Protokół Nr 21/2007
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 13 lipca 2007r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyło ponadto dwóch członków Zarządu oraz Sekretarz i Skarbnik Powiatu.
Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Sprawy finansowe:
a/umowa pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Usługowo-Histopatyczną Pracownią
Diagnostyczną S.C. w Opolu dotycząca spłaty zadłużenia Samodzielnego Publicznego
Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Likwidacji w Kluczborku,
b/umowa pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a MEDI-SEPT Sp. z o.o. w Konopnicy
dotycząca spłaty zadłużenia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej
ZOZ w Likwidacji w Kluczborku,
c/umowa pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Kancelarią Radcy Prawnego Wenantego
Plichty w Gdańsku dotycząca spłaty zadłużenia Samodzielnego Publicznego Zakładu
Opieki Zdrowotnej ZOZ w Likwidacji w Kluczborku,
d/umowa pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Panem Maciejem Grabowskim właścicielem
Zakładu Usługowo-Handlowego Naprawa Sprzętu Medycznego „TECHNIMED” w Opolu
dotycząca spłaty zadłużenia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ
w Likwidacji w Kluczborku,
e/umowa przelewu wierzytelności pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Biurem Doradztwa
Finansowo-Prawnego SALVO IURE Wojciech Gruszka dotycząca wierzytelności powiatu
wobec Górnośląskiej Centrali Zaopatrzenia Medycznego „Zarys” Sp. z o.o. w Zabrzu,
f/wniosek Stowarzyszenia Uniwersytetu Trzeciego Wieku w sprawie dofinansowania
autokaru na wyjazd członków UTW na Słowację,
g/pismo Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 1 w Wołczynie w sprawie pomocy finansowej
na rozbiórkę i ponowne nałożenie parkietu ze względu na zagnieżdżenie się węży
(zaskrońców),
h/pismo Sołtysa Wsi Bażany w sprawie wsparcia finansowego Rodzinnego Festynu
Letniego – „Bazańskie Krzysztofki”.
3.Sprawy oświaty:
a/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku i Trenera
Uczniowskiego Klubu Sportowego ,,Jedynka” OSiR Kluczbork w sprawie udzielenia
stypendium zawodniczce,
b/wniosek współorganizatora wymiany szkolnej (Zespół Szkół Ogólnokształcących
w Kluczborku) w sprawie partycypacji w kosztach wyżywienia grupy uczniów, którzy
przyjadą z partnerskiej szkoły w Bad Durkheim w Niemczech,
c/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – Centrum Kształcenia
Ustawicznego w Kluczborku o utworzenie stanowiska szkolnego doradcy zawodowego
w wymiarze 1 etatu,
d/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące pracowni komputerowej
dla Gimnazjum Specjalnego przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym
w Kluczborku,
e/informacja Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotycząca pisma Dyrektora Zespołu
Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie uchwały Rady Pedagogicznej
Nr 87/2007 o zapewnieniu uczniom bezpieczeństwa w trakcie zajęć organizowanych
poza obiektami szkoły.
4.Sprawy różne:
a/informacja Starosty Kluczborskiego dotycząca przekazania w drodze darowizny prawa
własności nieruchomości stanowiącej własność Skarbu Państwa na rzecz jej użytkownika
wieczystego – Powiatu Kluczborskiego,
b/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie nabycia w drodze darowizny prawa własności
nieruchomości stanowiącej własność Skarbu Państwa,
c/opinia Starosty Kluczborskiego do projektu zmiany Studium uwarunkowań i kierunków
zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kluczbork,
d/protokół uzgodnień dotyczący warunków przekazania dróg powiatowych Gminie
Kluczbork,
e/pismo Pana Henryka Łowickiego zam. Kluczbork w sprawie wyrażenia zgody
na wydzierżawienie terenu pod boksy garażowe przy ul. Żeromskiego 3b w Kluczborku,
f/pismo Pana Krzysztofa Rudanieckiego zam. Kluczbork w sprawie wyrażenia zgody
na dzierżawę terenu pod kiosk przy ul. Opolskiej w Kluczborku,
g/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie powołania Komisji Przetargowej na przeprowadzenie
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
5.Wolne wnioski.
6.Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołów z posiedzeń Zarządu Powiatu, które odbyły się w dniach 28.06.2007r. i 04.07.2007r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag
do protokołów Nr 19/2007 oraz 20/2007 i w drodze głosowania jednogłośnie je przyjęli.
