PROTOKÓŁ nr 165/2006
z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego
w dniu 30 października 2006 r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta – Stanisław Rakoczy. W posiedzeniu uczestniczyło trzech członków Zarządu. Ponadto udział wzięli: Sekretarz Powiatu, Skarbnik Powiatu, Naczelnik Wydziału Organizacyjnego oraz Naczelnik Wydziału Edukacji.
Porządek posiedzenia:
- Otwarcie posiedzenia.
- Sprawy oświaty:
- wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku w sprawie utworzenia stanowiska psychologa szkolnego;
- wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku w sprawie utworzenia stanowiska kierownika Pracowni Ćwiczeń Praktycznych;
- wniosek dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku w sprawie przyznania środków na dofinansowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli na 2007 rok;
- wniosek Prezesa Oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego, Zarząd Oddziału w Kluczborku w sprawie zaplanowania w budżecie powiatu na 2007 rok środków na podwyżki i waloryzację płac dla pracowników administracji i obsługi w placówkach oświatowych;
- projekt nr 2 Regulaminu wynagradzania nauczycieli na rok 2007;
- projekt uchwały w sprawie ustalenia średnich wynagrodzeń pracowników administracji i obsługi zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych powiatu kluczborskiego;
- plan pracy Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku na rok 2007;
- porozumienie w sprawie współpracy Powiatu Kłobuckiego z Powiatem Kluczborskim w zakresie dokształcania zawodowego młodocianych uczęszczających do oddziałów wielozawodowych w zasadniczych szkołach zawodowych;
- aneks nr 2 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku na rok szkolny 2006/2007;
- aneks nr 3 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku;
- aneks nr 1 do arkusza organizacji Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku na rok szkolny 2006/2007;
- aneks nr 2 do arkusza organizacji Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku na rok szkolny 2006/2007;
- aneks nr 3 do arkusza organizacji Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku na rok szkolny 2006/2007.
- Sprawy finansowe:
- kwartalna informacja o wykonaniu budżetu Powiatu Kluczborskiego za III kwartał 2006 r.;
- projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków;
- aneks nr 1 do umowy nr FN.I-PP/305/3/2006 oraz aneks nr FN.I-PP/305/2/2006 do umowy dot. udzielenia dotacji celowej Gminie Byczyna;
- projekt uchwały w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2006 rok;
- ponowne rozpatrzenie wniosku dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach w sprawie przyznania środków na remont instalacji centralnego ogrzewania.
- Protokół z kontroli finansowej przeprowadzonej w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku.
- Wniosek dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku w sprawie dofinansowania imprez sportowych będących integralną częścią wojewódzkiego kalendarza imprez sportowych Polskiego Towarzystwa Społeczno-Sportowego “Sprawni – razem”.
- Sprawozdanie Likwidatora SP ZOZ w Kluczborku z prowadzonej działalności za okres od 01.07.2006 r. do 30.09.2006 r.
- Wniosek dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne przekazanie wyłączonych z użytkowania komputerów zainteresowanym szkołom, domom dziecka lub innym instytucjom.
- Ponowne rozpatrzenie wniosku Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku w sprawie uczestnictwa w programie dotyczącym badań przesiewowych z zakresu chorób nowotworowych.
- Porozumienie z Miastem Opole w sprawie umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej i wysokości wydatków ponoszonych na jego utrzymanie.
- Aneks nr 1/2006 do porozumienia z dnia 16.10.2006 r. zawartego z Powiatem Namysłowskim w sprawie wysokości przyznanej miesięcznej pomocy na pokrycie części kosztów utrzymania dziecka w rodzinie zastępczej.
- Aneks nr 2/2006 do porozumienia z dnia 31.12.2004 r. zawartego z Powiatem Wieruszowskim w sprawie ponoszonych wydatków na utrzymanie dziecka w rodzinie zastępczej.
- Ustalenie sposobu realizacji uchwały Rady Powiatu w Kluczborku z sesji nadzwyczajnej z dnia 16 października 2006 r.
- Wolne wnioski.
Do punktu 1 porządku
Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.
Protokół z posiedzenia Zarządu, który odbył się w dniu 16 października 2006 r. został również przyjęty.
Do punktu 2 porządku
Starosta przedstawił następujące sprawy:
- wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku
w sprawie utworzenia stanowiska psychologa szkolnego w wymiarze 1 etatu od 01.11.2006 r.; konieczność utworzenia takiego etatu, zdaniem dyrektora szkoły, wynika z często zdarzających się sytuacji niedostosowania społecznego oraz potrzeby udzielenia pomocy i porad psychologicznych. Ścisła współpraca pedagoga szkolnego z psychologiem oraz kierownictwem szkoły, może znacznie wpłynąć na poprawę sytuacji jeśli chodzi o sprawy wychowawcze. Efektywna współpraca ze wszystkimi podmiotami szkoły, zdaniem dyrektora szkoły, wpłynie na zmniejszenie problemów edukacyjno-wychowawczych. Następnie Naczelnik Wydziału Edukacji powiedziała, że jak wynika z relacji dyrekcji szkoły, na terenie szkoły coraz częściej dochodzi do zdarzeń, które bezpośrednio zagrażają
