Uchwała Nr IV/12/2006
Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 18 grudnia 2006 r. w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w jednostkach oświatowych powiatu kluczborskiego na rok 2007. Na podstawie art. 30 ust. 6 i 6a, art. 49 ust.1ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (tekst jednolity: Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674) w związku z art. 4 ust. 1 pkt. 1 oraz art. 12 pkt. 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1592 z późn. zm.) oraz przepisami Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2005r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy (Dz. U. Nr 22, poz. 181 z późn. zm.) Rada Powiatu w Kluczborku uchwala, co następuje: § 1.1.Ilekroć w tym regulaminie jest mowa o: a) szkole – należy przez to rozumieć szkołę podstawową specjalną, gimnazjum w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku, gimnazjum specjalne, zasadniczą szkołę zawodową specjalną, szkołę specjalną przysposabiającą do pracy, Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy, szkoły ponadgimnazjalne, centra kształcenia ustawicznego, a także Młodzieżowy Dom Kultury, Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną, Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, Wojewódzki Ośrodek Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego prowadzone przez Powiat Kluczborski, b) Karcie Nauczyciela – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674). c) rozporządzeniu – należy przez to rozumieć Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy (Dz. U. Nr 22, poz. 181 z późn. zm.). 2. Regulamin stosuje się również do nauczycieli, wychowawców i innych pracowników pedagogicznych zatrudnionych przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 27 czerwca 2003 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 137, poz. 1304) w publicznych placówkach opiekuńczo – wychowawczych, działających na podstawie ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. Nr 64, poz. 593 z późn. zm.). § 2. Wynagrodzenie nauczycieli składa się z wynagrodzenia zasadniczego i dodatków. § 3. Wynagrodzenie zasadnicze nauczyciela wynika z kwalifikacji, stopnia awansu zawodowego, obowiązkowego wymiaru godzin i jest ustalone według tabeli zaszeregowania oraz minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego określonego w rozporządzeniu. § 4. Regulamin określa wysokość i zasady przyznawania: 1) dodatku motywacyjnego, 2) dodatku funkcyjnego, 3) dodatku za warunki pracy, 4) nagród i innych świadczeń, 5) dodatku za wysługę lat, oraz 6) szczegółowe warunki obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw z zastrzeżeniem art. 35 ust. 3 ustawy Karta Nauczyciela. ROZDZIAŁ II Dodatek motywacyjny § 5. 1. Warunkiem przyznania nauczycielowi dodatku motywacyjnego jest spełnienie przez nauczyciela co najmniej 3 z niżej wymienionych kryteriów: 1) udokumentowane osiągnięcia edukacyjne uczniów; 2) osiągnięcia uczniów, potwierdzone w konkursach, turniejach i olimpiadach oraz w innych obszarach działań, związanych z realizowanym procesem dydaktycznym; 3)skuteczne rozwiązywanie problemów wychowawczych uczniów poprzez kształtowanie postaw odpowiedzialności za własną edukację, planowania własnej przyszłości, pracy nad sobą oraz właściwych postaw moralnych i społecznych; 4)skuteczne przeciwdziałanie agresji, patologiom i uzależnieniom; 5)aktywne i efektywne działania na rzecz uczniów potrzebujących opieki, z uwzględnieniem ich potrzeb, w szczególności w stałej współpracy z rodzicami, właściwymi instytucjami i osobami świadczącymi pomoc socjalną; 6) inicjowanie i organizowanie imprez i uroczystości szkolnych; 7)udział w komisjach egzaminacyjnych, o których mowa w