Protokół  Nr 1/2007

 

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Kluczborku

w dniu 16 lutego 2007r.

 

Przewodniczył Przewodniczący Komisji – Paweł Prochota.

Lista obecności w załączeniu. 

 

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

1.Mariusz Pieńkowski – Przewodniczący Rady Powiatu w Kluczborku,

2.Jan Piekiełek – Sekretarz Powiatu,

3.Maria Herbeć – Naczelnik Wydziału Organizacyjnego Starostwa Powiatowego

                             w Kluczborku,

4.Krzysztof Lewandowski – Naczelnik Wydziału Budownictwa Starostwa Powiatowego

                                              w Kluczborku.

Porządek posiedzenia:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Rozpatrzenie skargi Pani Iwony Królikowskiej-Świątek na działalność Starosty

   Kluczborskiego w związku z brakiem odpowiedzi na złożone odwołanie od decyzji

   administracyjnej.

3.Opracowanie planu pracy komisji na 2007r.
4.Wolne wnioski.

5.Zamknięcie posiedzenia.

 

Ad.1.

Przewodniczący Komisji otworzył posiedzenie, powitał radnych oraz zaproszonych gości

i następnie przedstawił porządek obrad. Do proponowanego porządku radni nie wnieśli

uwag i jednogłośnie go przyjęli.

 

Ad.2.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej zapoznał zebranych z treścią skargi Pani Iwony Królikowskiej-Świątek na działalność Starosty Kluczborskiego w związku z brakiem odpowiedzi na złożone odwołanie od decyzji administracyjnej. Poprosił kolejno Naczelnika Wydziału Budownictwa o szczegółowe przedstawienie sprawy.

Sekretarz Powiatu powiedział, że przedmiotowa sprawa jest dość złożona, trwa już od kilku lat i dotyczy użytkowania kompleksu hal magazynowych przy ul. Powstańców Śl. 30

w Kluczborku.  

Naczelnik Wydziału Budownictwa przedstawił przebieg sprawy: 

1.Starosta Kluczborski w dniu 21 czerwca 2000r. wydał decyzję Panom Bogusławowi

   i Dariuszowi Galińskim - właścicielom przedsiębiorstwa handlowo-produkcyjno-

   usługowego s.c., zezwalającą na zmianę sposobu użytkowania kompleksu

   hal magazynowych (Nr B-IX-K-7351/112/2000).

W aktach sprawy znajduje się opracowanie pn. „Wpływ obiektu budowlanego na środowisko i jego wykorzystanie oraz na zdrowie ludzi i obiekty sąsiednie, dane techniczne obiektu budowlanego, adaptacja kompleksu hal magazynowych na zakład produkcji folii PCV

w Kluczborku przy ul. Powstańców Śl. 7 i ul. Granicznej”. Celem tego opracowania jest przedstawienie wpływu przedmiotowego obiektu na stan środowiska. Opracowanie jest charakterystyką ekologiczną do dokumentacji złożonej przez P.Galińskich i uzupełnieniem projektu budowlanego. Naczelnik Wydziału Budownictwa powiedział, że z informacji opisowej wynika, że zanieczyszczenia powstałe w wyniku produkcji nie powodują przekroczeń standardów jakości powietrza w otoczeniu zakładu. Na potwierdzenie tego wystąpiono do Sanepidu, do Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska oraz do innych instytucji o wydanie opinii bądź uwag czy zakład ten stanowi jakiekolwiek zagrożenie.

W aktach sprawy są odpowiedzi na powyższe wystąpienia, z których wynika, że żadnego zagrożenia nie ma.         

2.Pani Królikowska-Świątek zakwestionowała powyższą decyzję Starosty z powodu
   nie uznania jej jako strony w sprawie i w dniu 02.09.2002r. złożyła wniosek o wszczęcie

   postępowania zakończonego decyzją ostateczną (decyzja Starosty z 2000r. stała się już

   wtedy decyzją ostateczną). W dniu 25.09.2002r. została wydana przez Starostę decyzja

   Nr B-IX-K-7351/112-1/2000/2002 o odmowie wznowienia postępowania. 

3.Wojewoda Opolski utrzymał zaskarżoną decyzję Starosty Kluczborskiego w mocy

   pismem z dnia 13.01.2003r.

4.Pani Królikowska-Świątek odwołała się od decyzji Wojewody do Wojewódzkiego Sądu

   Administracyjnego w Opolu, który w swoim wyroku z dnia 01.02.2005r. uznał jednak ją

   za stronę w sprawie i nakazał wznowić postępowanie.

5.Pani Królikowska-Świątek w dniu 26.09.2005r. złożyła do Starosty Kluczborskiego skargę

   na opieszałość urzędu. 

6.W dniu 10.10.2005r. po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego, Starosta

   Kluczborski wydał postanowienie Nr B-BS-K-7351/112-6/2000/2002/2005 wznawiające

   postępowanie w sprawie  

7.W dniu 31.10.2005r. Pani Królikowska-Świątek zgłosiła się do Starostwa o wydanie

    kserokopii decyzji z 2000r., którą otrzymała. Na tę okoliczność została sporządzona przez

    pracownika Wydziału Budownictwa notatka służbowa z okazania dokumentacji.

8.Decyzją Starosty Kluczborskiego Nr B-BS-K-7351/112-9/2000/2002/2005

   z dnia 02.12.2005r.stwierdzono, że decyzja z 2000r. została wydana z naruszeniem prawa,      

   ale odstąpiono od jej uchylenia w związku z upływem 5 lat od dnia doręczenia stronie

   decyzji. 