bezpieczeństwu a nawet życiu uczniów. Szkoła, która zobowiązana jest do wczesnego rozpoznawania niedostosowania społecznego i podejmowania stosownych oddziaływań wychowawczych i profilaktycznych, staje się bezradna. Tylko właściwa, adekwatna do sytuacji reakcja wychowawców, nauczycieli, może zwiększyć skuteczność oddziaływań wychowawczych. Do takich działań, zdaniem Naczelnika Wydziału Edukacji, trzeba być dobrze przygotowanym bowiem niezwykle ważne jest umiejętne, w pełni profesjonalne przeprowadzenie diagnozy, profilaktyki czy interwencji. Odpowiednim specjalistą byłby właśnie psycholog, który z pewnością zwiększyłby skuteczność oddziaływań szkoły w sytuacjach zagrożenia. W związku z powyższym, pani Jolanta Krzysztowczyk uznała za w pełni zasadne zatrudnienie na pełny etat tj. 20 godzin tygodniowo, psychologa od 15.11.2006 r. Byłby to nauczyciel stażysta z wyższym wykształceniem magisterskim z przygotowaniem pedagogicznym. Jego zatrudnienie, do końca bieżącego roku, zostałoby sfinansowane ze środków własnych jednostki natomiast od stycznia 2007 r. dyrektor szkoły zaplanował w planie finansowym dodatkowe zatrudnienie psychologa w w/w zespole szkół. Starosta stwierdził, że w pełni zgadza się z zasadnością powyższego wniosku ale czy w budżecie szkoły jeszcze w tym roku znajdą się na to środki. Skarbnik powiedział, że dyrektor w swoim wniosku nie napisał, że ma na powyższy cel środki a szkoła jest już rozliczona do końca roku i nie ma na to pieniędzy. Może być taka sytuacja, że jeśli Zarząd wyrazi zgodę na zatrudnienie psychologa szkolnego, to dyrektor następnie napisze wniosek o przyznanie na ten cel środków a my nie mamy na tę chwilę wolnych środków. Można wyrazić zgodę ale na przykład od 01 stycznia 2007 r. Szkoła funkcjonowała bez psychologa tyle czasu to jeszcze te dwa miesiące może też funkcjonować. Członkowie Zarządu jeszcze po chwili dyskusji jednogłośnie stwierdzili, że zgadzają się ze zdaniem Skarbnika i proponują wyrazić zgodę na zatrudnienie psychologa w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku na pełny etat od 01 stycznia 2007 r.;
- wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku
w sprawie utworzenia stanowiska kierownika Pracowni Ćwiczeń Praktycznych od 01.11.2006 r.; Starosta wyjaśnił, że jak wynika z powyższego wniosku, w pracowni zajęcia z uczniami w/w szkoły oraz uczniami Zespołu Szkół Licealno-Technicznych prowadzi 8 nauczycieli i dla prawidłowego funkcjonowania pracowni, niezbędna jest osoba, która będzie miała za zadanie sprawowanie bezpośredniego nadzoru i kierowanie pracą nauczycieli zajęć praktycznych. Następnie członkowie Zarządu zapoznali się z zakresem czynności, który
obowiązywałby kierownika Pracowni Ćwiczeń Praktycznych a mianowicie, do jego obowiązków należałoby przede wszystkim: sprawowanie bezpośredniego nadzoru, kierowanie i koordynowanie pracą nauczycieli, opracowanie planu zamierzeń techniczno-organizacyjnych, nadzór nad realizacją programów nauczania praktycznego z uwzględnieniem asortymentu produkcji, prowadzenie kontroli i ewidencji szkolenia, opracowanie arkusza zatrudnienia oraz przydziału czynności nauczycieli i tygodniowego rozkładu zajęć, wprowadzanie zmian w tygodniowym rozkładzie zajęć wynikających z nieobecności nauczycieli, organizacja i nadzór nad praktykami zawodowymi odbywającymi się na miejscu, prowadzenie zajęć dydaktycznych w wymiarze określonym przez organ prowadzący dla kierowników Pracowni Ćwiczeń Praktycznych, hospitowanie zajęć nauczycieli zgodnie z planem opracowanym przez dyrektora, rozliczenie godzin pracy nauczycieli na podstawie kart, realizowanie zadań wychowawczych wynikających z uchwał i ze Statutu szkoły, organizowanie zgodne z przepisami przeglądów maszyn i urządzeń, aktywne uczestniczenie w pracy rady pedagogicznej oraz zespołach i komisjach, organizowanie egzaminu z nauki zawodu, opracowanie regulaminu Pracowni Ćwiczeń Praktycznych i bieżąca jego aktualizacja, opracowanie planu nakładów i poprawy warunków pracy i nauki, wyłączenie z ruchu maszyn zagrażających bhp w czasie pracy, stała troska o utrzymanie w sprawności technicznej maszyn, urządzeń oraz całego obiektywu z jego instalacjami i wyposażeniem, opracowanie rocznych i długofalowych planów zaopatrzenia w maszyny i urządzenia, planów inwestycji i remontów, opracowanie planów wyposażenia stanowisk kontroli jakości w odpowiednie przyrządy i urządzenia pomiarowe, prowadzenie kontroli stanu technicznego maszyn i urządzeń wydawanych na stanowiska kontroli międzyoperacyjnej, wstępnej i ostatecznej, właściwe i zgodne z przepisami zabezpieczenie mienia i prowadzenie kontroli w tym zakresie, prowadzenie kontroli wewnętrznej magazynów, narzędziowni i innych zgodnie z regulaminem kontroli wewnętrznej. Po analizie powyższego zakresu czynności przedstawionego przez dyrektora, Naczelnik Wydziału Edukacji stwierdziła, że zasadne byłoby utworzenie stanowiska Kierownika Szkolenia Praktycznego. Zgodnie z uchwałą Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 28.04.2003 r. – kontynuowała pani Krzysztowczyk, w sprawie udzielania zniżek i określania ich rozmiaru nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze w szkołach i placówkach oraz zasad zwalniania od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, wysokość zniżki uzależniona jest od ilości oddziałów w zespole. W roku
szkolnym 2006/2007, Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku liczy 29 oddziałów szkół młodzieżowych i dla dorosłych. W szkole uczy się 805 uczniów z czego 74% uczy się w technikum i w zasadniczej szkole zawodowej. Zgodnie z ramowym i szkolnym planem nauczania, uczniowie technikum odbywają praktykę zawodową u pracodawcy oraz uczniowie Zespołu Szkół Zawodowych odbywają zajęcia praktyczne w pracowni ćwiczeń praktycznych lub w Famaku. Na koniec Naczelnik Wydziału Edukacji powiedziała, że w celu właściwego zarządzania zasadne jest utworzenie stanowiska kierownika szkolenia praktycznego, którego tygodniowy wymiar godzin będzie wynosić 7 – zniżka 15 godzin tygodniowo. Ponadto dodała, że jej zdaniem, można utworzyć stanowisko kierownika szkolenia praktycznego dopiero od 15 lutego 2007 r. tj. od II półrocza roku szkolnego 2006/2007 a nie jak dyrektor wnioskuje od 01.11 br. jednak decyzja musi zosta podjęta już, gdyż trzeba to ująć w budżecie na 2007 rok. Członkowie Zarządu po długiej dyskusji i zastanowieniu się jednogłośnie wyrazili zgodę na utworzenie stanowiska kierownika szkolenia praktycznego w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku od 15 lutego 2007 r. tj. od II półrocza roku szkolnego 2006/2007;
- wniosek dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego
