Protokół Nr 68/2008
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 31 lipca 2008r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu, przedstawiciel firmy NORES Sp. z o.o. w Kluczborku oraz podinspektor z Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w Starostwie Powiatowym w Kluczborku.
Kolejno Członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Sprawy finansowe:
a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2008 rok,
b/kwartalna informacja o wykonaniu budżetu Powiatu Kluczborskiego za II kwartał 2008r.,
c/wniosek Sołtysa Wsi Szymonków w sprawie wsparcia finansowego Dożynek Gminnych,
d/wniosek Dyrektora Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku w sprawie przeniesienia środków finansowych w budżecie,
e/wniosek Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku w sprawie dofinansowania zadań remontowych.
3.Sprawy oświaty:
a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie określenia liczby stanowisk kierowniczych i liczby etatów wspomagających w zespołach szkół ponadgimnazjalnych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Kluczborski,
b/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie poprawności przeprowadzania postępowania zamówień publicznych,
c/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie naboru do klas pierwszych szkół ponadgimnazjalnych Powiatu Kluczborskiego na rok szkolny 2008/2009 po rekrutacji uzupełniającej,
d/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące zestawienia wykonania wynagrodzeń w jednostkach oświatowych za II kwartał 2008 r.,
e/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące opinii Zarządu Powiatu w Kluczborku o wysokości dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych Powiatu Kluczborskiego.
4.Sprawy różne:
a/rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody Opolskiego o stwierdzeniu nieważności uchwały Nr XXIV/133/2008 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 12 czerwca 2008 r.,
b/rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody Opolskiego o stwierdzeniu nieważności uchwały Nr XXIV/134/2008 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 12 czerwca 2008 r.,
c/porozumienie w sprawie ponoszenia wydatków za pobyt dziecka w rodzinie zastępczej na terenie Powiatu Częstochowskiego,
d/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące wniosków o wyrażenie zgody na wydzierżawienie gruntu pod boksy garażowe,
e/informacja Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotycząca budynków garażowych będących własnością Powiatu Kluczborskiego w trwałym zarządzie Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku,
f/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące rokowań cenowych na zbycie nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego położonej w Wołczynie,
g/informacja Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu o wyniku przetargu na sprzedaż nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego położonych w Wołczynie,
h/opinia Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Biadacz,
i/informacja Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dotycząca kosztów budowy kanalizacji deszczowej i chodnika przy drodze powiatowej w Bogacicy (przy posesji Domu Dziecka).
5.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu:
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zasad udzielania stypendiów Starosty Kluczborskiego dla uczniów szkół, dla których organem prowadzącym jest Powiat Kluczborski.
6.Wolne wnioski.
7.Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 21.07.2008r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 67/2008 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.
Kolejno Starosta Kluczborski zaproponował, aby Zarząd Powiatu na dzisiejszym posiedzeniu zajął się w pierwszej kolejności punktem
