prawnych. Plan 200.000,-zł dochody wykonano w wysokości 99.650,48,-zł, co stanowi 49,8% planu. d/niższe od zakładanego na dzień 30 czerwca wykonanie dochodów z tytułu sprzedaży mienia powiatu. Wykonano 17.580,98,-zł , co stanowi 1,0% planu. Na dzień 29.08.2008 r. wykonanie dochodów ze sprzedaży mienia powiatu wynosi 287.580,-zł, co stanowi 16,4% założonego planu. e/wykonanie dochodów z tytułu opłat komunikacyjnych, w wysokości 638.973,80,-zł, co stanowi w ujęciu procentowym 42,6% założonego planu. Pan Starosta wyjaśnił, że subwencje wpłynęły w zaplanowanej wysokości. Dotacje celowe otrzymane na zadania własne i zadania realizowane z zakresu administracji rządowej ciągle maleją i stanowią w stosunku całego budżetu 16%. Kolejno Pan Starosta przedstawił wykonanie wydatków budżetu powiatu kluczborskiego Wydatki budżetu ogółem wynoszą 23.800.023,90,-zł /100%/, wydatki bieżące 23.176.989,90 /90%/, w tym wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 15.485.300,69,-zł /65%/, wydatki na obsługę papierów wartościowych i kredytów 529.978,20,-zł /2%/, zakup usług remontowych 379.430,00,-zł /1%/, 249.890,32,-zł /1%/, pozostałe wydatki na pokrycie kosztów bieżącego utrzymania jednostek 6.532.390,69,-zł /28%/, wydatki majątkowe 623.034,-zł /3%/. Niskie wykonanie wydatków majątkowych czyli inwestycyjnych, remontowych ma związek z realizacją budżetu w I półroczu. Większość prac remontowych np. w placówkach oświatowych, na drogach kumuluje się w okresach wakacyjnych i dlatego I półrocze nie wykazuje wysokiego wykonania. Następnie Pan Starosta przedstawił środki zewnętrzne pozyskane w okresie sprawozdawczym. Część środków zewnętrznych udało się pozyskać z Programu Operacyjnego ,,Kapitał Ludzki” przez Powiatowy Urząd Pracy w Kluczborku na kwotę 2.300.000,-zł. Program ten obejmie łącznie około 300 osób. Dotyczy on osób powyżej 50 roku życia w tym kobiet. Ponadto złożone zostały wnioski z Programu Wyrównywania Różnic Pomiędzy Regionami. 701.000,00,-zł dla powiatu, w których znajduje się zadanie Gminy Kluczbork jakim jest likwidacja barier w Publicznym Przedszkolu Nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Kluczborku, likwidacja barier w Publicznej Szkole Podstawowej w Byczynie, likwidacja barier w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku, w Zespole Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku oraz zakup pojazdów do przewozu osób niepełnosprawnych w Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku oraz w Powiatowym Zespole Socjalizacyjno-Interwencyjnym w Bogacicy. Pan Starosta poinformował, że Powiat Kluczborski razem ze Szpitalem Powiatowym w Kluczborku przygotował do Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego wniosek o dofinansowanie projektu ,,Poprawa diagnostyki poprzez zakup nowoczesnej aparatury medycznej dla PCZ S.A NZOZ Szpitala Powiatowego w Kluczborku” Całkowita wartość realizowanego projektu wynosi 875.655,92,-zł natomiast wartość dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego to 490.367,32,-zł. Powiat otrzymał także 371.000,00-zł na realizację projektu ,,Nauka, wiedza, sukces”. Środki te zostaną przeznaczone na dodatkowe zajęcia pozalekcyjne dla chętnych uczniów klas drugich ogólnokształcących w Zespole Szkół Ogólnokształcących oraz Zespole Szkół Licealno Technicznych z zakresu fizyki, astronomii, matematyki, geografii, biologii. Kolejnym