Protokół Nr 26/2007
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku w dniu 27 sierpnia 2007r. Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu oraz Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku. Członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Sprawy finansowe: a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu, b/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w sprawie przesunięcia planu wydatków. 3.Sprawy oświaty: a/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w sprawie utworzenia klasy Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych, b/wniosek Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku w sprawie sporządzenia projektu o pozyskanie środków finansowych na wykonanie ocieplenia budynku Ośrodka oraz założenie systemu baterii słonecznych, c/analiza umowy zawartej z Gminą Byczyna w sprawie użyczenia nieruchomości i ruchomości będących na wyposażeniu Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Polanowicach. 4.Sprawy różne: a/wniosek Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie możliwości wykonywania badań mikrobiologicznych na terenie Powiatu Kluczborskiego, b/wniosek Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie utworzenia klasy pierwszej w zawodzie technik rolnik w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach, c/informacja Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie wykonania projektu budowlanego na remont mostu w miejscowości Proślice oraz wykonania chodnika w miejscowości Biskupice, d/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie przedstawienia Radzie Powiatu Kluczborskiego oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za pierwsze półrocze 2007 roku oraz informacji o przebiegu wykonania planu finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Likwidacji w Kluczborku za pierwsze półrocze 2007 rok. 5.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku: a/projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zatwierdzenia skonsolidowanego sprawozdania finansowego Powiatu Kluczborskiego za 2006 rok, b/projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały Nr VII/30/2007 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok. 6.Wolne wnioski. 7.Zamknięcie posiedzenia. Do punktu 2 porządku Starosta przedstawił sprawy dotyczące finansów: a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu. Starosta wyjaśnił, że uchwała ta jest konsekwencją rozstrzygnięć Zarządu z poprzedniego posiedzenia i dotyczy przeniesienia z rezerwy ogólnej powiatu kwoty 10.000,-zł. do budżetu Powiatowego Urzędu Pracy Kluczborku (na remont dachu) oraz kwoty 1.600,-zł. do budżetu Zespołu Szkół Ogólnokształcących Kluczborku (na dofinansowanie pobytu młodzieży z Niemiec). Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag i jednogłośnie podjęli uchwałę Nr 26/88/2007 w powyższej sprawie. b/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w sprawie przesunięcia planu wydatków. Pani Skarbnik wyjaśniła, że wniosek dotyczy przesunięcia środków finansowych w wysokości 178.040,-zł. pomiędzy paragrafami w planie wydatków z zadania pn. „budowa boiska wielofunkcyjnego” na zadanie pn. „oddymianie klatek schodowych”. Zarząd negatywnie rozpatrzył powyższy wniosek ze względu na przyznanie przez Ministra Sportu dofinansowania na budowę boiska wielofunkcyjnego w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku i możliwość w chwili obecnej realizacji tego zadania. W związku z powyższym wnioskowane przesunięcie staje się bezzasadne. Do punktu 3 porządku Kolejnym punktem posiedzenia były następujące sprawy oświaty: a/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w sprawie utworzenia klasy Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych. Dyrektor w swoim wniosku poinformował Zarząd, że jest duże zainteresowanie nauką w liceum dla dorosłych i jego zdaniem zasadne jest utworzenie klasy pierwszej tej szkoły. Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył powyższy wniosek i wyraził zgodę na utworzenie z dniem 3 września 2007r. pierwszej klasy Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku. b/wniosek Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku w sprawie sporządzenia projektu o pozyskanie środków finansowych na wykonanie ocieplenia budynku Ośrodka oraz założenie systemu baterii słonecznych. Zarząd przyjął do wiadomości powyższą informację i jednocześnie postanowił, że decyzję po spotkaniu z Panią Agnieszką Okupniak – Zastępcą Dyrektora Departamentu Koordynacji Programów Operacyjnych w Urzędzie Marszałkowskim w Opolu. Tematem spotkania, wniosków o dodatkowe środki finansowe. c/analiza umowy zawartej z Gminą Byczyna w sprawie użyczenia nieruchomości i ruchomości będących na wyposażeniu Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Polanowicach. Wicestarosta Kluczborski powiedział, że umowa użyczenia została zawarta z Gminą Byczyna w dniu 31.08.2005r. i dotyczy majątku nieruchomego (obiektów) i ruchomego (urządzeń), które są własnością powiatu, ale obecnie użytkowane przez Gminę. Zdaniem Wicestarosty zasadne jest wniesienie w umowie kilku zmian. Członkowie Zarządu po analizie powyższej umowy i po zapoznaniu się ze stanem majątku w chwili obecnej, postanowił o konieczności uaktualnienia niniejszej umowy. Zarząd przychylił się do propozycji Wicestarosty Kluczborskiego i postanowił, że należy: 1.wnieść zmianę w wykazie majątku nieruchomego (pkt.3 zał. nr 1 do umowy), polegającą na zdjęciu ze stanu obiektu – „warsztaty szkolne ze stacją diagnostyczną samochodów, magazyn paliw przy warsztatach”, ponieważ został on sprzedany. 2.dokonać przy udziale Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku oględzin ciągnika C-3603 p z kabiną oraz przyczepy wywrotki D 478, wykazanych w spisie użytkowanie tego sprzętu przez ZDP. W razie takiej możliwości należy wykreślić powyższy sprzęt z wykazu. 3.wnieść zmiany w wykazie majątku ruchomego (zał. nr 1 do umowy), polegające na likwidacji i zdjęciu ze stanu kotłów co (szt. 2), znajdujących się w obiekcie warsztatów szkolnych w związku z całkowitym ich uszkodzeniem. Do punktu 4 porządku Następnym punktem obrad były pozostałe sprawy, skierowane do Zarządu: a/wniosek Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie możliwości wykonywania badań mikrobiologicznych na terenie Powiatu Kluczborskiego. Do wniosku komisji dołączone zostało pismo Dyrektora ds. medycznych Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. NZOZ w Kluczborku, w którym zawarty jest również wniosek w powyższej sprawie. Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył powyższy wniosek i postanowił o przeprowadzeniu wśród wszystkich placówek służby zdrowia na terenie Powiatu Kluczborskiego ankiety określającej: -ilość wykonanych badań mikrobiologicznych w roku bieżącym, -ilość planowanych badań mikrobiologicznych w roku przyszłym. Zarząd zobowiązał Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia do przeprowadzenia takiej ankiety w terminie do dnia 15.09.2007r. Po otrzymaniu wyników ankiety możliwe będzie podjęcie decyzji o ewentualnym wystąpieniu do Laboratorium Mikrobiologicznego Wojewódzkiej Stacji SANEPID w Opolu z propozycją stworzenia systemu centralnego, o zasięgu wojewódzkim z transportem „na siebie”, zgodnie z wnioskiem Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego. b/wniosek Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie utworzenia klasy pierwszej w zawodzie technik rolnik w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach. Starosta wyjaśnił, że członkowie Komisji Oświaty podczas wizyt w szkołach analizowali nabór uczniów do klas pierwszych i stwierdzili, że są uczniowie chętni do podjęcia nauki w zawodzie technik rolnik. Zdaniem Komisji zasadne jest utworzenie takiego oddziału. W drodze głosowania Członkowie Zarządu 2 głosami za, przy 1 głosie przeciw i przy 1 głosie wstrzymującym się rozpatrzyli pozytywnie powyższy wniosek i wyrazili zgodę na utworzenie w roku szkolnym 2007/2008 klasy pierwszej w zawodzie technik rolnik w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach. Zarząd na posiedzeniu w dniu 27.07.2007r. podjął w tej sprawie negatywne rozstrzygnięcie (pismo Nr OR/ZP-0063-22/3b/07), jednak po zapoznaniu się z wnioskiem Komisji Oświaty postanowił o pozytywnym jej rozpatrzeniu. c/informacja Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie wykonania projektu budowlanego na remont mostu w miejscowości Proślice oraz wykonania chodnika w miejscowości Biskupice. Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych przybył na dzisiejsze posiedzenie zgodnie z rozstrzygnięciami Zarządu z ostatniego posiedzenia. Starosta przypomniał, że sprawa dotyczy wykonania projektu budowlanego na remont mostu w Proślicach oraz wykonania chodnika w Biskupicach. Jeśli chodzi o dokumentację na remont mostu w Proślicach to z informacji Dyrektora ZDP wynika, że w budżecie jednostki zaplanowano na to zadanie kwotę 20.000,-zł., a na wykonanie projektu, zgodnie z najkorzystniejszą złożoną ofertą potrzebna jest kwota 56.680,-zł. Brakuje więc około 36.680,-zł. Starosta powiedział, że w ostatnim czasie wpłynęły jednak do budżetu powiatu środki z grzywien i kar pieniężnych, związanych z użytkowaniem dróg powiatowych. Jest to kwota 55.660,-zł. Oprócz tego odnotowano też wpływy z różnych innych dochodów uzyskanych także z tytułu użytkowania naszych dróg w kwocie 36.940,-zł. (sprzedaż drewna, pozyskanego z wycinki drzew przy drogach powiatowych). Łączna kwota wpływów, które są przeznaczone dla Zarządu Dróg Powiatowych wynosi 92.600,-zł. Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych powiedział, że jego zdaniem należy z tych środków dołożyć na przedmiotową dokumentację. W drodze dyskusji członkowie Zarządu postanowili o zwiększeniu środków finansowych w miejscowości Proślice” do kwoty 56.680,-zł. i wprowadzeniu tej zmiany w załączniku nr 6 do projektu uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2007r. Pozostała część środków przeznaczona zostanie na bieżące wydatki w jednostce. Kolejno omówiono sprawę budowy chodnika w Biskupicach. Członek Zarządu Pan Maciej Tomaszczyk, będący też Sekretarzem Gminy Byczyna, poinformował zebranych, że Gmina Byczyna zaplanowała udzielenie Powiatowi Kluczborskiemu dotacji celowej w kwocie 25.000,-zł. na zakup materiałów, potrzebnych do budowy chodnika w Biskupicach. Dyrektor ZDP powiedział, że jeżeli Gmina Byczyna przekaże dotację w w/w kwocie to można będzie przystąpić do wykonania chodnika w Biskupicach. Członkowie Zarządu postanowili o rozpoczęciu przez Zarząd Dróg Powiatowych w Kluczborku działań związanych z wykonaniem chodnika w miejscowości Biskupice, co będzie możliwe po przyznaniu dotacji celowej przez Gminę Byczyna w kwocie 25.000,-zł. na zakup materiałów budowlanych. Radny Maciej Tomaszczyk zapytał czy na najbliższej sesji Rady Powiatu w Kluczborku Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku przedstawi informację na temat działań Stowarzyszenia „DROGA S11”, zgodnie z wcześniejszym rozstrzygnięciem Zarządu Powiatu. Dyrektor zaproponował, aby zrobić to na następnej sesji ze względu na fakt, iż w dniu 12 września br. odbędzie się spotkanie członków tego stowarzyszenia i będą na nim omawiane istotne sprawy. Po tym spotkaniu będzie mógł przekazać Radzie istotne informacje na powyższy temat. Zarząd przychylił się do propozycji dyrektora i postanowił o przygotowaniu prezentacji nt. Stowarzyszenia „DROGA S11” na kolejną sesję Rady Powiatu w Kluczborku, po tej zaplanowanej na dzień 6 września 2007r. d/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie przedstawienia Radzie Powiatu Kluczborskiego oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za pierwsze półrocze 2007 roku oraz informacji o przebiegu wykonania planu finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Likwidacji w Kluczborku za pierwsze półrocze 2007 rok. Kolejno