Kolejno głos zabrał reprezentant w/w firmy i powiedział, że wadą tej nieruchomości jest zły stan techniczny budynków oraz droga wewnętrzna, która najprawdopodobniej jest ujęta w miejscowym planie zagospodarowania gminy jako droga ogólnodostępna. Jeśli chodzi o stan techniczny budynków to jego zdaniem jest on bardzo zły i na potrzeby firmy budynki będą raczej nie przydatne. Zdaniem oferenta bardziej opłacalne dla firmy byłoby chyba ich wyburzenie. Z powodu powyższych wad oferent powiedział, że zaproponowaną wcześniej kwotę nabycia nieruchomości może podwyższyć jedynie do kwoty 185.000,-zł. Na zapytanie Członka Zarządu Pani Otylii Skoczylas przedstawiciel firmy wyjaśnił, że na przedmiotowej nieruchomości ma powstać siedziba firmy tj. biuro projektowo-konstrukcyjne oraz pomieszczenia, w których prowadzona będzie działalność nieuciążliwa. Starosta wyjaśnił, że w sprawie drogi rozmawiał z Burmistrzem Wołczyna i potwierdzono, że jest to droga należąca do przedmiotowej działki i jest ona drogą niepubliczną. Jeśli chodzi o stan techniczny to rzeczoznawca uwzględnił go przy określeniu wartości nieruchomości. Starosta powiedział kolejno, że ze względu na dobre położenie i wysoką jakość działki, proponowana przez oferenta cena jest za niska. W imieniu Zarządu Starosta zaproponował cenę zbycia w kwocie 250.000,-zł. Oferent nie przyjął tej propozycji i zaproponował kwotę 200.000,-zł. z możliwością rozłożenia jej na raty w 2008 i w 2009 roku. Po dyskusji z Członkami Zarządu Starosta zaproponował cenę 220.000,-zł., uzasadniając ją tym, że powiat poniósł już dość spore koszty związane ze zbyciem tej nieruchomości. Oferent powiedział, że wyraża ostatecznie zgodę na zakup nieruchomości w kwocie 210.000,-zł. z rozłożeniem płatności na raty w bieżącym i przyszłym roku. Członkowie Zarządu zaakceptowali powyższą kwotę. I rata w kwocie 42.000,-zł. - płatna nie później niż do dnia zawarcia umowy notarialnej, II rata w kwocie 49.000,-zł. – płatna w terminie do 20 września 2008 roku, III rata w kwocie 49.000,-zł. – płatna w terminie do 20 grudnia 2008 roku, IV rata w kwocie 35.000,-zł. – płatna w terminie do 20 marca 2009 roku, V rata w kwocie 35.000,-zł. – płatna w terminie do 20 czerwca 2009 roku. Na tym zakończono rokowania cenowe na zbycie nieruchomości gruntowej zabudowanej stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego położonej w Wołczynie. Szczegółowy protokół z powyższych rokowań cenowych znajduje się w Biurze Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu. Do punktu 2 porządku Starosta przedstawił kolejno sprawy dotyczące finansów: a/Uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2008 rok. Uchwała powyższa została przygotowana zgodnie z zapisami ustawy o finansach publicznych i obejmuje zmiany z budżecie Powiatu Kluczborskiego w miesiącu lipcu 2008r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag i w drodze głosowania podjęli jednogłośnie uchwałę Nr 68/205/2008 w przedmiotowej sprawie. b/Kwartalna informacja o wykonaniu budżetu Powiatu Kluczborskiego za II kwartał 2008r. Starosta powiedział, że plan dochodów w budżecie powiatu wykonano w II kwartale 2008 roku w 53,72%, plan przychodów w 18,80%, plan wydatków w 46,86%, a plan rozchodów w 46%. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag i zaakceptowali powyższą informację. c/Wniosek Sołtysa Wsi Szymonków w sprawie wsparcia finansowego Dożynek Gminnych. Starosta wyjaśnił, że powyższy wniosek dotyczy kwoty 1.000,-zł., którą Sołtys Szymonkowa chce przeznaczyć na organizację Dożynek Gminnych organizowanych w Szymonkowie w dniu 7 września 2008r. Zarząd Powiatu negatywnie rozpatrzył powyższy wniosek i nie wyraził zgody na dofinansowanie dożynek w Szymonkowie, ponieważ Powiat Kluczborski jest już w roku bieżącym współorganizatorem Dożynek Wojewódzkich, które odbędę się w Byczynie w dniu 14 września 2008r. d/Wniosek Dyrektora Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku w sprawie przeniesienia środków finansowych w budżecie. Pani Skarbnik wyjaśniła, że wniosek dotyczy przeniesienia pomiędzy paragrafami środków finansowych zaplanowanych na wykonanie jednego z zadań remontowych w jednostce. Zarząd Powiatu rozpatrując powyższy wniosek ustalił, że Dyrektor Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku może zarządzeniem dokonać przeniesienia środków finansowych pomiędzy paragrafami w budżecie swojej jednostki. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Panią Skarbnik do wprowadzenia zmian w załączniku remontowym w budżecie Powiatu Kluczborskiego na 2008 rok, o których mowa we wniosku. e/Wniosek Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku w sprawie dofinansowania zadań remontowych. Starosta wyjaśnił, że wniosek powyższy dotyczy dofinansowania zadań remontowych, których wykonanie nakazał w drodze decyzji administracyjnej Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Kluczborku. Zarząd Powiatu negatywnie rozpatrzył powyższy wniosek, ponieważ nie ma możliwości dofinansowania jednostki kwotą 50.000,-zł. z tegorocznego budżetu Powiatu Kluczborskiego. Zarząd ustalił, że zadania remontowe, o których mowa we wniosku mogą zostać sfinansowane z dodatkowych środków przyznanych jednostce przez Wojewodę Opolskiego. Do punktu 3 porządku Kolejnym punktem posiedzenia były następujące sprawy oświaty: a/Uchwała Zarządu Powiatu w sprawie określenia liczby stanowisk kierowniczych i liczby etatów wspomagających w zespołach szkół ponadgimnazjalnych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Kluczborski. Starosta powiedział, że projekt powyższej uchwały został przygotowany przez Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu. Do projektu zostało dołączone uzasadnienie oraz szczegółowa analiza ilości oddziałów i liczby uczniów w szkołach ponadgimnazjalnych Powiatu Kluczborskiego w latach 1999-2008. Na podstawie tej analizy Pani Naczelnik przygotowała projekt uchwały określającej liczbę stanowisk kierowniczych oraz liczbę etatów wspomagających, które należy zastosować w naszych szkołach od nowego roku szkolnego 2008/2009. Członkowie Zarządu zapoznali się szczegółowo z informacją Pani Naczelnik i uznali za zasadne przyjęcie proponowanych zmian. W związku z powyższym podjęto jednogłośnie uchwałę Nr 68/206/2008 w sprawie określenia liczby stanowisk kierowniczych i liczby etatów wspomagających w zespołach szkół ponadgimnazjalnych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Kluczborski. b/Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie poprawności przeprowadzania postępowania zamówień publicznych. Starosta poinformował, że do pisma Naczelnika została dołączona informacja Dyrektora Biura Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w Ministerstwie Edukacji Narodowej, z której wynika, że w placówkach oświatowych realizujących różne projekty stwierdzono liczne nieprawidłowości w sposobie przeprowadzania postępowań zamówień publicznych. W związku z powyższym zobowiązano organy prowadzące placówki oświatowe o wzmożony nadzór w tej kwestii, a Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu wystąpiła do Zarządu o przeprowadzenie w jednostkach oświatowych Powiatu Kluczborskiego kontroli w zakresie prawidłowości przeprowadzania postępowań przetargowych. Zarząd Powiatu postanowił, że w chwili obecnej nie ma potrzeby przeprowadzenia w jednostkach oświatowych naszego powiatu kontroli w zakresie prawidłowości przeprowadzania postępowań przetargowych i ustalił, że kwestia powyższa będzie uwzględniania w trakcie kontroli finansowych 5% wydatków przeprowadzanych obligatoryjnie w jednostkach. c/Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie naboru do klas pierwszych szkół ponadgimnazjalnych Powiatu Kluczborskiego na rok szkolny 2008/2009 po rekrutacji uzupełniającej. Starosta powiedział, że z informacji Naczelnika wynika, że po rekrutacji uzupełniającej do klas I szkół ponadgimnazjalnych naszego powiatu zostało utworzonych na nowy rok szkolny 2008/2009 niepełnych 27 oddziałów, do których przyjęto ogółem 708 kandydatów. Rekrutacja dodatkowa odbędzie się w dniach 18-28 sierpnia br., jednak nie wniesie ona znaczących zmian. Zarząd