Protokół Nr 17/2007
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku w dniu 12 czerwca 2007r. Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz Powiatu, Skarbnik Powiatu oraz Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu. Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Sprawy finansowe: a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków, b/umowa pomiędzy P.Barbarą i Mariuszem Basta - właścicielami Medycznego Laboratorium Diagnostycznego „MEDICINA”, a Powiatem Kluczborskim w sprawie spłaty zadłużenia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku z tytułu usług laboratoryjnych wykonywanych w 2004r., c/porozumienie pomiędzy P. Romanem Glapiak - właścicielem Zakładu Produkcyjno- Handlowo-Usługowego „ROMEX” w Wielowsi, a Zarządem Powiatu Kluczborskiego w sprawie określenia warunków spłaty Zarządowi Powiatu należności z tytułu kary pieniężnej nałożonej przez Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego, d/wniosek Ochotniczej Straży Pożarnej w Wierzbicy Dolnej w sprawie dofinansowania zakupu sprzętu do samochodu Iveco Magirus 130 D7, e/pismo P. Lubomiry Krzenciessa – właściciela kiosku „MINI DELIKATESY” przy ul. M.C.Skłodowskiej w Kluczborku w sprawie zawieszenia płatności za dzierżawę gruntu, f/projekt ugody pomiędzy firmą „PAUL HARTMANN Polska Sp. z o.o.” z siedzibą w Pabianicach, a Powiatem Kluczborskim i Samodzielnym Publicznym Zakładem Opieki Zdrowotnej ZOZ w Likwidacji w Kluczborku w celu spłaty zadłużenia SPZOZ ZOZ wobec spółki z tytułu dostaw wyrobów medycznych w 2002r. 3.Sprawy oświaty: a/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku w sprawie dofinansowania remontu pracowni komputerowej, b/informacja Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku dotycząca planu finansowego szkoły na 2007r. 4.Sprawy różne: a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie uzgodnienia projektu uchwały Rady Miejskiej w Kluczborku w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Bogacica, b/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie uzgodnienia projektu uchwały Rady Miejskiej w Kluczborku w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Biadacz, c/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie uzgodnienia projektu uchwały Rady Miejskiej w Kluczborku w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Borkowice, d/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie uzgodnienia projektu uchwały Rady Miejskiej w Kluczborku w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Bąków, e/sprawozdanie Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku z prowadzonej działalności za okres od 01.01.2006r. do 31.12.2006r., f/pismo Prezesa Zarządu Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku w sprawie podziału zysku spółki osiągniętego w 2006r., g/pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie zaopiniowania dokumentacji dotyczącej punktu ważenia, zlokalizowanego na drodze powiatowej, h/protokół z przetargu nieograniczonego na sprzedaż samochodu osobowego Opel Astra nr rej. ODM 0706 będącego własnością Powiatu Kluczborskiego. 5.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 31 maja 2007r. 6.Wolne wnioski. 7.Zamknięcie posiedzenia. Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu, które odbyło się w dniu 31 maja 2007r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 16/2007 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli. Do punktu 2 porządku Starosta przedstawił następujące sprawy finansowe: a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. Pani Skarbnik wyjaśniła, że zmiany proponowane w powyższej uchwale wprowadza się na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku, w związku ze zbyt małą kwotą zaplanowaną w budżecie szkoły na wynagrodzenia nauczyciela metodyka. Uchwałą tą dokonuje się przeniesienia kwoty 14.500,-zł. między rozdziałami klasyfikacji budżetowej po stronie wydatków. Członkowie Zarządu nie wnieśli zastrzeżeń i jednogłośnie podjęli uchwałę Nr 17/63/2007 w powyższej sprawie. b/umowa pomiędzy P.Barbarą i Mariuszem Basta - właścicielami Medycznego Laboratorium Diagnostycznego „MEDICINA”, a Powiatem Kluczborskim w sprawie spłaty