Protokół Nr 11/2007
z posiedzenia Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 8 października 2007 r. Przewodniczył Przewodniczący Komisji – Robert Wietrzyk. Lista obecności w załączeniu. Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli: 1.Wanda Słabosz – Skarbnik Powiatu. Porządek posiedzenia: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Omówienie materiałów na sesję Rady Powiatu w dniu 11.10.2007 r. 3.Wnioski do budżetu na rok 2008. 4.Wolne wnioski. 5.Zamknięcie posiedzenia. Ad.1. Przewodniczący Komisji przywitał wszystkich zebranych i przedstawił porządek dzisiejszego posiedzenia. Do przedstawionego porządku członkowie komisji nie wnieśli uwag jednogłośnie go zatwierdzając. Ad.2. Członkowie komisji Członkowie komisji zapoznali się z materiałami przygotowanymi na sesję Rady Powiatu w dniu 11 października 2007 r. Na wstępie Pani Skarbnik przedstawiła zebranym projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr VII/30/2007 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok. Pani Skarbnik wyjaśniła, że w powyższym projekcie zwiększeniu ulegają dochody powiatu o kwotę 608.961,-zł. O w/w kwotę zwiększeniu ulegają także wydatki. Ponadto w projekcie wprowadza się zmiany w planie wydatków inwestycyjnych na 2007 rok, natomiast w dziale wydatków majątkowych w rozdziale – drogi publiczne powiatowe wyodrębnia się wydatki bieżące na kwotę 8.091,00,-zł. Wprowadza się zmiany w planie wydatków na zadania remontowe na 2007 r. na lata 2006-2008 nowe zadanie jakim jest remont sali konferencyjnej w siedzibie Urzędu Miejskiego oraz Starostwa Powiatowego. Zmianie ulega także jeden z paragrafów mówiący o upoważnieniu Zarządu Powiatu w Kluczborku do zaciągania zobowiązań na finansowanie wydatków z tytułu limitu na wieloletni program inwestycyjny. W projekcie powyższym wprowadza się zmiany w planie dotacji celowych dla jednostek realizujących zadania powiatu na mocy porozumień w 2007 roku. Do powyższego projektu radny Maciej Tomaszczyk wniósł zapytanie. Radny nawiązując do załącznika Nr 6 powyższego projektu uchwały /zmiana –planu realizacji inwestycji wieloletniej, zaplanowanej na lata 2006-2008 pn.,, Przebudowa wiaduktu w ciągu drogi powiatowej –DP 132 O (Kluczbork-Jakubowice w Kluczborku (ul.K.Miarki)” –kwota 1.818.909,-zł zapytał czy uda się zmieścić w/w odbudowę w planie inwestycyjnym na rok 2008. Zdaniem radnego można by ten termin remontu przesunąć na kolejne lata, gdyż jeśli zostanie on zaplanowany na rok 2008 to nie będziemy mieli możliwości przeprowadzenia innych remontów takich jak drogi, przepusty, mosty bo zabraknie nam na nie środków. Wypowiedź radnego poparł także Wicestarosta, który również uważa, że jest to bardzo kosztowne zadanie i z samego budżetu powiat tych kosztów nie pokryje. W tej kwestii powiat musi wspomóc się środkami zewnętrznymi. Pierwszy nabór wniosków ma się odbyć około miesiąca września 2008 roku i z tego względu nie uda się nam tego w przyszłym roku zrealizować ze środków zewnętrznych. Radny stwierdził, że przesunięcie tego zadania na rok 2009 pozwoliłoby na wykonanie innych pilnych zadań. Następnie głos zabrał Pan Starosta stwierdził, że od samego początku kierowano się założeniem, żeby ten wiadukt był zgłoszony do Regionalnego Programu Operacyjnego. Sądzono, że zgodnie z wcześniej prezentowanymi danymi nabór wniosków odbędzie się w roku 2007 stad też należałoby mieć to zadanie w budżecie. Kolejne etapy negocjacyjne prowadzone przez Urząd Marszałkowski spowodowały opóźnienia. Pan starosta poinformował, że odbył także spotkanie z przedstawicielami Urzędu Marszałkowskiego- Departamentu Koordynacji