Protokół Nr 44/2007

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 31 grudnia 2007r.

 

 

            Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu. 

 Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

 

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Sprawy finansowe:

-uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu     Kluczborskiego na 2007 rok.

3.Sprawy oświaty:

a/umowa Powiatu Kluczborskiego z Miastem Zielona Góra w sprawie przeprowadzenia i zasad finansowania kształcenia uczniów klas wielozawodowych w zakresie teoretycznych    przedmiotów zawodowych w Ośrodku Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Zespole Szkół i Placówek Kształcenia Zawodowego w Zielonej Górze,

b/wniosek Dyrektora Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku w sprawie wyrażenia    zgody na zwiększenie zatrudnienia pracowników administracji,

c/informacja Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotycząca przyznania środków na dofinansowanie doskonalenia zawodowego.  

4.Sprawy różne:

a/zawiadomienie Burmistrza Miasta Kluczborka o podjęciu przez Radę Miejską w Kluczborku uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzania zmian w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczborka,

b/wniosek w sprawie sprzedaży gruntu na terenie Szpitala Powiatowego w Kluczborku,

c/zawiadomienie o wniesieniu odwołania od decyzji Starosty Kluczborskiego w sprawie    odmowy odszkodowania za nieruchomość zajętą pod drogę publiczną położoną w Jasieniu,  

d/zawiadomienie o wniesieniu odwołania od decyzji Starosty Kluczborskiego w sprawie    odmowy odszkodowania za nieruchomość zajętą pod drogę publiczną położoną w Jasieniu.    

5.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 20 grudnia 2007r.  

6.Wolne wnioski.

7.Zamknięcie posiedzenia.

 

Do punktu 2 porządku

 

Starosta przedstawił projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok. Wyjaśnił, że uchwałę przygotowano zgodnie z zapisami ustawy o finansach publicznych i przedstawiono w niej zmiany w układzie wykonawczym budżetu powiatu.

Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag i jednogłośnie podjęli w tej sprawie uchwałę Nr 44/148/2007.

 

Do punktu 3 porządku

 

Kolejnym punktem posiedzenia były następujące sprawy oświaty:

a/Umowa Powiatu Kluczborskiego z Miastem Zielona Góra w sprawie przeprowadzenia i zasad finansowania kształcenia uczniów klas wielozawodowych w zakresie teoretycznych    przedmiotów zawodowych w Ośrodku Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Zespole Szkół i Placówek Kształcenia Zawodowego w Zielonej Górze.

Starosta wyjaśnił, że umowa powyższa dotyczy dokształcania młodocianych z Zasadniczej Szkoły Zawodowej Nr 2 w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku. W roku szkolnym 2007/2008 w Ośrodku Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Zespole Szkół i Placówek Kształcenia Zawodowego w Zielonej Górze dokształca się 6 naszych uczniów. W związku z tym została przygotowana przez Ośrodek z Zielonej Górze stosowna umowa dotycząca finansowania kursów.

Zarząd Powiatu wyraził zgodę na podpisanie umowy z Miastem Zielona Góra w powyższej sprawie i do jej zawarcia upoważnił Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu do przedłożenia Zarządowi informacji w zakresie odbytych w 2007r. i planowanych na 2008r. kursów naszych uczniów w Ośrodku Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Zespole Szkół i Placówek Kształcenia Zawodowego w Zielonej Górze.

b/Wniosek Dyrektora Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku w sprawie wyrażenia    zgody na zwiększenie zatrudnienia pracowników administracji.

Starosta wyjaśnił, że wniosek dotyczy zwiększenia zatrudnienia w powyższej placówce o 1 etatu pracownika kadrowo-księgowego na okres 3 miesięcy od dnia 1 stycznia 2008r. do dnia 31 marca 2008r. w związku z aktywizacją zawodową stażysty. Zwiększenie zatrudnienia nastąpi w ramach posiadanego przez jednostkę budżetu.  

Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył powyższy wniosek i wyraził zgodę na przedstawione w nim warunki zwiększenia zatrudnienia w Młodzieżowym Domu Kultury w Kluczborku. 

c/Informacja Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotycząca przyznania środków na dofinansowanie doskonalenia zawodowego.  

W informacji powyższej przedstawiony został zakres form doskonalenia zawodowego nauczycieli w 2008 roku, które będą realizowane w ramach zaplanowanych na ten cel środków finansowych.

Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości informację Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu nie wnosząc uwag. 

 

Do punktu 4 porządku

 

Następnym punktem obrad były pozostałe sprawy, skierowane do Zarządu: 

a/Zawiadomienie Burmistrza Miasta Kluczborka o podjęciu przez Radę Miejską w Kluczborku uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzania zmian w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczborka.

