Protokół Nr 19/2007
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku w dniu 28 czerwca 2007r. Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz Powiatu, Skarbnik Powiatu oraz Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu. Członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Sprawy finansowe: a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków, b/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków, c/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu, d/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok, e/wniosek Pana Artura Lewek właściciela Firmy Handlowo-Usługowej „ARTMIX” w miejscowości Mikorzyn Powiat Kępiński o częściowe umorzenie i rozłożenie na raty kary pieniężnej nałożonej przez Opolskiego Inspektora Transportu Drogowego, f/wniosek Prezesa i Naczelnika Ochotniczej Straży Pożarnej w Kuniowie w sprawie wsparcia finansowego do zakupu samochodu techniczno-operacyjnego, g/umowa Powiatu Kluczborskiego z Gminą Kluczbork w sprawie przyznania powiatowi pomocy finansowej w formie dotacji celowej na zakup sprzętu specjalistycznego dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku, h/porozumienie Powiatu Kluczborskiego z Gminą Wołczyn w sprawie przyznania powiatowi dotacji celowej na zakup sprzętu specjalistycznego dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku, i/porozumienie Powiatu Kluczborskiego z Gminą Byczyna w sprawie przyznania powiatowi dotacji celowej na zakup sprzętu specjalistycznego dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku. 3.Sprawy oświaty: a/porozumienie pomiędzy Dyrektorami: Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku i Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach w sprawie warunków organizacji i nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2007/2008 w dwóch oddziałach, przekazanych z dniem 1 września 2007r. do Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku, b/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące wydania pozwolenia na wynajęcie przez Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku pomieszczeń od Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku, c/pismo Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego kształcenia młodocianych pracowników z orzeczeniami o niepełnosprawności ze szkół specjalnych i z opiniami o obniżonych wymaganiach edukacyjnych wydanymi przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne. 4.Sprawy różne: a/informacja Burmistrza Miasta Kluczborka dotycząca aktualizacji miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczborka, b/pismo Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku dotyczące wyrażenia przez Zarząd Powiatu opinii i stanowiska w sprawie sprzedaży elementów betonowych drogi wewnętrznej na terenie byłego SPZOZ ZOZ, c/aneks do porozumienia zawartego w dniu 13.04.2007r. pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Miastem Opole w sprawie umieszczenia w rodzinie zastępczej w Opolu małoletniego dziecka Daniela Konefał pochodzącego z Powiatu Kluczborskiego. 5.Przyjęcie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku: a/projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody Ogólnokształcących im. A.Mickiewicza w Kluczborku” i zabezpieczenia przyznanych środków w ramach Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej, b/projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały Nr VII/30/2007 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok. 6.Wolne wnioski. 7.Zamknięcie posiedzenia. Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołów z posiedzeń Zarządu Powiatu, które odbyły się w dniach 12 i 19 czerwca 2007r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołów Nr 17/2007 oraz 18/2007 i w drodze głosowania jednogłośnie je przyjęli. Do punktu 2 porządku Starosta przedstawił sprawy dotyczące finansów: a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków. Starosta wyjaśnił, że uchwała ta wprowadza na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego zmniejszenie planu dochodów i wydatków powiatu o kwotę 68.232,-zł. Środki te dotyczą składek na ubezpieczenia zdrowotne oraz świadczeń dla osób nieobjętych obowiązkiem ubezpieczenia zdrowotnego tj. bezrobotnych. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag i jednogłośnie podjęli w powyższej sprawie uchwałę Nr 19/70/2007. b/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. Starosta wyjaśnił, że uchwała powyższa wynika z rozstrzygnięcia Zarządu Powiatu z ostatniego posiedzenia, w którym Zarząd postanowił o przeznaczeniu dla Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku z rezerwy ogólnej powiatu środków na obsługę prawną placówek pomocy społecznej w naszym powiecie. Zobowiązał również Skarbnika Powiatu do uzgodnienia z dyrektorami tych placówek czy możliwa będzie ich partycypacja w tym zakresie. Starosta powiedział, że potwierdzono taką możliwości i niniejsza uchwała dotyczy zmniejszenia wydatków Powiatowego Zespołu Socjalizacyjno-Interwencyjnego „Nasz Dom” Bogacica-Bąków o kwotę 2.000,-zł. i wydatków Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach o kwotę 2.500,-zł. oraz zwiększenia o kwotę 4.500,-zł. wydatków Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku. Środki te zostaną przeznaczone na obsługę prawną w/w jednostek. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag i jednogłośnie podjęli uchwałę Nr 19/71/2007 w powyższej sprawie. c/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu. Starosta wyjaśnił, że uchwała ta dotyczy tej samej sprawy, o której mowa w poprzednim punkcie protokołu i wprowadza uruchomienie kwoty 6.646,-zł. z rezerwy ogólnej powiatu i przeznaczenie jej na wydatki Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku związane z obsługą prawną w tej jednostce. Członkowie Zarządu również nie wnieśli uwag i jednogłośnie podjęli w tej sprawie uchwałę Nr 19/72/2007. d/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok. Uchwała powyższa została przygotowana zgodnie z zapisami ustawy o finansach publicznych i obejmuje zmiany w budżecie powiatu w miesiącu czerwcu 2007r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag i jednogłośnie podjęli uchwałę Nr 19/73/2007 przyjmując zmiany układu wykonawczego budżetu. e/wniosek Pana Artura Lewek właściciela Firmy Handlowo-Usługowej „ARTMIX” w miejscowości Mikorzyn Powiat Kępiński o częściowe umorzenie i rozłożenie na raty kary pieniężnej nałożonej przez Opolskiego Inspektora Transportu Drogowego. Starosta wyjaśnił, że we wniosku tym chodzi o karę nałożoną w kwocie 2.100,-zł., a wnioskodawca wnosi o częściowe jej umorzenie i rozłożenie na raty. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem nie wyraził zgody na umorzenie kary. Wyraził natomiast zgodę na rozłożenie niniejszej kary na trzy miesięczne raty w wysokości po 700,-zł. każda, podlegające spłacie w okresie od lipca do września 2007r. Ponadto Zarząd zobowiązał Skarbnika Powiatu do przygotowania na kolejne posiedzenie stosownego porozumienia w tej sprawie. f/wniosek Prezesa i Naczelnika Ochotniczej Straży Pożarnej w Kuniowie w sprawie wsparcia finansowego do zakupu samochodu techniczno-operacyjnego. Starosta wyjaśnił, że wniosek dotyczy wsparcia finansowego w kwocie 5.000,-zł. do zakupu samochodu techniczno-operacyjnego marki VW Bus T4. Starosta zaproponował, aby pismo to rozpatrzyć podobnie jak niedawny wniosek ochotniczej straży pożarnej z Wierzbicy Dolnej, który również dotyczył dofinansowania zakupu sprzętu do samochodu. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem ponownie ustalił, że w chwili obecnej nie ma możliwości dofinansowania jednostek ochotniczej straży pożarnej. Rozpatrzenie wniosku będzie możliwe w ramach powiatowego planu poprawy bezpieczeństwa, który zostanie sporządzony w 2008r. i pozwoli na pozyskanie środków finansowych na zakup sprzętu dla jednostek ochotniczej straży pożarnej w naszym powiecie. g/-i/umowa i porozumienia Powiatu Kluczborskiego z Gminami: Kluczbork, Wołczyn i Byczyna w sprawie przyznania powiatowi pomocy finansowej w formie dotacji celowej na zakup sprzętu specjalistycznego dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku. Pani Skarbnik wyjaśniła, że przygotowano 2 porozumienia – z Gminą Wołczyn i Gminą Byczyna oraz umowę z Gminą Kluczbork, które to dofinansują powiatowi zadanie inwestycyjne pn. „zakup specjalistycznego sprzętu przeciwpożarowego dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku”. Chodzi o zakup skokochronu. Zarząd Powiatu upoważnił Starostę i Wicestarostę do podpisania: -umowy Nr FN.I.WS-3120/5/2007 z Gminą Kluczbork o przyznaniu Powiatowi Kluczborskiemu dotacji celowej w kwocie 20.000,-zł., -porozumienia Nr 