PROTOKÓŁ nr 3/2007
z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego
w dniu 06 lutego 2007 r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta – Piotr Pośpiech.
W posiedzeniu uczestniczyło trzech członków Zarządu. Ponadto w posiedzeniu udział wzięła Skarbnik Powiatu.
Porządek posiedzenia
- Otwarcie posiedzenia.
- Sprawy oświaty:
- sprawozdanie z działalności Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku za 2006 rok;
- wniosek o przyznanie dodatku funkcyjnego dla nauczyciela – konsultanta dla pani Anny Dzierżan – dyrektora Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku;
- sprawozdanie dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku ze sposobu wykorzystania środków znajdujących się w dyspozycji zakładu pracy na dofinansowanie doskonalenia zawodowego pracowników pedagogicznych poradni;
- opinia dyrektorów szkół i placówek oraz nauczycieli na temat zapisu paragrafu 6 ust. 5 Regulaminu wynagradzania nauczycieli na rok 2007.
- Sprawy Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu:
- oferta firmy Global Invest Sp. z o.o. z Opola dotycząca zakupu nieruchomości zabudowanej budynkiem byłego szpitala oraz nieruchomości zabudowanej budynkiem byłej pralni położonych w Kluczborku;
- projekt uchwały w sprawie uchwalenia regulaminu przetargowego na zbywanie nieruchomości powiatowych;
c. projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Przetargowej w Starostwie Powiatowym w celu przeprowadzenia przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości będących własnością Powiatu Kluczborskiego;
- projekt uchwały w sprawie uchwalenia regulaminu przetargowego na zbywanie nieruchomości powiatowych;
d. projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie przyznania pierwszeństwa w nabywaniu budynków gospodarczo-inwentarskich na rzecz najemców.
- Opinie następujących Komisji Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie projektu budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok:
- Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego;
- Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rodziny i Patologii;
- Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego;
- Komisji ds. Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska.
- Informacja dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dotycząca zamknięcia dla ruchu drogi powiatowej na odcinku Czaple Stare – Bogacica.
- Sprawozdanie Likwidatora SP ZOZ w Kluczborku z prowadzonej działalności za okres od 01.10.2006 r. do 31.12.2006 r. oraz z prowadzonej działalności w zakresie wydzierżawiania lub wynajmowania majątku trwałego w 2006 roku.
- Projekt uchwały w sprawie powołania członków Powiatowej Rady Sportu.
- Sprawy finansowe:
- wniosek Spółki “Hydrokom” z Kluczborka w sprawie uregulowania należności SP ZOZ w Kluczborku w likwidacji;
- umowa Nr FN.I.WS-3100/SPZOZ/1/07 ze spółką “Kaniak” ze Świercza dotycząca uregulowania zadłużenia SP ZOZ w Kluczborku w likwidacji z tytułu dostawy nabiału;
- decyzje w sprawie umorzenia należności za wyżywienie wychowanków w internacie Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku.
- Ponowne rozpatrzenie wniosku zastępcy Burmistrza Byczyny w sprawie sprzedaży budynku nr 82 położonego w Polanowicach z przeznaczeniem na siedzibę środowiskowego hufca pracy.
10. Wolne wnioski.
Do punktu 1 porządku
Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.
Protokół z posiedzenia Zarządu, które odbyło się w dniu 30 stycznia 2007 r. został również przyjęty.
Do punktu 2 porządku
Starosta przedstawił następujące sprawy:
- sprawozdanie z działalności Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli
w Kluczborku za 2006 rok; na wstępie Starosta powiedział, że zgodnie z paragrafem 19 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 23 kwietnia 2003 r. w sprawie warunków i trybu tworzenia, przekształcania i likwidowania oraz organizacji i sposobu działania placówek doskonalenia nauczycieli, w tym zakresu ich działalności obowiązkowej oraz zadań doradców metodycznych, warunków i trybu powierzania nauczycielom zadań doradcy metodycznego, Naczelnik Wydziału Edukacji przedkłada członkom Zarządu Powiatu sprawozdanie z realizacji zadań przez Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku za rok 2006 w ramach organizacji doskonalenia zawodowego i doradztwa metodycznego dla nauczycieli. Jak wynika z powyższego sprawozdania – kontynuował Starosta, Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku w ubiegłym roku realizował zadania statutowe oraz zadania określone porozumieniem w sprawie organizacji doskonalenia zawodowego i doradztwa metodycznego dla nauczycieli. Powyższe zadania obejmowały: rozpoznawanie potrzeb w zakresie