Protokół Nr 17/2008

 

 

z posiedzenia Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego Rady Powiatu                              w Kluczborku w dniu 10 czerwca 2008 r.

 

 

Przewodniczył Przewodniczący Komisji – Mirosław Misiak.

Lista obecności w załączeniu.

 

 

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

1. Wanda Słabosz – Skarbnik Powiatu

2. Mieczysław Zaleciński – Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich,                                             

    Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia Starostwa Powiatowego w Kluczborku

 

 

Porządek posiedzenia:

1. Otwarcie posiedzenia.

2  Omówienie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 12 czerwca 2008 r.

3. Wolne wnioski.

4. Zamknięcie posiedzenia.

 

             

Ad.1.

Przewodniczący Komisji przywitał wszystkich zebranych i przedstawił porządek dzisiejszego posiedzenia. Do przedstawionego porządku członkowie Komisji nie wnieśli uwag, tym samym jednogłośnie go zatwierdzając.

 

 

 

Ad.2.

Członkowie Komisji zapoznali się z materiałami przygotowanymi na sesję Rady Powiatu                w dniu 12 czerwca 2008 r. a mianowicie:

a) sprawozdaniem Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ Kluczbork w likwidacji z prowadzonej działalności w zakresie zbywania ruchomości stanowiących majątek trwały w 2007 roku – Starosta  zaproponował, aby niniejsze sprawozdanie omówić łącznie z projektem uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyjęcia sprawozdania Likwidatora SPZOZ ZOZ w Kluczborku w Likwidacji z działalności jednostki za 2007 rok oraz sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w likwidacji za 2007 rok, gdyż zgodnie z ustawą                       o rachunkowości, do końca czerwca roku następującego po zamknięciu roku budżetowego, jednostka do tego zobowiązana takie sprawozdanie musi przedłożyć. Zgodnie z ustawą, właściwym do rozpatrzenia sprawozdania SP ZOZ-u jest Rada Powiatu i dlatego te materiały trafiają pod obrady sesji. Od 30 czerwca 2006 r. weszła w życie zmieniona ustawa                            o finansach publicznych, która nałożyła obowiązek przedkładania sprawozdań tego typu podmiotów razem ze sprawozdaniem z budżetu. Na kwietniowej sesji Rady Powiatu                     w Kluczborku, gdzie rozpatrywane było absolutorium, sprawozdanie Likwidatora SP ZOZ-u zostało załączone do sprawozdania z wykonania budżetu. Niniejsze sprawozdanie jest praktycznie identyczne z tym, które było rozpatrywane przy absolutorium ale taki jest wymóg i do niego się stosujemy. Jeśli chodzi o sprawozdanie Likwidatora SP ZOZ ZOZ              

 

 

z prowadzonej działalności  w zakresie zbywania ruchomości stanowiących majątek trwały           w 2007 roku, zawiera ono informację o dokonanych sprzedażach tj. pojazdu Melex, samochodu Mercedes Benz oraz wózka widłowego. Ponadto pozyskano środki finansowe pochodzące ze sprzedaży masy złomowej w skład której wchodziły m.in. zdemontowane             i skasowane środki trwałe. Sprawozdanie finansowe – kontynuował Starosta, obejmuje:  bilans jednostki sporządzony na dzień 31 grudnia 2007 r., który informuje o wartości                         i strukturze majątku trwałego i obrotowego oraz o kapitałach własnych i obcych jednostki; rachunek zysków i strat informujący o działalności jednostki w 2007 roku, przedstawiając jej wynik finansowy, którym jest różnica między sumą przychodów i zysków a kosztami                    i stratami; informacja dodatkowa, która zawiera szereg istotnych danych i wyjaśnień opisujących sytuację majątkową i finansową oraz informacja o wyniku finansowym jednostki. Sprawozdanie z prowadzonej działalności zawiera informacje o stanie prawnym jednostki, stanie zatrudnienia, czynnościach podejmowanych w okresie obejmującym sprawozdanie czyli od 01 stycznia 2007 r. do dnia 31 grudnia 2007 r., sprawach sądowych                  i toczących się postępowaniach administracyjnych. Członkowie Komisji po zapoznaniu się               z powyższymi sprawozdaniami oraz z projektem uchwały, jednogłośnie je przyjęli;

b) sprawozdaniem Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku ze stanu bezpieczeństwa Powiatu Kluczborskiego w zakresie ochrony przeciwpożarowej za rok 2007; Przewodniczący Komisji - Mirosław Misiak oznajmił zebranym, że takie sprawozdanie  składane jest corocznie. Zawiera ono informacje o położeniu geograficznym naszego Powiatu, jego powierzchni, liczbie ludności; informacje o zagospodarowaniu przestrzennym, infrastrukturze technicznej; opisany jest katalog zagrożeń powiatu pod kątem zakładów przemysłowych, lasów, miejscowości, transportu drogowego i kolejowego; informacje                   o ilości i przyczynach powstawania pożarów; jest analiza porównawcza zagrożeń                             w poszczególnych grupach obiektów oraz wnioski końcowe. Członkowie Komisji po zapoznaniu się z powyższym sprawozdaniem, jednogłośnie je przyjęli;

c) projektami uchwał w sprawach:

- zmiany uchwały Nr XX/107/2007 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2008 rok – Pani Wanda Słabosz – Skarbnik Powiatu wyjaśniła zebranym, że powyższa uchwała wprowadza następujące rodzaje zmian:

1)  zmiany w planie dochodów powodują ich zwiększenie w budżecie o kwotę 1.067.954 zł.,  składają się na to: dochody z tytułu wpłaty na koszty zastępstwa procesowego – 6.382 zł.; dochody z tytułu subwencji oświatowej oraz równoważącej otrzymywanej z budżetu państwa – 827.818 zł.; dochody wypracowane przez jednostki oświatowe powiatu kluczborskiego oraz dotacja z budżetu państwa na dofinansowanie remontu sali gimnastycznej przy Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Kluczborku – 131.918 zł.; dochody z tytułu dotacji uzyskanej od Gminy Byczyna na sfinansowanie wydatków Ośrodka Interwencji Kryzysowej w Kluczborku oraz z tytułu wpływów z usług (waloryzacja rent i emerytur mieszkańców DPS-u w Gierałcicach) – 31.500 zł.; dotacja z Urzędu Marszałkowskiego w ramach projektu VI, działania 6.1 „Poprawa dostępu do zatrudnienia oraz wspierania aktywności zawodowej w regionie” – 51.254 zł.; dochody wypracowane przez jednostki oświatowe powiatu kluczborskiego – 19.082 zł.

