Protokół Nr 1/2007
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 16 lutego 2007r. Przewodniczył Przewodniczący Komisji – Paweł Prochota. Lista obecności w załączeniu. Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli: 1.Mariusz Pieńkowski – Przewodniczący Rady Powiatu w Kluczborku, 2.Jan Piekiełek – Sekretarz Powiatu, 3.Maria Herbeć – Naczelnik Wydziału Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Kluczborku, 4.Krzysztof Lewandowski – Naczelnik Wydziału Budownictwa Starostwa Powiatowego w Kluczborku. Porządek posiedzenia: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Rozpatrzenie skargi Pani Iwony Królikowskiej-Świątek na działalność Starosty Kluczborskiego w związku z brakiem odpowiedzi na złożone odwołanie od decyzji administracyjnej. 3.Opracowanie planu pracy komisji na 2007r. 5.Zamknięcie posiedzenia. Ad.1. Przewodniczący Komisji otworzył posiedzenie, powitał radnych oraz zaproszonych gości i następnie przedstawił porządek obrad. Do proponowanego porządku radni nie wnieśli uwag i jednogłośnie go przyjęli. Ad.2. Przewodniczący Komisji Rewizyjnej zapoznał zebranych z treścią skargi Pani Iwony Królikowskiej-Świątek na działalność Starosty Kluczborskiego w związku z brakiem odpowiedzi na złożone odwołanie od decyzji administracyjnej. Poprosił kolejno Naczelnika Wydziału Budownictwa o szczegółowe przedstawienie sprawy. Sekretarz Powiatu powiedział, że przedmiotowa sprawa jest dość złożona, trwa już od kilku lat i dotyczy użytkowania kompleksu hal magazynowych przy ul. Powstańców Śl. 30 w Kluczborku. Naczelnik Wydziału Budownictwa przedstawił przebieg sprawy: 1.Starosta Kluczborski w dniu 21 czerwca 2000r. wydał decyzję Panom Bogusławowi i Dariuszowi Galińskim - właścicielom przedsiębiorstwa handlowo-produkcyjno- usługowego s.c., zezwalającą na zmianę sposobu użytkowania kompleksu hal magazynowych (Nr B-IX-K-7351/112/2000). W aktach sprawy znajduje się opracowanie pn. „Wpływ obiektu budowlanego na środowisko i jego wykorzystanie oraz na zdrowie ludzi i obiekty sąsiednie, dane techniczne obiektu budowlanego, adaptacja kompleksu hal magazynowych na zakład produkcji folii PCV w Kluczborku przy ul. Powstańców Śl. 7 i ul. Granicznej”. Celem tego opracowania jest przedstawienie wpływu przedmiotowego obiektu na stan środowiska. Opracowanie jest charakterystyką ekologiczną do dokumentacji złożonej przez P.Galińskich i uzupełnieniem projektu budowlanego. Naczelnik Wydziału Budownictwa powiedział, że z informacji opisowej wynika, że zanieczyszczenia powstałe w wyniku produkcji nie powodują przekroczeń standardów jakości powietrza w otoczeniu zakładu. Na potwierdzenie tego wystąpiono do Sanepidu, do Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska oraz do innych instytucji o wydanie opinii bądź uwag czy zakład ten stanowi jakiekolwiek zagrożenie. W aktach sprawy są odpowiedzi na powyższe wystąpienia, z których wynika, że żadnego zagrożenia nie ma. 2.Pani Królikowska-Świątek zakwestionowała powyższą decyzję Starosty z powodu postępowania zakończonego decyzją ostateczną (decyzja Starosty z 2000r. stała się już wtedy decyzją ostateczną). W dniu 25.09.2002r. została wydana przez Starostę decyzja Nr B-IX-K-7351/112-1/2000/2002 o odmowie wznowienia postępowania. 3.Wojewoda Opolski utrzymał zaskarżoną decyzję Starosty Kluczborskiego w mocy pismem z dnia 13.01.2003r. 4.Pani Królikowska-Świątek odwołała się od decyzji Wojewody do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu, który w swoim wyroku z dnia 01.02.2005r. uznał jednak ją za stronę w sprawie i nakazał wznowić postępowanie. 5.Pani Królikowska-Świątek w dniu 26.09.2005r. złożyła do Starosty Kluczborskiego skargę na opieszałość urzędu. 6.W dniu 10.10.2005r. po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego, Starosta Kluczborski wydał postanowienie Nr B-BS-K-7351/112-6/2000/2002/2005 wznawiające postępowanie w sprawie 7.W dniu 31.10.2005r. Pani Królikowska-Świątek zgłosiła się do Starostwa o wydanie kserokopii decyzji z 2000r., którą otrzymała. Na tę okoliczność została sporządzona przez pracownika Wydziału Budownictwa notatka służbowa z okazania dokumentacji. 8.Decyzją Starosty Kluczborskiego Nr B-BS-K-7351/112-9/2000/2002/2005 z dnia 02.12.2005r.stwierdzono, że decyzja z 2000r. została wydana z naruszeniem prawa, ale odstąpiono od jej uchylenia w związku z upływem 5 lat od dnia doręczenia stronie decyzji. 