przepisach w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych; 8)opieka nad samorządem uczniowskim lub innymi organizacjami uczniowskimi działającymi w szkole; 9)inicjowanie i stałe prowadzenie nadobowiązkowych zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych; 10)skuteczne kierowanie rozwojem ucznia szczególnie uzdolnionego; 11)adaptacja i praktyczne stosowanie nowoczesnych metod nauczania i wychowania we współpracy z organem sprawującym nadzór pedagogiczny oraz innymi instytucjami wspomagającymi; 12)skuteczne zarządzanie szkołą zapewniające ciągły rozwój i doskonalenie jakości jej pracy; 13)realizacja zadań i podejmowanie inicjatyw istotnie zwiększających udział i rolę szkoły w środowisku lokalnym. 2. Warunkiem przyznania dodatku motywacyjnego nauczycielowi zatrudnionemu w placówce doskonalenia nauczycieli jest: 1)uzyskiwanie szczególnych osiągnięć w realizacji zadań wynikających ze statutu placówki; 2)realizacja zadań na rzecz doskonalenia nauczycieli, wykraczających poza statutowe, obowiązkowe zadania placówki; 3)skuteczne zarządzanie placówką, zapewniające ciągły rozwój i doskonalenie jakości jej pracy, 4)wzbogacanie i modyfikowanie własnego stanowiska pracy uwzględniające kierunki nowoczesnej dydaktyki i technologii kształcenia, 5)realizacja zadań z uwzględnieniem diagnozy potrzeb nauczycieli i założeń polityki oświatowej, 6)opracowywanie projektów i materiałów zapewniających efektywną realizację usług edukacyjnych. 3. Dodatek motywacyjny przyznaje się na czas określony, nie krótszy niż 2 miesiące i nie dłuższy niż 10 miesięcy, w wysokości nie wyższej niż 20% otrzymywanego przez nauczyciela wynagrodzenia zasadniczego i nie wyższej niż 30% otrzymywanego wynagrodzenia zasadniczego - dla nauczycieli, którym powierzono stanowisko kierownicze. 4. Wysokość dodatku motywacyjnego dla nauczyciela oraz okres jego przyznania ustala dyrektor szkoły, a dla dyrektora szkoły/placówki – Starosta Kluczborski, po uzyskaniu opinii Zarządu Powiatu, uwzględniając poziom spełnienia warunków, o których mowa w § 5 ust. 1 i 2. 5. Dodatek motywacyjny nie przysługuje nauczycielowi, który: 1) przebywa na urlopie dla poratowania zdrowia, 2) jest zatrudniony na czas określony (do 3 miesięcy), 3) powraca z urlopu zdrowotnego, wychowawczego, bezpłatnego i innych zwolnień, trwających dłużej niż trzy miesiące (nabywa uprawnienia po przepracowaniu 2 miesięcy), 4) po raz pierwszy podejmuje pracę w szkole (nabywa uprawnienia po przepracowaniu 3 miesięcy). 6. Nauczyciel traci automatycznie prawo do dodatku motywacyjnego w razie nieusprawiedliwionej nieobecności w pracy. 7. Decyzję o przyznaniu dodatku motywacyjnego wydaje się na piśmie, a odpis przechowuje się w aktach osobowych nauczyciela. 8. Roczna wysokość środków przeznaczonych na dodatki motywacyjne wynosi nie mniej niż 5% planowanego na dany rok wynagrodzenia zasadniczego pracowników pedagogicznych zatrudnionych w szkole/placówce. ROZDZIAŁ III Dodatki funkcyjne § 6. 1. Nauczycielowi, któremu powierzono stanowisko dyrektora przysługuje dodatek funkcyjny w wysokości nie niższej niż 20% i nie wyższej niż 50% a nauczycielowi, któremu powierzono stanowisko wicedyrektora szkoły albo inne stanowisko kierownicze przewidziane w statucie szkoły, przysługuje dodatek funkcyjny w wysokości nie niższej niż 5% i nie wyższej niż 30% otrzymywanego przez nauczyciela wynagrodzenia zasadniczego. 2. Wysokość dodatku funkcyjnego dla dyrektora szkoły lub placówki ustala Starosta Kluczborski, po uzyskaniu opinii Zarządu Powiatu, a dla nauczyciela, w tym dla wicedyrektora lub nauczyciela zajmującego inne stanowisko kierownicze - dyrektor szkoły na okres nie krótszy niż 3 miesiące i nie dłuższy niż 10 miesięcy. 