wnioskiem jest wniosek z Funduszu Pracy na kwotę 389.000,-zł-Program: Nowa firma. Nowe miejsca pracy. Są to dotacje bezzwrotne dla osób rozpoczynających działalność gospodarczą. Następnym programem jest Program ,,Dobry start”, który realizowany będzie przez PUP w Kluczborku na kontynuację nauki i usamodzielnienia wychowanków z rodzin zastępczych i placówek opiekuńczo-wychowawczych na kwotę 126.000,-zł. Kolejnym wnioskiem jest remont sali gimnastycznej przy ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku w ramach Programu Rozwoju Bazy Sportowej Województwa Opolskiego. Na ten cel udało się pozyskać 100 tys.zł. Kontynuowany jest remont dachu oraz wymiana okien na sali gimnastycznej w ZSP Nr 1 w Kluczborku. Jeśli chodzi natomiast o drogi Pan Starosta poinformował, że zrealizowano następujące zadania: -wykonanie sygnalizacji świetlnej w ciągu ul.Jagiellońskiej w Kluczborku, -przebudowa drogi w Szymonkowie, -remonty cząstkowe nawierzchni bitumicznej, -wykonanie parkingu i drogi wewnętrznej na terenie szpitala, -wykonanie chodników w ciągu ul.Mickiewicza w Kluczborku. Ponadto w trakcie są realizowane inne zadania tj.: -przebudowa skrzyżowania ul.Jagiellońska i ul.Moniuszki na mini rondo, które zwiększy przepustowość, -ułożenie nowej nawierzchni jezdni w Bąkowie przy ul.Szkolnej, -ułożenie nowej nawierzchni asfaltowej w Bogacicy przy ul.Wolności, -odnowa nawierzchni w Jasieniu przy ul.Zwycięstwa, -wykonanie nowej nawierzchni jezdni i chodnika w Byczynie przy ul.Polanowickiej, -układanie nowej nawierzchni i chodnika w Wołczynie przy ul.Byczyńskiej, -ułożenie nowej nawierzchni w obrębie skrzyżowania w Borkowicach. Następnie członkowie komisji przystąpili do omówienia pozostałych materiałów przygotowanych na najbliższą sesję Rady Powiatu. Projekt w sprawie zmiany uchwały Nr XX/107/2007 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2008 rok omówiła szczegółowo Pani Skarbnik. Łączna kwota pozyskanych środków w okresie sprawozdawczym wynosi 4.550.215,-zł. Projekt wprowadza zmiany w planie dochodów budżetu powiatu, które powodują zwiększenie planowanych dochodów o kwotę 830.406,-zł. Wprowadza się zmiany w planie wydatków budżetu powiatu, które zwiększają planowane wydatki o kwotę 830.406,-zł. zmiany wprowadza się również w wydatkach inwestycyjnych na 2008 rok, w wydatkach inwestycyjnych na 2008 rok oraz remontowych. Do wydatków inwestycyjnych wprowadza się nowe zadanie pn.:,, Poprawa warunków kształcenia w ZSP Nr 1 i ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku poprzez przebudowę i zakup wyposażenia”. Na wniosek Dyrektora ZDP w Kluczborku zrezygnowano z realizacji zadania pn.:,,Budowa miejsca do ważenia pojazdów wraz z przebudową jezdni we wsi Bogacica. W wykazie zadań inwestycyjnych wprowadza się do budżetu nowe zadanie jakim jest zakup spektrometru do Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku. Zmniejszeniu ulegają środki na zadaniu jakim jest : -zakup i montaż windy dla osób niepełnosprawnych ruchowo w budynku internatu SOSW, -zakup patelni elektryczno-gazowej do pracowni ćwiczeń praktycznych, -zakup rozdrabniacza do odpadów w WODiDZ oraz wprowadzono nowe zadanie jakim jest wydzielenie ogrzewania w mieszkaniach lokatorskich. Zwiększeniu ulegają środki w ZSLT na zadaniu jakim jest termomodernizacja szkoły- I etap. Zwiększono także