zadłużenia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku z tytułu usług laboratoryjnych wykonywanych w 2004r. Starosta wyjaśnił, że umowę niniejszą przygotowano zgodnie z rozstrzygnięciem Zarządu z poprzedniego posiedzenia. Umowa dotyczy spłaty zadłużenia SPZOZ ZOZ w Kluczborku w kwocie 1.308,62 zł. Członkowie Zarządu nie wnieśli zastrzeżeń do umowy Nr FN.I-WS-3100/SPZOZ/11/07 i jednogłośnie upoważnili Starostę oraz Wicestarostę do jej podpisania. c/porozumienie pomiędzy P. Romanem Glapiak - właścicielem Zakładu Produkcyjno- Handlowo-Usługowego „ROMEX” w Wielowsi, a Zarządem Powiatu Kluczborskiego w sprawie określenia warunków spłaty Zarządowi Powiatu należności z tytułu kary pieniężnej nałożonej przez Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego. Starosta wyjaśnił, że tak jak w punkcie poprzednim porozumienie zostało przygotowane zgodnie z wcześniejszym rozstrzygnięciem Zarządu. Karę rozłożono na trzy równe raty miesięczne w wysokości 6.340,-zł. płatne w terminie do 30.06, 30.07 i 30.08.2007r. Członkowie Zarządu nie wnieśli zastrzeżeń do porozumienia Nr FN.I-WS- 3100/Zarz./6/07 i jednogłośnie upoważnili Starostę oraz Wicestarostę do jego podpisania. d/wniosek Ochotniczej Straży Pożarnej w Wierzbicy Dolnej w sprawie dofinansowania zakupu sprzętu do samochodu Iveco Magirus 130 D7. Wicestarosta wyjaśnił, że na chwilę obecną nie ma takiej możliwości, rozpatrzenie wniosku będzie możliwe przy planowaniu budżetu na rok 2008. Starosta powiedział, że Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku rozeznał potrzeby wszystkich jednostek ochotniczej straży pożarnej w naszym powiecie w zakresie sprzętu. Na podstawie tych danych zostanie sporządzony powiatowy plan poprawy bezpieczeństwa pożarowego, dzięki któremu powiat razem z gminami będzie mógł starać się o środki finansowe na doposażenie jednostek ochotniczej straży pożarnej. Wtedy możliwe będzie dofinansowanie wnioskodawcy. Członkowie Zarządu jednogłośnie podjęli rozstrzygnięcie jak wyżej. e/pismo P. Lubomiry Krzenciessa – właściciela kiosku „MINI DELIKATESY” przy ul. M.C.Skłodowskiej w Kluczborku w sprawie zawieszenia płatności za dzierżawę gruntu. Starosta wyjaśnił, że pismo powyższe dotyczy utrzymania zawieszenia płatności dzierżawy gruntu do dnia 31.12.2007r. w związku z tym, że wnioskodawca nosi się z zamiarem sprzedaży kiosku. W przypadku konieczności wnoszenia opłat za dzierżawę wnioskodawca planuje rozbiórkę kiosku i usunięcie jego elementów. Członkowie Zarządu nie wyrazili zgody na dalsze zawieszenie płatności ze względu na to, że wnioskodawca dwukrotne już został zwolniony z tego obowiązku. Zarząd opowiedział się za tym, aby wnioskodawca prowadził dalsze działania zmierzające do sprzedaży kiosku, a nie jego rozbiórki. Zarząd zobowiązał też Skarbnika Powiatu do wystąpienia do wnioskodawcy, aby do końca miesiąca lipca br. przedłożył Zarządowi informację czy doszło do sprzedaży kiosku czy nie. f/projekt ugody pomiędzy firmą „PAUL HARTMANN Polska Sp. z o.o.” z siedzibą w Pabianicach, a Powiatem Kluczborskim oraz Samodzielnym Publicznym Zakładem Opieki Zdrowotnej ZOZ w Likwidacji w Kluczborku w celu spłaty zadłużenia SPZOZ ZOZ wobec spółki z tytułu dostaw wyrobów medycznych w 2002r. Pani Skarbnik wyjaśniła, że przeprowadzono z tą firmą rozmowy, w wyniku których udało się jedynie zmniejszyć o 50% kwotę odsetek. Kwota do spłaty wynosi 8.631,85zł. Członkowie Zarządu zapoznali się z projektem niniejszej ugody i upoważnili Starostę i Wicestarostę do jej podpisania w najbliższym czasie.. Do punktu 3 porządku Kolejnym punktem posiedzenia były sprawy dotyczące oświaty: a/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku o przyznanie dofinansowania na remont pracowni komputerowej w kwocie 10.000,-zł. w związku z przyznaniem szkole nowej pracowni w ramach programu „Pracownie komputerowe
