Protokół Nr 12/2007
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku w dniu 30 kwietnia 2007r. Posiedzenie otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech, w posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu oraz Skarbnik Powiatu. Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek posiedzenia: Porządek posiedzenia: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Sprawy finansowe: a/umowa pomiędzy Panem Maciejem Grabowskim – właścicielem Zakładu Usługowo- Handlowego – Naprawa Sprzętu Medycznego „Technimed” w Opolu, a Powiatem Kluczborskim w sprawie spłaty zadłużenia SPZOZ ZOZ w Kluczborku w likwidacji, b/porozumienie pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Gminą Kluczbork w sprawie przekazania dotacji celowej z przeznaczeniem na dofinansowanie organizacji „XIII Ogólnopolskiej Olimpiady Młodzieży w sportach halowych – piłka siatkowa kobiet”, c/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok, d/kwartalna informacja o wykonaniu budżetu Powiatu Kluczborskiego za I kwartał 2007 roku, e/pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku w sprawie wykorzystania środków finansowych pochodzących ze sprzedaży złomu na wyposażenie Pracowni Ćwiczeń Praktycznych. 3.Sprawy oświaty: a/projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały o porozumieniach zawieranych z jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie wykonywania zadań doskonalenia zawodowego nauczycieli i doradztwa metodycznego, b/informacja Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotycząca rozwiązania stosunku pracy z dyrektorami szkół i placówek, którym kończy się kadencja, c/pismo Prezesa Oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego w Kluczborku dotyczące propozycji planowanego wzrostu wynagrodzeń nauczycieli, d/wnioski Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rodziny i Patologii z wizyt w szkołach ponadgimnazjalnych. 4.Sprawy różne: a/sprawozdanie Likwidatora SPZOZ ZOZ w Kluczborku z prowadzonej działalności za okres od 01.01.2007r. do 31.03.2007r., b/wniosek Likwidatora SPZOZ ZOZ w Kluczborku w sprawie odwołania z pełnionej funkcji, c/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie odwołania Likwidatora SPZOZ ZOZ w Kluczborku, d/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie powołania Likwidatora SPZOZ ZOZ w Kluczborku. 5.Wolne wnioski. 6.Zamknięcie posiedzenia. Kolejno przystąpiono do zatwierdzenia protokołów z posiedzeń Zarządu Powiatu. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 9/2007 z dnia 13.04.2007r. oraz do protokołu Nr 10/2007 z dnia 17.04.2007r. i jednogłośnie je przyjęli. Do punktu 2 porządku Przewodniczący Zarządu przedstawił sprawy finansowe skierowane do Zarządu: a/Umowa pomiędzy Panem Maciejem Grabowskim – właścicielem Zakładu a Powiatem Kluczborskim w celu spłaty zadłużenia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w Likwidacji. Pani Skarbnik powiedziała, że chodzi tu o kwotę 2.719,69zł. z tytułu usług naprawczych sprzętu medycznego. Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę na zawarcie umowy i upoważnił Starostę oraz Wicestarostę do jej podpisania (umowa Nr FN.I-WS-3100/SPZOZ/8/07) przy kontrasygnacie Skarbnika Powiatu. b/Porozumienie pomiędzy Gminą Kluczbork, a Powiatem Kluczborskim w sprawie przekazania gminie dotacji celowej z przeznaczeniem na dofinansowanie w kwocie 14.000,-zł. organizacji „XIII Ogólnopolskiej Olimpiady Młodzieży w sportach halowych – piłka siatkowa kobiet”. Starosta powiedział, że porozumienie powyższe jest konsekwencją rozstrzygnięcia Zarządu z poprzedniego posiedzenia oraz podjęcia przez Radę Powiatu stosownej uchwały na ostatniej sesji. Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę na zawarcie przedmiotowego porozumienia (Nr FN.I.WS-3052/4/2007) i upoważnił Starostę oraz Wicestarostę przy kontrasygnacie Skarbnika Powiatu do jego podpisania. c/Uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007r. Załączniki do niniejszej uchwały zawierają szczegółowe zmiany w podziale budżetu wg. klasyfikacji budżetowej, zmiany w podziale budżetu na plany finansowe poszczególnych jednostek organizacyjnych powiatu oraz zmiany w planie finansowym zadań z zakresu administracji rządowej. Członkowie Zarządu jednogłośnie podjęli uchwałę Nr 12/44/2007 przyjmując zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego d/Kwartalna informacja o wykonaniu budżetu Powiatu Kluczborskiego za I kwartał 2007r. Załącznikiem do tej informacji jest sprawozdanie Rb-NDS o nadwyżce, Rb-27S z wykonania planu dochodów budżetowych i Rb-28S z wykonania planu wydatków budżetowych Starosta powiedział, że wykonanie budżetu za I kwartał wynosi: -dochody – 29,67% (13.542.946,37zł.), -przychody – 2,33% (153.968,-zł.), -wydatki – 21,92% (10.949.614,55zł.), w tym wydatki bieżące 21,76% (10.440.875,40zł.) i wydatki majątkowe 25,98% (508.739,15zł.), -rozchody – 25,01% (576.015,-zł.) Kolejno Starosta powiedział, że na dzień 31.03.2007r. nadwyżka za I kwartał 2007r. wyniosła 2.593.331,82zł. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do powyższych sprawozdań i przyjęli jednogłośnie powyższą informację. e/Pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku w sprawie wykorzystania środków finansowych pochodzących ze sprzedaży złomu na wyposażenie Pracowni Ćwiczeń Praktycznych. Pani Skarbnik wyjaśniła, że chodzi tu o kwotę 2.295,60zł., którą szkoła uzyskała ze sprzedaży złomu stalowego i chce ją teraz przeznaczyć na zakup narzędzi, elektronarzędzi i przyrządów do Pracowni Ćwiczeń Praktycznych. Zarząd Powiatu wyraził zgodę na wykorzystanie przez szkołę wypracowanych środków. Stosowną uchwałą Rady Powiatu na najbliższej sesji zostanie zwiększony plan dochodów i wydatków tej jednostki. Do punktu 3 porządku Kolejno członkowie Zarządu omawiali następujące sprawy z zakresu oświaty: a/Projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na zawieranie porozumień dotyczących współpracy z gminami wchodzącymi w skład Powiatu Kluczborskiego oraz innymi jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie wykonywania zadań doskonalenia zawodowego nauczycieli i doradztwa metodycznego. Starosta wyjaśnił, że obecnie obowiązująca uchwała w powyższej sprawie została zatwierdzona w okresie działania Powiatowego Zespołu Doradców Metodycznych. W związku z przejęciem od dnia 1 stycznia 2004r. zadań tego Zespołu przez Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku konieczna jest zmiana obowiązującej uchwały. Zarząd Powiatu zapoznał się z niniejszym projektem, przyjął go jednogłośnie i postanowił o skierowaniu go na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku. b/Informacja Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu na temat rozwiązania stosunku pracy z dyrektorami szkół, którym kończy się kadencja na podstawie art. 20 ustawy - Karta Nauczyciela. Pismo powyższe dotyczy czterech dyrektorów naszych szkół, którym kończy się kadencja z dniem 31 sierpnia 2007r. - dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku, dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku, dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku oraz dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku. Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu poinformowała Starostę Kluczborskiego, że brak jest godzin dla w/w osób na pełnym etacie nauczycielskim od dnia 1 września 2007r. Ponadto zdaniem Pani Naczelnik kwalifikacje tych dyrektorów oraz brak godzin w macierzystej szkole w wymiarze co najmniej 9 godzin (1/2 etatu) nie daje im możliwości uzupełnienia etatów w innej szkole naszego powiatu. Należy więc podjąć decyzję co do dalszego zatrudnienia i pracy w/w dyrektorów. Zarząd Powiatu zapoznał się szczegółowo z powyższą informacją i postanowił, że sprawą zajmie się ponownie na posiedzeniu, kiedy zatwierdzane będą arkusze organizacyjne szkół na nowy rok szkolny. c/Pismo Prezesa Oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego w Kluczborku w sprawie propozycji związanych z planowanym wzrostem wynagrodzeń w szkołach i placówkach oświatowych Powiatu Kluczborskiego. Prezes Kluczborskiego Oddziału ZNP informuje, że przedstawiciele związku popierają propozycję wzrostu najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania do kwoty co najmniej 460,-zł. oraz zwiększenia wartości punktu płacowego do kwoty 5,-zł. Zdaniem związkowców utrzymanie w/w wartości na obecnym poziomie wywołuje dyskryminację płacową pracowników administracji i obsługi. Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższą informacją i postanowił, że będzie ona rozpatrywana przy opracowywaniu uchwały Rady Powiatu w sprawie wynagrodzeń. d/Wnioski Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rodziny i Patologii z wizyt w szkołach ponadgimnazjalnych Powiatu Kluczborskiego. Wnioski powyższe dotyczą głównie estetyki i koniecznych remontów obiektów szkolnych, a także wynagrodzenia pracowników administracji i obsługi. Przewodnicząca Komisji wystąpiła również w swoim piśmie z prośbą, aby umożliwić nowo wybranym dyrektorom szkół udział w opracowywaniu arkuszy organizacyjnych na nowy rok szkolny. Starosta przedstawił powyższe wnioski członkom Zarządu, którzy stwierdzili, że większość z nich jest zbieżna z działaniami Zarządu i Rady Powiatu. Potwierdzają to zapisy uchwały budżetowej w zakresie inwestycji i remontów zaplanowanych na 2007r. Dodał, że w miarę możliwości finansowych powiatu będą podejmowane kolejne zadania inwestycyjne i remontowe w oświacie. Jeśli chodzi o możliwość wzięcia udziału w opracowywaniu arkuszy na nowy rok szkolny to Starosta już