PROTOKÓŁ nr 8/2007
z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego
w dniu 30 marca 2007 r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta – Piotr Pośpiech.
W posiedzeniu uczestniczyło trzech członków Zarządu. Ponadto udział wzięli: Sekretarz Powiatu oraz Skarbnik Powiatu.
Porządek posiedzenia
- Otwarcie posiedzenia.
- Sprawy oświaty:
- wniosek Burmistrza Wołczyna w sprawie zwiększenia liczby godzin opieki świetlicowej sprawowanej przez Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Kluczborku nad dziećmi zamieszkałymi na terenie gminy Wołczyn;
- wyniki konkursów na dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku, Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku, Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku oraz Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku;
- informacja na temat struktur organizacyjnych jednostek oświatowych;
- sprawozdanie z planu pracy Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku za rok 2006;
- ponowne rozpatrzenie wniosku Naczelnika Wydziału Edukacji w sprawie zwrotu nienależnie wypłaconych stypendiów studentom.
3. Sprawy finansowe:
- wniosek pani Marioli Sitnik – opiekunki zespołu “Bez Nazwy” w sprawie sfinansowania wydania płyty oraz folderu zespołu “Bez Nazwy” istniejącego w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku;
- wniosek dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku w sprawie umożliwienia stałego przeznaczania wypracowanych dochodów na modernizację ośrodka;
- sprawozdanie z wykonania zadań i związane z tym gospodarowanie środkami Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym za rok 2006;
- umowa ze Składem Handlowym “Jargos” z/s w Wójcinie dotycząca spłaty zadłużenia SP ZOZ w Kluczborku w likwidacji;
- aneks nr 2 do umowy o restrukturyzacji zadłużenia zawartej z Biurem Doradztwa Finansowo-Prawnego “Salvo Iure”;
- projekt uchwały w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok.
- Pismo pana Andrzeja Szuberta w sprawie Dyplomów Honorowych przyznanych osobom internowanym i aresztowanym w stanie wojennym za walkę o wolną i demokratyczną Polskę.
- Umowa z “PRO” Sp. z o.o. z/s w Praszce dotycząca publikowania w tygodniku “Kulisy Powiatu” materiałów prasowych przygotowanych przez Starostwo Powiatowe w Kluczborku.
- Sprawozdanie z działalności kontrolnej w 2006 roku.
- Sprawozdanie z wykonania planu audytu wewnętrznego za rok 2006.
- Wniosek dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w sprawie zatwierdzenia działań naprawczych Domów Pomocy Społecznej w Kluczborku i Gierałcicach.
- Sprawozdanie z realizacji Gminnego Planu Gospodarki Odpadami na terenie Gminy Kluczbork w latach 2004-2006.
- Sprawozdanie z realizacji Gminnego Planu Gospodarki Odpadami na terenie Gminy Byczyna za okres od 29 czerwca 2006 r. do 31 grudnia 2006 r.
- Ponowne rozpatrzenie wniosku mieszkańców budynku przy ulicy Konopnickiej 13 w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na wykup zajmowanych przez w/w mieszkań znajdujących się w bocznym skrzydle budynku Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku.
- Decyzja w sprawie wygaśnięcia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dla nieruchomości zajętych pod drogą powiatową nr 2103 w Kluczborku.
- Decyzja w sprawie wygaśnięcia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dla nieruchomości zajętych pod drogą powiatową nr 2113 w Kluczborku.
- Decyzja w sprawie wygaśnięcia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dla nieruchomości zajętych pod drogą powiatową nr 2125 w Kluczborku.
- Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
- Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 16 marca 2007 r.
- Wolne wnioski.
Do punktu 1 porządku
Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.
Protokół z posiedzenia Zarządu, które odbyło się w dniu 20 marca 2007 r. został również przyjęty.
Do punktu 2 porządku
Starosta przedstawił następujące sprawy:
- wniosek Burmistrza Wołczyna w sprawie zwiększenia liczby godzin opieki świetlicowej
sprawowanej przez Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Kluczborku nad dziećmi zamieszkałymi na terenie gminy Wołczyn; jak wynika z powyższego wniosku – wyjaśnił Starosta, dzieci te są uczniami szkoły podstawowej i gimnazjum a na zajęcia w Kluczborku dojeżdżają codziennie. Lekcje w szkołach, do których uczęszczają, kończą się o godzinie 13.20 lub 14.20. Problem z zapewnieniem opieki nad uczniami w oczekiwaniu na autobus po zajęciach występuje, zdaniem wnioskodawcy, od godziny 13.20 do 13.35. Według informacji dyrektor Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku, szkoła jest w stanie zapewnić opiekę dzieciom tylko do godziny 13.30, gdyż kadra nauczycielska po tej godzinie rozpoczyna dyżury w internacie. Odjazd autobusu PKS z ulicy Konopnickiej – kontynuował Starosta, jest wyznaczony na godzinę 13.35 jednakże w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń na wcześniejszej trasie, czas ten ulega przesunięciu. W związku z tym, zdaniem Burmistrza Wołczyna, problem opieki może być rozwiązany poprzez wydłużenie o 10 – 15 minut dziennie czasu opieki nad uczniami oczekującymi na odwóz do Wołczyna. Następnie członkowie Zarządu zapoznali się z opinią Naczelnik Wydziału Edukacji w powyższej sprawie, w której to opinii w/w zaproponowała następujące rozwiązania tego problemu