środki w DPS Gierałcice -budowa łazienek oraz ich wyposażenie. W związku z zakupem samochodu specjalistycznego dla DPS w Kluczborku do przewozu osób niepełnosprawnych wyposażonego w windę oraz 3 miejsca dla wózków inwalidzkich-zwiększone zostały środki na zadaniu pn.:,, Likwidacja barier transportowych zakup-mikrobusu” zmniejszając jednocześnie środki na zadaniu pn.: Likwidacja barier transportowych –zakupu –mikrobusu w Powiatowym Zespole Socjalizacyjno-Interwencyjnym ,,Nasz Dom” Bąków – Bogacica. Pani Skarbnik poinformowała zebranych, że w wykazie zadań remontowych zmniejszeniu ulegają w PPP w Kluczborku środki finansowe na zadaniu: ,,Remont gabinetów poradni” oraz zrezygnowano z zadania pn: ,,Modernizacja instalacji elektrycznej i komputerowej w pomieszczeniach poradni”. Zmniejszeniu ulegają także środki w SOSW w Kluczborku na zadaniu pn.: ,,Wymiana pokrycia dachu –II etap oraz wprowadzono nowe zadanie do budżetu pn.: ,,Montaż rolety zewnętrznej”. Pani Skarbnik poinformowała członków komisji, że zmniejszeniu ulegają również środki finansowe w ZSLT jeśli chodzi o demontaż boazerii na drogach ewakuacyjnych i położenia masy plastycznej niepalnej na miejsce boazerii. Pani Skarbnik stwierdziła także, że w MDK w Kluczborku zmniejszono środki na modernizację pomieszczeń w piwnicy i utworzenie tam pracowni muzycznej. Na wniosek Dyrektora ZDP w Kluczborku wprowadzono do budżetu nowe zadanie jakim jest remont drogi w Bogacicy. Zmniejszono także środki finansowe na następujących zadaniach jakim jest: -remont drogi –odnowa nawierzchni bitumicznej (Bąków – Jamy), -remont drogi – odnowa nawierzchni bitumicznej (Stare Olesno-Jasienie), -remont nawierzchni chodnika i jezdni (Byczyna-Bruny) Zwiększone zostały natomiast środki finansowe na zadaniach jakim jest remont nawierzchni jezdni w obrębie skrzyżowania w miejscowości Borkowice oraz remont nawierzchni chodnika i jezdni (Wołczyn-Biskupice). Pani Skarbnik poinformowała członków komisji, że powyższa uchwała wprowadza także zmiany planu dotacji celowych dla jednostek realizujących zadania powiatu na mocy porozumień w 2008 roku. Do planu dotacji wprowadza się dotacje dla Gminy Byczyna, która ma być przeznaczona na dofinansowanie dożynek Gminno-Powiatowych w 2008 roku oraz utrzymanie dzieci pochodzących z naszego powiatu w Domach Dziecka i rodzinach zastępczych. Ponadto Pani Skarbnik wyjaśniła, że zmiany następują w planie przychodów i wydatków Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, które polegają na tym, że środki, które wpłynęły na rachunek bankowy przekraczały wartość środków planowanych na rok bieżący o kwotę 10.000,-zł i w związku z tym zwiększona została wielkość przychodów z przeznaczeniem na wydatki bieżące tego funduszu. Następnym analizowanym projektem był projekt w sprawie projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia skonsolidowanego sprawozdania finansowego Powiatu Kluczborskiego za 2007 rok. Wszystkie dane jakie zostały zawarte w sprawozdaniu opierają się na zapisach z ksiąg rachunkowych jednostek podległych jednostce samorządu terytorialnego. Zatwierdzenie sprawozdania jest wynikiem ustawowym, co wynika z ustawy o rachunkowości. Kolejno Przewodniczący Komisji poprosił Pana Starostę o omówienie projektu uchwały w sprawie wniesienia skargi kasacyjnej od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu, sygn.akt: II SA/Op 77/08, z dnia 27 czerwca 2008 r. Starosta poinformował, że projekt niniejszej uchwały został przygotowany w związku z tym, że WSA w Opolu po rozpoznaniu sprawy ze skargi Henryka Fraszka na uchwałę Rady Powiatu w Kluczborku Nr XXIX/214/2005 z dnia 28 lipca 2005 r. w przedmiocie zakładu opieki zdrowotnej-stwierdził nieważność zaskarżonej uchwały i określił, że nie podlega ona wykonaniu w całości. W związku z powyższym Radzie Powiatu przysługuje wniesienie skargi kasacyjnej od wyroku WSA w Opolu zgodnie z przepisami ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. /Prawo o postępowaniu przez sądami administracyjnymi/. Pan Starosta wyjaśnił zebranym, że w przygotowanym projekcie zostanie wykreślony w § 1 końcowy zapis ,,stanowiącą załącznik do niniejszej uchwały” , gdyż skarga kasacyjna nie może stanowić załącznika do uchwały. Przewodniczący Komisji poprosił Starostę o omówienie kolejnego projektu uchwały jakim był projekt w sprawie zmiany uchwały Nr XXV/179/2004 z dnia 29 grudnia 2004 roku określającej zasady gospodarowania nieruchomościami powiatowymi. Projekt ten został przygotowany w związku z tym, że zaistniała potrzeba przyjęcia stosownych zasad w zakresie dzierżawy nieruchomości powiatowych, zgodnie z treścią art.12.pkt.8 lit.a ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym. W związku z powyższym proponuje się przyjęcie przedmiotowej zmiany uchwały, poprzez określenie w niej zasad dzierżawy nieruchomości powiatowych. Członkowie komisji omówili następny projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy użyczenia nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego. Pan Starosta wyjaśnił, że dotychczas obowiązująca umowa użyczenia pomiędzy Powiatem Kluczborskim reprezentowanym przez Zarząd Powiatu, a Gminą Byczyna została zawarta na okres 3 lat i zawarcie kolejnej wymaga zgody Rady Powiatu. Kolejno członkowie komisji przystąpili do omówienia pozostałych materiałów tj. projektu uchwały w sprawie przyjęcia do realizacji projektu pod nazwą ,,Dobry Start” w ramach Priorytetu VII, Działania 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałania 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez Powiatowe Centra Pomocy Rodzinie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego ze środków z Europejskiego Funduszu Społecznego. Zadania jakie zostały określone w projektach adresowane będą do osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, na rzecz przywrócenia ich do zatrudnienia lub uzyskania zdolności do zatrudnienia oraz jednoczesnej integracji ze społeczeństwem. Wkładem własnym w projekcie systemowym ,,Dobry start” są środki Powiatu zabezpieczone w planie finansowym PSPR m.in. na wypłatę pomocy finansowej z tytułu kontynuacji nauki dla usamodzielniających się wychowanków z rodzin zastępczych oraz placówek, do których projekt jest adresowany. Następnie omówiono projekt w sprawie zasad udzielania stypendiów Starosty Kluczborskiego dla uczniów szkół, dla których organem prowadzącym jest Powiat Kluczborski. Pan Starosta wyjaśnił, że niniejszy projekt uchwały wprowadza zmiany do uchwały już wcześniej podjętej przez Radę Powiatu Nr XIX/102/2007 z dnia 29 listopada 2007 r. w przedmiotowej sprawie. Zmiany dotyczą przede wszystkim wypłaty stypendium w miesięcznych ratach dla każdego stypendysty, przez okres 10 miesięcy, a