wcześniej wystosował pismo do szkół w tej sprawie. Poprosił w nich również obecnych dyrektorów o współpracę z nowymi dyrektorami w zakresie bieżącego zarządzania szkołami. Co do uwag Komisji Oświaty dotyczących wzrostu wynagrodzeń pracowników administracji i obsługi szkół, to będą one rozpatrywane w trakcie opracowywania uchwały Rady Powiatu o wynagrodzeniach w 2007r. Zarząd Powiatu zobowiązał również Panią Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu do sporządzenia szczegółowej odpowiedzi na pismo Komisji Oświaty. Do punktu 4 porządku Przewodniczący Zarządu przedstawił kolejno pozostałe sprawy skierowane do Zarządu: a/Sprawozdanie Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku z prowadzonej działalności za okres od 01.01.2007r. do 31.03.2007r. Sprawozdanie powyższe zawiera informacje o stanie prawnym jednostki, stanie zatrudnienia, czynnościach podejmowanych w okresie sprawozdawczym, przeprowadzonych w jednostce kontrolach oraz informacje o sprawach sądowych i toczących się postępowaniach administracyjnych. Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym sprawozdaniem i jednogłośnie je przyjął. b/Wniosek Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w sprawie odwołania z pełnionej funkcji. Likwidator w swoim wniosku poinformował Zarząd, że może podjąć się obsługi prawnej likwidowanego zakładu w zakresie niezbędnym do dalszego prowadzenia likwidacji. Zarząd Powiatu przychylił się do wniosku Likwidatora. Jednocześnie uznał za zasadne podjęcie przez Panią Olgę Lewicką-Gawle obsługi prawnej likwidowanego zakładu. Starosta poinformował członków Zarządu, że Pani Likwidator przekazała pisemne podziękowania Zarządowi Powiatu za współpracę przy likwidacji Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku. c/Uchwała Zarządu Powiatu w sprawie odwołania Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku. Starosta wyjaśnił, że powyższą uchwałę przygotowano w związku ze złożeniem przez Panią Olgę Lewicką-Gawle wniosku o odwołanie z pełnionej funkcji oraz przyjęciem tego wniosku przez Zarząd Powiatu. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę Nr 12/45/2007 i odwołał Panią Olgę Lewicką-Gawle z dniem 30 kwietnia 2007r. z funkcji Likwidatora SPZOZ ZOZ w Kluczborku. d/Uchwała Zarządu Powiatu w sprawie powołania Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku. Starosta powiedział, że likwidacja SPZOZ ZOZ w Kluczborku potrwa jeszcze co najmniej rok i konieczne jest powołanie nowego Likwidatora. W związku z powyższym Starosta zaproponował członkom Zarządu kandydaturę na nowego Likwidatora SPZOZ ZOZ w osobie Pana Marcina Kisilicy. Starosta powiedział, że jest on osobą wykształconą, kompetentną, mającą pewne doświadczenie i zdaniem Starosty nadaje się na stanowisko likwidatora. Osoba ta była już zatrudniona w naszym ZOZ-ie na umowę zlecenie. Ponadto Starosta przedstawił członkom Zarządu CV kandydata i zaproponował, aby powołać go na nowego likwidatora do czasu zakończenia likwidacji zakładu i zatrudnić w wymiarze 1 etatu. Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na powołanie z dniem 1 maja 2007r. Pana Marcina Kisilicę na Likwidatora SPZOZ ZOZ w Kluczborku i jednogłośnie podjęli w tej sprawie uchwałę Nr 12/46/2007. Do punktu 5 porządku Przewodniczący Zarządu przedstawił zebranym pismo Likwidatora SPZOZ ZOZ w Kluczborku dotyczące rozstrzygnięcia Zarządu w sprawie obowiązku uzyskania przez zakład oceny stanu technicznego specjalistycznego sprzętu medycznego. Chodzi tu o wyeksploatowany sprzęt medyczny będący własnością powiatu, dotychczas użytkowany przez Powiatowe Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku i obecnie znajdujący się w budynkach byłej pralni szpitalnej oraz byłego oddziału wewnętrznego. Likwidator poinformował Zarząd, że nie posiada środków finansowych na powyższy cel. Wicestarosta powiedział, że jest osoba uprawniona do oceny takiego sprzętu, a koszty jej nie będą zbyt wysokie. Zdaniem Wicestarosty oraz Starosty powiat musi posiadać pisemną ocenę tego sprzętu jako swoje zabezpieczenie w razie różnych ewentualności.. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym pismem zadecydował, że koszty oceny stanu technicznego w/w sprzętu medycznego zostaną pokryte z budżetu powiatu w ramach wydatków w dziale 851 – ochrona zdrowia. Innych spraw nie poruszano. Do punktu 6 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący Zarządu podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 12 posiedzenie Zarządu Powiatu w Kluczborku. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Piotr Pośpiech …………………………… 2.Mieczysław Czapliński …………………………… 3.Otylia Skoczylas ……………………………. 4.Maciej Tomaszczyk ……………………………. Protokołowała: Katarzyna Stanisławska
Usługowo-Handlowego – Naprawa Sprzętu Medycznego „TECHNIMED” w Opolu,