2/05/2007 z Gminą Wołczyn o przyznaniu Powiatowi Kluczborskiemu dotacji celowej w kwocie 5.000,-zł., -porozumienia Nr FN.I.WS-3120/5/07 z Gminą Byczyna o przyznaniu Powiatowi Kluczborskiemu dotacji celowej w kwocie 5.000,-zł. Do punktu 3 porządku Kolejnym punktem posiedzenia były następujące sprawy oświaty: a/porozumienie zawarte w dniu 6 czerwca 2007r. pomiędzy Dyrektorami: Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku i Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach w sprawie warunków organizacji i nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2007/2008 w dwóch oddziałach, przekazanych z dniem 1 września 2007r. do Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku. Pani Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu wyjaśniła, że w związku z przekazaniem Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach do prowadzenia przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dniem 1 stycznia 2007r., konieczne było wyłączenie z tego zespołu klas technikum kształcących w zawodach nierolniczych. Klasy te zostały włączone do Technikum Nr 3 w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku, ale na prośbę rodziców uczniów tych klas zajęcia będą nadal odbywać się w Bogdańczowicach i będą one prowadzone przez nauczycieli z ZSP – RCKU w Bogdańczowicach. Dlatego też konieczne było podpisanie stosownego porozumienia z ustaleniem warunków organizacji pracy i nadzoru pedagogicznego. Wicestarosta dodał, że porozumienie powyższe nie zawiera jednak kwestii finansowych dotyczących wynagrodzenia nauczycieli, ponieważ w chwili obecnej nie ma możliwości ich ustalenia. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym porozumieniem zaakceptował jego treść, jednocześnie postanowił o uregulowaniu kwestii finansowych odrębnym dokumentem w terminie do końca września br. b/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące wydania pozwolenia na wynajęcie przez Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku pomieszczeń od Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku. Starosta wyjaśnił, że w roku ubiegłym w pomieszczeniach należących do Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Kluczborku został umiejscowiony Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli. Część pomieszczeń Zespołu zajmowało również Salezjańskie Liceum Ogólnokształcące, które z końcem czerwca br. zakończyło swoją działalność wynająć od ZSP Nr 2 Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, co jest zgodne z wcześniejszymi, wstępnymi ustaleniami z Dyrekcją Zespołu. Starosta wyraził poparcie dla przedmiotowego wniosku. Zarząd Powiatu wyraził zgodę na wynajęcie dodatkowych pomieszczeń Zespołu Szkół Ponadgimnazajlnych Nr 2 – CKU w Kluczborku Powiatowemu Ośrodkowi Doskonalenia Nauczycieli. Zarząd postanowił, że umowę wynajmu należy sporządzić na takich samych zasadach jakie zostały określone w umowie z dnia 01.09.2006r. dotyczącej najmu innych trzech pomieszczeń Powiatowemu Ośrodkowi Doskonalenia Nauczycieli. c/pismo Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego kształcenia młodocianych pracowników z orzeczeniami o niepełnosprawności ze szkół specjalnych i z opiniami o obniżonych wymaganiach edukacyjnych wydanymi przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne. Pani Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu wyjaśniła, że narada, o której mowa w powyższym piśmie, odbyła się w dniu 15.06.2007r. w siedzibie Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku. Uczestniczyli w niej dyrektorzy ośrodków dokształcania i doskonalenia zawodowego oraz szkół specjalnych naszego województwa. Tematyką narady było kształcenie w różnych zawodach uczniów zasadniczych szkół zawodowych, którzy posiadają orzeczenie o niepełnosprawności i opinię o obniżonych wymaganiach edukacyjnych. W trakcie narady podjęte zostały wnioski, które Dyrektor WODiDZ w Kluczborku przekazał niniejszym pismem Zarządowi Powiatu. Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższymi wnioskami i w całości je zaakceptował. Wyraził zgodę na zorganizowanie zajęć lekcyjnych w grupach mniej licznych wyłącznie dla młodzieży upośledzonej oraz na zwiększenie liczby godzin dydaktycznych przeznaczonych na teoretyczne zajęcia zawodowe. Ponadto Zarząd wyraził poparcie dla Dyrektora Ośrodka na wystąpienie do Ministerstwa Edukacji Narodowej z wnioskiem o dokonanie zmian w rozporządzeniu w sprawie klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego poprzez wprowadzenie nowych typów zawodów (np. pomocników danego zawodu) oraz wprowadzenie oceniania opisowego na egzaminach potwierdzających kwalifikacje zawodowe. Do punktu 4 porządku Następnym punktem obrad były pozostałe sprawy, skierowane do Zarządu: a/informacja Burmistrza Miasta Kluczborka dotycząca aktualizacji miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczborka. Starosta wyjaśnił, że niniejsza informacja Burmistrza została przedłożona Zarządowi w dniu dzisiejszym w celu zapoznania się. Jest ona odpowiedzią na wielokrotne wnioski ze strony powiatu, dotyczące przekształcenia terenu wokół Szpitala Powiatowego w Kluczborku. Informacja dotyczy między innymi działek: -nr 91/10 o powierzchni
(działka ta została już przez powiat sprzedana), -nr 56 o powierzchni (przygotowana do zbycia, po negocjacjach cenowych), -nr 91/12 o powierzchni sposób zagospodarowany. Starosta powiedział, że Burmistrz Miasta Kluczborska w swojej informacji podaje, że proponowane przez powiat zmiany dotyczące w/w działek znajdują się w uchwale Nr LI/539/06 Rady Miejskiej w Kluczborku z dnia 28 marca 2006r. w sprawie oceny aktualności miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i przystąpienia do sporządzania zmian w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego. Najprawdopodobniej w grudniu 2007r. zostanie podjęta przez Radę Miejską uchwała o zatwierdzeniu proponowanych zmian w planie zagospodarowania przestrzennego. Kolejno Starosta powiedział, że powyższe informacje przekazano Prezesowi Zarządu „GLOBAL INVEST” Sp. z o.o. z siedzibą w Opolu, z którym przeprowadzono w dniu 13.04.2007r. negocjacje cenowe w sprawie zbycia nieruchomości zabudowanej budynkami szpitalnymi po byłym oddziale wewnętrznym szpitala w Kluczborku (działka nr 56). Prezes spółki uznał, że w świetle zapisów protokołu rokowań cenowych oraz powyższych informacji Burmistrza, można przystąpić do podpisania w dniu 10 lipca 2007r. aktu notarialnego dotyczącego zbycia w/w nieruchomości, stanowiącej obecnie własność powiatu. Wicestarosta powiedział, że w związku z tym, iż w protokole rokowań cenowych był zapis mówiący o wprowadzeniu zmian w planie zagospodarowania przestrzennego do końca czerwca 2007r., a obecnie według informacji Burmistrza stanie się to dopiero na koniec bieżącego roku, przygotowano na tę okoliczność notatkę służbową. W notatce tej ustalono termin zawarcia umowy notarialnej do dnia 15 lipca 2007r. Członkowie Zarządu nie wnieśli zastrzeżeń i podpisali przygotowaną notatkę, która zostanie przedłożona również do podpisu Prezesowi Zarządu „GLOBAL INVEST”. b/pismo Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku dotyczące wyrażenia przez Zarząd Powiatu opinii i stanowiska w sprawie sprzedaży elementów betonowych drogi wewnętrznej na terenie byłego SPZOZ ZOZ. Wicestarosta wyjaśnił, że chodzi tu o drogę na terenie szpitala w Kluczborku, składająca się z około 150 płyt betonowych, na które jest chętny nabywca. Zdaniem Wicestarosty droga ta będzie na pewno jeszcze potrzebna ze względu na dojazd do poszczególnych okolicznych działek oraz może być wykorzystywana podczas remontów budynków, znajdujących się w obrębie „terenu przyszpitalnego”. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym pismem nie wyraził zgody na usunięcie oraz sprzedaż płyt betonowych, które służą jako wewnętrzna droga dojazdowa na terenie byłego SPZOZ ZOZ w Kluczborku. Zarząd ustalił, że droga ta będzie jeszcze potrzebna i na pewno niejednokrotnie wykorzystana. c/aneks do porozumienia zawartego w dniu 13.04.2007r. pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Miastem Opole w sprawie umieszczenia w rodzinie zastępczej w Opolu małoletniego dziecka Daniela Konefał pochodzącego z Powiatu Kluczborskiego. Starosta wyjaśnił, że aneks ten dotyczy jedynie zmiany numeru konta bankowego Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Opolu. Zarząd Powiatu zapoznał się z treścią powyższego aneksu i wyraził zgodę na jego podpisanie przez Starostę i Wicestarostę Kluczborskiego. Do punktu 5 porządku Kolejnym punktem posiedzenia było zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku. W materiałach tych znajdują się dwa projekty uchwał, które