9.Od powyższej decyzji Pani Królikowska-Świątek odwołała się do Wojewody Opolskiego (odwołanie wpłynęło do Starostwa w dniu 29.12.2005r.). Złożyła w nim również skargę na działanie organu I instancji i niewłaściwe zachowanie Naczelnika Wydziału Budownictwa.. 10.Decyzją Wojewody z dnia 8 marca 2006r. uchylono decyzję Starosty z dnia 02.12.2005r. i przekazano sprawę do ponownego rozpatrzenia przez organ I instancji. 11.W dniu 05.04.2006r. skierowano pismo do Pani Królikowskiej-Świątek z informacją, że sprawa zostanie rozpatrzona w ciągu miesiąca od daty zakończenia zbierania materiału dowodowego. 12.W dniu 19.05.2006r. przekazano do zainteresowanej pismo z informacją o zakończeniu postępowania dowodowego z możliwością zapoznania się w ciągu 7 dni z zebranymi dowodami w sprawie. 13.W dniu 28.06.2006r. Starosta wydał decyzję Nr B-BS-K-7351/112-17/2000/ 2002/ 2005/2006 odmawiającą uchylenia decyzji z 2000r. 14.W dniu 31.07.2006r. wpłynęło do Starosty Kluczborskiego odwołanie Pani Królikowskiej – Świątek od decyzji Starosty z dnia 28.06.2006r. i ponowna skarga na zachowanie Naczelnika Wydziału Budownictwa. 15.W dniu 11.09.2006r. wpłynęło do Starosty Kluczborskiego pismo od Wojewody Opolskiego o niezwłoczne wyjaśnienie sprawy. Naczelnik Wydziału Budownictwa powiedział, że jego zdaniem w całym postępowaniu dotyczącym przedmiotowej sprawy nie ma uchybień ani zaniedbań. Uważa, że skarga Pani Królikowskiej-Świątek nie jest zasadna. Radny Mirosław Misiak zapytał czy przeprowadzono jakieś wewnętrzne postępowanie wyjaśniające dotyczące niewłaściwego jak wnosi skarżąca zachowania Naczelnika. Sekretarz Powiatu wyjaśnił, że nie, ponieważ postępowanie w całej sprawie uznano za właściwe i zasadne. Przewodniczący Komisji Rewizyjnej zapytał co zrobiono po otrzymaniu ostatniej skargi, która wpłynęła wraz z odwołaniem do Starosty Kluczborskiego w dniu 31.07.2006r. Naczelnik Wydziału Budownictwa wyjaśnił, że w dniu 07.08.2006r. przekazano ją wraz z całą dokumentacją do Wojewody Opolskiego i poinformowano o tym skarżącą. Przewodniczący Komisji nawiązał kolejno do pisma Wojewody Opolskiego skierowanego do Starosty, które wpłynęło w dniu 11.09.2006r. i zapytał co zrobiono w związku z tym. Naczelnik Wydziału Organizacyjnego wyjaśniła, że wszystkie dokumenty w sprawie znajdowały się wtedy przecież u Wojewody Opolskiego. W dniu 25.10.2006r. akta sprawy wróciły do Starostwa, ale wtedy już kończyła się poprzednia kadencja Rady Powiatu i nie było możliwości rozpatrzenia skargi, a Komisja Rewizyjna nowej kadencji Rady Powiatu została powołana dopiero w dniu 11.01.2007r. Radny Mirosław Misiak powiedział, że jego zdaniem potrzebna jest tu opinia radcy prawnego. Pozostali członkowie komisji również wyrazili taką opinię. Komisja Rewizyjna ustaliła, że w związku z nieobecnością na dzisiejszym posiedzeniu zaproszonego radcy prawnego, zostanie wystosowane do Starosty Kluczborskiego pismo o przedłożenie: -opinii radcy co do właściwego terminu udzielenia odpowiedzi na skargę, -informacji czy przeprowadzono wewnętrzne postępowanie wyjaśniające, dotyczące niewłaściwego zachowania Pana Krzysztofa Lewandowskiego o czym mowa w przedmiotowej skardze. Przewodniczący Komisji Rewizyjnej zwołał kolejne posiedzenie na dzień 21 lutego br. na godz. 1230, w celu zapoznania się z dodatkowymi informacjami. Ad.3. Przewodniczący Komisji przedstawił radnym propozycję planu pracy komisji na 2007r. Członkowie komisji zapoznali się z propozycjami Przewodniczącego i nie wnieśli do nich uwag. W drodze głosowania członkowie komisji jednogłośnie przyjęli plan pracy Komisji Rewizyjnej na 2007r. Plan pracy znajduje się w aktach komisji (RP/K.Rew.-0051/2/2007). Ad.4. Na prośbę członków komisji ustalono, że posiedzenia Komisji Rewizyjnej będą odbywać się w piątki o godzinie 1300. Innych spraw nie poruszano. Ad.5. W związku z wyczerpaniem porządku, Przewodniczący Komisji podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął posiedzenie w dniu dzisiejszym. Na tym protokół zakończono. Przewodniczący Komisji: Paweł Prochota
4.Wolne wnioski.
nie uznania jej jako strony w sprawie i w dniu 02.09.2002r. złożyła wniosek o wszczęcie