a mianowicie: rozwiązanie 1 - “zgodnie z art. 42 Karta Nauczyciela, czas pracy nauczyciela zatrudnionego w pełnym wymiarze zajęć, nie może przekroczyć 40 godzin tygodniowo; w ramach czasu pracy nauczyciel zobowiązany jest realizować zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze prowadzone bezpośrednio z uczniami lub wychowankami lub inne czynności/zajęcia wynikające z zadań statutowych szkoły – opieka nad uczniami czekającymi na autobus może być wykonywana w ramach tych godzin”; rozwiązanie 2 - “w związku z organizacją w internacie Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku w dniach 4-8 maja br. noclegu dla uczestników XIII Ogólnopolskiej Olimpiady Młodzieży w sportach halowych, wychowawcy nie będą realizować godzin bezpośrednio z wychowankami ośrodka, w związku z tym Naczelnik Wydziału Edukacji uważa, że dyrekcja może przydzielić tym osobom opiekę nad wychowankami oczekującymi na autobus do końca roku szkolnego”; rozwiązanie 3 - “w internacie wszyscy wychowawcy tj. 17 oraz kierownik internatu a także psycholog i pedagog, zatrudnieni są na pełny etat a wychowanków w internacie jest 73 – odpowiednia organizacja czasu pracy wszystkich pracowników, dokonana przez dyrektora i kierownika internatu, może usprawnić opiekę nad uczniami”; rozwiązanie 4 - “zwiększenie liczby godzin dla wychowawców internatu o 10 godzin tygodniowo – propozycja dyrektora lub o 5 godzin – propozycja Gminy Wołczyn (w ramach własnych środków) i przedstawianie co tydzień sprawozdania z realizacji w/w godzin”. Ponadto, zdaniem Naczelnik Wydziału Edukacji, należy dobrze zorganizować opiekę nad uczniami oczekującymi na autobus w ramach własnych rozwiązań organizacyjnych, gdyż 18 etatowych pracowników internatu, powinno zapewnić nawet 1,5 godziny opieki w tygodniu. Członkowie Zarządu długo analizowali powyższe propozycje i ostatecznie, po zastanowieniu się, jednogłośnie wybrali propozycję “1” spośród wyżej przedstawionych a dotyczących sposobu rozwiązania powyższej sprawy, która to propozycja brzmi: “zgodnie z art. 42 Karta Nauczyciela, czas pracy nauczyciela zatrudnionego w pełnym wymiarze zajęć, nie może przekroczyć 40 godzin tygodniowo; w ramach czasu pracy nauczyciel zobowiązany jest realizować zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze prowadzone bezpośrednio z uczniami lub wychowankami lub inne czynności/zajęcia wynikające z zadań statutowych szkoły – opieka nad uczniami czekającymi na autobus może być wykonywana w ramach tych godzin”. Jednocześnie Zarząd Powiatu postanowił poinformować Panią dyrektor Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku o powyższej decyzji oraz o tym, że należy zorganizować opiekę nad uczniami oczekującymi na autobus w ramach własnych rozwiązań organizacyjnych jak również poinformować Burmistrza Wołczyna, że opieka nad uczniami oczekującymi na autobus będzie zapewniona;
- wyniki konkursów na dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku,
Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku, Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku oraz Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku; Przewodniczący Zarządu poinformował zebranych, że w dniu 20 marca br. odbyło się posiedzenie Komisji Konkursowej do przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku, jednak do dnia 05 marca 2007 r. nie złożono żadnej oferty na kandydata na powyższe stanowisko i w związku z tym, konkurs nie odbył się. Podobna sytuacja zaistniała w przypadku konkursu na powołanie dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku, również w wymaganym terminie nie złożono żadnej oferty, w związku z tym, konkurs nie odbył się.
Jeśli chodzi o konkurs na stanowisko dyrektora Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku, wygrał go pan Tadeusz Michałkiewicz natomiast konkurs na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku wygrał pan Mirosław Żuraw. Proponowany okres powierzenia powyższych stanowisk w/w osobom to od 01 września 2007 r. do 31 sierpnia 2012 r. W związku z tym, że konkursy na stanowiska dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku oraz Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku nie odbyły się z powodu braku ofert, przewodniczący Komisji Konkursowej wnosi o podjęcie decyzji o sposobie powierzenia stanowisk dyrektorów w/w placówek albo poprzez rozpisanie ponownego konkursu na stanowiska dyrektorów tych jednostek albo poprzez powierzenie – na okres nie krótszy niż 1 rok szkolny - stanowiska ustalonemu przez organ prowadzący kandydatowi, po zasięgnięciu opinii rady placówki i rady pedagogicznej i niezgłoszeniu przez organ nadzoru pedagogicznego umotywowanego zastrzeżenia. Członkowie Zarządu zapoznali się z wynikami konkursów na dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku, Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku, Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku oraz Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku. W związku z tym, że konkursy na stanowiska dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku oraz Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku nie odbyły się z powodu braku ofert, Zarząd Powiatu po chwili dyskusji jednogłośnie postanowił o rozpisaniu ponownego konkursu na stanowiska dyrektorów tych jednostek;
- informacja na temat struktur organizacyjnych jednostek oświatowych; Starosta oznajmił
zebranym, że zgodnie z rozstrzygnięciami Zarządu Powiatu z dnia 15 lutego i 21 marca 2007 r., Naczelnik Wydziału Edukacji opracowała informację porównawczą dotyczącą zmian w strukturze organizacyjnej szkół i placówek oświatowych Powiatu Kluczborskiego za lata szkolne: 1999/2000, 2002/2003 i 2006/2007 oraz opracowanie dotyczące zmian organizacyjnych w poszczególnych jednostkach oświatowych. Ponadto dodał, że informacja porównawcza zawiera również dane dotyczące wykonania budżetu powiatu w części oświatowej za lata 1999 – 2006 oraz porównanie wydatków na oświatę w stosunku do budżetu całego powiatu, dochodów wypracowanych przez te jednostki i dotacji celowych wspomagających plany finansowe szkół i placówek oświatowych. Członkowie Zarządu Powiatu po zapoznaniu się z powyższą informacją i po długiej dyskusji, jednogłośnie przyjęli informację na temat struktur organizacyjnych jednostek oświatowych i postanowili o jej przekazaniu Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego Rady Powiatu w Kluczborku. Jednocześnie zlecono Naczelnik Wydziału Edukacji przygotować na posiedzenie powyższej Komisji 15-minutową prezentację powyższych informacji;
