Protokół Nr 29/2007
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 17 września 2007r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu, Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu oraz Likwidator Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku.
Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Sprawy finansowe:
a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
b/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmiany uchwały Nr 25/86/2007 Zarządu Powiatu w Kluczborku w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków,
c/porozumienie z Gminą Kluczbork w sprawie udzielenia Powiatowi Kluczborskiemu dotacji celowej w kwocie 300.000,-zł. na dofinansowanie remontu dwóch mostów w Kluczborku,
d/porozumienie z Gminą Byczyna w sprawie udzielenia Powiatowi Kluczborskiemu dotacji celowej w kwocie 25.000,-zł. na zakup materiałów na budowę chodnika we wsi Biskupice,
e/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w sprawie przesunięcia wydatków w planie finansowym szkoły,
f/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w sprawie przesunięcia wydatków w planie finansowym szkoły (dot. zadań remontowych),
g/wniosek Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego
w Kluczborku w sprawie dokonania zmian w budżecie jednostki,
h/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie zwiększenia wydatków w planie finansowym jednostki,
i/pismo Skarbnika Powiatu w sprawie wytycznych niezbędnych do opracowania wycinkowych materiałów planistycznych służących opracowaniu projektu budżetu powiatu na 2008 rok,
j/porozumienie z Gminą Wołczyn w sprawie udzielenia przez Powiat Kluczborski dotacji celowej dla Gminy Wołczyn na organizację dożynek.
3.Sprawy oświaty:
a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie ustalenia wysokości opłat za wyżywienie w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku na rok szkolny 2007/2008,
b/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie przedłużenia powierzenia stanowiska dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku,
c/wnioski Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny z wizyt w szkołach i placówkach oświatowych Powiatu Kluczborskiego,
d/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie wyrażenia opinii dotyczącej przyznania dodatku funkcyjnego dla nauczyciela-konsultanta Pani Anny Dzierżan – Dyrektora Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli,
e/informacja Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu o zdawalności egzaminu maturalnego w latach 2005-2007,
f/porozumienie z Gminą Lasowice Wielkie w sprawie organizacji doskonalenia zawodowego i doradztwa metodycznego,
g/informacja Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu o zapewnieniu bezpiecznych i higienicznych warunków pracy w szkołach i placówkach oświatowych na podstawie protokołów kontroli obiektów.
4.Sprawy różne:
a/porozumienie z Powiatem Oleskim w sprawie umieszczenia małoletniego dziecka pochodzącego z Powiatu Kluczborskiego w rodzinie zastępczej w miejscowości Sowczyce Gmina Olesno oraz ponoszenia wydatków na częściowe pokrycie kosztów jego utrzymania przez Powiat Kluczborski,
b/aneks Nr 3/2006 do porozumienia zawartego z Powiatem Tatrzańskim w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie małoletniego dziecka pochodzącego z Powiatu Kluczborskiego umieszczonego w rodzinie zastępczej na terenie Powiatu Tatrzańskiego,
c/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące wniosku Pani Urszuli Danisz zam. w Laskowicach w sprawie użyczenia części działki stanowiącej własność powiatu,
d/pismo Prezesa Kluczborsko-Oleskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej w sprawie partycypacji w kosztach wyjazdu na Międzynarodowe Targi Poznańskie TOUR SALON 2007,
e/informacja Likwidatora SPZOZ ZOZ w Kluczborku dotycząca bieżących spraw związanych z likwidacją zakładu,
f/przyjęcie projektu umowy najmu pomieszczenia na pracownię mammograficzną,
g/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zbycia nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego,
h/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zbycia lokali mieszkalnych stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego,
i/wniosek P. Ireneusza Trefoń zam. Kluczbork w sprawie sprzedaży garażu znajdującego się na terenie szpitala,
j/wniosek P. Krzysztofa i Katarzyny Glomb zam. Kluczbork w sprawie zakupu gruntu pod kiosk spożywczy na terenie szpitala.
5.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku zmieniającej uchwałę Nr XIII/70/2007 w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu powiatu dla szkół niepublicznych posiadających uprawnienia szkół publicznych.
6.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 6 września 2007r.
7.Wolne wnioski.
8.Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 4 września 2007r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 28/2007 i w drodze głosowania jednogłośnie je przyjęli.
Do punktu 2 porządku
Starosta przedstawił sprawy dotyczące finansów:
a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Starosta wyjaśnił, że na mocy tej uchwały dokonane zostanie przeniesienie środków finansowych w budżecie Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku na wniosek dyrektora tej jednostki i pozytywnego jego rozstrzygnięcia przez Zarząd na poprzednim posiedzeniu. Przesunięcie środków polega na zmniejszeniu wydatków w dziale 801 rozdział 80130 oraz zwiększeniu ich w dziale 801 rozdział 80123 o kwotę 6.887,-zł. z przeznaczeniem na zakup materiałów, wyposażenia i usług. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag i jednogłośnie podjęli uchwałę Nr 29/95/2007 w powyższej sprawie.
b/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmiany uchwały Nr 25/86/2007 Zarządu Powiatu w Kluczborku w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.