Programów Operacyjnych, którzy przedstawili informacje w sprawie naboru wniosków. Poinformowali, że nabór wniosków do RPO jeśli chodzi o drogi Powiatowe to są to informacje pewne. Jak wyjaśnił Starosta można zgłosić od jednego beneficjenta czyli Powiatu Kluczborskiego dwa projekty. Czyli na 7 lat możemy zgłosić dwa projekty. Nabór ma się dokonać na poziomie pierwszego kwartału roku 2008. Zdaniem Starosty trzeba w tej kwestii w związku z tym podjąć decyzję, czy będziemy to zadanie próbować realizować w roku 2008 w oparciu o środki własne, czy też zgłosimy dwa zadania jakim jest powyższe zadanie oraz wiadukt na trasie Kostów-Janówka. Starosta stwierdził, że kwota jaka została podana /1.818.909,-zł/ jest to kwota, którą należałoby traktować jako udział własny, gdyż kosztorys odbudowy wiaduktu, który został sporządzony wynosił 2.400.000,-zł. Innych zapytań nie zgłoszono. W związku z powyższym Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie. W wyniku głosowania za przyjęciem projektu uchwały głosowało jednogłośnie 11 członków komisji. Kolejnym analizowanym projektem był projekt w sprawie zwrotu kosztów podróży służbowych radnych Rady Powiatu w Kluczborku. Starosta wyjaśnił, że niniejszy projekt został przygotowany z tego względu, gdyż, dotychczasowa uchwała Nr VIII/51/2003 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 17.06.2003 r. w sprawie ustalenia zasad otrzymywania zwrotu kosztów podróży służbowych przysługujących radnym określała stawki za km według niewłaściwych przepisów. Ponadto niektóre jej zapisy były również nieaktualne, gdyż zawierały np. nazwiska Wiceprzewodniczących Rady z poprzedniej kadencji. W związku z powyższym zaistniała konieczność uregulowania w/w kwestii. Do projektu nie wniesiono zapytań i przegłosowano jednogłośnie projekt uchwały. Następnym projektem uchwały z jakim zapoznali się członkowie komisji był projekt w sprawie zmiany uchwały Rady Powiatu w Kluczborku Nr XIX/149/2004 z dnia 24 czerwca 2004 r. dotyczącej ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego. Projekt ten został przygotowany z uwagi na fakt, że roczne stawki opłat za
Do projektu nie wniesiono zapytań. Członkowie przyjęli go jednogłośnie 11 głosami za. Przewodniczący Komisji przedstawił zebranym kolejny projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XIII/70/2007 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 31 maja 2007 r. w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu powiatu dla szkół niepublicznych posiadających uprawnienia szkół publicznych. Wprowadzenie zmiany w dotychczasowym projekcie jest konieczne ze względu na wejście w życie nowych przepisów w zakresie udzielania i rozliczania dotacji dla szkół niepublicznych. Nieprawidłowość ta jak poinformował Pan Starosta została stwierdzona przez NIK podczas ostatniej kontroli i dlatego należy ją skorygować. Do projektu także nie wniesiono uwag jednogłośnie go zatwierdzając 11 głosami za. Kolejnym projektem uchwały jaki analizowali członkowie komisji był projekt w sprawie wyrażenia zgody na dofinansowanie przedsięwzięcia p.n. budowa boiska wielofunkcyjnego ogólnodostępnego z nawierzchnią poliuretanową przy Zespole Szkół Ogólnokształcących im.A. Mickiewicza w Kluczborku i zabezpieczenia przyznanych środków z Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej w ramach programu ,,Budowy wielofunkcyjnych boisk sportowych ogólnie dostępnych dla dzieci i młodzieży”. Podjęcie powyższej uchwały organu stanowiącego jest konieczne ze względu na zabezpieczenie prawidłowego wydatkowania przyznanych środków finansowych na kwotę 200.000,-zł w formie