Protokół Nr 22/2007

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 27 lipca 2007r.

 

 

            Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu oraz Skarbnik i Sekretarz Powiatu.

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

 

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Sprawy finansowe:

 a/umowa Powiatu Kluczborskiego z Panią Beatą Krupińską dotycząca spłaty zadłużenia

   Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Likwidacji w Kluczborku

   z tytułu usług laboratoryjnych świadczonych na rzecz zakładu,

 b/umowa Powiatu Kluczborskiego z Aesculap Chifa Sp. z o.o. w Nowym Tomyślu dotycząca

    spłaty zadłużenia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ

    w Likwidacji w Kluczborku z tytułu dostawy artykułów medycznych do zakładu w 2003r.,

 c/umowa Powiatu Kluczborskiego z IMED POLAND Sp.z o.o. w Warszawie dotycząca

    spłaty zadłużenia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ

    w Likwidacji w Kluczborku z tytułu dostawy leków i materiałów opatrunkowych
    dla zakładu w 2001r.,
 d/wniosek Dyrektora Powiatowego Zespołu Socjalizacyjno-Interwencyjnego „Nasz Dom”

   Bogacica-Bąków w sprawie przekazania środków finansowych na wymianę okien,

 e/wniosek Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie zwiększenia

   planu finansowego jednostki,

 f/kwartalna informacja o wykonaniu budżetu Powiatu Kluczborskiego za II kwartał 2007r.      

3.Sprawy oświaty:

 a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie przedłużenia powierzenia i powierzenia zadań

    nauczycielom – doradcom metodycznym,   

 b/informacja Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu o wynikach naboru do szkół

    ponadgimnazjalnych na rok szkolny 2007/2008 po rekrutacji uzupełniającej,

 c/informacja Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu o wynikach egzaminów maturalnych

    – porównanie za lata 2005, 2006 i 2007,  

 d/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie

    dokonania zmian w planie finansowym jednostki,

 e/wniosek Dyrektora Zespołu Szkól Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia

    Ustawicznego w Bogdańczowicach w sprawie zwiększenia wydatków w planie

    finansowym jednostki.

4.Sprawy różne:

 a/pismo Dyrektora Administracyjno-Finansowego Powiatowego Centrum Zdrowia S.A.

    w Kluczborku w sprawie udostępnienia pomieszczeń w budynku TR znajdującego się

    na terenie szpitala, w celu zorganizowania w nich kaplicy szpitalnej,

 b/pismo Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w sprawie

    planu wydatków dla rodzin zastępczych i usamodzielnionych osób kontynuujących naukę,

 c/porozumienie z Powiatem Raciborskim w sprawie umieszczenia małoletniego Przemysława

    Drąga pochodzącego z Powiatu Raciborskiego w rodzinie zastępczej w Nasalach

    i ponoszenia wydatków na częściowe pokrycie kosztów jego utrzymania przez Powiat

    Raciborski,

 

 d/aneks do porozumienia zawartego z Powiatem Namysłowskim w sprawie umieszczenia

    małoletniej Agaty Heger pochodzącej z Powiatu Namysłowskiego w rodzinie zastępczej

    w Wołczynie,

  e/informacja Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dotycząca przetargu

    na remont wyłączonego z ruchu mostu w miejscowości Czaple Wielkie,

  f/informacja Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dotycząca negocjacji

    z biurami projektowymi, które oferowały wykonanie projektów budowlanych

    na przebudowę lub remont 4 obiektów mostowych,       

  g/pismo Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku w sprawie uzyskania

    zezwolenia na prowadzenie Domu,

  h/pismo Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku w sprawie dostosowania

    wynagrodzeń pracowników do uchwały Nr XIV/74/2007 Rady Powiatu w Kluczborku

    z dnia 28.06.2007r. o ustaleniu najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii

    zaszeregowania w tabeli miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego,

  i/protokół z przetargu nieograniczonego z dnia 17.07.2007r. na sprzedaż samochodu

    osobowego Opel Astra, będącego własnością Powiatu Kluczborskiego,

  j/Zarządzenie Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku w sprawie utworzenia

    rachunku dochodów własnych z tytułu otrzymanego odszkodowania z przeznaczeniem

    na remont i odtworzenie mienia,

  k/pismo Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ

    w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na odwłaszczenie sprzętu i aparatury medycznej

    stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego.    