w Kluczborku w sprawie przyznania środków na dofinansowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli na 2007 rok; Przewodniczący Zarządu powiedział, że dyrektor ośrodka wnioskuje o przyznanie środków w wysokości 4.573 zł. co stanowi 1% planowanych rocznych środków przeznaczonych na wynagrodzenia osobowe nauczycieli na 2007 rok. Plan podziału przyznanych ewentualnie środków, dyrektor Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku planuje podzielić na takie formy jak: organizację doradztwa metodycznego – środki do realizacji w szkołach zatrudniających doradców metodycznych, zadania związane z realizacją polityki oświatowej państwa i samorządu lokalnego, w tym doskonalenie dyrektorów – środki wydzielone i realizowane w budżecie powiatu, organizację doskonalenia zawodowego nauczycieli – na podstawie uzgodnienia z organem prowadzącym i wniosków nauczycieli, środki realizowane w szkołach i placówkach tj. studia podyplomowe do nauczania drugiego przedmiotu, studia podyplomowe nadające kwalifikacje pedagogiczne do nauczania przedmiotu, studia podyplomowe – do nauczania w szkołach specjalnych i ośrodkach specjalnych, uzupełniające studia magisterskie – dla absolwentów wyższych studiów zawodowych, kursy kwalifikacyjne,
krótkie formy doskonalenia zawodowego, szkolenia rad pedagogicznych. Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym wnioskiem i jednogłośnie postanowił o jego skierowaniu do dalszych prac nad nim do Wydziału Edukacji;
- wniosek Prezesa Oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego, Zarząd Oddziału
w Kluczborku w sprawie zaplanowania w budżecie powiatu na 2007 rok środków na podwyżki i waloryzację płac dla pracowników administracji i obsługi w placówkach oświatowych; zdaniem wnioskodawczyni – wyjaśnił Starosta, powyższa grupa pracowników czuje się pokrzywdzona z powodu niskich wynagrodzeń w porównaniu z tymi samymi grupami pracowników zatrudnionymi w innych jednostkach. Sekcja administracji i obsługi przy w/w oddziale wnioskuje ponadto, aby każdego roku przy okazji przyznawania nagród nauczycielom z okazji Dnia Edukacji Narodowej, uwzględniać także pracowników administracji i obsługi wyróżniających się w pracy i na ten cel należy wyodrębnić środki z budżetu odpowiednie dla tej grupy pracowników. Członkowie Zarządu Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem i po chwili dyskusji jednogłośnie postanowili o jego skierowaniu do prac nad projektem budżetu na 2007 rok;
- projekt nr 2 Regulaminu wynagradzania nauczycieli na rok 2007; członkowie Zarządu
przystąpili do szczegółowej analizy zapisów projektu nr 2 Regulaminu wynagradzania nauczycieli na rok 2007 uwzględniającego zmiany proponowane przez związki zawodowe zrzeszające nauczycieli ze szkół i placówek powiatu kluczborskiego. Pani Jolanta Krzysztowczyk dodała jeszcze, że aby spełnić wymagania placowe dotyczące dodatków za pracę w trudnych i uciążliwych warunkach w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku, należałoby tak jak w roku ubiegłym zwiększyć środki na wynagrodzenia w tej jednostce o 5%. Następnie członkowie Zarządu zapoznali się z projektami pism adresowanymi do związków zawodowych zrzeszających nauczycieli a mianowicie: Związku Nauczycielstwa Polskiego – Zarząd Oddziału w Kluczborku, Komisji Zakładowej NSZZ “Solidarność” przy Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku oraz Komisji Zakładowej Międzyzakładowej Organizacji Związkowej NSZZ “Solidarność” Pracowników Oświaty i Wychowania. Projekty tych pism – wyjaśniła pani Krzysztowczyk, dotyczą informacji na temat uwzględnienia lub nie proponowanych przez poszczególne związki zapisów w Regulaminie wynagradzania nauczycieli na rok 2007. Zarząd Powiatu po dokładnym zapoznaniu się ze zmianami wprowadzonymi w w/w Regulaminie na wnioski
związków zawodowych i po długiej dyskusji, jednogłośnie pozytywnie zaopiniował
projekt nr 2 Regulaminu wynagradzania nauczycieli na rok 2007. Jednocześnie Zarząd Powiatu ustalił termin spotkania z przedstawicielami związków zawodowych w celu ostatecznego uzgodnienia zapisów powyższego regulaminu na dzień 23 listopada 2006 r. na godzinę 10.00;
- projekt uchwały w sprawie ustalenia średnich wynagrodzeń pracowników administracji
i obsługi zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych powiatu kluczborskiego;
Naczelnik Wydziału Edukacji wyjaśniła, że wprowadzone od 2004 roku jednolite średnie wynagrodzenia na etat pracowników niepedagogicznych, oddzielnie na pracowników administracji i obsługi – pozwala na lepsze planowanie środków na wynagrodzenia dla tej grupy pracowników, zgodnie z liczbą zatrudnionych jak również ustalania wartości punktu i najniższego wynagrodzenia zasadniczego w pierwszej kategorii zaszeregowania, zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 02.08.2005 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego. Członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag do projektu powyższej uchwały, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie ustalenia średnich wynagrodzeń pracowników administracji i obsługi zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych powiatu kluczborskiego;
- plan pracy Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku na rok 2007;
pani Jolanta Krzysztowczyk powiedziała, że plan pracy powyższej jednostki jest przedkładany do zatwierdzenia zgodnie z paragrafem 19 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 23 kwietnia 2003 roku w sprawie warunku i trybu tworzenia, przekształcania i likwidowania oraz organizacji i sposobu działania placówek doskonalenia nauczycieli, w tym zakresu ich działalności obowiązkowej oraz zadań doradcy metodycznego. Następnie Naczelnik Wydziału Edukacji dodała, że plan pracy Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku na rok 2007 został pozytywnie zaopiniowany przez Opolskiego Kuratora Oświaty w dniu 25.10.2006 r. Do zadań ogólnych, jakie Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku planuje wykonać w roku 2007 należy m. in.: badanie potrzeb dotyczących doskonalenia zawodowego nauczycieli oraz opracowywanie diagnoz stanu kwalifikacji kadry pedagogicznej; wspomaganie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli; przygotowanie i wdrażanie programów