2) zmiany w planie wydatków powodują ich zwiększenie w budżecie o kwotę 1.464.934 zł., składają się na to: wydatki majątkowe Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku – 5.000 zł.; wydatki majątkowe Starostwa Powiatowego w Kluczborku – 10.000 zł.; wydatki bieżące Starostwa Powiatowego w Kluczborku – 6.166 zł.; wydatki bieżące związane ze spłatą odsetek od kredytów zaciągniętych na rynku krajowym i obligacji – 356.860 zł.; wydatki bieżące w tym wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń jednostek oświatowych powiatu kluczborskiego – 865.410 zł.; wydatki bieżące Ośrodka Interwencji Kryzysowej                             w Kluczborku oraz majątkowe DPS-u w Gierałcicach – 31.500 zł.; wydatki bieżące

 

 

Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku – 51.254 zł.; wydatki bieżące (w tym

wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń) i majątkowe jednostek oświatowych powiatu kluczborskiego – 138.744 zł.

3) zmiany w planie przychodów  i rozchodów – przychody z tytułu kredytu długoterminowego – zwiększenie o kwotę 5.500.000 zł.; przychody ze sprzedaży innych papierów wartościowych (obligacje komunalne) – zmniejszenie o kwotę 4.790.000 zł.; rozchody – zwiększenie o kwotę 313.020 zł. – spłata otrzymanych kredytów.

4) wykaz zadań inwestycyjnych: na wniosek Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu zwiększono środki na zadaniu pn. „Zakup i montaż windy dla osób niepełnosprawnych ruchowo w budynku Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku” – dotyczy zakupu drzwi zewnętrznych ewakuacyjnych; na wniosek Naczelnika Wydziału Organizacyjnego zmniejszono środki na zadaniu pn. „Informatyzacja Urzędu Starostwa Powiatowego w Kluczborku – I etap”; na wniosek Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku zwiększono środki na następujących zadaniach: „Studium wykonalności na przebudowę wiaduktu na ulicy Karola Miarki                       w Kluczborku”, „Studium wykonalności na przebudowę drogi powiatowej (Kostów – granica województwa wielkopolskiego – Kuźnica Trzcińska)”; na wniosek dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku zmniejszono środki na następujących zadaniach: „Budowa sygnalizacji świetlnej – ulica Jagiellońska w Kluczborku w obrębie skrzyżowania z ulicą Wyspiańskiego”, „Zakup programu komputerowego – księgowość budżetowa wraz                      z ewidencją środków trwałych”, „Zakup programu komputerowego – kadry i płace”; na wniosek Dyrektora DPS-u w Gierałcicach zwiększono środki na zadaniu pn. „Dobudowa łazienek oraz ich wyposażenie”; wprowadzono do budżetu nowe zadanie pn. „Zakup ziemi pod drogę Kostów – Janówka”.

5) wykaz zadań remontowych:  na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących  Kluczborku zmniejszono środki finansowe na zadaniu pn. „Remont dachu” oraz wprowadzono do budżetu nowe zadanie remontowe pn. „Podmurowanie kominów wentylacyjnych”; na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1                           w Kluczborku zmniejszono środki finansowe na zadaniu pn. „Remont instalacji wentylacyjnej w pomieszczeniach kuchennych w Pracowni Ćwiczeń Praktycznych, zwiększono zaś na zadaniach: „Remont dachu na warsztatach szkolnych i Pracowni Ćwiczeń Praktycznych” oraz „Wymiana okien w sali gimnastycznej”; na wniosek Dyrektora Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku zmniejszono środki na zadaniu pn. „Modernizacja pomieszczeń w piwnicy i utworzenie pracowni muzycznej”; na wniosek Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu zwiększono środki na zadaniu pn. „Remont sali gimnastycznej przy ZSP Nr 2 w Kluczborku”; na wniosek Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku zmieniono nazwę zadania remontowego realizowanego przez jednostkę.

6) jeśli chodzi o wieloletni plan inwestycyjny na lata 2007 - 2013, wprowadza się do niego następujące zmiany: zwiększa się środki finansowe na zadaniu pn. „Zakup i montaż windy dla osób niepełnosprawnych ruchowo w budynku internatu SOSW”.

Ponadto, wprowadzono do planu dotacji dotację dla Gminy Wołczyn z przeznaczeniem na dofinansowanie bieżącej działalności artystycznej zespołu Pieśni i Tańca „Modrzewiacy”, na wniosek Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej zmieniono nazwę zadania realizowanego w 2008 roku w ramach wydatków Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Na koniec Pani Skarbnik powiedziała, że przeniesienia środków po stronie wydatków dotyczą wniosków złożonych przez jednostki organizacyjne powiatu a także podyktowane są koniecznością realizacji zadań, które wprowadzono do realizacji niniejszą uchwałą. Członkowie Komisji po zapoznaniu się z powyższym projektem uchwały, jednogłośnie go przyjęli;

 

 