Pani Skarbnik powiedziała, że proponowana zmiana uchwały Zarządu Nr 25/86/2007 wynika z mylnego podziału środków na poszczególne jednostki, które przeznaczone zostały na pomoc materialną dla uczniów. Pani Skarbnik wyjaśniła, że pomyłka wyniknęła z interpretacji przeznaczenia przyznanych naszemu powiatowi środków, ponieważ środki te zakwalifikowano jako pomoc materialna dla uczniów (stypendia), a potem okazało się, że powinny one zostać przeznaczone na dofinansowanie zajęć pozalekcyjnych oraz psychoedukacyjnych w ramach Rządowego Programu Wyrównywania Szans Edukacyjnych Dzieci i Młodzieży. W związku z powyższym należy zmienić zapisy uchwały Nr 25/86/2007.
Członkowie Zarządu nie wnieśli zastrzeżeń i jednogłośnie podjęli w powyższej sprawie uchwałę Nr 29/96/2007.
c/porozumienie z Gminą Kluczbork w sprawie udzielenia Powiatowi Kluczborskiemu dotacji
celowej w kwocie 300.000,-zł. na dofinansowanie remontu dwóch mostów w Kluczborku.
Starosta powiedział, że porozumienie powyższe dotyczy przekazania przez Gminę Kluczbork pomocy finansowej w w/w kwocie w terminie do 30.09.2007r. z przeznaczeniem na realizację zadania „Remonty mostów przy ulicy Mickiewicza i Grunwaldzkiej w Kluczborku”. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z porozumieniem Nr 1/FN/2007 jednogłośnie zaakceptowali jego treść oraz upoważnili Starostę i Wicestarostę do jego podpisania.
d/porozumienie z Gminą Byczyna w sprawie udzielenia Powiatowi Kluczborskiemu dotacji celowej w kwocie 25.000,-zł. na zakup materiałów potrzebnych do budowy chodnika we wsi Biskupice.
Członkowie Zarządu nie wnieśli zastrzeżeń do treści porozumienia w powyższej sprawie – Nr FN.I.WS-3052/7/2007 i również jednogłośnie ją zaakceptowali. Zarząd upoważnił także Starostę i Wicestarostę do podpisania niniejszego porozumienia.
e/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w sprawie przesunięcia wydatków w planie finansowym szkoły.
Starosta powiedział, że Dyrekcja ZSO wystąpiła do Zarządu Powiatu z powyższym wnioskiem w związku z otwarciem od dnia 1 września 2007r. klasy liceum dla dorosłych. Konieczne jest dlatego dokonanie przesunięć w budżecie jednostki.
Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył powyższy wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku i wyraził zgodę na zwiększenie wydatków w dziale 801 rozdział 80144 oraz zmniejszenie wydatków w dziale 801 rozdział 80120 o kwotę 13.400,-zł. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Skarbnika Powiatu do przygotowania projektu uchwały Rady Powiatu, wprowadzającej powyższe zmiany.
f/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w sprawie przesunięcia wydatków w planie finansowym szkoły.
Starosta powiedział, że wniosek ten dotyczy środków finansowych na realizację zadań remontowych w jednostce. Dyrektor ZSO wnioskuje o zmniejszenie wydatków o kwotę 30.000,-zł. na wyposażenie klatek schodowych w zamykane drzwi i urządzenia zapobiegające zadymianiu obiektu lub służące do oddymiania oraz o zwiększenie wydatków o kwotę 9.200,-zł. na remont sali gimnastycznej i o kwotę 20.800,-zł. na pozostałe remonty. Na zapytania członków Zarządu Wicestarosta wyjaśnił, że Dyrektor ZSO posiada uzgodnienie z Komendantem Powiatowym Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku na wykonanie w roku 2008 zadania remontowego związanego z zainstalowaniem urządzeń do oddymiania klatek schodowych.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem wstępnie zaakceptował proponowane zmniejszenie i zwiększenie wydatków w rozdziale 801 rozdział 80120 § 4270
o kwotę 30.000,-zł. Zarząd zobowiązał również Skarbnika Powiatu do przygotowania projektu uchwały Rady Powiatu, która wprowadzi powyższe zmiany w budżecie. Jednocześnie postanowił, aby na etapie przygotowywania tego projektu, przeprowadzić szczegółową analizę wydatków w kwocie 20.800,-zł. planowanych we wniosku na pozostałe remonty.
g/wniosek Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku w sprawie dokonania zmian w budżecie jednostki.