doskonalenia nauczycieli oraz przeprowadzenie ich ewaluacji; prowadzenie działalności informacyjnej i upowszechnianie problematyki doskonalenia nauczycieli; inspirowanie, organizowanie i prowadzenie doskonalenia zawodowego nauczycieli w zakresie doskonalenia umiejętności wychowawczych i doskonalenia umiejętności metodycznych; opieka metodyczna nad nowatorstwem pedagogicznym oraz innowacjami pedagogicznymi i profilaktycznymi; współpraca z zakładami kształcenia nauczycieli, szkołami wyższymi oraz innymi jednostkami doskonalenia nauczycieli; organizowanie różnorodnych form współpracy i wymiany doświadczeń pomiędzy szkołami i placówkami oświatowymi; inna działalność edukacyjna prowadzona na zlecenia zainteresowanych podmiotów. Następnie członkowie Zarządu zapoznali się jeszcze z zadaniami szczegółowymi na rok 2007 a także formami ich realizacji, terminem oraz tym, kto będzie współpracował przy ich wykonywaniu i kto jest za nie odpowiedzialny. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z powyższym, nie wnieśli żadnych uwag do planu pracy Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku na rok 2007 tym samym jednogłośnie go zatwierdzając;
- porozumienie w sprawie współpracy Powiatu Kłobuckiego z Powiatem Kluczborskim
w zakresie dokształcania zawodowego młodocianych, uczęszczających do oddziałów wielozawodowych w zasadniczych szkołach zawodowych, prowadzonego przez koordynatora wojewódzkiego – Wojewódzki Ośrodek Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku w ośrodkach dokształcania zawodowego działających na terenie województwa opolskiego oraz innych województw; następnie Naczelnik Wydziału Edukacji powiedziała, że na mocy powyższego porozumienia, do zadań Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku należeć będzie: gromadzenie i upowszechnianie informacji o zakresie dokształcania młodocianych, prowadzonego przez ośrodki dokształcania zawodowego działające na terenie województwa opolskiego; analizowanie potrzeb w zakresie dokształcania młodocianych z klas wielozawodowych zasadniczych szkół zawodowych z terenu województwa opolskiego; organizacja i koordynacja kształcenia młodocianych z zakresu teoretycznych przedmiotów zawodowych na terenie województwa opolskiego i innych województw; opracowywanie na podstawie zgłoszeń złożonych przez szkoły, harmonogramu turnusów w zakresie tego samego zawodu albo w zakresie zawodów pokrewnych, uwzględniającego terminy i miejsce realizacji tych turnusów; opracowywanie zgodnie z obowiązującymi przepisami planów nauczania dla potrzeb ośrodków dokształcania zawodowego działających na terenie województwa opolskiego; prowadzenie pełnej obsługi
dokumentacyjnej dokształcania młodocianych w zakresie teoretycznych przedmiotów zawodowych; organizowanie w roku szkolnym wojewódzkiej narady koordynacyjnej dyrektorów szkół zawodowych prowadzących nauczanie młodocianych w oddziałach wielozawodowych oraz dyrektorów ośrodków dokształcania zawodowego; organizowanie lub udział w krajowej naradzie koordynacyjnej, dotyczącej dokształcania zawodowego młodocianych. Z kolei do zadań Powiatu Kłobuckiego będzie należało, również na mocy powyższego porozumienia: zgłoszenie liczby uczniów – młodocianych pracowników klas drugich i trzecich objętych dokształcaniem zawodowym do 28 lutego danego roku, zaś klas pierwszych do 20 sierpnia danego roku do Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku; przesłanie na adres odpowiedniego ośrodka dokształcania zawodowego imiennego wykazu uczniów na dwa tygodnie przed rozpoczęciem turnusu, potwierdzonego przez dyrektora i głównego księgowego szkoły macierzystej ucznia; terminowe kierowanie uczniów na turnusy do odpowiednich Ośrodków Dokształcania Zawodowego na podstawie terminarza turnusów dokształcających opracowanego przez Wojewódzki Ośrodek Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego. Zarząd Powiatu nie wniósł żadnych uwag do powyższego porozumienia, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o podpisaniu porozumienie w sprawie współpracy Powiatu Kłobuckiego z Powiatem Kluczborskim w zakresie dokształcania zawodowego młodocianych, uczęszczających do oddziałów wielozawodowych w zasadniczych szkołach zawodowych, prowadzonego przez koordynatora wojewódzkiego – Wojewódzki Ośrodek Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku w ośrodkach dokształcania zawodowego działających na terenie województwa opolskiego oraz innych województw. Jednocześnie Zarząd Powiatu postanowił o podpisaniu powyższego porozumienia i upoważnił do tego Starostę oraz Wicestarostę;
- aneks nr 2 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku na
rok szkolny 2006/2007; jako uzasadnienie powyższej zmiany – wyjaśniła pani Krzysztowczyk, dyrekcja szkoły podaje to, że jedna z nauczycielek matematyki przeszła na urlop dla poratowania zdrowia od 02.10.2006 r. do 27.01.2007 r. w związku z czym godziny przez nią realizowane rozdzielono pomiędzy dwóch innych nauczycieli matematyki oraz nowozatrudnionego nauczyciela posiadającego wymagane kwalifikacje. Ponadto, na prośbę rodziców dokonano zmiany nauczyciela języka angielskiego w klasie IIIa LP oraz: zgodnie ze skierowaniem z dnia 15.09.2006 r. na uzupełnienie tygodniowego obowiązkowego wymiaru
zajęć dydaktycznych, 0,66 godzin średniorocznej realizowanej w Zespole Szkół Licealno-Technicznych jednego z nauczycieli jest finansowane z budżetu placówki macierzystej czyli Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku. W związku z powyższym – kontynuowała pani Krzysztowczyk, ogólna liczba godzin nauczycielskich nie uległa zmianie, z tym że liczba godzin w wymiarze obowiązkowym zmniejszyła się o 18, liczba godzin ponadwymiarowych wzrosła o 8 a liczba godzin osób niepełnozatrudnionych wzrosła o 10. Członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag do powyższego aneksu, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził aneks nr 2 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku na rok szkolny 2006/2007 i upoważnił Starostę do jego podpisania.