Starosta przedstawił zebranym projekt uchwały Zarządu Powiatu w powyższej sprawie, a Członkowie Zarządu analizowali kolejno wykonanie planu dochodów i wydatków budżetu oraz wykonanie planu przychodów i rozchodów. Szczegółowo przeanalizowano między innymi wydatki majątkowe i remontowe w I półroczu br. oraz wielkości funduszy celowych, a także stan zadłużenia powiatu. Zarząd zapoznał się również z informacją Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku o przebiegu wykonania planu finansowego zakładu za I półrocze 2007r. Zarząd nie wniósł zastrzeżeń do niniejszych informacji i postanowił o przekazaniu ich Radzie Powiatu oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Opolu celem zatwierdzenia. Zarząd jednogłośnie podjął w tej sprawie uchwałę Nr 26/89/2007. Do punktu 5 porządku Kolejno Członkowie Zarządu zapoznali się z następującymi projektami uchwał Rady Powiatu w Kluczborku, które przygotowano na najbliższą sesję w dniu 6 września 2007 r.: a/w sprawie zatwierdzenia skonsolidowanego sprawozdania finansowego Powiatu Kluczborskiego za 2006 rok. Powyższe sprawozdanie zostało sporządzone za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2006 r. na podstawie zapisów w księgach rachunkowych jednostek podległych jednostce samorządu terytorialnego. Skonsolidowane sprawozdanie finansowe obejmuje m.in.: -skonsolidowany bilans jednostki samorządu terytorialnego, -skonsolidowany rachunek strat i zysków, -zestawienie zmian w funduszu jednostki, -informację dodatkową, obejmującą wprowadzenie do skonsolidowanego sprawozdania finansowego oraz dodatkowe wyjaśnienia i informacje. b/w sprawie zmiany uchwały Nr VII/30/2007 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok. Projekt niniejszy wprowadza zmiany w planie dochodów i wydatków budżetu powiatu polegające na ich zwiększeniu o kwotę 423.632,-zł. Zmniejszeniu ulegają rozchody budżetu powiatu o kwotę 488.920,-zł., a zwiększeniu wydatki bieżące budżetu o taką samą kwotę z tytułu zmniejszenia planowanych rozchodów budżetowych. W projekcie tym wprowadza się także zmiany w planie wydatków inwestycyjnych oraz zadań remontowych na 2007 rok. Zmiany następują również w planie dotacji celowych dla jednostek realizujących zadania powiatu na mocy porozumień w 2007 roku. Członkowie Zarządu nie wnieśli zastrzeżeń do powyższych projektów i postanowili o przekazaniu ich na najbliższą sesję Rady Powiatu. Do punktu 6 porządku Starosta poinformował zebranych, że zgodnie z rozstrzygnięciem Zarządu Powiatu skierował do Wojewody Opolskiego pismo w sprawie wydania zezwolenia na zmianę profilu Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku z profilu dla osób przewlekle somatycznie chorych na profil dla osób w podeszłym wieku. Zmiana profilu ma głównie na celu szybkie osiągnięcie standaryzacji placówki. Kolejno Starosta powiedział, że do Przewodniczącego Rady Powiatu w Kluczborku wpłynął wniosek Wiceprezydenta Miasta Opole o wyrażenie przez Radę Powiatu zgody na rozwiązanie stosunku pracy z Panem Leszkiem Krzyżanowskim – Dyrektorem Domu Pomocy Społecznej dla Kombatantów w Opolu, radnym Rady Powiatu w Kluczborku. Starosta odczytał treść i uzasadnienie wniosku, a następnie powiedział, że na najbliższą sesję zostanie przygotowany stosowny projekt uchwały i będzie on przedmiotem obrad Rady Powiatu. Innych spraw nie poruszano. Do punktu 7 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 26 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Piotr Pośpiech ……………………………… 2.Mieczysław Czapliński ……………………………… 3.Otylia Skoczylas ……………………………… 4.Maciej Tomaszczyk ………………………………. Protokołowała: Katarzyna Stanisławska
o terminie i wyborze firmy sporządzającej audyt termomodernizacycjny, podejmie
które odbędzie się na początku miesiąca września, będą możliwości i warunki składania
majątku ruchomego (zał. nr1 do umowy) w celu sprawdzenia czy możliwe będzie
na wykonanie zadania remontowego pn. „projekt budowlany na remont mostu DP 1301