Powiatu przyjął powyższą informację i zaakceptował wyniki naboru do klas pierwszych szkół ponadgimnazjalnych Powiatu Kluczborskiego na nowy rok szkolny. d/Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące zestawienia wykonania wynagrodzeń w jednostkach oświatowych za II kwartał 2008 r. Aktualny plan wynagrodzeń nauczycieli oraz administracji i obsługi w jednostkach oświatowych Powiatu Kluczborskiego po zwiększeniu z tytułu podwyżek wynosi obecnie 16.615.026,-zł., a wykonanie tego planu za I półrocze 2008r. wynosi 9.249.824,49 zł. Zarząd Powiatu przyjął powyższą informację nie wnosząc uwag. Jednocześnie zobowiązał Skarbnika Powiatu do zawarcia powyższych danych w sprawozdaniu z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2008r. e/Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące opinii Zarządu Powiatu w Kluczborku o wysokości dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych Powiatu Kluczborskiego. Starosta powiedział, że obecnie dyrektorzy otrzymują dodatki przyznane przez Zarząd Powiatu na okres od 01.04.2008r. do 31.08.2008r., a w chwili obecnej należy ustalić ich wysokość na czas od 01.09.2008r. do 31.12.2008r. Zarząd Powiatu zapoznał się z przedłożonymi przez Panią Naczelnik propozycjami i postanowił o przyznaniu ich w następujących wysokościach: Lp Imię i nazwisko dyrektora Nazwa szkoły/placówki Decyzja o wysokości dodatku funkcyjnego Decyzja o wysokości dodatku motywacyjnego 1. Mariusz Kaczmarski Zespół Szkół w Kluczborku 50% /bez zmian/ 35% /bez zmian/ 2. Piotr Sitnik Zespół Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku 45% /bez zmian/ 25% /bez zmian/ 3. Ewa Sygulla Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku 45% /bez zmian/ 25% /bez zmian/ 4. Mirosław Żuraw Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku 45% /bez zmian/ 25% /bez zmian/ 5. Krystyna Napp-Marczinska Specjalny Ośrodek w Kluczborku 45% /dotychczas 40%/ 25% /bez zmian/ 6. Wiesław Solarewicz Wojewódzki Ośrodek Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku 40% /bez zmian/ 35% /bez zmian/ 7. Anna Dzierżan Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku 25% /bez zmian/ 30% /bez zmian/ 8. Tadeusz Michalkiewicz Młodzieżowy Dom Kultury w Kluczborku 25% /bez zmian/ 30% /bez zmian/ 9. Anita Kielich Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Kluczborku 25% /bez zmian/ 30% /bez zmian/ Zarząd negatywnie rozpatrzył propozycję Pani Naczelnik, aby zwiększyć dodatki funkcyjne z 25% do 30% dla Dyrektora Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku, Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku oraz Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku. Zarząd nie zwiększył również dodatku motywacyjnego z 25% do 30% dla Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku, co również proponowała Naczelnik Wydziału Edukacji. Dyrektorowi tej jednostki Zarząd zwiększył jednak dodatek funkcyjny z 40% do 45%. Do punktu 4 porządku Następnym punktem obrad były pozostałe sprawy, skierowane do Zarządu: a/-b/Rozstrzygnięcia nadzorcze Wojewody Opolskiego o stwierdzeniu nieważności uchwał Nr XXIV/133/2008 i Nr XXIV/134/2008 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 12 czerwca 2008 r. w sprawie wyrażenia zgody na dzierżawę nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego. Starosta poinformował Członków Zarządu, że uchwały powyższe dotyczą dzierżawy na okres 10 lat nieruchomości lokalowej znajdującej się na I piętrze w budynku Szpitala Powiatowego w Kluczborku oraz nieruchomości zabudowanej znajdującej się na terenie przyszpitalnym tj. budynku byłego magazynu rezerw państwowych szpitala. Starosta wyjaśnił, że Wojewoda Opolski w swoich rozstrzygnięciach stwierdził nieważność tych uchwał z powodu istotnego naruszenia prawa. Rada Powiatu jest bowiem ustawowo władna do ustalania zasad zbywania, wydzierżawiania oraz wynajmowania swoich nieruchomości i nie ma potrzeby podejmowania przez Radę uchwał np. o wyrażeniu zgody na dzierżawę nieruchomości. Ponadto z obowiązującej uchwały Rady Powiatu w Kluczborku o w/w zasadach wynika, że Zarząd Powiatu ma prawo przeprowadzić przetarg i zawrzeć umowę z dzierżawcą na okres 10 lat. Zdaniem Starosty z naszej uchwały o zasadach nie ma zapisu mówiącego o możliwości dzierżawy powyżej 3 lat. Starosta dodał, że zdaniem Wojewody Rada Powiatu jest kompetentna do wyrażania zgody na zawarcie umów dotyczących nieruchomości w drodze bezprzetargowej, a zakwestionowane uchwały odnoszą się do oddania w dzierżawę nieruchomości powiatowych w drodze przetargu. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z treścią rozstrzygnięć Wojewody Opolskiego ustalili, że należy dokonać zmian w zapisach uchwały Rady Powiatu o zasadach zbywania, wydzierżawiania oraz wynajmowania nieruchomości powiatowych oraz przygotować uchwały Zarządu Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na dzierżawę przedmiotowych dwóch nieruchomości. c/Porozumienie w sprawie ponoszenia wydatków za pobyt dziecka w rodzinie zastępczej na terenie Powiatu Częstochowskiego. Porozumienie powyższe zostało przedłożone Zarządowi przez Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku i dotyczy pokrywania przez Powiat Kluczborski kosztów pobytu dziecka pochodzącego z naszego powiatu, przebywającego w rodzinie zastępczej w Powiecie Częstochowskim. Zarząd Powiatu wyraził zgodę na zawarcie porozumienia Nr 0119.2/4/08 z Powiatem Częstochowskim w powyższej sprawie. Do podpisania niniejszego porozumienia upoważniony został Starosta oraz Wicestarosta Kluczborski. d/Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące wniosków o wyrażenie zgody na wydzierżawienie gruntu pod boksy garażowe na działce stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego. Starosta wyjaśnił, że wnioski dotyczą dzierżawy gruntu na działce nr 88/18 położonej w Kluczborku przy ul. Żeromskiego 3B z przeznaczeniem na postawienie dwóch boksów garażowych. Na działce tej znajduje się już kompleks 14 garaży z możliwością usytuowania jeszcze 3. Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył wnioski dwóch mieszkańców Kluczborka i wyraził zgodę na dzierżawę gruntu stanowiącego własność Powiatu Kluczborskiego (ul. Żeromskiego 3b w Kluczborku) pod dwa boksy garażowe. Zarząd zobowiązał Kierownika Biura do przygotowania stosownej dokumentacji z zastosowaniem zapisów uchwały Nr 108/323/05 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 27.05.2005r. w sprawie minimalnych stawek za dzierżawę nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Kierownika Biura oraz Skarbnika Powiatu do przygotowania propozycji zmian stawek za dzierżawę tych gruntów w celu podjęcia przez Zarząd Powiatu nowej uchwały w w/w sprawie. e/Informacja Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotycząca budynków garażowych będących własnością Powiatu Kluczborskiego w trwałym zarządzie Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku (ul. Konopnickiej). Informacja powyższa została przygotowana przez Kierownika Biura w związku z rozstrzygnięciem Zarządu z dnia 30.06.2008r. Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości przedłożoną informację. f/Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące rokowań cenowych na zbycie nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego położonej w Wołczynie (sprawa rozpatrzona na początku posiedzenia). g/Informacja Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu o wyniku przetargu na sprzedaż nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego położonych w Wołczynie. Zarząd Powiatu zapoznał się z negatywnym wynikiem I przetargu na sprzedaż nieruchomości stanowiących własność powiatu położonych w Wołczynie (działka nr 133/4 ark. m. 3 oraz nr 133/6 ark. m. 3), który odbył się w dniu 30 czerwca 2008r. Zarząd zobowiązał Kierownika Biura do ogłoszenia II przetargu na sprzedaż w/w nieruchomości z zachowaniem dotychczasowych ich wartości. h/Opinia Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Biadacz. Zarząd