- sprawozdanie z planu pracy Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli
w Kluczborku za rok 2006; Starosta powiedział, że zgodnie z paragrafem 19 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 23 kwietnia 2003 r. w sprawie warunków i trybu tworzenia, przekształcania i likwidowania oraz organizacji i sposobu działania placówek doskonalenia nauczycieli, w tym zakresu ich działalności obowiązkowej oraz zadań doradców metodycznych, warunków i trybu powierzania nauczycielom zadań doradcy metodycznego, Naczelnik Wydziału Edukacji przedkłada członkom Zarządu powyższe sprawozdanie. Jak wynika z powyższego sprawozdania – kontynuował Przewodniczący Zarządu, w 2006 roku Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku realizował następujące zadania: przeprowadzał badanie potrzeb dotyczących doskonalenia zawodowego nauczycieli oraz opracowywał diagnozy stanu kwalifikacji kadry pedagogicznej; wspomagał wewnątrzszkolne doskonalenia nauczycieli; przygotowywał i wdrażał programy doskonalenia nauczycieli oraz przeprowadzał ich ewaluację; prowadził działalność informacyjną i upowszechniał problematykę doskonalenia nauczycieli; inspirował, organizował i prowadził doskonalenie zawodowe nauczycieli w zakresie: doskonalenia umiejętności wychowawczych, doskonalenia umiejętności metodycznych; sprawował opiekę metodyczną nad nowatorstwem pedagogicznym oraz innowacjami pedagogicznymi i profilaktycznymi; prowadził współpracę z zakładami kształcenia nauczycieli, szkołami wyższymi oraz innymi jednostkami doskonalenia nauczycieli; organizował różnorodne formy współpracy i wymiany doświadczeń pomiędzy szkołami i placówkami oświatowymi oraz prowadził inną działalność edukacyjną na zlecenie zainteresowanych podmiotów. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z powyższą informacją i po chwili dyskusji, jednogłośnie przyjęli sprawozdanie z planu pracy Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku za rok 2006;
- wniosek Naczelnika Wydziału Edukacji w sprawie zwrotu nienależnie wypłaconych
stypendiów trzem studentom w roku akademickim 2004/2005; Przewodniczący Zarządu przypomniał zebranym, że w wyniku kontroli projektu “Stypendia dla studentów pochodzących z powiatu kluczborskiego” realizowanego w ramach działania 2.2 Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego – Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne przez pracowników Urzędu Marszałkowskiego w Opolu, konieczna była powtórna weryfikacja złożonych przez studentów wniosków oraz uzupełnienie całej dokumentacji projektu. W wyniku powtórnej weryfikacji, po przedłożeniu pisma na Zarząd Powiatu i uzyskaniu opinii radcy prawnego, Wydział Finansowy dokonał przelewu na konto Urzędu Marszałkowskiego w Opolu kwoty stypendiów 3 osób, których dochody przekroczyły 504,00 zł. Jednocześnie, po sprawdzeniu wszystkich wniosków i po zakończeniu prac nad utworzeniem ponownej listy rankingowej ustalono, iż dodatkowo należy zwrócić stypendia przyznane i wypłacone osobom, których dochody nie przekroczyły 504,00 zł. na osobę ale są na liście rezerwowej na pozycjach uniemożliwiających ewentualne pobieranie stypendiów. Są to trzy osoby a łączna kwota wypłaconych stypendiów to 1.612,50 zł. plus odsetki naliczane jak dla zaległości podatkowych naliczanych od dnia przekazania dotacji. W związku z tym, że studenci nie ponoszą winy za interpretację przepisów prawa, nie mają obowiązku zwrotu wypłaconych im stypendiów a z kolei niezwrócenie tych kwot, może spowodować konieczność zwrotu całości przyznanej powiatowi kwoty na stypendia dla studentów i wyłączenie z możliwości ubiegania się o środki unijne w przyszłości. Członkowie Zarządu po chwili dyskusji stwierdzili, że należy te środki zwrócić do Urzędu Marszałkowskiego w Opolu i w tym celu – zgodnie z sugestią Starosty, należy uruchomić
środki z rezerwy budżetu Powiatu Kluczborskiego. Ponadto Starosta powiedział, że należy zlecić Naczelnik Wydziału Edukacji, aby sprawdziła, w miarę na ile jest to możliwe, ile jeszcze takich wniosków o zwrot nienależnie wypłaconych stypendiów zaistnieje i tak też postanowiono. Ponadto, jeszcze po chwili dyskusji członkowie Zarządu zlecił Skarbnikowi Powiatu przygotować na kolejne posiedzenie Zarządu projekt uchwały Zarządu w sprawie uruchomienia środków z rezerwy budżetu i z tych środków dokonać zwrotu powyższych kwot.
Do punktu 3 porządku
Przewodniczący Zarządu przedstawił następujące sprawy:
wydania płyty CD oraz folderu zespołu “Bez Nazwy” istniejącego w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku; jak wynika z powyższego wniosku – powiedział Starosta, zespół “Bez Nazwy” istnieje już 10 lat i aby właśnie uczcić tę rocznicę, chcą to zrobić poprzez profesjonalne wydanie płyty – aby była promocją nie tylko zespołu i szkoły, ale Kluczborka i całego powiatu. Ze wstępnych ustaleń wnioskodawczyni wynika, że koszt folderu wyniósłby około 2.400 zł. plus 22% VAT a koszt płyty – około 1.200 zł. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem stwierdzili, że należy wspomóc jakąś kwotą powyższe przedsięwzięcie tylko zastanawiali się nad tym, w jaki stopniu. Po długiej dyskusji i wspólnej wymianie zdań doszli do następującego porozumienia: dofinansować ze środków przeznaczonych na promocję powiatu kwotą 1.200 zł. wydanie folderu oraz kwotą 1.200 zł. wydanie płyty CD. Pozostałe brakujące środki wnioskodawczyni musi spróbować pozyskać od sponsorów. Ponadto Starosta zasugerował, aby powyższy folder został wydany pod “firmą” Powiatu Kluczborskiego co również spotkało się z ogólną aprobatą ze strony wszystkich członków Zarządu i reasumując, Zarząd Powiatu postanowił o dofinansowaniu ze środków przeznaczonych na promocję powiatu wydanie folderu kwotą 1.200 zł. oraz wydanie płyty CD – kwotą 1.200 zł. Jednocześnie Zarząd Powiatu postanowił, że powyższy folder ma być pod “firmą” Powiatu Kluczborskiego;