Proponowane we wniosku zmiany w budżecie jednostki polegają na zwiększeniu dochodów o środki uzyskane z najmu i dzierżawy składników majątkowych oraz usług, a także na zwiększeniu wydatków i przeznaczeniu ich między innymi na zakup materiałów i wyposażenia, pomocy naukowych i dydaktycznych oraz żywności i energii.
Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył powyższy wniosek i wyraził zgodę na zwiększenie dochodów i wydatków jednostki w dziale 801 rozdział 80140 oraz w dziale 854 rozdział 85410 o kwotę 88.000,-zł. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Skarbnika Powiatu do przygotowania projektu uchwały Rady Powiatu, która wprowadzi w budżecie zaakceptowane przez Zarząd zmiany.
h/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie zwiększenia wydatków w planie finansowym jednostki.
Starosta powiedział, że Dyrektor szkoły wnioskuje o zwiększenie wydatków szkoły o kwotę 24.250,-zł. z przeznaczeniem na wynagrodzenia pracownicze oraz składki na ubezpieczenie społeczne i na fundusz pracy. Jest to związane z przyjęciem dodatkowo dwóch oddziałów klasowych w Bogdańczowicach.
Zarząd Powiatu rozpatrując powyższy wniosek postanowił zająć stanowisko na kolejnym posiedzeniu, po zapoznaniu się z dodatkową informacją Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu oraz Dyrekcji ZSP Nr 1 w sprawie dotyczącej stanu zatrudnienia pracowników pedagogicznych od dnia 01.09.2007r. w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku (uwzględniając wcześniejsze stanowisko Zarządu o połączeniu dwóch oddziałów) oraz w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach.
i/pismo Skarbnika Powiatu w sprawie wytycznych niezbędnych do opracowania wycinkowych materiałów planistycznych służących opracowaniu projektu budżetu
powiatu na 2008 rok.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że za podstawę planowania budżetowego na przyszły rok przyjęto wskaźniki zawarte we wstępnym projekcie budżetu państwa na 2008r. Planowaną wysokość średniorocznej inflacji założono na poziomie 2,3%, w związku z czym Pani Skarbnik zaproponowała, aby w budżecie powiatu na 2008r. założyć wzrost kosztów bieżących utrzymania jednostek na poziomie 2,3% w stosunku do roku 2007 i na takim samym poziomie wzrost wynagrodzeń.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z propozycją wytycznych, które posłużą do przygotowania wniosków budżetowych na 2008 rok, postanowił, że przy opracowaniu uchwały budżetowej na 2008 rok należy założyć:
-wzrost kosztów bieżących utrzymania jednostek na poziomie 2,3% w stosunku do roku 2007,
-wzrost wynagrodzeń na poziomie 3% w stosunku do roku 2007 (oprócz nauczycieli osiągających kolejny szczebel awansu zawodowego).
j/porozumienie z Gminą Wołczyn w sprawie udzielenia przez Powiat Kluczborski dotacji celowej dla Gminy Wołczyn na organizację dożynek.
Starosta wyjaśnił, że porozumienie powyższe dotyczy dotacji dla Gminy Wołczyn w kwocie 11.800,-zł. na dofinansowanie organizacji dożynek gminno-powiatowych, które odbyły się w Wierzbicy Górnej w dniu 9 września br. Starosta dodał, że Rada Powiatu na ostatniej sesji w dniu 6 września br. podjęła uchwałę o zmianach w budżecie powiatu i wyraziła zgodę na przekazanie tej dotacji Gminie Wołczyn. Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na podpisanie w tej sprawie porozumienia Nr FN.I.WS-3052/8/2007 i upoważnili do tego Starostę oraz Wicestarostę.
Do punktu 3 porządku
Kolejnym punktem posiedzenia były następujące sprawy oświaty:
a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie ustalenia wysokości opłat za wyżywienie w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku na rok szkolny 2007/2008.
Uchwałą powyższą Zarząd Powiatu corocznie ustala tabelę wysokości opłat za wyżywienie w w/w jednostce. Wysokość opłat wynika z przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego w I kwartale 2007r. ogłoszonego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego.
Członkowie Zarządu podjęli jednogłośnie uchwałę Nr 29/97/2007 i ustalili jednocześnie wysokość opłat.
b/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie przedłużenia powierzenia stanowiska dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku.