- aneks nr 3 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku;
Naczelnik Wydziału Edukacji wyjaśniła, że wprowadzenie powyższego aneksu jest zasadne gdyż spowodowane jest wprowadzeniem nauczania indywidualnego dla uczennicy klasy III Liceum Profilowanego. W tej sytuacji ogólna liczba godzin nauczycielskich ulega zwiększeniu o 15 na okres od 09.10.2006 r. do końca roku szkolnego 2006/2007. Również i do tego aneksu członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag więc Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził aneks nr 3 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku na rok szkolny 2006/2007 i upoważnił Przewodniczącego Zarządu do jego podpisania.
- aneks nr 1 do arkusza organizacji Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego
w Kluczborku na rok szkolny 2006/2007; po wprowadzeniu powyższego aneksu – poinformowała zebranych pani Jolanta Krzysztowczyk, nastąpi zmniejszenie liczby godzin o 100 co wynika ze zmniejszenia liczby grup w Zasadniczej Szkole Zawodowej w zawodzie cukiernik i zajęć rewalidacji indywidualnej oraz skróceniem czasu pracy internatu zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 07.03.2006 r. w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych, warunków pobytu dzieci i młodzieży w tych placówkach oraz wysokości odpłatności wnoszonej przez rodziców za pobyt ich dzieci w tych placówkach. Jeśli chodzi o szkołę – kontynuowała Naczelnik Wydziału Edukacji – nastąpiło zmniejszenie liczby godzin pełnego wymiaru o 34, zmniejszenie godzin ponadwymiarowych o 7, zwiększenie godzin o 2 niepełnego wymiaru. Ponadto w/w stwierdziła, że żaden z nauczycieli zatrudnionych w szkole nie przekroczy 1,5 etatu zatrudnienia a godziny do dyspozycji dyrektora oraz zajęcia rewalidacji indywidualnej
zostaną uruchomione w razie potrzeby w trakcie roku szkolnego. Z kolei w internacie, po wprowadzeniu powyższego aneksu, nastąpi zmniejszenie liczby godzin pełnego wymiaru o 48, zmniejszenie godzin ponadwymiarowych o 1, zmniejszenie godzin niepełnego wymiaru o 12. Również i w tej sytuacji żaden z nauczycieli nie przekroczy 1,5 etatu zatrudnienia. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym aneksem, nie wniósł do niego żadnych uwag, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Członkowie Zarządu jednogłośnie zatwierdzili aneks nr 1 do arkusza organizacji Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku na rok szkolny 2006/2007 i upoważnili Starostę do jego podpisania.
- aneks nr 2 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Specjalnych przy Specjalnym Ośrodku
Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku na rok szkolny 2006/2007; Naczelnik Wydziału Edukacji wyjaśniła, że po wprowadzeniu tego aneksu, ogólna liczba godzin nauczycielskich pozostanie bez zmian. Nastąpiła zmiana nauczyciela przedmiotów zawodowych – technika produkcji cukierniczej, technologia produkcji cukierniczej. Członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych zastrzeżeń do aneksu nr 2 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Specjalnych przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku na rok szkolny 2006/2007, więc Przewodniczący Zarządu poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższy aneks i upoważnił Starostę do jego podpisania.
- aneks nr 3 do arkusza organizacji Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego
w Kluczborku na rok szkolny 2006/2007; pani Jolanta Krzysztowczyk powiedziała, że wprowadzenie powyższego aneksu wynika z faktu zmiany nauczyciela - wychowawcy w internacie jednak z tego powodu liczba godzin nauczycielskich nie ulegnie zmianie. Również i do tego aneksu członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag, w związku z tym Przewodniczący Zarządu poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził aneks nr 3 do arkusza organizacji Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku na rok szkolny 2006/2007 i upoważnił Starostę do jego podpisania.
Do punktu 3 porządku
Skarbnik przedstawił następujące sprawy:
- kwartalna informacja o wykonaniu budżetu Powiatu Kluczborskiego za III kwartał
2006 r.; Skarbnik wyjaśnił zebranym, że zgodnie z art. 14 pkt 1 ustawy z dnia 30 czerwca
2005 roku o finansach publicznych, Zarząd Powiatu ma obowiązek podawania do publicznej wiadomości informacji o wykonaniu budżetu Powiatu Kluczborskiego. Informacja ta podlega wywieszeniu na tablicy ogłoszeń w Starostwie Powiatowym w Kluczborku oraz umieszczeniu jej na stronie internetowej. Następnie powiedział, że na koniec III kwartału 2006 r. dochody zostały wykonane na poziomie 71,66%, przychody – 100%, wydatki – 70,13% w tym: wydatki bieżące – 71,23%, wydatki majątkowe – 8,26%. Jeśli chodzi o rozchody, zostały one wykonane na poziomie 81,59%, co prawda jest to wysoki poziom ale zdaniem Skarbnika, poziom ten spowodowany jest tym, że spłata kredytu w Banku Spółdzielczym na kwotę 800. 000 zł. została dokonana w I kwartale br. i to zawyżyło wykonanie rozchodów, nie mniej jednak plan zabezpiecza spłatę kredytu do końca bieżącego roku. Ponadto pan Piotr Pośpiech poinformował zebranych, że kwota deficytu na dzień 30.09.2006 r. po III kwartałach wynosi 163.004 zł. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z powyższą informacją oraz po długiej dyskusji, jednogłośnie ją przyjęli;
- projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków; pan Piotr
Pośpiech poinformował zebranych, że zmiany objęte niniejszą uchwałą dotyczą wniosku Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach z dnia 12.10.2006 r. We wniosku tym szkoła zgłosiła brak środków w planie wydatków na łączną kwotę 133.000 zł. Oprócz tej kwoty szkoła poinformowała Zarząd Powiatu, że nie zrealizuje założonego planu dochodów na kwotę 74.000 zł. Następnie Skarbnik przypomniał zebranym, że wobec powyższych niedoborów, Zarząd Powiatu w Kluczborku na posiedzeniu w dniu 16.10.2006 r. postanowił o skierowaniu do Rady Powiatu w Kluczborku projektu uchwały zawierającego zwiększenie planowanych wydatków o kwotę 53.000 zł. sfinansowanych przychodami ze sprzedaży obligacji komunalnych oraz postanowił o przeniesieniu środków między rozdziałami na kwotę 80.000 zł. Środki te uzyskano poprzez zmniejszenie planu wydatków Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku. Kwotę 53.000 zł. wprowadzono do planu szkoły na sesji Rady Powiatu w dniu 26.10.2006 r. natomiast w pozostałym zakresie tj. kwotę 80.000 zł. wprowadzi się do planu na mocy niniejszej uchwały. Na koniec Skarbnik dodał, że nie zdecydowano jeszcze co do braku wykonania planu dochodów na kwotę 74.000 zł. zatem brak wykonania dochodów na określoną kwotę winien skutkować brakiem wykonania wydatków w takiej samej wysokości. Członkowie Zarządu po wysłuchaniu wypowiedzi Skarbnika oraz po chwili dyskusji jednogłośnie podjęli uchwałę w sprawie zmian