Do punktu 2 porządku
Starosta przedstawił następujące sprawy dotyczące finansów:
a/umowa pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Usługowo-Histopatyczną Pracownią
Diagnostyczną S.C. w Opolu dotycząca spłaty zadłużenia Samodzielnego Publicznego
Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Likwidacji w Kluczborku.
Pani Skarbnik powiedziała, że umowa ta dotyczy spłaty zadłużenia wobec w/w firmy
w kwocie 31.578,60 zł. i obejmuje ona kwotę należności głównej, koszty komornicze
oraz 80% ustawowych odsetek Zadłużenie powstało w wyniku nie uregulowanych
należności z tytułu usług laboratoryjnych wykonywanych dla SPZOZ ZOZ.
Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do treści umowy Nr FN.I-WS-3100/SPZOZ/19/07
i upoważnili Starostę oraz Wicestarostę do jej podpisania.
b/umowa pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a MEDI-SEPT Sp. z o.o. w Konopnicy
dotycząca spłaty zadłużenia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej
ZOZ w Likwidacji w Kluczborku.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że powyższa umowa dotyczy spłaty zadłużenia SPZOZ ZOZ
wobec w/w firmy w kwocie 34.392,47 zł. z tytułu dostawy materiałów medycznych
i nie zwróconego przez zakład wadium w latach 2003-2004. Kwota powyższa obejmuje
podobnie jak w przypadku poprzedniej umowy – należność główną, koszty procesu
oraz 80% ustawowych odsetek.
Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do treści umowy Nr FN.I-WS-3100/SPZOZ/20/07,
a do jej podpisania został upoważniony również Starosta i Wicestarosta.
c/umowa pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Kancelarią Radcy Prawnego Wenantego
Plichty w Gdańsku dotycząca spłaty zadłużenia Samodzielnego Publicznego Zakładu
Opieki Zdrowotnej ZOZ w Likwidacji w Kluczborku.
Umowa ta dotyczy kwoty 50.067,05 zł. z tytułu wykupu wierzytelności PHARMAG S.A.
w Gdańsku w oparciu o umowę cesji w stosunku do SPZOZ ZOZ w Kluczborku.
Pani Skarbnik powiedziała, że kwota powyższa byłaby większa, ale kancelaria umorzyła
powiatowi 50% ustawowych odsetek na kwotę około 11.000,-zł.
Członkowie Zarządu nie wnieśli zastrzeżeń do umowy Nr FN.I-WS-3100/SPZOZ/23/07
i jak przy poprzednich umowach upoważnili Starostę i Wicestarostę do jej podpisania.
d/umowa pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Panem Maciejem Grabowskim właścicielem
Zakładu Usługowo-Handlowego Naprawa Sprzętu Medycznego „TECHNIMED” w Opolu
dotycząca spłaty zadłużenia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ
w Likwidacji w Kluczborku.
Pani Skarbnik poinformowała członków Zarządu, że umowa ta dotyczy zadłużenia w kwocie
2.774,09 zł. z tytułu usług naprawczych sprzętu medycznego wykonywanych przez zakład
dla SPZOZ ZOZ. Kwota powyższa obejmuje jedynie kwotę główną, odsetki oraz koszty
uboczne zostały powiatowi umorzone.
Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do umowy Nr FN.I-WS-3100/SPZOZ/22/07
i upoważnili do jej podpisania również Starostę i Wicestarostę.
e/umowa przelewu wierzytelności pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Biurem Doradztwa
Finansowo-Prawnego SALVO IURE Wojciech Gruszka dotycząca wierzytelności powiatu
wobec Górnośląskiej Centrali Zaopatrzenia Medycznego „Zarys” Sp. z o.o. w Zabrzu.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że chodzi o kwotę 2.400,-zł. stanowiącą koszty zastępstwa
procesowego. Na podstawie tej umowy Powiat Kluczborski przenosi wierzytelność
wobec spółki „Zarys” na rzecz Biura SALVO IURE w celu jej uregulowania.
Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do niniejszej umowy – Nr 03/07/2007/K
i upoważnili Starostę i Wicestarostę do jej podpisania.
f/wniosek Stowarzyszenia Uniwersytetu Trzeciego Wieku w sprawie dofinansowania
autokaru na wyjazd członków UTW na Słowację.
Zarząd zapoznał się z powyższym wnioskiem oraz opinią Kierownika Biura Funduszy
Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu, który wyjaśnił, że celem wyjazdu
jest nawiązanie współpracy integracyjnej z członkami Uniwersytetu Trzeciego Wieku
na Słowacji.
Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył wniosek i postanowił o dofinansowaniu
wyjazdu na Słowację członków Stowarzyszenia Uniwersytetu Trzeciego Wieku
w Kluczborku kwotą 400,-zł.
g/pismo Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 1 w Wołczynie w sprawie pomocy finansowej
na rozbiórkę i ponowne nałożenie parkietu ze względu na zagnieżdżenie się zaskrońców.
Starosta wyjaśnił, że wniosek ten dotyczy kwoty 18.000,-zł., która potrzebna jest
wnioskodawcy na rozbiórkę parkietu na sali gimnastycznej, usunięcie zaskrońców,
zamurowanie szczelin w fundamentach i na ponowne nałożenie parkietu. Członkowie
Zarządu stwierdzili, że jest to bardzo duża kwota i postanowili o częściowym
dofinansowaniu szkoły kwotą 1.000,-zł. z przeznaczeniem na samo usunięcie zaskrońców.
Kwota ta pochodzić będzie z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki
Wodnej na 2007r., a jej wydatkowanie na powyższy cel będzie zgodne z zapisami ustawy
o ochronie środowiska. Ustalono również, że pozostałe koszty związane z rozbiórką
i ponownym nałożeniem parkietu powinna ponieść Gmina Wołczyn, która jest organem
prowadzącym szkoły.
h/pismo Sołtysa Wsi Bażany w sprawie wsparcia finansowego Rodzinnego Festynu
Letniego – „Bazańskie Krzysztofki”.
Zarząd Powiatu postanowił, że nie ma możliwości dofinansowania powyższego festynu
z budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007r. W kalendarzu imprez powiatowych na rok
bieżący zostały zaplanowane imprezy, na które odpowiednio wcześniej zarezerwowano
środki finansowe. Festyn, o którym mowa w przedmiotowym wniosku nie był wcześniej
planowany do kalendarza imprez i w chwili obecnej nie ma możliwości jego
dofinansowania.
Do punktu 3 porządku
Kolejnym punktem posiedzenia były następujące sprawy oświaty:
a/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku i Trenera
Uczniowskiego Klubu Sportowego ,,Jedynka” OSiR Kluczbork w sprawie udzielenia
stypendium zawodniczce Barbarze Bieleckiej.
Starosta wyjaśnił, że wniosek dotyczy przyznania zawodniczce stypendium miesięcznego
w kwocie 300,-zł. na pokrycie kosztów zakwaterowania oraz wyżywienia w internacie
Wojewódzkiego Ośrodka Doskonalenia i Dokształcania Zawodowego w Kluczborku
przez okres 4 miesięcy br.
Sekretarz Powiatu dodał, że trzeba wziąć pod uwagę również fakt, że dla tej uczennicy
jest to dopiero początek nauki w naszej szkole i na pewno w kolejnych kilku latach szkoła
będzie dalej wnioskować o jej dofinansowanie.
Członkowie Zarządu w toku dyskusji ustalili, że ze względów finansowych nie jest możliwe
jednoczesne zwolnienie z opłat za zakwaterowanie i za wyżywienie. Zarząd postanowił
o zwolnieniu zawodniczki UKS „Jedynka” OSiR Kluczbork Barbary Bieleckiej tylko
z opłaty za pobyt w internacie Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia
Zawodowego w Kluczborku w okresie od 01.09.2007r. do 31.12.2007r.
b/wniosek współorganizatorów wymiany szkolnej – nauczycieli Zespołu Szkół
Ogólnokształcących w Kluczborku w sprawie partycypacji w kosztach wyżywienia
grupy uczniów, którzy przyjadą z partnerskiej szkoły w Bad Durkheim w Niemczech.
Sekretarz Powiatu zwrócił uwagę, że wniosek powyższy powinien przede wszystkim
podpisać dyrektor szkoły, a nie nauczyciele, ponieważ jednostkę i jej sprawy na zewnątrz
reprezentuje zgodnie z ustawą o systemie oświaty dyrektor placówki.
Wstępnie Zarząd ze względów finansowych rozpatrzył powyższy wniosek negatywnie.
Jednocześnie zobowiązał Panią Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu, aby wystąpiła
do Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku o przedłożenie
szczegółowej informacji o programie wizyty oraz jej kosztach.
c/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – Centrum Kształcenia
Ustawicznego w Kluczborku o utworzenie stanowiska szkolnego doradcy zawodowego
w wymiarze 1 etatu.