Uchwałę niniejszą przygotowano w związku z wcześniejszym rozstrzygnięciem Zarządu, w którym Zarząd wyraził zgodę na przedłużenie powierzenia Panu Mariuszowi Kaczmarskiemu funkcji Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku do dnia 31.08.2009r. Rada Szkoły i Rada Pedagogiczna pozytywnie zaopiniowały decyzję Zarządu, a Opolski Kurator Oświaty nie wniósł do niej zastrzeżeń. W związku z powyższym Zarząd podjął w dniu dzisiejszym uchwałę Nr 29/98/2007 i jednogłośnie przedłużył powierzenie stanowiska Dyrektora ZSO w Kluczborku Panu Mariuszowi Kaczmarskiemu.
c/wnioski Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny z wizyt w szkołach i placówkach oświatowych Powiatu Kluczborskiego.
Starosta odczytał powyższe wnioski oraz załączoną do nich informację Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu. Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości wnioski komisji i stwierdził, że wnioski powyższe są zbieżne ze stanowiskiem Zarządu i będą realizowane w miarę posiadanych środków finansowych w budżecie powiatu. W zakresie termomodernizacji obiektu Zespołu Szkół Licealno-Technicznych planowane jest przygotowanie i złożenie wniosku o dofinansowanie zadania z Regionalnego Programu Operacyjnego. W roku bieżącym wprowadzono w tej szkole monitoring zewnętrzny i wewnętrzny dzięki współfinansowaniu Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Jeśli chodzi o Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – Centrum Kształcenia Ustawicznego to zdaniem członków Zarządu zagospodarowanie części budynku tej szkoły na potrzeby Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli jest zasadne i pozwoli na poprawne funkcjonowanie tej jednostki w przyszłości. Ponadto rozwiązanie takie było wcześniej konsultowane z Dyrekcją ZSP Nr 2 – CKU. Co do modernizacji części warsztatów szkolnych i zagospodarowania pomieszczeń na salę audiowizualną i pracownie to Zarząd oczekuje na konkretną propozycję nowej Dyrekcji. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo to w chwili obecnej zbierane są od wszystkich jednostek organizacyjnych powiatu informacje niezbędne do sporządzenia jednego spójnego wniosku w zakresie poprawy bezpieczeństwa polegającego na wprowadzeniu we wszystkich jednostkach monitoringu. Działania prowadzone w Zespole Szkół Ogólnokształcących są również zbieżne z działaniami Zarządu, a wykonywane zadania zapisane są w tegorocznej uchwale budżetowej (budowa boiska wielofunkcyjnego, remont sali gimnastycznej). Jeśli chodzi o bieżące remonty w szkole to Zarząd oczekuje na wnioski i propozycje szkoły, które można składać do przyszłorocznego budżetu. Członkowie Zarządu postanowili ponadto, że wszystkie zadania remontowe i inwestycyjne, których przeprowadzenie konieczne jest w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 i oraz w Pracowni Ćwiczeń Praktycznych realizowane będą w ramach posiadanych środków finansowych w budżecie powiatu oraz pozyskanych z zewnętrznych źródeł. Natomiast wniosek dotyczący Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach został już zrealizowany. Zarząd przypomniał również, że kwestia remontu sali lekcyjnej Nr 11 w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym została już rozpatrzona.
Odpowiadając na stanowisko komisji w sprawie przekazania szkół nowym dyrektorom, Zarząd stwierdził, że harmonogram przekazania szkół został podany pisemnie do wiadomości dyrektorów w miesiącu czerwcu, więc niedochowanie zapisanych tam terminów należało odebrać jako zaniedbanie odchodzących na emeryturę dyrektorów. W związku z tym w ostatnich dniach sierpnia br. ponownie wystosowano do wszystkich zainteresowanych pisma w tej sprawie zobowiązując dyrektorów do dokonania formalności związanych z przekazaniem szkół nowym dyrektorom w nieprzekraczalnym terminie do dnia 17.09.2007r.
d/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie wyrażenia opinii dotyczącej przyznania dodatku funkcyjnego dla nauczyciela-konsultanta Pani Anny Dzierżan – Dyrektora Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli.
Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował propozycję Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu o przyznaniu 7% dodatku funkcyjnego dla nauczyciela – konsultanta Pani Anny Dzierżan – Dyrektora Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku. Zarząd wyraził zgodę na przyznanie dodatku w w/w wysokości na okres od dnia 01.09.2007r. do dnia 31.12.2007r.
e/informacja Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu o zdawalności egzaminu maturalnego w latach 2005-2007.