- zaciągnięcia kredytu – Starosta wyjaśnił, że niniejsza uchwała dotyczy zaciągnięcia kredytu długoterminowego do kwoty 12.500.000 zł. z okresem spłaty do 2028 r. Kredyt będzie przeznaczony na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w trzech kolejnych latach

budżetowych (2008 – 2010). Spłata kredytu nastąpi od 2010 roku i będzie dokonywana                z dochodów własnych budżetu powiatu. Wybór banku kredytującego nastąpi zgodnie                  z ustawą – Prawo zamówień publicznych a zabezpieczeniem kredytu będzie weksel in blanco. Członkowie Komisji po zapoznaniu się z powyższym projektem uchwały, jednogłośnie go przyjęli;

przyznania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków - na podstawie uchwały Nr XIX/101/2007 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29 listopada 2007 r. w sprawie zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytkach wpisanych  do rejestru zabytków, zostały złożone wnioski na dofinansowanie prac konserwatorskich przy obiektach zabytkowych. Zgodnie z ustalonym w w/w uchwale terminem, wpłynęły cztery wnioski od: Parafii Rzymsko-Katolickiej p.w. Św. Augustyna w Kostowie, Parafii Rzymsko-Katolickiej Św. Trójcy w Byczynie, Parafii Rzymsko-Katolickiej p.w. Św. Antoniego                                          w Roszkowicach, Parafii Ewangelicko-Augsburskiej w Wołczynie. Powołana komisja dokonała analizy wniosków i zaproponowała następujący podział środków: dla  Parafii Rzymsko-Katolickiej p.w. Św. Augustyna w Kostowie przyznano dotację w kwocie 6.500 zł. z przeznaczeniem na konserwację polichromii stropu; dla Parafii Rzymsko-Katolickiej Św. Trójcy w Byczynie przyznano dotację w kwocie  2.000 zł. z przeznaczeniem na remont elewacji kościoła; dla Parafii Rzymsko-Katolickiej p.w. Św. Antoniego w Roszkowicach przyznano dotację w kwocie 3.800 zł. z przeznaczeniem na prace remontowe i renowacyjne; dla Parafii Ewangelicko-Augsburskiej  w Wołczynie przyznano dotację w kwocie 7.700 zł.                  z przeznaczeniem na wymianę pokrycia dachowego raz z orynnowaniem. Członkowie Komisji po zapoznaniu się z powyższym projektem uchwały, jednogłośnie go przyjęli;

- rozpatrzenia skargi Pana Janusza Kluczyńskiego na tryb podejmowania decyzji przez Zarząd Powiatu w Kluczborku – Przewodniczący Komisji - Mirosław Misiak wyjaśnił zebranym, że Komisja Rewizyjna Rady Powiatu w Kluczborku na posiedzeniu w dniu 16 maja 2008 r.  zapoznała się ze skargą złożoną przez Pana Janusza Kluczyńskiego na tryb podejmowania decyzji przez Zarząd Powiatu w Kluczborku. Skarżący w swojej skardze wnosi o unieważnienie decyzji podjętej przez Zarząd Powiatu w Kluczborku dotyczącej wyrażenia zgody na przeprowadzenie mediów przez Pana Andrzeja Sypko przez działkę nr 91/15 będącą własnością Powiatu Kluczborskiego od ulicy Poniatowskiego do budynku przy ulicy M.C. Skłodowskiej. Również według skarżącego, zgoda, która została wydana przez Zarząd Powiatu, naruszyła jego prawa jako dzierżawcy części działki nr 91/15 zgodnie                 z pismem wydanym przez Dyrektora SP ZOZ ZOZ w Kluczborku Nr SP.ZOZ.XIII./67/99               z dnia 9.09.l999 r., które według skarżącego stanowi umowę na użytkowanie części działki przyległej do jego posesji o powierzchni

 

 

dotyczącej pisma wydanego dla Pana Janusza Kluczyńskiego przez Dyrektora SP ZOZ ZOZ  w Kluczborku Nr SP.ZOZ.XIII./67/99 z dnia 9.09.l999 r. w zakresie: czy przedmiotowe pismo stanowi umowę, jak wnosi skarżący Pan Janusz Kluczyński, czy Zarząd Powiatu miał prawo wydania zgody na wykonanie przyłącza wodno-kanalizacyjnego do posesji Pana

Andrzeja Sypko. W dniu 29 maja 2008 r. Radca Prawny przedłożył Przewodniczącemu Rady Powiatu w Kluczborku opinię w zakresie przedmiotowego pisma, z której wynika, że pismo Dyrektora SP ZOZ ZOZ w Kluczborku, w rozumieniu stosownych przepisów Kodeksu Cywilnego nie jest umową. Ponadto Radca Prawny w swojej opinii stwierdził, że wydanie zgody na wykonanie przyłącza do posesji Pana Andrzeja Sypko jest zgodne z treścią art. 140 Kodeksu Cywilnego – w granicach określonych przez ustawy i zasady współżycia społecznego, właściciel może z wyłączeniem innych osób, korzystać z rzeczy zgodnie ze społeczno-gospodarczym przeznaczeniem swego prawa, w szczególności może pobierać pożytki i inne dochody z rzeczy. W tych granicach może rozporządzać rzeczą. Zgodnie                      z treścią ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r.  o samorządzie powiatowym, Zarząd Powiatu jest organem wykonawczym Powiatu i do jego zadań należy m. in. gospodarowanie mieniem Powiatu i wykonywanie zadań określonych przepisami prawa. W związku z powyższym Radca Prawny potwierdził w swojej opinii zasadność podjęcia przedmiotowej decyzji przez Zarząd Powiatu w Kluczborku. Po zapoznaniu się z powyższą opinią i przeanalizowaniu dokumentów w przedmiotowej sprawie na posiedzeniu Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu                  w Kluczborku w dniu 30 maja 2008 r., członkowie w drodze głosowania uznali skargę za niezasadną. Członkowie Komisji po zapoznaniu się z powyższym projektem uchwały, jednogłośnie go przyjęli;

