Zarządzenie Nr 14/2008
Starosty Kluczborskiego
z dnia 1 kwietnia 2008 r.
zmieniające zarządzenie Nr 23/06 Starosty Kluczborskiego z dnia 30 października 2006 r. w sprawie wprowadzenia procedury przygotowania, kontroli, opiniowania i zatwierdzania arkuszy organizacji szkół i placówek oświatowych oraz aneksów do arkuszy.
Na podstawie art. 34a ust. 2, pkt 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (Dz. U. z 2001 r. Nr 61, poz. 624  z  pózn. zm.) zarządza się, co następuje:
§ 1. Wprowadza się załącznik do niniejszego zarządzenia „Procedura przygotowania, kontroli, opiniowania i zatwierdzania arkuszy organizacji szkół i placówek oświatowych oraz aneksów do arkuszy” w nowym brzmieniu. 
§ 2. Traci moc „Procedura przygotowania, kontroli, opiniowania i zatwierdzania arkuszy organizacji szkół i placówek oświatowych oraz aneksów do arkuszy”, stanowiąca załącznik do zarządzenia Nr 23/06 Starosty Kluczborskiego z dnia 30 października 2006 r. w sprawie wprowadzenia procedury przygotowania, kontroli, opiniowania i zatwierdzania arkuszy organizacji szkół i placówek oświatowych oraz aneksów do arkuszy.
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik do Zarządzenia Nr 14/2008
Starosty Kluczborskiego                                                                                                      
                                                                                                                             z dnia 1 kwietnia 2008 r.
PROCEDURA PRZYGOTOWANIA, KONTROLI, OPINIOWANIA I ZATWIERDZANIA ARKUSZY ORGANIZACJI SZKÓŁ I PLACÓWEK OŚWIATOWYCH ORAZ ANEKSÓW DO ARKUSZY.
§ 1.  Przygotowanie arkuszy organizacji oraz aneksów do arkuszy.
1.        Przygotowanie uchwały Zarządu Powiatu w sprawie wytycznych do opracowania arkuszy organizacji szkół i placówek na dany rok szkolny do 15 marca – Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu.
2.        Przekazanie podjętej przez Zarząd Powiatu uchwały w sprawie wytycznych do szkół i placówek oświatowych oraz omówienie tych wytycznych na naradzie dyrektorów – marzec każdego roku. Realizują: podinspektor Joanna Neugebauer i Naczelnik Wydziału.
3.        Sporządzenie przez dyrektorów projektów arkuszy organizacji szkół i placówek na dany rok szkolny z wykorzystaniem programu Arkusz Optivum firmy VULCAN w oparciu o uchwałę Zarządu Powiatu w sprawie wytycznych oraz obowiązujące przepisy prawa oświatowego. 
4.        Złożenie jednego egzemplarza arkusza organizacji szkoły lub placówki (wydrukowana płachta) wraz z dyskietką programu VULCAN w Sekretariacie Starostwa Powiatowego w Kluczborku do dnia wskazanego w uchwale o wytycznych (pomiędzy  
 5.        Zadekretowanie arkusza przez Naczelnika do sprawdzenia przez odpowiedzialnego za daną szkołę pracownika Wydziału. § 2. Kontrola poprawności arkuszy (aneksów) organizacji szkół i placówek powiatu kluczborskiego pod względem przestrzegania przepisów dot. organizacji.  § 3.Opiniowanie i zatwierdzanie arkuszy organizacji i aneksów. 1.        W przypadku negatywnej opinii Opolskiego Kuratora Oświaty zwrot arkusza do odpowiedniej jednostki i postępowanie jak w § 2. Realizują pracownicy Wydziału zgodnie z przydziałem zadań. 2.        Po zatwierdzeniu przez Zarząd Powiatu informacji, o której mowa w § 2 w punkcie 8 i uzyskaniu pozytywnej opinii Opolskiego Kuratora Oświaty - Naczelnik przedstawia arkusze do zatwierdzenia Staroście Kluczborskiemu w terminie do 30 maja.  3.        Przekazanie zatwierdzonych arkuszy dyrektorom szkół i placówek za potwierdzeniem na piśmie – pracownicy Wydziału zgodnie z przydziałem zadań. 4.        Aneksy do arkuszy organizacji są sprawdzane, opiniowane i zatwierdzane w taki sam sposób jak arkusze organizacji. 5.        Przydziału kontroli arkuszy organizacji szkół i placówek pracownikom Wydziału Edukacji i Sportu dokonuje Naczelnik zgodnie z przydziałem zadań. W przypadku nieobecności któregoś z pracowników Naczelnik wskazuje pracownika na zastępstwo. 6.        Przydział szkół i placówek: a.       Inspektor Anna Matuszewska: WODiDZ, PODN; b.      Podinspektor Anna Nowak: ZSO, SOSW, ZSP Nr 1, ZSP Nr 2 – CKU; c.       Podinspektor Joanna Neugebauer:, ZSLT, MDK, PPP.