Informacja powyższa jest wynikiem wcześniejszego rozstrzygnięcia Zarządu, w którym zobowiązano Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu do zasięgnięcia opinii dyrektorów szkół oraz Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny dotyczącej propozycji działań, mających na celu osiąganie w szkołach naszego powiatu lepszych wyników egzaminów maturalnych. Starosta przypomniał o jakie działania chodziło i odczytał je. Wicestarosta powiedział, że jeśli chodzi o wyniki egzaminów maturalnych to powinna zostać przygotowana również informacja na temat wyników z poszczególnych przedmiotów u konkretnych nauczycieli. Pani Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu powiedziała, że jej zdaniem analiza taka powinna pozostać w gestii dyrektorów szkół, którzy sami powinni oceniać jakość nauczania swoich nauczycieli.
Członek Zarządu Otylia Skoczylas powiedziała, że do uczniów zasadniczych szkół zawodowych powinna docierać szersza informacja na temat proponowanych kierunków kształcenia w technikach uzupełniających. Zdaniem radnej jest to konieczne, aby zachęcić uczniów szkół zawodowych do dalszej nauki w innych, różnych zawodach.
Starosta dodał, że taka informacja powinna również docierać do szkół w sąsiednich powiatach, bo wtedy być może stamtąd pozyskamy nowych uczniów.
Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości informację Naczelnika o stanowisku Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny oraz dyrektorów szkół i placówek oświatowych, że przyjęli propozycje działań, które pozwolą na osiąganie w przyszłości lepszych wyników matur w szkołach ponadgimnazjalnych Powiatu Kluczborskiego.
f/porozumienie z Gminą Lasowice Wielkie w sprawie organizacji doskonalenia zawodowego i doradztwa metodycznego.
Porozumienie niniejsze dotyczy przekazania Powiatowi Kluczborskiemu przez Gminę Lasowice Wielkie zadań z zakresu doskonalenia zawodowego i doradztwa metodycznego dla nauczycieli oraz przekazania z tego tytułu kwoty 2.346,-zł. Porozumienie dotyczy okresu od dnia 01.09.2007r. do dnia 31.12.2007r.
Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na podpisanie niniejszego porozumienia i upoważnili do tego Starostę i Wicestarostę.
g/informacja Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu o zapewnieniu bezpiecznych i higienicznych warunków pracy w szkołach i placówkach oświatowych.
Członkowie Zarządu szczegółowo zapoznali się z informacją, którą przygotowano na podstawie protokołów kontroli obiektów. W informacji tej zawarte są dla poszczególnych jednostek zalecenia, których realizacja wpłynie na polepszenie warunków nauki i pracy. Z informacji tej wynika, że w żadnej z jednostek nie występuje zagrożenie życia i zdrowia osób korzystających z tych obiektów oraz zapewnione są w nich bezpieczne i higieniczne warunki pobytu. Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości informację na powyższy temat i stwierdził, że większość zgłoszonych przez dyrektorów spraw związanych z zapewnieniem bezpiecznych i higienicznych warunków pracy, dotyczy drobnych napraw i remontów. Powinny one zostać wykonane przez dyrektorów jednostek w ramach bieżącego utrzymania obiektów.
Do punktu 4 porządku
Następnym punktem obrad były pozostałe sprawy, skierowane do Zarządu:
a/porozumienie z Powiatem Oleskim w sprawie umieszczenia małoletniego dziecka pochodzącego z Powiatu Kluczborskiego w rodzinie zastępczej w miejscowości Sowczyce Gmina Olesno oraz ponoszenia wydatków na częściowe pokrycie kosztów jego utrzymania przez Powiat Kluczborski.
Starosta wyjaśnił, że porozumienie niniejsze dotyczy dziecka, które było wcześniej w rodzinie zastępczej w Jasieniu, a obecnie na mocy postanowienia Sądu Rejonowego w Kluczborku zostanie umieszczone w rodzinie zastępczej w miejscowości Sowczyce na terenie Powiatu Oleskiego. Zarząd Powiatu wyraził zgodę na zawarcie z Powiatem Oleskim porozumienia w sprawie umieszczenia w rodzinie zastępczej P. Bronisławy i Tadeusza Rabińskich zam. Sowczyce małoletniego Oliviera Wieczorek pochodzącego z Powiatu Kluczborskiego oraz ustalenia wysokości i warunków zwrotu wydatków na jego utrzymanie, ponoszonych przez Powiat Oleski.
b/aneks do porozumienia zawartego z Powiatem Tatrzańskim w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie małoletniego dziecka pochodzącego z Powiatu Kluczborskiego umieszczonego w rodzinie zastępczej na terenie Powiatu Tatrzańskiego.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na podpisanie Aneksu Nr 3/2006 do porozumienia zawartego w dniu 9 listopada 2006r. w sprawie umieszczenia małoletniego Miłosza Wesołowskiego pochodzącego z Powiatu Kluczborskiego w rodzinie zastępczej w Powiecie Tatrzańskim oraz ponoszenia przez Powiat Kluczborski wydatków na jego utrzymanie. Aneks dotyczy zmiany kwoty pomocy pieniężnej na częściowe pokrycie kosztów utrzymania w/w dziecka.
c/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące wniosku Pani Urszuli Danisz zam. w Laskowicach w sprawie użyczenia części działki stanowiącej własność powiatu.