w budżecie powiatu po stronie wydatków;
- aneks nr 1 do umowy Nr FN.I-PP/305/3/2006 dotyczącej udzielenia dotacji
z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej dla Gminy Byczyna z dnia 27 stycznia 2006 roku; stosownie do treści Uchwały Nr XLI/300/2006 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29 sierpnia 2006 roku – wyjaśnił Skarbnik, paragraf 1 w/w umowy otrzymuje następujące brzmienie: “Udziela się Gminie Byczyna dotacji celowej z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w kwocie 30.000 zł. przeznaczonej na sfinansowanie zakupu pojemników do selektywnej zbiorki odpadów”. Ponadto, na podstawie paragrafu 3 powyższej umowy zobowiązuje się Gminę Byczyna do wykorzystania dotacji zgodnie z przeznaczeniem w terminie do dnia 15 grudnia 2006 r. oraz przedstawienia Zarządowi Powiatu Kluczborskiego rozliczenia dotacji pod względem finansowym i merytorycznym do dnia 31 grudnia 2006 r. Ponadto Skarbnik przedstawił aneks nr 1 do umowy Nr FN.I-PP/305/2/2006 dotyczącej udzielenia dotacji z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej dla Gminy Byczyna. Zgodnie z uchwałą Nr XLI/318/2006 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 26 października 2006 roku, wprowadzone zostały zmiany w planie finansowym Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej a mianowicie: wprowadzono zmiany jeśli chodzi o przeznaczenie dotacji – kwotę 70.000 zł. przeniesiono z zadania pn. “Dostosowanie oczyszczalni ściekowej w Polanowicach do wymogów ochrony środowiska” na zadanie: “Projekt budowlano-kosztorysowy sieci kanalizacji sanitarnej gm. Byczyna w Jaśkowicach, Gołkowicach, Polanowicach, Roszkowicach, Biskupicach. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z powyższymi aneksami, nie wnieśli do nich żadnych uwag, w związku z tym, Przewodniczący Zarządu poddał je pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o podpisaniu powyższych aneksów i upoważnił do ich podpisania Starostę oraz Wicestarostę;
- projekt uchwały w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu
Kluczborskiego na 2006 rok; pan Piotr Pośpiech wyjaśnił zebranym, że na mocy tej uchwały wprowadza się zmiany w podziale budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2006 rok według klasyfikacji budżetowej; wprowadza się zmiany na plany finansowe poszczególnych jednostek organizacyjnych powiatu oraz zmiany w planie finansowym zadań z zakresu administracji rządowej, przyjmując za podstawę wielkości poszczególnych dotacji celowych przyznanych na rok budżetowy 2006 oraz wielkości dochodów budżetu państwa związanych z realizacją tych zadań. Również i do tego projektu uchwały członkowie Zarządu nie wnieśli
żadnych uwag, w związku z tym, Przewodniczący Zarządu poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2006 rok;
- ponowne rozpatrzenie wniosku dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU
w Bogdańczowicach w sprawie przyznania środków na remont instalacji centralnego ogrzewania; Skarbnik przypomniał zebranym, że powyższy wniosek był rozpatrywany na jednym z wcześniejszych posiedzeń Zarządu i wtedy postanowiono, że sprawa ta zostanie rozstrzygnięta na kolejnym posiedzeniu, kiedy to będzie znana aktualna sytuacja finansowa w/w szkoły. Do niniejszego posiedzenia, zdaniem Skarbnika, sprawa finansowa szkoły została rozstrzygnięta poprzez podjęcie na ostatniej sesji Rady Powiatu w Kluczborku uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu kluczborskiego uchwalonego na 2006 rok oraz poprzez podjęcie na niniejszym posiedzeniu uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków, dlatego też, powyższą sprawę można uznać za załatwioną. Członkowie Zarządu po wysłuchaniu wypowiedzi Skarbnika, jednogłośnie się z nim zgodzili. Jeszcze po chwili dyskusji Zarząd Powiatu uznał, że powyższa sprawa została ostatecznie załatwiona poprzez podjęcie na ostatniej sesji Rady Powiatu w Kluczborku uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu kluczborskiego uchwalonego na 2006 rok oraz poprzez podjęcie na niniejszym posiedzeniu uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Do punktu 4 porządku
Starosta przedstawił protokół z kontroli finansowej przeprowadzonej w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku w dniach od 18.10.2006 r. do 19.10.2006 r. Kontrolę tę przeprowadził pan Adam Radom – Audytor wewnętrzny tut. Starostwa. Jeśli o chodzi o zakres i tematykę powyższej kontroli – kontynuował Starostwa, dotyczyła ona przestrzegania realizacji procedur, o których mowa w art. 47 ust. 2 ustawy o finansach publicznych obejmująca co najmniej 5% wydatków jednostki – kontrola ponoszenia wydatków z budżetu związanych z wypłatą świadczeń dla funkcjonariuszy głównie w zakresie nagród jubileuszowych, odpraw, ekwiwalentów za niewykorzystany urlop. Kontroli zostały poddane m. in. procedury funkcjonujące w jednostce i czynności kontrolne w obszarze wydatków poddanych kontroli;, plan wydatków w/w jednostki na 2006 rok; wydatki na wypłatę świadczeń dla funkcjonariuszy głównie w zakresie nagród
jubileuszowych, odpraw, ekwiwalentów za niewykorzystany urlop. W wyniku powyższej kontroli Audytor wewnętrzny ustalił, ze w celu dostosowania do funkcjonujących wymogów realizacji procesu wydatków na wypłatę świadczeń dla funkcjonariuszy w zakresie nagród jubileuszowych, odpraw, ekwiwalentów za niewykorzystany urlop, należałoby uzupełnić pisemne procedury celowości zaciągania zobowiązań finansowych o niewykazane procesy realizowane w jednostce oraz w opisywanych dowodach księgowych potwierdzać czynności kontrolne zgodnie z przyjętymi procedurami. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym protokołem z kontroli, nie wniósł do niego żadnych uwag tym samym go przyjmując jak również przyjmując wnioski jako zalecenia pokontrolne.