w Kluczborku w sprawie umożliwienia stałego przeznaczania wypracowanych dochodów na
modernizację ośrodka; jako uzasadnienie swojej prośby wnioskodawca podaje to, że jego placówka prowadzi działalność dochodową, nie związaną z podstawowymi zadaniami poprzez organizowanie imprez okolicznościowych, wynajem sal dydaktycznych, pokoi mieszkalnych na różnego rodzaju kursy, imprezy sportowe, wypoczynkowe dla osób prywatnych i organizacji. Uzyskane z ten sposób dochody są w całości odprowadzane do tut. Starostwa. Dalej w swoim wniosku dyrektor pisze, że w związku ze stałym uszczuplaniem budżetu jego placówki, powyższe środki są mu niezbędne na modernizację budynku zgodnie z zaleceniami Straży Pożarnej, Sanepidu, inspektora BHP. Tak zainwestowane środki, zdaniem wnioskodawcy, przyczynią się do dalszego rozszerzenia i zintensyfikowania ich dodatkowej działalności, z czego w przyszłości będzie mógł również korzystać budżet powiatu. Po przedstawieniu członkom Zarządu powyższego wniosku Starosta stwierdził, że nie zgadza się ze stwierdzeniem dyrektora, jakoby budżet jego placówki był stale uszczuplany. Taka sytuacja zdarzyła się tylko jednokrotnie w ubiegłym roku ale związane to było ze zmniejszeniem subwencji oświatowej co skutkowało dla wszystkich jednostek oświatowych Powiatu Kluczborskiego, nie tylko dla Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku. Ponadto Starosta dodał, że przecież wszystkie dochody własne w/w jednostki były i nadal są przeznaczane na jej działalność i w przyszłości Zarząd Powiatu nie planuje innych rozwiązań w tym zakresie. Członkowie Zarządu po wysłuchaniu wypowiedzi Starosty, jednogłośnie się z nią zgodzili i zgodnie z tym, postanowiono przekazać odpowiedź na ten wniosek dyrektorowi Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku;
Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym za rok 2006; w sprawozdaniu tym – wyjaśnił Przewodniczący Zarządu, zostały zawarte informacje na temat stanu funduszu na początku roku, przychodach i wydatkach w tym wydatkach bieżących własnych, wydatkach inwestycyjnych własnych oraz przelewach redystrybucyjnych, informacje o zmniejszeniach oraz o stanie funduszu na koniec roku. Następnie członkowie Zarządu zapoznali się z powyższymi informacjami zawartymi w tym sprawozdaniu. Po chwili dyskusji członkowie Zarządu jednogłośnie przyjęli sprawozdanie z wykonania zadań i związane z tym gospodarowanie środkami Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym za rok 2006;
SP ZOZ w Kluczborku w likwidacji; na mocy powyższej umowy – wyjaśnił Starosta, Powiat Kluczborski zobowiąże się zapłacić kwotę 1.333,80 zł. – bez odsetek i kosztów ubocznych, stanowiących zadłużenie SP ZOZ w Kluczborku w likwidacji w stosunku do Składu Handlowego “Jargos” w Wójcinie z tytułu dostawy jajek w 2004 r. w terminie do 15 kwietnia 2007 r. Skarbnik Powiatu dodała, że jak wynika z informacji uzyskanych od pani Likwidator, kwota ta nie jest przedawniona gdyż ostatnie potwierdzenie tej kwoty nastąpiło 21 września 2005 r. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z treścią powyższej umowy, nie wnieśli do niej żadnych uwag, w związku z tym, Starosta poddał ją pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o podpisaniu umowy ze Składem Handlowym “Jargos” z/s w Wójcinie dotyczącej spłaty zadłużenia SP ZOZ w Kluczborku w likwidacji z tytułu dostawy jajek w 2004 r. i upoważnił do tego Starostę oraz Wicestarostę;
Finansowo-Prawnego “Salvo Iure”; Starosta wyjaśnił, że w ubiegłym roku, chcąc zawiesić spłatę zobowiązań cywilno-prawnych SP ZOZ w Kluczborku w likwidacji, realizowanego przez powyższe Biuro, zawarliśmy aneks do umowy i zawiesiliśmy spłatę powyższych zobowiązań na ostatni kwartał ubiegłego roku i na I kwartał roku bieżącego. Na tę chwilę, w związku z tym, że okres zawieszenia kończy się, a chcemy nadal kontynuować współpracę z panem Wojciechem Gruszką, przedłużamy umowę do dnia 31 grudnia 2007 r. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z powyższym aneksem, nie wnieśli do niego żadnych uwag, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o podpisaniu aneksu nr 2 do umowy o restrukturyzacji zadłużenia zawartej z Biurem Doradztwa Finansowo-Prawnego “Salvo Iure”;
Kluczborskiego na 2007 rok; Starosta wyjaśnił zebranym, że na mocy tej uchwały wprowadza się zmiany w podziale budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2006 rok według klasyfikacji budżetowej; wprowadza się zmiany na plany finansowe poszczególnych jednostek organizacyjnych powiatu oraz zmiany w planie finansowym zadań z zakresu administracji rządowej, przyjmując za podstawę wielkości poszczególnych dotacji celowych przyznanych na rok budżetowy 2006 oraz wielkości dochodów budżetu państwa związanych z realizacją tych zadań. Skarbnik Powiatu dodała, że w miesiącu marcu br. nastąpiło 5 zmian wprowadzonych zarządzeniami w następujących jednostkach: Zespole Szkół
Ogólnokształcących w Kluczborku, Młodzieżowym Domu Kultury w Kluczborku, Zarządzie Dróg Powiatowych w Kluczborku oraz w tut. Starostwie. Członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag do tego projektu uchwały, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok.