Zarząd Powiatu wstępnie zapoznał się z powyższym zawiadomieniem Burmistrza Miasta Kluczborka o planowanych zmianach w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego obejmujących obszar położony w północno-zachodniej części miasta. Jednocześnie zobowiązał Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do przedłożenia informacji czy na obszarze objętym planowanymi zmianami znajdują się nieruchomości stanowiące własność Powiatu Kluczborskiego oraz jakich konkretnych zmian dotyczy przedmiotowe zawiadomienie Burmistrza.   

b/Wniosek w sprawie sprzedaży gruntu przyległego do działki nr 91/20 k.m. 12 (z zabudowaniami „starej pralni”) na terenie Szpitala Powiatowego w Kluczborku.

Starosta wyjaśnił, że wnioskodawca chce kupić działkę należącą do powiatu z przeznaczeniem na drogę oraz miejsca parkingowe, co ułatwi mu dojazd do posiadanej przez niego innej nieruchomości. Wnioskodawca przedłożył Zarządowi dwie propozycje.

Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym wnioskiem i zobowiązał Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do szczegółowej analizy obu propozycji wnioskodawcy oraz przedłożenia Zarządowi następujących informacji:

1.jakich powierzchni dotyczą propozycje przedstawione w przedmiotowym wniosku,

2.jak powyższe propozycje mają się do planowanego projektu podziału nieruchomości, której wniosek dotyczy,

3.czy jest możliwe ustanowienie prawa przejazdu i przechodu gruntu powiatowego na rzecz wnioskodawcy.

Zarząd zobowiązał Kierownika Biura do przedłożenia powyższych informacji do dnia 8 stycznia 2008r.     

c/Zawiadomienie Zastępcy Dyrektora Wydziału Infrastruktury i Geodezji Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego o wniesieniu odwołania od decyzji Starosty Kluczborskiego w sprawie    odmowy odszkodowania za nieruchomość zajętą pod drogę publiczną położoną w Jasieniu.     

Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości zawiadomienie o wniesieniu przez mieszkańca miejscowości Jasienie odwołania od decyzji Nr GG.X.7221-85/06/07 Starosty Kluczborskiego z dnia 14 listopada 2007r. dotyczącej odmowy odszkodowania za nieruchomość zajętą pod drogę publiczną, położoną w Jasieniu Gmina Lasowice Wielkie  (działka nr 546/180 z k.m. 2 o powierzchni

d/Zawiadomienie Zastępcy Dyrektora Wydziału Infrastruktury i Geodezji Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego o wniesieniu odwołania od decyzji Starosty Kluczborskiego w sprawie    odmowy odszkodowania za nieruchomość zajętą pod drogę publiczną położoną w Jasieniu.    

Zarząd Powiatu również przyjął do wiadomości zawiadomienie o wniesieniu przez mieszkańca miejscowości Chocianowice odwołania od decyzji Nr GG.X.7221-16/06/07 Starosty Kluczborskiego z dnia 8 listopada 2007r. dotyczącej odmowy odszkodowania za nieruchomość zajętą pod drogę publiczną, położoną w Jasieniu Gmina Lasowice Wielkie  (działka nr 544/177 z k.m. 2 o powierzchni 0,0450 ha). Zarząd również postanowił o przeprowadzeniu dalszego merytorycznego postępowania w powyższej sprawie.  

 

Do punktu 5 porządku

 

Kolejno przystąpiono do ustalenia sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku, które zostały podjęte na XX sesji w dniu 20 grudnia 2007r. Postanowiono:

1.Uchwałę Nr XX/106/2007 w sprawie zmiany uchwały Nr VII/30/2007 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok – przekazać  Skarbnikowi Powiatu.

2.Uchwałę Nr XX/107/2007 w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2008 rok – przekazać naczelnikom wszystkich wydziałów Starostwa Powiatowego, radnym Rady Powiatu w Kluczborku oraz kierownikom wszystkich jednostek organizacyjnych powiatu.

3.Uchwałę Nr XX/108/2007 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w jednostkach oświatowych Powiatu Kluczborskiego na rok 2008 – przekazać Naczelnikowi Wydziału Edukacji i Sportu.

Zarząd Powiatu ustalając sposób realizacji powyższej uchwały zobowiązał Naczelnika w/w wydziału do przekazania jej dyrektorom wszystkich szkół i placówek oświatowych Powiatu Kluczborskiego.  

4.Uchwałę Nr XX/109/2007 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie ustalenia zasad korzystania ze stołówki szkolnej oraz wysokości opłat za posiłki – przekazać Naczelnikowi Wydziału Edukacji i Sportu.