5.Przyjęcie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:

  -projekt uchwały w sprawie uchwalenia „Programu współpracy Powiatu Kluczborskiego

    z organizacjami pozarządowymi w 2007 roku”.

6.Wolne wnioski.

7.Zamknięcie posiedzenia.

 

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 13 lipca 2007r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 21/2007 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

 

Do punktu 2 porządku

 

Starosta przedstawił sprawy dotyczące finansów:

a/umowa Powiatu Kluczborskiego z Panią Beatą Krupińską dotycząca spłaty zadłużenia

   Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Likwidacji w Kluczborku

   z tytułu usług laboratoryjnych świadczonych na rzecz zakładu.

   Pani Skarbnik wyjaśniła, że umowa niniejsza dotyczy spłaty zadłużenia w kwocie 

   53.750,87 zł. Obejmuje ona należność główną i ustawowe odsetki naliczone do dnia

   26 lipca br. czego domagała się Pani Krupińska. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag
   do treści umowy Nr FN.I-WS-3100/SPZOZ/24/07 i upoważnili do jej podpisania Starostę
   i Wicestarostę.    

 b/umowa Powiatu Kluczborskiego z Aesculap Chifa Sp. z o.o. w Nowym Tomyślu dotycząca

   spłaty zadłużenia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ

   w Likwidacji w Kluczborku z tytułu dostawy artykułów medycznych do zakładu w 2003r.

   Pani Skarbnik powiedziała, że umowa dotyczy spłaty zadłużenia w kwocie 65.956,75 zł. 

   Na kwotę powyższą składa się należność główna, 50% należnych odsetek oraz koszty

   sądowe. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do treści umowy Nr FN.I-WS

   -3100/SPZOZ/25/07 i upoważnili do jej podpisania Starostę i Wicestarostę.    

c/umowa Powiatu Kluczborskiego z IMED POLAND Sp.z o.o. w Warszawie dotycząca

  spłaty zadłużenia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ

  w Likwidacji w Kluczborku z tytułu dostawy leków i materiałów opatrunkowych
  dla zakładu w 2001r.

  Starosta powiedział, że zadłużenie wobec w/w firmy wynosi 1.922,52 zł. Na kwotę

  powyższą składa się kwota główna, 50% odsetek oraz koszty procesu. Członkowie Zarządu  

  również nie wnieśli uwag do umowy Nr FN.I-WS-3100/SPZOZ/26/07 oraz upoważnili

  Starostę i Wicestarostę do jej podpisania.     
d/wniosek Dyrektora Powiatowego Zespołu Socjalizacyjno-Interwencyjnego „Nasz Dom”

  Bogacica-Bąków w sprawie przekazania środków finansowych na wymianę okien.

  Starosta wyjaśnił zebranym, że holenderska organizacja ROTARY CLUB HET

  WESTLAND od kilku już lat wspiera Powiatowy Zespół Socjalizacyjno-Interwencyjny

  „Nasz Dom” Bogacica-Bąków. Obecnie darczyńca ten zobowiązał się do pokrycia kosztów

  wymiany okien w placówce, ale pod warunkiem, że powiat będzie partycypował w 30%

  tych kosztów tj. 15.000,-zł. O taką kwotę należy więc zwiększyć plan remontów w budżecie

  placówki. Zdaniem Starosty Zarząd powinien wyrazić na to zgodę, ponieważ darczyńca ten

  już wielokrotnie wspierał naszą jednostkę, posiada również honorowe obywatelstwo naszego

  powiatu.

  Członkowie Zarządu jednogłośnie wyrazili zgodę na zwiększenie budżetu Powiatowego 

  Zespołu Socjalizacyjno-Interwencyjnego „Nasz Dom” Bogacica-Bąków  o kwotę

  15.000,-zł. i zobowiązali Skarbnika do przygotowania na najbliższą sesję Rady Powiatu

  stosownej uchwały z powyższą zmianą.       

e/wniosek Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie zwiększenia

  planu finansowego jednostki.    

  Starosta wyjaśnił, że wniosek dotyczy zwiększenia planu dochodów i wydatków jednostki

  o kwotę 36.940,-zł. Dochody w takiej wysokości Zarząd Dróg Powiatowych uzyskał

  ze sprzedaży drewna pochodzącego z wycinki drzew na drogach powiatowych. Dyrektor
  w swoim wniosku informuje Zarząd, że 26.940,-zł. chce przeznaczyć na zakup materiałów,
  a 10.000,-zł. na usługi pozostałe.   