doradztwa metodycznego; doskonalenie warsztatu pracy nauczycieli; organizację konferencji przedmiotowo-metodycznych; prowadzenie konsultacji zbiorowych; prowadzenie edukacyjnej działalności popularyzatorskiej; prowadzenie konsultacji w sprawach zdobywania stopni awansu zawodowego. Ponadto, Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku w 2006 roku wypełniał postanowienia porozumień zawartych z dwoma powiatami i siedmioma gminami dotyczące organizacji doskonalenia zawodowego i doradztwa metodycznego. Metodycy zatrudnieni w Powiatowym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli przygotowując oferty szkoleń, diagnozują potrzeby nauczycieli i wychowawców i dostosowują tematykę spotkań do bieżących problemów edukacyjnych. Jak wynika z opinii Naczelnika Wydziału Edukacji, z doradztwa korzysta coraz więcej nauczycieli, pojawiają się także nowe oferty takie jak forum edukacyjne czy skierowane także do uczniów konkursy i projekty edukacyjne oraz plenery wolontariuszy. Następnie członkowie Zarządu szczegółowo zapoznali się z powyższym sprawozdaniem i w związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do niniejszego sprawozdania, Starosta poddał je pod głosowanie. Zarząd Powiatu
jednogłośnie przyjął sprawozdanie z realizacji zadań przez Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku za rok 2006 w ramach organizacji doskonalenia zawodowego i doradztwa metodycznego dla nauczycieli;
b) wniosek Naczelnika Wydziału Edukacji w sprawie wyrażenia opinii na temat przyznania dodatku funkcyjnego dla nauczyciela – konsultanta dla Pani Anny Dzierżan - dyrektora Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku w wysokości 10% na okres od 01 stycznia 2007 r. do 30 czerwca 2007 r.; następnie członkowie Zarządu podjęli dyskusję na powyższy temat przy czym Starosta stwierdził, że pani Anna Dzierżan otrzymuje już dodatek funkcyjny z tytułu pełnienia funkcji dyrektora Ośrodka i dodatek ten tj. dodatek dla nauczyciela – konsultanta jest jak gdyby dodatkowy do tego, który w/w otrzymuje cały czas. W związku z tym Starosta zaproponował wysokość powyższego dodatku na poziomie 5%. Z kolei pan Maciej Tomaszczyk powiedział, że zgodnie z regulaminem wynagradzania nauczycieli, wysokość dodatku dla nauczycieli – konsultantów jest zależna od rodzaju pracy jaką dana osoba wykonuje. Skoro Naczelnik Wydziału Edukacji, która na pewno zna pracę pani Anny Dzierżan proponuje dla niej 10% to widocznie na taki dodatek w/w zasługuje. Zdania w tej kwestii wśród członków Zarządu były mocno podzielone gdyż pani Otylia Skoczylas optowała za 5% natomiast Wicestarosta za 7%. Jednak po długiej dyskusji członkowie Zarządu doszli do porozumienia i jednogłośnie postanowili o przyznaniu dodatku funkcyjnego dla nauczyciela – konsultanta dla Pani Anny Dzierżan - dyrektora Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku na okres od 01 stycznia 2007 r. do 30 czerwca 2007 r. w wysokości 7%.
c) sprawozdanie dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku ze sposobu wykorzystania środków znajdujących się w dyspozycji zakładu pracy na dofinansowanie doskonalenia zawodowego pracowników pedagogicznych poradni; jak wynika z powyższego sprawozdania – wyjaśnił Przewodniczący Zarządu, przyznaną kwotę na dofinansowanie doskonalenia zawodowego pracowników pedagogicznych poradnia wydatkowała m.in. na przeszkolenie pracowników pedagogicznych placówki w zakresie “Dysleksji rozwojowej – rodzajów, typów, przejawów”; częściową refundację opłat za konferencje szkoleniową “Informacja zawodowa głównym narzędziem pracy doradcy”; zwrot kosztów delegacji na konferencję logopedów “Dziecko z rozszczepem w oczach ortodonty i logopedy”; zwrot kosztów delegacji na konferencję “Wczesne wykrywanie i rehabilitacja zaburzeń słuchu u dzieci”; pokrycie kosztów zakwaterowania, wyżywienia i przejazdu na
studia podyplomowe oraz częściową refundację za studia podyplomowe z zakresu “Neurologopedii” dla jednego z logopedów; zwrot kosztów delegacji oraz częściowa refundacja opłaty za kurs kwalifikacyjno-pedagogiczny dla psychologa; pokrycie kosztów konferencji “Jak pomagać dziecku z FAS”; zwrot kosztów delegacji na kurs organizowany w ramach grantów Opolskiego Kuratora Oświaty “Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka”; pokrycie kosztów przejazdu na podyplomowe studia kwalifikacyjne “Doradztwo zawodowe”; zwrot kosztów delegacji na szkolenie “Kompleksowy model pracy z dzieckiem z ADHD i zachowaniami opozycyjno-buntowniczymi”. Łącznie wydatkowano kwotę 3.327,71 zł. a ze środków będących w dyspozycji placówki – 3.338,00 zł. Członkowie Zarządu zapoznali się z powyższym sprawozdaniem po czym Przewodniczący Zarządu stwierdził, że