3. Przyznając dodatek funkcyjny należy uwzględnić wielkość szkoły – liczbę uczniów i oddziałów, jej strukturę organizacyjną – liczbę szkół w zespole, złożoność zadań wynikających z zajmowanego stanowiska, liczbę stanowisk kierowniczych w szkole, wyniki pracy szkoły. 4. Dodatek funkcyjny w wysokości ustalonej dla dyrektora szkoły przysługuje również wicedyrektorowi szkoły od pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego następującego po trzech miesiącach nieobecności dyrektora szkoły z przyczyn innych niż urlop wypoczynkowy. 5. Nauczycielowi, któremu powierzono sprawowanie funkcji wychowawcy klasy, doradcy metodycznego, nauczyciela-konsultanta lub opiekuna stażu, przysługuje dodatek funkcyjny w łącznej wysokości od 5% do 10% otrzymywanego przez nauczyciela wynagrodzenia zasadniczego. Wysokość poszczególnych dodatków ustala dyrektor szkoły lub placówki, uwzględniając złożoność zadań wynikających z zajmowanego stanowiska. 6. Wysokość dodatku funkcyjnego dla nauczyciela, któremu powierzono sprawowanie funkcji doradcy metodycznego ze zniżką w szkole macierzystej, ustala Starosta Kluczborski na okres od 1 stycznia do 30 czerwca oraz od 1 września do 31 grudnia danego roku kalendarzowego, uwzględniając złożoność zadań wynikających ze sprawowania funkcji. 7. Prawo do dodatku funkcyjnego powstaje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło powierzenie stanowiska kierowniczego lub sprawowanie funkcji, a jeżeli powierzenie stanowiska lub sprawowanie funkcji nastąpiło pierwszego dnia miesiąca - od tego dnia. 8. Dodatek funkcyjny nie przysługuje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nauczyciel zaprzestał pełnienia obowiązków związanych z powierzonym stanowiskiem kierowniczym lub sprawowaniem funkcji, a jeżeli zaprzestanie pełnienia obowiązków nastąpiło pierwszego dnia miesiąca - od tego dnia. ROZDZIAŁ IV Dodatki za warunki pracy § 7. 1. Nauczycielowi przysługuje dodatek za warunki pracy z tytułu pracy w trudnych, uciążliwych lub szkodliwych dla zdrowia warunkach, określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 34 ust. 2 i 3 Karty Nauczyciela, w wysokości: a) dla nauczycieli szkół specjalnych, Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego, placówek opiekuńczo-wychowawczych – od 10% do 20%, b) dla nauczycieli Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej – 8%, c) dla nauczycieli praktycznej nauki zawodu szkół rolniczych – 3% otrzymywanego przez nauczyciela wynagrodzenia zasadniczego. 2. Dodatek za warunki pracy przysługuje w okresie faktycznego wykonywania pracy, z którą dodatek jest związany oraz w okresie niewykonywania pracy, za który przysługuje wynagrodzenie liczone jak za okres urlopu wypoczynkowego. 3. Dodatek za warunki pracy wypłaca się w całości, jeżeli nauczyciel realizuje w warunkach trudnych, uciążliwych lub szkodliwych dla zdrowia cały obowiązujący go wymiar zajęć. Dodatek wypłaca się w wysokości proporcjonalnej, jeżeli nauczyciel realizuje w warunkach trudnych, uciążliwych lub szkodliwych dla zdrowia tylko część obowiązującego wymiaru zajęć lub jeżeli jest zatrudniony w niepełnym wymiarze zajęć. 4. Wysokość dodatku za warunki pracy dla nauczyciela ustala dyrektor szkoły, a dla dyrektora szkoły – Starosta Kluczborski, biorąc pod uwagę stopień trudności, uciążliwości lub szkodliwości dla zdrowia realizowanych zadań lub wykonywanych prac. ROZDZIAŁ V Dodatek za wysługę lat § 8. 1. Dodatek za wysługę lat przysługuje: 1) począwszy od pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu, w którym nauczyciel nabył prawo do dodatku lub wyższej stawki dodatku, jeżeli nabycie prawa nastąpiło w ciągu miesiąca, 2) za dany miesiąc, jeżeli nabycie prawa do dodatku lub wyższej stawki dodatku nastąpiło pierwszego dnia miesiąca. 