Protokół Nr 9/2007
z posiedzenia Komisji ds.Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 3 września 2007 r. Przewodniczył Przewodniczący Komisji – Władysław Zawadzki. Lista obecności w załączeniu. Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli: 1.Piotr Pośpiech – Starosta Kluczborski. 2.Wanda Słabosz – Skarbnik Powiatu. 3.Tomasz Białaszczyk – Naczelnik Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa Starostwa Powiatowego w Kluczborku. Porządek posiedzenia: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Omówienie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku. 3.Wolne wnioski. 4.Zamknięcie posiedzenia. Przewodniczący Komisji przywitał wszystkich zebranych i przedstawił porządek dzisiejszego posiedzenia. Do przedstawionego porządku członkowie komisji nie wnieśli uwag jednogłośnie go zatwierdzając. Ad.2. Członkowie komisji zapoznali się z następującymi materiałami przygotowanymi na najbliższą sesję Rady Powiatu w dniu 6 września 2007 r.: -projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr VII/30/2007 Rady Powiatu w Kluczborku Projekt ten wprowadza zmiany w planie dochodów budżetu powiatu powodujące zwiększenie ich o 423.632,-zł, zmiany w planie wydatków budżetu powiatu, powodujące zwiększenie planowanych wydatków o kwotę 423.632,-zł. Zmniejszeniu ulegają rozchody budżetu powiatu o kwotę 488.920,-zł. Wprowadza się zwiększenie wydatków bieżących budżetu o kwotę 488.920,-zł z tytułu zmniejszenia planowanych rozchodów budżetowych. W projekcie tym wprowadza się także zmiany w planie wydatków inwestycyjnych na 2007 rok, na zadania remontowe. Zmiany następują również w planie dotacji celowych dla jednostek realizujących zadania powiatu na mocy porozumień w 2007 roku. -projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia skonsolidowanego sprawozdania finansowego Powiatu Kluczborskiego za 2006 rok. Powyższe sprawozdanie zostało sporządzone za okres od 01 stycznia do 31 grudnia 2006 r. Sprawozdanie zostało sporządzone na podstawie zapisów w księgach rachunkowych jednostek podległych jednostce samorządu terytorialnego. Skonsolidowane sprawozdanie finansowe obejmuje m.in.: 1/skonsolidowany bilans jednostki samorządu terytorialnego zamykający się sumą 36.234.510,77,-zł, 2/skonsolidowany rachunek strat i zysków, 3/zestawienie zmian w funduszu jednostki. -projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat za usuwanie pojazdów z drogi oraz ich parkowanie. Według zapisów ustawy o ruchu drogowym Rada Powiatu ustala wysokość opłat za czynności związane z usuwaniem pojazdu z drogi i umieszczeniem go na parkingu strzeżonym. Jednostki wykonujące te czynności są wyznaczane przez Starostę, a procedury administracyjne w tej kwestii przeprowadza Wydział Komunikacji i Transportu Starostwa wyłaniając firmę, która będzie świadczyć w/w usługi w przedmiotowym zakresie. Na podstawie załączników przedłożonych w wyłonionej ofercie oraz porównaniu wysokości opłat uchwalonych w powiatach ościennych proponuje się wysokość opłat za niniejsze czynności. -zmiany uchwały Nr IX/49/2007 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 16 marca 2007 r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Projekt ten został przygotowany przez PCPR w Kluczborku w związku z przekazaniem przez Zarząd PFRON-u dodatkowych środków przeznaczonych na realizację zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej w Powiecie Kluczborskim. Proponuje się również w powyższym projekcie przeniesienie środków przeznaczonych na środki pomocnicze, sprzęt