powyższe sprawozdanie należy ująć w zbiorczym rozliczeniu wykorzystania środków na dokształcanie i doskonalenie zawodowe nauczycieli we wszystkich jednostkach oświatowych Powiatu Kluczborskiego jakie corocznie przygotowuje Wydział Edukacji. W związku z tym Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił zlecić Naczelnikowi Wydziału Edukacji ujęcie sprawozdania dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku ze sposobu wykorzystania środków znajdujących się w dyspozycji zakładu pracy na dofinansowanie doskonalenia zawodowego pracowników pedagogicznych poradni w zbiorczym rozliczeniu wykorzystania środków na dokształcanie i doskonalenie zawodowe nauczycieli we wszystkich jednostkach oświatowych Powiatu Kluczborskiego;
- informacja na temat opinii dyrektorów szkół i placówek oraz nauczycieli na temat zapisu
§ 6 ust. 5 Regulaminu wynagradzania nauczycieli na rok 2007; Starosta przypomniał zebranym, że na spotkaniu uzgadniającym treść uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie ustalenia Regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w jednostkach oświatowych powiatu kluczborskiego na rok 2007, które odbyło się w dniu 05 grudnia 2006 r. prezes oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego w Kluczborku pani Irena Kielar stwierdziła, że przychyla się do przyjęcia projektu Regulaminu ale proponowany przez Związek Nauczycielstwa Polskiego zapis dotyczący dodatków funkcyjnych dla wychowawcy klasy, doradcy metodycznego, nauczyciela konsultanta oraz opiekuna stażu powinien być zmieniony tzn. te dodatki powinny być ustalane oddzielnie. Jej zdaniem, różnicowanie tych dodatków przez dyrektorów w szkołach, budzi w nauczycielach zastrzeżenia wyrażane w postaci skarg wnoszonych do Związku Nauczycielstwa Polskiego. Tę wypowiedź poparł również przedstawiciel Komisji Zakładowej NSZZ Solidarność przy Zespole Szkół
Ogólnokształcących w Kluczborku – pan Janusz Filip. W związku z powyższym – kontynuował Starosta, w dniu 08 grudnia 2006 r. zostały skierowane do dyrektorów wszystkich szkół i placówek oświatowych pisma z prośbą o wyjaśnienie niniejszej kwestii. Odpowiedzi na powyższe pismo – nadal kontynuował Starosta, przesłały wszystkie jednostki za wyjątkiem Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach. W swoich odpowiedziach dyrektorzy szkól i placówek oświatowych naszego powiatu stwierdzają jednoznacznie, że nie były wnoszone żadne zastrzeżenia ani skargi dotyczące zapisów § 6 ust. 5 Regulaminu wynagradzania nauczycieli na rok 2006 – ani do związków zawodowych ani do dyrektorów . Nie wniesiono również żadnych zastrzeżeń ani skarg dotyczących tego paragrafu w Regulaminie na rok 2007 a nawet stwierdzono, że zapis ten jest korzystniejszy dla nauczycieli wychowawców, opiekunów stażu, konsultantów i doradców metodycznych. Jedynie w odpowiedzi z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku stwierdzono, że nauczyciele popierają proponowany przez Związek Nauczycielstwa Polskiego zapis jeśli chodzi o dodatki funkcyjne dla wychowawcy klasy, doradcy metodycznego, nauczyciela konsultanta czy opiekuna stażu i uważają, że powinny być one ustalane oddzielnie. Ponadto, w załączeniu do odpowiedzi ze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku, w której stwierdzono, że również nie wpłynęły żadne skargi czy zastrzeżenia na temat Regulaminu, dołączono stanowisko Przewodniczące Koła Zakładowego NSZZ Solidarność przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku - pana Kazimierza Siudyły, w którym napisano, że prezentowane przez pana Janusza Filipa stanowisko prezentowane na spotkaniu uzgadniającym w dniu 05 grudnia 2006 r. jest również stanowiskiem ich Koła. W związku z powyższym – dodał Starosta, należy stwierdzić, że zapisy § 6 ust. 5 Regulaminu, zostały pozytywnie zaopiniowane przez większość nauczycieli zatrudnionych w jednostkach oświatowych Powiatu Kluczborskiego, co oznacza, że niepotrzebne są zmiany do tego paragrafu w Regulaminie. Można ewentualnie sugestie związków zawodowych zawarte w tej informacji a dotyczące powyższego zapisu Regulaminu wynagradzania nauczycieli, wziąć pod uwagę przy pracach nad Regulaminem wynagradzania nauczycieli na 2008 rok co spotkało się z ogólną aprobatą ze strony pozostałych członków Zarządu. Ponadto, członkowie Zarządu po zapoznaniu się z powyższą informacją i po długiej dyskusji, jednogłośnie ją przyjęli. Jednocześnie, zgodnie z propozycją Naczelnika Wydziału Edukacji, Zarząd Powiatu zlecił przesłać powyższą informację do Zarządu Oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego w Kluczborku oraz do Komisji Zakładowej NSZZ Solidarność przy Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku.