m.in. weksla ,,in blanco” na w/w cel. Do projektu uchwały nie wniesiono żadnych zapytań. Członkowie w drodze głosowania przyjęli niniejszy projekt 11 głosami za przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się. Następnie członkowie komisji przystąpili do omówienia projektów uchwał dotyczących: -nadania imienia I Liceum Profilowanemu wchodzącemu w skład Zespołu Szkół Licealno- Technicznych w Kluczborku, -nadania imienia II Liceum Ogólnokształcącemu wchodzącemu w skład Zespołu Szkół Licealno- Technicznych w Kluczborku, -nadania imienia Technikum nr 1 wchodzącemu w skład Zespołu Szkolno-Technicznych w Kluczborku. Projekty niniejszych uchwał zostały przygotowane w związku ze złożonym wnioskiem przez Radę Pedagogiczną, Radę Rodziców i Samorząd Uczniowski. Absolwenci szkoły, uczniowie oraz nauczyciele wyrazili we wniosku swoją aprobatę dla przywrócenia imienia Józefa Bema szkołom wchodzącym w skład ZSLT. Do projektu nie wniesiono zapytań przyjmując go jednogłośnie. Przewodniczący Komisji przedstawił następny projekt uchwały w sprawie uchwalenia Regulaminu Społecznej Straży Rybackiej. Wicestarosta zabierając głos wyjaśnił, że o zmianę dotychczas obowiązującego Regulaminu zatwierdzonego uchwałą Rady Powiatu Nr VIII/45/99 wystąpił Wojewoda Opolski w ramach sprawowanego nadzoru specjalistycznego. Przyjęcie niniejszego Regulaminu ma na celu ujednolicenie przepisów obowiązujących w tej kwestii. Do projektu nie wniesiono zapytań. W związku z powyższym Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie. W drodze głosowania za przyjęciem głosowało w obecności 10 członków komisji, 10 za , nie stwierdzono głosów wstrzymujących się i głosów przeciw. Kolejnym omawianym projektem był projekt w sprawie zmiany uchwały Nr XXV/179/2004 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29.12.2004 r. w sprawie określenia zasad gospodarowania nieruchomościami powiatowymi. Projekt powyższej uchwały dotyczy wykupu mieszkań w Polanowicach /są to mieszkania w miejscowości Polanowie oraz w Kluczborku przy ZSLT w Kluczborku/. Warunkiem wykupu jest to, że wszyscy lokatorzy muszą je jednocześnie kupić. W związku z tym przyjęto dwa kryteria, które funkcjonują w większości takich uchwał w innych samorządach. Projekt niniejszy przygotowano przede wszystkim w celu zakończenia procesu prywatyzacji powiatowych zasobów mieszkalnych poprzez zmianę warunków ich wykupu. Projekt ma na celu wyrażenie zgody na obniżenie ceny zbywanego na rzecz najemcy lokalu mieszkalnego o 30% (dotychczasowy zapis: 25%) w przypadku, gdy nabywca wnosi zapłatę w całości przed zawarciem notarialnej umowy kupna-sprzedaży oraz o 2 % za każdy pełny rok licząc od roku budowy (remontu kapitalnego) budynku, w którym lokal się znajduje (dotychczasowy zapis: o 1% za każdy pełny rok licząc od roku budowy /remontu kapitalnego/ budynku, w którym lokal się znajduje do 20 lat i po 0,5% za każdy następny rok). Projekt ten proponuje, aby w obowiązującej jeszcze uchwale wykreślić punkt, który mówi, że obniża się cenę lokalu o 25%, gdy w wyniku zbycia jednego lub kilku lokali jednocześnie, powiat przestaje być właścicielem nieruchomości. Zmiana przedmiotowej uchwały polega ponadto na zmianie zapisu mówiącego o tym, że wszystkie w/w bonifikaty oraz bonifikaty przyznawane na podstawie innych przepisów, nie mogą przekroczyć łącznie 90% ceny zbywanego lokalu. Zaproponowano również, by wszystkie te bonifikaty nie przekraczały 75% ceny lokalu. Wszystkie proponowane zmiany dotyczą § 3 przedmiotowej uchwały. Do projektu nie wniesiono zapytań. Członkowie komisji w drodze głosowania przyjęli niniejszy projekt