rehabilitacyjny, udzielenie pożyczki, dofinansowania przedmiotów ortopedycznych, -projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XIII/68/2007 Rady Powiatu w Kluczborku pozarządowymi w 2007 roku” . Projekt uchwały został przygotowany w związku z tym, że w poprzedniej uchwale Nr XIII/68/2007 z dnia 31.05.2007 r. w w/w sprawie znalazł się błąd, który polegał na tym, Członkowie komisji w materiałach otrzymali również informację o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2007 r. Informację o przebiegu wykonania budżetu omówiła Pani Skarbnik przedstawiając: -wykonanie planu dochodów budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2007 roku /uzyskanie dochodów w wysokości 46.611.799,-zł./ W okresie sprawozdawczym uzyskano dochody w wysokości 24.777.378,75,-zł, co stanowi 53,2% założonego planu. -wykonanie planu wydatków budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2007 roku Plan wydatków budżetu Powiatu Kluczborskiego zakładał wg stanu na dzień 30.06.2007 roku kwotę 50.917.473 zł, co w porównaniu do planu przyjętego na sesji w dniu 07.02.2007 roku w wysokości 49.358.977 zł, co daje wzrost o kwotę 1.558.496 zł. Wzrost wynika uzyskanych dochodów własnych, co umożliwiło wprowadzenie zmian w uchwale budżetowej. Faktyczne wykonanie wydatków budżetowych zamknęło się na dzień 30.06.2007 roku kwotą 23.920.985,59 zł, co w ujęciu procentowym stanowi 47% wykonania planu wydatków. Pani Skarbnik poinformowała, że aby poprawić wpływ pieniędzy do budżetu zawieszono spłatę dwóch kredytów. Kolejno Pani Skarbnik poinformowała, że przychody budżetu powiatu kluczborskiego Sprawozdanie zawiera również: -wykonanie planu dochodów i wydatków zadań z zakresu administracji rządowej wykonanych przez powiat za I półrocze 2007 roku, -zestawienie wydatków remontowych, -zestawienie wykonania planu przychodów i wydatków funduszy celowych, -zestawienie planu przychodów i wydatków gospodarstwa pomocniczego, -zestawienie dochodów własnych jednostek organizacyjnych powiatu, -informację o stanie zadłużenia Powiatu Kluczborskiego, -informację o dokonanych zmianach budżetu powiatu w okresie sprawozdawczym, -informację o dokonanych umorzeniach i ulgach w spłatach, -informację o zrealizowanych dochodach i przychodach, -informację o zrealizowanych wydatkach i rozchodach. Członkowie komisji zapoznali się również z przygotowanym sprawozdaniem Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Kluczbork w Likwidacji z wykonania planu finansowo-rzeczowego za okres od 1 stycznia 2007 r. 2007 r. do 30 czerwca 2007 r. Sprawozdanie to zawiera informacje ogólne o jednostce, wykonanie sprzedaży, które zostało zrealizowane na kwotę 3.340,00,-zł, plan i wykonanie z tytułu najmu działki, plan i wykonanie sprzętu i aparatury medycznej oraz pozostałych przychodów, wykonanie kosztów według rodzaju, wynik finansowy, stan należności i zobowiązań / w tym wymagalnych / w okresie sprawozdawczym, stan zadłużenia oraz informację opisową. Skarbnik poinformowała zebranych, że na dzień dzisiejszy powiat do końca miesiąca czerwca br. spłacił już za SPZOZ zadłużenie w kwocie 596.000,-zł, natomiast do końca sierpnia spłacono ponad 1.000.000,-zł oraz zawarto umowy na kwotę około 300.000,-zł. Ponadto Zarząd i jednostki dokonały umorzeń na kwotę 8.000,-zł Kolejno głos zabrał Pan Starosta, który stwierdził, że chciałby poinformować o rzeczach, które wynikają po realizacji budżetu za I półrocze 2007 r. Budującym zdaniem Starosty jest fakt, że jeśli chodzi o wydatki remontowe i majątkowe w wykonaniu