Do punktu 3 porządku
Przewodniczący Zarządu przedstawił następujące sprawy:
- oferta firmy Global Invest Sp. z o.o. z Opola dotycząca kupna nieruchomości
zabudowanej budynkiem po byłej pralni szpitalnej położonej w Kluczborku na działce nr 91/10 oraz nieruchomości zabudowanej budynkiem byłego szpitala położonej w Kluczborku; oferta ta – powiedział Przewodniczący, jest ważna do 30 czerwca 2007 r. ale pod warunkiem dokonania do tego czasu na nasz wniosek, dopisania do obowiązującego przeznaczenia w/w nieruchomości w planie zagospodarowania przestrzennego – nowego przeznaczenia w postaci terenów zabudowy mieszkaniowej. W tej sprawie – kontynuował Starosta, tj. o zmianę przeznaczenia tych terenów w planie zagospodarowania przestrzennego, zwracaliśmy się już od 2005 roku niejednokrotnie do Urzędu Miejskiego w Kluczborku ale jak na razie bezskutecznie. Pomimo to, trzeba to zrobić ponownie i być może tym razem uda się to pozytywnie załatwić. Następnie Wicestarosta dodał, że na tę chwilę, należy ogłosić drugie rokowania na zbycie nieruchomości zabudowanej budynkiem byłego szpitala położonej w Kluczborku gdyż pierwsze rokowania, które odbyły się 19 grudnia okazały się bezskuteczne. Jeśli chodzi o nieruchomość zabudowaną budynkiem po byłej pralni szpitalnej położonej w Kluczborku, zgodnie z rozstrzygnięciem z poprzedniego Zarządu, na jej zbycie zostały już ogłoszone kolejne rokowania. Ponadto Wicestarosta dodał, że należy ustalić do rokowań cenę powyższej nieruchomości – czy zostajemy przy cenie 1.090.000,00 zł. tak jak dotychczas czy obniżamy ją. Członkowie Zarządu po zastanowieniu się postanowili o pozostawieniu ceny jak przy poprzednich rokowaniach tj. cenę 1.090.000,00 zł. za nieruchomość zabudowaną budynkiem byłego szpitala. Reasumując, Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższą ofertą. Jednocześnie Zarząd Powiatu zlecił ogłosić drugie rokowania na zbycie nieruchomości zabudowanej budynkiem byłego szpitala położonej w Kluczborku i ustalił wartość szacunkową powyższej nieruchomości na poziomie 1.090.000,00 zł;
- projekt uchwały w sprawie uchwalenia regulaminu przetargowego na zbywanie
nieruchomości powiatowych; Wicestarosta powiedział, że w związku z tą uchwałą, traci moc uchwała Zarządu Powiatu z dnia 22 marca 2000 r. w sprawie uchwalenia regulaminu przetargowego na zbywanie nieruchomości powiatowych, ponadto dodał, że obowiązek uchwalenia regulaminu organizowania i przeprowadzania przetargów na zbycie nieruchomości w Starostwie Powiatowym w Kluczborku będących własnością Powiatu
Kluczborskiego, nakłada na nas ustawa o gospodarce nieruchomościami. Następnie pan Maciej Tomaszczyk zapytał Wicestarostę, czy w powyższym regulaminie jest zapis mówiący o tym, że za przetarg odpowiada Komisja Przetargowa i sekretarz, jeśli taki jest powołany, aby za sposób przeprowadzenia przetargu, jego wynik itp. nie musiał odpowiadać Starosta. Wicestarosta odpowiedział, że w składzie Komisji Przetargowej nie ma wyznaczonego oficjalnie sekretarza a poza tym, co Komisja Przetargowa może zrobić źle? W paragrafie 21 powyższego regulaminu jest zapis mówiący o tym, że uczestnik przetargu może zaskarżyć czynności związane z przeprowadzeniem przetargu do Zarządu Powiatu i w przypadku uznania skargi za zasadną, nakazać powtórzenie czynności przetargowych albo unieważnić przetarg. Pan Tomaszczyk powiedział, że chodzi tu głównie o odpowiedzialność już po przetargu, bo na przykład: przetarg się odbył, Zarząd przyjął informację, Starosta podpisał akt notarialny i sprawa wydaje się zakończona ale jeśli później są jakieś uwagi np. z urzędu zamówień publicznych to są one kierowane do Starosty a nie do Komisji Przetargowej. Starosta stwierdził, że to, co zaproponował pan Tomaszczyk, jest jak gdyby przeniesieniem odpowiedzialności ze Starosty na członków Komisji i jego zdaniem, można taki zapis w regulaminie zamieścić. Z kolei Wicestarosta powiedział, że on, jako przewodniczący Komisji Przetargowej czuje się w pełni odpowiedzialny za prace Komisji i nie widzi powodów, aby zmieniać w tym zakresie zapisy regulaminu. Ponadto, Komisja Przetargowa ponosi pełną odpowiedzialność za przeprowadzony przetarg od początku do końca i Starosta co prawda podpisuje akt notarialny ale to nie znaczy, że bierze on na siebie odpowiedzialność za sposób czy prawidłowość przeprowadzenia przetargu. Następnie Starosta przytoczył zebranym zapis paragrafu 14 powyższego regulaminu, który mówi między innymi, że “Przewodniczący komisji przetargowej sporządza protokół z przetargu w którym określa (…) imiona i nazwiska przewodniczącego i członków komisji przetargowej, którzy podpisują protokół” czyli członkowie komisji oraz przewodniczący, podpisując protokół z przetargu, biorą na siebie odpowiedzialność za to. W związku z powyższym zapisem paragrafu 14 regulaminu przetargowego, członkowie Zarządu odstąpili od propozycji dokonania w nim zmian w wyżej omówionym zakresie. Jeszcze po chwili dyskusji, Starosta poddał pod głosowanie projekt powyższej uchwały. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie uchwalenia regulaminu przetargowego na zbywanie nieruchomości powiatowych;
- projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Przetargowej w Starostwie Powiatowym
w celu przeprowadzenia przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości będących
własnością Powiatu Kluczborskiego; Starosta wyjaśnił zebranym, że na mocy powyższej uchwały powołuje się Komisję Przetargową w następującym składzie: Mieczysław Czapliński – Wicestarosta Kluczborski jako przewodniczący w/w Komisji; Andrzej Perski – Naczelnik Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu jako wiceprzewodniczący Komisji oraz członkowie: Izabela Bachrij – zastępca Naczelnika Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki nieruchomościami; Maria Kamińska – specjalista w Wydziale Gospodarki Mieniem Powiatu; Katarzyna Rzepka – inspektor w Wydziale Gospodarki Mieniem Powiatu; Ryszard Podwika – Naczelnik Wydziału Komunikacji i Transportu; Maciej Tomaszczyk – członek Zarządu Powiatu. Członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag do projektu powyższej uchwały a zarazem do przedstawionego wyżej składu Komisji Przetargowej, w związku z tym, Przewodniczący Zarządu poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie powołania Komisji Przetargowej w Starostwie Powiatowym w celu przeprowadzenia przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości będących własnością Powiatu Kluczborskiego;
- projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie przyznania pierwszeństwa w nabywaniu
budynków gospodarczo-inwentarskich na rzecz najemców; Wicestarosta przypomniał zebranym, że na poprzednim posiedzeniu, Zarząd Powiatu wstępnie zapoznał się z projektem powyższej uchwały po czym zlecił Naczelnikowi Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu jego przekazanie celem zaopiniowania Radcy Prawnemu. Następnie Wicestarosta raz jeszcze wyjaśnił zebranym, że przedmiotem powyższego projektu uchwały są nieruchomości stanowiące własność Powiatu Kluczborskiego, składające się z budynków gospodarczo-inwentarskich w zabudowie segmentowej, położone w Polanowicach. Pierwszeństwo w ich nabywaniu mieliby najemcy pomieszczeń gospodarczo-inwentarskich, którzy posiadają umowy najmu tych pomieszczeń zawarte na czas nieokreślony. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z powyższym projektem uchwały jednogłośnie go zatwierdzili
i postanowili o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
Do punktu 4 porządku
Starosta przedstawił opinie następujących Komisji Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie projektu budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok: Komisji Budżetu
i Rozwoju Gospodarczego; Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rodziny i Patologii; Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego; Komisji ds. Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska. Jeśli chodzi o opinię i wnioski wyrażone przez Komisję Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rodziny i Patologii Rady Powiatu w Kluczborku po analizie projektu budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok, przedstawiają się one następująco: pozytywnie zaopiniowano autopoprawkę Zarządu Powiatu do projektu budżetu na 2007 rok polegająca na zwiększeniu wydatków w dziale Oświata i wychowanie w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku, zwiększeniu środków na remont sali gimnastycznej oraz budowę boiska wielofunkcyjnego w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku, zwiększeniu środków na remont sali gimnastycznej w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Kluczborku; wyrażono wolę przekazania Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach Ministrowi Rolnictwa i Rozwoju Wsi pod następującymi warunkami, jednostka ta będzie w dalszym ciągu tylko placówką oświatową z realizacją profilu rolniczego, internat będzie przeznaczony dla uczniów tej szkoły, szkoła będzie pełnić funkcję szkoły regionalnej i obejmować będzie jeszcze inne powiaty oprócz Powiatu Kluczborskiego, obecna kadra pracownicza otrzyma w większości dalsze zatrudnienie, w dyspozycji powiatu pozostanie około 15 ha gruntów. Ponadto, członkowie Komisji Oświaty uznali za zasadne utworzenie na terenie naszego powiatu Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego; postanowili, aby z rezerwy ogólnej budżetu wygospodarować środki na wykonanie ogrodzenia boiska przy Zespole Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku oraz na doposażenie bibliotek szkolnych, przeznaczyć więcej środków na remonty dróg. Mając na uwadze powyższe wnioski i uwagi, ostatecznie Komisja Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rodziny i Patologii pozytywnie zaopiniowała projekt budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok. Komisja Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego na posiedzeniu w dniu 23 stycznia 2007 r. również analizowała projekt budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok przy czym w głównej mierze zwróciła ona uwagę na sprawy dotyczące ochrony zdrowia i na przebieg spłaty zadłużenia po likwidowanym SP ZOZ w Kluczborku. W związku z brakiem uwag, Komisja Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego pozytywnie zaopiniowała projekt budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok. Z kolei Komisja ds. Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska Rady Powiatu w Kluczborku, na posiedzeniu w dniu 26 stycznia 2007 r. po analizie projektu budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok, wypracowała następujące wnioski: przesunięcie zadania inwestycyjnego pn. “Odbudowa wiaduktu na ul.. Karola Miarki
w Kluczborku” na 2008 rok a w zamian za to, wykonać w każdej gminie naszego powiatu najpilniejsze remonty dróg; przekazać Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach Ministrowi Rolnictwa i Rozwoju Wsi (bez części gruntów oraz zapisem w porozumieniu, że prowadzona tam będzie jedynie działalność edukacyjna, w innym przypadku, majątek szkoły ma wrócić do powiatu) i utworzenie w internacie byłego Zespołu Szkół Licealno-Zawodowych w Polanowicach nowej placówki – Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego. Mając na uwadze powyższe wnioski, Komisja ds. Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska pozytywnie zaopiniowała projekt budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok. Jeśli chodzi o Komisję Budżetu i Rozwoju Gospodarczego, analizowała ona projekt budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok na posiedzeniu w dniu 30 stycznia br. zwracając szczególną uwagę na inwestycje drogowe zaplanowane na rok bieżący. Komisja ta zapoznała się z opiniami w/w Komisji Rady Powiatu w Kluczborku uznając wnioski przez nie przedstawione za zasadne oraz możliwe do realizacji. W drodze dyskusji Komisja Budżetu i Rozwoju Gospodarczego wypracowała następujące wnioski końcowe do projektu budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok a mianowicie: przesunięcie zadania inwestycyjnego pn.