2. Dodatek za wysługę lat przysługuje za dni, za które nauczyciel otrzymuje wynagrodzenie oraz za dni nieobecności w pracy z powodu niezdolności do pracy wskutek choroby lub konieczności osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem lub chorym członkiem rodziny, za które nauczyciel otrzymuje z tego tytułu zasiłek z ubezpieczenia społecznego. ROZDZIAŁ VI Wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw § 9. 1. Wynagrodzenie za jedną godzinę ponadwymiarową i godzinę doraźnego zastępstwa oblicza się, z zastrzeżeniem ust. 2, dzieląc przyznaną nauczycielowi stawkę wynagrodzenia zasadniczego (łącznie z dodatkiem za warunki pracy, jeżeli praca w godzinach ponadwymiarowych oraz doraźnego zastępstwa odbywa się w warunkach trudnych, uciążliwych lub szkodliwych dla zdrowia) przez miesięczną liczbę godzin tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć, ustalonego dla rodzaju zajęć dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych realizowanych w ramach godzin ponadwymiarowych lub doraźnego zastępstwa nauczyciela. 2. Dla nauczycieli realizujących tygodniowy obowiązkowy wymiar zajęć na podstawie art. 42 ust. 4a Karty Nauczyciela wynagrodzenie za godzinę doraźnego zastępstwa oblicza się dzieląc przyznaną nauczycielowi stawkę wynagrodzenia zasadniczego (łącznie z dodatkiem za warunki pracy, jeżeli praca w godzinach doraźnego zastępstwa odbywa się w warunkach trudnych, uciążliwych lub szkodliwych dla zdrowia) przez miesięczną liczbę godzin realizowanego wymiaru zajęć. 3. Miesięczną liczbę godzin tygodniowego obowiązkowego lub realizowanego wymiaru zajęć nauczyciela, o której mowa w ust. 1 i 2, ustala się mnożąc tygodniowy obowiązkowy lub realizowany wymiar zajęć przez 4,16 z zaokrągleniem do pełnych godzin w ten sposób, że czas zajęć do 0,5 godziny pomija się, a co najmniej 0,5 godziny liczy się za pełną godzinę. 4. Wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe przydzielone w planie organizacyjnym nie przysługuje za dni, w których nauczyciel nie realizuje zajęć z powodu przerw przewidzianych przepisami o organizacji roku szkolnego, rozpoczynania lub kończenia zajęć w środku tygodnia oraz za dni usprawiedliwionej nieobecności w pracy. 5. Dla ustalenia wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe w tygodniach, w których przypadają dni usprawiedliwionej nieobecności w pracy nauczyciela oraz w tygodniach, w których zajęcia rozpoczynają się lub kończą w środku tygodnia - za podstawę ustalenia liczby godzin ponadwymiarowych przyjmuje się tygodniowy obowiązkowy wymiar zajęć określony w art. 42 ust. 3 lub ustalony na podstawie art. 42 ust. 7 Karty Nauczyciela, pomniejszony o 1/5 tego wymiaru (lub 1/4, gdy dla nauczyciela ustalono czterodniowy tydzień pracy) za każdy dzień usprawiedliwionej nieobecności w pracy. Liczba godzin ponadwymiarowych, za które przysługuje wynagrodzenie w takim tygodniu, nie może być jednak większa niż liczba godzin przydzielonych w planie organizacyjnym. ROZDZIAŁ VII Specjalny fundusz nagród dla nauczycieli § 10. Ustala się fundusz nagród dla nauczycieli za ich osiągnięcia w pracy dydaktyczno – wychowawczej w wysokości 1% planowanych rocznych wynagrodzeń osobowych nauczycieli. § 11. Środki, o których mowa w § 10, dzieli się następująco: 1) 80% środków funduszu przeznacza się na nagrody dyrektora, 2) 20% środków funduszu przeznacza się na nagrody organu prowadzącego, zwane Nagrodami Starosty Kluczborskiego. § 12. Nagroda może być przyznana nauczycielowi po przepracowaniu w szkole, co najmniej 2 lat i posiadającemu co najmniej dobrą ocenę pracy pedagogicznej. § 13. Nagroda dyrektora lub Starosty Kluczborskiego