Starosta wyjaśnił, że wniosek dotyczy działki, która jest w trwałym zarządzie Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku i dlatego też do wniosku dołączona została opinia Dyrektora ZDP. Opinia jest pozytywna, ponieważ przedmiotowa nieruchomość nie stanowi drogi w myśl ustawy o drogach publicznych i możliwe jest jej zagospodarowanie.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na użyczenie Pani Urszuli Danisz części działki Nr 276/8 przy drodze powiatowej nr 1340 O Stare Budkowice-Bierdzany, będącej własnością powiatu.
Zarząd zaakceptował użyczenie powierzchni ok.
d/pismo Prezesa Kluczborsko-Oleskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej w sprawie partycypacji w kosztach wyjazdu na Międzynarodowe Targi Poznańskie TOUR SALON 2007, które odbędą się w dniach 24-27 października br. Starosta poinformował zebranych, że pismo dotyczy jedynie dofinansowania kosztów przejazdu na Targi i partycypuje w nich również Starostwo Powiatowe w Oleśnie. Natomiast koszty związane z noclegiem uczestników oraz wynajęciem powierzchni wystawienniczej zostaną pokryte przez KOLOT i sponsora. Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył wniosek i postanowił o przyznaniu z budżetu powiatu kwoty 400,-zł. na pokrycie kosztów transportu. e/informacja Likwidatora SPZOZ ZOZ w Kluczborku dotycząca bieżących spraw związanych z likwidacją zakładu. Likwidator SPZOZ ZOZ w Kluczborku powiedział, że dobiega końca inwentaryzacja mienia i być może zostanie ona zakończona w terminie do końca miesiąca września br. Jeśli chodzi o środki finansowe pozostające w dyspozycji Likwidatora to pozostało ich tylko 1.400,-zł. i wystąpi brak środków na jego wynagrodzenie. Z tytułu umowy zawartej przez Likwidatora z Powiatowym Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku w sprawie dzierżawy sprzętu medycznego nie wpływają żadne pieniądze, ponieważ zajmowane są one przez komornika. Kolejno Likwidator powiedział, że w toku jest nadal postępowanie sądowe przeciwko Narodowemu Funduszowi Zdrowia o zapłatę wynagrodzeń z tytułu tzw. ustawy 203. Likwidator otrzymał również w ostatnich dniach informację z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych dotyczącą dalszych rozliczeń z zakładem. Na zapytanie Wicestarosty Likwidator ponownie powiedział, że z tytułu w/w umowy z Powiatowym Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku na kwotę 2.500,-zł. miesięcznie, w dalszym ciągu brak jest jakichkolwiek wpływów. Likwidator zaproponował, aby wypowiedzieć tą umowę, ustalić zaległą kwotę na poziomie około 10.000,-zł. i przekazać sprawę do komornika. Następnie Starosta powiedział, że najważniejsze jest teraz zakończenie inwentaryzacji mienia i to, że prawie ze wszystkimi wierzycielami SPZOZ uregulowano już zaległości. Co do umowy dotyczącej dzierżawy sprzętu medycznego, Starosta powiedział, że jego zdaniem należy wycenić cały sprzęt, który spółka użytkuje i zaproponować spółce jego zakup w całości. Członkowie Zarządu oraz Likwidator przychylili się do takiego rozwiązania. Likwidator dodał, że jest jeszcze do uregulowania około 3.000,-zł. z tytułu podatku VAT od tej umowy i też nie ma na to środków. Na zakończenie swojej informacji Likwidator powiedział, że do końca miesiąca września postara się przedłożyć Zarządowi kompletny wykaz środków trwałych likwidowanego zakładu. f/przyjęcie projektu umowy najmu pomieszczenia na pracownię mammograficzną. Wicestarosta przedstawił członkom Zarządu projekt umowy pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Panem Tomaszem Kuprianowiczem, która dotyczy najmu pomieszczenia o powierzchni 19m2 mieszczącym się w budynku Szpitala Powiatowego w Kluczborku przy ul. M.C.Skłodowskiej 23 na działce nr 91/12. Przedmiotem najmu jest w/w pomieszczenie oraz wyposażenie pracowni mammograficznej. Członkowie Zarządu szczegółowo zapoznali się z treścią proponowanej umowy i po dyskusji postanowili: 1.zawrzeć umowę najmu pomieszczenia na okres 3 lat, 2.opłatę za wynajem pomieszczenia przeznaczonego na pracownię mammograficzną (o powierzchni które Pan Tomasz Kuprianowicz wynajmuje od Powiatu Kluczborskiego i prowadzi w nich pracownię rentgenowską, 3.zawrzeć umowę użyczenia sprzętu będącego na wyposażeniu pracowni mammograficznej na okres 3 lat, 4.zobowiązać najemcę do