“Odbudowa wiaduktu na ulicy Karola Miarki w Kluczborku” na 2008 rok a w jego miejsce wykonanie w każdej gminie naszego powiatu najpilniejszych remontów dróg; przekazanie Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach Ministrowi Rolnictwa i Rozwoju Wsi (bez części gruntów oraz z zapisem w porozumieniu, że prowadzona będzie tam jedynie działalność edukacyjna, w innym przypadku majątek szkoły wraca do powiatu) i utworzenie w internacie byłego Zespołu Szkół Licealno-Zawodowych w Polanowicach nowej placówki – Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego; wygospodarowanie środków z rezerwy ogólnej na wykonanie ogrodzenia boiska przy Zespole Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku; przeznaczenie środków na doposażenie bibliotek szkolnych.
Ostatecznie, Komisja Budżetu i Rozwoju Gospodarczego pozytywnie zaopiniowała projekt budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok jednocześnie popierając wnioski pozostałych komisji. Po zapoznaniu się z powyższymi opiniami oraz wnioskami Komisji Rady Powiatu w Kluczborku do projektu budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok, członkowie Zarządu Powiatu podjęli dyskusję na powyższy temat skupiając się głównie na wnioskach końcowych a przedstawionych w swojej opinii przez Komisję Budżetu i Rozwoju Gospodarczego mianowicie: wniosek pierwszy - przesunięcie zadania inwestycyjnego pn. “Odbudowa
wiaduktu na ulicy Karola Miarki w Kluczborku” na 2008 rok a w jego miejsce wykonanie w każdej gminie naszego powiatu najpilniejszych remontów dróg – Starosta stwierdził, że zmiana ta została już dokonana; wniosek drugi - przekazanie Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach Ministrowi Rolnictwa i Rozwoju Wsi (bez części gruntów oraz z zapisem w porozumieniu, że prowadzona będzie tam jedynie działalność edukacyjna, w innym przypadku majątek szkoły wraca do powiatu) i utworzenie w internacie byłego Zespołu Szkół Licealno-Zawodowych w Polanowicach nowej placówki – Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego – Starosta powiedział, że jeśli chodzi o przekazanie Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach Ministrowi Rolnictwa i Rozwoju Wsi ale bez części gruntów, w dniu 12 lutego br. wraz z Naczelnikiem Wydziału Edukacji wybiera się do Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi i wtedy zostanie podjęta decyzja w tej sprawie. Ponadto Starosta poinformował zebranych, że w ubiegłym tygodniu złożyli mu wizytę przedstawiciele Związku Zawodowego Nauczycieli “Solidarność” tj. pan Stachowski, pan Bolesław Sokołowski i pan Marian Siwak aby przekazać mu swoje stanowisko na temat właśnie przekazania Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach. Okazało się, że w/w w pełni popierają planowane przekazanie Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach Ministrowi Rolnictwa i Rozwoju Wsi, czyli dla nas, zdaniem Starosty, odpowiedzialność za tę decyzję rozłożyła się bardzo szeroko – od Komisji Rady Powiatu do związku zawodowego zrzeszającego nauczycieli;
wniosek trzeci - wygospodarowanie środków z rezerwy ogólnej na wykonanie remontu ogrodzenia boiska przy Zespole Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku – Przewodniczący Zarządu zaproponował, aby na to zadanie nie uruchamiać środków z rezerwy. W naszych szkołach jest wiele poważniejszych zadań do wykonania a jeśli chodzi o takie zadanie jak wykonanie remontu ogrodzenia boiska, dyrektor powinien wykonać to w ramach swojego budżetu. Ponadto Starosta zaproponował, aby przekazać dyrektorowi Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku informację o konieczności wykonania remontu ogrodzenia boiska w ramach środków własnych jednostek; wniosek czwarty - przeznaczenie środków na doposażenie bibliotek szkolnych – Starosta stwierdził, że doposażanie bibliotek szkolnych powinno odbywać się również w ramach środków własnych poszczególnych szkół, nie będziemy żadnych dodatkowych środków na ten cel przekazywać. Po chwili dyskusji członkowie Zarządu jednogłośnie zgodzili się z tym, co powiedział Starosta a co dotyczyło poszczególnych wniosków Komisji Rady Powiatu do