  Zarząd jednogłośnie wyraził zgodę na zwiększenie budżetu Zarządu Dróg Powiatowych

  w Kluczborku o kwotę 36.940,-zł. i również zobowiązał Skarbnika do przygotowania

  na najbliższą sesję Rady Powiatu stosownej uchwały z powyższą zmianą.       

f/kwartalna informacja o wykonaniu budżetu Powiatu Kluczborskiego za II kwartał 2007r.

  Pani Skarbnik przedstawiła kwartalną informację o wykonaniu budżetu Powiatu

  Kluczborskiego za II kwartał 2007r., sporządzoną na dzień 30.06.2007r. Z informacji tej 

  wynika, że dochody wykonano w 53,16%, przychody w 25,03%, wydatki w 46,98%,
  a rozchody w 50%.

  Członkowie Zarządu nie wnieśli zapytań do niniejszej informacji i jednogłośnie ją przyjęli.

 

 

Do punktu 3 porządku

 

Kolejnym punktem posiedzenia były następujące sprawy oświaty:

a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie przedłużenia powierzenia i powierzenia zadań

  nauczycielom – doradcom metodycznym.

  Starosta przedstawił przygotowany przez Wydział Edukacji i Sportu projekt powyższej

  uchwały i wyjaśnił, że został on sporządzony w związku z kończącymi się powierzeniami

  obowiązków doradcy metodycznego kilku nauczycieli naszych szkół. Załącznikami
  do tej uchwały są przedłużenia powierzenia obowiązków doradcy na okres 3 lat
  tj. do 31.08.2010r. dla sześciu nauczycieli oraz powierzenia tego zadania dla dwóch

  nauczycieli w okresie od dnia 01.09.2007r. do dnia 31.08.2010r.

  Członek Zarządu Pan Maciej Tomaszczyk zapytał czy osoby, o których mowa w uchwale 

  zawarły umowy o pracę z Powiatowym Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli. Starosta

  wyjaśnił, że chodzi o nauczycieli, którzy są zatrudnieni w naszych szkołach, ale większość
  z nich pracuje jeszcze w Ośrodku na dodatkowej umowie o pracę.

  Członkowie Zarządu nie wnieśli zastrzeżeń do niniejszego projektu i w drodze głosowania

  podjęli uchwałę Nr 22/82/2007 w powyższej sprawie.                  

b/informacja Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu o wynikach naboru do szkół

  ponadgimnazjalnych na rok szkolny 2007/2008 po rekrutacji uzupełniającej.

  Z informacji tej wynika, że na rok szkolny 2007/2008 przyjęto do naszych szkół
  848 uczniów i będzie dla nich utworzone 25 lub 26 oddziałów. Jest to 11 oddziałów
  w liceach ogólnokształcących, 2 oddziały w liceach profilowanych, 6 oddziałów
  w technikach oraz 6 lub 7 w zasadniczych szkołach zawodowych. W piśmie Naczelnika

  Wydziału Edukacji i Sportu zawarta została ponadto szczegółowa informacja o oddziałach
  i ich liczebności w poszczególnych zespołach szkół oraz o liczbie punktów zdobytych przez

  uczniów w danej szkole.

  Członkowie Zarządu przyjęli powyższą informację i w toku dyskusji postanowili,
  że ze względu na bardzo małą liczbę chętnych uczniów nie wyrażają zgody na utworzenie: 

  -oddziału w zawodzie technik elektryk w Technikum Nr 2 w Zespole Szkół

    Ponadgimnazjalnych Nr 2 – Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku (14 osób),

  -oddziału w 2 zawodach: technik architektury krajobrazu i technik rolnik w Technikum

    Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego

    w Bogdańczowicach (12 osób).

  Jednocześnie Zarząd zobowiązał Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu do podjęcia działań

  zmierzających do zainteresowania tych 26 uczniów innymi kierunkami kształcenia. Należy

  do nich dotrzeć i pomóc im wybrać inny oddział, w którym podejmą naukę od nowego roku

  szkolnego.           

c/informacja Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu o wynikach egzaminów maturalnych

  –porównanie za lata 2005, 2006 i 2007.

