Protokół Nr 74/2008
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku w dniach 30 września i 1 października 2008r. Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu oraz Sekretarz i Skarbnik Powiatu. Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Sprawy finansowe: a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2008 rok, b/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków, c/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie upoważnienia dwóch członków Zarządu Powiatu w Kluczborku do zawarcia aneksu do umowy kredytowej, d/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie przeniesienia środków z rezerwy celowej budżetu, e/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków, f/pismo Dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku dotyczące wyrażenia opinii w sprawie rozłożenia na raty spłaty należności za remont dachu mieszkańcom lokalu mieszkalnego w budynku szkoły. 3.Sprawy oświaty: -pismo Dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na podział zajęć z języka obcego na grupy. 4.Sprawy różne: a/opinia Naczelnika Wydziału Komunikacji i Transportu dotycząca zaliczenia do kategorii dróg publicznych drogi w miejscowości Ligota Dolna, b/pismo Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w sprawie wyrażenia przez Zarząd Powiatu opinii dot. sprzedaży elementów betonowych stanowiących drogę wewnętrzną terenu przy Szpitalu Powiatowym w Kluczborku, c/postanowienie Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego w sprawie przekazania wniosku o rozłożenie na raty kary pieniężnej za naruszenie przepisów o drogach publicznych, d/oświadczenie Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku, kierownika administracyjnego oraz uczestników przetargu przeprowadzonego w jednostce na zbycie sprzętu ruchomego stanowiącego wyposażenie Pracowni Ćwiczeń Praktycznych, e/sprawozdanie Stowarzyszenia Koła Gospodyń Wiejskich Odnowa Wsi Krzywiczyny z wykonania zadania publicznego pn. „Gminno-Powiatowy Turniej Sołectw”. 5.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 25.09.2008r. 6.Wolne wnioski. 7.Zamknięcie posiedzenia. Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołów z posiedzeń Zarządu Powiatu, które odbyły się w dniach 9 i 16 września 2008r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołów Nr 72/2008 oraz Nr 73/2008 i w drodze głosowania jednogłośnie je przyjęli. Do punktu 2 porządku Starosta przedstawił sprawy dotyczące finansów: a/Uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2008 rok. Starosta wyjaśnił, że uchwałę powyższą przygotowano jak co miesiąc zgodnie z zapisami ustawy o finansach publicznych i obejmuje ona zmiany w budżecie Powiatu Kluczborskiego w miesiącu wrześniu 2008r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag i jednogłośnie podjęli w powyższej sprawie uchwałę Nr 74/225/2008. b/Uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków. Pani Skarbnik wyjaśniła, że uchwałę powyższą przygotowano na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego o zwiększeniu Powiatowi Kluczborskiemu dotacji celowej o kwotę 163.000,-zł. na składki zdrowotne za bezrobotnych. W związku z powyższym konieczne jest wprowadzenie w/w kwoty do budżetu powiatu w dziale 851 – ochrona zdrowia, rozdział 85156 – składki na ubezpieczenie zdrowotne oraz świadczenia dla osób nieobjętych obowiązkiem ubezpieczenia zdrowotnego. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag i jednogłośnie podjęli w powyższej sprawie uchwałę Nr 74/226/2008. c/Uchwała Zarządu Powiatu w sprawie upoważnienia dwóch członków Zarządu Powiatu w Kluczborku do zawarcia aneksu do umowy kredytowej. Kolejno Starosta wyjaśnił, że uchwała powyższa dotyczy zawarcia aneksu nr 3 do umowy kredytowej zawartej pomiędzy Powiatem Kluczborskim jako kredytobiorcą, a Bankiem Ochrony Środowiska S.A. Oddział w Opolu. Aneks dotyczy zawieszenia na okres 3 miesięcy (od października – do grudnia 2008r.) spłaty rat kapitałowych od zaciągniętego przez powiat długoterminowego kredytu, co jest podyktowane trudnościami w realizacji niektórych dochodów w budżecie powiatu na 2008 rok i koniecznością ograniczenia rozchodów budżetu. Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na zawarcie aneksu nr 3 do umowy kredytowej i do jego podpisania upoważnili Starostę i Wicestarostę Kluczborskiego. Kolejno Członkowie Zarządu podjęli jednogłośnie w powyższej sprawie uchwałę Nr 74/227/2008. Następnie Starosta zamknął obrady w dniu dzisiejszym ze względu na konieczność uczestnictwa Członków Zarządu w kilku uroczystościach. Jednocześnie zaproponował, aby posiedzenie Zarządu kontynuować w następnym dniu tj. 1 października 2008r., na co Członkowie Zarządu wyrazili zgodę. Po wznowieniu obrad w dniu 1 października br. Starosta przedstawił zebranym kolejne sprawy dotyczące finansów: d/Uchwała Zarządu Powiatu w sprawie przeniesienia środków z rezerwy celowej budżetu. Starosta wyjaśnił, że uchwała niniejsza dotyczy uruchomienia środków finansowych z rezerwy celowej budżetu powiatu w kwocie 19.040,-zł., która zaplanowana została na sfinansowanie nagród Starosty Kluczborskiego dla nauczycieli z okazji Święta Edukacji Narodowej. Starosta dodał, że w dniu 26.09.2008r. odbyło się posiedzenie Komisji ds. opiniowania wniosków o nagrody Starosty Kluczborskiego, która je rozpatrzyła, a następnie wystąpiła do Starosty z propozycją przyznanie 8 nagród. Starosta powiedział, że zaakceptował propozycję Komisji i w związku z tym przygotowano uchwałę Zarządu w sprawie uruchomienia z rezerwy celowej środków finansowych w kwocie 19.040,-zł. na powyższy cel. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag i jednogłośnie podjęli w powyższej sprawie uchwałę Nr 74/228/2008. e/Uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków. Starosta kolejno wyjaśnił, że uchwałę powyższą przygotowano w związku z przyznaniem Powiatowi Kluczborskiemu dotacji celowej w kwocie 45.000,-zł. przez Gminę Kluczbork na zakup kostki chodnikowej w celu ułożenia jej przy ul. Kościuszki w Kluczborku. Na mocy uchwały zwiększone zostaną dochody i wydatki budżetu powiatu o powyższą kwotę w dziale 600 – transport i łączność, rozdział 60014 – drogi publiczne powiatowe. Członkowie Zarządu zaakceptowali proponowane zmiany w budżecie powiatu i jednogłośnie podjęli w powyższej sprawie uchwałę Nr 74/229/2008. f/Pismo Dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku dotyczące wyrażenia opinii w sprawie rozłożenia na raty spłaty należności za remont dachu mieszkańcom lokalu mieszkalnego w budynku szkoły. Starosta powiedział, że Dyrektor Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku wystąpił do Zarządu z prośbą o wyrażenie opinii do przedłożonej propozycji podziału kosztów remontu dachu w budynku szkoły. Dyrektor zaproponował rozłożenie właścicielom lokali mieszkalnych spłaty należności w kwocie 14.308,57zł. na 13 miesięcznych rat w okresie od grudnia 2008r. do grudnia 2009r. Zarząd zaopiniował powyższą propozycję pozytywnie i wyraził zgodę na powyższe rozłożenie na raty spłaty należności, co jest zgodne z zapisami Uchwały Nr XXXVII/259/2006 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 13 kwietnia 2006r. w sprawie określenia szczegółowych zasad i trybu umarzania, odraczania i rozkładania na raty należności pieniężnych Powiatu Kluczborskiego oraz jej jednostek organizacyjnych. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku do zawarcia stosownych umów z właścicielami lokali mieszkalnych. Do punktu 3 porządku Kolejnym punktem posiedzenia było pismo Dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na podział zajęć z języka obcego na grupy. Starosta wyjaśnił, że Dyrektor ponownie wystąpił z wnioskiem w powyższej sprawie, ponieważ w dniu 16.09.2008r. Zarząd nie wyraził zgody na podział klasy na grupy językowe z uwagi na małą jej liczebność. Ponowny wniosek Dyrektora uzasadniony został tym, że dotychczasowe grupy językowe w obecnej klasie IIIa Liceum Profilowanego mają inny poziom zaawansowania, a uczniowie korzystają z różnych książek. Zdaniem wnioskodawcy nie powinno się łączyć grup w klasie maturalnej, ponieważ wpłynie to niekorzystnie na jakość nauczania. Po ponownej analizie