-  zmiany uchwały Nr XXIX/214/2005 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 8 lipca 2005 r.             w sprawie likwidacji Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Zespołu Opieki Zdrowotnej w Kluczborku – Starosta wyjaśnił, że niniejszy projekt uchwały dotyczy przedłużenia procesu likwidacji do dnia 31 grudnia 2009 r. chociaż miał zakończyć się 31 sierpnia 2008 r. Zmiana terminu zakończenia likwidacji Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku jest konieczna zdaniem Starosty ze względu na trwające obecnie prace w Ministerstwie Zdrowia, Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego oraz w Komisjach Sejmowych nad projektem nowelizacji ustawy o zakładach opieki zdrowotnej, gdzie jednym z priorytetowych podejmowanych przez Państwo działań ma być oddłużenie szpitali. Istnieje zatem możliwość otrzymania przez Powiat Kluczborski środków finansowych na pokrycie zobowiązań Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w likwidacji. Ponadto, drugim powodem dla którego zmieniamy termin zakończenia likwidacji  jest to, że jest w toku sprawa związana                          z rozpoznaniem skargi pana Henryka Fraszka na uchwałę Nr XXIX/214/2005 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 08 lipca 2005 r. w sprawie likwidacji  Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku, która jest rozpatrywana przez Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu. Termin rozprawy przypada na 17 czerwca br. i nie ma możliwości, aby do końca sierpnia 2008 r. sprawa ta zakończyła się. Ponadto Starosta dodał, że zakończyć likwidację można w każdym momencie, to że my wyznaczymy sobie jako ten termin 31 grudnia 2009 r. to nie znaczy, że nie możemy tego zrobić wcześniej. Radny Mirosław Misiak dodał, że tym bardziej, że utrzymanie SP ZOZ nie kosztuje nas praktycznie nic bo jest tam zatrudniona jedna osoba co w przeliczeniu daje 0,5 etatu, dwóch pracowników zatrudnionych w Wydziale Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego                     i Promocji Zdrowia jest oddelegowanych do pracy tam, siedziba SP ZOZ mieści się w naszym Urzędzie tak że nie ponosimy z tego tytułu dodatkowych kosztów a utrzymywanie jego jeszcze przez jakiś czas może się nam w przyszłości opłacić. Członkowie Komisji po zapoznaniu się z powyższym projektem uchwały, przystąpili do głosowania. Na 7 obecnych członków Komisji, 6 głosowało za przyjęciem powyższego projektu uchwały, 1 się wstrzymał od głosu;

 

- zmiany Uchwały Nr XLI/302/2006 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29 sierpnia 2006 roku w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie na okres 10 lat w trybie bezprzetargowym nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego – Pan Piotr

Pośpiech wyjaśnił zebranym, że  kompleks budynków szpitalnych położonych na działce nr 91/15, stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego, znajduje się w użytkowaniu Powiatowego Centrum Zdrowia SA N ZOZ Szpitala Powiatowego w Kluczborku na podstawie umowy dzierżawy zawartej na okres 10 lat z Powiatem Kluczborskim. Zgodnie                      z uchwałą Nr XLI/302/2006 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29 sierpnia 2006 r.                        o wyrażeniu zgody na wydzierżawienie na okres 10 lat w trybie bezprzetargowym nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego, dzierżawca ma prawo podnajmować do 31 sierpnia 2016 r. wydzierżawione nieruchomości na cele usług medycznych. W kompleksie budynków objętych umową dzierżawy znajduje się budynek szpitala po „byłym oddziale chirurgii”, w którym obecnie piwnica oraz parter wynajęty jest firmie „Dializa”, pierwsze piętro – laboratorium „Medicina”, natomiast drugie piętro                       i poddasze stanowi niezagospodarowany, wymagający remontu pustostan. W obliczu możliwości wynajęcia tej części budynku na usługi medyczne w zakresie kardiologii, Starosta zaproponował przedłużenie okresu dzierżawy na rzecz spółki do 12 lat w celu umożliwienia zawarcia przez nią umowy z podnajemcą na okres 10 lat. Taki okres jest wymagany dla zamortyzowania kosztów, które musiałby ponieść podnajemca do przystosowania pomieszczeń dla prowadzenia wyspecjalizowanych usług medycznych. Członkowie Komisji po zapoznaniu się z powyższym projektem uchwały, jednogłośnie go przyjęli;

- wyrażenia zgody na dzierżawę nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego – Starosta wyjaśnił, że na pierwszym piętrze budynku dawnej chirurgii, zlokalizowane jest w tej chwili laboratorium analityczne, którego właściciele korzystają                    z  pomieszczeń na podstawie umowy dzierżawy zawartej na okres 3 lat. Zaangażowali środki na adaptację tych 250 m2, które użytkują, na podstawie udokumentowanych wydatków, które nam przedłożono, w wysokości  120.000 zł. - tyle właściciele laboratorium analitycznego zainwestowali w nasz obiekt. Na jednej z wcześniejszych sesji podejmowaliśmy uchwałę                  o wyrażeniu zgody na bezprzetargową dzierżawę tych pomieszczeń. Nadzór Prawny Wojewody określił się w tej kwestii jednoznacznie, że tutaj musi być postępowanie przetargowe, uzasadnienie, że jest to laboratorium bez którego szpital nie może funkcjonować jest niewystarczające. W związku z tym, że na sesję w dniu 12 czerwca br. mamy cały pakiet uchwał związanych z ochroną zdrowia, wróciliśmy do tematu                               i przedkładamy niniejszy projekt uchwały dotyczący zachowania postępowania przetargowego. Umowę dzierżawy z właścicielami laboratorium zawartą mamy do  sierpnia przyszłego roku ale to nie oznacza, że zaraz po podjęciu przez Radę Powiatu w Kluczborku niniejszej uchwały, ogłosimy przetarg tylko że w tym pakiecie uchwał dotyczących działalności medycznej szpitala na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku chcieliśmy              i tę sprawę przedstawić. Członkowie Komisji po zapoznaniu się z powyższym projektem uchwały, przystąpili do głosowania.  Na 8 obecnych członków Komisji, 7 głosowało za przyjęciem powyższego projektu uchwały, 1 się wstrzymał od głosu;

- wyrażenia zgody na dzierżawę nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego – Starosta wyjaśnił, że nieruchomość przeznaczona do wydzierżawienia                       w formie przetargu jest własnością Powiatu Kluczborskiego i znajduje się na działce nr 91/15 zabudowanej budynkami szpitalnymi. Budynek o funkcji magazynowej wybudowany został w 1993 r. a więc jest stosunkowo nowym budynkiem, o 252 m2  powierzchni  użytkowej.  Zdaniem Starosty, budynek ten jest  w dobrym stanie technicznym chociaż z zewnątrz nie wygląda może zbyt okazale ale to dlatego, że przez te ostatnie lata służył jako magazyn. Chodzi nam o kompleksowe zagospodarowanie terenu wokół szpitala, nie raz rozmawialiśmy