  Kolejno członkowie Zarządu zapoznali się ze szczegółową informacją o wynikach matur

  oraz z propozycją Naczelnika o działaniach, jakie można podjąć w celu osiągnięcia

  w kolejnych latach lepszych wyników matur. W informacji Pani Naczelnik porównała

  wyniki matur w naszych szkołach w latach 2005-2007 i na tej podstawie opracowała swoje

  spostrzeżenia i propozycje. Proponuje między innymi:

  -stworzenie jeszcze lepszych warunków organizacyjnych i bazowych dla potencjalnych

    kandydatów,

  -podniesienie jakości nauczania,

  -podniesienie umiejętności i kwalifikacji zawodowych nauczycieli,
  -tworzenie kierunków kształcenia, które będą konkurencyjne dla szkół z innych powiatów
    i będą odpowiadały potrzebom rynku,
  -organizowanie różnych dodatkowych zajęć pozalekcyjnych.      

  Radny Maciej Tomaszczyk powiedział, że zajęcia pozalekcyjne można realizować
  ze środków pozabudżetowych, które powiat pozyskał dodatkowo na ten cel.    

  Członkowie Zarządu przyjęli powyższą informację i postanowili o jej przekazaniu
  do Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny z prośbą o zajęcie

  stanowiska co do proponowanych działań. Ponadto zobowiązali Naczelnika Wydziału

  Edukacji i Sportu do przekazania tej informacji dyrektorom wszystkich szkół, aby również   

  odnieśli się do zawartych w niej propozycji i swoje opinie przedstawili na naradzie

  dyrektorów w miesiącu sierpniu br.

  Zarząd po zapoznaniu się ze stanowiskiem Komisji Oświaty oraz opiniami szkół, podejmie

  decyzję o działaniach, które pozwolą w przyszłości na osiąganie lepszych wyników matur
  w szkołach Powiatu Kluczborskiego.      

d/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie

  dokonania zmian w planie finansowym jednostki.

  Starosta wyjaśnił, że wniosek dotyczy przeznaczenia zaplanowanych środków finansowych
  na remont trzech dachów w budynkach szkoły (budynku głównego, budynku sali
  gimnastycznej i budynku warsztatów szkolnych) na jeden z nich tzn. na remont dachu

  budynku głównego. Dyrektor uzasadnił swój wniosek znacznym wzrostem cen

  materiałów budowlanych i usług remontowo-dekarskich w br. Wnioskuje o przesunięcie

  na to zadanie kwoty 35.000,-zł. zaplanowanej na remont dachu na sali gimnastycznej oraz

  kwoty 10.000,-zł. zaplanowanej na remont dachu na warsztatach szkolnych.  

  Zarząd wyraził zgodę na przesunięcie tych środków i zobowiązał Skarbnika Powiatu

  do przygotowania na najbliższą sesję uchwały z taką zmianą w budżecie.

  Jednocześnie Zarząd zobowiązał Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1
  do usunięcia usterek na dachu warsztatów szkolnych tj. Pracowni Ćwiczeń Praktycznych,

  ponieważ w trakcie większych opadów atmosferycznych mają miejsce przecieki
  do innych pomieszczeń znajdujących się w tym budynku.       

e/wniosek Dyrektora Zespołu Szkól Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia

  Ustawicznego w Bogdańczowicach w sprawie zwiększenia wydatków w planie finansowym

  jednostki.

  Starosta powiedział, że we wniosku chodzi o zwiększenie wydatków w rozdziale 85410

  § 4010 – wynagrodzenia osobowe o kwotę 10.350,-zł. Kwota ta została wypłacona jednemu

  z pracowników jako odprawa emerytalna.

  Pani Skarbnik powiedziała, że na chwilę obecną szkoła ta ma zabezpieczenie finansowe.  

  Zarząd negatywnie rozpatrzył powyższy wniosek i postanowił, że szkoła musi zwiększyć

  swoje wydatki w ramach posiadanych środków. 

 

 

Do punktu 4 porządku

 

Kolejnym punktem obrad były następujące sprawy, skierowane do Zarządu: 

a/pismo Dyrektora Administracyjno-Finansowego Powiatowego Centrum Zdrowia S.A.

  w Kluczborku w sprawie udostępnienia pomieszczeń w budynku TR znajdującego się

  na terenie szpitala, w celu zorganizowania w nich kaplicy szpitalnej.

  Starosta wyjaśnił, że pomieszczenie gdzie obecnie znajduje się kaplica szpitalna, zostanie 
  w najbliższym czasie zaadoptowane na pracownię mammograficzną. Z tego względu

  zaistniała konieczność zorganizowania kaplicy w innym pomieszczeniu. Zdaniem Starosty

  umiejscowienie jej w budynku TR nie jest jednak dobrym rozwiązaniem, ponieważ znajduje

  się on poza oddziałami szpitalnymi i w pewnej odległości od nich. Będzie to na pewno  

  problem dla pacjentów szpitala.