projektu budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok. W związku z tym, Starosta zlecił Skarbnikowi Powiatu przygotowanie na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku stanowisko Zarządu Powiatu do opinii i wniosków Komisji Rady Powiatu w Kluczborku uwzględniające wszystkie powyższe kwestie. Reasumując, Zarząd Powiatu zapoznał się z opiniami do projektu budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok oraz z wnioskami
przedstawionymi przez powyższe Komisje. Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził
następujące stanowisko do poszczególnych wniosków Komisji:
- przyjął wniosek w sprawie przesunięcia zadania inwestycyjnego pn. “Odbudowa wiaduktu na ulicy Karola Miarki w Kluczborku” na 2008 rok a w jego miejsce wykonanie w każdej gminie naszego powiatu najpilniejszych remontów dróg;
- przyjął wniosek w sprawie przekazania Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach Ministrowi Rolnictwa i Rozwoju Wsi (bez części gruntów oraz z zapisem w porozumieniu, że prowadzona będzie tam jedynie działalność edukacyjna, w innym przypadku majątek szkoły wraca do powiatu – wariant ten rozstrzygnie się po rozmowie z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi) i utworzenia w internacie byłego Zespołu Szkół Licealno-Zawodowych w Polanowicach nowej placówki – Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego;
- wniosek w sprawie wygospodarowania środków z rezerwy ogólnej na wykonanie ogrodzenia boiska przy Zespole Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku – postanowiono o konieczności wykonania powyższego zadania ale w ramach środków własnych jednostki;
- wniosek w sprawie przeznaczenia środków na doposażenie bibliotek szkolnych –
postanowiono, że zadanie to powinno zostać wykonane w ramach środków własnych szkół.
Powyższe stanowisko Zarząd Powiatu postanowił o przekazaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
Do punktu 5 porządku
Przewodniczący Zarządu Powiatu zapoznał zebranych z informacją dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dotyczącą zamknięcia dla ruchu drogi powiatowej na odcinku Czaple Stare – Bogacica. Jak wynika z powyższej informacji – wyjaśnił Przewodniczący, droga ta została zamknięta w dniu 31 stycznia br. z powodu złego stanu technicznego mostu na rzece Stobrawa. Most ten, w wyniku erozji betonu, zgodnie
z zaleceniem po ostatnim przeglądzie był systematycznie monitorowany przez inspektora mostowego. Po ostatnich przymrozkach uszkodzenia filara stały się bardziej rozległe. W miejscu podparcia belek na wsporniku filara pojawiły się rysy, które zagrażają bezpiecznej eksploatacji obiektu. W związku z tym, na wniosek służb technicznych Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku, dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych podjął decyzję o zamknięciu obiektu dla ruchu i zlecił przeprowadzenie przeglądu szczegółowego przez uprawnioną jednostkę celem uzyskania dalszych informacji o stanie technicznym obiektu i sposobach jego zabezpieczenia. Członkowie Zarządu zapoznali się z powyższą informacją po czym stwierdzili, że z uwagi na ważność powyższego obiektu dla ruchu, należy go w trybie pilnym, w miarę możliwości finansowych wyremontować.
Do punktu 6 porządku
Wicestarosta przedstawił sprawozdanie Likwidatora SP ZOZ w Kluczborku z prowadzonej działalności za okres od 01.10.2006 r. do 31.12.2006 r. oraz z prowadzonej działalności w zakresie wydzierżawiania lub wynajmowania majątku trwałego w 2006 roku. Następnie Wicestarosta powiedział, że jeśli chodzi o sprawozdanie z prowadzonej działalności za okres od 01.10.2006 r. do 31.12.2006 r. zawiera ono informacje na temat stanu prawnego jednostki, stanu zatrudnienia, informacje na temat czynności podejmowanych w okresie obejmującym sprawozdanie oraz informacje na temat spraw sądowych i toczących się postępowaniach administracyjnych. Z kolei sprawozdanie Likwidatora SP ZOZ w Kluczborku z prowadzonej działalności polegającej na wydzierżawianiu lub wynajmowaniu majątku trwałego w 2006 roku zawiera wykaz podmiotów, z którymi SP ZOZ w Kluczborku w likwidacji zawarł w 2006 roku umowy na wynajem sprzętu medycznego. Członkowie Zarządu po szczegółowym zapoznaniu się z powyższymi sprawozdaniami i po długiej dyskusji, jednogłośnie je przyjęli.