Pan Maciej Tomaszczyk zapytał dlaczego szkoła wcześniej nie przewidziała takiego wydatku i jego zdaniem powinno to zostać sfinansowane przez szkołę w ramach środków własnych. Pani Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu wyjaśniła, że obowiązkiem organu prowadzącego jest pokrycie kosztów przystosowania pomieszczenia na pracownię komputerową oraz pokrycie kosztów szkoleń nauczycieli. Dodała, że szkoła ta otrzyma na podobnych zasadach jeszcze jedną pracownię komputerową w IV kwartale br., na którą będzie potrzebować kolejne 3.500,-zł. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem postanowił o dofinansowaniu remontu pomieszczeń na obydwie pracownie komputerowe w kwocie 5.000,-zł., które będą pochodzić z rezerwy budżetowej powiatu. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Skarbnika Powiatu do przygotowania na kolejne posiedzenie stosownej uchwały. b/informacja Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku na temat wydatków w planie finansowym szkoły w 2007r. Zarząd Powiatu zapoznał się i przyjął do wiadomości informację Dyrektora szkoły, z której wynika, że niezbędne jest zwiększenie planu wydatków w br. o kwotę 49.249,-zł. Dotyczy to między innymi wydatków związanych z zakupem energii elektrycznej i cieplnej, wody, a także prowizji bankowych oraz monitoringu. Członkowie Zarządu jednogłośnie stwierdzili, że w chwili obecnej nie ma możliwości zwiększenia planu wydatków szkoły. Do punktu 4 porządku Następnym punktem obrad były następujące sprawy, skierowane do Zarządu: a-d/uchwały Zarządu Powiatu w sprawie uzgodnienia projektów uchwał Rady Miejskiej w Kluczborku w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi: Bogacica, Biadacz, Borkowice i Bąków. Starosta wyjaśnił, że uchwały te zostały przygotowane do zaopiniowania przez Zarząd Powiatu, a następnie do uchwalenia przez Radę Miejską w Kluczborku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych w/w wsi. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag i w drodze odrębnych głosowań jednogłośnie podjęli następujące uchwały: 1.uchwała Nr 17/64/2007 w sprawie uzgodnienia projektu uchwały Rady Miejskiej w Kluczborku w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Bogacica, 2.uchwała Nr 17/65/2007 w sprawie uzgodnienia projektu uchwały Rady Miejskiej w Kluczborku w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Biadacz, 3.uchwała Nr 17/66/2007 w sprawie uzgodnienia projektu uchwały Rady Miejskiej w Kluczborku w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Borkowice, 4.uchwała Nr 17/67/2007 w sprawie uzgodnienia projektu uchwały Rady Miejskiej w Kluczborku w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Bąków. e/sprawozdanie Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku z prowadzonej działalności za okres od 01.01.2006r. do 31.12.2006r. Sprawozdanie powyższe zawiera informacje o stanie prawnym jednostki, stanie zatrudnienia, czynnościach podejmowanych w okresie sprawozdawczym, przeprowadzonych kontrolach, toczących się sprawach sądowych oraz o posiedzeniach Rady Społecznej. Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym sprawozdaniem i nie wniósł do niego uwag. Jednogłośnie przyjął powyższe sprawozdanie. f/pismo Prezesa Zarządu Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku w sprawie podziału zysku spółki osiągniętego w 2006r. Starosta odczytał zebranym powyższe pismo, które dotyczy przeznaczenia przez Członków Zarządu Powiatu w Kluczborku jako akcjonariusza PCZ S.A. kwoty 80.000,-zł. z zysku netto spółki za 2006r. na swoją dywidendę. Środki te zostały przez Zarząd przeznaczone na zakup mammografu wraz z wyposażeniem pracowni mammograficznej, która ma powstać w Szpitalu Powiatowym w Kluczborku. Starosta powiedział, że jest zaskoczony treścią tego pisma, ponieważ decyzja Zarządu co do przeznaczenia w/w kwoty nie godzi w żaden sposób w interes spółki i służy przecież ochronie zdrowia. Powiat dodatkowo zasilił też szpital kwotą 125.000,-zł., którą otrzymał w formie darowizny Zdaniem Starosty i pozostałych członków Zarządu decyzja w tej sprawie była słuszna. Członkowie Zarządu przyjęli treść powyższego pisma do wiadomości. g/pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie zaopiniowania dokumentacji dotyczącej budowy punktu ważenia, zlokalizowanego na drodze powiatowej. Wicestarosta wyjaśnił, że chodzi tu o remont nawierzchni z miejscami postojowymi oraz budowę punktu ważenia pojazdów ciężarowych na drodze powiatowej nr 1350 O w m. Bogacica. Członkowie Zarządu zapoznali się