może być przyznana nauczycielowi, który spełnia odpowiednio, co najmniej 5 z następujących kryteriów: 1) w zakresie pracy dydaktyczno-wychowawczej: a) osiąga dobre wyniki w nauczaniu, potwierdzone wewnętrznymi badaniami wyników w szkole lub wynikami egzaminów, przeprowadzonych przez okręgowe komisje egzaminacyjne, b) osiąga wyróżniające efekty w przygotowaniu uczniów do udziału w olimpiadach przedmiotowych, konkursach, zawodach, przeglądach i festiwalach, c) podejmuje działalność innowacyjną w zakresie wdrażania nowatorskich metod nauczania i wychowania, d) posiada udokumentowane osiągnięcia w pracy z uczniami uzdolnionymi lub uczniami mającymi trudności w nauce, e) przygotowuje i wzorowo organizuje uroczystości szkolne lub środowiskowe, f) organizuje imprezy kulturalne, sportowe, rekreacyjne, g) prawidłowo organizuje i prowadzi letni lub zimowy wypoczynek dla dzieci i młodzieży, h) prowadzi znaczącą działalność wychowawczą w klasie, szkole lub placówce (organizowanie wycieczek, udział uczniów w spektaklach teatralnych, koncertach, wystawach, spotkaniach), i) organizuje i prowadzi wymianę międzynarodową uczniów, j) osiąga dobre wyniki w pracy resocjalizacyjnej z uczniami; 2) w zakresie pracy opiekuńczo – wychowawczej: a) zapewnia pomoc i opiekę uczniom lub wychowankom będącym w trudnej sytuacji materialnej lub życiowej, pochodzącym z rodzin ubogich lub patologicznych, b) prowadzi działalność mającą na celu zapobieganie i zwalczanie przejawów patologii wśród dzieci i młodzieży, c) organizuje współpracę szkoły lub placówki z jednostkami systemu ochrony zdrowia, policją, organizacjami i stowarzyszeniami oraz rodzicami w zakresie zapobiegania i usuwania przejawów patologii społecznej i niedostosowania społecznego dzieci i młodzieży, d) organizuje udział rodziców w życiu szkoły lub placówki; 3) w zakresie doskonalenia zawodowego i realizacji innych zadań statutowych: a) czynnie uczestniczy w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli – prowadzi zajęcia otwarte dla nauczycieli i rodziców, przygotowuje i przeprowadza formy doskonalenia zawodowego dla rady pedagogicznej lub zespołu przedmiotowego, b) podnosi swoje kwalifikacje zawodowe poprzez udział w zorganizowanych formach doskonalenia, wykorzystuje zdobytą wiedzę w pracy zawodowej, c) udziela aktywnej pomocy w adaptacji zawodowej nauczycielom podejmującym pracę, d) dzieli się swoimi doświadczeniami poprzez publikacje i opracowania metodyczne, naukowe itp., e) podejmuje działalność promującą swoją szkołę lub placówkę; 4) w zakresie organizacji pracy i zarządzania szkołą lub placówką: a) wykazuje szczególną dbałość o mienie szkoły lub placówki, wzbogaca bazę dydaktyczną, b) podejmuje racjonalne rozwiązania organizacyjne, c) prowadzi efektywne działania w zakresie pozyskiwania środków pozabudżetowych, d) organizuje imprezy o zasięgu powiatowym i wojewódzkim, e) dobrze współpracuje z organami szkoły lub placówki, f) realizuje politykę kadrową samorządu lokalnego. 5) w zakresie pracy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej: a) diagnozuje potrzeby środowiska, inicjuje i współorganizuje grupowe formy pomocy dziecku i jego rodzinie, (np. oddziały integracyjne, grupy wsparcia, klasy specjalne), b) stosuje w procesie diagnostycznym nowoczesne metody i opracowuje opinie odpowiadające na postawiony przez kierujących problem, ze szczególnym uwzględnieniem zaleceń do pracy z dzieckiem, c) udziela nauczycielom pomocy w konstruowaniu programów terapeutycznych dla dzieci, d) wzbogaca ofertę poradni w zakresie nowych programów dla dzieci, młodzieży, rodziców i nauczycieli, e) organizuje pomoc w środowisku dziecka, f) monitoruje i ewaluuje własne działania terapeutyczno-profilaktyczne, g) systematycznie uczestniczy w formach doskonalenia zawodowego oraz wykorzystuje zdobyte kompetencje i kwalifikacje w pracy diagnostycznej, terapeutycznej i doradczej z dziećmi, młodzieżą, ich rodzicami i nauczycielami, h) aktywnie pomaga w adaptacji zawodowej młodych pracowników, i) popularyzuje w różnych formach wiedzę psychologiczno-pedagogiczną w zakresie pomocy dzieciom, młodzieży, rodzicom i nauczycielom (m. in. na stronie internetowej poradni). 