uchwały. Kolejno członkowie komisji analizowali -projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dzierżawę na okres 10 lat w trybie bezprzetargowym nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego. Projekt ten dotyczy dzierżawy pomieszczeń znajdujących się w budynku starej chirurgii położonym w Kluczborku przy ul. M.C. Skłodowskiej 23 (działka nr 91/12 k.m. 12), w których funkcjonuje Laboratorium Diagnostyczne „MEDICINA” Państwa Barbary i Mariusza Basty. W poprzedniej kadencji była przygotowana taka uchwała, ale nie została przyjęta, ponieważ w tamtym czasie P. Basta i M. Basta nie byli jeszcze najemcami tych pomieszczeń i dzierżawa na okres 10 lat powinna nastąpić po przeprowadzeniu przetargu. Wcześniej umowa była zawarta na okres 3 lat. Obecnie najemcy znacznie zainwestowali w użytkowane przez nich pomieszczenia i w związku z tym zasadne jest zawarcie umowy dzierżawy na okres 10 lat. Możliwe jest to w trybie bezprzetargowym. Takie rozwiązanie będzie dla powiatu korzystne i zapewni ciągłość świadczonych przez laboratorium usług. Projekt uchwały przegłosowano jednogłośnie. Następnym omawianym przez komisję projektem uchwały był projekt w sprawie nabycia nieruchomości. Uchwała ta dotyczy wyrażenia przez Radę Powiatu zgody na nieodpłatne nabycie na własność Powiatu Kluczborskiego nieruchomości położonej przy ul. Sienkiewicza w Kluczborku (działka nr 88/4 ark. m. 3 o powierzchni Pan Przewodniczący Komisji zwrócił się do Pana Starosty o przedstawienie bliższych informacji w tej kwestii, gdyż wokół tego zaistniało wiele niejasności, ukazało się kilka artykułów w prasie. Przewodniczący poprosił również Pana Starostę o wyjaśnienie sprawy sprzedaży szpitala. Pan Starosta zabierając głos stwierdził, że jeśli chodzi o wspomniane artykuły, które ukazały się w prasie to cieszy się, że radni zwrócili uwagę na jego wypowiedź jaka ukazała się w Kulisach Powiatu. Zdaniem Starosty wypowiedź ta była autoryzowana i jest bardzo wyczerpująca. Pan Starosta poinformował zebranych, że z zamiarem przejęcia powyższej nieruchomości nosił się od dawna. Chciał również podjąć rozmowy z księdzem Drekslerem, aby wspólnymi siłami zrealizować powyższą inwestycję do końca. Jak stwierdził Starosta o swoich zamiarach poinformował Pana Burmistrza w dniu 7 lipca 2007 r. pytając jednocześnie czy wcześniejsze deklaracje jeśli chodzi o partycypacje w kosztach dokończenia inwestycji są aktualne. Pan Burmistrz wyraził zgodę na rozmowy pod warunkiem, że spotkanie odbędzie się w obecności księdza Drekslera. Ponadto jak stwierdził Pan Starosta w miesiącu sierpniu 2007 r. również odbyło się spotkanie u Pana Burmistrza. Tematem spotkania było to, co ewentualnie można wspólnymi siłami zrobić w roku przyszłym. Na tym spotkaniu ustalono spotkanie z księdzem Drekslerem. Jak poinformował Pan Starosta w niedługim czasie w prasie /NTO – 13 września 2007 r./ukazał się artykuł, który mówił o przejęciu w/w nieruchomości przez Gminę Kluczbork oraz, że rani miejscy na najbliższej sesji o tym zadecydują. Pan Starosta stwierdził, że bardzo go to zaskoczyło. Skontaktował się w tej sprawie z księdzem Drekslerem prosząc go o spotkanie. Takie spotkanie odbyło się. Ksiądz Dreksler doszedł do wniosku, że przekazanie jej właścicielowi jest zasadne, gdyż było to prawie nieodpłatnie przekazane i powinna ona wrócić do prawowitego właściciela. Pisma w tym zakresie zostały wymienione. Zdaniem Starosty jest duża szansa zagospodarowania niniejszej nieruchomości. Nieruchomość ta zdaniem Starosty bardzo się przyda. Pan Starosta stwierdził, że istnieją ponadto duże możliwości na pozyskanie środków z PFRON-u