wynosi ono 7,6 %. Patrząc jednak na plan jeśli chodzi o wydatki remontowe i majątkowe to sięgają one 13% budżetu. Następnie Pan Starosta poinformował zebranych o zagrożeniach jakie wynikają w budżecie. Zostały rozstrzygnięte przetargi m.in.: na windę w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym, na podłogę w sali gimnastycznej w ZSO oraz na boisko wielofunkcyjne. Wszystkie z nich po otwarciu kopert miały oferty o wiele wyższe niż planowano. W wyniku takiej sytuacji w ZSO trzeba będzie zrezygnować z podłogi drewnianej, Niepokojąca sytuacja jest także jeśli chodzi o stronę dochodową i wydatkową budżetu. Chodzi tu w szczególności o Wydział Komunikacji, gdzie duże straty przynoszą wprowadzone przepisy dotyczące opłat za karty pojazdu dla auta sprowadzonego z zagranicy. Opłata ta kiedyś wynosiła około 500,-zł, a obecnie 72,-zł. Pan Starosta nawiązał także do dróg na terenie powiatu i poinformował, że na ukończeniu jest wiadukt w miejscowości Ciecierzyn-Gołkowice, zakończono podbudowę drogi Szymonków-Buczek, most przy ul.Grunwaldzkiej i ul.Mickiewicza. Rozpoczęto również remont mostu w Czaplach. Przewodniczący Komisji poinformował, że mieszkańcy miejscowości Kostów i Janówka zgłaszają mu, iż droga na tym odcinku jest w bardzo złym stanie. Ponadto Pan Starosta poinformował, że planowane jest także zawieszenie kilku spłat rat w bankach, które pozwoli uzyskać kwotę 488.000,-zł i przeznaczyć ją na braki jakie występują w rodzinach zastępczych. W trakcie jest również standaryzacja DPS w Kluczborku. Członkowie nie zgłosili do materiałów innych zapytań przyjmując je w drodze głosowania. Ad.3. Przewodniczący Komisji poprosił Naczelnika Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa Starostwa Powiatowego w Kluczborku, aby poinformował zebranych czy są jakiekolwiek środki na likwidację dzikich wysypisk i jak przedstawia się kwestia rozbudowy wysypisk. Naczelnik Wydziału Rolnictwa wyjaśnił, że wszystkie działania w tej mierze są w oparciu o plan wojewódzki, powiatowy i gminny. Plan ten przewiduje rozszerzenie wysypiska w Gortatowie, które by obejmowało swym zasięgiem cztery nasze gminy. W trakcie zamykania jest składowisko w Wierzbicy Górnej. Ponadto jak wyjaśnił Pan Naczelnik w najbliższym czasie planuje się rozbudowę zakładu przetwarzania odpadów w Gortatowie. Jeśli chodzi i likwidację dzikich wysypisk jest to problem bardzo duży, który ciągle powraca. Problem ten zdaniem Naczelnika załatwiany jest sukcesywnie. Innych zapytań nie zgłoszono. Ad.4. W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Przewodniczący Komisji podziękował wszystkim za udział i zamknął posiedzenie w dniu dzisiejszym. Na tym Protokół zakończono. Przewodniczący Komisji Władysław Zawadzki
w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok,
Osób Niepełnosprawnych na 2007 rok.
w sprawie uchwalenia ,,Programu współpracy powiatu kluczborskiego z organizacjami
że w § 25 zawierającym katalog działań i przedsięwzięć, na które niedozwolone jest udzielanie dotacji nie znalazło się odwołanie do § 18 regulującego formy przyznawania pomocy organizacjom pozarządowym. Przygotowany projekt uchwały pozwoli na wyeliminowanie niniejszej nieprawidłowości w przedmiotowej sprawie.
z otrzymanych w trakcie okresu sprawozdawczego subwencji, dotacji celowych oraz
na 2007 rok, wg. stanu na dzień 30.06.2007 roku wynosiły: plan 6.608.834 zł,-wykonanie 1.653.968 zł.
a w zamian za to zrobić sztuczną nawierzchnię. Starosta stwierdził, że zostanie sporządzony nowy kosztorys i ogłoszony ponowny przetarg.