Powiatu zapoznał się z pozytywną opinią Kierownika Biura i nie wniósł do niej zastrzeżeń. Pozytywnie uzgodnił projekt zmian miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Biadacz. i/Informacja Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dotycząca kosztów budowy kanalizacji deszczowej i chodnika przy drodze powiatowej w Bogacicy (przy posesji Domu Dziecka). Starosta powiedział, że informację Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych przygotował zgodnie z rozstrzygnięciem Zarządu z dnia 26 czerwca 2008r., na wniosek Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny Rady Powiatu w Kluczborku. Wniosek dotyczył konieczności zasypania przydrożnego rowu przy budynku Domu Dziecka w Bogacicy. Z informacji Dyrektora ZDP wynika, że istniejący tam rów przydrożny służy do odprowadzania wód opadowych i roztopowych, jego zasypania spowoduje konieczność budowy na tym odcinku kanalizacji burzowej, która przejmie jego funkcję. Zarząd zobowiązał się do rozpatrzenia możliwości wykonania kanalizacji deszczowej i chodnika przy drodze powiatowej na długości posesji Domu Dziecka w Bogacicy przy planowaniu budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2009 rok. Do punktu 5 porządku Kolejno przystąpiono do zatwierdzenia materiałów na najbliższą sesję Rady Powiatu. Starosta powiedział, że do Zarządu wpłynął dotychczas projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zasad udzielania stypendiów Starosty Kluczborskiego dla uczniów szkół, dla których organem prowadzącym jest Powiat Kluczborski. Projekt ten został przygotowany przez Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w związku z koniecznością wprowadzenia zmian w obowiązujących dotychczas zasadach udzielania stypendiów Starosty Kluczborskiego. Najważniejsza zmiana polega na tym, że wypłata stypendiów będzie dokonywana w 10 miesięcznych ratach, a nie jak dotychczas jednorazowo na koniec roku szkolnego. Pozostałe zmiany dotyczą m.in. uszczegółowienia kryteriów przyznawania stypendiów w przypadku kandydatów równorzędnych oraz zapisu o możliwości ich przyznania więcej niż jednemu uczniowi z danego typu szkoły. Członkowie Zarządu jednogłośnie zaakceptowali treść przedłożonego projektu uchwały i postanowili o przedłożeniu go Radzie Powiatu w Kluczborku. Do punktu 6 porządku Kolejno Starosta przedstawił zebranym pismo Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie przedłożenia dokumentacji projektowej na zadanie pn. „Przebudowa drogi powiatowej nr1304O Kostów – Janówka odc. w km 0+000 – 5+ Zarząd Powiatu zapoznał się z dokumentacją projektową na powyższe zadanie, którego inwestorem będzie Powiat Kluczborski. Zarząd postanowił o upoważnieniu Starosty i Wicestarosty Kluczborskiego do wystąpienia o pozwolenie budowlane na realizację w/w zadania. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do przygotowania stosownego wniosku dla Wydziału Budownictwa Starostwa Powiatowego w Kluczborku w celu uzyskania pozwolenia budowlanego. Następnie głos zabrała Pani Skarbnik Powiatu i przedstawiła zebranym umowę pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Przedsiębiorstwem Wielobranżowym „PROFIT” Sp. z o.o. w Łęcznej. Umowa dotyczy spłaty zadłużenia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Likwidacji w Kluczborku wobec tego przedsiębiorstwa z tytułu przejętych od wierzyciela DOSPOMED S.A. w Lublinie wierzytelności dotyczących kosztów postępowania sądowego. Pani Skarbnik dodała, że umowa dotyczy kwoty 2.501,23 zł. Członkowie Zarządu Powiatu wyrazili zgodę na zawarcie powyższej umowy, a do jej podpisania upoważnili Starostę i Wicestarostę Kluczborskiego. Innych spraw nie poruszano. Do punktu 7 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 68 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Piotr Pośpiech 2.Mieczysław Czapliński 3.Otylia Skoczylas 4.Maciej Tomaszczyk
Kolejno wspólnie ustalono następujący sposób zapłaty przez nabywcę:
Ogólnokształcących
Szkolno-Wychowawczy