na ten cel. Starosta poinformował, że Caritas posiada dokumentację, w której znajduje się koncepcja zagospodarowania tej nieruchomości, co jest bardzo istotne. Natomiast jeśli chodzi o relacje z Gminą Pan Starosta poinformował, że wystąpił z pismem do Pana Burmistrza zapraszającym go do rozmów na temat tej nieruchomości po jej przejęciu przez Powiat. Kolejno o głos poprosiła Pani Irena Kielar, która stwierdził, że jej zdaniem to zamieszanie powstało z innego powodu. Radna stwierdziła, że Caritas z chwilą kiedy ogłosił sprzedaż świec w kościołach było jasno powiedziane, że dochód z nich będzie przeznaczony na otwarcie tego ośrodka. Zdaniem radnej jednak stało się inaczej pieniądze z powyższej sprzedaży świec jednak nie trafiły na w/w cel. Pan Starosta poinformował, że pamięta o deklaracjach ze strony Gminy w kwocie 800.000,-zł w dokończeniu tej inwestycji. Zdaniem Starosty Caritas nie skorzystał z tej deklaracji, gdyż nie chciał zastosować ustawy o zamówieniach publicznych. Nie można wydatkować pieniędzy publicznych nie stosując w/w ustawy. Pan Starosta stwierdził, że ze sprzedaży świec Caritas zyskał 700.000,-zł. Caritas niestety nie miał jak stwierdził ksiądz Dreksler możliwości na chwilę obecną, żeby uzyskać te pieniądze na dokończenie, gdyż ma on szereg innych drogich przedsięwzięć do utrzymania. Pan Starosta poinformował, że po podjęciu uchwały trzeba odebrać od Caritas wszelkie dokumenty, gdyż w Regionalnym Ośrodku Pomocy Społecznej dniu 30 listopada br. mija termin zgłaszania zadań na rok przyszły. Zdaniem Starosty jest mało czasu, a to zadanie musi być koniecznie zgłoszone. Radny Wojciech Smolnik zapytał jaki koszt jest powyższej inwestycji. Pan Starosta wyjaśnił, że koszt według kosztorysu z 2005 roku wynosi 1.200.000,-zł. Na dzień dzisiejszy kwota ta będzie znacznie wyższa. Kolejno o głos poprosił Leszek Krzyżanowski, który stwierdził, że Gmina ma większe możliwości finansowe niż Powiat i w tym wypadku może być to trudne finansowo. Jednak zdaniem radnego jest to dobre zadanie. Starosta odnosząc się do wypowiedzi radnego stwierdził, że zgadza się z tym, iż Powiat ma mniejsze możliwości finansowe, ale jest wiele rzeczy, które pomimo kłopotów wynikających z braku środków zostały wykonane czego przykładem może być obecna siedziba Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku, którą radni będą mieli okazję zobaczyć w dniu 11 października, gdyż tam właśnie odbędzie się sesja Rady Powiatu. Radny Leszek Krzyżanowski zabierając ponownie głos wystąpił z propozycją, aby jednak Powiat oddał Gminie tą nieruchomość, a wtedy Gmina wyremontowałaby ją i oddała do użytku. Starosta jednak stwierdził, że Powiat poradzi sobie z tą inwestycją i ją wyremontuje. Innych zapytań nie zgłoszono. Przewodniczący Komisji poddał projekt uchwały pod głosowanie. W wyniku głosowania za przyjęciem powyższej uchwały głosowało 7 członków komisji, wstrzymało się 3, nie stwierdzono głosów przeciw. Pan Starosta po przegłosowaniu niniejszego projektu uchwały nawiązał do kwestii zmiany zapisów w planie zagospodarowania przestrzennego powiązanej z koncepcją rozwoju szpitala. Starosta stwierdził, że spotkał się z zarzutami, iż on takiej koncepcji nie przedstawił z czym się nie zgadza. Stwierdził, że odbył spotkanie z radnymi Rady Miejskiej w Kluczborku. W spotkaniu uczestniczył także Przewodniczący Rady Powiatu w Kluczborku. Rozmawiano na nim o różnych istotnych sprawach. Ponadto Starosta poinformował, że wystąpił z pismem do Przewodniczącego Rady Miejskiej o umożliwienie mu przedstawienia prezentacji dorobku i zamierzeń szpitala na sesji Rady Miejskiej. Przewodniczący