 

 

o takich działalnościach jak tomograf komputerowy, który powinien być przy szpitalu, dostaliśmy trzecią karetkę i powinny one stać pod szpitalem a nie na ulicy Ligonia tak jak to ma miejsce w tej chwili. Ponieważ mamy ten budynek, jest on posadowiony na terenie

szpitala, ma bardzo małą odległość od ulicy Drzymały, która jest drogą powiatową więc zrobienie tam wyjazdu dla karetek zupełnie bezkolizyjnego z wjazdem na teren szpitala                     z drogami na terenie szpitala jest stosunkowo proste i nie musimy nikogo prosić o zgodę bo takie uzgodnienie możemy sobie zrobić. Zdaniem Starosty takie rozwiązanie znakomicie poprawiłoby współpracę z obsadą karetek pogotowia, byłyby one na jednym terenie, pod szpitalem, w każdym momencie można by było się z nimi skontaktować i relacje zespołów wyjazdowych z Izbą Przyjęć byłyby poprawne a przy okazji udałoby się ten budynek zagospodarować. Starosta rozważa następujące tam działalności: docelowo tomografia komputerowa, miejsce do stacjonowania zespołu wyjazdowego oraz zaadoptować część pomieszczeń na gabinety medyczne. Byłoby to zdaniem Starosty dobre rozwiązanie i spójne z całym tym projektem, który mamy w poszczególnych stanowiskach przedstawione. Dodatkowo można mammografię, profilaktykę chorób piersi i poradnię badań pogłębionych tj. USG zlokalizować w tym budynku, tym samym w Izbie Przyjęć zwolni nam się jedno pomieszczenie, w którym będzie można urządzić gipsownię a przecież chcemy się starać                             o procedury urazowo-ortopedyczne. Przez to też zwiększy się metraż szpitalnego oddziału ratunkowego. Zaadaptowanie budynku z funkcji magazynowej do celów prowadzenia usług medycznych będzie wiązało się z nakładem finansowym dzierżawcy. Korzyści ekonomiczne wynikające z długoterminowej dzierżawy budynku to: dochody z czynszu dzierżawnego, przeniesienie na dzierżawcę kosztów związanych z bieżącym utrzymaniem budynku, utrzymanie budynku w stanie co najmniej nie pogorszonym, utrzymanie porządku i czystości a przy czym budynek nadal stanowi mienie powiatu. Ponadto Starosta stwierdził, że chciałby, aby wszystkie budynki wokół szpitala zostały zagospodarowane na działalność medyczną                                i jednocześnie zakres ich został poszerzony. Jeżeli prosimy Radę Powiatu w Kluczborku                  o zgodę na wydzierżawienie tej nieruchomości to robimy to właśnie w tym celu, aby móc znaleźć w drodze przetargu partnerów, którzy zechcą zaadoptować te obiekty na określoną działalność medyczną. Członkowie Komisji po zapoznaniu się z powyższym projektem uchwały, jednogłośnie go przyjęli;

- przyjęcia stanowiska dotyczącego zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczborka dla części działki nr 91/15 k.m 12 stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego położonej w Kluczborku – Starosta wyjaśnił zebranym, że                        w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego dla miasta Kluczbork, obszar                      o powierzchni 1,4148 ha, zajmujący część działki nr 91/15 k.m. 12, stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego, usytuowany na zapleczu terenu szpitala jest przeznaczony na tereny zieleni publicznej parkowej urządzonej – ZP.  Chcemy przeznaczyć ten teren na usługi zdrowia i opieki społecznej – UZ. Wniosek ten pozostaje w zgodzie z założeniami studium wykonalności tego terenu, ponieważ część działki 91/12 faktycznie stanowi rezerwę terenową pod ewentualną rozbudowę usług zdrowia. Takie było zresztą, zdaniem Starosty, zamierzenie autorów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczbork – Panów Stanisława Wagnera i Jacka Tabora. Ten istotny element podkreślił również Burmistrz Kluczborka w swoim piśmie z dnia 26 czerwca 2007 r., skierowanym do tut. Starostwa. Do tej opinii przychyla się Zarząd Powiatu w Kluczborku, mając jednocześnie na uwadze ewentualną lokalizację lądowiska dla helikoptera sanitarnego. Powiat Kluczborski wielokrotnie występował do Burmistrza Kluczborka i Rady Miejskiej w Kluczborku                       z wnioskami o dokonanie zmian planu miejscowego zagospodarowania przestrzennego. Wnioski te zmierzały do dokonania zapisów umożliwiających zagospodarowanie terenu pod budownictwo jednorodzinne z zachowaniem miejsca na lądowisko dla helikoptera sanitarnego. W związku z ciągłym staraniem się o uruchomienie w Kluczborku szpitalnego

 

 

oddziału ratunkowego, zabezpieczenie takie jest nieodzowne i stanowi ważny element naszych starań. W ciągu ostatnich lat, Rada Miejska w Kluczborku już kilkakrotnie odmawiała przystąpienia do sporządzenia zmian zapisów w planie zagospodarowania