Starosta powiedział, że do wniosku szkoły dołączona jest pozytywna opinia Pani Naczelnik
Wydziału Edukacji i Sportu. Zdaniem Pani Naczelnik zasadne jest zatrudnienie z dniem
1 września 2007r. szkolnego doradcy zawodowego w wymiarze 1 etatu.
Zarząd Powiatu postanowił, że w chwili obecnej nie ma możliwości utworzenia stanowiska
szkolnego doradcy zawodowego w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 Centrum
Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku ze względu na brak środków w budżecie powiatu.
Istnieje taka możliwość, ale tylko w ramach posiadanych przez szkołę środków.
Jeżeli jednak brak jest takiej możliwości to Zarząd zaproponował w swoim rozstrzygnięciu,
aby szkoła nawiązała kontakt z Powiatowym Urzędem Pracy w Kluczborku w celu
zorganizowania spotkań uczniów z doradcą zawodowym. Ponadto można doskonalić
kadrę pedagogiczną poprzez dokształcanie w zakresie doradztwa zawodowego.
d/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące pracowni komputerowej
dla Gimnazjum Specjalnego przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym
w Kluczborku.
Starosta wyjaśnił, że chodzi tu o kwotę 24.691,44zł. na przygotowanie jednego
z pomieszczeń szkoły na pracownię komputerowej. Przygotowanie pomieszczenia obejmuje
między innymi prace elektryczne, tynkarsko-malarskie oraz zakup mebli.
Zarząd Powiatu negatywnie rozpatrzył powyższy wniosek, ponieważ nie ma
zabezpieczonych środków finansowych w budżecie Powiatu Kluczborskiego na 2007r.,
które można by przeznaczyć na powyższy cel.
e/informacja Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotycząca pisma Dyrektora Zespołu
Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie uchwały Rady Pedagogicznej
Nr 87/2007 o zapewnieniu uczniom bezpieczeństwa w trakcie zajęć organizowanych
poza obiektami szkoły.
Zarząd Powiatu zapoznał się z informacją Pani Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu
dotyczącą pisma Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku
w sprawie zapewnienia uczniom szkoły bezpieczeństwa w trakcie zajęć organizowanych
poza szkołą. Starosta wyjaśnił, że obecny dyrektor szkoły, kończący swoją kadencję
z dniem 31 sierpnia 2007r. nie zgłaszał nigdy problemów związanych z zapewnieniem
bezpieczeństwa swoim uczniom. Natomiast w dniu 19 czerwca 2007r. Rada Pedagogiczna
szkoły wspólnie z nowym dyrektorem szkoły (obejmującym tę funkcję od dnia
01.09.2007r.), podjęła uchwałę Nr 87/2007 o wystąpieniu do Starostwa Powiatowego
w Kluczborku w sprawie podjęcia wspólnie z odpowiednimi służbami działań, mających
na celu zagwarantowanie bezpieczeństwa uczniów. Zdaniem obecnego dyrektora szkoły
z uchwały tej wynika, że z dniem 1 września 2007r. nowy dyrektor szkoły nie będzie
w stanie zapewnić uczniom bezpieczeństwa.
Pani Naczelnik w swojej informacji przedstawiła propozycje dla szkoły, które pomogą
w rozwiązaniu tego problemu. Propozycje Pani Naczelnik dotyczą między innymi
likwidacji parkingu samochodowego na terenie szkoły, zorganizowania dodatkowych
dyżurów nauczycieli oraz zaplanowania w najbliższych latach wszystkich zajęć w budynku
głównym szkoły.
Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z powyższą informacją i po wniesieniu kilku
swoich uwag zajęli podobne stanowisko. Zobowiązali Panią Naczelnik do przygotowania
odpowiedzi uwzględniającej stanowisko Zarządu i przekazania jej dyrekcji szkoły.
Do punktu 4 porządku
Następnym punktem obrad były pozostałe sprawy, skierowane do Zarządu:
a/-b/informacja Starosty Kluczborskiego reprezentującego Skarb Państwa, dotycząca
przekazania w drodze darowizny prawa własności nieruchomości stanowiącej własność
Skarbu Państwa na rzecz jej użytkownika wieczystego – Powiatu Kluczborskiego.
Starosta wyjaśnił, że chodzi tu o nową siedzibę Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku.