Starosta po zaakceptowaniu przez Zarząd chce przedłożyć Radzie Powiatu na dzisiejszej sesji: a/projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody Ogólnokształcących im. A.Mickiewicza w Kluczborku” i zabezpieczenia przyznanych środków w ramach Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej. Starosta wyjaśnił, że uchwałą Sejmiku Województwa Opolskiego powiat nasz otrzymał 165.000,-zł. na remont sali gimnastycznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w ramach Programu Rozwoju Bazy Sportowej Województwa Opolskiego na 2007r. Teraz powiat będzie składał wniosek o dalsze dofinansowanie do Ministerstwa Sportu i jednym z niezbędnych załączników do tego wniosku jest uchwała Rady Powiatu dotycząca zabezpieczenia prawidłowego wydatkowania przyznanych środków finansowych w formie m.in. weksla „in blanco” oraz podpisania deklaracji do tego weksla. W związku z powyższym został przygotowany niniejszy projekt uchwały Rady Powiatu, w którym Rada upoważnia Zarząd Powiatu do zawarcia stosownej umowy w powyższej sprawie z Ministrem Sportu. Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na włączenie tego dodatkowego projektu do porządku sesji. b/projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały Nr VII/30/2007 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok. Starosta kolejno wyjaśnił, że projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie został już przekazany radnym wraz z pozostałymi materiałami na sesję, ale zaistniała konieczność wprowadzenia w budżecie jeszcze dodatkowych dwóch zmian. W związku z powyższym przygotowano nowy projekt przedmiotowej uchwały, zawierający te zmiany. Pierwsza zmiana dotyczy środków finansowych przeznaczonych dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku na zakup specjalistycznego sprzętu przeciwpożarowego – skokochronu. Środki w wysokości 30.000,-zł. przekazane od gmin w formie dotacji zostały wprowadzone już do budżetu powiatu na powyższe zadanie i skokochron już zakupiono. Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku poinformował, że z kwoty 30.000,-zł. pozostało jeszcze 12.880,-zł. i wystąpił z wnioskiem o ich przeznaczenie na zakup drobnego sprzętu. Należy więc kwotę 12.880,-zł. przesunąć w budżecie z inwestycji na wydatki bieżące straży. Starosta dodał, że gminy wyraziły na to zgodę. Druga proponowana zmiana dotyczy przeniesienia środków finansowych w kwocie 81.239,-zł. z rozdziału – rodziny zastępcze do rozdziału – placówki opiekuńczo- wychowawcze, które będą wydatkowane przez powiat na utrzymanie pobytu 5 dzieci w pogotowiu opiekuńczym na terenie Powiatu Rzeszowskiego. Starosta dodał, że proponowane zmiany nie spowodują zwiększenia czy też zmniejszenia dochodów i wydatków budżetu, które zawarto w pierwotnym projekcie uchwały. Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na zmianę pierwotnego projektu tej uchwały na projekt zawierający dodatkowo opisane powyżej zmiany. Do punktu 6 porządku Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu przedłożyła Członkom Zarządu do zapoznania się wstępne wyniki naboru do szkół ponadgimnazjalnych Powiatu Kluczborskiego na rok szkolny 2007/2008 (szczegółowa informacja w załączeniu do protokołu). Pani Naczelnik powiedziała, że zaplanowano w naszych szkołach 31 oddziałów (11 licem ogólnokształcącego, 2 liceum profilowanego, 11 technikum i 7 zasadniczej szkoły zawodowej). Ogólna liczba miejsc w tych oddziałach wynosi Pani Naczelnik dodała, że w najbliższym czasie zostanie przeprowadzony dodatkowy nabór, po którym dokładna informacja również zostanie przedłożona Zarządowi Powiatu. Innych spraw nie poruszano. Do punktu 7 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 19 posiedzenia Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Piotr Pośpiech ……………………………… 2.Mieczysław Czapliński ……………………………… 3.Otylia Skoczylas ……………………………… 4.Maciej Tomaszczyk ………………………………. Protokołowała: Katarzyna Stanisławska
w Kluczborku dotyczące wniosków wypracowanych na naradzie poświęconej problemom
na dofinansowanie przedsięwzięcia pn. „Remont sali gimnastycznej Zespołu Szkół
i opuściło zajmowane dotychczas pomieszczenia. Obecnie pomieszczenia te chce
w Kluczborku dotyczące wniosków wypracowanych na naradzie poświęconej problemom
na dofinansowanie przedsięwzięcia pn. „Remont sali gimnastycznej Zespołu Szkół