przestrzennego we wnioskowanym zakresie. Brak pozytywnego rozpatrzenia sprawy ze strony władz miasta, skłoniło nas do rezygnacji ze starań o dokonanie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego zmierzających do uzyskania zapisów umożliwiających zagospodarowanie terenu pod budownictwo jednorodzinne z zachowaniem przestrzeni na lądowisko dla helikoptera sanitarnego. W związku z tym – kontynuował Starosta, złożyliśmy wniosek o wprowadzenie zmian do planu zagospodarowania przestrzennego polegających na przeznaczeniu całego terenu pod usługi zdrowia. Rada Miejska w Kluczborku na sesji w dniu 30 października 2007 r. nie wyraziła zgody na wnioskowany zapis, pozostawiając na tym obszarze teren zieleni publicznej a plan zagospodarowania przestrzennego z takim  zapisem nie pozwala na lokalizację na omawianym terenie żadnych budynków czy budowli, w tym lądowiska dla helikoptera sanitarnego. Po przedstawieniu powyższej sprawy Starosta powiedział, że takie stanowisko Rady Miejskiej w Kluczborku uniemożliwia nam lokalizację na zapleczu szpitala jakiejkolwiek działalności medycznej. Wobec tego zwraca się on do Rady Powiatu                              w Kluczborku o wyrażenie swojego stanowiska w tej sprawie w formie głosowania nad uchwałą, która będzie stanowiła wniosek całej Rady Powiatu o wprowadzenie wcześniej wymienionych zmian.  Stanowisko w tej sprawie podyktowane jest troską o zapewnienie ochrony bieżących i przyszłych interesów publicznych w zakresie ochrony zdrowia                         w naszym powiecie. Radny Zdzisław Pelc stwierdził, że według prawa, to nasze stanowisko                        i tak nie będzie miało żadnego wpływu na stanowisko Rady Miejskiej w Kluczborku w tej sprawie z czym Starosta zgodził się ale chce pokazać, że to nie jest tylko jego prośba ale całej Rady Powiatu. Radny Mirosław Misiak dodał, że staramy się o szpitalny oddział ratunkowy, oddział intensywnej opieki medycznej a aby oddział ratunkowy zaistniał, warunkiem jest posiadanie lądowiska dla helikoptera sanitarnego, takie są wymogi i tam byłoby odpowiednie miejsce do jego utworzenia. Radna Lidia Łowicka zapytał, na ile jest realny fakt powstania lądowiska na co Starosta odpowiedział, że zależy to od projektanta i zasobności naszej „kieszeni”. Jeżeli odpowiedni w tym zakresie specjaliści wypowiedzą się pozytywnie to staje się to jak najbardziej realne. Członkowie Komisji po zapoznaniu się z powyższym projektem uchwały, jednogłośnie go przyjęli;

- przyjęcia stanowiska Rady Powiatu w Kluczborku dotyczącego uruchomienia                                      w Powiatowym Centrum Zdrowia S.A. NZOZ Szpital Powiatowy w Kluczborku Szpitalnego Oddziału Ratunkowego – Pan Piotr Pośpiech powiedział, że poprzez to stanowisko, Rada Powiatu w Kluczborku wnioskuje do Wojewody Opolskiego i Opolskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia o wprowadzenie do Wojewódzkiego Planu Działania Systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne na lata 2008 – 2010 zapisu                     o uruchomieniu Szpitalnego Oddziału Ratunkowego w  Powiatowym Centrum Zdrowia S.A. NZOZ Szpital Powiatowy w Kluczborku. Wniosek ten był wielokrotnie przez Starostę zgłaszany w opracowywanym  planie zabezpieczenia medycznych działań ratowniczych powiatu kluczborskiego. Zasadność składanych wniosków w powyższej sprawie została                                 w części uznana przez Wojewodę Opolskiego wprowadzonym, zapisem do Wojewódzkiego Planu Działania Systemu Państwowe ratownictwo Medyczne na lata 2008 – 2010 mówiącym o funkcjonowaniu w Szpitalu Powiatowym w Kluczborku izby przyjęć o standardzie oddziału ratunkowego. Rozmieszczenie szpitalnych oddziałów ratunkowych                                    w województwie opolskim m. in. w szpitalu powiatowym w Kluczborku było zatwierdzone przez Wojewodę Opolskiego w  Wojewódzkim Planie Zabezpieczenia Ratunkowego dla Województwa Opolskiego na lata 2000 – 2002 oraz w Wojewódzkim Programie Ratownictwa Medycznego na rok 2003 natomiast w Wojewódzkim Planie Zabezpieczenia

 

 

Medycznych Działań Ratowniczych na 2004 rok została ujęta izba przyjęć o standardzie szpitalnego oddziału ratunkowego, dająca możliwość utworzenia SOR-u. W celu prawidłowego zabezpieczenia ratunkowego powiatu kluczborskiego, konieczne jest, zdaniem

Starosty, utworzenie w szpitalu powiatowym w Kluczborku szpitalnego oddziału ratunkowego. SOR udziela pomocy w sposób zorganizowany poszkodowanym w stanie nagłego zagrożenia życia lub zdrowia niezależnie od przyczyny, udziela pomocy ofiarom nagłego zachorowania, zatruć, urazów, katastrof itp. Utworzenie szpitalnego oddziału ratunkowego w szpitalu powiatowym w Kluczborku zapewni, że tylko wówczas mieszkańcy naszego powiatu będą mieli odpowiednie zabezpieczenie ratunkowe w sytuacji nagłego zagrożenia zdrowia i życia. Starosta dodał jeszcze, że jako Powiat realizujemy zadanie pn. ochrona i promocja zdrowia i tak jak na przykład jeśli chodzi o oświatę, gdzie staramy się kształcić w zawodach na jakie jest zapotrzebowanie na rynku pracy, kolejnym naszym zadaniem jest walka z bezrobociem – staramy się o dodatkowe środki, piszemy programy pod potrzeby rynku pracy więc jeśli wiemy, że się w Kluczborku rozwijają bardzo poważne inwestycje, że w perspektywie najbliższych lat zostaną uruchomione działalności                              w  przemyśle ciężkim a co za tym idzie, w naszym mieście przybędzie ludzi, wzrośnie ruch                                        i niestety wzrośnie wypadkowość, to my nie możemy dopiero wtedy myśleć o tym, aby uruchomić „urazówkę’, tylko musimy już ją w tym momencie posiadać. Członkowie Komisji po zapoznaniu się z powyższym projektem uchwały, jednogłośnie go przyjęli;