  Zarząd nie wyraził zgody na udostępnienie budynku TR w celu zorganizowania w nim

  kaplicy szpitalnej. Zdecydował, że kaplica powinna znaleźć się wewnątrz głównego  

  budynku szpitala, a Zarząd PCZ S.A. musi podjąć takie działania, aby kaplicę tam

  zorganizować.     

b/pismo Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w sprawie

  planu na II półrocze br. wydatków dla rodzin zastępczych i usamodzielnionych osób

  kontynuujących naukę.

  Pani Skarbnik wyjaśniła, że ogółem wykonanie wydatków na rodziny zastępcze oraz

  usamodzielnione osoby kontynuujące naukę w II półroczu 2007r. zaplanowano w kwocie

  638.540,-zł. Ogółem przewidywane wykonanie za cały rok wyniesie 1.234.918,-zł.
  Zarząd przyjął do wiadomości informację Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy

  Rodzinie i zobowiązał Skarbnika do przygotowania stosownej zmiany w budżecie powiatu.

c/porozumienie z Powiatem Raciborskim w sprawie umieszczenia małoletniego Przemysława

  Drąga pochodzącego z Powiatu Raciborskiego w rodzinie zastępczej w Nasalach

  i ponoszenia wydatków na częściowe pokrycie kosztów jego utrzymania przez Powiat

  Raciborski.

  Pani Skarbnik wyjaśniła, że na mocy tego porozumienia Powiat Raciborski zobowiązany

  zostanie do przekazywania na rzecz Powiatu Kluczborskiego co miesiąc kwoty 498,03 zł.
  na częściowe pokrycie kosztów utrzymania w/w osoby. Małoletni Przemysław Drąg

  pochodzący z terenu Powiatu Raciborskiego będzie przebywał w rodzinie zastępczej
  u Państwa Emilii i Michała Saltarius w miejscowości Nasale w Gminie Byczyna na terenie

  naszego powiatu. 

  Członkowie Zarządu nie wnieśli zastrzeżeń co do treści niniejszego porozumienia
  i upoważnili do jego podpisania Starostę i Wicestarostę.  

d/aneks do porozumienia zawartego z Powiatem Namysłowskim w sprawie umieszczenia

  małoletniej Agaty Heger pochodzącej z Powiatu Namysłowskiego w rodzinie zastępczej

  w Wołczynie.

  Starosta wyjaśnił, że jest to aneks Nr 2 do powyższego porozumienia i dotyczy on ustalenia 

  wysokości przekazywanych nam przez Powiat Namysłowski środków finansowych
  w kwocie 394,57 zł. na częściowe pokrycie kosztów utrzymania dziecka w rodzinie

  zastępczej u Państwa Ewy i Pawła Sikorskich w Wołczynie. Zmiana nastąpiła w związku
  z nowym naliczeniem wysokości uzyskiwanego przez dziecko dochodu tj. renty.

  Zarząd wyraził zgodę na podpisanie niniejszego aneksu i upoważnił do tego Starostę

  i Wicestrostę.

e/informacja Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dotycząca przetargu

  na remont wyłączonego z ruchu mostu w miejscowości Czaple Wielkie.

  Starosta wyjaśnił, że w piśmie znajduje się informacja o wyniku przetargu na wykonanie

  remontu wyłączonego z ruchu mostu w miejscowości Czaple Wielkie. Przetarg został

  ogłoszony zgodnie z wcześniejszym rozstrzygnięciem Zarządu. Do przetargu wpłynęła 

  jedna oferta - Przedsiębiorstwa Usługowo-Handlowego „REMOST” s.c. z Podłęża

  Szlacheckiego na kwotę 436.717,-zł.

  Zarząd przyjął do wiadomości powyższą informację i wyraził zgodę na przystąpienie
  do robót.

f/informacja Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dotycząca negocjacji

  z biurami projektowymi, które oferowały wykonanie projektów budowlanych

  na przebudowę lub remont 4 obiektów mostowych.

  Starosta wyjaśnił, że chodzi tu o projekty budowlane na remont mostów w miejscowości

  Proślice i Pogorzałka oraz na remont przepustów w miejscowości Piaski i Świniary.

  Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych poinformował swoim pismem, że na wykonanie tych

  projektów przeznaczono w budżecie powiatu ogólną kwotę 97.000,-zł. Natomiast
  po przeprowadzeniu z biurami projektowymi negocjacji, w trakcie których wybrano

  najkorzystniejsze oferty, obliczono, że na wykonanie projektów potrzebna będzie kwota

  112.240,-zł. Brakuje więc 15.240,-zł.

  Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości powyższą informację Dyrektora i postanowił,
  że uzupełnienie niedoboru finansowego na wykonanie w/w projektów nastąpi ze środków

  pochodzących z mandatów nałożonych na użytkowników dróg powiatowych przez inspekcję

  drogową.               

 

g/pismo Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku w sprawie uzyskania

  zezwolenia na prowadzenie Domu.

  Starosta powiedział, że pismo powyższe dotyczy uzyskania stałego zezwolenia
  na prowadzenie placówki, która obecnie posiada zezwolenie warunkowe. Zezwolenie

  warunkowe po wprowadzeniu obowiązkowej standaryzacji i wymaganych wskaźników

  zatrudnienia, będzie skutkowało koniecznością zatrudnienia w jednostce dodatkowych

  24 osób, a koszt z tym związany wyniesie 493.000,-zł. rocznie. Natomiast uzyskanie stałego

  zezwolenia pozwoli na zatrudnienie 5 osób, a koszt tego wyniesie rocznie 103.000,-zł.     

  Zdaniem Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku sensowne będzie więc 

  podjęcie decyzji o zmianie profilu Domu.

  Członkowie Zarządu stwierdzili, że sprawa ta jest poważna i wymaga poznania wielu

  informacji, w związku z czym nie podejmą w dniu dzisiejszym stanowiska w tej sprawie.  

  Zarząd zobowiązał Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku,

  który nadzoruje DPS, do sporządzenia szczegółowej analizy tego przedsięwzięcia
  pod względem prawnym, finansowym oraz merytorycznym i przedłożenia jej Zarządowi

  Powiatu w terminie do dnia 6 sierpnia br.          

h/pismo Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku w sprawie dostosowania

  wynagrodzeń pracowników do uchwały Nr XIV/74/2007 Rady Powiatu w Kluczborku

  z dnia 28.06.2007r. o ustaleniu najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii

  zaszeregowania w tabeli miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego.

  Sekretarz powiedział, że z pisma powyższego wynika, iż dyrektor jednostki nie jest w stanie  

  zrealizować zapisów uchwały Rady Powiatu ze względu na brak środków w budżecie.

  Jednocześnie Dyrektor wnioskuje o przydzielenie brakujących środków finansowych

  w wysokości 31.000,-zł.

  Zarząd Powiatu ustalił, że w chwili obecnej nie jest możliwe przydzielenie jednostce w/w

  środków finansowych. Zarząd postanowił o zobowiązaniu Dyrektora Powiatowego Centrum

  Pomocy Rodzinie w Kluczborku oraz Skarbnika Powiatu do przeprowadzenia analizy

  budżetu Domu.      

i/protokół z przetargu nieograniczonego z dnia 17.07.2007r. na sprzedaż samochodu

 osobowego Opel Astra, będącego własnością Powiatu Kluczborskiego.

 Wicestarosta powiedział, że przetarg na sprzedaż tego samochodu został już drugi raz

 zakończony wynikiem negatywnym. W związku z powyższym Wicestarosta zaproponował

 obniżenie ceny pojazdu o kwotę 1.000,-zł. czyli do kwoty 7.755,-zł. i po raz kolejny ogłosić

 przetarg na jego sprzedaż. W toku dyskusji zaproponowano, aby cenę tę obniżyć jeszcze
 o 255,-zł. tak, aby cena sprzedaży wynosiła 7.500,-zł.

 Zarząd Powiatu postanowił o ogłoszeniu ponownego przetargu nieograniczonego na sprzedaż

 samochodu będącego własnością Powiatu Kluczborskiego za cenę 7.500,-zł.

j/Zarządzenie Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku w sprawie utworzenia

 rachunku dochodów własnych z tytułu otrzymanego odszkodowania z przeznaczeniem

 na remont i odtworzenie mienia.