ponoszenia wszelkich kosztów związanych z utrzymaniem wynajmowanego lokalu oraz eksploatacją sprzętu. Ponadto Zarząd upoważnił Starostę i Wicestarostę do podpisania niniejszej umowy. g/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zbycia nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego. Projekt powyższy dotyczy wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości o powierzchni Zarząd wstrzymał się od podjęcia tej uchwały na dzisiejszym posiedzeniu, postanowił podjąć ją wtedy, gdy Gmina Byczyna zgłosi gotowość przejęcia przedmiotowej nieruchomości. h/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zbycia lokali mieszkalnych stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego. Projekt niniejszy został ponownie przedłożony Zarządowi i dotyczy wyrażenia zgody na zbycie trzech lokali mieszkalnych położonych w Kluczborku przy ul. Konopnickiej 13 (działka nr 194/7 k.m. 5), w części budynku Zespołu Szkół Licealno-Technicznych. Wicestarosta powiedział, że grunt pod tymi lokalami został już geodezyjnie wydzielony, ale w akcie notarialnym musi być zapis mówiący o prawie przejścia i przejazdu dla uczniów oraz pracowników szkoły. Zarząd ponownie wstrzymał się z podjęciem tej uchwały i postanowił jeszcze raz zająć się nią na kolejnym posiedzeniu. i/wniosek P. Ireneusza Trefoń zam. Kluczbork w sprawie sprzedaży garażu znajdującego się na terenie szpitala. Starosta wyjaśnił, że chodzi o garaż, który znajduje się na terenie szpitala i przylega do budynku mieszkalnego przy ul. Drzymały 1A. Wnioskodawca po zakupieniu garażu zobowiązał się go wyremontować i użytkować. Do wniosku załączona została informacja Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu, z której wynika, że garaż jest obecnie użytkowany przez Powiatowe Centrum Zdrowia S.A. Szpital Powiatowy. Nie ma też podstaw prawnych, aby zbyć przedmiotową nieruchomość w formie bezprzetargowej na rzecz wnioskodawcy. Możliwe jest to w formie przetargu, ale powiat musiałby ponieść związane z tym koszty w kwocie około 4.000,-zł. Zarząd Powiatu negatywnie rozpatrzył powyższy wniosek i nie wyraził zgody na nabycie przez wnioskodawcę przedmiotowego budynku garażowego. j/wniosek P. Krzysztofa i Katarzyny Glomb zam. Kluczbork w sprawie dzierżawy gruntu lub jego zakupu pod kiosk spożywczy na terenie szpitala. Starosta wyjaśnił, że chodzi o miejsce, na którym dotychczas stał kiosk spożywczy Pani Lubomiry Krzenciessy. Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył powyższy wniosek i wyraził zgodę na prowadzenie przez wnioskodawcę sklepu spożywczego na terenie szpitala przy ul. Opolskiej w Kluczborku, w miejscu dotychczasowego kiosku spożywczego. Zarząd negatywnie odniósł się do propozycji wnioskodawcy co do wykupu gruntu, wyraził jedynie zgodę na wydzierżawienie gruntu pod przedmiotowy sklep i podpisanie stosownej umowy z zastrzeżeniem, że do momentu rozpoczęcia działalności handlowej nie będą pobierane żadne opłaty z tytułu dzierżawy. Do punktu 5 porządku Kolejno przystąpiono do zatwierdzenia projektu uchwały Rady Powiatu w Kluczborku, który przygotowano na najbliższą sesję. Starosta powiedział, że jest to projekt uchwały zmieniającej uchwałę Nr XIII/70/2007 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 31 maja 2007r. w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu powiatu dla szkół niepublicznych posiadających uprawnienia szkół publicznych. Pani Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu wyjaśniła w uzasadnieniu do projektu, że wprowadzenie zmiany w dotychczas obowiązującej uchwale jest konieczne ze względu na wejście w życie nowych przepisów w zakresie udzielania i rozliczania dotacji dla szkół niepublicznych. Do punktu 6 porządku Kolejno przystąpiono do ustalenia sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku, które zostały podjęte na XVI sesji w dniu 6 września 2007r. Zarząd postanowił: 1.uchwałę Nr XVI/77/2007 w sprawie zmiany uchwały Nr VII/30/2007 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok – przekazać Skarbnikowi Powiatu, 2.uchwałę Nr XVI/78/2007 w sprawie zatwierdzenia skonsolidowanego sprawozdania finansowego Powiatu Kluczborskiego za 2006 rok – przekazać Skarbnikowi Powiatu, 3.uchwała Nr XVI/79/2007 w sprawie ustalenia wysokości opłat za usuwanie pojazdów z drogi oraz