9.Od powyższej decyzji Pani Królikowska-Świątek odwołała się do Wojewody Opolskiego     

   (odwołanie wpłynęło do Starostwa w dniu 29.12.2005r.). Złożyła w nim również skargę

   na działanie organu I instancji i niewłaściwe zachowanie Naczelnika Wydziału

   Budownictwa..

10.Decyzją Wojewody z dnia 8 marca 2006r. uchylono decyzję Starosty z dnia 02.12.2005r.

    i przekazano sprawę do ponownego rozpatrzenia przez organ I instancji.

11.W dniu 05.04.2006r. skierowano pismo do Pani Królikowskiej-Świątek z informacją,

    że sprawa zostanie rozpatrzona w ciągu miesiąca od daty zakończenia zbierania materiału

    dowodowego.

12.W dniu 19.05.2006r. przekazano do zainteresowanej pismo z informacją o zakończeniu

    postępowania dowodowego z możliwością zapoznania się w ciągu 7 dni z zebranymi

    dowodami w sprawie.

13.W dniu 28.06.2006r. Starosta wydał decyzję Nr B-BS-K-7351/112-17/2000/ 2002/  

    2005/2006 odmawiającą uchylenia decyzji z 2000r.

14.W dniu 31.07.2006r. wpłynęło do Starosty Kluczborskiego odwołanie Pani Królikowskiej    

    – Świątek od decyzji Starosty z dnia 28.06.2006r. i ponowna skarga na zachowanie

    Naczelnika Wydziału Budownictwa.   

15.W dniu 11.09.2006r. wpłynęło do Starosty Kluczborskiego pismo od Wojewody

     Opolskiego o niezwłoczne wyjaśnienie sprawy.

Naczelnik Wydziału Budownictwa powiedział, że jego zdaniem w całym postępowaniu dotyczącym przedmiotowej sprawy nie ma uchybień ani zaniedbań. Uważa, że skarga

Pani Królikowskiej-Świątek nie jest zasadna.

Radny Mirosław Misiak zapytał czy przeprowadzono jakieś wewnętrzne postępowanie wyjaśniające dotyczące niewłaściwego jak wnosi skarżąca zachowania Naczelnika.

Sekretarz Powiatu wyjaśnił, że nie, ponieważ postępowanie w całej sprawie uznano

za właściwe i zasadne.      

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej zapytał co zrobiono po otrzymaniu ostatniej skargi, która wpłynęła wraz z odwołaniem do Starosty  Kluczborskiego w dniu 31.07.2006r. 

Naczelnik Wydziału Budownictwa wyjaśnił, że w dniu 07.08.2006r. przekazano ją wraz

z całą dokumentacją do Wojewody Opolskiego i poinformowano o tym skarżącą.    

Przewodniczący Komisji nawiązał kolejno do pisma Wojewody Opolskiego skierowanego

do Starosty, które wpłynęło w dniu 11.09.2006r. i zapytał co zrobiono w związku z tym.

Naczelnik Wydziału Organizacyjnego wyjaśniła, że wszystkie dokumenty w sprawie znajdowały się wtedy przecież u Wojewody Opolskiego. W dniu 25.10.2006r. akta sprawy wróciły do Starostwa, ale wtedy już kończyła się poprzednia kadencja Rady Powiatu i nie było możliwości rozpatrzenia skargi, a Komisja Rewizyjna nowej kadencji Rady Powiatu została powołana dopiero w dniu 11.01.2007r.  

Radny Mirosław Misiak powiedział, że jego zdaniem potrzebna jest tu opinia radcy prawnego. Pozostali członkowie komisji również wyrazili taką opinię.  

Komisja Rewizyjna ustaliła, że w związku z nieobecnością na dzisiejszym posiedzeniu

zaproszonego radcy prawnego, zostanie wystosowane do Starosty Kluczborskiego pismo

o przedłożenie:

-opinii radcy co do właściwego terminu udzielenia odpowiedzi na skargę,

-informacji czy przeprowadzono wewnętrzne postępowanie wyjaśniające, dotyczące 

  niewłaściwego zachowania Pana Krzysztofa Lewandowskiego o czym mowa

  w przedmiotowej skardze.   

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej zwołał kolejne posiedzenie na dzień 21 lutego br.

na godz. 1230, w celu zapoznania się z dodatkowymi informacjami.        

 

Ad.3.

Przewodniczący Komisji przedstawił radnym propozycję planu pracy komisji na 2007r.  Członkowie komisji zapoznali się z propozycjami Przewodniczącego i nie wnieśli do nich uwag. W drodze głosowania członkowie komisji jednogłośnie przyjęli plan pracy Komisji Rewizyjnej na 2007r. Plan pracy znajduje się w aktach komisji (RP/K.Rew.-0051/2/2007).  

 

Ad.4.

Na prośbę członków komisji ustalono, że posiedzenia Komisji Rewizyjnej będą odbywać się w piątki o godzinie 1300.

Innych spraw nie poruszano.

 

Ad.5.

W związku z wyczerpaniem porządku, Przewodniczący Komisji podziękował wszystkim

za udział w obradach i zamknął posiedzenie w dniu dzisiejszym.

Na tym protokół zakończono.

 

                                                                                               Przewodniczący Komisji:

 

                                                                                                      Paweł Prochota