6) w zakresie pracy Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli: a) systematycznie aktualizuje i poszerza swoją wiedzę oraz doskonali umiejętności niezbędne w realizacji zadań doradcy, b) wzbogaca i modyfikuje własne stanowisko pracy uwzględniając kierunki nowoczesnej dydaktyki i technologii kształcenia, c) planuje swoją pracę z uwzględnieniem diagnozy potrzeb nauczycieli i założeń polityki oświatowej, d) opracowuje projekty i materiały zapewniające efektywną realizację usług edukacyjnych, e) systematycznie dokumentuje własną pracę, f) tworzy warunki do doskonalenia umiejętności merytorycznych, metodycznych i organizacyjnych nauczycieli, g) współtworzy kierunki działalności placówki zorientowanej na potrzeby lokalnego środowiska edukacyjnego, h) aktywnie włącza się w realizację zadań placówki wzbogacając jej ofertę, i) współpracuje z instytucjami i osobami działającymi na rzecz edukacji, j) wspomaga nauczycieli w doborze, adaptacji i tworzeniu programów edukacyjnych dostosowanych do możliwości uczniów i specyfiki szkoły/placówki, k) inspiruje nauczycieli do podejmowania działań nowatorskich wpływających na jakość pracy dydaktyczno-wychowawczej, l) wspomaga nauczycieli oraz szkoły/placówki w badaniu skuteczności procesu dydaktyczno-wychowawczego w celu jego doskonalenia. § 14. 1.Nagrody ze środków pozostających w dyspozycji dyrektora przyznaje dyrektor danej szkoły lub placówki na wniosek rady pedagogicznej lub z własnej inicjatywy. Wnioski dyrektora o przyznanie nauczycielom nagród opiniuje rada pedagogiczna. 2.Nagrody ze środków pozostających w dyspozycji organu prowadzącego przyznaje Starosta Kluczborski na wniosek: a) Naczelnika Wydziału Edukacji Starostwa Powiatowego w Kluczborku, b) Przewodniczącego Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rodziny i Patologii Rady Powiatu w Kluczborku, c) dyrektorów szkół i placówek powiatu kluczborskiego, d) z własnej inicjatywy. 3.Wnioski dyrektora szkoły/placówki o przyznanie nauczycielom nagrody Starosty Kluczborskiego powinny być zaopiniowane przez radę pedagogiczną. Opinię dołącza się do wniosku w postaci wyciągu z protokołu posiedzenia rady pedagogicznej. 4.Wniosek o przyznanie nagrody Starosty Kluczborskiego sporządza się na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszej uchwały. 5.Wniosek podpisuje podmiot upoważniony do składania wniosków. § 15. 1.Wnioski o przyznanie nagrody Starosty Kluczborskiego opiniuje „Komisja ds. opiniowania wniosków o nagrody” powoływana co roku przez Starostę Kluczborskiego odrębnym zarządzeniem. 2. W skład Komisji wchodzą: a) przedstawiciel Zarządu Powiatu w Kluczborku, jako jej przewodniczący, b) dwóch przedstawicieli Wydziału Edukacji Starostwa Powiatowego, c) przedstawiciel Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rodziny i Patologii Rady Powiatu, nie będący pracownikiem szkoły lub placówki, której dyrektora lub nauczyciela wniosek o nagrodę dotyczy, d) po jednym przedstawicielu związków zawodowych – struktur międzyzakładowych działających na terenie powiatu kluczborskiego. 3.Przedstawicieli, o których mowa w pkt. 2 lit. a, c, d wyłaniają te podmioty zgodnie z przyjętymi procedurami wewnętrznymi i zgłaszają na piśmie do Starosty Kluczborskiego. Przedstawicieli Wydziału Edukacji wyznacza Naczelnik tego wydziału. 