Protokół Nr 49/2008
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku w dniu 8 lutego 2008r. Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu oraz Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku. Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Sprawy finansowe: a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków, b/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie przeniesienia środków z rezerwy celowej budżetu, c/projekt zmiany planu finansowego Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym na 2008r., d/pismo Głównego Specjalisty ds. Kadr w sprawie propozycji dyrektorów jednostek organizacyjnych powiatu dotyczących ustalenia najniższego wynagrodzenia w I kategorii zaszeregowania miesięcznej tabeli wynagrodzeń i uzgodnienia wartości punktu. 3.Sprawy oświaty: a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie nadania upoważnienia Pani Krystynie Napp-Marczinskiej do umarzania i udzielania ulg w spłacie należności do wysokości nie przekraczającej jednorazowo kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę określonego na podstawie odrębnych przepisów, b/pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu finansowego na wynagrodzenia nauczycieli w 2008 roku, c/porozumienia w sprawie współpracy we wdrożeniu scentralizowanego systemu rekrutacji Nabór-Optivum na rok szkolny 2008/2009. 4.Sprawy różne: a/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wprowadzenia do budżetu powiatu pięciu zadań z zakresu likwidacji barier transportowych i architektonicznych, b/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wprowadzenia do budżetu powiatu zadania pn. „Remont sali gimnastycznej Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku”, c/wniosek Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie sporządzenia informacji na temat usuwania i składowania materiałów zawierających azbest, d/informacja Wojewody Opolskiego dotycząca naboru zadań do „Programu uspokojenia ruchu na drogach samorządowych na lata 2009-
e/pismo Naczelnika Wydziału Organizacyjnego dotyczące wdrożenia aplikacji elektronicznego obiegu dokumentów, f/wniosek Burmistrza Miasta Kluczbork w sprawie nabycia betonowych płyt drogowych znajdujących się na terenie Szpitala Powiatowego w Kluczborku, g/informator „Opieka Zdrowotna w Powiecie Kluczborskim w 2008 roku”. 5.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu: -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie ustalenia zasad korzystania ze stołówki szkolnej oraz wysokości opłat za posiłki, -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany uchwały Nr XXXVI/254/2006 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 9 lutego 2006r. w sprawie uchwalenia Powiatowego Programu Działań na Rzecz Osób Niepełnosprawnych na lata 2006-2010. 6.Wolne wnioski. 7.Zamknięcie posiedzenia. Do punktu 2 porządku Starosta przedstawił sprawy dotyczące finansów: a/Uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. Starosta wyjaśnił, że niniejszą uchwałą dokonuje się przeniesienia środków finansowych w budżecie powiatu po stronie wydatków między paragrafami w dziale 710 – działalność usługowa, rozdział 71015 – nadzór budowlany o kwotę 17.303,-zł. Przesunięć dokonuje się na wniosek Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Kluczborku, a konieczność wprowadzenia zmian w budżecie wynika z konieczności zwiększenia zatrudnienia w inspektoracie. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag i wyrazili zgodę na proponowane w budżecie powiatu zmiany. Jednogłośnie podjęli w tej sprawie uchwałę Nr 49/160/2008. b/Uchwała Zarządu Powiatu w sprawie przeniesienia środków z rezerwy celowej budżetu. Starosta wyjaśnił, że uchwałę przygotowano zgodnie z rozstrzygnięciem Zarządu z poprzedniego posiedzenia dotyczącym przyznania nagrody Starosty Kluczborskiego Dyrektorowi Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku. Na mocy niniejszej uchwały o kwotę 3.000,-zł. zostanie zmniejszona w dziale 758 – różne rozliczenia, rozdział 75818 – rezerwy ogólne i celowe, rezerwa celowa budżetu. Równocześnie zwiększeniu o w/w kwotę ulegną planowane wydatki w dziale 801 – oświata i wychowanie, rozdział 80120 – licea ogólnokształcące. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag i jednogłośnie podjęli w tej sprawie uchwałę Nr 49/161/2008. c/Projekt zmiany planu finansowego Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym na 2008r. Pani Skarbnik powiedziała, że zmiany w planie finansowym uwzględniają rzeczywisty stan środków funduszu na początku bieżącego roku oraz przewidywaną wielkość wpływów na w/w fundusz. Zmiany te zostaną uwzględnione w projekcie uchwały Rady Powiatu o zmianach w budżecie, która będzie przedłożona radnym na najbliższej sesji. Członkowie Zarządu zaakceptowali proponowane zmiany. d/Pismo Głównego Specjalisty ds. Kadr w sprawie propozycji dyrektorów jednostek organizacyjnych powiatu dotyczących ustalenia najniższego wynagrodzenia w I kategorii zaszeregowania miesięcznej tabeli wynagrodzeń i uzgodnienia wartości punktu. Pani Skarbnik powiedziała, że w dniu wczorajszym odbyło się planowane spotkanie z przedstawicielami jednostek organizacyjnych powiatu w celu wspólnego przeanalizowania zgłoszonych wcześniej przez dyrektorów propozycji. W trakcie spotkania zapoznano się ze wstępnymi wyliczeniami i ustalono, że przy przyjęciu wartości punktu na poziomie 5,50 zł. dla wszystkich jednostek nastąpi brak możliwości realizacji podwyżek. W toku dyskusji zaproponowano obniżenie wartości punktu do poziomu 5,20 zł. Przy takim założeniu wyliczono, że w skali powiatu i tak wystąpią na wynagrodzeniach w trakcie roku budżetowego braki. Wstępnie wyliczono, że mogą one wynosić około 519.000,-zł. Po szczegółowej analizie przewidywanych braków w jednostkach Zarząd uznał, że w trakcie roku wystąpią na pewno jakieś oszczędności, a część jednostek wypracuje dodatkowe środki. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z informacją Skarbnika Powiatu ze spotkania z przedstawicielami jednostek postanowił: 1.wartość najniższego wynagrodzenia w I kategorii zaszeregowania w miesięcznej tabeli wynagrodzeń pozostawić na proponowanym wcześniej poziomie tj. 500,-zł. dla wszystkich jednostek oświatowych i 620,-zł. dla pozostałych jednostek, 2.wartość punktu przyjąć na poziomie 5,20 zł. (poprzednia propozycja Zarządu – 5,50 zł.) dla wszystkich jednostek organizacyjnych powiatu. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Głównego Specjalistę ds. Kadr do przygotowania projektu uchwały Rady Powiatu w Kluczborku z powyższymi propozycjami i skierowania go do związków zawodowych w celu zaopiniowania. Do punktu 3 porządku Kolejnym punktem posiedzenia były następujące sprawy oświaty: a/Uchwała Zarządu Powiatu w sprawie nadania upoważnienia Pani Krystynie Napp-Marczinskiej do umarzania i udzielania ulg w spłacie należności do wysokości nie przekraczającej jednorazowo kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę określonego na podstawie odrębnych przepisów. Starosta wyjaśnił, że uchwałę powyższą przygotowano w związku z brakiem posiadania upoważnienia do umarzania i udzielania ulg w spłacie należności przez Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku. Posiadanie takiego upoważnienia wynika z przepisów prawa, a do jego udzielenia władny jest Zarząd Powiatu. Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na upoważnienie Dyrektora w/w jednostki i jednogłośnie podjęli w tej sprawie uchwałę Nr 49/162/2008. b/Pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu finansowego na wynagrodzenia nauczycieli w 2008 roku. Starosta wyjaśnił, że pismo dotyczy zwiększenia planu o kwotę 143.192,-zł. Kwota powyższa wynika z tego, że nie została w planie uwzględniona utworzona dodatkowo klasa wielozawodowa, zmniejszone zostały też planowane wydatki na nagrody jubileuszowe i odprawy. Zdaniem Starosty z podjęciem decyzji w tej sprawie można jeszcze poczekać. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym pismem ustalił, że w chwili obecnej nie jest możliwe zwiększenie planu finansowego jednostki. Zarząd postanowił, że ponownie zajmie się powyższą sprawą przy otrzymaniu ostatecznej wielkości subwencji oświatowej. c/Porozumienia w sprawie współpracy we wdrożeniu scentralizowanego systemu rekrutacji Nabór-Optivum na rok szkolny 2008/2009. Starosta wyjaśnił, że porozumienia powyższe przygotowano zgodnie z rozstrzygnięciem Zarządu z dnia 22.01.2008r. i dotyczą one Gminy Wołczyn, Gminy Byczyna oraz Zespołu Szkół Ogólnokształcących STO w Kluczborku. Starosta dodał, że Dyrektor Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach nie skorzystał z oferty powiatu. Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na zawarcie tych porozumień i upoważnili do ich podpisania Starostę i Wicestarostę. Do punktu 4 porządku Następnym punktem obrad były pozostałe sprawy, skierowane do Zarządu: a/-b/Pisma Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wprowadzenia do budżetu powiatu pięciu zadań z zakresu likwidacji barier transportowych i architektonicznych oraz remontu sali gimnastycznej w jednej jednostce Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku”. Starosta wyjaśnił, że pisma powyższe dotyczą zadań tj. zakup 3 samochodów osobowych do przewozu osób niepełnosprawnych (dot. Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku, Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku i Powiatowego Zespołu Socjalizacyjno-Interwencyjnego „Nasz Dom Bąków-Bogacica”), likwidacja barier architektonicznych (dot. Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku i Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku) oraz remont sali gimnastycznej (dot. Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku). Zadania powyższe planowane są do realizacji w ramach „Programu wyrównywania różnic między regionami” oraz „Programu Rozwoju Bazy Sportowej Województwa Opolskiego”. Po wprowadzeniu zadań do budżetu możliwe będzie złożenie stosownych wniosków o ich dofinansowanie. Zarząd Powiatu postanowił o wprowadzeniu powyższych zadań do budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2008 rok oraz zabezpieczeniu wkładu własnego w kwocie 203.000,-zł. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Panią Skarbnik do uwzględniania w/w zadań w projekcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie, który zostanie przedłożony radnym na najbliższej sesji. c/Wniosek Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie sporządzenia informacji na temat usuwania i składowania materiałów zawierających azbest. Członkowie Zarządu zapoznali się z wnioskiem komisji oraz odpowiedzią Naczelnika Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa. Dodatkowo zobowiązano Naczelnika do uzyskania z gmin wchodzących w skład Powiatu Kluczborskiego informacji jak przedstawia się aktualnie sytuacja w zakresie usuwania i składowania materiałów zawierających azbest na terenie gmin. Zarząd zobowiązał również Naczelnika do przedłożenia uzyskanych informacji wraz z wykazem firm posiadających zezwolenia w zakresie gospodarowania takimi odpadami Przewodniczącemu Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego. d/Informacja Wojewody Opolskiego dotycząca naboru zadań do „Programu uspokojenia ruchu na drogach samorządowych na lata 2009- Starosta wyjaśnił, że nabór zadań do powyższego programu prowadzi Ministerstwo Infrastruktury. Program będzie obejmował zadania na drogach w niewielkich miejscowościach i miastach, a jego celem będzie zapewnienie bezpiecznej i zgodnej z przepisami prędkości pojazdów oraz poprawa warunków życia mieszkańców za pomocą środków inżynierii drogowej. Starosta dodał, że dofinansowanie zadań w ramach tego programu może nawet przekroczyć 50%. Kolejno głos zabrał Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku i powiedział, że przygotował wstępne propozycje Powiatu Kluczborskiego do tego programu. W zgłoszeniu tym zostały ujęte następujące zadania: 1.przebudowa skrzyżowania DP 21290 (ul. Jagiellońska) z DP 21270 (ul. Moniuszki) w Kluczborku, 2.modernizacja chodnika, budowa ścieżki rowerowej, remont nawierzchni jezdni DP 21290 (ul. Jagiellońska) i DP 21180 (ul. Jana Pawła II), 3.budowa chodników: na odcinku drogi Biskupice-Kochłowice, na odcinku drogi Byczyna-Polanowice, a także w Lasowicach Wielkich, Bąkowie, Wołczynie (ul. Byczyńska), Kujakowicach Górnych, Ligocie Dolnej, Rożnowie, Bogacicy i Gierałcicach, 4.przebudowa skrzyżowania na małe rondo w Borkowicach i Kraskowie. Członkowie Zarządu po szczegółowym omówieniu każdego z w/w zadań zaakceptowali wszystkie propozycje Dyrektora. Wicestarosta zaproponował, aby w powyższym zgłoszeniu ująć też budowę chodnika w Skałągach i Brzezinkach. Członkowie Zarządu zaakceptowali zgłoszoną propozycję Wicestarosty. Zarząd postanowił o zgłoszeniu przez Powiat Kluczborki w/w zadań do „Programu uspokojenia ruchu na drogach samorządowych na lata 2009- Kolejno Starosta nawiązując do planowanej przebudowy skrzyżowania ul. Jagiellońskiej i ul. Moniuszki w Kluczborku, powiedział, że jego zdaniem można by już przystąpić do sporządzania dokumentacji na to zadanie i przeznaczyć na ten cel środki finansowe z rezerwy budżetowej. Członkowie Zarządu zaakceptowali tę propozycję, a Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych powiedział, że w najbliższym czasie wystąpi do Zarządu z wnioskiem o powyższe środki i przystąpi do sporządzania dokumentacji. Pan Maciej Tomaszczyk zapytał na jakim etapie jest obecnie budowa chodnika w Jaśkowicach i Polanowicach. Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych wyjaśnił, że na zadanie w Jaśkowicach obecnie jest sporządzana dokumentacja techniczna, a potem w uzgodnieniu z Gminą Byczyna zostaną podjęte decyzje o dalszych działaniach. Natomiast w Polanowicach jest problem z kanalizacją i konieczne jest jej dokładne sprawdzenie. Następnie głos zabrał Sekretarz Powiatu i zapytał się czy w chwili obecnej będzie coś wykonywane na drodze Kostów-Janówka. Dyrektor powiedział, że przebudowa tej drogi została zgłoszona do realizacji z Regionalnego Programu Operacyjnego, ale jej wykonanie nastąpi w późniejszym okresie. W chwili obecnej będzie tam prowadzony tylko doraźny remont. e/Pismo Naczelnika Wydziału Organizacyjnego dotyczące wdrożenia aplikacji elektronicznego obiegu dokumentów w Starostwie Powiatowym w Kluczborku. Zarząd Powiatu zapoznał się z informacją dotyczącą koniecznej modernizacji serwerowni Starostwa Powiatowego i zakupu dodatkowych urządzeń oraz o związanych z tym kosztów. Zarząd zobowiązał Panią Skarbnik do ustalenia czy jest możliwe pod względem finansowym przeprowadzenie proponowanej modernizacji i poniesienie z tego tytułu kosztów w kwocie 51.039,-zł. f/Wniosek Burmistrza Miasta Kluczbork w sprawie nabycia betonowych płyt drogowych znajdujących się na terenie Szpitala Powiatowego w Kluczborku. Zarząd Powiatu negatywnie rozpatrzył powyższy wniosek, ponieważ ustalił, że betonowe płyty, o których mowa we wniosku nie są przeznaczone do sprzedaży i będą wykorzystane do celów własnych powiatu. Zarząd jednocześnie zobowiązał Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do udzielenia powyższej odpowiedzi wnioskodawcy. g/Informator „Opieka Zdrowotna w Powiecie Kluczborskim w 2008 roku”. Członkowie Zarządu zapoznali się z treścią przedłożonego przez Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia informatora i wyrazili zgodę na jego zamieszczenie na stronie internetowej Powiatu Kluczborskiego. Jednocześnie zobowiązali Kierownika Referatu Promocji do opublikowania informatora „Opieka Zdrowotna w Powiecie Kluczborskim w 2008 roku” na stronach powiatowych w „Kulisach Powiatu”. Do punktu 5 porządku Kolejno Członkowie Zarządu omawiali materiały przygotowane na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku: -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie ustalenia zasad korzystania ze stołówki szkolnej oraz wysokości opłat za posiłki, -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany uchwały Nr XXXVI/254/2006 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 9 lutego 2006r. w sprawie uchwalenia Powiatowego Programu Działań na Rzecz Osób Niepełnosprawnych na lata 2006-2010. Starosta wyjaśnił, że Rada Powiatu podjęła w dniu 20 grudnia 2007r. uchwałę w sprawie ustalenia zasad korzystania ze stołówki szkolnej oraz wysokości opłat za posiłki, jednak nie zostały zawarte w niej kwoty opłat za poszczególne posiłki w stołówkach powiatowych jednostek organizacyjnych. Na brak tych kwot zwrócił uwagę nadzór prawny Wojewody Opolskiego i w związku z powyższym przygotowano nowy projekt przedmiotowej uchwały. Na mocy nowej uchwały pierwotna uchwała zostanie uchylona. Kolejno Starosta powiedział, że projekt zmiany Powiatowego Programu Działań na Rzecz Osób Niepełnosprawnych na lata 2006-2010 przygotowano w celu jego aktualizacji. Zostały bowiem zgłoszone przez samorządy gminne i ich jednostki, a także jednostki powiatowe nowe zadania oraz przedsięwzięcia na najbliższe lata, które należy ująć w przedmiotowym programie. Członkowie Zarządu zatwierdzili powyższe projekty uchwał i postanowili o przedłożeniu ich Radzie Powiatu jako materiały na najbliższą sesję. Do punktu 6 porządku Innych spraw nie poruszano. Do punktu 7 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 49 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Piotr Pośpiech ……………………………… 2.Mieczysław Czapliński ……………………………… 3.Otylia Skoczylas ……………………………… 4.Maciej Tomaszczyk ………………………………. Protokołowała: Katarzyna Stanisławska