Do punktu 7 porządku
Przewodniczący Zarządu przedstawił projekt uchwały w sprawie powołania członków Powiatowej Rady Sportu. Na mocy tej uchwały – oznajmił zebranym Przewodniczący Zarządu, do Powiatowej Rady Sportu powołuje się następujących członków: Grzegorz
Mikoda – radny powiatu kluczborskiego, Lech Hrywna – dyrektor Zespołu Gimnazjalno-Szkolno-Przedszkolnego w Lasowicach Wielkich, Adam Radom – wiceprzewodniczący Rady Gminy w Byczycie, Andrzej Buła – dyrektor Ośrodka Sportu i Rekreacji w Kluczborku, Czesław Dutkiewicz – specjalista do spraw sportu i rekreacji w Urzędzie Miejskim w Wołczynie, Jan Ziółkowski – koordynator sportu szkolnego powiatu kluczborskiego, Waldemar Zaręba – prezes UKS-ów przy Zespole Gimnazjalno-Szkolno-Przedszkolnym w Chocianowicach, Przemysław Buśko – prezes Gminnego Uczniowskiego Klubu Sportowego w Byczynie, Janusz Starczewski – prezes Uczniowskiego Klubu Sportowego “Jutrzenka” w Kluczborku, Anatol Hrycyk – członek Parafialnego Klubu Sportowego “Jutrzenka” w Wołczynie, Marcin Wiecha – główny specjalista w Wydziale Finansowym w Starostwie Powiatowym w Kluczborku. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z projektem powyższej uchwały, nie wnieśli żadnych uwag co do proponowanego składu Powiatowej Rady Sportu, w związku z tym, Starosta poddał projekt uchwały pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie powołania członków Powiatowej Rady Sportu.
Do punktu 8 porządku
Skarbnik Powiatu przedstawiła następujące sprawy:
- wniosek dyrektora Wodociągów i Kanalizacji “Hydrokom” Sp. z o.o. z Kluczborka
w sprawie uregulowania należności SP ZOZ w Kluczborku w likwidacji za dostawę wody do szpitala; we wniosku tym – wyjaśniła Skarbnik, wyszczególnione zostały faktury za dostawę wody do szpitala począwszy od czerwca 2002 roku do marca 2005 roku. Łączna kwota, na którą opiewają wyszczególnione faktury wynosi 105.545,65 zł. ale do tej kwoty należy jeszcze dodać odsetki przy czym Starosta powiedział, że rozmawiał już o tej sprawie z dyrektorem “Hydrokomu” i ustalił, że wnioskodawca odstąpi od zwrotu przez nas odsetek, domaga się tylko zwrotu kwoty głównej czyli kwoty 105.545,65 zł. W związku z tym Starosta zaproponował, aby przygotować projekt umowy ugody, na mocy której, Powiat Kluczborski zobowiąże się do zwrotu w/w spółce kwoty głównej, bez odsetek, w terminie do dnia 28 lutego 2007 r. Członkowie Zarządu po wysłuchaniu propozycji Starosty jednogłośnie z nią zgodzili i tak też ostatecznie postanowiono. Jednocześnie Zarząd Powiatu upoważnił Starostę
oraz Wicestarostę do podpisania powyższej umowy;
- umowa Nr FN.I.WS-3100/SPZOZ/1/07 ze spółką “Kaniak” ze Świercza dotycząca
uregulowania zadłużenia SP ZOZ w Kluczborku w likwidacji z tytułu dostawy nabiału; Skarbnik Powiatu oznajmiła zebranym, że na mocy tej umowy, Powiat Kluczborski zobowiąże się do spłaty kwoty głównej zadłużenia SP ZOZ w Kluczborku w likwidacji wobec w/w w wysokości 10.642,96 zł. plus koszty procesu w kwocie 260,50 zł. w terminie do dnia 28 lutego 2007 r. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z projektem powyższej umowy i po chwili dyskusji jednogłośnie postanowili o podpisaniu powyższej umowy i upoważnili do tego Starostę oraz Wicestarostę;
c) decyzje w sprawie umorzenia należności za wyżywienie wychowanków w internacie Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku; Skarbnik Powiatu powiedziała, że na mocy tych decyzji, Zarząd Powiatu postanowi o umorzeniu należności za wyżywienie dwóch wychowanków w internacie Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku w latach 2000 – 2002. Jedna z decyzji dotyczy kwoty 1.731,90 zł. natomiast druga dotyczy kwoty 1.901,11 zł. Należności te – wyjaśniła Skarbnik, umarzane są z powodu braku możliwości ściągnięcia ich od dłużnika ze względu na trudną sytuację rodzinną i bytową a ponadto, należności te uległy przedawnieniu przekraczając okres 3 lat. Następnie członkowie Zarządu zapoznali się z dokumentacjami i opiniami prawnymi dotyczącymi powyższych spraw. Po chwili dyskusji Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął decyzje o umorzeniu należności za wyżywienie dwóch wychowanków w internacie Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku.
Do punktu 9 porządku
W związku z wnioskiem zastępcy Burmistrza Byczyny w sprawie sprzedaży rzecz Gminy Byczyna budynku dydaktycznego nr 82 w Polanowicach z przeznaczeniem na siedzibę środowiskowego hufca pracy, z którym członkowie Zarządu zapoznali się na poprzednim posiedzeniu, Zarząd Powiatu dokonał oględzin przedmiotowego budynku.
Po dokonanych oględzinach, Zarząd Powiatu postanowił sporządzić projekt podziału działki, na której zlokalizowany jest przedmiotowy budynek a następnie dokonać jego wyceny.
Do punktu 10 porządku
Brak wolnych wniosków.
W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Starosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono.
Protokołowała
Danuta Oziembłowska Zarząd Powiatu
1. Piotr Pośpiech ...............................................
2. Mieczysław Czapliński ...............................................
3. Otylia Skoczylas ...............................................
4. Maciej Tomaszczyk ...............................................