wyraził zgodę. Taką prezentacja odbyła się, ale niestety w odpowiedzi usłyszał kilkanaście zapytań dotyczących spraw prokuratorsko-sądowych. Zdaniem Starosty nie było jakichkolwiek zapytań dotyczących merytorycznie przedstawionej prezentacji. Przewodniczący Komisji poprosił Pana Starostę do przedstawienia informacji na temat zmiany zagospodarowania przestrzennego i podjętej w tej kwestii negatywnej uchwały Rady Gminy. Pan Starosta wyjaśnił, że wszystkie kwestie zmian zapisów w planie zagospodarowania przestrzennego jeśli chodzi o własności Powiatu Kluczborskiego przebiegają w Radzie Miejskiej bardzo wolno czego przykładem może być teren po byłym Oddziale Wewnętrznym, działki budowlane w miejscowości Bogacica itp. Pan Starosta poinformował zebranych, że jeśli chodzi o były szpital wewnętrzny to według informacji, które otrzymał od Pana Burmistrza oraz Rady Miejskiej w formie uchwały w dniu 28 marca 2006 roku została podjęta uchwała po ocenie stanu aktualizacji miejscowego planu zagospodarowania i przystąpienia do jego zmian. Ponadto jak stwierdził Starosta w treści tej uchwały jest zapis dotyczący działki, na której położony jest Szpital Wewnętrzny i terenu za budynkiem szpitala. Zapisano w tej uchwale, że przystępuje się do zmian. Powiat na tej podstawie ogłosił rokowania i zbył budynek Oddziału Wewnętrznego powołując w akcie notarialnym w/w uchwałę. Następnie jak wyjaśnił Pan Starosta Rada Miejska podejmuje uchwałę. Starosta otrzymuje informację, że uchwała ta dotyczy wyłączenia tych działek z całości planowanych zmian ponieważ są to sprawy kontrowersyjne, mogą wokół nich być nieporozumienia łącznie z zaskarżeniem. Chodzi o to, aby ewentualne zaskarżenie uchwały nie zablokowało innych zmian. 5 września natomiast jest podejmowana uchwała Rady Miejskiej o przystąpieniu do sporządzenia zmian w planie zagospodarowania przestrzennego dla wyspecyfikowanych działek i nieruchomości m.in. w Kluczborku bez ,,spornych” działek. Kolejno jak stwierdził Pan Starosta na sesję Rady Miejskiej przygotowywane są dwie uchwały o przystąpieniu do zmian w planie /jedna dotyczy działki, gdzie stoi budynek Oddziału Wewnętrznego oraz terenu za szpitalem/. Uchwały te pomimo przegłosowania porządku obrad zostają przegłosowane negatywnie. Obecnie jak wyjaśnił Starosta jest taka sytuacja, że budynek ma nowego właściciela, funkcjonują dwie uchwały oraz prowadzone są rozmowy przez nowego właściciela z Gminą Kluczbork jak to będzie dalej wyglądało. Zdaniem Starosty każdy właściciel ma prawo do dysponowania własną nieruchomością, jakiekolwiek racje polityczne nie powinny mieć na to wpływu. Starosta uważa, że jeśli na danym terenie zgodny ze studium jest zapis usługi zdrowia i zapis administracja, usługi i mieszkalnictwo i on o tą zmianę występuje to on powinien być wprowadzony w życie. Kolejno o głos poprosił Wicestarosta, który odniósł się do sposobu uchwalenia w/w dwóch uchwał. Jak wyjaśnił, że w Powiecie projekty uchwał przedkłada Zarząd natomiast w Gminie robi to Burmistrz. Projekty trafiają pod obrady sesji, po to żeby je uchwalić. Natomiast dwie uchwały w sprawie zmiany zagospodarowania przestrzennego na ostatniej sesji Rady Miejskiej w Kluczborku nie zostały przyjęte. Co zdaniem Wicestarosty mogło się zdarzyć. Postępowanie to dla nas jak stwierdził Wicestarosta było niezrozumiałe, bowiem według informacji jakie do nas dotarły wynikało, że Wiceburmistrz rozmawiał z niektórymi radnymi, żeby uchwał nie popierać. Jak stwierdził Wicestarosta nasuwa się wiec pytanie, o co tu chodzi. Czy Panowie Burmistrzowie w tym temacie się dogadali, czy też może Pan