nie jak poprzednia uchwała dla absolwentów w kwocie jednorazowej na koniec roku szkolnego. W wyniku takiej zmiany można wypłacić stypendium bez potrzeby opodatkowania. Uszczegółowione zostały również kryteria przyznawania stypendium w przypadku kandydatów równorzędnych, a także warunek nie typowania ucznia ubiegającego się o stypendium Prezesa Rady Ministrów lub Ministra Edukacji Narodowej. Wprowadzony został również zapis o możliwości przyznania stypendium więcej niż jednemu uczniowi z danego typu szkoły, gdy wniosek nie spełnia kryterium lub, gdy nie został złożony żaden wniosek dla ucznia z danego typu szkoły. Zmianie ulega także załącznik do uchwały jakim jest wniosek o przyznanie Stypendium Starosty Kluczborskiego. Zmiany powyższe pozwolą na większą czytelność. Zapoznano się także z projektem w sprawie przyjęcia Regulaminu przyznawania Nagrody Starosty Kluczborskiego- ,,Plaster Miodu” oraz przyjęcia wzoru statuetki stanowiącej wyżej wspomnianą nagrodę wraz z opisem. Pan Starosta zabierając głos poinformował, że ustanowienie niniejszej nagrody stwarza możliwość dodatkowej formy promocji naszego powiatu oraz docenienie i nagrodzenie osób, które poprzez swoją działalność w znaczący sposób przyczyniają się do promocji i rozwoju naszego powiatu w kategoriach: biznesu, turystyki, kultury, sportu, nauki, promocji powiatu oraz za całokształt działalności na rzecz rozwoju i promocji powiatu kluczborskiego. Natomiast jeśli chodzi o koncepcję statuetki ,,Plaster Miodu” jej autor posłużył się motywem ludzkiej dłoni. Statuetka zawiera również oprócz napisów herb powiatu oraz motyw architektoniczny charakterystyczny dla danej gminy. Do projektu nie wniesiono uwag jednogłośnie go zatwierdzając. Pan Starosta poinformował członków komisji, że we wstępnej wersji Zarząd Powiatu wybrał inny pomysł tejże statuetki, który przedstawiał kontur powiatu w firmie plastra miodu, ale niestety artysta Pan Zając nie zaakceptował takiej formy. Członkowie Komisji zapoznali się także ze sprawozdaniem Zarządu Powiatu nie wnosząc do niego uwag. Przewodniczący Komisji poprosił także Pana Starostę o informację czy w związku z ostatnią sesją Rady Powiatu poświeconą służbie zdrowia w naszym szpitalu nastąpiły jakiekolwiek nowe zmiany. Pan Starosta wyjaśnił zebranym, że sesja ta dała duży efekt. Odbyło się szereg spotkań, które przyniosły już oczekiwane efekty. Na dzień dzisiejszy funkcjonująca w szpitalu stacja dializ ma podpisany kontrakt z NFZ, przyznany został nam kontrakt na chirurgię urazową /trwają rozmowy z lekarzami ortopedami/, jest szansa na uruchomienie tomografu komputerowego /wymagana jest opinia SANEPID oraz lokalizacja/, w miesiącu wrześniu zostanie uruchomiony oddział kardiologiczny wraz z poradnią. Ponadto Pan Starosta stwierdził, że uczestniczył w spotkaniu w Opolu dotyczącym uruchomienia SOR-u. Złożono stosowne dokumenty jakie zażądał Wojewoda, a wszystko to po to, aby w konsekwencji doprowadzić do zmiany w zapisie Planu Ratownictwa Medycznego. W sprawie tej także jak stwierdził Pan Starosta niezmiernie pomogły podjęte na wyżej wspomnianej sesji stanowiska. Przewodniczący Komisji zasugerował Staroście, że w najbliższym czasie powinno się powrócić do tematu terenów za budynkiem szpitala. Wstępnie była mowa o lokalizacji tam lądowiska dla helikopterów. Pan Starosta stwierdził, że stanowisko zostało