Do punktu 5 porządku
Przewodniczący Zarządu przedstawił wniosek dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku w sprawie dofinansowania imprez sportowych będących integralną częścią wojewódzkiego kalendarza imprez sportowych Polskiego Towarzystwa Społeczno-Sportowego “Sprawni – razem”. Następnie powiedział, że jak wynika z powyższego wniosku, specyfika rywalizacji sportowej uczniów z upośledzeniem umysłowym polega na udziale w 20 wojewódzkich i ogólnopolskich zawodach sportowych w roku szkolnym 2006/2007. Udział w zawodach i zajęte w nich miejsce, przeliczane jest na punkty. Te z kolei, na koniec roku szkolnego są sumowane. Ilość zdobytych punktów ogółem stanowi o zajętym miejscu w województwie przez daną szkołę czy ośrodek. Ponadto wnioskodawczyni w swoim wniosku pisze, że Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Kluczborku może poszczycić się wieloma sukcesami tak indywidualnymi jak i zespołowymi zarówno na szczeblu województwa jak i wyżej. Od wielu lat są liderami w punktacji na najbardziej usportowioną szkołę – ośrodek w województwie. Dofinansowanie o jakie się zwracają, ma pokryć jedynie koszty przejazdu na zawody, które szacują na poziomie 4.000 zł. Członkowie Zarządu Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem i po chwili zastanowienia się, jednogłośnie postanowili o jego skierowaniu do prac nad projektem budżetu na 2007 rok.
Do punktu 6 porządku
Starosta omówił sprawozdanie Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w likwidacji z prowadzonej działalności za okres od 01.07.2006 r. do 30.09.2006 r. Sprawozdanie to zawiera informacje na temat stanu prawnego jednostki, stanu zatrudnienia, informacje o czynnościach podejmowanych w okresie obejmującym sprawozdanie tj. czynnościach bieżących, kontrolach oraz wierzytelnościach. Ponadto sprawozdanie zawiera informacje o toczących się sprawach sądowych oraz toczącym się postępowaniu administracyjnym. Członkowie Zarządu zapoznali się z powyższym sprawozdaniem a po długiej dyskusji stwierdzili, że chcieliby porozmawiać z Likwidatorem Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w likwidacji o aktualnym stanie likwidacji Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku. W związku z tym postanowiono, że na następne posiedzenie Zarządu poproszą
Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku
w celu przedstawienia przez nią szczegółowych informacji o stanie likwidacji.
Do punktu 7 porządku
Starosta przedstawił wniosek dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne przekazanie wyłączonych z użytkowania komputerów zainteresowanym szkołom, domom dziecka lub innym instytucjom. Wnioskodawczyni swój wniosek uzasadnia tym – wyjaśnił Starosta, że w związku z modernizacją infrastruktury informatycznej przeprowadzonej w latach ubiegłych w w/w urzędzie, wyłączono z użytkowania urządzenia starsze o parametrach nie spełniających wymagań jakie stawiają współczesne aplikacje wykorzystywane w administracji. Ponieważ powyższy sprzęt jest sprawny i może być zdaniem dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku wykorzystywany w celach edukacyjnych, prosi o wyrażenie zgody na nieodpłatne przekazanie tych komputerów zainteresowanym szkołom, domom dziecka lub innym instytucjom. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem bez zbędnej dyskusji orzekł, że nie widzi żadnych przeciwwskazań, aby ktoś jeszcze z tego sprzętu skorzystał tylko że ewentualne przekazanie musi odbyć się z zachowaniem wszelkich procedur. Ponadto stwierdzono, że to, komu powyższy sprzęt ma zostać przekazany,
pozostawią już w gestii dyrekcji Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku. Reasumując,
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na przekazanie według uznania powyższego sprzętu z tym, że przekazanie ma odbyć się z zachowaniem wszelkich procedur z tym związanych.
Do punktu 8 porządku
Przewodniczący Zarządu przedstawił wniosek z-cy prezesa Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku w sprawie uczestnictwa w programie dotyczącym badań przesiewowych z zakresu chorób nowotworowych. Następnie przypomniał, że na poprzednim posiedzeniu członkowie Zarządu zapoznali się z powyższym wnioskiem informującym o tym, że Powiatowe Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku nie będzie uczestniczyć w programie dotyczącym badań przesiewowych z zakresu chorób nowotworowych z powodu braku środków w budżecie szpitalnym. Na niniejsze posiedzenie Zarządu sprawa ta ponownie wróciła do rozpatrzenia i członkowie Zarządu uznali, że wzięcie udziału w takim jak powyższy programie, jest bardzo dobrą rzeczą i szkoda, że Powiatowe Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku nie będzie w nim uczestniczyć. Następnie członkowie Zarządu stwierdzili, że chcieliby, aby dyrekcja Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku uzasadniła szczegółowo swoją decyzję i przedstawiła pełną analizę kosztów gdyż chcą mieć argument, dlaczego w czymś takim jak program badań przesiewowych z zakresu chorób nowotworowych Powiat Kluczborski nie wziął udziału. Reasumując, jeszcze po chwili dyskusji Zarząd Powiatu postanowił poprosić dyrekcję Powiatowego Centrum
Zdrowia S.A. w Kluczborku o szczegółowe uzasadnienie decyzji o nieuczestniczeniu w programie dotyczącym badań przesiewowych z zakresu chorób nowotworowych wraz z pełną analizą kosztów.