Wiceburmistrz działa niejako przeciwko swojemu szefowi. Zdaniem Wicestarosty tak właśnie odebrał te dwie ewentualności. Kolejno o głos poprosił radny Wojciech Smolnik, który stwierdził, że uczestniczył w sesji i uważa, iż źle się stało, że na tej sesji nie było żadnego przedstawiciela Powiatu, który mógłby wyjaśnić niektóre kwestie. Radny potwierdził, że rzeczywiście padły zarzuty, iż Starosta nie przedstawił koncepcji dot. funkcjonowania szpitala. Radny poprosił o wyjaśnienie czy rzeczywiście tak jak stwierdził jeden z radnych miejskich sprzedaż byłaby korzystniejsza po zmianie planu zagospodarowania przestrzennego. O głos następnie poprosił Pan Starosta, który poinformował, że na niniejszą sesję nikt go nie zaprosił. Starosta odpowiadając na drugą część zapytania radnego stwierdził, że na pewno ceny większej nie uzyskałby Powiat po zmianie planu. Radny Leszek Krzyżanowski stwierdził, że na całej tej sytuacji stracą wszyscy, gdyż jest wokół tego za wiele zamieszania. Zdaniem radnego Rada Miejska ma inną koncepcję funkcjonowania szpitala i dlatego jest wiele niedomówień. Ad.3. Następnym punktem posiedzenia było zgłaszanie przez członków komisji wniosków do budżetu na rok 2008. O głos poprosiła radna Irena Kielar, która zawnioskowała, aby w przyszłorocznym budżecie na rok 2008 w szczególności zostały ujęte jeśli chodzi o remonty następujące szkoły: -Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku, -Zespół Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku, -Pracownia Ćwiczeń Praktycznych w ZSP Nr 1 w Kluczborku, gdyż zdaniem radnej wymagają one największych nakładów na remonty. Kolejno radny Maciej Tomaszczyk zgłosił kolejne wnioski do przyszłorocznego budżetu. Radny zawnioskował, aby w budżecie na rok 2008 ujęty został remont: -remont ul.Polanowickiej w Polanowicach /odcinek około 500 m/. Radny Mariusz Pieńkowski oraz Wicestarosta Mieczysław Czapliński zgłosili kolejne wnioski: -budowa chodnika w miejscowości Rożnów od drogi osiedlowej, -budowa chodnika w Wołczynie wzdłuż cmentarza, -doposażenie jednostki jaką jest Zarząd Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprzęt, a w szczególności koparko-ładowarkę. Następnie radny Wojciech Smolnik zgłosił kolejny wniosek do budżetu, aby w roku 2008 został wykonany remont wiaduktu w ciągu drogi powiatowej Kluczbork-Jakubowice /ul.K.Miarki/. Radny Leszek Krzyżanowski zaproponował, aby Powiat zobowiązał Spółkę PCZ S.A w Kluczborku do przekazania części swoich dochodów na rzecz Powiatu. Przewodniczący Komisji również wystąpił z dwoma wnioskami do przyszłorocznego budżetu. Poprosił o ujęcie w budżecie wykonania nowej nawierzchni parkingu obok kościoła przy ul.Wolności w miejscowości Bogacica oraz, aby rozważyć budowę chodnika w miejscowości Bażany przy ul.Wiejskiej /około Innych wniosków nie zgłoszono. Przewodniczący Komisji poddał powyższe wnioski pod głosowanie. Członkowie komisji przyjęli powyższe wnioski jednogłośnie. Ad.4. Przewodniczący Komisji odczytał zebranym pismo jakie na jego ręce złożyła radna Lidia Łowicka /pismo znajduje się w aktach Komisji Budżetu teczka nr RP/K.Budż-0058/1/2007/ Radna w piśmie tym zwraca się o rozważenie możliwości pracy Urzędu w godzinach od 1000-1800 w jednym dniu w miesiącu. Zdaniem radnej umożliwi to osobom pracującym załatwienie swoich prywatnych spraw. Innych spraw nie poruszano. Ad.5. W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Przewodniczący Komisji podziękował wszystkim za udział i zamknął dzisiejsze posiedzenie. Na tym protokół zakończono. Przewodniczący Komisji Robert Wietrzyk
-drogi w miejscowości Jaśkowice od strony Byczyny,