- przyjęcia stanowiska Rady Powiatu w Kluczborku dotyczącego utworzenia w Powiatowym Centrum Zdrowia S.A. NZOZ Szpital Powiatowy w Kluczborku oddziału intensywnej opieki medycznej – oddział intensywnej opieki medycznej to pełny zakres znieczuleń przewodowych, znieczuleń ogólnych, przygotowanie zabiegów operacyjnych i kwalifikacja do zabiegów, opieka pooperacyjna, zabiegi ratujące życie. W celu prawidłowego zabezpieczenia ratunkowego powiatu kluczborskiego, konieczne jest utworzenie w szpitalu powiatowym w Kluczborku oddziału intensywnej opieki medycznej. Oddział ten zabezpieczałby przez całą dobę leczenie i opiekę nad pacjentami w stanach zagrożenia życia: wypadki, zatrucia, ostre stany kardiologiczne, ostre stany internistyczne itp. Konieczność powstania w szpitalu powiatowym OIOM-u jest uwarunkowana następującymi czynnikami: usytuowania szpitalu na skrzyżowaniu głównych krajowych szlaków komunikacyjnych; systematycznie wzrastające natężenie ruchu pojazdów osobowych, transportu, ciężkiego, powodujące zwiększającą się ilość zagrożeń komunikacyjnych, kolizji, wypadków drogowych; istnienie czarnego punktu na drodze krajowej na odcinku od Gołkowic do Kostowa; zwiększająca się ilość transportu środków chemicznych i innych materiałów niebezpiecznych na drogach powiatu kluczborskiego; ważny kluczborski węzeł kolejowy; duża ilość wyjazdów pogotowia ratunkowego do zachorowań i wypadków; wzrost śmiertelności z powodu chorób układu krążenia; zlokalizowanie na terenie powiatu dużych zakładów pracy, w których występuje zagrożenie pożarowej chemiczne; istnienie w powiecie dużej ilości obiektów użyteczności publicznej; dobre przygotowanie zawodowe kadry specjalistów pracujących w szpitalu powiatowym. Utworzenie oddziału intensywnej opieki medycznej w szpitalu powiatowym w Kluczborku przyczyni się do zapewnienia mieszkańcom naszego powiatu odpowiedniego zabezpieczenia medycznego w stanie nagłego zagrożenia życia lub zdrowia. Członkowie Komisji po zapoznaniu się z powyższym projektem uchwały, jednogłośnie go przyjęli;  

- przyjęcia stanowiska Rady Powiatu w Kluczborku dotyczącego rozszerzenia działalności medycznej prowadzonej w Powiatowym Centrum Zdrowia S.A. NZOZ Szpital Powiatowy             w Kluczborku – niniejszy projekt uchwały dotyczy rozszerzenia działalności medycznej prowadzonej przez Powiatowe Centrum Zdrowia S.A. NZOZ Szpital Powiatowy                         w Kluczborku o wykonywanie procedur urazowo - ortopedycznych. Rozszerzenie działalności medycznej pozwoli stworzyć optymalne warunki dla zapewnienia mieszkańcom

 

 

powiatu kluczborskiego potrzeb zdrowotnych w zakresie zabezpieczenia medycznego dotyczącego urazów nagłych, nie wymagających leczenia wysokospecjalistycznego. Powiatowe Centrum Zdrowia S.A. prowadzi działalność medyczną w zakresie

specjalistycznej poradni chirurgii urazowo – ortopedycznej i zasadne byłoby leczenie pacjentów z tego zakresu w szpitalu w Kuczborku, wtedy pacjent posiadałby pełny zakres świadczonych usług w zakresie chirurgii urazowo – ortopedycznej. Bardzo ważnym powodem rozszerzenia działalności w powyższym zakresie jest potrzeba usprawnienia sposobu udzielania pomocy medycznej pacjentom z urazami, polegająca na zaopatrzeniu ich na miejscu w szpitalu w Kluczborku a nie z powodu braku kontraktu kierowaniu tych pacjentów do szpitala w Oleśnie. Dotyczy to czasu po zamknięciu poradni chirurgii urazowo – ortopedycznej oraz w dni wolne i święta. Taka sytuacja jest dla mieszkańców powiatu ogromnie uciążliwa, niezrozumiała i powodująca duże niezadowolenie społeczne, szczególnie w obliczu funkcjonowania w szpitalu nowoczesnego pod względem standardu technicznego obiektu, w którym mieści się m. in. oddział chirurgiczny wyposażony                       w wysokiej jakości sprzęt i aparaturę medyczną oraz pracujący profesjonalny zespół medyczno-pielęgniarski. Członkowie Komisji po zapoznaniu się z powyższym projektem uchwały, jednogłośnie go przyjęli;

- przyjęcia stanowiska Rady Powiatu w Kluczborku dotyczącego świadczenia usług z zakresu hemodializoterapii dla mieszkańców powiatu kluczborskiego – mając na uwadze dalsze                    i nieprzerwane funkcjonowanie ośrodka dializ wraz z poradnią nefrologiczną zlokalizowanego w Kluczborku, zamierzamy złożyć wniosek do Opolskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia o zakontraktowanie powyższych usług medycznych świadczonych dla mieszkańców Powiatu Kluczborskiego. W październiku  2007 r. „Centrum Dializa” Sp. z o.o. z siedzibą w Sosnowcu, w budynku „starej chirurgii” na terenie szpitala powiatowego w Kluczborku uruchomiła stację dializ wraz z poradnią nefrologiczną, spełniającą najnowsze standardy krajowe i unijne, wyposażoną w nowoczesny sprzęt medyczny obsługiwaną przez personel z wieloletnim doświadczeniem. Umiejscowienie stacji dializ w Kluczborku spowodowane było potrzebą poprawy komfortu                  i jakości opieki medycznej pacjentów z powiatu kluczborskiego. Pacjenci leczeni tą metodą spędzają wiele godzin na zabiegach i dodatkowe godziny spędzane na dojazdach są dla tych ciężko chorych ludzi bardzo dużym utrudnieniem i obciążeniem. Istnienie w Kluczborku stacji dializ z zabiegami ratującymi życie wraz z poradnią nefrologiczną wydaje się być rozwiązaniem wychodzącym naprzeciw wciąż zwiększającej się liczbie zachorowań powodujących niewydolność nerek. Obecność ośrodka dializ w Kluczborku uzupełnia                         i wspomaga działalność oddziałów szpitalnych wśród których dotychczas nie było stacji dializ i nie były świadczone usługi w zakresie nefrologii a wszyscy pacjenci                                      z niewydolnością i schorzeniami nerek kierowani byli do ośrodków oddalonych o wiele kilometrów. W dobie rozwoju cywilizacyjnego oraz zwiększonej świadomości zarówno lekarzy jak i pacjentów, dostępność do tego typu ośrodków jest niezbędna co można zauważyć na przykładzie krajów wysoko rozwiniętych. Wart podkreślenia jest fakt, że dzięki stacji dializ w Kluczborku znacznie skrócił się czas dowozu chorych na zabiegi, co z punktu widzenia pacjenta jest niezwykle istotne. Od momentu uruchomienia stacji dializ                              w Kluczborku do dnia dzisiejszego, „Centrum Dializa” Sp. z o.o. całą działalność finansuje ze środków własnych firmy. Mimo wielokrotnych starań „Centrum Dializa” oraz kierowanych wniosków w tej sprawie przez Starostę Kluczborskiego do Opolskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia o podpisanie kontraktu                           z „Centrum Dializa”, do tej pory powyższy kontrakt nie został zawarty przez NFZ.                          W związku z powyższym, mając na uwadze  dalsze i nieprzerwane funkcjonowanie ośrodka dializ wraz z poradnią nefrologiczną zlokalizowanego w Kluczborku, Rada Powiatu powinna zawnioskować do Opolskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia                    