ich parkowanie – przekazać Naczelnikowi Wydziału Komunikacji i Transportu, 4.uchwała Nr XVI/80/2007 zmieniająca uchwałę Nr IX/49/2007 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 16.03.2007r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2007 rok – przekazać Skarbnikowi Powiatu oraz Dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku, 5.uchwała Nr XVI/81/2007 w sprawie zmiany uchwały Nr XIII/68/2007 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia „Programu współpracy Powiatu Kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi w 2007 roku” – przekazać Kierownikowi Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu. Do punktu 7 porządku Kolejno Starosta przedłożył dodatkowe wnioski skierowane do Zarządu Powiatu: 1.wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku w sprawie dofinansowania remontu sal komputerowych. Starosta wyjaśnił, że wniosek ten dotyczy kwoty 6.850,-zł. Zarząd Powiatu postanowił dofinansować remont sal komputerowych w w/w jednostce kwotą 5.000,-zł. pochodzącą z rezerwy ogólnej powiatu. Jednocześnie Zarząd zadecydował, że pozostałą część kosztów remontu w kwocie 1.850,-zł., szkoła musi ponieść w ramach środków własnych. 2.wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku w sprawie utworzenia szóstego oddziału klas pierwszych Zasadniczej Szkoły Zawodowej Nr 2. Członkowie Zarządu zapoznali się z liczebnością istniejących w szkole klas pierwszych oraz uzasadnieniem Dyrektora co do utworzenia dodatkowego oddziału. Pozytywnie rozpatrzyli powyższy wniosek i wyrazili zgodę na utworzenie dodatkowego oddziału klasy pierwszej (klasy I f – wielozawodowa, 31 uczniów) Zasadniczej Szkoły Zawodowej Nr 2 w ZSP Nr 2 – CKU w Kluczborku. Jednocześnie zaakceptowali propozycję Dyrektora Szkoły co do liczebności klas Ia – If, przedstawionej w rozpatrywanym wniosku. 3.wniosek Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku w sprawie pokrycia kosztów szkolenia informatycznego dla nauczycieli. W związku z tym, że wniosek dotyczy kwoty 5.145,-zł., Zarząd Powiatu postanowił rozpatrzyć go na kolejnym posiedzeniu, po zapoznaniu się z opinią Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w tej sprawie. 4.wniosek właściciela Hurtowni Chemicznej „Higiena” w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na wycięcie drzewa owocowego na działce stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego. Do wniosku dołączona została opinia Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu, z której wynika, że wycięcie przedmiotowego drzewa wymaga jedynie wyrażenia zgody przez właściciela nieruchomości, a nie decyzji. W związku z powyższym Zarząd pozytywnie rozpatrzył powyższy wniosek i wyraził zgodę na wycięcie drzewa owocowego na działce nr 88/18, zabudowanej budynkiem, który zajmowany jest m.in. przez wnioskodawcę. 5.wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie przyznania środków finansowych na zakup patelni elektrycznej oraz termosów dla potrzeb Pracowni Ćwiczeń Praktycznych. Zarząd Powiatu postanowił, że wniosek powyższy, dotyczący przyznania środków finansowych w kwocie 10.000,-zł. zostanie rozpatrzony na kolejnym posiedzeniu. 6.wniosek Dyrektora Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku w sprawie zmiany w planie finansowym. Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył powyższy wniosek i wyraził zgodę na zwiększenie dochodów i wydatków w rozdziale 80142 o kwotę 30.274,-zł. Zwiększenie dochodów o w/w kwotę wynika głównie z otrzymania dotacji celowych z Gminy Olesno i Gminy Lasowice Wielkie na zadania bieżące z zakresu doskonalenia i doradztwa metodycznego oraz z pozyskania wpływów za przeprowadzone szkolenia i kursy. Uzyskane dochody zostaną przeznaczone między innymi na wynagrodzenia pracowników, zakup materiałów i wyposażenia. Zarząd zobowiązał również Panią Skarbnik Powiatu do przygotowania projektu uchwały Rady Powiatu wprowadzającej proponowane we wniosku zmiany w planie finansowym Ośrodka. Innych spraw nie poruszano. Do punktu 8 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 29 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Piotr Pośpiech ……………………………… 2.Mieczysław Czapliński ……………………………… 3.Otylia Skoczylas ……………………………… 4.Maciej Tomaszczyk ………………………………. Protokołowała: Katarzyna Stanisławska