wniosku Zarząd wyraził zgodę na utrzymanie w roku szkolnym 2008/2009 podziału na grupy językowe w klasie IIIa Liceum Profilowanego w Zespole Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku. Do punktu 4 porządku Następnym punktem obrad były pozostałe sprawy, skierowane do Zarządu: a/Opinia Naczelnika Wydziału Komunikacji i Transportu dotycząca zaliczenia do kategorii dróg publicznych drogi w miejscowości Ligota Dolna. Starosta wyjaśnił, że opinia została sporządzona przez Naczelnika Wydziału Komunikacji i Transportu zgodnie z rozstrzygnięciem Zarządu z dnia 16.09.2008r. i na wniosek Burmistrza Miasta Kluczborka. Opinia powyższa jest pozytywna. Zarząd zapoznał się z pozytywną opinią w powyższej sprawie i wyraził zgodę na zaliczenie drogi w miejscowości Ligota Dolna (na działkach nr 541/3, 632, 542/1, 624, 541/1, 609/5, 626, 518, 519/1, 520, 522, 524 i
b/Pismo Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w sprawie wyrażenia przez Zarząd Powiatu opinii dot. sprzedaży elementów betonowych stanowiących drogę wewnętrzną terenu przy Szpitalu Powiatowym w Kluczborku. Zarząd negatywnie rozpatrzył wniosek Likwidatora i nie wyraził zgody na sprzedaż 76 sztuk płyt betonowych stanowiących utwardzoną nawierzchnię drogi wewnętrznej, będących własnością likwidowanego zakładu. c/Postanowienie Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego w sprawie przekazania wniosku o rozłożenie na raty kary pieniężnej za naruszenie przepisów o drogach publicznych. Pani Skarbnik powiedziała, że wniosek właściciela Zakładu Usługi Transportowe Handel Opałem w Czarnożyłach dotyczy rozłożenia na raty kary pieniężnej w kwocie 10.800,-zł. nałożonej przez Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego. Zarząd pozytywnie rozpatrzył przedłożony wniosek i postanowił o rozłożeniu w/w kary na 3 miesięczne raty po 3.605,10 zł. każda, płatne w okresie październik – grudzień 2008r. Zarząd jednocześnie wyraził zgodę na zawarcie z wnioskodawcą stosownego porozumienia, do podpisania którego upoważnił Starostę i Wicestarostę. d/Oświadczenie Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku, kierownika administracyjnego oraz uczestników przetargu przeprowadzonego w jednostce na zbycie sprzętu ruchomego stanowiącego wyposażenie Pracowni Ćwiczeń Praktycznych. Starosta powiedział, że na ostatnim posiedzeniu Zarząd zapoznał się z protokołem z kontroli finansowej przeprowadzonej w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku, w którym przedstawione zostały nieprawidłowości przy zbywaniu mienia ruchomego szkoły tj. 22 sztuk obrabiarek z Pracowni Ćwiczeń Praktycznych. Zarząd zobowiązał wtedy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do przygotowania kompletnej dokumentacji z przeprowadzonego w dniu 21.08.2008r. przetargu w celu podjęcia dalszych działań. Starosta powiedział, że dodatkowo na dzisiejsze posiedzenie wpłynęło oświadczenie dyrektora szkoły, kierownika administracyjnego i uczestników przetargu. Członkowie Zarządu zapoznali się z powyższymi oświadczeniami, które dotyczą przebiegu przetargu i w związku z domniemaniem uszczuplenia dochodów i uchybień proceduralnych, postanowili o zawiadomieniu Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych. Zobowiązano Naczelnika Wydziału Organizacyjnego do przygotowania w powyższej sprawie dokumentacji do Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych. e/Sprawozdanie Stowarzyszenia Koła Gospodyń Wiejskich Odnowa Wsi Krzywiczyny z wykonania zadania publicznego pn. „Gminno-Powiatowy Turniej Sołectw”. Sprawozdanie powyższe zostało przedłożone Zarządowi przez Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury i dotyczy wykonania przez Stowarzyszenie Koła Gospodyń Wiejskich Odnowa Wsi Krzywiczyny zadania publicznego pn. „Gminno Powiatowy Turniej Sołectw”. Zarząd przyjął powyższe sprawozdanie nie wnosząc uwag. Do punktu 5 porządku Kolejno przystąpiono do ustalenia sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku, które zostały podjęte na sesji w dniu 25 września 2008r.: 1.Uchwała Nr XXVI/150/2008 w sprawie zmiany uchwały Nr XX/107/2007 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2008 rok – postanowiono o przekazaniu Skarbnikowi Powiatu. 