 

 

o zakontraktowanie powyższych usług medycznych świadczonych dla mieszkańców powiatu kluczborskiego. Członkowie Komisji po zapoznaniu się z powyższym projektem uchwały, jednogłośnie go przyjęli;

d) sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku za okres od 14.04.2008 r.                    do 30.05.2008 r.  W okresie sprawozdawczym Zarząd Powiatu w Kluczborku odbył 7 posiedzeń, podjął 15 uchwał oraz szereg rozstrzygnięć.  Członkowie Komisji po zapoznaniu się z powyższym projektem uchwały, jednogłośnie go przyjęli.  

 

 

Ad.3.

Starosta nawiązał do sprawy utworzenia w szpitalu powiatowym w Kluczborku oddziału kardiologicznego. Starania o to trwały kilka miesięcy ale najważniejsze, że przyniosły pozytywny rezultat. Udało się już załatwić wszystkie niezbędne dokumenty w tym zakresie:             z Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Kluczborku oraz od Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w zakresie radiologii, z Centrum Zdrowia Publicznego, wszystkie dokumenty rejestracyjne są w komplecie - zarejestrowane zostało jako Kluczborskie  Regionalne Centrum Chorób Serca i Naczyń. Istnieje możliwość uruchomienia tej działalności od lipca bieżącego roku przy wykorzystaniu naszych obiektów i na to mamy zgodę. Gdybyśmy tą działalność uruchomili  od lipca br. na etap przejściowy do końca roku,  moglibyśmy równolegle prowadzić remont drugiego pietra dawnej chirurgii bo docelowo tam ta działalność zostanie zlokalizowana plus poradnia kardiologiczna w budynku za szpitalem. Aby nie czekać do nowego roku tylko już teraz rozpocząć działalność to kardiolodzy  zajmowaliby następujące pomieszczenia: jedną z sal na bloku operacyjnym to jest pracownia hemodynamiki z salą zabiegową, salą do przygotowania pacjenta, salą przygotowania lekarza i pomieszczenia magazynowe, pokój lekarzy, oddział intensywnej opieki kardiologicznej z 5 łóżkami, na razie byłby nasz OIOM docelowy czyli ta sala wybudzeń z 5 łóżkami -  na 10 łóżkach rozpoczęlibyśmy działalność aby lekarze mogli już zacząć leczyć i równocześnie prowadzić remont na drugim piętrze dawnej chirurgii. Zdaniem Starosty, pracownia hemodynamiki robi wrażenie i ta działalność w wykonaniu takich specjalistów będzie czymś naprawdę wspaniałym. Rozmowy, jakie były prowadzone w zeszłym roku może i by się powiodły ale pozwoliłyby one na utworzenie tylko pracowni hemodynamiki, która zamykana by była na przykład o godzinie 17.00  a  co z pacjentem, który o godzinie 20.00 dostanie zawał, musiałby jechać do szpitala do Opola. Nam chodziło o to, aby oddział kardiologiczny u nas pracował całą dobę tym bardziej, że na północy województwa będziemy jako jedyni  posiadać taki oddział. Przewodniczący Komisji – Mirosław Misiak dodał, że dzięki temu bezpieczeństwo społeczeństwa radykalnie się zwiększy bo w większości przyczyną zgonów są właśnie choroby serca i problemy z krążeniem.

Radna Lidia Łowicka wystąpiła z wnioskiem, aby listę obecności na posiedzeniach Komisji przedkładać do podpisu członkom na zakończenie posiedzenie. Wniosek ten wypływa po ostatniej wyjazdowej Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego w dniu 20 maja br. kiedy to kilku członków bez usprawiedliwienia opuściło salę. Przewodniczący Komisji postanowił, że na tę chwilę jest to tylko upomnienie z czym członkowie Komisji zgodzili się jednogłośnie.

Przewodniczący Komisji przypomniał zebranym, że na miesiąc czerwiec zaplanowane było   posiedzenie Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego w Komendzie Powiatowej Policji w Kluczborku. W związku z nagromadzeniem się ostatnio wielu spraw i spotkań, organizacją uroczystości policyjnych, zaproponował, aby przełożyć je na po wakacjach. Członkowie Komisji liczbą głosów 7 za przy 1 wstrzymującym  się postanowili o przełożeniu spotkania Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego w Komendzie Powiatowej Policji w Kluczborku na wrzesień br.   

Innych spraw nie poruszano.

 

Ad.4.

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Przewodniczący Komisji podziękował wszystkim za udział i zamknął dzisiejsze posiedzenie.

Na tym protokół zakończono.

 

 

 

 

                                                                                               Przewodniczący Komisji

 

                                                                                                     Mirosław Misiak

 

 

 

 

      Protokołowała

 

Danuta Oziembłowska