 Zarząd zapoznał się z zarządzenia Nr 14a/2007 Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy
 w Kluczborku z dnia 17 lipca 2007r. w sprawie utworzenia rachunku dochodów własnych

 i zaakceptował plan przychodów i wydatków dochodów własnych jednostki w dziale 853,   

 rozdziale 85333 na kwotę 6.583,96 zł.  

k/pismo Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ

 w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na odwłaszczenie sprzętu i aparatury medycznej

 stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego.    

 Pani Skarbnik wyjaśniła, że chodzi tu wyeksploatowany sprzęt i aparaturę medyczną

 należący do powiatu, który posiada orzeczenie techniczne i na podstawie tego orzeczenia  

 zostanie przekazany do utylizacji.

 Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na odwłaszczenie sprzętu i aparatury, które zostały 

 wyszczególnione w załączniku do pisma Likwidatora. Zarząd wyraził również zgodę
 na sporządzenie aneksu Nr 5 do umowy przywłaszczenia i upoważnił Starostę i Wicestarostę  do jego podpisania.     

 

 

Do punktu 5 porządku

 

Kolejnym punktem obrad był projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie uchwalenia „Programu współpracy Powiatu Kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi
w 2007 roku”. Sekretarz powiedział, że uchwała ta została już przez Radę Powiatu podjęta
w dniu 31 maja 2007r., ale Wojewoda Opolski stwierdził w niej nieprawidłowości i w drodze rozstrzygnięcia nadzorczego nakazał ich wyeliminowanie. W przeciwnym razie zostanie ona uchylona. Sporządzono więc nowy projekt tej uchwały z uwzględnieniem zastrzeżeń Wojewody do ponownego przedłożenia Radzie Powiatu.

Członkowie Zarządu zaakceptowali treść niniejszego projektu i postanowili przekazać go radnym jako materiał na najbliższą sesję Rady Powiatu. 

 

 

Do punktu 6 porządku

 

Sekretarz Powiatu poruszył sprawę planowanej sprzedaży mieszkań w Polanowicach,
które stanowią własność powiatu. Przypomniał, że na jednym z ostatnich posiedzeń Zarządu był rozpatrywany wniosek mieszkańców, którzy chcą wykupić lokale z uwzględnieniem trzech możliwych bonifikat. Nie jest to jednak możliwe ze względu na to, że do wykupu nie przystępuje 100% lokatorów. Jedna osoba na pewno nie przystąpi do wykupu swojego mieszkania i w związku z tym pozostali mieszkańcy nie mogą skorzystać ze wszystkich bonifikat, a na innych warunkach ich nie wykupią. Ponadto według obecnej, aktualnie przeprowadzonej wyceny tych mieszkań, wartość ich znacznie się zwiększyła i mieszkańcy nie chcą ich kupić w nowej cenie. Zdaniem Sekretarza Powiatu konieczne jest podjęcie ostatecznej decyzji w tej sprawie.

Członkowie Zarządu wyrazili opinię, że należy te mieszkania jednak sprzedać i w tym celu  dokonać zmiany zapisów uchwały Rady Powiatu o zasadach gospodarowania nieruchomościami powiatowymi. Zobowiązali Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do analizy powyższej sprawy.   

Następnie radny Maciej Tomaszczyk poruszył sprawę budowy chodnika w miejscowości Kochłowice na terenie Gminy Byczyna. Sprawa ta była poruszana na ostatniej sesji  Rady Miejskiej w Byczynie i zadecydowano, że gmina przeznaczy środki finansowe na zakup materiałów budowlanych potrzebnych do jego budowy. Konieczne jest jednak określenie wartości tych materiałów, aby Gmina Byczyna mogła przekazać powiatowi dotację

na ich zakup. Zarząd zobowiązał Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku 

do sporządzenia szczegółowego kosztorysu o ilości i cenie materiałów budowlanych.

Następnie radny Tomaszczyk powiedział, że w miejscowości Jaśkowice na terenie Gminy Byczyna droga powiatowa jest w bardzo złym stanie. Konieczne jest udrożnienie rowów biegnących wzdłuż tej drogi oraz wyczyszczenie chodnika. Zarząd zadecydował

o przekazaniu tej sprawy Dyrektorowi Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku.            

Innych spraw nie poruszano.

 

 

 

 

Do punktu 7 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 22 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Mieczysław Czapliński ………………………………

 

 

                                                           3.Otylia Skoczylas            ………………………………

 

 

                                                           4.Maciej Tomaszczyk       ……………………………….

 

 

 

      Protokołowała:

 

Katarzyna Stanisławska