Do punktu 4 porządku
Starosta przedstawił wniosek pana Andrzeja Szuberta w sprawie Dyplomów Honorowych przyznanych osobom internowanym i aresztowanym w stanie wojennym za walkę o wolną i demokratyczną Polskę. Jak wynika z powyższego pisma – wyjaśnił Starosta, Dyplomy Honorowe przyznane przez poprzedni Zarząd Powiatu w grudniu 2005 grupie internowanych i aresztowanych osób, zostały przyznane niesłusznie. Większość z nich było współpracownikami byłej SB, niektórzy w ogóle nie byli członkami Solidarności. W związku z tym, zdaniem wnioskodawcy, należy naprawić ten błąd i odebrać Dyplomy Honorowe tym osobom, które otrzymały je w nieuczciwy sposób. Starosta stwierdził, że władze powiatu kluczborskiego poprzedniej kadencji, nie były w stanie zweryfikować nazwisk osób wskazanych do uhonorowania Dyplomem, ze względu na brak możliwości prawnych wglądu do odpowiednich archiwów, w tym przypadku archiwów Instytutu Pamięci Narodowej. Jeżeli jednak okaże się, że jakieś osoby były niegodne tego uhonorowania, samorząd powiatu kluczborskiego podejmie odpowiednie działania w tej sprawie. Ponadto – kontynuował Starosta, została uchwalona nowa ustawa o lustracji i jest to odpowiedni mechanizm prawny, które właśnie ma te kwestie “wyczyścić” i to oni mają się tym zająć a nie my. Członkowie Zarządu po wysłuchaniu wypowiedzi Starosty, zgodzili się z nią jednogłośnie i postanowili, że taką też odpowiedź należy przesłać wnioskodawcy, rozszerzoną o kwestię prawną tj. nową ustawę lustracyjną, która właśnie weszła w życie.
Do punktu 5 porządku
Starosta przedstawił umowę z “PRO” Sp. z o.o. z/s w Praszce dotyczącą publikowania w tygodniku “Kulisy Powiatu” materiałów prasowych przygotowanych przez Starostwo Powiatowe w Kluczborku. Na mocy powyższej umowy – wyjaśnił Starosta, spółka “PRO”
odda nam do dyspozycji w tygodniku “Kulisy Powiatu” każdego miesiąca dwie strony, które możemy wykorzystać w dowolny sposób: jako dwie sąsiadujące strony raz w miesiącu – w całości, co 2 tygodnie po 1 stronie lub co tydzień po 1 strony. Członkowie Zarządu zapoznali się z pozostałymi warunkami powyższej umowy i po chwili dyskusji stwierdzili, że nie wnoszą do niej żadnych uwag. W związku z tym, Przewodniczący Zarządu poddał pod głosowanie umowę z “PRO” Sp. z o.o. z/s w Praszce dotyczącą publikowania w tygodniku “Kulisy Powiatu” materiałów prasowych przygotowanych przez Starostwo Powiatowe w Kluczborku. Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o podpisaniu powyższej umowy i upoważnił do tego Starostę.
Do punktu 6 porządku
Pan Adam Radom – Audytor wewnętrzny przedstawił zebranym sprawozdanie z działalności kontrolnej w 2006 roku. Następnie powiedział, że w roku ubiegłym, przeprowadził on 9 kontroli w podległych placówkach tj. w Zespole Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku, Młodzieżowym Domu Kultury w Kluczborku, Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach, Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku, Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w likwidacji, Wojewódzkim Ośrodku Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku, Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku, Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku oraz w Powiatowym Zespole Socjalizacyjno-Interwencyjnym “Nasz Dom” Bogacica – Bąków. Kontrole te - kontynuował Audytor, realizowane były zgodnie z planem oraz miały na celu kontrolę posiadania pisemnych procedur i ich przestrzegania w zakresie co najmniej 5% wytypowanych wydatków kontrolowanej jednostki; miały zbadać zasadność i celowość ponoszonych wydatków, rzetelność zarządzania powierzonym mieniem oraz ustalić zgodność z prawem realizowanie powierzonych zadań. Jednocześnie były źródłem informacji w zakresie działalności poległych jednostek. Jednak uwzględniając plan, nie wszystkie jednostki zostały poddane kontroli. Były to placówki, w których przeprowadzono audyt oraz pozostałe placówki. Przyczyną braku wykonania kontroli w w/w jednostkach było przeznaczenie na realizowane zadania audytowe większej ilości czasu oraz przeprowadzenie niektórych kontroli w terminie dłuższym niż planowano co było związane ze złożonością kontrolowanych wydatków. Następnie
członkowie Zarządu szczegółowo zapoznali się z powyższym sprawozdaniem a po chwili dyskusji stwierdzili, że nie wnoszą do niego żadnych uwag, w związku z tym, Starosta poddał je pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął sprawozdanie z działalności kontrolnej w 2006 roku.
Do punktu 7 porządku
Pan Adam Radom – Audytor wewnętrzny przedstawił zebranym sprawozdanie z wykonania planu audytu wewnętrznego za rok 2006. W powyższym sprawozdaniu zostały zawarte informacje o komórce audytu wewnętrznego według stanu na dzień 31.12.2006 r.; informacje na temat zakresu tematycznego planowanych zadań audytowych, które jako obszar ryzyka obejmowały sprzedaż nieruchomości, przekształcanie zakładów opieki zdrowotnej oraz realizacje zadań z pozyskiwanych środków; informacje o zrealizowanych zadaniach audytowych tj. prawidłowość przestrzegania obowiązujących procedur planowania do sprzedaży i zbywania nieruchomości stanowiących własność powiatu, ocena efektywności przebiegu procesu likwidacji SP ZOZ w Kluczborku; informacje na temat czynności sprawdzających, jak również, w powyższym sprawozdaniu zawarta została ocena efektów zrealizowanych zadań audytowych, informacje na temat organizacji pracy komórki audytu wewnętrznego oraz informacja o niezrealizowanym zadaniu audytowym, którego tematem miało być: realizacja projektu z EFS – stypendia i jego rozliczenie. Zadanie to nie zostało zrealizowane ze względu na prowadzenie w planowanym terminie kontroli procedur i 5% wydatków w nadzorowanych jednostkach. Członkowie Zarządu Powiatu po zapoznaniu się z powyższym sprawozdaniem i po długiej dyskusji, nie wnieśli do sprawozdania żadnych uwag ani zastrzeżeń, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął sprawozdanie z wykonania planu audytu wewnętrznego za rok 2006.