4.W przypadkach szczególnie uzasadnionych skład Komisji może być zmieniony decyzją Starosty Kluczborskiego. 5.Starosta Kluczborski dokonuje analizy i zatwierdza wnioski po zaopiniowaniu ich przez Komisję. § 16. 1.Wysokość nagrody określają odpowiednio – Starosta Kluczborski dla dyrektorów szkół oraz nauczycieli dla Nagrody Starosty Kluczborskiego, a dyrektorzy dla nauczycieli szkół dla Nagrody Dyrektora Szkoły. 2. Nagroda dyrektora szkoły lub placówki powinna stanowić kwotę nie mniejszą niż 100% wynagrodzenia zasadniczego nauczyciela mianowanego. 3.Nagroda Starosty Kluczborskiego powinna stanowić kwotę nie mniejszą niż 100% wynagrodzenia zasadniczego nauczyciela dyplomowanego. § 17. 1.Nagrody dla nauczycieli są przyznawane z okazji Dnia Edukacji Narodowej. 2. W uzasadnionych przypadkach nagrodę można przyznać w innym czasie. § 18. Wnioski o przyznanie nagród Starosty Kluczborskiego dla nauczycieli (w tym dyrektorów) należy składać do dnia 15 września w Starostwie Powiatowym w Kluczborku. § 19. Nauczyciel, któremu została przyznana nagroda, otrzymuje dyplom, którego kopię włącza się do jego akt osobowych. § 20. Regulamin został uzgodniony ze związkami zawodowymi zrzeszającymi nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach powiatu kluczborskiego. § 21. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu w Kluczborku. § 22. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Opolskiego. § 23. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od jej ogłoszenia i ma zastosowanie do wynagrodzeń należnych od 1 stycznia do 31 grudnia 2007 r., z zastrzeżeniem art. 30, ust. 6b ustawy Karta Nauczyciela. Przewodniczący Rady Mariusz Pieńkowski Rady Powiatu w Kluczborku z dnia18 grudnia 2006r. o przyznanie Nagrody Starosty Kluczborskiego Pani/u ........................................................................................................ za osiągnięcia dydaktyczno-wychowawcze w roku szkolnym 2006/2007. I. INFORMACJE O KANDYDACIE: 1. Miejsce pracy: ...................................................................................................................................................................................................................... 2. Stanowisko: ........................................................................................................... 3. Wykształcenie: ........................................................................................................... 4. Staż pracy: ........................................................................................................... II. Ocena pracy /stopień i data ustalenia/: ......................................................................................... Dotychczas otrzymane nagrody (w okresie ostatnich 5 lat): ..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... III. UZASADNIENIE WNIOSKU: _____________ ________________ _____________ pieczęć jednostki podpis wnioskodawcy data .................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... ________________ _________________________ data podpisy członków Komisji 1. Starosta Kluczborski przyznał Nagrodę w wysokości: ........................................... 2. Starosta Kluczborski nie przyznał Nagrody / uzasadnienie/ : .................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... ________________ __________________ data podpis ROZDZIAŁ I
Postanowienia wstępne
ROZDZIAŁ VIII
Postanowienia końcowe
Załącznik do Uchwały Nr IV/12/2006
WNIOSEK
Zgłaszam wniosek o przyznanie Nagrody Starosty Kluczborskiego
OPINIA KOMISJI KWALIFIKACYJNEJ
DECYZJA STAROSTY KLUCZBORSKIEGO