Do punktu 9 porządku
Przewodniczący Zarządu przedstawił porozumienie z Miastem Opole w sprawie umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej i wysokości wydatków ponoszonych na jego utrzymanie przez Powiat Kluczborski. Następnie wyjaśnił, że na mocy powyższego porozumienia, Miasto Opole zobowiązuje się do udzielenia rodzinie zastępczej pomocy pieniężnej na częściowe pokrycie kosztów utrzymania dziecka a Powiat Kluczborski
zobowiązuje się do zwrotu tych wydatków. Członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag do powyższego porozumienia, więc Przewodniczący poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o podpisaniu porozumienia z Miastem Opole w sprawie
umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej zamieszkałej na terenie Miasta Opola i wysokości wydatków ponoszonych na jego utrzymanie przez Powiat Kluczborski. Jednocześnie Zarząd Powiatu upoważnił do podpisania powyższego porozumienia Starostę oraz Wicestarostę.
Do punktu 10 porządku
Starosta przedstawił aneks nr 1/2006 do porozumienia z dnia 16.10.2006 r. zawartego z Powiatem Namysłowskim w sprawie umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej i wysokości wydatków ponoszonych na jego utrzymanie. Aneks ten – wyjaśnił Starosta, dotyczy zmiany wysokości miesięcznej pomocy przyznanej rodzinie zastępczej na częściowe pokrycie kosztów utrzymania dziecka. Również i do tego aneksu członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu
jednogłośnie postanowił o podpisaniu aneksu nr 1/2006 do porozumienia z dnia 16.10.2006 r. zawartego z Powiatem Namysłowskim w sprawie umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej i wysokości wydatków ponoszonych na jego utrzymanie i upoważnił do tego Starostę oraz Wicestarostę.
Do punktu 11 porządku
Starosta przedstawił aneks nr 2/2006 do porozumienia nr 1/2004 z dnia 31.12.2004 r. zawartego z Powiatem Wieruszowskim w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dziecka w rodzinie zastępczej na terenie Powiatu Wieruszowskiego. Następnie wyjaśnił, że na mocy powyższego aneksu, wprowadza się zmiany jeśli chodzi o wysokość środków pieniężnych przeznaczonych na pokrycie kosztów utrzymania dziecka w rodzinie zastępczej na terenie Powiatu Wieruszowskiego. Zarząd Powiatu nie wniósł żadnych zastrzeżeń do powyższego aneksu, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o podpisaniu aneks nr 2/2006 do porozumienia nr 1/2004 z dnia 31.12.2004 r. zawartego z Powiatem Wieruszowskim w sprawie ponoszenia wydatków na
utrzymanie dziecka w rodzinie zastępczej na terenie Powiatu Wieruszowskiego. Jednocześnie
Zarząd Powiatu upoważnił do podpisania powyższego aneksu Starostę oraz Wicestarostę.
Do punktu 12 porządku
Starosta przedstawił zebranym uchwałę Rady Powiatu w Kluczborku z sesji nadzwyczajnej z dnia 16 października 2006 r. w sprawie przekazania mienia Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach Ministrowi Rolnictwa i Rozwoju Wsi - Zarząd Powiatu postanowił o przekazaniu powyższej uchwały do Wydziału Edukacji.
Do punktu 13 porządku
Starosta przedstawił wniosek pani Ewa Konefał w sprawie zwolnienia z opłaty za Dom Pomocy Społecznej. Wnioskodawczyni swoją prośbę uzasadnia tym, że urodziła dziecko i pieniądze, które musi przeznaczyć na opłatę za Dom Pomocy Społecznej, chciałaby przeznaczyć na wydatki związane z opieką nad dzieckiem. Członkowie Zarządu długo dyskutowali na temat powyższej sprawy po czym jednogłośnie stwierdzili, że należy pozytywnie zaopiniować powyższy wniosek i podobnie jak w przypadku wcześniejszego wniosku męża wnioskodawczyni, wyrazić zgodę na zwolnienie z opłaty za Dom Pomocy Społecznej od dnia 01.10.2006 r. Reasumując, Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę na zwolnienie Pani Ewy Konefał z opłaty za Dom Pomocy Społecznej od dnia 01.10.2006 r.
Członkowie Zarządu zapoznali się z aneksem nr 1 do umowy Nr WRR/000004/08/D na realizację przez jednostkę samorządu terytorialnego programu pn. “Program wyrównywania różnic między regionami” zawartej w dniu 05 września 2006 r. z Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w Opolu. Aneks ten – wyjaśnił Starosta, dotyczy przedłużenia terminu realizacji projektu z obszaru D programu wykonywanego na rzecz Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicasch oraz przesunięcia terminu złożenia końcowych dokumentów rozliczeniowych z przyznanego dofinansowania. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z powyższym aneksem, nie wnieśli do niego żadnych uwag, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie
postanowił o podpisaniu aneksu nr 1 do umowy Nr WRR/000004/08/D na realizację przez jednostkę samorządu terytorialnego programu pn. “Program wyrównywania różnic między regionami” zawartej w dniu 05 września 2006 r. z Państwowym Funduszem Rehabilitacji
Osób Niepełnosprawnych w Opolu. Jednocześnie Zarząd Powiatu upoważnił do podpisania powyższego aneksu Starostę oraz Pana Stanisława Stenzla – członka Zarządu Powiatu.
W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Starosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono.
Protokołowała
Danuta Oziembłowska Zarząd Powiatu
1. Stanisław Rakoczy ..............................................
2. Mieczysław Czapliński ............................................
3. Otylia Skoczylas ..............................................
4. Stanisław Stenzel ..............................................