z powyższą dokumentacją. Starosta zaproponował, aby na kolejne posiedzenie zaprosić Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w celu przedłożenia informacji na temat realizacji w bieżącym roku zadań inwestycyjnych i remontowych w zakresie dróg. Wtedy też Zarząd zaopiniuje przedłożoną dokumentację. Jednogłośnie podjęto rozstrzygnięcie zgodne z propozycją Starosty. h/protokół z przetargu nieograniczonego na sprzedaż samochodu osobowego Opel Astra nr rej. ODM 0706 będącego własnością Powiatu Kluczborskiego. Członkowie Zarządu zapoznali się z protokołem z przetargu nieograniczonego z dnia 31.05.2007r., w którym znajduje się informacja, że w związku z brakiem oferentów w/w przetarg został zakończony wynikiem negatywnym. Zarząd Powiatu w związku z powyższym postanowił o uruchomieniu ponownej procedury sprzedaży samochodu z zachowaniem dotychczasowej jego ceny tzn. 8.755,-zł. Postanowił również o poszerzeniu informacji dotyczącej zamiaru sprzedaży pojazdu. Do punktu 5 porządku Kolejno przystąpiono do ustalenia sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu, które zostały podjęte na sesji w dniu 31 maja 2007r. Zarząd Powiatu ustalił: 1.uchwała Nr XIII/62/2007 w sprawie zmiany uchwały Nr VII/30/2007 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok - przekazanie do Wydziału Finansowego, 2.uchwała Nr XIII/63/2007 w sprawie sporządzenia odpowiedzi na skargę Prokuratora Okręgowego w Opolu na uchwałę Nr XI/84/2003 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 16 października 2003r.w sprawie utworzenia spółki akcyjnej – przekazanie do Przewodniczącego Rady Powiatu, Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia oraz do Radcy Prawnego Starostwa Powiatowego, 3.uchwała Nr XIII/64/2007 w sprawie zmiany uchwały Rady Powiatu w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu Kluczborskiego – przekazanie do Przewodniczącego Rady Powiatu i Wydziału Organizacyjnego, 4.uchwała Nr XIII/65/2007 w sprawie odwołania Sekretarza Powiatu – przekazanie do zainteresowanego, Samodzielnego Stanowiska ds. Kadr i Wydziału Finansowego, 5.uchwała Nr XIII/66/2007 w sprawie powołania Sekretarza Powiatu – przekazanie do zainteresowanego, Samodzielnego Stanowiska ds. Kadr i Wydziału Finansowego, 6.uchwała Nr XIII/67/2007 w sprawie przyjęcia regulaminu przyznawania nagród Starosty Kluczborskiego za osiągnięcia w dziedzinie sportu – przekazanie do Wydziału Edukacji i Sportu oraz Wydziału Finansowego, 7.uchwała Nr XIII/68/2007 w sprawie uchwalenia „Programu współpracy Powiatu Kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi w 2007 roku” – przekazanie do Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu oraz Wydziału Edukacji i Sportu, 8.uchwała Nr XIII/69/2007 w sprawie wyrażenia zgody na zawieranie porozumień dotyczących współpracy z gminami wchodzącymi w skład Powiatu Kluczborskiego oraz innymi jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie wykonywania zadań doskonalenia zawodowego nauczycieli i doradztwa metodycznego – przekazanie do Wydziału Edukacji i Sportu oraz Wydziału Finansowego, 9.uchwała Nr XIII/70/2007 w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu powiatu dla szkół niepublicznych posiadających uprawnienia szkół publicznych - przekazanie do Wydziału Edukacji i Sportu oraz Wydziału Finansowego. Do punktu 6 porządku Radny Maciej Tomaszczyk wystąpił z wnioskiem o ufundowanie nagrody rzeczowej dla uczestników „Otwartego Konkursu na Najlepszą Potrawę Domową o Nagrodę Starosty Kluczborskiego” organizowanego przez Gminę Byczyna. Członkowie Zarządu pozytywnie rozpatrzyli wniosek radnego i postanowili o ufundowaniu na powyższą imprezę, która odbędzie się w dniu 22.08.2007r. nagrody rzeczowej w postaci grila. Innych spraw nie poruszano. Do punktu 7 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 17 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Piotr Pośpiech ……………………………… 2.Mieczysław Czapliński ……………………………… 3.Otylia Skoczylas ……………………………… 4.Maciej Tomaszczyk ……………………………….
dla szkół – edycja
od Stowarzyszenia Regionu Kluczborskiego „Kobietom Mammograf” w Kluczborku
na zakup mammografu. Prestiż naszego szpitala oraz spółki wzrośnie z tego tytułu.