Do punktu 8 porządku
Starosta przedstawił wniosek dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w sprawie zatwierdzenia działań naprawczych Domów Pomocy Społecznej w Kluczborku i Gierałcicach. Do powyższego wniosku zostały załączone informacje na temat
realizacji Programu Naprawczego za rok 2006 w Domach Pomocy Społecznej w Kluczborku i Gierałcicach, informacje na temat działań, jakie należy przeprowadzić w latach 2007 – 2009 dla uzyskania standardu oraz zostały wskazane obszary, w których standard nie został osiągnięty wraz z podaniem przyczyn. Następnie Starosta powiedział, że gdyby nie przedłużono okresu doprowadzenia Domów Pomocy Społecznej do pełnej standaryzacji to na tę chwilę osiągnąłby ją Dom Pomocy Społecznej w Gierałcicach, bo jeśli chodzi o Dom Pomocy Społecznej w Kluczborku, sytuacja byłaby trudniejsza ze względu na poważniejszy zakres zadań jakie wykonują oraz to, że są to 2 ogromne budynki i mają mniej środków. Jeśli chodzi o realizację w 2006 roku działań naprawczych w Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku, skala naszego zaangażowania jeśli chodzi o środki finansowe nie była zbyt duża, wiele zadań nie zostało zrealizowanych, nie wszędzie zostały na przykład wymienione wykładziny antypoślizgowe tylko w części co zostało sfinansowane ze środków własnych oraz w części za pieniądze z budżetu państwa. W związku z tym, należy zrobić wszystko, aby wykorzystać maksymalnie środki zewnętrzne, głównie z PFRON-u, bo w oparciu o budżet jednostki, nie będzie nas w roku bieżącym na wiele stać. Dlatego też Starosta stwierdził, że należy zintensyfikować działania w Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku zmierzające do osiągnięcia standaryzacji, przede wszystkim w oparciu o środki pomocowe, szczególnie uwzględniając PFRON i taką informację należy przekazać zarówno dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku jak i dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku. Lepsza sytuacja, zdaniem Starosty jest w Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach ale to jest związane z liczbą mieszkańców. Wiele zadań zostało tam wykonanych nawet te, które nie zostały ujęte w harmonogramie działań naprawczych na rok 2006. Następnie członkowie Zarządu szczegółowo przeanalizowali wszystkie informacje na temat realizacji Programu Naprawczego za rok 2006 w Domach Pomocy Społecznej w Kluczborku i Gierałcicach, informacje na temat działań, jakie należy przeprowadzić w latach 2007 – 2009 dla uzyskania standardu oraz zostały wskazane obszary, w których standard nie został osiągnięty. Po długiej dyskusji ostatecznie Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził działania naprawcze Domów Pomocy Społecznej w Kluczborku i Gierałcicach. Jednocześnie Zarząd Powiatu postanowił zlecić dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku oraz dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku zintensyfikować działania w Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku zmierzające do osiągnięcia standaryzacji, przede wszystkim w oparciu o środki pomocowe (szczególnie uwzględniając PFRON).
Do punktu 9 porządku
Przewodniczący Zarządu przedstawił sprawozdanie z realizacji Gminnego Planu Gospodarki Odpadami na terenie Gminy Kluczbork w latach 2004-2006. Następnie wyjaśnił, że obowiązek składania co dwa lata sprawozdań z realizacji gminnego planu gospodarki odpadami został nałożony zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach. W sprawozdaniu tym – kontynuował Starosta, przedstawiono postępy w realizacji każdego z zadań zapisanych w planie lub wyjaśniono powody zaniechania działań lub ewentualnych opóźnień. Zakres informacji objętych sprawozdaniem z realizacji gminnego planu gospodarki odpadami odnosi się do zmian, które na terenie gminy zaszły od dnia uchwalenia planu gospodarki odpadami do 31 grudnia 2006 r. w odniesieniu do następujących aspektów gospodarki odpadami: stan gospodarki odpadami na dzień 31 grudnia 2006 r. w tym – rodzaj, ilość o źródła powstawania odpadów, rodzaj i ilość odpadów poddawanych poszczególnym procesom odzysku i procesom unieszkodliwiania, istniejące systemy zbierania odpadów, rodzaj oraz moc przerobowa instalacji do odzysku odpadów, stan formalno-prawny instalacji do unieszkodliwiania odpadów; stan realizacji zaplanowanych celów i działań zmierzających do poprawy sytuacji w zakresie gospodarki odpadami, w tym – działań zmierzających do zapobiegania powstawaniu odpadów i do ograniczenia ilości odpadów i ich negatywnego oddziaływania na środowisko, działań wspomagających prawidłowe postępowanie z odpadami w zakresie zbierania, transportu oraz odzysku i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, działań zmierzających do redukcji ilości odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, kierowanych na składowiska odpadów; ocena sposobów i źródeł finansowania zaplanowanych przedsięwzięć; ocena przyjętego systemu monitoringu w tym wartości wskaźników pozwalających na określenie sposobu oraz stopnia realizacji celów i zadań zdefiniowanych w planie gospodarki odpadami z uwzględnieniem ich jakości i ilości. Następnie członkowie Zarządu zapoznali się z powyższym sprawozdaniem i po chwili dyskusji, Starosta poddał je pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął sprawozdanie z realizacji Gminnego Planu Gospodarki Odpadami na terenie Gminy Kluczbork w latach 2004-2006.
Do punktu 10 porządku
Starosta przedstawił sprawozdanie z realizacji Gminnego Planu Gospodarki Odpadami na terenie Gminy Byczyna za okres od 29 czerwca 2006 r. do 31 grudnia 2006 r. Następnie wyjaśnił zebranym, że jeśli chodzi o zakres powyższego sprawozdania, zawiera ono takie same informacje jak sprawozdanie z realizacji Gminnego Planu Gospodarki Odpadami na terenie Gminy Kluczbork omówione w punkcie “9” niniejszego protokołu. Członkowie Zarządu zapoznali się ze sprawozdaniem z realizacji Gminnego Planu Gospodarki Odpadami na terenie Gminy Byczyna za okres od 29 czerwca 2006 r. do 31 grudnia 2006 r. i nie wnieśli do niego żadnych uwag, w związku z tym, Starosta poddał je pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął sprawozdanie z realizacji Gminnego Planu Gospodarki Odpadami
za okres od 29 czerwca do 31 grudnia 2006 r.