Zarząd Powiatu ustalając sposób realizacji powyższej uchwały zobowiązał Naczelnika w/w wydziału do przekazania jej dyrektorom zainteresowanych jednostek oświatowych Powiatu Kluczborskiego.

5.Uchwałę Nr XX/110/2007 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie wyrażenia opinii do projektu uchwały Sejmiku Województwa Opolskiego dotyczącego wyłączenia ze struktury Samodzielnego Specjalistycznego Zespołu Opieki Zdrowotnej nad Matką i Dzieckiem w Opolu Przyszpitalnej Przychodni Ginekologiczno-Położniczej – przekazać Naczelnikowi Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia.

Zarząd Powiatu ustalając sposób realizacji powyższej uchwały zobowiązał Naczelnika w/w wydziału do przekazania jej Sejmikowi Województwa Opolskiego.

6.Uchwałę Nr XX/111/2007 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zasad dofinansowania zadań publicznych określonych ustawą z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie – przekazać Skarbnikowi Powiatu oraz Kierownikowi Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu.

7.Uchwałę Nr XX/112/2007 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały Nr XXXVI/254/2006 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 9 lutego 2006r. w sprawie uchwalenia Powiatowego Programu Działań na rzecz Osób Niepełnosprawnych na lata 2006-2010 – przekazać Dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku,  Dyrektorowi Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku oraz Kierownikowi Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu.

Zarząd Powiatu ustalając sposób realizacji powyższej uchwały zobowiązał Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie do przekazania jej gminom wchodzącym w skład Powiatu Kluczborskiego oraz podmiotom, które będą realizować powyższy program.

8.Uchwałę Nr XX/113/2007 w sprawie zmiany uchwały Nr IX/49/2007 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 16 marca 2007r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2007 rok – przekazać   Dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku oraz Kierownikowi   Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu.

 

Do punktu 6 porządku

 

Pani Skarbnik przedłożyła zebranym porozumienie przygotowane zgodnie z  rozstrzygnięciem Zarządu z dnia 20 grudnia 2007r., dotyczące spłaty kary pieniężnej w kwocie 15.300,-zł. nałożonej właścicielowi Przedsiębiorstwa Handlowo-Usługowo-Produkcyjnego „ELEKTROMEX” w Kępnie przez Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego. Członkowie Zarządu upoważnili Starostę i Wicestarostę do podpisania powyższego porozumienia.   

Kolejno Starosta poruszył sprawę wniosku byłego pracownika Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku dotyczącą odstąpienia od zwrotu nienależnie wypłaconego świadczenia. Zarząd zajmował się tą sprawą na poprzednim posiedzeniu w dniu 11 grudnia 2007r., ale decyzję postanowił podjąć w późniejszym terminie.

Po ponownej analizie powyższego wniosku Zarząd zobowiązał wnioskodawcę do zwrotu części nienależnie wypłaconego świadczenia na rzecz Powiatu Kluczborskiego. Zarząd postanowił o konieczności spłaty przez wnioskodawcę kwoty 1.000,-zł. w 10 miesięcznych ratach - 100,-zł. każda, płatne w terminie styczeń – październik 2008r. Jednocześnie   postanowił, że po terminowej spłacie powyższej kwoty, pozostała część należności wraz z odsetkami zostanie wnioskodawcy umorzona.     

Następnie Pani Skarbnik przedstawiła Zarządowi rozliczenie zakupionych w br. przez Powiat Kluczborski i gminy szczepionek przeciwko chorobie meningokokowej. Z rozliczenia wynika, że z zakupionych 8110 szt. szczepionek niewykorzystano jeszcze 319 szt. na kwotę 14.554,58-zł. Zostaną one jednak wykorzystane w przyszłym roku, ponieważ ich ważność kończy się w kwietniu 2008r.  Pani Skarbnik powiedziała również, że dotacje z gmin zostały już praktycznie rozliczone i część dotacji powinna zostać gminom zwrócona.    

Zarząd zapoznał się z powyższym rozliczeniem i zobowiązał Skarbnika Powiatu do zwrotu niewykorzystanych dotacji poszczególnym gminom Powiatu Kluczborskiego, a także do przedłożenia im szczegółowych rozliczeń z akcji przeprowadzonych szczepień.

Innych spraw nie poruszano.

 

Do punktu 7 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 44 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

 

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Mieczysław Czapliński ………………………………

 

 

                                                           3.Otylia Skoczylas            ………………………………

 

 

                                                           4.Maciej Tomaszczyk       ……………………………….

 

 

      Protokołowała:

 

Katarzyna Stanisławska