Zarząd Powiatu przyjął informację Starosty dotyczącą wyrażenia przez Wojewodę
Opolskiego zgody na dokonanie darowizny nieruchomości stanowiącej własność Skarbu
Państwa, położonej w obrębie m. Kluczbork przy ul. Sienkiewicza 22 (działka nr 85/6
ark.m. 3 o pow.
W związku z powyższym Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę Nr 21/80/2007 w tej sprawie i wyraził zgodę na nabycie w drodze darowizny prawa własności przedmiotowej nieruchomości gruntowej. c/opinia Starosty Kluczborskiego do projektu zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kluczbork. Wicestarosta wyjaśnił, że zgodnie z zapisami ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym Burmistrz Miasta Kluczborka wystąpił do Zarządu Powiatu z pismem w sprawie zaopiniowania projektu zmian Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kluczbork. Zmiany dotyczą przeznaczenia na cele nierolnicze i nieleśne gruntów rolnych stanowiących użytki rolne klas I-III. Do pisma załączona jest opinia Naczelnika Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa oraz Naczelnika Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami. Gmina Kluczbork musi ponadto uzyskać na wprowadzenie proponowanych zmian zgodę Ministra Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej oraz Marszałka Województwa Opolskiego. Zarząd postanowił, że po uzyskaniu takiej zgody, Starosta w imieniu Zarządu Powiatu pozytywnie zaopiniuje proponowane przez Burmistrza zmiany. d/protokół uzgodnień dotyczący warunków przekazania dróg powiatowych Gminie Kluczbork. Starosta wyjaśnił, że protokół ten dotyczy przekazania czterech nieruchomości w obrębie Kluczborka, które są drogami powiatowymi. Drogi te będą przekazane na rzecz gminy w formie darowizny zgodnie z uchwałą Nr XI/53/2007 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 26 kwietnia 2007r. w sprawie wyrażenia zgody na bezpłatne przekazanie mienia oraz zgodnie z uchwałą Nr IX/109/07 Rady Miejskiej w Kluczborku z dnia 30 maja 2007r. w sprawie nabycia nieruchomości stanowiących własność powiatu. Członkowie Zarządu nie wnieśli zastrzeżeń do treści protokołu i podpisali go. e/pismo Pana Henryka Łowickiego zam. Kluczbork w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie terenu pod dwa boksy garażowe przy ul. Żeromskiego 3b w Kluczborku. Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył powyższy wniosek i wyraził zgodę na dzierżawę terenu, o którym mowa we wniosku. Jednocześnie zlecił Kierownikowi Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu przygotowanie do podpisania z wnioskodawcą umowy z zastosowaniem takich stawek, jakie obowiązują innych dzierżawców gruntu na tym terenie. f/pismo Pana Krzysztofa Rudanieckiego zam. Kluczbork w sprawie wyrażenia zgody na dzierżawę terenu pod kiosk przy ul. Opolskiej w Kluczborku. Starosta powiedział, że kiosk ten można postawić na miejscu obiektu Pani Lubomiry Krzenciessy, która postanowiła swój kiosk rozebrać i zakończyć działalność handlową. Zaproponował również, aby wyznaczyć Pani Lubomirze Krzenciessa termin do dnia 31 lipca 2007r. na rozbiórkę istniejącego jeszcze na tym gruncie jej kiosku spożywczego. Zarząd Powiatu zaakceptował propozycję Starosty oraz pozytywnie rozpatrzył wniosek Pana Rudanieckiego i wyraził zgodę na dzierżawę terenu pod kiosk od dnia 1 sierpnia br. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do udzielenia wnioskodawcy stosownej odpowiedzi z podaniem kosztów wynajmu oraz z informacją, dotyczącą uwarunkowań związanych z wykonaniem kiosku (jego wyglądem i estetyką), stosownych do położonych w sąsiedztwie budynków i terenów szpitalnych. g/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie powołania Komisji Przetargowej na przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Starosta wyjaśnił, że do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego konieczne jest powołanie komisji i przedstawił zebranym przygotowany projekt uchwały w powyższej sprawie. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag co do jego treści i jednogłośnie podjęli uchwałę Nr 21/81/2007 powołując Komisję Przetargową. Do punktu 5 porządku Starosta poinformował zebranych, że został ogłoszony już przetarg na dostawę mammografu i wyposażenie pracowni mammograficznej w Szpitalu Powiatowym w Kluczborku, ale ze względu na dużą ilość zapytań oferentów dotyczących spraw specjalistycznych związanych z mammografem, został on odwołany. Obecnie jest przygotowywana nowa specyfikacja i przetarg zostanie ponownie ogłoszony. Starosta powiedział, że pracownia mammograficzna będzie zlokalizowana w nowym obiekcie szpitala i potrzebna na to będzie akceptacja służb sanitarnych. Aby uzyskać taką akceptację, właściciel budynku czyli powiat musi złożyć odpowiedni wniosek wraz z całą dokumentacją. Starosta powiedział, że dokumentację tę mógłby przygotować lekarz, który obecnie kieruje poradnią rentgenowską i kierowałby również poradnią mammograficzną. Konieczne więc będzie sporządzenie aneksu do umowy zawartej z prowadzącym pracownię rentgenowską. Dotychczas umowa zawierała tylko warunki najmu pomieszczeń pracowni rentgenowskiej, a teraz dotyczyłaby również warunków najmu pomieszczenia pracowni mammograficznej. Chodzi tu o dodatkowe pomieszczenie o powierzchni około 19m2. Starosta wyjaśnił, że po uzyskaniu upoważnienia Zarządu aneks ten zostanie podpisany przez Starostę i Wicestarostę, wobec powyższego lekarz prowadzący obie pracownie będzie wnioskującym o akceptację służb sanitarnych, prowadząc jednocześnie rozmowy z Narodowym Funduszem Zdrowia w sprawie kontraktu na usługi medyczne związane z działalnością pracowni mammograficznej. Z usługodawcą zostanie ponadto zawarta umowa w sprawie dzierżawy mammografu, który będzie własnością powiatu. Zarząd upoważnił Starostę i Wicestarostę do podpisania aneksu z uwagą, że najemca będzie regulował należność za wynajem pomieszczenia pracowni mammograficznej dopiero po jej uruchomieniu. Kolejno Wicestarosta przedstawił pismo Towarzystwa Miłośników Lwowa i Kresów Południowo-Wschodnich Oddział Wrocławski w sprawie dofinansowania wakacyjnej akcji odbudowy cmentarzy kresowych. Akcja ta jest organizowana przez Redakcję Dolnośląskiego Magazynu Reporterów Telewizji Wrocław pod patronatem w/w towarzystwa. Zarząd Powiatu negatywnie rozpatrzył wniosek ze względu na brak możliwości prawnych dofinansowania wnioskodawcy. Zobowiązał również Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do udzielenia szczegółowej odpowiedzi na wniosek i przekazania jej wnioskodawcy oraz radnej Rady Powiatu w Kluczborku Pani Celinie Zając, która pośredniczyła w przedłożeniu niniejszego pisma. Następnie Wicestarosta wystąpił z wnioskiem o wytypowanie kandydata Powiatu Kluczborskiego do składu Powiatowej Społecznej Rady do spraw Osób Niepełnosprawnych. Zaproponował jako kandydata Panią Grażynę Cisowską – Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku i przedstawił do tej kandydatury opinię Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu. Zdaniem Wicestarosty Pani Grażyna Cisowska jest osobą doświadczoną i bardzo zaangażowaną w rozwiązywanie problemów osób niepełnosprawnych Członkowie Zarządu nie wnieśli zastrzeżeń i jednogłośnie wyrazili zgodę na zgłoszenie Pani Cisowskiej na członka Powiatowej Społecznej Rady do spraw Osób Niepełnosprawnych. Do podpisania zgłoszenia tej kandydatki upoważniony został Wicestarosta Kluczborski oraz Pani Otylia Skoczylas - Członek Zarządu Powiatu. Kolejno głos zabrała Pani Skarbnik i przedstawiła pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach w sprawie wydania przez Zarząd Powiatu pełnomocnictwa do zawarcia i realizacji umowy stażu pn. „Doskonalenie Kwalifikacji Ogrodniczych na stażu w Słowacji”. Pani Skarbnik wyjaśniła, że jest to wymóg formalny przy realizacji przez szkołę programu Leonardo da Vinci. Zarząd Powiatu jednogłośnie upoważnił Pana Jana Sadowskiego Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach do zawarcia i realizacji umowy w ramach powyższego programu. Innych spraw nie poruszano. Do punktu 6 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 21 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Piotr Pośpiech ……………………………… 2.Mieczysław Czapliński ……………………………… 3.Otylia Skoczylas ……………………………… Protokołowała: Katarzyna Stanisławska