Do punktu 11 porządku
Starosta przedstawił wniosek mieszkańców budynku przy ulicy Konopnickiej 13 w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na wykup zajmowanych przez w/w mieszkań znajdujących się w bocznym skrzydle budynku Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku. Następnie przypomniał zebranym, że z tym wnioskiem członkowie Zarządu wstępnie zapoznali się na poprzednim posiedzeniu i wtedy zobowiązano Naczelnika Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu do przedłożenia na niniejsze posiedzenie więcej informacji na temat powyższej sprawy. W związku z tym, takie informacje zostały przedłożone i przedstawiają się one następująco: metraż powyższych mieszkań wynosi 47,1 m2 za wyjątkiem jednego z mieszkań, którego pokój “wchodzi” w część szkolną budynku lecz bez tego pokoju, jego powierzchnia również wynosi 47,1 m2. Po wycenie po około 1.500 zł./ m2, zdaniem Naczelnika Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu, jedno mieszkanie będzie miało wartość 70.650 zł. Lokale te można sprzedać “z prawem pierwszeństwa” i doliczając bonifikaty za tzw. wiek budowy, za płatność gotówką i za jednorazowy wykup przez wszystkich najemców, wtedy jedno mieszkanie możnaby sprzedać za około 13.424 zł. tak że dochód do budżetu wyniósłby około 40.000 zł. jednak jest to tylko wycena szacunkowa i może się różnić od wyceny rzeczoznawcy. Ponadto Naczelnik Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu w swojej informacji pisze, że lokale te są wyposażone w instalacje CO,
wodę, instalację elektryczną i gazową. W kwestii rozdziału instalacji CO i ewentualnie wodociągowej, w ubiegłym roku mieszkańcy deklarowali dokonanie powyższego na własny koszt. Tak też proponowała szkoła. W sytuacji kupna lokali po wyżej podanych cenach zasadne jest, aby rozdziału dokonali lokatorzy we własnym zakresie przed podpisaniem aktu notarialnego. Jeśli chodzi o podział przedmiotowej działki, po wizycie w szkole wraz z geodetą ustalono, że podziału jej można dokonać po “tylnej” ścianie części budynku szkoły, gdzie są lokale mieszkalne. Następnie członkowie Zarządu podjęli dyskusję na powyższy temat po której jednogłośnie postanowili o zbyciu przedmiotowych mieszkań. W wyniku dalszej dyskusji ustalono wspólnie następujące warunki zbycia powyższych mieszkań: zbycie mieszkań nastąpi bez pokoju zajmowanego przez Pana Lecha Czechowskiego, wchodzącego w część szkolną budynku; mieszkańcy muszą zaakceptować zaproponowany przez Naczelnika Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu podział działki oraz ponieść jego koszty oraz będą musieli dokonać rozdziału instalacji we własnym zakresie i taką też informację celem zapoznania się i ewentualnego zaakceptowania postanowiono przekazać lokatorom mieszkań znajdujących się w budynku Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku.
Do punktu 12 porządku
Przewodniczący Zarządu przedstawił decyzję w sprawie wygaśnięcia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku, nieruchomości zajętych pod drogę powiatową nr 2103 – ulica Kołłątaja w Kluczborku, będącej własnością Powiatu Kluczborskiego, oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki nr: 52, 10/1, 49/34. Następnie wyjaśnił, że powyższe nieruchomości stanowiły drogę kategorii powiatowej jednak zgodnie z uchwałami: Zarządu Województwa Opolskiego, Rady Miejskiej w Kluczborku oraz Rady Powiatu w Kluczborku, droga nr 2103 – ulica Kołłątaja w Kluczborku stała się drogą gminną i przechodzi na własność Gminy Kluczbork. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z projektem powyższej decyzji, jednogłośnie postanowili o jego podpisaniu.
Do punktu 13 porządku
Starosta przedstawił decyzję w sprawie wygaśnięcia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku, nieruchomości zajętych pod drogę powiatową nr 2113 – Rynek – strona północna w Kluczborku, będącej własnością Powiatu Kluczborskiego, oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działka nr 167/1. Tak jak w przypadku decyzji przedstawionej w punkcie “12” niniejszego protokołu – wyjaśnił Starosta, powyższa nieruchomość stanowiła drogę kategorii powiatowej jednak zgodnie z uchwałami: Zarządu Województwa Opolskiego, Rady Miejskiej w Kluczborku oraz Rady Powiatu w Kluczborku, droga nr 2113 – Rynek – strona północna w Kluczborku stała się drogą gminną i przechodzi na własność Gminy Kluczbork. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z projektem powyższej decyzji, również jednogłośnie postanowili o jego podpisaniu.
Do punktu 14 porządku
Starosta przedstawił decyzję w sprawie wygaśnięcia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku, nieruchomości zajętych pod drogę powiatową nr 2125 – ulica Ściegiennego w Kluczborku, będącej własnością Powiatu Kluczborskiego, oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działka nr 93. Również i ta nieruchomość stanowiła drogę powiatową ale zgodnie z uchwałami: Zarządu Województwa Opolskiego, Rady Miejskiej w Kluczborku oraz Rady Powiatu w Kluczborku, droga nr 2125 – ulica Ściegiennego w Kluczborku, stała się drogą gminną i przechodzi na własność Gminy Kluczbork. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z projektem powyższej decyzji, jednogłośnie postanowili o jego podpisaniu.
Do punktu 15 porządku
Przewodniczący Zarządu przedstawił następujące materiały na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:
- projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na bezpłatne przekazanie mienia
stanowiącego własność Powiatu Kluczborskiego w formie umowy darowizny na rzecz Gminy Kluczbork – uchwała to dotyczy 4 dróg powiatowych tj. ulicy Kołłątaja, Ściegiennego, Rynek – strona północna oraz ulicy Zamkowej w Kluczborku, które to drogi zostały zaliczone do kategorii dróg gminnych. W związku z tym, powinny one - na podstawie umowy darowizny, przejść na własność Gminy Kluczbork, która od tej pory będzie gospodarować niniejszymi nieruchomościami. Członkowie Zarządu wstępnie zapoznali się z projektem powyższej uchwały i postanowili, że na kolejnym posiedzeniu raz jeszcze szczegółowo zapoznają się z nią;
- projekt uchwały zmieniający uchwałę Nr XXXV/251/2005 Rady Powiatu w Kluczborku
z dnia 29 grudnia 2005 r. w sprawie tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć niektórych nauczycieli oraz zasad zaliczania do wymiaru godzin poszczególnych zajęć w kształceniu zaocznym i w systemie kształcenia na odległość - zmniejszenie liczby godzin nauczyciela – konsultanta tzn. pani dyrektor Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli, wynika ze zwiększenia zadań związanych z koordynacją doradztwa metodycznego na terenie powiatu namysłowskiego, powiatu oleskiego, gmin powiatu oleskiego oraz gmin powiatu kluczborskiego.
Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższy projekt uchwały i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;
- projekt uchwały w sprawie zasad udzielania zniżek i określenia ich rozmiaru nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze w szkołach i placówkach oraz przyznawania zwolnienia od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych -–powyższe uregulowania pozwolą na ujednolicenie zasad we wszystkich szkołach prowadzonych przez Powiat Kluczborski, zapewniając jednocześnie właściwą realizację zasad statutowych szkoły. Nowy projekt uchwały opracowany w miejsce dotychczas obowiązującej, uwzględnia aktualne przepisy prawa oświatowego, stanowiska kierownicze odpowiadające sieci szkół i placówek oświatowych w powiecie.
Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższy projekt uchwały i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;
Do punktu 16 porządku
Przewodniczący Zarządu przedstawił następujące uchwały Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 16 marca 2007 r. w celu ustalenie sposobu ich realizacji:
- uchwała w sprawie zmiany uchwały Nr VII/30/2007 Rady Powiatu w Kluczborku
w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Skarbnikowi Powiatu;
- uchwała w sprawie nadania statutu Starostwu Powiatowemu w Kluczborku –
postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały wszystkim Wydziałom tut. Starostwa;
- uchwała w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwu Powiatowemu w Kluczborku - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały wszystkim Wydziałom tut. Starostwa;
- uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie powołania Komisji Oświaty, Kultury, Sportu,
Turystyki, Rodziny i Patologii – postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały do Biura Rady;
- uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie powołania Komisji ds. Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska – postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały do Biura Rady;
- uchwała w sprawie wyrażenia zgody na bezpłatne przekazanie mienia stanowiącego
własność Powiatu Kluczborskiego w formie umowy darowizny na rzecz Skarbu Państwa - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Naczelnikowi Wydziału Edukacji, Naczelnikowi Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami oraz Skarbnikowi Powiatu;
- uchwała w sprawie rozpatrzenia skargi – postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały
do Wydziału Organizacyjnego;
- uchwała w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu
Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2007 rok - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku oraz Skarbnikowi Powiatu.
Do punktu 17 porządku
- Starosta przedstawił wniosek o przyznanie pomocy finansowej w ramach programu pn.
“Osoby niepełnosprawne w służbie publicznej”. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się, upoważnił do podpisania powyższego wniosku Starostę oraz Wicestarostę;
b) Skarbnik Powiatu przedstawiła wniosek pani Lubomiry Krzenciessa zam. Kluczbork, ul. M.C. Skłodowskiej 4/2 w sprawie przedłużenia umorzenia czynszu za dzierżawę gruntu pod kioskiem spożywczo-przemysłowym “Mini Delikatesy” w Kluczborku. Następnie przypomniała zebranym, że na posiedzeniu w dniu 23 stycznia br. Zarząd Powiatu rozpatrywał już wniosek w/w w sprawie umorzenia czynszu za dzierżawę gruntu pod kioskiem spożywczo-przemysłowym z powodu jego uszkodzenia w wyniku wichury. Wtedy to Zarząd postanowił o zawieszeniu pani Krzenciessa czynszu za dzierżawę tego gruntu na okres 3 miesięcy tj. do 31 marca 2007 r. W dniu 29 marca br. pani Lubomira Krzenciessa ponownie zwróciła się z wnioskiem o umorzenie czynszu za dzierżawę przedmiotowego gruntu. Wnioskodawczyni swoją prośbę uzasadnia tym, że jeszcze nie zakończyła spraw dotyczących ubezpieczenia – nie otrzymała środków z zakładu ubezpieczeniowego i w związku z tym, nie jest w stanie płacić tego czynszu. Członkowie Zarządu długo zastanawiali się nad powyższą sprawą. Ostatecznie, po długiej dyskusji, Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o zawieszeniu czynszu za dzierżawę gruntu pod kioskiem spożywczo-przemysłowym “Mini Delikatesy” w Kluczborku na okres 3 miesięcy tj. kwiecień – czerwiec br.;
c) Pani Wanda Słabosz przedstawiła porozumienie dotyczące przekazania przez Gminę Kluczbork Powiatowi Kluczborskiemu dotacji na realizację zadania pn. “realizacja programu psycho-korekcyjnego z dziećmi w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej”. Na mocy powyższego porozumienia – powiedziała pani Słabosz, Gmina Kluczbork przekaże nam na realizację w/w zadania dotację w wysokości 6.000 zł. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym porozumieniem, jednogłośnie postanowił o jego podpisaniu i upoważnił do tego Starostę oraz Wicestarostę;
d) Skarbnik Powiatu przedstawiła porozumienie dotyczące przekazania przez Gminę Kluczbork Powiatowi Kluczborskiemu dotacji na realizację zadania pn. “pomoc osobom – ofiarom przemocy w sytuacji kryzysowej”. Następnie wyjaśniła zebranym, że na mocy powyższego porozumienia, Gmina Kluczbork przekaże Powiatowi Kluczborskiemu na
realizację w/w zadania dotację w wysokości 12.000 zł. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym porozumieniem, również jednogłośnie postanowił o jego podpisaniu i upoważnił do tego Starostę oraz Wicestarostę.
W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Starosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono.
Protokołowała
Danuta Oziembłowska
Zarząd Powiatu
1. Piotr Pośpiech ...............................................
2. Mieczysław Czapliński ...............................................
3. Otylia Skoczylas ...............................................
4. Maciej Tomaszczyk ...............................................