w tej sprawie przyjęte. Ponadto Przewodniczący Komisji stwierdził, że w powyższych działaniach jest duża zasługa Pana Starosty ponieważ zmierza to wszystko w dobrym kierunku. Radny Wojciech Smolnik zapytał jak przedstawia się sprawa karetki w Wołczynie, gdyż ostatnio miał problem związany z wezwaniem karetki do chorego w miejscowości Wierzbica. Karetka nie dojechała pomimo ponownych wezwań. Pierwsze zgłoszenie było o godzinie 1400. Niestety do godz.1600 karetka nie dojechała i był zmuszony pacjenta zawieść do szpitala w Opolu własnym samochodem. Pan Starosta po wysłuchaniu wypowiedzi radnego stwierdził, że karetka jest i funkcjonuje. Do niego dociera tego typu uwag wiele i dlatego nie powinno się ich pozostawiać bez dalszego biegu. Trzeba reagować w tej sprawie. Ad.3. Kolejno członkowie komisji przedstawili swoje wolne wnioski. Radna Lidia Łowicka poinformowała, że po wizycie z Komisją Oświaty w placówkach oświatowych w ZSP Nr 1 w Kluczborku Pani Dyrektor zwróciła się do Komisji z prośbą o poruszenie na Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego sprawy oddymiaczy w szkole. Radna stwierdziła, że takie polecenie było wydane przez SANEPID. Radna chciałaby, aby Komenda Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej wystosowała pismo, że niniejsze oddymiacze są zbędne, gdyż szkoła posiada trzy wyjścia ewakuacyjne i nie jest to taką pilną sprawą. Następnie Przewodniczący Komisji powrócił do sprawy związanej z emisją hałasu przez Prefabet, w której to sprawie skierowany był wniosek do Zarządu Powiatu. Odpowiedź już komisja otrzymała. Ponadto Pan Starosta zlecił w tej sprawie wykonanie badań pomiaru hałasu. W dniu 30 lipca 2008 r. do Starostwa Powiatowego wpłynęło pismo z wynikami w/w badań, z których wynika przekroczenie norm. Pan Starosta zabierając głos wyjaśnił, że po wykonanych badaniach odbyło się spotkanie z przedstawicielami mieszkańców z tej okolicy. Pan Starosta stwierdził, że ze strony Starostwa zostało zrobione wszystko w tej kwestii jedynym rozwiązaniem jest już skierowanie sprawy do Prokuratury. Na zakończenie Przewodniczący Komisji poinformował wszystkich członków, że chciałby, aby kolejne posiedzenie komisji odbyło się na terenie Komendy Powiatowej Policji w Kluczborku, gdzie radni będą mieli okazję zapoznać się z bieżącymi sprawami i problemami związanymi z kwestią bezpieczeństwa na terenie naszego powiatu. Przewodniczący zaproponował również, żeby po wszystkich nowych zmianach jakie zaistniały w naszym szpitalu komisja udała się także na wizytę w do PCZ w Kluczborku. Innych spraw nie poruszano. Ad.4. W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Przewodniczący Komisji podziękował wszystkim za udział i zamknął dzisiejsze posiedzenie. Na tym protokół zakończono. Przewodniczący Komisji Mirosław Misiak
Subwencja oświatowa jest dużo wyższa wynika to z tego, że w I półroczu wpływają środki na dodatkowe wynagrodzenia roczne dla nauczycieli oraz subwencja wpływa również przed zakończeniem miesiąca, dlatego też wykonanie uwzględnia już część subwencji oświatowej na miesiąc lipiec.
w I półroczu 2008 roku.
Jest to Program realizowany przez PFRON, którego celem jest wyrównywanie dysproporcji w obszarze rehabilitacji osób niepełnosprawnych. Złożono dokumentację i wnioski na dofinansowanie przekraczające około 1.500.000,-zł. Otrzymano środki w wysokości