2.Uchwała Nr XXV/151/2008 zmieniająca uchwałę w sprawie zwrotu kosztów podróży służbowych radnych Rady Powiatu w Kluczborku - postanowiono o przekazaniu Przewodniczącemu Rady Powiatu, Skarbnikowi Powiatu oraz Naczelnikowi Wydziału Organizacyjnego. 3.Uchwała Nr XXV/152/2008 zmieniająca uchwałę Nr XXII/119/2008 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 28 lutego 2008r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2008 rok - postanowiono o przekazaniu Skarbnikowi Powiatu oraz Dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku. 4.Stanowisko Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie propozycji podziału Narodowego Funduszu Zdrowia na sześć funduszy regionalnych - postanowiono o przekazaniu Naczelnikowi Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Naczelnika do przekazania powyższego stanowiska Ministrowi Zdrowia, Sejmowej Komisji Zdrowia, Marszałkowi Województwa Opolskiego, Wojewodzie Opolskiemu oraz Dyrektorowi Opolskiego Oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia. Do punktu 6 porządku Starosta poinformował zebranych, że do Starostwa Powiatowego wpłynęła Uchwała Nr 298/2008 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu z dnia 25 września 2008r. nt. opinii o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2008r. Opinia powyższa jest pozytywna. Członkowie Zarządu zapoznali się z powyższą opinią i postanowili o przedłożeniu jej radnym Rady Powiatu na najbliższej sesji, zgodnie z ustawowym obowiązkiem. Kolejno Starosta przedstawił zebranym pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące wniosku Pani Lidii Łowickiej – Wiceprzewodniczącej Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie montażu oświetlenia przy wjeździe na posesję przy ul. Żeromskiego 3 w Kluczborku. Kierownik Biura pozytywnie zaopiniował wniosek i zaproponował w swoim piśmie wykonanie powyższego zadania. Zarząd po szczegółowym zapoznaniu się z wnioskiem oraz dodatkowymi informacjami Wicestarosty ustalił, że dojście do posesji, o której mowa we wniosku jest oświetlone, podobnie jak cała ulica Żeromskiego. Zarząd zajął stanowisko, że jednak dla zwiększenia bezpieczeństwa użytkowników posesji mieszkańcy wspólnoty mieszkaniowej powinni uruchomić nieczynną lampę na swoim budynku. Ponadto Zarząd podjął decyzję o zamontowaniu na koszt powiatu dodatkowej lampy z tzw. czujnikiem ruchu na budynku administracyjno-biurowym, gdzie znajduje się Powiatowy Inspektorat Weterynarii. Następnie Starosta przedstawił wniosek Zastępcy Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie ustanowienia na rzecz jednostki trwałego zarządu nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego – działki nr 163/1, 163/2, 163/4, 165/1, 166/1, 166/2, 166/3 k.m. 4 w obrębie Miechowa Gmina Byczyna. Nieruchomość powyższa stanowi drogę powiatową nr 13040 Kostów – Janówka. Starosta wyjaśnił, że nabycie przez wnioskodawcę prawa dysponowania tą nieruchomością umożliwi złożenie wniosku o środki finansowe na remont w/w drogi powiatowej. Członkowie Zarządu pozytywnie rozpatrzyli wniosek i jednogłośnie podjęli decyzję o ustanowieniu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku trwałego zarządu dla przedmiotowej nieruchomości. Kolejno głos zabrała Pani Otylia Skoczylas – członek Zarządu Powiatu i poinformowała, że w imieniu mieszkańców Gminy Lasowice Wielkie występuje z wnioskiem o wykonanie remontu drogi powiatowej na odcinku Ciarka – Gronowice. Radna zawnioskowała o wykonanie w roku bieżącym remontu powyższego odcinka poprzez naprawę istniejących ubytków, a także wykonanie nowej nawierzchni asfaltowej wraz z podbudówką w roku przyszłym na odcinku Innych spraw nie poruszano. Do punktu 7 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 74 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Piotr Pośpiech ……………………………… 2.Mieczysław Czapliński ……………………………… 3.Otylia Skoczylas ……………………………… 4.Maciej Tomaszczyk ………………………………. Protokołowała: Katarzyna Stanisławska